HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Beşerin hükmü beşerîdir, laiktir. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın El_turki,

1789 dan evvel  devletlerin dini oluyordu. Ama ondan sonraki toplumsal problemleri dini hukukla aşmak mümkün olmadı. Aynı travmayı önce batı yaşadı. Sonra dünyaya yaşattı. 

Aynı problemi Osmanlıda yaşadı. Osmanlı da tanzimattan sonra bankalar var ve legal olarak faiz var. Murabaha nizamnamesi diye kanun var. Ama 1700 lerde böyle bir şey yok.

OKumuş kadın sayısı Abdülhamid ve ikinci meşrutiyet döneminde epey çoktu. Bu kadın eşitliği olayları Osmanlı da da tartışılıyordu. 

BUnlar toplumsal olaylar. Sosyolojik gelişme. Kanunlar sosyolojik gelişmelere, toplumsal olaylara cevap vermek durumundadır. Hukukun birinci görevi budur. Bundan dolayı devletler laiklik prensibini benimsemiş.

Bizim laiklikle ilgili eleştirimiz, bazı makamların bunu dinsizlik, dine lakaytlık olarak uygulaması. Örneğin ben laikim iftara gitmem geyikleri.
İdarelerin öğlen yemek çıkartmayıp, mesai saatleri içinde olan iftar için iftar yemeği vermesini iptal etme falan, bunu din hükümlerine göre devlet yönetme olarak yorumlama. Bunlar aşılır.  

Dincilerle ilgili eleştirimiz. Vay zina , içki cahiliyyedir, İslamın görevi cahiliyyeyi yok etmektir diye topluma baskı uygulamak. Baskıcılığa bayılıyorlar. Aşırılığı çok seviyorlar. Mesela flört eden üniversiteli kızı, erkeği dövmek. İçki satana baskı, dayak. Ruhsat vermeme. 20 yüzyıla kadar hiçbir islam ülkesinde içki yasak değildi. Muaviyenin Şamında da, Harun Reşidin Bağdatında da, Allaeddin Keykubatın Konyasın da da, Yıldırım Beyazıtın Bursasında da , Fatihin, IV. Muratın, II.Abdülhamitin İstanbulunda da meyhane vardı.   Ömer Hayyam, Nesimi, Bekr-i Mustafa bu topraklarda çıktı. SAnki o zamanın hükümetleri cahiliyye ile mücadele etmesini bilmiyordu. Bunlar 20. yüzyıl hurafesi.   İslamın savundukları manada bir Cahiliyye mücadelesi olsa zaten bunlardan bahsedemezsin. Cezası uhrevidir. Allahla senin aranda olup cezayı o  verir. İnsanlara içme demiş, ama hükümetlere bir içki içme suçu belirleyip şöyle yap dememiş. İçene değil, sarhoşluk edip nara atıp, edepsizlik yapana  80 celde vururlardı. Tanzimatla  celde olayı kalktı. Belçika CEza Kanunundan alınma Ceza kanunu uyarınca Sarhoşlukla düzeni bozana bugünkü mantığa uygun bir ceza verirlerdi.  

Ayrıca 1789 öncesi düzeni kutsamak. Bugünün şartlarında neyi çözer. O tarım toplumu düzeniydi.  İran, Afganistan, Pakistan, Arap ülkeleri neyi çözdü.  Sen de çözemezsin. Çünkü akla ve bilime saygı yok. Akılcı kafa yok.  Çünkü Kur'anın yanında peygambere atfedip hurafeyi kutsalaştırmış ve ona eş koşmuşsun çünkü nakilci kafasın  ve de Allahın hükmüne kimseyi ortak etmeyeceğinden dem vurup (ama sen etmişsin)  laik devleti küfür düzeni ilan ediyorsun.

  Bunlar insanları dinden uzaklaştırıyor. Hatta dinden korkutuyor. Ne yaptığını bilmez, cahil bir güruh. 20. yüzyıl aşırılıkları. İnsanların herşeyine karışır. Kendine karışılınca ööö laik düzen. şudur, budur.   Ama gerçek zina ile mücadeleye gelince (kuma zinası )  avrupadan ayar, tornistan geri. 

Dinine saygılı laik devlet, Türkiyeyi dünyanın 17. büyük ekonomi yaptı. G20 lere katılıyorsun. Petrol zengini araplar nerede. Bunlar akıl ve çalışmayla oluyor. Çalışana Allah nasib ediyor.

Başbakanımız bile anladı. Laiklik devletler için sözkonusu olur, Şahıslar için değil. Çok doğru. Aynen katılıyorum.  Laiklik adına dindara baskı yapma , din adına da devletin düzenine küfretme.  Dindar olmak başka, devleti yönetmek başka. 

Herkese selamlar.

 




 



 


__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

mistikbalim Yazdı:

tamam siz allahın kanunlarını tersine çevirin
erkekler doğursun ve emzirsin
kadınlar saçlarını açıp allahın gizlenin ayetini görmezdin gelip çıkıp erkeğine ve çocuğuna hizmet etmek yerine gitsin kendisine mahrem olmayan erkeklere saç kuyruk sallasın
yukarda geçen ayetlyere uyarak yaşayan bir kadının evinde sıkıntı olmaz kocasına sukunet verir öyle kadınlar
sizin gibi feminizm yanlısı kadın erkek eşittir kadınlarda çalışır diyenlerde aslında allahın düzenini değil kendi düzenlerini bozarlar
akşam yemeği sen hazırla bende çalışıyorum senin gibi
yarın bebeğimize yeni bir anne bulalım gerekirse biraz fazla veririrz
biraz fazlası senin maaşına denk geliyor zaten madem öyle sen bak
amaan ben evmi hapsolayım
peki o maaş verdiğin kadını niye adil bir insan olarak eve kilitliyorsun o zaman
ALLAHIN HÜKÜMLERİNDE ZERRE KADAR BİR KSİK YOKTUR
o na eksiklik isnat eden KAFİRDİR...


Sayın Mistikbalim,

görüşlerinizi çok geleneksel buldum.
Biz de karı koca çalışıyoruz.
Bebeğin üç yaşına kadar ki çektiğim sıkıntılardan dolayı, eski neslin karısı olmadan bir yumurta kıramaz durumlarının bize yarattığı sıkıntılardan dolayı, ev işlerinin hepsinden anlamaya karar verdim. Hepsini kendi gönlümle öğrendim. Şimdi karım evde olmayabilir. Örneğin Annesi hastanededir. Bir hafta yanında refakatçidir. Evde ne çocuk bakımsız kalır, ne ben. 

Karım varmış yokmuş hiç umurumda değildir.
Dışarıda yemek zorunda da değilim. Tatlısından, tuzlusuna, balığından, kebabına, sebzesine, çorbasına, salatasına aklına ne yemek gelirse yaparım.

Doğunun erkekleri evde hiç bir işe karışmaz. Ama çiğ köfte ve kebab işlerini kendileri yapar. Eski nesli de öyle, yeni nesli de. Bir yerlerine bir şey mi oluyordu yani.

Batının eski nesli gerçekten rezildi. Neyse yemekteyiz programlarından anladığım kadarıyla bir gelişme var gibi.

Evin temizliği de, çamaşırı da hiç bir şeyi aksamaz.

Yarın torun olsun. Eşim toruna bakmaya geline yardıma gitsin. Hiç umurum olmaz. Altı ay eve uğramasın, hatta bir sene uğramasın hiç farketmez.

Yaşasın Hür demokratik erkek cumhuriyeti.

Bunlar karısız kalınca rezil olan babama ve kayınpederime olan tepkidir.


Ne demek kendine mahrem olmayan erkeklere saç, kuyruk sallamak. Çok yanlış bir ifade. Kadın bir hayat arkadaşıdır. Eşit bir bireydir. Benim malım değildir ki. Yüzünü de kapayayım Sırf bana ait olsun anlayışı. Yani saçı açık, yüzü açık olunca orta malı falan mı oluyor. 

Kadın niye gizlenecek, niye erkekten kaçacak. Kadın niye hep baskı altında olacak ki. Olunca ne oluyor. Anlamıyorum. Nasıl bir zihniyet, nasıl bir bilinçaltı. 

Kadın köyde tarlada çalışınca oluyor da, şehirde devlet dairesinde , fabrikada çalışınca mı olmuyor.

Nedir bu kadına güvensizlik. Anlamıyorum. 

Niye kadını , eşit bir birey olarak kabul edemiyorsunuz. 

Herkese selamlar,



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

bakınız kur an
evlerinizde oturun
örtülerinizi salın
eski cahiliye adetlerindeki gibi açılıp saçılmayın
cilbablarınızı giyinki mümine olarak tanınasınız
bunların hepsi allahın göndermesi beyefendi benim değil
ben de karıma en az sizin bahsettiğiniz kadar vefakarım
hatta ben bazan o evdeykende yemek yaparım o bulaşığı yıkar bn durularım
çocuğun altını değiştiririm
kadınlarınız size allahın emanetidir der
kim onara zulmetmeye kalkarsa emanete zulmetmiş olur ve mümin denirmi bilmem
ama kadınlara özel inen ayeteri es geçmeyelim lütfen
allah size bir karargah ve geçimlilik vermiş siz bu ayeti hiçe sayarak birazcık fazla olmasını istediğiniz dünyalık rahatınız için ahiret hayatınızdan nasibinizi kısmış olursunuz
huzur islamdadır ve hamdosun ki ben huzurluyum
allahın bütün ayetlerine tam riayetle salatımı gerçekleştirir ıslah olmanın tek yolunun bu olduğuna iman ederim
kadın gideceği yre peçeli gitse ne kaybeder
bana söylermisiniz
ya da kadının dışarı işlerinde çalışabileceğini hangi ayet söylüyor tezinizi doğrulayan ayeti gösterin
benimki mi evlerinizde oturun
selamla...



__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

DOSTLARIM
KADINLARINIZI EZDİRMEYİN
ONLARI DÜNYALIK HESAPLARINIZ İÇİN BAŞKA AMİRLERİN BOYUNDURUĞUNA SEVKETMEYİN
BAŞKA ERKEKLERİN KARŞISINDA İŞ ADINADÜNYALIK ADINA EL BAĞLAMALARINA SEYİRCİMİ KALACAKSINIZ
BAHÇELERİNİZDE TARLALARINIZDA ÇALIŞTIRARAK ONLARI EZMEYİN
KADINLARINIZ SİZE ALLAHIN BİR EMANETİDİR
ONLARIN ÇOCUKLARI HANGİ ŞARTLARDA TAŞIDIĞINI, BESLEYİP BÜYÜTTÜĞÜNÜ HATIRLAYIN
bknz lokman suresi
KORKMAYIN SİZ ALLAHIN BUYRUĞUNU İŞLETMEYE KOYDUKÇA O SİZE FAZLINDAN BOL BOL İHSAN EDECEKTİR
KADINLAR ALLAHIN ERKEĞE SUNDUĞU EN BÜYÜK NİMETTİR
ONLARA EKSTRA İŞLERLE DAHA FAZLA YORARAK MI TEŞEKKÜR EDECEKSİNİZ
LÜTFEN
ALLAH IN İPİNE SARILIN
BEN SİZİN İÇİN SADECE ARACIYIM
VE SÖYLEDİKLERİM FİKİRDEN ALGILADIKLARIMDIR
SELAM HÜDAYA TABİ OLANLARA
ONLAR AHİRDE CENNETLERLE KARŞILANACAKLARDIR
MÜJDELER OLSUN...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın mistikbalim,

Kuranda bahsettiğiniz ayetler Ahzap 32 ve 33 olup sadece peygamberin eşleri hakkındadır. Çünkü onların çok özel durumları olup,  onlar için varit olacak bir sıkıntı Peygamberin, şanına, şerefine, görevine halel getirecekti.

Ahzap 32 YNÖ meali-
Ey peygamber hanımları! Siz, kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer korunup takvaya sarılıyorsanız sözü kırıtarak söylemeyin ki, kalbinde maraz bulunan biri ümide kapılmasın. Örfe uygun söz söyleyin.

Ahzap 33 YNÖ

Evlerinizde de vakarlı oturun. İlk cahiliye teşhirciliği gibi kendinizi teşhir etmeyin. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve resulüne itaat edin. Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam bir biçimde temizlemek istiyor.


Peygamberin hanımları için inen bu ayeti kendi hanımınız için uygulamanızın bir mahsuru yok, ancak olay diğer müslümanların kadınlarına farzlaştırılması dinde zorluk yaratıyor. O peygamber hanımlarına özel zorluk. Öbür türlüsü ehli sünnet görüşü. Peygamberi taklit edeceğiz ya, hanımlarımız da peygamber hanımlarını taklit edecek. 

Evinizde oturun emrini tüm kadınlara şamil edemezsiniz. Hani nasıl teheccüt namazını tüm müslümanlara farzlaştıramıyorsak, peygamber hanımları için olan bu hükmü , diğer müslüman hanımlara farzlaştıramayız. Bakın Ahzap 59 mü'minlerin kadınlarına diye, diğer müslüman hanımları da işin içine katıyor. Ahzap 32 ve 33 te böyle bir durum yok.

Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir."
(Ahzab: 59),


Cilbab giyin hükmü mümine olduğunuzu gösterin değil. Hür kadın olduğunuzu gösterin, cariye ile karıştırılmayın demektir. Medinede zaten tümüyle müslüman ve yahudiler yaşardı. Yahudi kadınları da saçının bir telini dahi göstermez. Hür kadına sataşılırsa bu namus meselesi olur , kan çıkardı. Cariye ye sataşılırsa bu önemsenmezdi. Onun için kendini bilmez erkekler cariyelere sataşır sıkıntı verebilirdi. Olay budur.

Bugün böyle bir ayrım yoktur. Kadının dekolte giymesi elbette dine aykırı ama başının açıklığı değil.  Siz örtmeyi tercih edersiniz. Buna da bir şey demem.

Kadın dışarıda çalışabilir. Mesleğini yapabilir. Bir sürü kadın var böyle. Mesela kadın eczacılık okumuş, başını örten bir bayan, benim alışveriş yaptığım eczacı.  Evinde mi otursun. Yapmasın mı. Ben öyle bir Kur'an ayetine rastlamadım.

Ben sadece görüş olarak başın örtünmesini gelenek bulurum. Dinin hükmü olmadığını söylerim. Bu konuda yapılan siyasi yaygaralardan nefret ederim.Çünkü arkada bir cehalet ve bu insanları kullanan kötüniyetli odaklar var. Kim bunlar irtica yani gericiler. Neyin gerisi 1789 un gerisi yani öncesini özleyenler var. Kasdedilen bu. Abdülhamid devrinde kullanılmış bu anlamında. Ha buna dönüş sadece bir hayal kırıklığı yaratacak. Bir sürü hengame ve toz duman. Bunu biliyor görüyorum.

Ama o insanlarla da geçimim iyidir. O kendi tercihleridir. Saygı duyarım.

Ben de huzurluyum. Eşim başını örtmez. Çalışan bir bayandır. Dini bilgi ve görgüsü ve pratiği vardır. HUzuru sağlayanın o dini bilgi ve görgü olduğunu düşünüyorum. 

Kadın gideceği yere peçeli gitmesi , dinen bir gereklilik değil, lüzumsuz bir baskı. Ben genel olarak her türlü baskıya karşıyım. Dinde güçleştirmeyi, baskıyı, zorlamayı sevmiyorum. Hep dinin kolay yaşanmasını, öcü gibi korkulmamasını istedim.

Bugün testtürcülerin dedikleri şeyler bana Kur'andan çok incili hatırlatıyor. Mesela bazı hocaların vaazlarının. Kadının saçının bir teli bile görünmemeli olayındaki mantık aşağıdaki satırlarda aranmalı.
 
incil'de ise, "Kadınların örtünmelerini, erkeklerin kadınlar karşısındaki üstünlüğünü ifade etmesiyle açıklamıştır. "Pavlus'a göre, son derece alımlı bir şey olan kadının uzun saçı, ona örtülmesi için verilmiştir." (İncil, Korintoslulara Mektuplar : 39) Bu konudaki görüşlerini Korintoslular'a yazdığı bir mektupta açıklayan Pavlus, Tarsus'lu ve yahudi kökenli bir havaridir. Pavlus'a göre her erkeğin başı Hz.İsa'yı, bir kadının başı ise kocasını temsil etmektedir. Bu yüzden, başına bir şey koyarak ibadet eden erkek ile başına bir şey koymadan ibadet eden kadın, başlarını kirletmektedir. "Çünkü böyle bir kadın, sdaçları kökünden kazınmıi bir kadının ta kendisidir. bir kadın başını örtmüyorsa, saçını kestirsin. Ama saçını kısa kestirmek veya kazıtmak, bir kadın için aynı şekilde utanç verici bir şeydir. Kadın başını da örtmelidir. Erkek tanrının kopyesi ve onun yansımış ışığı olduğu için, başını örtmez. Ama kadın örtünmeli, çünkü o erkeğin yansımış ışığıdır. Başlangıçta erkek kadından yaratılmadı, tersine kadın erkekten yaratıldı. Kadın, erkek için yaratıldı. Ama, erkek kadın için yaratılmadı. Kadın bu sebepten de başının üzerine bir şeyler örtmelidir. Meleklerden ötürü, onlara karşı koruyucu bir güç olarak ve şimdi siz kendinizi yargılayın, kadının örtünmeden tanrıya ibadeti yakışır mı? (İncil, Korintoslulara Mektuplar : 393) Başörtüsü Yahudiler için, putperest kadınlarda olmayan bir ar ve namus simgesi idi. ayrıca, ibadet ederlerken de başlarının örtülü olmasına dikkat ediyorlardı. Hatta sabah duasını tallit denilen, ipek ya da yünden yapılmış kenarları püsküllü dörtgen biçiminde özel bir kumaş örtüyü örtme geleneği Yahudiler de devam etmektedir. Baş örtüsü Hristiyan kadınlar arasında yaygındı. Başörtüsünün dindar Hristiyanlar için taşıdığı anlam, Hristiyan bilgini, Tetulinin kadınlarrın başlarını örtmeye çağrısında tanımını bulmaktadır. "Bakire yalvarırım başını bir örtüyle ört! İffetli edep silahına sarıl, etrafını hicab duvarıyla çevir, cinsiyetine ne kendi bakışlarının, ne de glip geçen bakışlarının sızmayacağı bir duvar ör, kadınlara ait bu giysiyi bakireliğini korumak için taşı. Hristiyan toplumlarda başörtüsü, asırlar boyu kadının evli olduğunu gösteren işaretti. Evli olan bir kadının başı şöyle örtülürdü: saçını içine toplamış olduğu ağın üzerine, yüzünü de kapatan bir baş örtüsü örter, bu baş örtüsü kalçaya kadar iner, bazen önden açık bırakılır veya çene altında bir iğne ile tutturulurdu.

Anladınızmı dava budur. Erkek kadından üstündür demektir. Evet biyolojik üstünlüğümüz vardır, yani kadın da erkeğin korıumasını bekler, bunu kabul eder  ama hukuki üstünlüğümüz yoktur.  Onlar da eşit bireydir. Bugün benim için kızım olması ile, oğlum olması arasında fark yoktur.


 


Herkese selamlar,


 
















 


__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

"...... Kadının dekolte giymesi elbette dine aykırı ama başının açıklığı değil.  ....................""............Bugün testtürcülerin dedikleri şeyler bana Kur'andan çok incili hatırlatıyor................"
 
sonrada yahudilerden ve nasaralardan örnekler sunuluyor.....ne diyeyim.....biz yahudilerde veya nasaralarda olan herşeyi inkar ve red edmekler mi görevliyiz.....sizde öyle bir görev mi var....senin bu yazını okuyunca ne hikmetse aklıma hep y.nuri geliyro...sanki birebir o yzamış gibi....sen o sun demiyorum...ama bukadarda aynı aksan..aynı şive....bu kısm espiriydi....ama aynı mantık görünce şaşırıyorum.....onadav ikide bir emevi düşmanlığı...sende de aynı şey....aynı söylemler....neyse bu seni yanlış kılmaz...olabilir...sonunda ortak bazı şeylerin olması normaldir......bak nededim...ortak bazı şeylerin olması normaldir.....bunu aklen inkar edemezsin...ama iş örtünmeye geldi mi..veya başka birşeye geldi mi..vay efendim..yahudi geleneği...nasara geleneği.....yapmayın...bazı şeylerin artak olabileceğini artık kabul edin...bu mantıkla birşeeye karşı çıkmayın.....
 
ALLAH ın kesdiği cezalrı...tarım toplumunda kaldı ..sanayi toplumun auymuyor dedin...bunuda cahiliye dönemin den örnekle..ve yahudi-nasara inancıyla boğdun....namazı ki vakit yaptın...sen dinde birşey bırakmadın...aynan nasaralrın yaptığı gibi dini yavaş yavaş soyut kavramlar üzerine oturtmaya başladınız....kendi dininizi....islamı değil tabiki.....iyilik,güzellik,sadakat,dürüstlük,doğruluk....gib i soyut şeylere din kurudnuz....arkadaş bunalr zaten ALLAH EMRİ...iyiliği emret kötülükden sakındır....yalana konuşma...hırısılık yapma...sadaka ver...yolda kalmışa yardım ed.....yetim hakkı yeme, haksızlık yapma.....ya zaten bunlar ALLAH tavsiyeleri..emirleri...incilde tevratta bunlar zaten varken neden kur'an indi......
 
din bu şeyler üzerine oturtulursa...insanlar daha rahat ilah lık idda eder...işi uzatmayayım.......kadının örtünmesiyle ilgili ayetler okadar açık...net..berrak ki.....üzerinde defalarca konuşmak bile yanlış...bakın ALLAH kadının çrtünmesini tavsiye edmiyro....EMREDİ yor.....örtünmemek islam dışı bir davranışdır....
 
şimdi şunu derim:bir insan bir günahı işlerken ölse.....ne üzerine öldüğü şüphelidir....kimse onun islam üzerine öldüğüne kesin şahidlik yapamaz...çün ki her günah bir isyandır...itaatsilikdir....sınırı aşmadır...bunla ölen bir beşerin durumu şüphelidir.....
derim ki:başı açık bir şekilde insanlar arasında ölen bir kadın da bu durumdadır.....evinde başı açık ölür o ayrı...başı açıklığın günah olduğu anda ölürse durumu yukarda ki gibidir.....ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR......
 
baş örtüsü kadın için hafife alınmaması gereken birşeydir.....ama ondan da öte evli bir erkek için asla hafife alınmaması gereken bir konudur....bu forumda belki onlarca sayfada bu tartışılmışdır....söyleyen söylediğini söylemiş..yazan yazdığını yazmış...herkes safhını zaten tutmuşdur......
 
zaman dini değiştirir diyenlere derim ki:zaman dini değil insnaları değiştirir.....hakdan sonra batıla kayarlar.....din ilerlemedir..gelişmedir..insnalara sğalık sunmadır..insanlara rahatlık,huzur ve güven sunmadır...insanlara maddi olanak sunmadır...insanlara yeteneklerini gösterecek alanlar açmadır.....insnaların güzel yetenekelr kazanmasına imkan tanımadır...ALLAH ın dini hep böyleydi....hiç değişmedi....ama insanlar hep ilahlık peşinde koşdu.......hep nefsinin arzularını ALLAH ın emri ve tavsiyelerine tercih eddi.....o yzüden hep geri giddi...o yüzden bazı ları nefislerin hakim olduğu..insanların heva ve heveslerinin..şehvetlerinin hakim olduğu...zamanlarda eşbette ALLAH ın hükümlerinin uygulanamayacağını idda edebilirler....sen batıla kaymışsan HAK dan uzaklaşmışsın demekdir.....o yzüden uygulanamaz görmeniznormaldir...
 
kadınların başını açmaka kadınlara iyilik yapmadınız....onları ALLAH isyan eden asiler yaptınız......yaptığnız herşeyin karşılığını bulacağınız HESAP GÜNÜ UZAK DEĞİL.....
 
bunları söylerken kendimi bundan soyutlamıyorum.....ben hasızsam ozaman sizin korkmanıza zaten gerek yok....ama yinede size acıyorum...
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. Tesettürle ilgili görüşümü derli toplu açıklayabileyim diye bir makalede topladım. Oradan kısa bir alıntı:

Nasıl diyeceğimi bilemiyorum. "Nûr 31'de anılan ZİYNETLER inanan kadının vücududur!" demek "ahlaksız bir iddia"dir; akla, izana, imana aykırıdır. Şu resimlere bakar mısınız:

-

Görüldüğü gibi iki türlü ziynet var: VÜCUT (örneğin göğüs çatalı), TAKILAR (örneğin uzun kolye).

Yüce Allah "Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar!" buyuruyor. Ordaki ziynet örtülecek. Tamam... da Allah hangi ziyneti kastediyor? "Göğüslerini örtsünler!" mi diyor, "uzun kolyelerini" mi? Cevap bunun hemen ardından gelen ilahî buyrukta:
 
Ve ziynetlerini kimseye açmasınlar, ve lâ yubdîne ziynetehun. İLLA (إِلَّا) FAKAT şu şu şu kimselere başka. Tesettür ulemasına göre bunun anlamı: İNANAN kadınların, kapalı yerlerini (?!) o kimselere açmaları "caiz"dir.

Ama o kimselerin içinde inanan kadının akrabası olmayan erkekler var. Örneğin:
 
inanan kadının
ihtiyaçsız ERKEK tâbileri, tâbi'ıyne gayri uli'l ırbeti mine'r RİCÂL:
(deve kervanı olan Hatice'nin kervan işçisi, fabrikası olan müminenin fabrika işçileri, koyunları olan Ayşe teyzenin ücretli çobanı, devlet adamlarıyla evli müminelerin erkek korumaları... Meallerde bu, hizmetçi diye geçer ama erkektir çünkü RİCÂL erkekler demek.)

yeminlerinin sahip oldukları, ma meleket eymanuhun:
(tesettür ulemasına göre, inanan kadınların erkek ve dişi köleleri)
 
Bakın, inanan bir kadın uzun kolyesini teninden uzaklaştırıp kazağının üzerine takmak suretiyle, yakın çevresindeki o yabancı erkeklere gösterebilir. Tıpkı sağdaki kızın yaptığı gibi. Tamamen sakıncasızıdır bu; ahlakîdir. Allah'ın caiz kıldığı işte bu. 
 
Ama tesettür uleması "Hayır! diyor; "caiz olan, inanan kadının o erkeklere vücudunu yani örneğin göğsünü açıp göstermesidir!" 

S Ateş: ... mâlikesi, kölenin mahremidir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür (Ahzab 55 yorumu). Âyette anılan mahremler (??!!), kadının her yerine bakabilirler (Nûr 31 yorumu).

Dikkat. Ahzab 55'teki MA MELEKET EYMANUHUN Peygamber eşlerinin, tesettürcü iddiaya göre, dişi ve erkek köleleridir.

İnananların anaları işte o erkek kölelerine vücutlarının her yerini açıp gösterirlermiş. Asla! Asla! Asla! Allah'a ait olamaz bu ahlaksız icazet; tesettür ulemasının icazetidir. Resmen ar damarları çatlamış.

Bakın, ar damarı çatlamışlığı ta nerelere vardırıyorlar. Mevdudi'nin "Tefhimu'l Kur'an"ından, Nûr 31 dipnot 44: 
 
bir defasında Hz Peygamber (s.a) kölesi Abdullah b. Müsa’de el-Fezarî ile kızı Hz. Fatıma’nın evine gider. O zaman Hz. Fatıma’nın üzerinde ayaklarını açıkta bırakan bir entari vardı; başını örtse ayakları, ayaklarını örtse başı açıkta kalıyordu. Hz. Peygamber (s.a) kızının utandığını görünce, "Zararı yok, yalnızca baban ve kölen var!" buyurdular. (Enes b. Malik’ten Ebu Davud, Ahmed, Beyhaki).
 
Anladık mı; Hz Fatıma erkek kölesini görünce ne yapmış?
 
(1)Açıktaki ayaklarını örtmüş entarisiyle.
(2)Ama başı açık! Entarisiyle başını örtmüş
 
Bir kadın entarisiyle başını örtmeye çalışırken nereleri açılırsa Hz Fatıma’nın oraları açılmış. Aklınızı işletin; nereleri açılır? En iyisi, kendiniz bir deneyin. Aynanın önünde entarinizle başınızı örtün. Nererleriniz açılıyor?
 
Hz Fatıma utanmış. Hz Peygamber, "Zararı yok; yalnızca baban ve kölen var!" buyurmuş.
 
Fesubhanallah. Bir ahlak abidesi (68:4) olan Hz Muhammed, ailenin erkek kölesinin önünde sevgili kızının oralarını açmasını caiz ilan etmiş. Tesettür uğruna Allah’ın Elçisine ve onun kızına atılan şu iğrenç iftiraya bakın.

*

Tesettür bid'attır. Allah'ın emri değil tesettür ulemasının emridir ve ahlaksız bir icazettir. İnanan hiç bir kadın tesettür ulemasının o ahlaksız icazetine uymaz. Uyup ta Nûr 31'de anılan yabancı erkeklere bırakın göğüs çatalını, saçının bir tek telini bile açmaz.

Bu açıdan bakıldığında bütün inanan kadınlar tesettürü şiddetle reddetmektedir.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

Saffet Metin Yazdı:
Sayın mistikbalim,

Kuranda bahsettiğiniz ayetler Ahzap 32 ve 33 olup sadece peygamberin eşleri hakkındadır. Çünkü onların çok özel durumları olup,  onlar için varit olacak bir sıkıntı Peygamberin, şanına, şerefine, görevine halel getirecekti.

Ahzap 32 YNÖ meali-
Ey peygamber hanımları! Siz, kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer korunup takvaya sarılıyorsanız sözü kırıtarak söylemeyin ki, kalbinde maraz bulunan biri ümide kapılmasın. Örfe uygun söz söyleyin.

Ahzap 33 YNÖ

Evlerinizde de vakarlı oturun. İlk cahiliye teşhirciliği gibi kendinizi teşhir etmeyin. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve resulüne itaat edin. Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam bir biçimde temizlemek istiyor.


Peygamberin hanımları için inen bu ayeti kendi hanımınız için uygulamanızın bir mahsuru yok, ancak olay diğer müslümanların kadınlarına farzlaştırılması dinde zorluk yaratıyor. O peygamber hanımlarına özel zorluk. Öbür türlüsü ehli sünnet görüşü. Peygamberi taklit edeceğiz ya, hanımlarımız da peygamber hanımlarını taklit edecek. 

Evinizde oturun emrini tüm kadınlara şamil edemezsiniz. Hani nasıl teheccüt namazını tüm müslümanlara farzlaştıramıyorsak, peygamber hanımları için olan bu hükmü , diğer müslüman hanımlara farzlaştıramayız. Bakın Ahzap 59 mü'minlerin kadınlarına diye, diğer müslüman hanımları da işin içine katıyor. Ahzap 32 ve 33 te böyle bir durum yok.

Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir."
(Ahzab: 59),


Cilbab giyin hükmü mümine olduğunuzu gösterin değil. Hür kadın olduğunuzu gösterin, cariye ile karıştırılmayın demektir. Medinede zaten tümüyle müslüman ve yahudiler yaşardı. Yahudi kadınları da saçının bir telini dahi göstermez. Hür kadına sataşılırsa bu namus meselesi olur , kan çıkardı. Cariye ye sataşılırsa bu önemsenmezdi. Onun için kendini bilmez erkekler cariyelere sataşır sıkıntı verebilirdi. Olay budur.

Bugün böyle bir ayrım yoktur. Kadının dekolte giymesi elbette dine aykırı ama başının açıklığı değil.  Siz örtmeyi tercih edersiniz. Buna da bir şey demem.

Kadın dışarıda çalışabilir. Mesleğini yapabilir. Bir sürü kadın var böyle. Mesela kadın eczacılık okumuş, başını örten bir bayan, benim alışveriş yaptığım eczacı.  Evinde mi otursun. Yapmasın mı. Ben öyle bir Kur'an ayetine rastlamadım.

Ben sadece görüş olarak başın örtünmesini gelenek bulurum. Dinin hükmü olmadığını söylerim. Bu konuda yapılan siyasi yaygaralardan nefret ederim.Çünkü arkada bir cehalet ve bu insanları kullanan kötüniyetli odaklar var. Kim bunlar irtica yani gericiler. Neyin gerisi 1789 un gerisi yani öncesini özleyenler var. Kasdedilen bu. Abdülhamid devrinde kullanılmış bu anlamında. Ha buna dönüş sadece bir hayal kırıklığı yaratacak. Bir sürü hengame ve toz duman. Bunu biliyor görüyorum.

Ama o insanlarla da geçimim iyidir. O kendi tercihleridir. Saygı duyarım.

Ben de huzurluyum. Eşim başını örtmez. Çalışan bir bayandır. Dini bilgi ve görgüsü ve pratiği vardır. HUzuru sağlayanın o dini bilgi ve görgü olduğunu düşünüyorum. 

Kadın gideceği yere peçeli gitmesi , dinen bir gereklilik değil, lüzumsuz bir baskı. Ben genel olarak her türlü baskıya karşıyım. Dinde güçleştirmeyi, baskıyı, zorlamayı sevmiyorum. Hep dinin kolay yaşanmasını, öcü gibi korkulmamasını istedim.

Bugün testtürcülerin dedikleri şeyler bana Kur'andan çok incili hatırlatıyor. Mesela bazı hocaların vaazlarının. Kadının saçının bir teli bile görünmemeli olayındaki mantık aşağıdaki satırlarda aranmalı.
 
incil'de ise, "Kadınların örtünmelerini, erkeklerin kadınlar karşısındaki üstünlüğünü ifade etmesiyle açıklamıştır. "Pavlus'a göre, son derece alımlı bir şey olan kadının uzun saçı, ona örtülmesi için verilmiştir." (İncil, Korintoslulara Mektuplar : 39) Bu konudaki görüşlerini Korintoslular'a yazdığı bir mektupta açıklayan Pavlus, Tarsus'lu ve yahudi kökenli bir havaridir. Pavlus'a göre her erkeğin başı Hz.İsa'yı, bir kadının başı ise kocasını temsil etmektedir. Bu yüzden, başına bir şey koyarak ibadet eden erkek ile başına bir şey koymadan ibadet eden kadın, başlarını kirletmektedir. "Çünkü böyle bir kadın, sdaçları kökünden kazınmıi bir kadının ta kendisidir. bir kadın başını örtmüyorsa, saçını kestirsin. Ama saçını kısa kestirmek veya kazıtmak, bir kadın için aynı şekilde utanç verici bir şeydir. Kadın başını da örtmelidir. Erkek tanrının kopyesi ve onun yansımış ışığı olduğu için, başını örtmez. Ama kadın örtünmeli, çünkü o erkeğin yansımış ışığıdır. Başlangıçta erkek kadından yaratılmadı, tersine kadın erkekten yaratıldı. Kadın, erkek için yaratıldı. Ama, erkek kadın için yaratılmadı. Kadın bu sebepten de başının üzerine bir şeyler örtmelidir. Meleklerden ötürü, onlara karşı koruyucu bir güç olarak ve şimdi siz kendinizi yargılayın, kadının örtünmeden tanrıya ibadeti yakışır mı? (İncil, Korintoslulara Mektuplar : 393) Başörtüsü Yahudiler için, putperest kadınlarda olmayan bir ar ve namus simgesi idi. ayrıca, ibadet ederlerken de başlarının örtülü olmasına dikkat ediyorlardı. Hatta sabah duasını tallit denilen, ipek ya da yünden yapılmış kenarları püsküllü dörtgen biçiminde özel bir kumaş örtüyü örtme geleneği Yahudiler de devam etmektedir. Baş örtüsü Hristiyan kadınlar arasında yaygındı. Başörtüsünün dindar Hristiyanlar için taşıdığı anlam, Hristiyan bilgini, Tetulinin kadınlarrın başlarını örtmeye çağrısında tanımını bulmaktadır. "Bakire yalvarırım başını bir örtüyle ört! İffetli edep silahına sarıl, etrafını hicab duvarıyla çevir, cinsiyetine ne kendi bakışlarının, ne de glip geçen bakışlarının sızmayacağı bir duvar ör, kadınlara ait bu giysiyi bakireliğini korumak için taşı. Hristiyan toplumlarda başörtüsü, asırlar boyu kadının evli olduğunu gösteren işaretti. Evli olan bir kadının başı şöyle örtülürdü: saçını içine toplamış olduğu ağın üzerine, yüzünü de kapatan bir baş örtüsü örter, bu baş örtüsü kalçaya kadar iner, bazen önden açık bırakılır veya çene altında bir iğne ile tutturulurdu.

Anladınızmı dava budur. Erkek kadından üstündür demektir. Evet biyolojik üstünlüğümüz vardır, yani kadın da erkeğin korıumasını bekler, bunu kabul eder  ama hukuki üstünlüğümüz yoktur.  Onlar da eşit bireydir. Bugün benim için kızım olması ile, oğlum olması arasında fark yoktur.


 


Herkese selamlar,

sayın saffet metin
öncelikle şunu belirtmek isterim ki BEN KURANDAN BAŞKA HİÇ BİR DİNE İNANMAM
ve kuranı anlamak için başka yorumlara da bakmam
kendi aklımın benimle yaşaması gerektiğine inanıyorum
kibirden ve ucb dan allah a sığınırım ki yine buda benim dinimden algıladığımdır
şimdi siz diyorsunuz ki
bu ayetler peygamber hanımlarını ilgilendirir
o zaman o ayetleri bir tükenmez kalemle silin siz kitabınızdan,
 zira size göre hiç bir ehemmiyeti kalmamış
aynı teheccüd namazının peygambere farz olması gibi
ve bence teheccüdün namazın ne olduğunu kuran kanalıyla iyice bi araştırın ki bilgiizlik cahilliktir
kimdenöğreniyorsunuz dininizi anlamadım
bu şekilde konuşursanız kimse sizin yazılarınıza önem vermez
kadınlar bile ay ne cahil daha namazı bilmiyor teheccüdü bilmiyor derler ki kime emir olduğunu birlikte göreceğiz inş
burada soyutlanın bakalım siz zaman yakın
senin okuduğun kitapta bayağı bir fazlalık var gibi geldi bana
allah sadece onlara özel kildığı ayeti bize niye gösterseydi ki
ve peygamber eşleri sizin annelerinizdir onlarda sizin için güzel örnekler vardır ayetlerini hiç görmemişsiniz çünkü kuranın bütünüyle değil siz işinize gelen müteşabihatla ilgileniyor ve fitne çıkarmaktan başka işe yaramıyorsunuz
ama sizin demeçlerinize bakarak dinini yanlış yaşayan insanların vebalini de yükleniyorsunuz
eğer gerçekten müminseniz tek işiniz kurana yöneltmek olmalıdır
kuran adına ahkam kesmek değil
ve peygamber eşlerini neler yaptığını bize yalancı tarihlerlemi anlatacaktı
aman allahım ne büyük çelişkiler doğar düşünsenize
allah bize peygamber eşlerinin neler yaptığınıda güzel kitabında anlattı ki çelişkiye düşülmesin
pavlusun hikayesine gelecek olursak
ben onlarla zerre kadar ilgilnmiyorum siz ilgilenin işinize yarayanları alırsınız belki
benim kitabım olan kuran da
kitabın yüce sahibi olan allah
BENİM İÇİN GEREKLİ OLAN HERŞEYİ tek tek anlatmıştır
fazla ilim yakar
zira doğrular ve yanlışlar birbirine karışır da ayıklayamasınız
ve kendi aklınızı kullanın başkalarının aklını değil
benim gelenekçilerin aklına zerre değer vermediği gibi
sizde yenilikçilerinkine vermeyin
eyvallah...


 
















 


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

sevgili hasan akçay
yorumlarınızı kuran müslümAnlarına yaparsanız okuyucular daha bi tatmin olur
anlattığınız tarihi hikayelere ben uzaktan yakından inanmıyorum ve tahmin ediyorum ki hayatını aynen benim ki gibi yalnızca kuranla idame ettirmek isteyenler var
şimdi siz bana sadece şunu söyleyin tesettürü filan bırakın
tarihi filan da bırakın ve allah rızası için eğer allahı seviyorsanız doğrusunu söyleyin
kuran dışına çıkmadan
NUR 31 DE GEÇEN ÖRTÜ NE ÖRTÜSÜDÜR?



__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

"....Nûr 31'de anılan ZİYNETLER inanan kadının vücududur!" demek "ahlaksız bir iddia"dir; akla, izana, imana aykırıdır....." diyen EY BEDBAHT ADAM.....sana salında en sert şeyi söylerim ama buranın yönetemi onu siler.....kadını vucudu..kadının ziynetidir diyen anlayış;kadını yüceltir,onu nazik ve nazenin kılar,onu temiz tutar..onun emanet olduğunu bilir..onu kem gözlerden..ihrenç ruhlardan....korur...onu insan yerine koyar....
 
ama kadının vucudu ziyneti değil dir...ziynet kadının takdığı kolyedeir..küpedir..diyen zihniyet ise EY BEDBAHT ADAM bak ne yapar...kadının vucudunu kolyeden daha değersiz kılar..küpeden daha değersiz kılar....maddiyatı öne çıkarır.....işte bu zihniyet derki:senin küpen ...senin kolyen ziynettir..ama vucudun değildir...sen işe yaramazsın...sen satılabilirisn....sen alına bilirsin...kadını meta gibi alım satıma konu yapar....nede olsa jkadın vucudu ziynet değil...küpeden daha değersiz.....saklanmayada gereği yok..aç açıl...müşteriler seni şöyle bir görsün....sana bir genelev açayım oarada çalış....pavyon açayım oarad çalış..bar açayım orada çalış....bu dediklerimi abartı gereceksin....bar,pavyon..genelevde kadın olmasın bakalım oralar açlışır mı?kadını bu yola düşüren zihniyet kadının vucudunu ziynet değil..küpen ziynet diyen zihniyettir....birde çıkmışlar ALLAH A ATABİLECEKLERİ EN ADİ..İFTİRAYI ATIP DURUYORLAR.....
 
bu zihniyet kadına bu yolu çadı...şimdi değil...bundan 1000 sene öncede öyleydi..aynı zihniyet vardı...2000 sene öncede aynı zihniyet vardı.....şimdide var....zaman değişsede bazı zihniyetler hiç değişmiyor...
 
hayatları boyunca kadına değer vermemişlerin ziynet kavramınında küpeden..ç.kolyeden iaberet olmasınıda çok görmüyprum...k.v.t laşan çağın bir bir piyano olmalarınıda çok görmüyorum....
 
birkadın açık gezinmek ister....bu onun tercihidir....o günahı seçmişdir...yaptığı günahdır....ona sadecene bak kardeşim sen yanlışsın...günah işliyorsun derim...ALLAH a isyan ediyrosun derim...daha başka birşey demem...
 
 
ama yukardaki lafı söyleyene çok şey derim....biisi sadecen kendini yakr....diğeri toplumu.....
 
örtünmek ALLAH ın emridir...ey hanım örtün...vucudunu yabancı erkeklerden sakla....ALLAH a isyan edme..diyenler ...değil kadınları pavyonlarda...barlarda...meyhanelere...kuliplerde...sokaklar da...şurlarda burlarad çalıştıranlar....
bu forumda müslüman olmayan insnalar var...onlar kur'an dan da söylüyrolar....ama amelleri boşa çıkmış insanlar....
nekadar  kötü...kadınını başka gözlerede açmak......nekadar kötü ziyneti küpe..kolye zannedmek....sanki tarih boyunca bütün kadınlar kolye küpe takmış.....nekadar kötü..nekadzar zavallı bir durum  ALLAH ın kolye ve küpenin üzerini örtmemiz için ayet indiridğini ZANNEDMEK...kur'an dan zerre kadar bir nasip alamamış olmak...küfür düzenine yaranmak....ona yalakalık yapmak için dini satmak...laflarınız ancak cehennemde daha derin bir çukur açmaya yarar....ölüm gelmeden önce aklınzı başınıza alın....islamın size ihtiyacı yok..onu savunan nice erler var....nice erlerde savunmak için bekliyor...sıranın kendilerine gelmesini.....onlar kurtuluşa erecek olanlar.....İNŞAALLAH bende onlardan olurum.....
 
din nasihattir.......nasihatla sloganı karıştıran zevat...sana birielri sen yanlış yoldasın diyor..kulak ver...
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats