HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kuranda EL Kesme Cezasi Var mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Azure
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Azure

Selam,

siz de onun iş elini kesin demişim.bunun içine onun mal almasını engellemeyi de kat.çalmış, parası var ama hiçbirşey alamıyor-satamıyor.böyle düşün birde.
mesele şu an uygulanabilir olup olmaması değil zaten.
illaki eli koparmak olarak anlamak istiyorsanız anlarsınız ama bu caydırıcılık bakımından korku değil nefreti arttırır.
yaptıklarına karşılık olarak demiş, şimdi adam banka hortumlamış belki elini bile kullanmadan yapmış bunu.
bence bunun karşılığı malını elinden alıp mal sahibi olmasını da engellemektir.bir de dendiği gibi tevbe edildiğinde cezanın geri dönüşümlü olabilmesi gerekmez mi?
Yukarı dön Göster Azure's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Azure
 
serdarslan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 31 mayis 2006
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı serdarslan

selamun aleykum  bu meseleyi çok deşmeye gerek yok bence Allah cc böyle emretmişse böyle yapılacak.bu sizin ve benim inadığım kuranda bu şekilde.Allah cc buyuruyorki "Allah cc indirdiğiyle hükmetmeyenler kafirlerin takendileridir"maide 44 şimdi biraz düşünmek gerek.bu ayetler düşünenlere tabiki yine mevla buyuruyorki siz inandım demekle cennete girebileceğinizi mi zannediyorsunuz.Allah cc kitabında kesin diyorsa bitmiştir bu ayeti kabul etmeyenler bu zmanda böyle bi şey olmaz diyenlere soruyorum siz Allah cc den dahamı merhametlisiniz.....
Yukarı dön Göster serdarslan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: serdarslan
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Azure,

Kur'an'ın muhkem ayetleri uygulanabilir olmalıdır.Zaten Kur'an hiçbir yerinde felsefe yapmaz.Hükümlerin uygulanışı kolay ve pratiktir.Metanın değer olarak zirvede olduğu dönemde söylediklerin sadece "Azure Felsefesi" olarak kalacaktır.Faydasız felsefeler sadece zaman alır.

Parayı çuvalla götürmüş hırsız/gaspçı/mafya/hortumcu toplumdan dışlanmaz,hiçbir şey yapamazsa yurtdışında yaşar.Alışveriş SADECE para ile yapılır Azure VE asıl toplumdan soyutlananlar parası olmayanlardır.Bence hayal dünyandan ve felsefi düşüncelerden uzaklaş,gerçekleri ve Kur'an'ı iyi analiz etmeye çalış derim...

Saygı ve Sevgileirmle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
serdarslan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 31 mayis 2006
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı serdarslan

s.a. papatya kardeşim el kesme ile olan rivayetleri çokbuldun galiba bunlar Allah cc resulunden geliyor ve o keyfiyetine uygun ve ya kafasından bir sey konuşmaz.sana tek sorum olacak eğer namaz kılıyorsan bunu rivayetler olmadan yap hadisi almadan kurandan uygula bunu yapabilirsen bizlerede haber ver .bazı insanlar varki işlerine gelen hadisi alıyor işlerine gelmeyenide biz sadece kuran ile amel ediyoruz hadis e gerek yok diyorlar.

HadîsSöz ve haber anlamlarına gelen hadîs; Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin sözleri, fiilleri, takrirleri ile ahlâkî ve beşerî vasıflarından oluşan sünnetinin söz veya yazı ile ifade edilmiş şeklidir. Bu mânâda hadîs, sünnet ile eş anlamlıdır. Hadîs kelimesinden türeyen bazı fiiller ise haber vermek, nakletmek gibi anlamlar ifade eder.[1] Hadîs kelimesi zamanla, Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemden rivâyet edilen haberlerin genel adı olarak kullanılmaya başlanmıştır. Kelime, bizzat Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem tarafından da, bu anlamda kullanılmıştır.

“Demek onlar bu söze (hadis) inanmazlarsa, onların peşinde kendini üzüntüyle helâk edeceksin” (Kehf S. 18/6) âyetinde “söz (Kur’ân)”; “ Musa’nın haberi (hadîsu Mûsa) sana gelmedi mi?” (Tâhâ S. 20/9) ayetinde “haber”; “Ve Rabbinin nimetini anlat (fehaddis)” (Duhâ S. 93/11) ayetinde “anlat, haber ver, tebliğ et” anlamında kullanılmıştır. 

 

kullanılmıştır

Yukarı dön Göster serdarslan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: serdarslan
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bora arpınar

Azure Yazdı:
Selam,

siz de onun iş elini kesin demişim.bunun içine onun mal almasını engellemeyi de kat.çalmış, parası var ama hiçbirşey alamıyor-satamıyor.böyle düşün birde.

mesele şu an uygulanabilir olup olmaması değil zaten.
illaki eli koparmak olarak anlamak istiyorsanız anlarsınız ama bu caydırıcılık bakımından korku değil nefreti arttırır.

yaptıklarına karşılık olarak demiş, şimdi adam banka hortumlamış belki elini bile kullanmadan yapmış bunu.

bence bunun karşılığı malını elinden alıp mal sahibi olmasını da engellemektir.bir de dendiği gibi tevbe edildiğinde cezanın geri dönüşümlü olabilmesi gerekmez mi?

Selam Azure bende sana katılıyorum ve faydalı olabileceğine inandığım bir açıklamayı buraya koyuyorum.

HIRSIZLIĞIN CEZASI

Şuan İslami ülkelerde uygulanan hırsızlık cezası aşağıdaki ayetin yanlışyorumlanmasının bir sonucudur:

05:38 Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık bir ceza olarak ve Allah’tan bir

ibret olmak üzere ellerini ( eydiyehüma ) kesin. Allah izzet ve hikmet sahibidir.

ibret olmak üzere ellerini ( eydiyehüma ) kesin. Allah izzet ve hikmet sahibidir.

ی د (yed) : kullanışlı; güç, kuvvet, kudret; faydalı eşyalar; cömertlik; elin üst kısmı, kol; (bir

aletin) kolu; (kuşun) kanadıyed: bir elyedeyn: iki eleydi: (ÜÇ VEYA DAHA FAZLA EL) ellereydiyehüma: (ÜÇ VEYA DAHA FAZLA el için) elleri

Buradaki el kelimesini gerçek anlamınında düşünürsek o zaman hırsızın bir elini değil

İKİ ELİNİ birden kesmemiz gerekir çünkü ayet sayısı en az üç tane el kesmemizi emrediyor.

Sunniler bu ayetteki çarpıklığı çok iyi anladılar ve yaptıklarının doğruluğunu kanıtlamak için

Kuran’ın değişik biçimlerini türettiler. Bunlarda yed kelimesi yerine çoğulu “eymenun” olan

sağ el (yemin) kelimesi kullanılıyor.

İbn Kesir : Ves sariku ves sarikatü faktau eymanehüma = ve erkek hırsız ve kadın hırsız,

ikisinin de sağ ellerini kesinTebari : Ves sariku ves sarikatü faktau eymanehüma = ve erkek hırsız ve kadın hırsız,

ikisinin de sağ ellerini kesin

Dahası bu ayeti gerçek anlamında anlarsak başka bir sorun daha çıkıyor karşımıza. O da

bundan sonraki ayet:

05:39 Kim (bu) haksız davranışından sonra tevbe eder ve DURUMUNU DÜZELTİRSE

şüphesiz Allah onun tevbesini kabul eder. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.Elleri kesilen ya da mezhepçilerin yaptığı gibi tek eli kesilen birinin durumunu düzeltmesi

olanaksızdır. Hele gerçek anlamda alıp kişinin iki elini birden kesersek artık o şahsın

yaşaması bile ızdırap haline gelir. Bunun dışında mezhepçilerin cevaplaması gereken sorular

şunlardır:

a. Sabıkalı kişileri nasıl cezalandırırsınız? İki elini de kaybettikten sonra beyniyle

hırsızlık yapan birinin ayaklarını mı kesmek icap eder yoksa kafasını mı?

b. Bir yumurta çalan ile son model bir araba çalanın cezası aynı mıdır? Ellerinin

kesilmesi?

c. Sizin elleriniz kesilse nasıl hissederdiniz ve ailenize nasıl bakardınız?

Kuran’da yed kelimesini incelersek bunun maddi gücü simgelediğini görebiliriz. Hem

de yine beşinci surede:

05:64 Bir de Yahudiler: "Allah'ın eli ( YEDÜLLAHİ ) bağlıdır." dediler ve dedikleri

yüzünden elleri bağlandı ve la'netlendiler. Hayır, O'nun iki eli de açıktır, dilediği gibi nimet

veriyor. Andolsun ki, sana Rabbinden indirilenler, onlardan birçoğunun azgınlığını küfrünü

artıracaktır. Bununla birlikte, aralarına kıyamete kadar sürecek olan bir düşmanlık ve kin

bıraktık. Her ne zaman savaş için bir ateş tutuşturdularsa, Allah onu söndürdü. Onlar

yeryüzünde bozgunculuk için koşarlar; Allah ise bozguncuları sevmez.Ellerin açıl olması cömert olmak demektir. Ellerini kesin hükmü de birçok anlam içerebilir:

hırsızların çalmasını engelleyin, çaldıklarından harcayın veya çaldıklarını iade edin.

Tebbet yeda ebiy lehebiv ve tebb

111:01 MALİ GÜCÜ YOK OLSUN Ebru Leheb'in; zaten YOK OLDU!

111:02 Ne MALI kurtardı onu ne de KAZANDIĞI.

ت ب (tebbe) : kesmek, kısaltmak; yok olmak; kaybolmak.

Yok olan da Ebu Leheb’in eli değil mali gücüdür.

5:38 ayetinde Diyanet’in çevirdiği gibi ibret kelimesi geçmemektedir. Bazı

çevirmenlerin de kelepçek olarak çevirdiği “nekale” kelimesi “örnek” anlamına gelir.

Kuran’da bir ayette daha geçer:

Fe cealnaha nekalel li ma beyne yedeyha ve ma halfeha ve mev'ızatel lil müttekıyn

02:66 Biz bunu, hadiseyi bizzat görenlere ve sonradan gelenlere bir ibret dersi, müttakîler

için de bir öğüt vesilesi kıldık.Ceza kelimesi ise bir şey karşılığında yapılan şeylerin verilen benzer bir cezadır. Ödül, ceza,

karşılık anlamlarına gelir.

fe in kateluküm (SİZİNLE SAVAŞIRLARSA / SİZİ ÖLDÜRÜRLERSE) faktüluhüm (ONLARLA

SAVAŞIN / ONLARI ÖLDÜRÜN) * kezalike ceazül kafirın

02:191 Eğer onlar size karşı savaş açarlarsa siz de onlara savaş açın. İşte kâfirlerin CEZASI

böyledir.

Vellezıne kesebüs seyyiati cezaü seyyietim bi misliha

10:27 KÖTÜLÜK YAPANLARA GELİNCE, KÖTÜLÜĞÜN CEZASI MİSLİ İLEDİR. Onları

zillet kaplayacaktır. Onları Allah'a karşı koruyacak hiç kimse yoktur. Onların yüzleri sanki

karanlık geceden bir parçaya bürünmüştür. İşte onlar da cehennem ehlidir. Onlar orada

ebedî kalacaklardır.

Ve cezaü seyyietin seyyietüm mislüha

42:40 BİR KÖTÜLÜĞÜN CEZASI, ONA DENK BİR KÖTÜLÜKTÜR. Kim bağışlar ve barışı

sağlarsa, onun mükâfatı Allah'a aittir. Doğrusu O, zalimleri sevmez.

مث ل (mislun) : benzerlik; benzer, benzeş; müşabih, birbirine yakın; benzerlik; eşit, musavi.

5.38inci ayette yapılan suça karşılık olarak hırsızın mali gücünü keseceğiz. Hırsızlık el

kesiminin cezası olamaz çünkü bunlar birbirine denk değil. El kol kesmek 42:40 ve 10:27

ayetlerini dikkate almamaktır.

Şimdi bir de “ceza” kelimesinin yerine “azap” kelimesi kullanılan 24:02 ayetine bakalım.

24:02 Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret

gününe inanıyorsanız, Allah'ın dininde (hükümlerini uygularken) onlara acıyacağınız

tutmasın. Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun ( velyeşhed

azabehüma taifetüm minel mü'minın ).

Diyanet ceza olarak çevirmiş ama aslında “azaplarına” (azabehüma) kelimesi geçiyor. Neden

5:38 ayetinde de Allah azaplarına şahit olsunlar demiyor da ceza / karşılık kelimesi geçiyor?

Neden Allah 5:38 ayetinde mezhepçilere göre yapmanın çok büyük bir cesaret isteyeceği bir

işte bu ayetteki gibi “onlara acıyacağınız tutmasın” demiyor? El koparmak daha mı kolay?

Aslında Kuran’da örnek bir hırsızlık hadisesi de geçmiş, bakalım cezası neymiş:

12:74 (Yusuf'un adamları) dediler ki: Peki, siz yalancıysanız bunun

(HIRSIZLIĞIN) cezası nedir?

12:75 "Onun cezası, kayıp eşya, kimin yükünde bulunursa işte o, onun

cezasıdır. Biz zalimleri böyle cezalandırırız" dediler.Bu kıssalar Kuran’a boş yere konulmamıştır:

12:07 Andolsun ki Yusuf ve kardeşlerinde, (almak) isteyenler için

ibretler vardır.

12:111 Andolsun onların kıssalarında akıl sahipleri için pek çok ibretler

vardır.Hırsızlık ayetinin doğru çevirisi şöyle olmalı:

Ves sariku ves sarikatü faktau eydiyehüma cezaem bima keseba nekalem minellah vallahü azızün

hakım

05:38 Hırsız erkek ve kadının KAZANDIKLARINA CEZA / KARŞILIK ( bi ma

keseba ), ALLAH’TAN DERS OLSUN DİYE MALİ GÜÇLERİNİ KESİN ve Allah

izzet ve hikmet sahibidir.

07:28 Onlar bir kötülük yaptıkları zaman: "Babalarımızı bu yolda bulduk. Allah

da bize bunu emretti" derler. De ki: ALLAH KÖTÜLÜĞÜ EMRETMEZ.

ALLAH'A KARŞI BİLMEDİĞİNİZ ŞEYLERİ Mİ SÖYLÜYORSUNUZ?

İbrahim Yılmaz: Büyük Kandırmaca



__________________
Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.



Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Hala felsefelerimizi Kur'ana yamamama çabasından vazgeçmiyoruz.Senin anayasan,insan hakları bildirgen ile,Kur'an pararlel olmak zorundamıdır.

Hırsızın elini kesersek insan içine nasıl çıkacak diye sormuşsun.Hırsızlık yaparken nasıl dolaşıyor insan içinde??? Allah'ın gördüğünü düşünüp utanmıyor mu.Hme bir noktada iyi bir uygulama Allah'ın vereceği ceza(cehennem) yanında hiç kalır el kesme cezası,umulur ki uygulanan ceza sonrası ahirette tekrar cezalandırılmaz.

Tevbe edenlerin durumu farklıdır.Bu ayette şu anlama geliyor.Hırsızlık suçunu bir defa işleyene ceza verilmez tevbe etmesi istenir ederse bırakılır.Amaaa alışkanlık haline getiriyor ise cezalandırılması gerekir.

Baklava çalan çocukla,ülkeyi soyan hırsızlar tabiki aynı değil Allah zalim değil,kullarda bunu bilsin ve ona göre davransın...

Beyniyle çalan lafınla ne demek istediğini anlayamadım,ama fikir/bilgi hırsızlığını kasdediyorsan Kur'andaki hırsızlığın bununla alakası yok...

 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bora arpınar

Sevgili Mircan hala gelenekçilerin,mezhep ve ortadoğu örfünün etkisinde kalarak böyle bir yazıyı yazdığını düşünüyorum.

Kuranda mantıklı düşünmek kaydı ile el kesme denen uygulamanın hırsızın çaldığı malı sahibine iade,hırsızı dışlama ve başka yaptırımlar ama bir uvzunu kesme değildir. Hep ufak düşünüyoruz devleti,bankaları,holdingleri vs.vs kafası ile dolandıranın kafasımı kesilecek. Hep kaynak alınan mezhep kafası ile yazılmış mealler belkide bunlar böyle düşünmeye sebebiyet veriyor.

Edip Yüksel meali

38- Erkek hırsızın ve kadın hırsızın ellerini, yaptıklarına karşılık kesin.*[7] Bu ALLAH'ın öngördüğü bir caydırma yöntemidir. ALLAH Güçlüdür, Bilgedir.


[7] * 5:38 Ayette "kesin" diye çevirdiğimiz kelimenin benzer formu olan "QaTaA'" Kuran'da 19 ayette geçer. 5:38 ayetinin dışındaki yerlerin hemen hepsinde "ilişkiyi kesme" veya "son verme" gibi fiziksel olmayan veya mecazi anlamlarda kullanılır (2:27; 3:127; 6:45; 7:72; 8:7; 9:121; 10:27; 11:81; 13:4; 15:65; 15:66; 13:25; 22:15; 27:32; 29:29; 56:33; 59:5; 69:46). Bunlardan sadece 13:4'teki kullanımı fiziksel anlamda olup 69:46 ise tartışmalıdır.

Sözkonusu kelimenin bir başka formu olan QaTTaA' ise Kuran'da 17 kez geçer. Bu şeddeli form, hem fiziksel olarak kesip atmak (5:33; 7:124; 20:71; 26:49; 13:31) hem mecazen ilişkiyi kesmek (2:166; 6:94; 7:160; 7:167; 9:110; 47:15; 47:22; 21:93; 22:19; 23:53) ve hem de fiziksel olarak kesip yarma/çizme anlamında kullanılır (12:31; 12:50).

12:31 ayetinde Yusuf peygamberin yakışıklığına hayran kalarak heyecanlanan kadınların meyve bıçağıyla "ellerini kestiği" anlatılır. Kuşkusuz, kadınlar ellerini kesip koparmadılar. 5:38 ayeti ile 12:31 ayeti arasındaki anlam ilişkisi, matematiksel ilişkiyle de destekleniyor gibi. "El kesme" ifadesinin geçtiği her iki ayetin sure ve ayet numaralarını topladığımızda her ikisinden de 43 rakamını elde ederiz. Bu matematiksel ilişki, 19 koduyla da desteklenir. 12:31 ayetinden tam 19 ayet sonra "el kesme" ifadesine bir kez daha rastlıyoruz. Bu matematiksel ilişkileri bir delil olarak değil, sadece ilginç bir gözlem olarak sunuyoruz.

Böylece, hırsızların ellerinin kesilmesini emreden ayeti, (1) ellerinin kesilip koparılması, veya (2) ellerinin çizilerek ve yarılarak kesilmesi, veya (3) mecazi anlamda, yani hırsızlıkla ilişkilerini kesecek önlemlerin alınması gibi üç değişik biçimde anlamak mümkün. Bu seçeneklerden birini veya suçun ağırlık derecesine göre kombinesyonunu tercih etmek topluma kalmıştır. (Bak: 7:52).

Hırsızlık olayını sadece bireysel bir suç olarak kabul etmek doğru olmaz. Aile yapısı, toplum normları, sosyal kurum ve değerleri de bu suçun işlenmesinden sorumludur. Aile bağlarının güçlü, sosyal yardımlaşmanın yaygın, gösteriş ve savurganlığın az olduğu bir toplum hırsızlık olayını minimuma indirebilir. Kuran'ın öngürdüğü cezalar böyle bir toplumda caydırıcı olur.


Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

 

Korkarım yakında birileri Kur'an'ı Avrupa demokrasine uyarlamaya kalıkaşacak sanki Allah o kadar zalim de koyduğu hükümlerin yumuşatılmaya ihtiyacı var gibi...

Neyse bakalım bu tartışmayı uzatmaya gerek yok:)

Sevgiler

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

(Hırsız için öngörülen ceza bu bölümün yalnızca bir yan konusu. Gerekiyorsa lütfen ilgili bölüme taşınması ricasıyla.)

 

Kur’an, "Hırsızın MALî gücünü kesin," diyor.

 

5:38’ün lafzına göre hırsızın "el"i kesilir ama buradaki EL vücudun parçası anlamına gelmez. Şu nedenlerle:

 

(1)El kesme cezası yanlışlıkla verilirse düzeltilemez çünkü kesilen el geri gelmez. Oysa ayetin sibakında tövbe edenin bağışlanacağı yani cezanın geri alınacağı bildiriliyor.

 

(2)Şûra 40’a göre bir kötülüğün cezası yine onun gibi bir kötülüktür ve Nahl 126’da, bize yapılan haksızlığı onun dengi ile cezalandırmamız isteniyor.

 

Oysa mal başka, kan başka. Kesilen el çalınan "mal"dan çok çok çok daha değerlidir. O halde 5:38’deki EL, vücudun bir parçası olamaz.

 

"El"in Arapça metindeki karşılığı olan YED değişik anlamlara geliyor:

 

Güç, imkan (36:71):

Malî genişlik (5:64)

Beden ve akıl gücü (38:17,45)

Bir akti kullanma yetkisi (2:237)

Muhammed Esed’e göre Reşid Rıza da yed sözcüğünü malî güç diye tanımlıyor. (Sûre 9, dipnot 43)

 

Bu durumda doğru çevirinin "Hırsızın malî gücünü kesin! olması gerekir. Yani hırsıza çaldığı malı ödetin.

 

Ama ödeyecek malı yoksa hırsızı tutup alıkoyun; ödeyinceye kadar çalıştırın. Bunu da Yusuf suresinden anlıyoruz:

 

Adamlar Yusuf’un kardeşlerine "Peki," dediler, "ya siz yalan söylüyorsanız hırsız ne ile cezalanır?" (12:74) "Tas, kimin yükünde çıkarsa o kişi tasın karşılığıdır. Biz haksızlığı böyle cezalandırırız," dediler (12:75). Olayın böyle gelişmesini sağladık, yoksa iş Mısır kralının dinine kalsaydı Yusuf, kardeşini alıkoyamazdı (12:77).

 

Mısır kralı kafirdi; Yakuboğulları ise Müslüman. Demek ki hırsızı tutuklayıp ona çalıntının bedelini ödetmek İslamın gereğidir. Hırsız için İslamın öngördüğü ceza  budur.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Bu durumda doğru çevirinin "Hırsızın malî gücünü kesin! olması gerekir. Yani hırsıza çaldığı malı ödetin.

Ama ödeyecek malı yoksa hırsızı tutup alıkoyun; ödeyinceye kadar çalıştırın. Bunu da Yusuf suresinden anlıyoruz:

Adamlar Yusuf’un kardeşlerine "Peki," dediler, "ya siz yalan söylüyorsanız hırsız ne ile cezalanır?" (12:74) "Tas, kimin yükünde çıkarsa o kişi tasın karşılığıdır. Biz haksızlığı böyle cezalandırırız," dediler (12:75). Olayın böyle gelişmesini sağladık, yoksa iş Mısır kralının dinine kalsaydı Yusuf, kardeşini alıkoyamazdı (12:77).

 

Mısır kralı kafirdi; Yakuboğulları ise Müslüman. Demek ki hırsızı tutuklayıp ona çalıntının bedelini ödetmek İslamın gereğidir. Hırsız için İslamın öngördüğü ceza  budur. (hasan akçay)

 

Selam

 

Ayetteki elini kesin emrini mali gücünü kesin şeklinde meallendirmek bence zorlama çıkarım.

 

"hırsızın mali gücücnü kesin" hırsızın mali gücü yoksa rehin alıp çalıştırın sonra salın gitsin.bir daha hırsızlık etsin.Mali gücü kesmek çaldığını ödettirin anlamına neden gelsin?

 

yapılan şu anladığım  kadarıyla

 

el kesmek....=Mali gücünü kesmek=....aldığı malı ödettirmek.

 

Bu eşitlik üzerine hüküm vermek ve kuranda el kesme cezası yoktur demek

 

Allah böylesine önemli bir konuda neden dolaylı yoldan kişiye çaldığını ödettirin desin?çaldığını ödettirin veya ödeme gücü yoksa çalıştırın dememişte elini kesin gibi değim kullanmış.

Araplarda bu değimi sizin bahsini ettiğiniz gibi anlamayıp asırlar boyu hırsızların ellerini kesip durmuşlar?Eğer Allah ellerini kesin demediyse sırf o değimi \kelimeyi orada kullandı diye asırlar boyu el kesme zulmune sebep olmuş olmaz mı?

 

El kesme kavramına getirdiğiniz çaldığını ödettirin anlamını desteklemek için Hz Yusuf kıstasınıda delil göstermişsiniz.Kuran bize bu kitap kendinden öncekileri tasdik edici olarak inmiştir der. Ve kuranla tebliğ olunana tüm insanlık davet edilir.Bu demek oluyorki daha önceki peygamberlerin tebliğ ettiği hukuk kuralları  emir ve yasaklar artık geçerli değil kuranla tebliğ olan geçerli.Örneğin kuran tevratı tasdik eder ama tevratla inen tüm emir ve yasaklara uymamızı emretmez mesela yahudilere konan cumartesi yasağının müslümanlıkta olmaması gibi



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats