Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
soru:Hocam,yazdığınız bu kurallar içinde pekçok yerde''ahirette cezalarını fazlasıyla veya daha şiddetli olarak çekeceklerdir''ifadesini kullanmışsınız.bu Allah'ın adaletine aykırı değilmi?orada niye fazla azap çekiliyor.diyelimki bir insanın dünyada işlediği suçun cezası 2 sene hapis,bu ahirette 4 sene olursa bu haksızlık ve adaletsizlik sayılmaz mı? cevap:Kıymetli kardeşim,bu haksızlık sayılmaz.bazı müfessirler bu sorunun cevabını ahiretteki ortamla izah etmişlerdir.bu doğru bir yaklaşım değildir.Allah ahiretine cennetide koyduğuna göre isterse Allah insanı ahirette cennetlede mükafatlandırabilir.bu yüzden bunu ortamla izah etmek doğru değildir.bunun sebebi adaletin geciktirilmesinden kaynaklanan fazla azaptır.nasılki dünyada bir suç işleyen kişiden dolayı birisi mağdur olduğu zaman bu mağdurun mağduriyeti giderilmediği zaman o mağdur ızdırap çekmezmi?çeker değilmi?işte oradaki fazla azap gecikmiş veya geciktirilmiş adaletin fazla azabıdır.,mağdurun iç çekişleri şöyle olur:''yaptığı yanına kar kaldı,beni burada sakat bıraktı,kendisi şimdi elini kolunu sallayarak geziyor''diyen birisinin feryadını duyan Allah olduğu için cezayıda ona göre artırıyor.zaten bir insan bir suç işlediği zaman Kur'anın hükümlerine göre veya adil bir mahkemenin adil kararlarıyla dünyada cezasını çekmişse Allah ona ahirette tekrar azab etmeyecek.oradada ayrı bir azab çektirmek Allah'ın adalet ve çok merhametli olması sıfatlarına aykırı düşer.işte suçlu dünyadaki cezasından kurtulmak için çeşitli yalanlara başvurmuşsa veya yalancı şahitlerle bu cezadan sıyrılmayı başarmışsa veya kamu otoritesinden kaçmışsa veya suçunu inkar etmişse bu suçlarında ilaveleriyle birlikte orada fazlasıyla azap çekecektir.bu cezasından kaç sene kaçmışsa,o mağdura çektirdiği ızdırap kadar o katilin veya suçlunun ceza çekmesi de adalet gereğidir.onun için suçların cezalarının dünyada çekilmesi esastır.eğer her suçun cezası ahirete bırakılırsa dünyada ne huzur kalır,nede asayiş kalır.yani kısaca bu durum adaletin geciktirilmesinin cezasıdır.gecikmiş adaletide Yüce Rabbim,suç olarak veya haram olarak görüyorki dünyada cezasını çekmemiş suçlulara ahirette daha fazla azabı müstehak görüyor.Allah en adil olandır.
selamlar,kıymetli alişeriati efendi,ilk açılışta amaçlarımı ve gerekçelerimi yazmıştım,sanırım orayı okumadın.en azından Allah'ın kurallarını öğreniyorsun varmı sana bunun bir zararı?''ben bu yazdığın kurallardan şunu şunu beğenmedim şöyle olsaydı daha iyi olurdu'' falan diyorsan onu tartışabiliriz. selametler dilerim.
kıymetli alişeriati efendi,isminize yakışmayan zihniyetle hareket ediyorsunuz.ali şeriati,iran'da şeriatın ilk dava adamlarındandı.şeriatın anlamlarıda:kanun,kural hukuk demektir.en barbar toplumlarda bile kurallar vardır.dinde siyaset yok diyenlerin sözcülüğünümü yapıyorsunuz?.Allah'ın kurallarını madde olarak görmekten niçin rahatsızlık duyuyorsun?.işine bak işine.Kur'an haşa üfürük kitabıda olacak,haşa vitrin kitabıda olacak,ama hukuk kitabı olmayacak öylemi?işte sizin gibi düşünenlere yüce Rabbim cevabını vermiştir.
maide44''ve mellem yehküm bimaa enzelellahü feülaaike hümül kafiruun'' ''Kim Allah'ın indirdiği (hükümler) ile hükmetmezse işte onlar kafirlerin ta kendileridir.''(diyanet vakfı meali)
hakaret ettiğimi nereden çıkardınız acaba değerli
kardeşim.
hakaret falan ettiğim yok size.
ben kurallara karşı değilim. amma velakin kendini yeterli
gören her kişinin öyle ya da böyle kurandan kurallar
çıkarmasının bu topluma faydalı olmadığını düşünüyorum.
çünkü ne yazık ki kuranın olmasını istediği toplum
yapısından çok ama çok uzağız. bu durumda zaten kurallar,
kaideler dini haline getirilmiş islam'ı daha da içinden
çıkılmaz hale getirmenin kimseye bir yararı da yok.
bu perdede size ikbal'in "eğer biz islam'ın bir üstün
değerler sistemi olduğunu müslüman olmayanlara anlatmak
istiyorsak, onlara her şeyden önce bizim islam'ı temsil
etmediğimizi söylemek borcundayız."
sözünü hatırlatmak isterim.
olayı şeriata kadar getirmişsniz. ve bana kafirlik
göndermesinde bulunmuşunuz.yine hatırlatmak isterim ki
kafirlik ithamı ile karşınızdakini bastırmaya çalışmanız
sakıncalı bir tutum. sizi aklı selime davet ediyorum.
size basit bir soru sordum cevabımı alamadım.
basit bir soru daha sormak istiyorum;
üşenmeden madde madde sıraladığınız bu kuralların
müslümanlığı kimlik kağıdının din hanesi ile sınırlı bir
toplumun geneli için ne faydası vardır?
saygıyla
__________________ öksüzü yetimi koru...yoksullarla beraber ol...ve asla yalan söyleme.
selamlar, kıymetli aliseriati efendi ben sizin hakaret ettiğinizi falan söylemedim.ayet örneğimde,direk sizi hedef aldığım için değil,Allah'ın kurallarının öğrenilmemesi için çeşitli bahaneler üretenlerin genellikle sizin gibi aynı gözlükle bakan gruplar içinde bulunduğunu düşündüğüm için verdiğim bir örnekti.bunun için bunların ne gereği var gibi düşüncelerde aynı kapsama giriyor diye düşünmüştüm.
kardeşim,sizde bilirsinizki dinde zorbalıkla bir şeyi kabul ettirmek yoktur.din önce öğüt ve nasihattir.yani şuna benzer,sizin bir ürününüz var,pazara çıkarıp satmak istiyorsunuz,ve sehpanızın üzerine koyup müşterinizi bekliyorsunuz,beğenen alıyor,beğenmeyen almıyor.teşbihte hata olmaz derler.yani kimseye malını zorla satamayacağına göre en azından malının veya eserinin daha güzel olmasına,benzerlerinden daha iyi ve daha farklı olmasına dikkat edersen müşteriyi artırma şansın o kadar yükselir.dini camiada verilen eserler ve kitaplarda bu misallerin içine girer. ben daha önce bir kaç tefsir okumuştum.ama en son Hakkı Yılmaz hocamın tefsirini okudum,en beğendiğim tefsirde onunki çıktı.tamam bana göre o tefsir içinde katılmadığım yerlerde olabiliyor.delillendirmelerimide yaparak medeni ölçüler içerisinde tenkidimide yapıyorum,ama bu benim Hocamın tefsirini tamamen hiçe saymamı gerektirmiyor.yani yüzde 10'unu beğenmediysem bile yüzde yüzde doksanını doğru buluyorum.bu doğru bulduğum yerlerden yararlanarak kendi bilgilerimide ilave ederek daha farklı bir çehreyle yeni bir eser çalışması yapmamda sizce bir sakınca olabilirmi?bence olmaz.kaldıki bu camiada onlarca meal ve onlarca tefsir varken bir çeşnide benim katkıda bulunmuş olmamdan niye rahatsızlık duyuyorsunuz? birde şunu söylemişsin:
''bu durumda zaten kurallar,
kaideler dini haline getirilmiş islam'ı daha da içinden
çıkılmaz hale getirmenin kimseye bir yararı da yok.''demişsin.
bak dostum,yine söylüyorum zannederimki sen konumuzun ilk başlığındaki yorumumu okumamışsın.nedenmi?ben hurafelerden,rivayetlerden arındırılmış bir eser çalışması yaptığımı belirtmiştim.o senin bahsettiğin kafa karışıklıklarını,saçma sapan kuralları Kur'an yapmıyor.hurafeler ve uydurma rivayetler yapıyor.bu kuralların içinde bir şey daha yazıyordu,sanırım orayıda okumamışsın:en kolay,en basit,en anlaşılır kuralların Allah'ın kuralları olduğunu yazmıştım.birde şöyle söylemişsiniz:
''üşenmeden madde madde sıraladığınız bu kuralların
müslümanlığı kimlik kağıdının din hanesi ile sınırlı bir
toplumun geneli için ne faydası vardır?''demişsiniz.
bak kıymetli dostum,kimin hakiki mümin,kimin olgun olmayan mümin olduğunu en iyi Allah bilir.onun için biz işin orasını derd etmeyiz.biz sadece bilgimizi eserimizi ortaya koyarız.kabul edip etmemekte bizim sorunumuz değil.kimseye biz zorlama yapamayız.
Kaf45:''Biz onların dediklerini çok iyi biliriz. Sen onların üzerinde bir zorlayıcı değilsin.Tehdidimden korkanlara Kur'an'la öğüt ver.''(diyanet vakfı meali)
01-Allah’ın,rasülü Muhammed aleyhisselamı sevdiğine ve
koruduğuna inanmalıyız.
02-Ahiretin daha uzun bir hayat olduğuna inanıp ahirette
rahat edecek şekilde hayatımızı tanzim etmeliyiz.
03-iktisat bakanlığı,bütün müminlere ev veya barınak temin
etmelidir.
04-ilim Bakanlığı tüm müminlere Kur’anın
Arapçasını,anlamlarını ve içindeki bu kuralları öğretmelidir.
05-iktisat bakanlığı tüm müminlerin geçimini temin
etmelidir.
06-iktisat Bakanlığı ülkesindeki tüm öksüzlerle ve ailesi
yeterince ilgi göstermemiş olan tüm garibanlarla daha yakından ilgilenmeli ve
ihtiyaçlarını temin etmelidir.
07-ilim Bakanlığı maddi ilimleride tüm müminlere onların zeka
ve kabiliyetlerine göre öğretmelidir.insanları cahil ve eğitimsiz
bırakmamalıdır.
08-Bütün müminlerin Kur’anı anlama ve uygulama hakları olduğunu bilmeliyiz.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma