HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: BİZLER BİZ OLAMADIK Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Ali Özkan,

Ali-İmran 7: Sana bu kitabı indiren O'dur. Bunun âyetlerinden bir kısmı muhkemdir ki, bu âyetler, kitabın anası (aslı) demektir. Diğer bir kısmı da müteşabih âyetlerdir. Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için onun müteşabih olanlarının peşine düşerler. Halbuki onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez. İlimde uzman olanlar, «Biz buna inandık, hepsi Rabbimiz katındandır.» derler. Ulül elbab'dan başkası öğüt almaz.

Görmüş olduğunuz gibi bu ayetten yorumlama yapılamıyacağı şeklinde bir hüküm çıkarılamaz. Kastettiğiniz tevil ise, tevil yorum anlamına gelmemektedir, daha önce verdiğim linkte açıklama var ve bir önceki yazımda bu konuya nasıl yaklaştığımı zaten belirttim.

Muhabbetle



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Ali ÖZKAN
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 subat 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ali ÖZKAN

Sevgili elmuh yorum tevil ikisi aynı kapıya çıkar

Bahsettiğin linktede aynı şeyi söylüyor -söylemesede beni bağlamaz-sonuca gitmek sonuç çıkarmak sonuç diyor tevil için, peki bunun yorumdan ne farkı var yorumu bir kişi ne için yapar belirli bir sonuca ulaşmak için yapmaz mı? yok değilse boş konuşmuş olmaz mı boş konuşmanın bizim konumuzla ve Kuranla ne alakası var?

Selamlar

Yukarı dön Göster Ali ÖZKAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ali ÖZKAN
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Ali Özkan kardeşim,

Vahy hitap ettiği topluma, o toplumun diliyle inmiştir. O günkü anlamıyla tevil kelimesi link verdiğim yazıda aşağıdaki kelimelerle anlatılmakta.

Görüldüğü üzere, o günün sözlü ve yazılı edebiyatında te'vil kelimesi: "Bir şeyin gerçekleşmesi, ortaya çıkması, uygulamaya geçirilmesi yani akıbet ve sonuç" anlamında kullanılmaktadır.

Burada görüldüğü gibi kelimenin yorum anlamı yoktur. Bir fikrin yorumu o fikrin içselleştirilmesidir. Örneğin sizin Ali-İmran 7'ye vermiş olduğunuz anlam da bir yorumdur. Her kişi bir yazıyı okuduğunda ister kabul etsin ister etmesin bir sonuç çıkartmakta yani yorum yapmaktadır. Bu anlamda yorum yapmak sizin zannetmiş olduğunuz gibi hatalı bir davranış değildir. Yorumlamadan yaşamak bile mümkün değildir. Komadaysanız başka. Zihniniz köleleşmişse başka.

Kuranda pek çok ayette geçen tefekkür edin emri tamda "enine boyuna düşünün, yorumlayın ve sonuç çıkartın" demektir.

Hatalı olan yorum yapmak değil, yorum yaparken zanna ve heva'ya uyup aklı devre dışı bırakmak, zan ve hevanın peşinden gitmek, temelsiz bilgilere güvenmektir. Peşin hükümler insanın doğru algılayıp anlaması önünde en büyük engellerdendir. Beni bağlamaz deyip geçmeden ne denildiğini dikkatle incelemekte fayda var.

Ben başlangıçtan beri ne anlatmak istediğinizi tam anlayamadığımdan bir takım kavramları yerli yerine oturtma çabasındayım. Bu konuda, başlığın amacını aştığını da gözönüne alarak, daha fazla tartışmak istemememi umarım anlayışla karşılarsın.

Muhabbetle.

 

 



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Ali ÖZKAN
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 subat 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ali ÖZKAN

Haklısın sevgili elmuh iş tartışmaya döndü kusura bakma

Anlaşamadık hayırlısı olsun:)

Selamlar

 

Yukarı dön Göster Ali ÖZKAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ali ÖZKAN
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili elmuh

Yazdıklarımın anlaşılır olduğu düşüncesindeyim madem siz açık değil diyorsunuz açık anlatalım

Ben diyorum ki Kuran-ı Kerim öğüt almak için uygulamak için düşünmek için dolayısıyla aklı kullanmak için vs. indirilmiştir Kitabın tümüne baktığımızda bunu görürüz değil mi bunda hemfikiriz

Ben müteşabih ayetler okunamaz düşünülemez akıl yürütülemez amel edilemez demiyorum en başında söylediğimi gene söylüyor ve yorumlanamaz diyorum.Sayin Özkan.Ne dediğinizi bir daha okuyun.Bir kişi yorumlaya"mayacağı,yani bir hükme varamayacağı,bir ayetle nasıl amel edecek.

Yorumlama işi bana ters düşüyor bana göre hiç kimse müteşabih bir Ayet-i Kerime için manası budur veya bundan böyle bir hüküm çıkar diyemez.Bu durumda,hangi ayetin muhkem,hangi ayetin müteşabih olduğunu biliyorsunuz demek.Ayetler üzerinde ahkam kestiğinize,bize ayetler sunduğunuza göre. Delilim Al-i İmran Suresi 7. Ayet-i Kerime. Yorumlanabilir diyenler varsa delil göstersinler.Size delil göstereceğim.Önce siz,sorduğum soruya cevap verin.Sorumu tekrar soruyorum.Hangi ayetlerin muhkem,hangi ayetlerin müteşabih olduğunu tesbit ettiniz mi veya tesbit edilmiş mi? Edildiyse,hangi kaynak veya kitapla edilmiş?

Doğru olan şudur bana göre muhkem müteşabih okursun hepsini okumadan önce kovulmuş şeytandan ALLAH(C.C) a sığınırsın, dua edersin doğruyu anlamak için, RABBİM dilerse ondan anlaman gerekeni kalbine koyar O dilemezse zaten anlayamazsın.Bu durumda,Kur"an"ı hiç okumasak da olur.Eğer bir sorunuzmuz olursa,o sorunu,euzubesmele çekerek Allah"a sorarız veya iki rekat namaz kılıp,istihareye yatarız,olur biter,değil mi?

Burada tartışılan konuları gördüm; başörtüsü namaz kaç rekattır kaç vakittir tartışılıyor hüküm veriliyor haşa Ayet-i Kerimeleri tartışma yetkisini kimden aldınız hadi onu bırakalım muhkem Ayetler bile tartışılıyor. Al sana kodsuz direk mesaj sevgili elmuh bunlara ne diyeceksin?

Bu arada bu konuyla ilgili(seninle ilgili değil)  bir kod daha :) Mü'min 56

Bu verdiğin ayet,muhkem mi,müteşabih mi? Kod"lu olduğuna göre,demek ki muhkem bir ayet.Aksi takdirde,bu ayeti bize delil gözteremezsiniz.Çünkü,ayetin anlamını allahtan başka kimse bilmez.Bu durumda,bu ayeti bize delil olarak sunduğunuza göre,bu ayetin muhkem olduğunun,nasıl tesbit ettiğinizi veya hangi kaynaktan öğrendiğinizi da bana yazın lütfen.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Ali ÖZKAN
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 subat 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ali ÖZKAN

naci çelik bana özelden gönderdiğin iftira ve hakaretlerle dolu maili okudum ve aynı şekilde cevabını yazdım  burda başka mesaj özelden başka mesaj kişiliğini ortaya koymuşsun  muhatabım değilsin
Yukarı dön Göster Ali ÖZKAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ali ÖZKAN
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

Dostum.Sen git de askeri olduğun ilahlarını gönder.Çünkü sen,çok hafif gelirsin.Gönder ki,Allah"ın izniyle,Hz.Musanın,Samirinin yaptığı putu,parçalayıp attığı gibi,ben de onları Kur"an"ile ufalayıp atayım.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
MSER1
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 199
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MSER1

 

Kur’an zamanlar ve zeminler üstü İlahi bir kitaptır.Onun değerleri insanlığın değişmez değerleridir. Onun lafzının tamamı subut açısından muhkemdir.( Hud/1 h-k-m kökünden türetilen ismi mef’ul olan “muhkem” sağlam kılınmış anlamına gelir.) Ona ne insan ne cin, onda olmayan hiçbirşeyi katamamıştır. Allah, dışardan gelebilecek tahrif maksatlı saldırılara karşı “kendi ayetlerini dayanıklı kılmıştır.(Hac/52) Ona batılın zerresi karışmamıştır.

 

Onun tüm ayetleri, kaynağı üslubu, beleğati ve icazı açısından “ birbirine benzer (Zümer/23)

 

Onun manaya delaletleri açısından iki tür ayet yer alır:

 

1)      Muhkem ayetler

2)      Müteşabih ayetler.

 

Muhkem ayetler “kitabın anasıdır” (Al-i İmran/7) Manısı kesinlik ifade eder ve yalnızca bir manaya gelir. Ne dediği apaçıktır. Anlayış bakımından zekası en alt düzeyde olan insan dahi onun ne demek istediğini anlar.

 

Muhkem ayetlerin hem metni hem manası imanın konusudur. Bu tip ayetlerin manaları üzerinde oynama yapmak, tıpkı metni üzerinde oynama yapmak gibidir, tahriftir. Örneğin “vahdet-i vücud” ekolüne mensup bazı müfrit mutasavvıfların yaptığı gibi “tadın azabı” biçiminde cehennemliklere seslenen ayetlerdeki “tadın”  kelimesini “buradan cehennem azabının, can yakan bir şey değil tatlı bir şey olduğu anlaşılıyor” yollu bir tefsir tamamen batıldır ve Kur’an’ı tahriftir.

 

Müteşabih ayetler, manası kesinlik ifade etmeyen, birden fazla manaya gelebilen, manasında kapalılık bulunan, ancak ilimde derinleşenlerin üzerinde görüş serdedebileçeği, akiki ve kat’i manasınınsa yalnızca Allah tarafından bilinebileceği ayetlerdir.( Zümer/23)

 

Müteşabih ayetler üzerinde durmanın şartı ikidir:

 

  1. Muhkem-müteşabih Kur’an’ın tümüne iman etmek:
  2. Muhkematı çok iyi derecede bilecek kadar ilimde derinleşmek.

 

Bu şartlara haiz olsalar dahi, ilimde derinleşenlerin müteşabih ayetler için vardığı sonuç ve yorumlar imanın konusu değildir. Müteşabihlerin metnine iman şart, manasına iman şart değildir. Her hangi birinin o ayete getirdiği bir yorum, imanın konusu olamaz. İşte usulde “manaya delaleti zanni olmak” biçiminde formüle edilen kaide budur.

 

Müteşabih ayetlerin en başında Allah’ın isim ve sıfatları gelmekteydi. İslam ümmeti arasında çıkan ilk kelami ihtilaflardan biri de Allah’ın Kur’an’daki isim ve sıfatlarıydı. Bu sıfatları ilk te’vil eden Mutezile idi. Aşkın bir halık olan “Allah” hakkıda, içkin bir mahluk olan “akıl” yaya kalırdı. Tabi ki uzun ve ardı arkası gelmez tartışmalar dışında kimse bir şey kazanmadı bu ihtilaflardan. Eğer bu isim ve sıfatlar tefsir edilecekse akılla değil yine Kur’an’dan nakille tefsir edilmeliydi.

 

İlk önceleri bu te’vil furyasına karşı çıkan ve çoğunluğu oluşturan Sünni ulema, daha sonra eleştirdiği Mutezile’nin yoluna girecek, mutezilenin hemen tüm te’villeri Ehl-i Sünnet kelamı adı altında yaygınlaştırılacaktır. Bu kapıyı ilk açanlardan biri olarak bilinen Alemle Cüveyni, söylenildiğine göre, ölürken Allah’ın isim ve sıfatları konusunu kastederek “ben Nişabur kocakarılarının imanı üzere ölüyorum” itirafında bulunacaktır.

 

Üzülerek belirtmeliyiz ki birçok tefsirde “tefsir”le “tahrif”, “te’vil”le “tebdil” birbirine karışmıştır. İslam tarihinde ki te’vil ve tefsirler de çoğu kez iyi niyetle yapılıyordu. Fakat sonuçta tahrife kapı açılıyordu.

 

DEVAM EDECEK İNŞALLAH



__________________
Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Yukarı dön Göster MSER1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MSER1
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Kimileri 4 mezhep hak derken, firkalara bolunmus olmuyor..

Zaten biz yanlis gorduk, Sii - Sunni savaslarini.. Boyle olaylar vuku bulmadi ki dunyada ..!!!!!!!! Kimi kandiriyorsunuz.. ? Kendinizi tabi ki de,,

Dini parca boluk eden kimler, kafasina gore yorumlayan bu yorumlarini da dinsellestiren, ondan baska dusuneni de kufur ile suclayanlar kimler ..

4 mezhep icinde dahi, cesitli konularda degisik fikirdeler.. Kuran'i kafana gore, delil saydiklari hadisleri kafana gore sec, yorumla, bu hak de, hata var diyene de sen dinden ciktin de gitsin degil mi..

Nekadar da kolay soyluyorsunuz.. Sen dinden ciktin..

Ben kabak sevmiyorum diyeni dinden cikaran, sakalini keseni dinden cikaranlar kimler .. !!!

Cunupken, imani bulut edip, bedenden ayiranlar kimler..

Kuran'i Kerimi ölülere okunan bonus kitap haline getirenler kimler..

Yasin okudu, olunun ruhuna gitsin.. !!! Neyapacak ölü Yasin'le..

Kadinlari kara carsafa bogan zihniyet kimin eseri.. !!

Zikr ayinlerinde, vucutlarina iskence edenler kimler..!!

Ellerinde tespihler, papagan gibi anlamadan dualar tekrarlayanlar kimler..!!

Robotta namaz kilar ayarlanirsa, cek fatiha + ihlas suresini cd'ye okusun kilsin namazi.. Robotun ne isine yararsa, insanlarin da o isine yarar, arapcasi olmadigi halde, anlamadan arapca ibadet eden insanlar..

Birakin namazi, dua ederken dahi arapca ediyoruz..!! Arap kulturunu din edinmisiz.. Cuppe giymeyi sevap adlediyoruz.. Sakal birakmayi.. Japonlar istisna tabii, onlarin sakallari cikmiyor..

Bunlari, o soyledigini hanifler mi yapti ??? Yoksa, o saygiya cok layik alimleriniz mi ehl-i sunnet ulemasi mi bu duruma getirdi, yoksa insanlar'a turkce namaz kilabilirsiniz, turkce kuran okuyabilirsiniz dediler de alimler, insanlar kendilerine zor geleni mi tercih ediyor.. ??

Ölüyü mezarda dahi rahat birakmiyorlar, imam efendi geciyor, o guzel arapcasiyla Turk vatandasa, arapca bilmedigi halde telkin ediyor.. Su kisir dusunceye bakin..!! Arapca bilmeyenler, mezarda nasil anlayacak arapcayi ?? Ahiret dili arapca mi ??

Yazik cok yazik, hanifleri misyonerlikle suclayanlar, bu dini akil almaz ucurumlara atmislar da kalkmis, suclarini hatalarini fark edenlere misyonerler diyorlar..!! Biz de yedik bunlari degil mi..

Yolumuz acik.. Kuran sarilip bu yola devam edecegiz ediyoruz Allah'in izniyle...

Insanlari dinden sogutanlarin, dinden koparanlarin kimler oldugu apacik ortada !!! Biraz, tahtinizdan inin de, halkin arasinda dolasin bakin, Kuran'in ilk indigi toplumda arabistanda, dinden kopan gencleri, zorla namaza getirilen gencleri gorun artik.. Turkiye de ateistleri gorun.. Sayilari git gide artiyor.. Bir de Muslumanim deyip, ne Kuran'i okuyan nede baska kaynak okuyan buyuk kitle.. Cenaze namazi, cuma namazi, ramazan orucu, 60+ hac..ve butun yasaklar yeri zamani geldiginde cigneliyor.. tevbe var nasil olsa mantigiyla.. yaparim tevbe ederim zihniyet budur..!!

Kuran erlerini birakin da, halkin arasinda ki okadar dinden soguyan kopan, ateist-satanist-degisik modern tarikatlara katilan gencleri kurtarin..

Bizim icin endise etmeyin.. Kuran'dan ayrilmayacagiz Allah'in izniyle..



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

         Efrayim

         Sevgili mircan

         Hem Kuran-ı Kerim diyeceksin, hem hanif dost diyeceksin hem de, Tevratta geçen, Kuran-ı Kerim'de geçmeyen AMİN DUASINI  yazınızın birinci bölümünde yer vereceksin...

          Kuran aşığı konusunda hiç şüphem olmayan mircan dosta bu çelişki yakışır mı ?

           Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 

<< Önceki Sayfa 17 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats