HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Beşerin hükmü beşerîdir, laiktir. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

1 - Rahmân (çok merhametli olan Allah)

2 - Kurân'ı öğretti.

3 - İnsanı yarattı.

4 - Ona beyanı öğretti.

5 - Güneş de ay da bir hesab iledir.

6 - Bitkiler ve ağaçlar secde etmektedirler.

7 - Göğü yükseltti ve mizanı koydu.

8 - Sakın tartıda taşkınlık etmeyin.

9 -Tartıyı adaletle yapın, terazide eksiklik yapmayın.

10 - (Allah) yeri mahlukat için (aşağıya) koydu.

11 - Orada meyvalar ve salkımlı hurma ağaçları vardır.

12 - Yapraklı taneler ve hoş kokulu bitkiler vardır.

13 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

14 - Allah insanı, pişmiş bir çamura benzeyen bir balçıktan yarattı.

15 - Cinleri de hâlis ateşten yarattı.

16 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

17 - (O) iki doğunun ve iki batının Rabbidir.

18 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

19 - (Acı ve tatlı) iki denizi salıverdi birbirine kavuşuyorlar.

20 - Fakat aralarında bir engel vardır, birbirlerine geçip karışmıyorlar.

21 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

22 - İkisinden de inci ve mercan çıkar.

23 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

24 - Denizde koca dağlar gibi yükselen gemiler de onundur.

25 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

26 - Yer üzerinde bulunan her şey fânidir.

27 - Yalnız celâl ve ikram sahibi Rabbinin yüzü (zâtı) baki kalacaktır.

28 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

29 - Göklerde ve yerde bulunanlar, O'ndan isterler. O, her gün yeni bir iştedir.

30 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

31 - Ey insan ve cin! sizin de hesabınızı ele alacağız.

32 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

33 - Ey cin ve insan toplulukları! Göklerin ve yerin çevresinden geçmeye gücünüz yeterse geçin gidin. Allah'ın verdiği bir güç olmadan geçemezsiniz.

34 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

35 - Üzerinize ateşten alev ve duman gönderilir, kendinizi savunamazsınız.

36 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz

37 - Gök yarılıp da, erimiş yağ gibi kıpkırmızı bir gül olduğu zaman...

38- Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

39 - İşte o gün, ne insana ne de cinne günahından sorulmaz.

40 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

41 - Suçlular simalarından tanınır, alınlarından ve ayaklarından tutulur.

42 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

43 - İşte bu, suçluların yalanladığı cehennemdir.

44 - Onunla kaynar su arasında dolaşırlar.

45 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

46 - Rabbinin makamından korkan kimselere iki cennet vardır.

47 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

48 - İkisinin de çeşitli ağaçları, meyvaları vardır.

49 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

50 - İkisinde de akıp giden iki kaynak vardır.

51 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

52 - İkisinde de her türlü meyvadan çift çift vardır.

53 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

54 - Astarları atlastan yataklara yaslanırlar. İki cennetin de devşirmesi yakındır.

55 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

56 - Oralarda gözlerini yalnız eşlerine çevirmiş dilberler var ki, bunlardan önce onlara ne insan ne de cin dokunmuştur.

57 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

58 - Sanki onlar yâkut ve mercandırlar.

59 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

60 - İyiliğin karşılığı, yalnız iyilik değil midir?

61 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

62 - Bu ikisinden başka iki cennet daha vardır.

63 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

64 - (Bu cennetler) yemyeşildirler.

65 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

66 - İkisinde de fışkıran iki kaynak vardır.

67 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

68 - İkisinde de her türlü meyva, hurma ve nar vardır.

69 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

70 - İçlerinde güzel huylu, güzel yüzlü kadınlar vardır.

71 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

72 - Çadırlar içerisinde gözlerini yalnız kocalarına çevirmiş hûriler vardır.

73 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

74 - Bunlardan önce onlara ne insan ne de cin dokunmuştur.

75 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

76 - Yeşil yastıklara ve hârikulâde güzel işlemeli döşeklere yaslanırlar.

77 - Şimdi Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?

78 - Büyüklük ve ikram sahibi Rabbinin adı ne yücedir!

Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

.beşeri sistemler kadınları başkalarının gözlerine açmak için elinden geleni yapıyor.....ama ALLAH insana cennet deki kadını tasvir ederek...sana bir şey çiziyor...bir yol çiziyor....kadınını başkalarının gözlerine teşhir edme.....kızını başkalarının gözlerine teşhir etme...cennetde bulabileceğin güzelliği dünyadada kadınında bulabilesin....

beşeri ssitemlerin azgınlaştırdığı nefisler.....beşeri sitemlerin köleleştirdiği kadınlar.....bunu anlayamaz.......

hala aklını kullanmayanlar.....insanlara daha fazla örgürlük yaftası altında hapishaneleri doldurmakdan başka bir iş yapmayanlar....insnalara ha ve demokrasi safsatası altında beşer tarihinin bile aklına gelmemiş suç şekillerinin oluşmasına neden olanlar...insanlık tarihinde hiç yer edmemiş,hiç akla gelmemiş iğrençlikdeki suç şekillerinin,vahşetlerin icad olmasına özgürlük ve demokrasi adı altında sebeb olanlar .....bunu anlayamayacakdır.....

tarihi analiz edemeyenler....ALLAH ın hükümlerinde ki hikmetleri görmezlikden gelip..beşerin uydurduğu safsatalarda hüküm ve hikmet arayanlar....bunu anlayamayacakdır......ALLAH ın verdiği hükümde hikmetsizlik görüp..yetersizlik görüp...laf oyunlarıyla kendi hükümlerine yer açmaya çalışanlar....beşeri iğrençlik tuzağına düşürenler ..bunu anlayamayacakdır....

meczup mevleviler gibi...hala aynı yerde dönenler....süslü laflarla beynini sarhoş edenler ...bunu anlayamayacakdır....



1- Andolsun o göğe ve Târık'a,

2 - Târık nedir, bildin mi?

3 - O, karanlığı delen yıldızdır.

4 - Hiçbir nefis yoktur ki başında bir denetleyici bulunmasın.

5 - Onun için insan neden yaratıldığına bir baksın.

6 - Atılan bir sudan yaratıldı.

7 - O su, erkeğin sulbü ile kadının göğüs kemikleri arasından çıkar.

8 - Elbette Allah'ın onu döndürmeye gücü yeter.

9 - O gün bütün sırlar yoklanıp, meydana çıkarılır.

10 - İnsanın o gün ne bir gücü vardır, ne de bir yardımcısı.

11 - Andolsun o dönüşlü göğe,

12 - O yarılıp çatlayan yere,

13 - Kuşkusuz Kur'ân, ayırıcı bir sözdür.

14 - O asla bir şaka değildir.

15 - Haberin olsun ki, kâfirler hep hile kuruyorlar.

16 - Ben de hilelerine karşılık veririm.

17 - Onun için sen kâfirlere mühlet ver, onlara az bir zaman tanı


Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

 

Mevdudi ve Hayrettin Karaman iddia ediyorlar ki zina yapanlara verilmesi farz olan ceza 100 kırbaç yani 100 sopadır; Allah'ın hükmü budur.

 

Ancak sopa/kırbaç darbesinin ORTA ŞİDDETTE yani kırbaç vuranın koltuk altı görünmeyecek şekilde ya da misvak ile yapılması gerekir.

 

Bu iddianın gerçek mi ya da gerçek dışı mı olduğunu öğrenmeye çalışıyorum. Bunu bilmeye neden ihtiyaç duyduğumu cevaplar geldikten sonra açıklıyacağım, Allah isterse.

 

Forumda BU İKİ ULEMA gibi düşünüp "Zina yapanlara verilmesi farz olan ceza 100 kırbaç/sopadır; Allah'ın Nûr 2'deki hükmü budur!" diyen kardeşlerime iki basit soru sordum.

 

Yalnızca o kardeşlerimizden iki basit cevap bekliyorum.

 

Değerli malik bin nebi, "Allah'ın hükmü"nden kastın ADALET olduğuna inanıyor ve adaletin yerine gelmesini sağladıkları sürece hapis ya da para cezası ya da itibar kaybı ya da Güdülerin Kontrolü Tedavisi (http://w9.gazetevatan.com/Hadim_formulu_bulundu/270337/30/Ma nset) misillu ÖTEKİ yaptırımları da onaylıyor.

 

O halde malik bin nebi kardeşimizden bu iki sorunun cevabını beklemenin lüzumu yok. 

 

Ayrıca, Mevdudi ve Hayrettin Karaman gibi düşünmeyen öteki kardeşlerimiz de lütfen cevap vermesinler.

 

Cevaplar gelince devam etmek üzere ve

 

sevgi ile,

Hasan Akçay.

 

 

 Dikkat. Bu infazda vuruşu yapanın elinde misvak değil sopa var ve koltuk altı görünüyor. Bunun anlamı nedir?

 

(1)Mevdudi diyor ki (TEFHİMU’L KUR’AN, Nur 2 –Sayfa 428): Kamçılama da orta şiddette olmalıdır. Hz Ömer kamçıyı vurana, "Kendi koltuk altını göstermeden vur!" derdi. Yani tam bir güçle vurmak için kol alabildiğine kaldırılmaz. (Ahkâm’ü-Kur’an, İbn’ül-Arabî, II:84 ve Ahkâmül-Kuran, el-Cessas, III:332)

 

Allah’ın hükmü Hz Ömer’in Mevdudi tarafından delil gösterilen o uygulaması mıdır?

 

İnfazcı kendi koltuk altını göstermeden yani kolunun DİRSEKTEN BU YANINI kullanarak 100 vuruş, daha doğrusu okşayış, yapınca Allah'ın "Acıyacağınız tutmasın!" uyarısı kâle alınmış mı oluyor?

 

(2)Fıkıh uzmanı Hayrettin Karaman 1 Nisan 2007 tarihli "Yeni Şafak"taki köşe yazısında şu açıklamayı yapıyor: Bazı alimlere göre sopa SEMBOLİKTİR; vuruşlar, diş temizlemekte kullanılan misvak gibi bir şeyle dahi yapılabilir.

 

Misvak gibi yani bir tür diş fırçası gibi bir şey ile. Allah’ın hükmü bu mudur? Zina yapanların hak ettiği ceza 100 misvak darbesi midir?



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı aranızdan dört şâhit getirin. Eğer şâhitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye veya Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde hapsedin. İçinizden fuhuş yapan her iki tarafa cezâ verin; eğer tevbe eder, uslanırlarsa artık onlara cezâ verip eziyet etmekten vazgeçin. Çünkü Allah tevbeleri çok kabul eden ve merhamet edendir.” (4/Nisâ, 15-16)
 
zinayla ilgili genel hüküm budur.....daha sonra zikredilen...
 
Zinâ eden kadın ve zinâ eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah’a ve âhiret gününe iman ediyorsanız, Allah’ın dininde (hükümlerini uygularken) onlara acıyacağınız tutmasın. Mü’miinlerden bir grup da onlara uygulanan cezâya şâhit olsun.” (24/Nûr, 2)
 
özelidir.....
 
senin sorunun cevabına gelince.....zaten meal de var.....uygulanırken acıyacağınız turmasın diyor...sen şimdi birisine misvakla vurulurken acıyacağın tutar mı?sonrda etrafına dermisin birisine misvakla celde vurulurken acıma..iyi vur...ama koltuğun altıda gözükmesin....ya dalga mı geçiyorsunuz.....amaç sulandırmak mı......misvakla vurmak hangi aklın kabul edeceği bir ceza olur....onu ceza şekli diye kur'an dan çıkarmak da neyin nesi....
 

11 - Andolsun o dönüşlü göğe,

12 - O yarılıp çatlayan yere,

13 - Kuşkusuz Kur'ân, ayırıcı bir sözdür.

14 - O asla bir şaka değildir.

Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba el_turki kardeşim. Cevap verdiğiniz için Allah sizden razı olsun. Şimdi bir noktaya daha açıklık getirmenizi rica edeceğim.

Size göre Allah'ın hükmü zina yapanlara 100 sopa vurulmasıdır; tamam. İyi güzel de o 100 sopayı, sizin deyiminizle, sulandırmak suretiyle infaz etmekten yana olan Mevdudi ve Hayrettin Karaman bu sulandırmayı neden yapıyorlar?

Bana öyle geliyor ki Nûr 2'deki feclidû kelimesini kâle alıyorlar; o yüzden. Yanılıyor muyum? Sizce neden? Lütfen bu noktaya da açıklık getirir misiniz.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

ne mevdudi nede diğeri.....bir düşünelim....
cezada kotuk altın görülmeyecek denmiyor......acımayın deniyor....demek ki oarada seyirci olarak bulunanlara ibret olacak kadar bir acı vermesi gerekiyor.....ama öldürmemesi gerekiyor.....çünki ceza belli değnek ile vurma.....veya kırbaç ile.....demek ki cezada kullanılacak şey insanı öldürmemeli.....100 değnek sonunda da insan o darbeler sonucunda ölmemeli.....öldürme ihtimali yüksek olan yerlere vurulmamalı....mesala kafaya...kalbin üzerine....insanı nefessiz bırakacak yere.....mamaliyet yerlerinin üzerine....vs..vs....ben bunları anlarım....dövme zaten tabiatı itibarıyla cilde vurulan darbedir....cildin altına yapılan darbeler dövme tabiaatına aykırıdır....yaralama ve öldürmeye girer......öldürmeyeceksin....deride bir açıklık getirmeyeceksin....öldürme ihtimali olan yer ve yerlere vurmayacaksın...
anlayışım bukadar....ve bukadar cevap verebilirim....
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

el_turki Yazdı:
ne mevdudi nede diğeri.....bir düşünelim....
cezada kotuk altın görülmeyecek denmiyor......acımayın deniyor....demek ki oarada seyirci olarak bulunanlara ibret olacak kadar bir acı vermesi gerekiyor.....ama öldürmemesi gerekiyor.....çünki ceza belli değnek ile vurma.....veya kırbaç ile.....demek ki cezada kullanılacak şey insanı öldürmemeli.....100 değnek sonunda da insan o darbeler sonucunda ölmemeli.....öldürme ihtimali yüksek olan yerlere vurulmamalı....mesala kafaya...kalbin üzerine....insanı nefessiz bırakacak yere.....mamaliyet yerlerinin üzerine....vs..vs....ben bunları anlarım....dövme zaten tabiatı itibarıyla cilde vurulan darbedir....cildin altına yapılan darbeler dövme tabiaatına aykırıdır....yaralama ve öldürmeye girer......öldürmeyeceksin....deride bir açıklık getirmeyeceksin....öldürme ihtimali olan yer ve yerlere vurmayacaksın...
anlayışım bukadar....ve bukadar cevap verebilirim....

Merhaba el_turki kardeşim. Ayette değnek ya da kırbaç yok; celde var. 

FECLİDÛ: cildi etkileyin

CELDE: cild etkileyeni. O etkileyen, değnek ya da kırbaç olamaz çünkü bunlar cildin altına nüfuz ederler.

 

الزانية  والزاني فاجلدوا كل واحد منهما مئة جلدة. Ez zâniyetü ve'z zâni feclidû külle vâhidin minhumâ mi'ete celde: Zaniye ve zani, cildi etkileyeni 100 kez bu ikisinin her birinin cildine uygulayın

Mevdudi tefsirinde buna dikkat çekiyor:

Kamçılamanın niteliğiyle ilgili ilk değini, Kuran’ın feclidu emrindedir. CELD deri anlamındaki cildden türemedir. O yüzden tüm dilciler ve yorumcular KAMÇILAMANIN (?!) etkisinin deriyle sınırlı kalıp alttaki ete geçmeyecek şekilde olması gerektiği anlamını çıkarmışlardır.

Ancak ayette KAMÇI kelimesi, dolayısıyla KAMÇILAMA kavramı bulunmadığı halde Mevdudi kendi peydahladığı "KAMÇILAMANIN etkisi"ni Allah'ın sözlerinin içine sokuşturuyor. 

Ondan sonra ne oluyor? Allah'ın çelişkilerden arındırdığı Kuran'ında (4:82) çelişki üstüne çelişki ortaya çıkıyor.

Artık "Çabalama kaptan!" misali yok kamçıyı vuranın koltuk altı görünmeyecek, yok mahkum misvakla dövülecek diye cedelleş dur. Çabalama kaptan! KAMÇILAMANIN etkisini deriyle sınırlı tu-ta-maz-sın.

Mahkumu KAMÇILARKEN istediğin kadar özen göster, hattâ istersen altın işlemecilerinin yaptığı gibi özel gözlükler takın; yine de etkinin derinin altına nüfuzuna engel olamazsın ve etkinin deriyle sınırlı kalması hakkındaki ilahî hükmü ortadan kaldırırsın.

İMANIN içten olması şart. Yani Allah'ın hükmü de Allah'ın hükmü demek yetmiyor. Allah'ın dediğini Allah'a bırakmaya razı mıyız; meselenin can alıcı noktası budur. 

İçten davranmalıyız ve kendi hevamıza uyup ürettiğimiz kamçı, değnek, KAMÇILAMA misillu kelimeleri Allah'ın sözlerinin içine sokuşturmamalıyız. Kısacası, "Allah'ın hükmü"ne burnumuzu sokmamalıyız. 

Ve aklımızı işletip Allah'ın sözlerini doğru anlamalıyız. Allah, "Acıyacağınız tutmasın!" uyarısını hangi infaz hakkında yapıyor; mahkumun derisine 100 dokunuş hakkında mı ya da halka teşhir edilip itibar kaybına uğratılması hakkında mı? 

ولا تاخذكم بهما رافة في دين الله ان كنتم تؤمنون بالله واليوم الاخر: Allah'a ve ahret gününe inanıyorsanız Allah'ın cezasında o ikisine acıyacağınız tutmasın. وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين: Bir kısım inanır onları izlesin.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

_____________________________

 

 

Hayrullah! Bilmiyorsun ama bilmediğini de bilmiyorsun. Senin kendine zulmün işte bu. Ve başkaları benzer sözler ettiler. Yerden göğe haklı olarak.

 

Kendin, cahilliğin yüzünden, "Allah'a iftira"lar edip dururken bu kaçıncı kezdir tek derdimiz, o çetin gün gelmeden önce bunu hatırlatmaktır deyip beni günahkar ilan etmektesin. İhtar eden niçin sen oluyorsun? Bu ne burnu havada tavırdır böyle? 

 

Bana ifitira ediyorsun. 

 

Allah'a da iftira ediyorsun. Allah Nûr 3'te "Zina eden erkek ancak zina eden bir kadınla ya da şirk koşan bir kadınla evlenir!" de-mi-yor; "Zina eden bir kadın zina eden bir erkekle ya da şirk koşan bir erkekle evlenir!" de-mi-yor. 

 

Böyle bir iddiayı öne sürmeden önce bi gıdım aklını işletsene.

 

Allah zina yapan inanırı (kadını, erkeği) bağışlayabilir çünkü O'nun "Bağışlamam!" dediği tek günah şirktir (4:48, 116). Sen kalkıyorsun Allah'ın bağışladığı inanırı bir müşrikle evlendiriyorsun.

 

Haram, kardeşim! İnanan erkeğin şirk koşan bir kadınla evlenmesi haram; inanan kadının şirk koşan bir erkekle evlenmesi haram. Kısacası, müslümanın müşrikle evlenmesi haram (2:221). Yoksa zina yaptı diye müslümanı İslamdan mı atıyorsun sen, Allah "Bağışlarım!" deyip dururken?

 

Allah'ın haram kıldığı müslüman-müşrik evliliğini nasıl helal kılarsın?

 

Nûr 3'te söylenen şudur: ZİNA iğrençtir. Zina yapmak hiç bir inanıra yakışmaz. Zina yapan inanır bir müşrikle NKH etmiş yani yatmıştır. İnananlara haramdır öylesi- hurrime zâlike ale'l muminîn (ayetin sonu).

 

Nûr 3 ve 60'taki NKH evlenmek değil CİNSEL İLİŞKİDE BULUNMAK yani yatmak anlamına geliyor. Ayrıntılı bilgi için Muhammed Esed'in açıklamalarına bakılabilir. 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 Âl-i İmrân  8

(Onlar şöyle yakarırlar:) Rabbimiz! Bizi doğru yola ilettikten sonra kalplerimizi eğriltme. Bize tarafından rahmet bağışla. Lütfu en bol olan sensin.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

Merhaba el_turki kardeşim. Ayette değnek ya da kırbaç yok; celde var. 

FECLİDÛ: cildi etkileyin

CELDE: cild etkileyeni. O etkileyen, değnek ya da kırbaç olamaz çünkü bunlar cildin altına nüfuz ederler.

 

الزانية  والزاني فاجلدوا كل واحد منهما مئة جلدة. Ez zâniyetü ve'z zâni feclidû külle vâhidin minhumâ mi'ete celde: Zaniye ve zani, cildi etkileyeni 100 kez bu ikisinin her birinin cildine uygulayın

Mevdudi tefsirinde buna dikkat çekiyor:

Kamçılamanın niteliğiyle ilgili ilk değini, Kuran’ın feclidu emrindedir. CELD deri anlamındaki cildden türemedir. O yüzden tüm dilciler ve yorumcular KAMÇILAMANIN (?!) etkisinin deriyle sınırlı kalıp alttaki ete geçmeyecek şekilde olması gerektiği anlamını çıkarmışlardır.

Ancak ayette KAMÇI kelimesi, dolayısıyla KAMÇILAMA kavramı bulunmadığı halde Mevdudi kendi peydahladığı "KAMÇILAMANIN etkisi"ni Allah'ın sözlerinin içine sokuşturuyor. 

Ondan sonra ne oluyor? Allah'ın çelişkilerden arındırdığı Kuran'ında (4:82) çelişki üstüne çelişki ortaya çıkıyor.

Artık "Çabalama kaptan!" misali yok kamçıyı vuranın koltuk altı görünmeyecek, yok mahkum misvakla dövülecek diye cedelleş dur. Çabalama kaptan! KAMÇILAMANIN etkisini deriyle sınırlı tu-ta-maz-sın.

Mahkumu KAMÇILARKEN istediğin kadar özen göster, hattâ istersen altın işlemecilerinin yaptığı gibi özel gözlükler takın; yine de etkinin derinin altına nüfuzuna engel olamazsın ve etkinin deriyle sınırlı kalması hakkındaki ilahî hükmü ortadan kaldırırsın.

İMANIN içten olması şart. Yani Allah'ın hükmü de Allah'ın hükmü demek yetmiyor. Allah'ın dediğini Allah'a bırakmaya razı mıyız; meselenin can alıcı noktası budur. 

İçten davranmalıyız ve kendi hevamıza uyup ürettiğimiz kamçı, değnek, KAMÇILAMA misillu kelimeleri Allah'ın sözlerinin içine sokuşturmamalıyız. Kısacası, "Allah'ın hükmü"ne burnumuzu sokmamalıyız. 

Ve aklımızı işletip Allah'ın sözlerini doğru anlamalıyız. Allah, "Acıyacağınız tutmasın!" uyarısını hangi infaz hakkında yapıyor; mahkumun derisine 100 dokunuş hakkında mı ya da halka teşhir edilip itibar kaybına uğratılması hakkında mı? 

ولا تاخذكم بهما رافة في دين الله ان كنتم تؤمنون بالله واليوم الاخر: Allah'a ve ahret gününe inanıyorsanız Allah'ın cezasında o ikisine acıyacağınız tutmasın. وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين: Bir kısım inanır onları izlesin.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

 

demişsin.....

 

ister kaçıyla...ister değnek ile....

 

kriterimiz ne.....öldürmeyeceksin.....öldürme riski yüksek yerlere vurmayacaksın....deride yarık-açıklık meydana gatirmeyeceksin...dolayısıyla derinin ince olduğu noktalara vurmayacaksın.....

bunu sağlayan bir kamçı olursa o da olur...belinen çıkardığın bir kemer de olur....bir değnekde olur....

ama bir misvağın kimsede ne zanide nede o cezayı takip edenlerde acıma hissi uynadıramayacağı kesindir....bir insana ceza verirken acıyacağının tutmaması ancak o cezanın sende acıma hissi uyandırmasıyla mümkündür...bilirsin ki bu ceza bedeni bir acı veriri...ve öylede basit bir acı değildir....ki acıma hissi oluşsun.....kırbacın verdiği izlenim bile insanlarda o izlenimin doğmasına neden olur....

 

bunu ne ile yapcağının bir öenemi yok...ALLAH sana herşeyi ayrıntılı olarak tarif edmemiş...seni akıl nimetiyle buluşturan ALLAH o nimeti kullanman içinde sana imkanlar tanımış...seni aklın ile başbaşa bırakmış...yeter ki O nun çizdiği sınırlar içinde kal....O murad eddiği şeyi yerine getir....

 

sen kamçıya takmışsın....takmana gerek yok.....başka şey bul....onu adan akıllı dövde nasıl döversen döv...işin şakası bir yana.....yeter ki murad edileni yerine getir....

acıma hissinin her iki tarafda da hem zanide hemde uygulatanda ve hemde uygulamayı seyredenlerde....hemde toplumda...herkes bilecek ki...bu ceza öyle basit bir ceza değil......kadın ve erkek düşünecek....kadın ve erkeği düşünmeye sevkedecek...cezanın şiddeti onlarda yakalanma korkusu oluşturacak......öyle korku salan bir şiddetde ceza olacak...yoksa sırtını sıvazlar gibi misvakla dokun..aferin ne güzel yapmışsınız kabiline gelen ceza olmayacak...

 

 

Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 Âl-i İmrân  8

(Onlar şöyle yakarırlar:) Rabbimiz! Bizi doğru yola ilettikten sonra kalplerimizi eğriltme. Bize tarafından rahmet bağışla. Lütfu en bol olan sensin.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats