Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
"....Nûr 31'de anılan ZİYNETLER inanan kadının vücududur!" demek "ahlaksız bir iddia"dir; akla, izana, imana aykırıdır....." diyen EY BEDBAHT ADAM.....sana salında en sert şeyi söylerim ama buranın yönetemi onu siler.....kadını vucudu..kadının ziynetidir diyen anlayış;kadını yüceltir,onu nazik ve nazenin kılar,onu temiz tutar..onun emanet olduğunu bilir..onu kem gözlerden..ihrenç ruhlardan....korur...onu insan yerine koyar....
ama kadının vucudu ziyneti değil dir...ziynet kadının takdığı kolyedeir..küpedir..diyen zihniyet ise EY BEDBAHT ADAM bak ne yapar...kadının vucudunu kolyeden daha değersiz kılar..küpeden daha değersiz kılar....maddiyatı öne çıkarır.....işte bu zihniyet derki:senin küpen ...senin kolyen ziynettir..ama vucudun değildir...sen işe yaramazsın...sen satılabilirisn....sen alına bilirsin...kadını meta gibi alım satıma konu yapar....nede olsa jkadın vucudu ziynet değil...küpeden daha değersiz.....saklanmayada gereği yok..aç açıl...müşteriler seni şöyle bir görsün....sana bir genelev açayım oarada çalış....pavyon açayım oarad çalış..bar açayım orada çalış....bu dediklerimi abartı gereceksin....bar,pavyon..genelevde kadın olmasın bakalım oralar açlışır mı?kadını bu yola düşüren zihniyet kadının vucudunu ziynet değil..küpen ziynet diyen zihniyettir....birde çıkmışlar ALLAH A ATABİLECEKLERİ EN ADİ..İFTİRAYI ATIP DURUYORLAR.....
bu zihniyet kadına bu yolu çadı...şimdi değil...bundan 1000 sene öncede öyleydi..aynı zihniyet vardı...2000 sene öncede aynı zihniyet vardı.....şimdide var....zaman değişsede bazı zihniyetler hiç değişmiyor...
hayatları boyunca kadına değer vermemişlerin ziynet kavramınında küpeden..ç.kolyeden iaberet olmasınıda çok görmüyprum...k.v.t laşan çağın bir bir piyano olmalarınıda çok görmüyorum....
birkadın açık gezinmek ister....bu onun tercihidir....o günahı seçmişdir...yaptığı günahdır....ona sadecene bak kardeşim sen yanlışsın...günah işliyorsun derim...ALLAH a isyan ediyrosun derim...daha başka birşey demem...
ama yukardaki lafı söyleyene çok şey derim....biisi sadecen kendini yakr....diğeri toplumu.....
örtünmek ALLAH ın emridir...ey hanım örtün...vucudunu yabancı erkeklerden sakla....ALLAH a isyan edme..diyenler ...değil kadınları pavyonlarda...barlarda...meyhanelere...kuliplerde...sokaklar da...şurlarda burlarad çalıştıranlar....
bu forumda müslüman olmayan insnalar var...onlar kur'an dan da söylüyrolar....ama amelleri boşa çıkmış insanlar....
nekadar kötü...kadınını başka gözlerede açmak......nekadar kötü ziyneti küpe..kolye zannedmek....sanki tarih boyunca bütün kadınlar kolye küpe takmış.....nekadar kötü..nekadzar zavallı bir durum ALLAH ın kolye ve küpenin üzerini örtmemiz için ayet indiridğini ZANNEDMEK...kur'an dan zerre kadar bir nasip alamamış olmak...küfür düzenine yaranmak....ona yalakalık yapmak için dini satmak...laflarınız ancak cehennemde daha derin bir çukur açmaya yarar....ölüm gelmeden önce aklınzı başınıza alın....islamın size ihtiyacı yok..onu savunan nice erler var....nice erlerde savunmak için bekliyor...sıranın kendilerine gelmesini.....onlar kurtuluşa erecek olanlar.....İNŞAALLAH bende onlardan olurum.....
din nasihattir.......nasihatla sloganı karıştıran zevat...sana birielri sen yanlış yoldasın diyor..kulak ver...
ŞURDA ISLIK ÇALMAK MÜMKÜN OLSAYDI ALKIŞLAR EŞLİĞİNDE ISLIK ÇALARDIM AYETE DİKKATLİCE BAKSALAR ASLINDA ONLARDA GÖRECEKLER BAKINIZ ALLAH CC DİYORKİ GÖRÜNEN KISIMLARINIZ HARİÇ ZİYNETLERİNİZİ SAKLAYIN GÖRÜNEN KISIMLANIZ HARİÇ SİZE DAHİL OLAN SİZİN OLAN KISIMLAR AMA BUNLAR İKİ KELİMEYLE KURANIN ANLAMINI DEĞİŞTİRİP ŞEYTANA DOST OLMAK İÇİN SAVAŞ AÇMIŞLAR YA KİTABA O İKİ KELİMEDEN BAŞKA ŞEY GÖRMÜYORLAR NE YAZIK Kİ İŞİN KÖTÜ YANI BUNLARIN SÖYLEDİKLERİNİ KİTAPTAN SANAN ZAVALLILARDA VAR HEYHAT!!!
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
İTİRAZ: eğer allahı seviyorsanız doğrusunu söyleyin kuran dışına çıkmadan NUR 31 DE GEÇEN ÖRTÜ NE ÖRTÜSÜDÜR?
CEVAP: DEĞERLİ MİSTİKBALİM. Nûr 31'de geçen KHİMAR bana göre inanan kadının "başörtüsü"dür. Çünkü Yüce Allah "İnanan kadınlar khimarlarını göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar!" diyor, ve'l yadribne bikhumurihinne alâ cuyûbihin.
Bir kadının göğüs yırtmacına en yakın örtüsü bir erkeğin sarığı ya da bir bir pencerin perdesi değil, o kadının başındaki "örtü"dür yani başörtüsü. İnanan bir kadın, başında başörtüsü bulunup dururken neden bir sarığı ya da perdeyi vursun göğüs yırtmacının üzerine? Akıl var izan var.
Ama sizin itirazınız hangi şeyedir, anlamadım. Allah diyor ki, mealen, inanan kadının, kapalı ziynetlerini şu şu şu kimselere açması caizdir. Eğer tesettür ulemasına inanıyorsanız kadın vücudunun kapalı yerleri onun "ziynetler"idir. Saçı başı, göğüs çatalı, kalçaları... İnanan kadının, ayette listelenen yapancı erkeklere, işte oralarını açması caizdir.
Bu ahlaksız icazete inanıyorsanız ihtiyaçsız erkek tâbilerine sahip olan, sizin sahip sevip saydığınız bir mümineye söyleyin, açsın oralarını ihtiyaçsız erkek tâbilerine... Saçını başını...
Artı, benim yazımda tarihe atıf matıf yok. Onu da nerden çıkardınız?
HATİCE LERDEN AİŞE LERDEN VERDİĞİNİZ FATIMA LARDAN VERDİĞİNİZ ÖRNEKLER TARİHTİR GÜZEL ABİM AYETİ AÇIKLAMAK BENİM İŞİM DEĞİL GERÇİ ALLAHA SIĞINIRIM HERKES KENDİSİ GÖRSE KEŞKE AMA YÖNELTTİĞİNİZ İÇİN SORUNUZU ŞÖYLE AÇACAK OLURSAK KAPATMALARINI ÖNERDİĞİ YERLERDEN BAHSEDİYOR SİZ KURANIN HİÇBİRYERİNDE MEMELERİNİZİ ÖRTÜN ETEKALTLARINIZI ÖRTÜN FİLAN DİYE AYETLER GÖRDÜNÜZMÜ GÖRMEDİNİZ HANGİ DİNE HANGİ IRKA BAKARSANIZ BAKIN HANGİ TARİHE BAKARSANIZ BAKIN HADDİ AŞMIŞ OLANLAR HARİÇ NORMAL YAŞAYIŞ PROSEDÜRÜNE GÖRE HERKESİN SİZİN SAYDIĞINIZ ADINI ZİYNET KOYDUĞUNUZ YERLERİNİN ZATEN KAPALI OLDUĞUNU GÖRECEKSİNİZ KÖLELERİNİN YANINDA BİLE ZİRA BEBEK KIZ OLSUN ERKEK OLSUN VE DOĞA ŞARTLARI NE OLURSA OLSUN ONUN KAPATILMASI GEREKLİ UZUVLARINI KAPATIRLAR ÖNCE VE HEMEN VE HERKES BAŞLADIĞIYLA YAŞAMAK ZORUNDADIR FITRATI GEREĞİNCE
AMA HANGİ MİLLETLERE BAKARSANIZ BAKIN SAÇ AÇMAK MAHREMİYETE GİRMEZ AMA MÜMİNLERİN İNANIŞINA BAKARSAK ALLAH DERKİ NUR 31 DE GÖRÜNEN KISIMLARINIZ HARİÇ ZİYNETLERİNİZİ ÖRTÜN ÖRTÜLERİNİZİ YAKALARINIZA KADAR İNDİRİN GÖZLERİNİZİ SAKINDIRIN
GÖRÜNEN KISIMLARIMIZ HARİÇ ÖRTECEĞİZ ŞİMDİ NERELERİMİZ GÖRÜNÜYOR SADECE ORALARI ALLAHIN AŞAĞIDA TEK TEK SAYDIĞI KİŞİLERİN YANINDA AÇABİLİRİZ BU ASLINDA OKADAR AÇIKKİ SİZ NASIL GÖREMİYORSUNUZ BEN ONU ANLAYAMADIM NUR 31 .A Gölpınarlı: İnanan kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar,
ırzlarını korusunlar ve açığa çıkanlardan, görünenlerden başka ziynetlerini
göstermesinler ve örtülerini, göğüslerini örtecek bir tarzda omuzlarından
aşağıya doğru salsınlar; kocalarından, yahut babalarından, yahut kocalarının
babasından, yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek
kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin
oğullarından, yahut Müslüman kadınlardan, yahut kendi malları olan kölelerden,
yahut erkeklikten kesilmiş veya kudreti olmayan erkek hizmetçilerden, yahut da
henüz kadınların gizli hallerine vâkıf olmayan erkek çocuklardan başka erkeklere
ziynetlerini göstermesinler; gizledikleri ziynetler, bilinsin diye ayaklarını da
vurmasınlar ve tövbe edin hepiniz Allah'a ey inananlar da kurtulun, erin
murâdınıza. DİKKATLİ OKUYUNUZ GÜZEL ABİM A GÖLPINARLI KESMEDİYSE BAŞKASINI TAŞIRIM SİZ KİMİ İSTERSENİZ ONU TAŞIRIM YUKARDA GEÇEN "AÇIĞA ÇIKAN GÖRÜNENDEN BAŞKA ZİYNETLERİNİ KAPASINLAR "burda nokta var bitti ve açıkta kalan ziynetlerinden örtülerini göğüs hizasına kadarindirerek sklasınlar ama bunlarışunlara şunlara açabilirler vesselam allah rızası için ayeti dekkatli okuyunuz burda kimseye zulüm yok burda herkese cennet var...
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
ayrıca onda geçen örtünün BAŞ ÖRTÜSÜ olduğunu böyle yüreklice söylemenizden ötürü sizi yürekten alkışlıyorum sevgili hasan akçay ve size atfettiğim yanlışa yorulan tüm cümlelerimi geri alıyor ve sizden özür diliyorum ben inş allahtan başka kimseye hizmEt edilmesin ve o doğru anlaşılın çabasındayım umarım gayemiz bir olur teheccüdlerde buluşmak dileğiyle gayesi allah olan herkesten rab razı ola...
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
< http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 11">< name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5Cqqq%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml" target="_blank">< style>
Merhaba arkadaşlar,
Sayın Hasan Akçayın gösterdiği resimlerden, Hintli kadının kıyafeti Kur'ana
aykırıdır. Çünkü göğüs açıktır. Kur'an göğsün örtülmesini istemektedir.Göğüs
kadının en çekici yerlerinden biridir. Göğüstendize kadar olan kısımkadınların
çekici bölgeleridir.Sakınılması gerekir. Ama yüzdür, saçdır, koldur, eldir, ayaktırbunlar kadının sakınması gereken çekici
şeyleri değildir. Hayatı kadınlara zorlaştırmayalım. Erkek kıskançlığını dine
alet etmeyelim. Bu sakınılması
gerekmeyenbölgeler örtünecek diye
Allahın bir emri yok.Varsa gösterin.
Japon kızın kıyafeti Kur'ana uygundur. Göğüs kapalıdır. Kıyafetinde dekoltelik
yoktur. Yakası boğazı sarmayacak şekilde yuvarlak veya V yaka olmasında bir
mahsur yoktur. Kolların açıklığı Kur'anın değil mezheplerin sorunudur.
(hatta diyebilim dört mezhebin fıkıh kitabı diye bir kitap okumuştum oradan
hatırladığım kadarıyla Japon kızın
kıyafeti Maliki ye uygundur. )
Başın açıklığı konusu o devirde müslümanlar başı kapalı, müşrikler başı açık gezmezdi
ki, Müşrik veya Müslüman her hür kadının başı örtülü, her cariye kadının
başı açık olmak zorundaydı. Kur'an baş örtme getirmedi. Başlar örtülüydü
zaten. Cahiliyye döneminde de hür kadınların başları örtülüydü. Açık saçıklık
göğüs dekoltesi gibi şeylerdi. Kur’an göğüs örtme getirdi. Budur. Farz olan budur. Kur'andan göğüs
örtme farziyeti çıkarabilirsin ama başı örtme farziyeti çıkaramazsın.
Eee şöyle bir mantık, peygamber eşlerinin başı örtülü idi. O devirdeki bütün
kadınların başı örtülü idi. Bizimde kadınlarımızın , kızlarımızın başı örtülü
olsun. Bu gelenektir, dini bir farziyet değildir. Allahın emri budur
diyemezsin. Gürültü buradan kopuyor. Geleneğin farzlaşmasında.Bunu farzlaştırırken de Kur’ani şeyler
kullanmıyor Pavlusun Korintoslulara mektubundaki mantığı kullanıyor. İşte
erkeğe karşı gelme. Erkek senin efendindir. Sen iffetli görünmen için örtünmelisin. Baş örtmeyen iffetli bile olsa erkekler tarafından iffetsiz algılanır. Bunlar
Saint Paul ün ifadeleri.
Bu başörtme konusuYahudilik ve Hristiyanlıkta Dini farziyet olarak var, İslamiyette dini
farziyet olarak yok, sadece gelenek olarak var.En fazla sünnettir diyebilirsin. Aslında onu bile diyemezsin, Cahiliyye
devrinin bütün hür müşrik kadınlarının da yaptığı bir şeyi insanlara işte onlar
açık saçık gezerdi. İslam geldi başlarını örttüler şeklinde anlatıyorlar.
Gerçek olan, onlar başları kapalı göğüsleri dekolte gezerdi. İslam geldi göğüslerini
kapadı şeklindedir. Ama o gelenek öyle
kuvvetli ki, en kuvvetli farzdan daha kuvvetli. Bir bayrak, simge, ırz, namus,
kimlik. Herşey. Bu bütün islam ülkelerinde öyle. Bu yüzden okulunu bırakmış tanıdığım insanlar var. Yazık ki ne yazık. Cehaletle nasıl oynanıyor işte.
Tabii 1500 senelik ezber. Seviye en fazla ilmihal seviyesi.
Kültür anam babam usulü, sözel kültür. Görgülü kuşlar, gördüğünü işer
oluyor.Eee budurumdabunların konuşulması insanların tepkisine neden oluyor. Örtünme kardeşim deyince devlet baskısı
oluyor. Özel hayatında örtünüyor, ama her şey özel hayat değil. Sınırlanıyor. O
zaman da laik devlet bana baskı yapıyor oluyor. Bu devlet müslüman bir devlet
değil oluyor.
Örtünmeyin demiyorum. Farzdır demeyin ve dinin hükmü budur
demeyin, sadece dinin geleneğidir deyin. Dindar olmak için illa tesettüre
girmem lazım demeyin. İbadet için emekliliği beklemeyin. Resimdeki japon kız gibi giyiniyorsanız, kendinize
lüzumsuz vesvese yapmayın.
Bunlar niye 1500 te, 1600 de 1700 de tartışılmadı da 1789
dan beri herşey ıcık cıcık ediliyor. Çünkü sanayii toplumu, kadının toplum
hayatının önce eğitim ( ilkokul öğretmenleri) ve sağlık (hemşireler ör.
Florance Nightingale ) , sonra da akla gelen her konudafaaliyetlere katılması.Aydınlanma, Sanayii devrimi. Bunlar eski
ezberleri bozdu. Her şeyi çok etkiledi. 1200 lerde kapatılan içtihat kapısını
açılmaya zorluyor. Ama eski kafa hala direniyor. Yeni yorumlarla insanları
rahatlatmıyor. Tarım toplumu yorumlarında fazilet arıyor.
İnsanlar da böyle, Kur’andan çıkardığımız fikirleri
kafasındaki şablon dine aykırı görüyor. Böyle yaparsa dinsiz olacağını sanıyor,
ama sırf iman edip hiçbir şey yapmamayı, ibadeti geleceğe ertelemeyi kusurlu
ama daha uygun yol olarak tercih ediyorlar.
Acaba Allah, ben sana kitap gönderdim. Niye okumadın. Öğüt
alman için kolaylaştırdım. Niye öğüt almadın.(kamer suresi) Ben seni sadece Kur’andan sorumlu tuttum,
(Zuhruf 44) niye sorumlu olmadığın
şeylerle uğraştın (hadis,sünnet, mendup,
müstehab vb.) dediklerinde ne cevap verecekler bakalım. Eee Allahım, hocalar
şöyle diyordu , laik devlet şöyle diyordu. Laik devlette senin dinini yaşamak
zordu. (???)Kimsenin zorunuhissetmeyeceğim, emeklilik devrine erteledim.
Onu da sen nasib etmedin. Karşına geldim. Ee Yüce Allah demeyecekmi, benim gönderdiğim
Kur’an da ne zorluk vardı diye. Ben
hocalardan mı, yoksa Kur’andan mı öğüt al dedim. Ben sana Allahın adıyla OKU diye niye dedim. Hocalar okusun sana
anlatsın mı dedim. Dediğinde ne diyeceksin bakalım.
Ben böyle dediğimde, bana o zorlaştırılmış yahudi +
hristiyan yorumu geleneksel dini çıkarıyorlar. Arkadaş Din budur. İsteyen
gelir, İsteyen gelmez. Biz dini kimse için kolaylaştıramayız diyorlar.
Biz kafamızdan kolaylaştırmıyoruz ki. Ben Pavlus değilim
ki.Kur’anın bu konuda dediğini söylüyorum. Peki
kolaylaştırmayı istemiyorsunuz. Niye zorlaştırıyorsunuz veya atalarınız
zorlaştırmış. Ne hakları var. Bununla vebale girmediler mi sanki. Dini mi
korudular, yoksa Arap geleneklerini mi. Dini zorlaştırmaları dinin lehine mi
oldu, aleyhine mi. Milyonlarca insanın günahkar veya Ateist olmasından Kur’an
mı sorumlu, yoksa dini zorlaştıran din adamlarımı.
Bunlar gelenek müslümanı için zor konular. Bilinçli müslüman
için hiç zor değil de.
Herkes bildiği gibi yapsın. Aklına, vicdanına hitap
etmiyorsa bildiğin gibi yap. Çünkü sokma akıl akıl değildir. Aklın da dayandığı
bilgi sağlam olacak. Öyle çakma
olmayacak.
Herkese selamlar,
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
İTİRAZ: eğer allahı seviyorsanız doğrusunu söyleyin kuran dışına çıkmadan NUR 31 DE GEÇEN ÖRTÜ NE ÖRTÜSÜDÜR?
CEVAP: DEĞERLİ MİSTİKBALİM. Nûr 31'de geçen KHİMAR bana göre inanan kadının "başörtüsü"dür. Çünkü Yüce Allah "İnanan kadınlar khimarlarını göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar!" diyor, ve'l yadribne bikhumurihinne alâ cuyûbihin.
Bir kadının göğüs yırtmacına en yakın örtüsü bir erkeğin sarığı ya da bir bir pencerin perdesi değil, o kadının başındaki "örtü"dür yani başörtüsü. İnanan bir kadın, başında başörtüsü bulunup dururken neden bir sarığı ya da perdeyi vursun göğüs yırtmacının üzerine? Akıl var izan var.
sevgili saffet metin değerli hasan akçay abimizin yazısından bir alıntı yaptım ceabı yukarda akıl var nizan var siz kendi formatınıza uymadığı için allahın sabr ayetine uymadığı için istediğiniz kadar yanlış meallendirilmiş gibi baksanızda ayete ayette başörtüsü vardırve bunu allah azze vecelle başka ayetleriylede sabitlemiştir siz bu ayetleri es geçebilirsiniz kendi sorununuz ama lütfen allahın ayetlerini taşlamaktan yoktur ynlış anlaşılmıştır şu şunadır şu bunadır ibi safasatalardan vaz geçin deyin ki delikanlıysanız eğer herkes kuranı okusun istediği mealciden okusun farketmez zira kuranı kulun kalbine sokan allahtır ve ne anlıyorsa onu yaşasın kndi yanlışlarınızı başkasına dikte etmekten vazgeçin oynamayın yaşayın allah rızası için eğer saygınız varsa...
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Acaba Allah, ben sana kitap gönderdim. Niye okumadın. Öğüt
alman için kolaylaştırdım. Niye öğüt almadın.(kamer suresi) Ben seni sadece Kur’andan sorumlu tuttum,
(Zuhruf 44) niye sorumlu olmadığın
şeylerle uğraştın (hadis,sünnet, mendup,
müstehab vb.) dediklerinde ne cevap verecekler bakalım. Eee Allahım, hocalar
şöyle diyordu , laik devlet şöyle diyordu. Laik devlette senin dinini yaşamak
zordu. (???)Kimsenin zorunuhissetmeyeceğim, emeklilik devrine erteledim.
Onu da sen nasib etmedin. Karşına geldim. Ee Yüce Allah demeyecekmi, benim gönderdiğim
Kur’an da ne zorluk vardı diye. Ben
hocalardan mı, yoksa Kur’andan mı öğüt al dedim. Ben sana Allahın adıyla OKU diye niye dedim. Hocalar okusun sana
anlatsın mı dedim. Dediğinde ne diyeceksin bakalım. saffet metinden alıntıdır
YUKARDA BAHSETTİĞİN BİLGİLERİ NERDEN ALDIN NERDEN BİLİYORSUN O ZAMANKİ İNSANLARIN NASIL YAŞADIĞINI ALLAH SENİ SADECE KURANDAN SORUMLU TUTACAK NE GÜZEL BAK KURANDA ŞU AYET ŞU ŞÜZDEN ŞU AYET SADECE ŞUNA ÖZEL ŞU AYET ŞUNLARA İTHAFTIR SİZİ BAĞLAMAZ GİBİ İBARELER VARMI AKLIN VARSA ÇAKMA BİLGİLERLE KIYASLAMA KİTABI BİZE DEMİŞSİN NE GÜZEL AÇIKLANMIŞ KİTAP VE YALNIZ BU KİTAPTAN SORULACAKSINIZ AMA KENDİN KİTABI ANLAYABİLMEMİZ İÇİN BİR SÜRÜ BİLGİ TEMİN ETMİŞSİN DIŞARDAN AÇIKLANMIŞI HALA ANLAYAMAMIŞSIN SEN YİĞİDİM AKLIN VARSA SADECE GÜNÜMÜZ METNİYLE EVRENSEL OLARAK İŞLENMİŞ KİTABI BİR KERE DAHA GÖZDEN GEÇİR SADECE OKUDUĞUN AYET NEDİYOR ÖRTÜLERİNİZİ GÖĞÜSLERİNİZİN ÜSTÜNE KADAR İNDİRİN O AYET SENİN BAHSETTİĞİN GİBİ ORDA KALMADI BU GÜNDE HÜKMÜNÜ KORUMAKTADIR KURANI MANTIĞINA UYDURMAYA ÇALIŞMA AKLIN VARSA AZICIK KURANA UY VE BAŞKA AKILLARLA ANLAMAYA ÇALIŞAN BEN DEĞİLİM KURANI SENSİN BENİM HERHANGİ BİR YERDE KURANDAN BAŞKA YERDEN AKIL ALDIĞIMI GÖRDÜNMÜ AMA SENİNKİ HEMEN BİR İLETİ GERİDE GÜLE GÜLE...
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
bazı insanlar zannediyor ki....yada öyle zannedilmesine yol açıp insanlara yol gsötermeye çalışıyorlar....
"kadının vucudu kadının ziynetidir" diyenler sizin akleddiğiniz şeyi akledemedi de "ahlaksızlığaı "mı düştü zannediyorsunuz......kadının vucudu ziynetidir diyenlerin kadının iki ayağı arasını,göğrüsünü de tartışmöaya açdığını mı zannediyorsunz?aklınız ca bak onlar kadının vucuduna ziynet diyor...işte şuralarda kadının vucudu...öyleyse oraları şunlar ayanında açabilir...vay ahlaksız....mı derdiniz.....
şu zihniyetin çirkinliğne bakın ki...fıtri olarak zaten örtmekle emrolunduğu yerleri....kocasından başkasına açamayacağı yerleri tarışmıyoruz....akıllı olun....böyle şeyelri tartışmaya açarak kadını küçük düşürüyorsunuz.....hiçbir islam ulemasıda ziynet tartışmasında oraları kasdedmemişdir....öyleyse bir seviyeden başlayarak tartışmayı devam eddirilim...kadının vucudu ziynetidir diyenlerin nereleri kasdediği bellidir....diğer yerler tartışma ve konuşma konusu dahai olamaz...islamı zerre kadar anlayan birinin zaten islamın böyle yerleri tartışma konusu yapmayacağını bilir....
bir kadın yüzünü görmeseniz bile sadecene sesiyle..bir erkeği cezbedebilir...şehvetlendire bilir..kendine aşık eddirebilir mi?evet öyleyse ses kadın için bir ziynettir.....eğer kadında ki ses doğuşdan bu şekildeyse kadın sesini bir örtü üzerinden duyurmalıdır....eğer kadının sesi normal..ise kadın sesini perdesizde duyurabilir...ama sesini diğer şekle sokamamk şartıyla...
bir kadının sadecene gözü bir erkeği kendisine hayrna bırakabilir....bir erkeği cebedebilir..şehvetlendire bilir..kendine aşık edebilir mi?evet öyle kadınlarda vardır...öyle kadınlar içinde göz ziynet olmuş olur....örtmek zorundadır....
bir kadının sırtı bir erkeği cezbedebilir....şehvatelendire bilir..mi...evet?öyleyse sırt bir kadın için ziynettir örtmek zorundadır...
bir kadının ayak bileği bir erkeği şehvetlendire bilir..cezbedebilir....vs..vs..mi evet..öyleyse kadının ayak bileği kadının ziynetidir..örtmelidir....vs ..vs devam eden ziynetler....
kadının vucudu ziynetidir diyenelrin aklına gelmeyen şeyleri...ziynet kavramı içine sokup tartışma konusu bile yapmayacağı şeyleri...sanki tatışma konusu yapıyorlar mış gibi sunmak....hangi ahlak la bağdaşır...
konumuz kadının ziynetidir...yoksa kadının kocasından başka herkese haram olan ları değildir...iki şeyi bir birinin içine katmayalım....
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
< http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 11">< name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5Cqqq%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cms ohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml" target="_blank">< style>
sayın saffet metin
öncelikle şunu belirtmek isterim ki BEN KURANDAN BAŞKA HİÇ BİR DİNE İNANMAM
ve kuranı anlamak için başka yorumlara da bakmam
kendi aklımın benimle yaşaması gerektiğine inanıyorum
kibirden ve ucb dan allah a sığınırım ki yine buda benim dinimden
algıladığımdır
şimdi siz diyorsunuz ki
bu ayetler peygamber hanımlarını ilgilendirir
o zaman o ayetleri bir tükenmez kalemle silin siz kitabınızdan,
zira size göre hiç bir ehemmiyeti kalmamış
aynı teheccüd namazının peygambere farz olması gibi
ve bence teheccüdün namazın ne olduğunu kuran kanalıyla iyice bi araştırın ki
bilgiizlik cahilliktir
kimdenöğreniyorsunuz dininizi anlamadım
bu şekilde konuşursanız kimse sizin yazılarınıza önem vermez
kadınlar bile ay ne cahil daha namazı bilmiyor teheccüdü bilmiyor derler ki
kime emir olduğunu birlikte göreceğiz inş
burada soyutlanın bakalım siz zaman yakın
senin okuduğun kitapta bayağı bir fazlalık var gibi geldi bana
allah sadece onlara özel kildığı ayeti bize niye gösterseydi ki
ve peygamber eşleri sizin annelerinizdir onlarda sizin için güzel örnekler
vardır ayetlerini hiç görmemişsiniz çünkü kuranın bütünüyle değil siz işinize
gelen müteşabihatla ilgileniyor ve fitne çıkarmaktan başka işe yaramıyorsunuz
ama sizin demeçlerinize bakarak dinini yanlış yaşayan insanların vebalini de
yükleniyorsunuz
eğer gerçekten müminseniz tek işiniz kurana yöneltmek olmalıdır
kuran adına ahkam kesmek değil
ve peygamber eşlerini neler yaptığını bize yalancı tarihlerlemi anlatacaktı
aman allahım ne büyük çelişkiler doğar düşünsenize
allah bize peygamber eşlerinin neler yaptığınıda güzel kitabında anlattı ki
çelişkiye düşülmesin
pavlusun hikayesine gelecek olursak
ben onlarla zerre kadar ilgilnmiyorum siz ilgilenin işinize yarayanları
alırsınız belki
benim kitabım olan kuran da
kitabın yüce sahibi olan allah
BENİM İÇİN GEREKLİ OLAN HERŞEYİ tek tek anlatmıştır
fazla ilim yakar
zira doğrular ve yanlışlar birbirine karışır da ayıklayamasınız
ve kendi aklınızı kullanın başkalarının aklını değil
benim gelenekçilerin aklına zerre değer vermediği gibi
sizde yenilikçilerinkine vermeyin
eyvallah...
Sayın mistikbalim,
Ben Kur'anı anlamak için herkesin yorumuna bakarım. Sadece dindarın değil
ateist in bile yorumuna bakarım. Problem nerede diye. Adam nelerde takılmış
diye.
Kibirli ve ucb lu değilim. Defalarca anlattım. Size galebe gelmek, kimseyi
fikrime zorlamak için yazmıyorum. Fikrimi paylaşmak için yazıyorum. Dileyen
alır. Dileyen almaz. Herkesin aklını pazara çıkarmışlar, her kes kendi aklını almışa
inanırım. İnsanlar sizin karşınızda öğretmeninin her söylediğini doğru
kabul eden ilkokul çocuğu değildir bilirim.
Ben sadece fikrimi belirtmek için yazıyorum. Fikir özgürlüğünde kaldığı
müddetçe de her fikir saygıdeğer. Yeter ki hakaret etmesin.
TEheccüdden kastım İsra 79 dur.
Diyanet Çevirisi .
Gecenin bir kısmında da uyanarak sana mahsus fazla bir ibadet olmak üzere
teheccüd namazı kıl ki, Rabbin seni Makam-ı Mahmud�a ulaştırsın.
YNÖ çevirisi.
Sana özgü bir davranış olarak, gecenin bir kısmında, o Kur'an'la meşgul olmak
üzere uyanık ol/uykudan uyan. Böylece Rabbinin seni övgüye layık bir konuma
ulaştırması umulur.
Yani teheccüdden kasıt geleneksel kesim gece vakti namazı anlar. Yaşar NUri
hoca ve bazı hocalar gece uyanıp Kur'an okumayı anlamış. İkisi de teheccüddür.
Teheccüdün İsra 79 dışında bir yorumu varsa onu da sizden öğrenmeye hazırım.
Gerçi herkesin yazısını okuyorum. Siznde okumuşumdur. Atlamış ta olabilirim.
Dinimi Ahmet Hamdi Akseki, Numan Kurtulmuş (Amentü Şerhi Yazarı), Ömer Nasuhi
Bilmen, Fikri Yavuz, Seyyid Kutub, Saadeti Ebediyye, Kimyay-ı Saadet, İhya yı
ulumid din, Kur'an mealleri, Tüm Kütübi Sitte, Turan Dursun,prof. Muhammed
Ticani Semavi, Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk ten öğrendim.
Ayrıca kendi tahsillerimin verdiği metodolojiler. Bilgisayar sorun çözmede
deneme yanılma , Hukuk araştırma, yorumlama ve tenkid, İşletme insanı ve toplumu
anlamayı ve gözlemlemeyi öğretti.
İsra 79 nasıl peygambere farziyet koyuyor, sana mahsus olarak diyor ve diğer
müslümanlara farziyet koymuyorsa , Ahzap 32,33 peygamber hanımlarına farziyet
koyuyor, Diğer mü'minlerin hanımlarına koymuyor. Ama Ahzap 59 bütün
kadınlara farziyet koyuyor.
Mesela evden çıkmayın sadece peygamber hanımlarına. Tamam modern kadın 19-20
yüzyılda çalışmaya başladı Peki peygamber devrinde ve tarihin her devrinde
tarlasında, bahçesinde yetiştirdiğini pazara getirip satan köylü kadın yokmu
idi. Yani ona yasak varmıydı.
Tanıdığım bir köylü aile var.Çok uzaktan akrabam. Karı koca ilkokul
mezunu. Bakkallık yapıyor. Adam diyordu ki iyi ki karım okuma yazma biliyor,
hesap kitap yapıyor. Ben mal almaya gittiğimde o dükkana bakıyor. Öyle
olmayaydı ne yapardım ben. Bu kadının bakkalda durmasında bir sakınca var mı.
Yok. Çünkü Ahzap 33 ona değil peygamber hanımına farziyet yüklüyor. Onların
durumu politik. Onlar liderin karısı. Her bakımdan zor bir hayatları var. Onların hataları başkasının hatasına benzemez. Bir gerdanlık olayı ne kadar fitneye sebeb oldu.
SAyın mistikbalim, benim dediklerimde Yaşar Nuriye, Süleyman Ateşe ters bir şey
yok. Namaz vakitlerini anlamada Süleyman Ateş hoca da aynı anlamıştır. Öğle, ikindi
vaktini farz saymaz. Kur'anda bulmaz. Peygamber içtihadıyla kıldırmıştır der.
Ama Öğle , ikindi Kur'anda belirtilen namaz vakitlerinden değildir der. Ve şunu
ekler. Açık fikirli hocalar olsa insanlar ibadet ederdi maalesef hocalar açık
fikirli değil der.
Yaşar Nuri hoca Cem olayını Türkiye ye tanıttığı zaman da kıyamet kopmuştu. Ne
oldu. Şimdi herkes alıştı. İnsanlar cem yapıyor.
Ben bir şey demişsem. Dayanağı vardır. Benim gibi düşünen ihtisas sahibi
insanlar vardır. Ben yanlışsam onlar da yanlıştır. İnsanlar benim dediğimi
yapsa o da varit değil ya en fazla eksik ibadet etmiş olur ki, böyle bir şey de
asla söz konusu değil. Onun da sorumluluğunu bilirim. Ya öbür türlü adam hiç
ibadet etmiyor. Dinin semtine uğramıyor. Öcü diye kaçıyor. Erkekse Cumaya gitse
ne ala, çoğu ona da gitmiyor. Ya tam yap ya hiç yapma diyor. Kendini aldatıyor
falan.
Zaten hangi kapıyı çalsa karşısında buruk acı, kulleteyn kafa, taliban
kafa. Ne yapsın bu insan. Okuma yok, araştırma yok. çevresinde bilen yok. Dini
bilirim diye anlatılanlar , indirilen değil, uydurulan din. Bir de biraz
akıllı, biraz tahsilli ise, hayata eleştirel akılla bakıyorsa hiç kabul
edemiyeceği binbir türlü hurafe.
SAyın mistikbalim, anladığım kendi aklımla amel ediyorum. GElenekçilere de
yenilikçilere de uzak duruyorum diyorsunuz. En azından fikir sağlığı açısından.
deyin ki delikanlıysanız eğer
herkes kuranı okusun istediği mealciden okusun farketmez zira kuranı kulun
kalbine sokan allahtır ve ne anlıyorsa onu yaşasın kndi yanlışlarınızı
başkasına dikte etmekten vazgeçin
SAyın Mistikbalim, Ben hemen her yazımda insanlara Kur'an meali okutmalıyız
demişimdir. Aynen katılıyorum.
Bunu demediğim yazım yok. İnsanların Kur'an meali okumasını en çok ben
istiyorum. Ondan ne anlarsa anlasın, nasıl yorumlarsa yorumlasın.Ama Kur'anda
ne yazdığını bilsin. Bana gelip peygamber dokuz yaşında kızla evlenmiş,
Kur'anda yazıyormuş abi demesin.
Bunları defalarca dedim. Siz uzun yazıları okumuyorsunuz anlaşılan.
Ben dikte etmiyorum. Fikrimi belirtiyorum. Size de illa böyle yapın demiyorum.
Böyle şeyler var, bunlardan haberiniz olsun, ben böyle düşünüyorum, benim gibi
düşünenler de var. diyorum.
Adam alır, araştırır, doğrular veya tepki gösterir.
Oynamıyorum, yaşıyorum. Hasan Akçay veya ben veya başka biri. Herkesin fikri
kendini bağlar.
SAç ziynet değildir. Göğüs göbek, sırt , genital bölge, kalça ve uyluklar
ziynettir. Ayete bakarsanız. Kapanması gereken ziynetin öncelikle göğüs
olduğunu görürsünüz. Çünkü o devirde hür kadınlar açısından göğüs
dekoltesiaçıklığı ile ilgili problem
vardı. Diğer bölgeler açısından yoktu. Müşrik kadın, mü'min kadın hepsi
kapalıydı.
A Gölpınarlı: İnanan kadınlara da söyle, gözlerini haramdan
sakınsınlar, ırzlarını korusunlar ve açığa çıkanlardan, görünenlerden başka
ziynetlerini göstermesinler ve örtülerini, göğüslerini örtecek bir tarzda
omuzlarından aşağıya doğru salsınlar; kocalarından, yahut babalarından, yahut
kocalarının babasından, yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut
erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız
kardeşlerinin oğullarından, yahut Müslüman kadınlardan, yahut kendi malları
olan kölelerden, yahut erkeklikten kesilmiş veya kudreti olmayan erkek
hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların gizli hallerine vâkıf olmayan erkek
çocuklardan başka erkeklere ziynetlerini göstermesinler; gizledikleri
ziynetler, bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar ve tövbe edin hepiniz
Allah'a ey inananlar da kurtulun, erin murâdınıza.
Açığa çıkan ve görünenler ne. Yüz, göz, El , ayak. Ya Saç
olayı, Görünmeyen saç ve onu örten
başörtüsü bir statü olayı. Müslüman
cariyenin saçı gözüküyor. Müslüman veya Müşrik hür kadının saçı gözükmüyor.
Erkekler saçtan dolayı tahrik olduğundan falan değil, bu kadın hür değil, bunu
rahatlıkla taciz edebilirim, bunun hakkını kimse aramaz, kan çıkmaz, başım
belaya girmez diye taciz ediyorlar. Özellikle kapanmanın istenmesi incitilmemek
amaçlı. O devrin adetleri ile ilgili bir
şey. Bugün insanlar başları açık olunca
özellikletaciz edilmiyor. Bugün taciz
edilecekse örtülü de taciz edilir.
Bu ayette anlaşılmayacak bir şey yok. Ancak sayın Hasan
Akçaykölelere ve erkeklikten kesilmiş
erkek hizmetçilere takılıyor. Kölelik hukukunu bilmediğinden böyle diyor. O Kur�ana
göre birkaç nesil sonra köleliğin kalkması gerektiğini söylüyor. Dünyada 1865
osmanlı da 1880 lere kadar kalkmamıştır. Onlar erkek te olsa, kadın da olsa ev
halkından özel statülü , hayatları efendisinin iki dudağı arasında insanlardı. Bugün köle ve ihtiyaçsız erkek hizmetçi yok.
Onlar o devrin bir gerçeği idi.
Bunun dışında bir kadınbu sayılanların yanında göğsünü niye açar. Çocuk emzirmeye açar.
Hastaysa, yarası, sıkıntısı varsa açar. Bu sayılanlar onunla evlenmesi yasak
olan mahrem kişilerdir. Erkek köle de köle statüsünde evlenmesi yasak bir
mahremdir, Yani statüsü gereği mahrem, köle iken nikah düşmez, hür olunca nikah düşer.Kadın efendi azat ederse ve isterse kölesiyle evlenir. Erkek
kadın kölesiyle (cariye) ilişkide bulunabilir, bu nikahsız ilişkidir ama zina değildir, çünkü cariyenin geçimi efendinin üzerinedir. Çocuk olursa azat etmek ve
nikahına almak durumundadır. Adamların adetleri böyle. Bunları çok tartıştık. Kur�an da böyledir, şöyledir.
Uygulamamışlar. Kendi geleneksel anlayışları ile amel etmişler. Ben Türk Hukuk
Tarihi kitabında böyle uygulandığını okudum 19. yüzyılın sonuna kadar.
Baş başörtüsünü İslamın getirdiği bir şey olarak kabul
etmiyorum. Taa hz. İbrahim devrinde bile vardı. Başörtüsü Araplarda hürriyeti belirtirdi. Hiç
saç göstermemek evliliği, saçı biraz
göstermek kızlığı veya dulluğu belirtirdi. Yani başörtüsü ey erkek benim statüm
ve medeni durumum bu, bana ona göre yaklaş diyen bir işaret. Bugün Anadoluda bile böyle uygulanmakta.Bu bugünkü alyansın görevini yapıyor.
Cariyeler ister müslüman, ister müşrik olsun başörtüsü takması yasaktı.
Saç ziynet değildir. Ama kıskanç erkek tabiatı kadının herşeyini
ziynet yapabiliyor. Mesela El-türki demiş. Kadının ayağı da tahrik eder.Kadınla bozmuşsan kadın
düşüncesi bile tahrik eder. Kadınıngeneldeyüzü,saçı, eli, ayağı
erkek libidosunu etkilemez. Bunun dışındaki bölgeler libidoyu etkiler. Hatta
kalp atışını etkiler. Heyecana neden olur. Genelde libidoyu etkilemeyen yerlerin ziynet
kabul edilmesi, kadını baskı altına almaktan başka bir şey değildir. Erkek kıskançlığı ve zorlamasıdır.
Sayın mistikbalim, siz benim bilgim bu kadar. Fazla bilgi
beni rahatsız ediyor diyorsunuz.
Başka kaynaklardan bilgi almaya kendinizi kapamışsınız.
Bildiğimle amel ederim diyorsunuz. Yapın abi itirazımız yok. Yalnız anlattıklarımı
sadece benim fikrim olarak algılamayın. Böyle düşünen çokbilgin var. Rahatsız oluyorsanız size hitaben yazmayayım.
Herkese selamlar,
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma