HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: KURAN VE NAMAZ..... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

Metehan2003 Yazdı:
selam,

Çabalarınız takdire şayan,Sabrınız da öyle.Allah ecrinizi misliyle verecektir.O Latiftir Aziz dir.

Ama unutmayalım ki yalnız O Hüdâdır.Hideyete erdirmek kimsenin harcı değil.

Aklını kullanmayanların üzerine ne yağdığı belli YANİ Resulunu dahi vekil kılMAmıştır YANİ Pisliği kendi
haline bırakmış.SİZ de öyle yapmalısınız.Sonu HÜSRAN

Onların önlerinde ve arkalarına setler çekilmiştir.Boyundurukları ise burunları havada dolaşmalarına
neden oluyor.bkz.yasin....

Selam Hüdâ' ya tâbi olanlara...

bir kaç günde derenin altından çok sular akmış
hüdaya tabi olmuşsun
ama nerdeyse ilk emir olan gevezelik etmek eylemini
hayatına oturtamamışsın
aynı benim gibisin ama
aramızda ki tek fark
ben mesajı kitapsız veren elçiyle henüz buluşamadım
allah yardımcımız olsun
kitaba ve münazaraya devam...



__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

bazı insanların hala yanlışını görmemesi ne tuhaf şey....bir metni eksik aktarıyorsun..kasıtlı olarak...sonrada hiçbirşey olmamış gibi devam ediyorsun...seninle hiçbirşey tartışılmaz....taki birşeyi tam ve eksizksiz olarak,bütün yönleriyle aktarmayı öğrenenne kadar....

senin misalin şuna benzer:hadis uyduran insanlara....onlarda aynen senin gibi davrandılar.meselelerini haklı göstermek için işlerine gelen  kısmı aldılar...ve bozucu oldular.işte bazı uydurma rivayetler aynen senin bu tutumunu sergileyen kişiler tarafından üretildi....farkın yok..

sen tam ve eksziksiz aktarmayı öğrenene kadar tarafımdan hiçbirşekilde muhattap alınmayacaksın....

sen kopyala yapıştır..kendin okursun...

metinde olmadığı halde "yılan" kelimesini metinde varmış gibi davranıp itiraz edene gelince:sen ona göre daha masumsun...ama sana yazılanı oku..metine sadık kalarak yorum yapmayı öğren....kendi vehmine değil...bana metinde yılan kelimesini gösteremessin...olaya yorum katma...senden hayvanlar alemi hakkında bilgide istemedim...konuda o değil.
bugün tıp ikinci sınıfda okuyan bir öğrencinin bile ibn-i sinadan daha fazla tıp bilgisi vardır....herşeyi zamanına göre değerlendir.....

şartlar bazı şeyleri helalden harama kaydırır..bazı şeyleride haramdan helale....bazı insan tiplerinin bazı işleri yapması daha iyidir.toplumda gelişme oması için bazı şeyler özendirilir.yoğunluğun arttığı şeylerde ise yasaklama gelebilir.bunlarda zıtlık yokdur.şart-durum-zaman ve yer analize yapmadan birşeyi değerlendiremezsin...zıtlık var diyemezsin... mantığınızın almadığı herşeye yanlışdır deme hakkın sadecene sizi bağlar.gerçeği değil.ama bunu sadecene AKIL SAHİPLERİ anlar....
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

asım Yazdı:
şahsi görüşüm...

namaz oruç hac ritüelleri müstehab nafile ibadetlerdir...

farz olan ibadetler doğruluk dürüstlük adalet işini düzgün yapmak haksızlık etmemek zulmetmemek ....

ve diğerleri
tıpkı allahın emrettiği gibi
eyvallah...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

elturki
şurda onlarca insan sana allahın ayetleriyle açıklama yapıyor
fakat sen hiç tanımadığın ve aslında onlarında hak kitap kurandır dediğini iddia ederek aslında senin de diniyin temel kaynağı olan kuranın ayetlerini taşlıyorsun
bak dha dikkatli bak
sana cevap verenlerin hepsi ayetle açıklama yapıyor
ama sen onların delillerini çürütmeye çalışıyorun
allaha kafa tutmaktan vazgeç
ne yaptığını bilmiyorsun sen
tamam git ve putlarına inanmaya devam et
allah ayrılığa düştüğünüz konular hakkında hükmünü yeri ve zamanı gelince bildirecektir
haydi...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

"....fakat sen hiç tanımadığın ve aslında onlarında hak kitap kurandır dediğini iddia ederek aslında senin de diniyin temel kaynağı olan kuranın ayetlerini taşlıyorsun
bak dha dikkatli bak
sana cevap verenlerin hepsi ayetle açıklama yapıyor
ama sen onların delillerini çürütmeye çalışıyorun
allaha kafa tutmaktan vazgeç......." metnin yukarda tamamı mevcud..

metodunuz ve-veya yönetminiz beni şaşırtmıyor.....senin söylemlerine karşı sana kur'an ayetleriyle gelen insanlara sen karşı çıkmadınmı...forumu bütünüyle şöyle bir dolaş istersen belki hafızan tazalenir.ihtiyacın var heralde....aynı ayetten çok farklı görüşler çıkarılıyor sen birine sarılıyorsun..diğeri birine..bir başkası öbürüne...burda taşlanan ayet değil fikirdri..hulasa "yorumduré.sen bunu bile idrak edememişsin...kalmış bana nasihatte bulunuyorsun.senin yazına göre şu demek oluyor:kur'an=benim yorumum....birisi senin yorumuna karşı çıkarsa kur'an a karşı çıkmış oluyor...kur'an ayetlerini taşlamış oluyor...hadi canım sende.....gülmeye ihtiyacım yokken güldürdün beni...sağolasın...yorum farkını ayet taşmalası olarak algılamak gibi vahim bir yanlışa düşen insanın durumu daha vahimdir....

putlarına tapınmaya devam ed demişsin...bende derim ki:İKİMİZDE ALLAHIN HÜKMÜNE TABİYİZ....KAÇAMAYIZ.SÖZLERİMİZ BİZİM KELEPÇEMİZDİR...BOYNUMUZA TAKTIĞIMIZ URGANIMIZDIR..VUCUDUMUZA GEÇİRDİĞİMİZ KANCALARIMIZDIR.ÖYLEYSE SABRED....


Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

ben sana önceden verdiğim bir cevapta dedim ki
kuranın anasıyla nacak hüküm verilir
bak sen bak
benim gelmiş geçmiş bütün yorumlarıma bak
kuranın bir kısmıyla açıklama yapanların hep karşısında olmuşumdur
ve kuranın tamamı anlatır doğruyu
ben alacağımı aldım
selametle...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

ve tüm tartışmalarımız boyunca tek bir yerde parçaladım kuranı allaha sığınarak belki inanırsın diye
başka varmı bak bakalım
beni başkalarıyla karıştırma ben burda allahın ayetlerini güreştirmiyorum hele de senin yaptığın gibi başka ilahların sözleriyle asla...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

el_turki Yazdı:
bazı insanların hala yanlışını görmemesi ne tuhaf şey....bir metni eksik aktarıyorsun..kasıtlı olarak...sonrada hiçbirşey olmamış gibi devam ediyorsun...seninle hiçbirşey tartışılmaz....taki birşeyi tam ve eksizksiz olarak,bütün yönleriyle aktarmayı öğrenenne kadar....

senin misalin şuna benzer:hadis uyduran insanlara....onlarda aynen senin gibi davrandılar.meselelerini haklı göstermek için işlerine gelen  kısmı aldılar...ve bozucu oldular.işte bazı uydurma rivayetler aynen senin bu tutumunu sergileyen kişiler tarafından üretildi....farkın yok..

sen tam ve eksziksiz aktarmayı öğrenene kadar tarafımdan hiçbirşekilde muhattap alınmayacaksın....

sen kopyala yapıştır..kendin okursun...

 

böyle göz göre göre, Kütüb-i Sitte Muhtasarı ( İbrahim Canan) kitabı benimde önümde , sizin de önünüzde olmasına rağmen, böylesine AÇIK BİR İFTİRA yapabiliyorsanız, varın artık 14 tane ASIR önceden getirilecek bilgilerin yolda başlarına neler neler geleceğini siz hesap ediverin...bir zahmet...

benim iletimde vermiş olduğum ibnu Abbas rivayeti ŞÖYLEYDİ :

32- İbnu Abbâs r.a. Anlatıyor: “Resûlullah a.s.v. Buyurdular ki: “Üzerine ücret almada en haklı olduğunuz şey Kitabullah’tır.” ( K.S. 5171 C.14 S. 506-507 B.1992, alıntısı Buhâri, İcâre 16, Tıbb 34. )

Bu rivayette , üzerine ücret almada en meşru olan şeyin Kur’an olduğunu tahdis etmeleri açık bir çelişkidir
.

SEN İSE,

bu rivayetin tamamını almadığımı, kasıtlı olarak metni eksik aldığımızı SÖYLEMEKTESİN :

 metnin aslının şu şekilde olduğunu İDDİA etmektesin :

şimdi ibn-i abbas rivayetinin metnii...ama sen bunu yazamasın.siz sadecene işinize gelen kısmı işinize geldiği kadar alırsınız..kocaman bir yazık...

Bana Ubeydullah ibnu'l-Ahnes Ebû Mâlik, İbn Ebî leyke'den; o da İbn Abbâs(R)'tan şöyle tahdîs etti: Peygamber'in sahâbîlerinden bir müfreze grubu, bir su başında konaklamış olan bir oba haı ımn yanına vardılar. Oba halkı içinde zehirli hayvan tara­fından sokulmuş -yâhud tedâvî edilecek- bir kimse bulunuyordu. O su başmdakilerden bir adam, sahâbî grubunun karşısına geldi de, on­lara:

— İçinizde rukye yapan biri var mı? Bu su başında konaklamış olan toplulukta zehirli birşey tarafından sokulmuş -yâhud tedâvî edi­lecek- bir hasta vardır, dedi.

Onun bu müracaatı üzerine sahâbîlerden biri gitti de o hasta ada­ma, bir bölük koyun sürüsü ücret karşılığında Fâtihatu'l-Kitâb'ı okudu. Akabinde o kimse derdinden kurtulup iyileşti. Sonunda koyun sürüsü karşılığında okuma tedavisi yapan kimse arkadaşlarının ya­nına geldi. Arkadaşları onun bu ücreti almasını kerîh gördüler ve:

  Sen Allah'ın Kitâbı'na karşılık ücret aldın! dediler. Nihayet Medine'ye geldiler de:

— Yâ Rasûlallah! Fulân kimse Allah'ın Kitâbı'na karşılık ücret aldı, dediler.

Rasülullah (S):

  "Karşılığında ücret aldığınız vazifelerin en haklı olanı, Al­lah'ın Kitabı mukaabilindeki ücrettir" buyurdu

DEMEKTESİN...

şu anda Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi kitabı ( AKÇAĞ) masamın üstünde ve tam önümde duruyor :

14.cilt ,507. sayfa, 5171. hadis aynen şöyle yazıyor :

( okuma ve yazma bildiğim kadarıyla bizzat kendi ellerimle yazayım...) :

5171 : İbnu Abbas radıyallahu anhuma anlatıyor : " Resulullah aleyhisselam buyurdular ki:

" üzerine ücret almada en haklı olduğunuz şey Kitabullah'tır."

[Buhari, İcare 16 ( muallah olarak kaydetmiştir). Tıbb 34.]

evet, iftira ederek... EKSİK YAZDIĞIMI İDDİA ETTİĞİN HADİS aynen noktasına ve virgülüne kadar bu şekilde yazıyor...eğer okumam ve yazmam varsa, gördüğüm budur...ve hemen arkasından bir AÇIKLAMA yazısı başlıyor...bu açıklamayı da ( gerçi muhaddislerin ve yorumcuların açıklaması değil, bizi orjinal hadis'in kendisi ilgilendirir, fakat onu da yazayım ki, senin Değerli Hayrullah kardeşime " YILAN " konusunda çıkışmanın da senin ne kadar bu konuların cahili olduğunu da göstereceği için Kütüb-i Sitte Muhtasarı kitabında bu hadis ile ilgili geçen Açıklama kısmını da yazacağım ):

hatırlarsan Hayrullah Kardeşime şöyle demiştin:

metinde olmadığı halde "yılan" kelimesini metinde varmış gibi davranıp itiraz edene gelince:sen ona göre daha masumsun...ama sana yazılanı oku..metine sadık kalarak yorum yapmayı öğren....kendi vehmine değil...bana metinde yılan kelimesini gösteremessin...olaya yorum katma...senden hayvanlar alemi hakkında bilgide istemedim...konuda o değil.

doğru, " yılan " kelimesi metinde geçmiyor...fakat muhaddislerin sürekli olarak orjinal metinde geçmeyen kelimeleri varsayarak yorum ve açıklamalarına işinize geldiği için itiraz etmeyip de, şimdi bu açıklama kısmında dolayı Hayrullah kardeşimin " yılan " dan bahsetmesine niye bu kadar kızıyorsunuz? bu çifte çifte standartın daniskası değil mi?

 

Kütüb-i Sitte Muhtasarında hadis ile ilgili yapılan AÇIKLAMA (sayfa 507) :

1- hadisi, Resulullah, yılan sokmaya karşı Fatiha okuyarak rukye yapan ve tedavi eden müslümanlara ücret verilen koyunların helal olup olmadığı sorulunca ifade buyurmuştur. bunun kıssası daha önce geçti.

2-hadis'te Resulullah, verilen koyunların HELAL olduğunu beyan eder ve iyice ikna olsunlar diye " Bana da bir pay ayırın " manasında beyanda bulunur.

cumhur, bu hadisten hareketle: " Kur'an-ı Kerim öğretme mukabilinde alınacak ücretin caiz ve helal olacağına" hükmetmiştir. hanefiler buna muhalefet edip " ta'limde caiz değil, fakat rukyede ÜCRET CAİZDİR" demiştir. onlara göre " Kur'an'ın öğretilmesi ibadettir. ücreti Allah üzerinedir. ancak bu hadis sebebiyle RUKYE VE TEDAVİDE ÜCRET CAİZDİR. " bazı hanefi alimler, bu hadisin , Kur'an öğretimine mukabil ücret almayı yasaklayan hadislerle neshedildiğini de söylemiştir. İbnu Hacer, bu görüşün, " nesh iddiası, sabit bir karine olmadıkça kabul edilmez, ihtimalle nesh sabit olmaz" prensibi gösterilerek tenkid edildiğini, keza mezkur hadislerde mutlak bir yasaklama hususunda sarahat olmayıp, onların te'vile kabil vakaları aksettirdiği, zira sadedinde olduğumuz nevden sahihi hadislere de tevafuk ettiği; diğer taraftan ücreti yasaklayıcı tek başlarına hüccet olmaya elverişli olmadıkları, dolayısıyla sahih hadislerle tearuzların söylenemeyeceği gibi hususlar gösterilerek tenkid edildiğini belirtir ve netice itibariyle, Kur'an öğretimi mukabilinde nikahı tecviz eden hadis de nazar-ı dikkate alınınca Kur'an öğretimi mukabilinde ücretin caiz olacağını söyler. BİTTİ...

sanırım siz, ben de bu kitabın bulunmayacağı tahmininizden hareketle rahatlıkla bu İFTİRAyı attınız...

görüyorsunuz ki, artık dünya eski dünya değil ve görüyorsunuz ki artık hiçbir şey gizli kalamıyor...

Kur'an'ın tefsiridir göstermelik maskesi altında, Yüce Allah'a, Kur'an'a, Kevni Ayet'lere, Sahabelere karşı yaptığınız SALDIRILARINIZIN ipi pazara çıkıyor...

Dünya, yalnız ve ancak Kur'an'a doğru hızla yol alıyor...

Kur'an'a yönelen bu gidişatı engellemelerinize yönelik yaptığınız tüm iftira ve karalamalarınızın, feryad ve figanlarınızın hiçbir işe yaramadığını göreceksiniz...

Selam
 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

bu forumda sadecene bildiğin tek ayet bu heralde diye eleştirilmişdim....çok fazla meal kullanmamın sebepleri vardı....dikkat ederseniz yinede çok fazla kullanmıyorum....ama kimi zamanda kullanmak gerekiyor...elimden geldiğince enaz seviyede kullanmaya dikkat ediyorum...birşeyin mantığı üzerinde anlaşaamdıkdan sonra....gerisi gelmez zaten...

ama sen hala anlamama taraftarısın...sen yazına başlarken şöyle başlamışsın"...onlarca insan sana allahın ayetlerinden bahsederken...." diyede devam edmişsin.yanılmıyorum değilmi....yani kendinden değil..onlarca insanın tutumundan,hareket ve yönteminden bahsedmişsin....şimdi ise işi kendine dönderiyorsun.....şunu hiçbirzaman öğrenemeyeceksiniz....yazılan üzerinden hareket etmeyi....bu galiba sizi aşan bir yöntem.konuyu saptırmadan sadecene yazılanlar üzerinden hareket etmek....

ben ne demişim:..senin söylemlerine karşı kur'an ayetleriyle gelen insanlara sen karşı çıkmadın mı demişim..."ve devam edmişim...olaya senide katmışım.şimdi söyle senin söylemlerine karşı kur'an ayetleriyle gelenlere sen karşı çıkmadın mı?

"..benim gelmiş geçmiş bütün yorumlarıma bak
kuranın bir kısmıyla açıklama yapanların hep karşısında olmuşumdur
ve kuranın tamamı anlatır doğruyu....ve tüm tartışmalarımız boyunca tek bir yerde parçaladım kuranı allaha sığınarak belki inanırsın diye
başka varmı bak bakalım.beni başkalarıyla karıştırma ben burda allahın ayetlerini güreştirmiyorum hele de senin yaptığın gibi başka ilahların sözleriyle asla..."  demişsin...ben sen karşı tarafın delilelrine karşı ne sunuyorsun..senin karşı savunma metodun ne dememişim ki..sen bunu mülahazaya açıyorsun.....önce şunu iyicene öğren ne üzerinde konuşuyorsak o üzerine delil getir...konuya sadık kal...

bak küfür düzenini kurmuş,bayramını bile kutluyor....
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

VALLAHİ beni şaırtmamaya devam ediyrosunuz...

bu hadisi ibrahim canan dercetmedi....bu hadis buhariden alınmadır.iki yerde geçer.buyu ve tıp bölümlerinde....hadisin asıl metni benim yazdığım gibidir.ama sen hala araştırma zahmetinde dahi bulunmayacak kadart .---------------------

Bize Şu'be, Ebû Bişr'den; o daEbû^-Mütevekkil'den; o da Ebû Saîd el-Hudrî(R)'den şöyle tahdîs etti: Peygamber(S)'in sa-hâbîlerinden bir grup insan Arab kabilelerinden bir oba halkının üze­rine vardılar. O oba halkı gelen sahâbî grubuna yemek vermediler. Onlar böyle konuk edilmemiş hâlde bulundukları sırada birden o oba halkının seyyidi zehirli bir hayvan tarafından sokuldu. Bunun üzeri­ne oradaki sahâbîlere:

— Sizin beraberinizde bir deva yâhud rukye tedavisi yapan kim­se var mı? dediler.

Sahâbîler de onlara:

— Sizler bizi konuk edip yemek yedirmediniz. Biz de, sizler bi­zim için bir ücret ta'yîrı etmedikçe size rukye yapmayız! dediler.

Bunun akabinde kabile halkı, sahâbîîer için ücret olarak bir bö­lük koyun sürüsü ayırdılar. Bundan sonra bir sahâbî Ümmü'I-Kur'ân'ı okumaya başladı. Tükrüğünü topluyor ve o hasta adamın üzerine tü-kürüyordu. Neticede o zât iyileşti. O kabîle halkı da koyun sürüsünü getirip teslim ettiler.

Sahâbîler, okuyan sahâbîye:

— Biz bu sürü parçasını Peygamber'e sormadıkça almayız, de­diler.

Nihayet bunu Peygamber'e anlatıp sordular. Peygamber (S) gül­dü ve:

— "Sana bu sûrenin bir rukye olduğunu bildiren nedir? Bu sürü parçasını alın, bana da bir pay ayırın!" buyurdu


-.......Bana Ubeydullah ibnu'l-Ahnes Ebû Mâlik, İbn Ebî leyke'den; o da İbn Abbâs(R)'tan şöyle tahdîs etti: Peygamber'in sa-hâbîlerinden bir müfreze grubu, bir su başında konaklamış olan bir oba haı ımn yanına vardılar. Oba halkı içinde zehirli hayvan tara­fından sokulmuş -yâhud tedâvî edilecek- bir kimse bulunuyordu. O su başmdakilerden bir adam, sahâbî grubunun karşısına geldi de, on­lara:

— İçinizde rukye yapan biri var mı? Bu su başında konaklamış olan toplulukta zehirli birşey tarafından sokulmuş -yâhud tedâvî edi­lecek- bir hasta vardır, dedi.

Onun bu müracaatı üzerine sahâbîlerden biri gitti de o hasta ada­ma, bir bölük koyun sürüsü ücret karşılığında Fâtihatu'l-Kitâb'ı okudu. Akabinde o kimse derdinden kurtulup iyileşti. Sonunda koyun sürüsü karşılığında okuma tedavisi yapan kimse arkadaşlarının ya­nına geldi. Arkadaşları onun bu ücreti almasını kerîh gördüler ve:

  Sen Allah'ın Kitâbı'na karşılık ücret aldın! dediler. Nihayet Medine'ye geldiler de:

— Yâ Rasûlallah! Fulân kimse Allah'ın Kitâbı'na karşılık ücret aldı, dediler.

Rasülullah (S):

  "Karşılığında ücret aldığınız vazifelerin en haklı olanı, Al­lah'ın Kitabı mukaabilindeki ücrettir" buyurdu


Bize Yahya b. Yahya Et-Temîmî rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Hüseyin, Ebû Bişr'den, o da Ebü'l-Mütevekkil'den, o da Ebû Saîd-İ Hudrî'den naklen haber verdi ki: Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) in ashabından bizi kimseler bir seferde imişler ve Arab mahallelerinden bir mahalleye uğrayarak onlardan kendilerini misafir etmelerini istemiş­ler. Fakat onlar misafir etmemişler. Ve bunlara :

  İçinizde rukyeci var mı? Çünkü mahallenin ağasını zehirli hay­van sokmuştur. Yahut isabet almıştır, demişler. İçlerinden bir adam :

  Evet! cevâbını vermiş ve ağaya vararak ona Fâtihâ ile rukye yap­mış. Ar kaçığın dan  adam  iyileşmiş.  Bu  zâta  bir  sürü  koyun  vermişler. Fakat o koyunları kabul etmek istememiş ve:

  Bu meseleyi Peygamber (Salla'.lahü Aleyhi ve Sellem) 'e anlatayım da, ondan sonra bakarız, demiş.    Müteakiben Peygamber (SaUaiiahü Aleyhi ve Sellemye gelerek bunu ona anlatmış ve:

— Yâ Kesû la İlahî Vallahi Fatiha'd an başka bir şeyle rukye yapma­dım, demiş. Bunun üzerine Peygamber (Sallallahiİ Aleyhi ve Sellem) gülüm-semiş ve:

«Onun rukye olduğunu nereden bildin?» demiş. Sonra: «Onlardan (koyunları) alın, bana da sizinle beraber bir hisse ayırın I», buyurmuşlar.

(...) Bize Muhammed b. Beşşâr ile Ebû Bekr b. Nâfi ikisi birden Gunder Muhammed b. Cafer'den, o da Şu'be'den, o da Ebû Bişr'den bu isnadla rivayette bulunmuşlardır. Bu hadîste o: «Fâtlhâ'y* okumaya baş­ladı. Tükürüğünü topluyor ve tükürüyordu. Derken adam iyileşti.» de­miştir.

66- (...) Bize Ebû Bekr b. Ebî Şeybe de rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Yezîd b. Harun rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Hişam b. Hassan, Mu­hammed b. Sîrin'den, o da kardeşi Ma'bed b. Sîrin'den, o da Ebû SaSd-İ Hudrî'den naklen haber verdi. Ebû Saîd şöyle demiş: Bir menzile indik. Derken bize bir katim gelerek: Mahallenin ağası zehirli hayvan taralın­dan sokulmuştur. İçinizde rukye yapan var mı? diye sordu. Kadınla be­raber bizden bir adam ayağa kalktı. Biz onun rukyeyi becerebileceğini sanmıyorduk. Adama Fâtİhâ ile rukye yaptı, o da iyileşti. Kendisine (bir sürü) koyun verdiler. Bize de süt sundular. Bunun üzerine (biz ona) :

  Sen rukyeyi becerebiliyor muydun? dedik.

  Ben ona Fâtihâ'dan başka bir şeyle rukye yapmadım ki... dedi. Şunu da İlâve etti: Koyunları kıpırdatmayı», tâ ki Peygamber (Şalfallahiİ Aleyhi ve Sellem)'e varalım,  dedim ve Peygamber (Sallaliahü Aleyhi ve Sellem)'e gelerek bunu ona anlattık da :

«Bunun rukye pldujjunM nereden bilmif? (Koyunları) taksim edin! Bana da sizinle beraber bir hisse ayırın I» buyurdular,

(...) Bana Muhammedi b. Müsennâ da rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Vehb b. Cerîr rivayet etti, (Dedi ki) : Bize Hisam bu isnadla bu hadîsin benzerini rivayet etti. Yalnız o şöyle demiştir: «Bunun üzerine kadınla beraber bizden bir adam kalktı, biz onun rukyeci olduğunu sanmıyorduk.»

Bu hadîsi Buhârî «İcâre» ve «Tıb» bahislerinde; Ebû Dâvud ile Tirmizî «Tıb'da, Nesâî «Tıb» ile «Kitâbü'1-Yevm ve'l-Leyle»'de; İbni Mâce «Kitâbü't-Ticârâtı»'da muhtelif râvi-lerden tahrîc etmişlerdir.

Hadîsin muhtelif rivayetlerinden anlaşıldığına göre Resûlüllah (Sallaliahü Aleyhi ve Sellem) Hz. Ebû Saîd-i Hudrî 'nin kuman­dasında otuz kişilik bir süvari seriyyesi göndermiş. Bunlar Arab kabile­lerinden birine misafir olmak istemişler. Fakat kabul edilmemşler. Me­ğer o kabilenin reisini zehirli bir hayvan sokup dururmuş. Kurtarmak için her çâreye baş vurmuşlar. Fakat muvaffak olamamışlar. Nihayet bu se-riyyeye gelecek hallerini arzetmişler. İçlerinden biri kalkarak reisin üze­rine üç veya yedi Fâtihâ okumuş ve reis derhal iyileşmiş. A'meş'in beyânına göre rukyeyi yapan zât râvi Ebû Said-i Hudri 'nin kendisidir. O Fâtihâ'yı bitirince kabile reisi ipden boşanmış gibi rahat­layarak yürümüştür. Mükâfat olarak Hz. Ebû S a î d 'e bir sürü ko­yun verilmişse de, o bunları hemen kabul etmemiş, Resûlüllah (Sallaliahü Aleyhi ve Sellem)'e müracaat ederek, onun iznini aldıktan sonra kabule yanaşmıştır. Resûlüllah (Sallaliahü Aleyhi ve Sellem) bu hâdiseye gülmüş ve ashabını taltif için koyunlardan kendisine de bir hisse ayrılmasını iste­miştir.


ibn-i abbas hadisi bu rivayetin birçeklidir..buharide geçen şeklidir....herneyse anlatsamda anlamayacaksın zaten....boşver.kim yalancı ve iftiracı elbette göreceksin  ...sabırlı ol.sabred.....sana son kelamım bu olacak.muharap kesinlikle değilsin.....yalancı çoban hikayesini bilirmisin.---------------


THE END...THE FİNE..HATİME...SON...



__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 

<< Önceki Sayfa 22 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats