Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Yabancı kadın hür değil de cariye ise bazı alimler "Onun avreti göbekle diz arasıdır" demiştir.
Bazıları da "Cariyenin avreti yaptığı iş sırasında açılmasına ihtiyaç olmayan kısımlardır" demiştir. Buna göre, câriyenin başı, kolları, bacakları, boynu, göğsü avret sayılmaz. Sırtı, karnı, kollarının yukarısı avret mi değil mi münâkaşa edilmiştir.
Ne erkeğin kadına, ne de kadının erkeğe dokunması hiçbir surette caiz değildir. Hacâmat, sürme veya bir başka sebep dokunmayı caiz kılmaz. Zira dokunmak, şeriat nazarında bakmaktan daha beterdir. Zira, dokunmak suretiyle inzâl vaki olursa orucu bozduğu halde bakmak suretiyle vâki olan inzâl orucu bozmaz. Ebu Hanife merhum: "Erkeğe, cariyenin bakılması helâl olan yerlerine dokunması da câizdir" demiştir.
Yine Ebu Hanife merhum: "Kadın, erkeğin nesb, raza (emme) veya sıhriyyet sebebiyle mahremi olduğu takdirde, ona karşı kadının avreti göbekle diz arasıdır, tıpkı erkeğin erkeğe avreti gibi" demiştir.
Diğerleri ise: "İş sırasında açılmayan yerleridir" demiştir.
MÜSTEMTİA (denen zevce, cariye gibi istifraşı helâl olan kadının) avretine gelince, erkeğin, bütün uzuvlarına bakması caizdir. Hatta fercine bile bakabilir, ancak ferce bakmak mekruhtur. Kişinin kendi fercine bakması da mekruhtur. Zira, ferce bakmanın bir nevi körlüğe sebep olacağı rivayetlerde gelmiştir. Kadının fercine bakmanın caiz olmadığı da söylenmiştir. Kadının kendine ayırdığı cariye veya müdebbere (ölümünden sonra hür olacak câriye) veya ümmü veled (efendisine çocuk doğurarak yarı hür hâle gelen, satılamayan cariye) veya merhune (rehinelenmiş câriye) olması farketmez. Cariye Mecusi veya mürted veya puta tapan, veya kendisiyle bir başkası arasında müşterek veya evli veya mukatebe anlaşması yapmış ise, bu durumda câriye yabancı kadın gibidir. Amr İbnu Şuayb babası, dedesi tarikiyle Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'den şu hadisi rivayet eder: "Sizden biri cariyesini kölesiyle veya işçisiyle evlendirirse, artık göbekten aşağı ve dizden yukarısına bakmasın."
İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 4/139-140.
Herifler minareyi calmis KILIFINI BULMUSLAR BILE
Simdi Araplarin, bizim Seyh bozuntularinin hatunlarin bazi yerlerine bakma yetkilerini nerden aldiklarini cozdukk.. Bak Ebu Hanife onaylamis. Bakin Bakabildiginzi kadar. Kuran iman degilde EBU HANIFE ve Kutubu Sitte Dinine Inaniyorsaniz. Bakin Keyfinize.
Yarabbim sen su hadis dininden olanlara akil fikir ver.
Yabancı kadın hür değil de cariye ise bazı alimler "Onun avreti göbekle diz arasıdır" demiştir.
Bazıları da "Cariyenin avreti yaptığı iş sırasında açılmasına ihtiyaç olmayan kısımlardır" demiştir. Buna göre, câriyenin başı, kolları, bacakları, boynu, göğsü avret sayılmaz. Sırtı, karnı, kollarının yukarısı avret mi değil mi münâkaşa edilmiştir.
.................. Ebu Hanife merhum: "Erkeğe, cariyenin bakılması helâl olan yerlerine dokunması da câizdir" demiştir.
Yine Ebu Hanife merhum: "Kadın, erkeğin nesb, raza (emme) veya sıhriyyet sebebiyle mahremi olduğu takdirde, ona karşı kadının avreti göbekle diz arasıdır, tıpkı erkeğin erkeğe avreti gibi" demiştir.
İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 4/139-140.......
Utanmazlik baska bir sey degil. Bu yaziyi dikkatlice okuyunca boyle bir sacmalik olurmu diye dusunmekden kendimi alamiyorum. Once kadinlari cariye ve hur kadinlar diye ikiye ayir. Hur kadin dediklerini CUVALA SOK ve evde sakla. Digerlerinide cariye diye ikinci kategoriye koy. Ve arkasinda da Cariyler icin yeni bir tesetur ve avret kavrami getir. Cariye diye ismlendirdigin hanimlar ac acabildigin kadar. .
Ne utanmaz adamlarmis bunlar. Suc biz kadinlarda biz hakkimizi korumasak. Onlar bizleri istedikleri kategoriye koyup, istedikleri tanimi yapabilmekdedirler.
Mezhep imamimin da destegiyle avret yeri gobek ile diz kapagi arasidir de. Ondan sonra onun disindaki her yere dokunabilirsin de. de babam de. Hemde bunu mezhep imaminiz da soylesin.
Din adi altinda FUHUS baska hic birsey degil .
__________________ Okuyoruruz ve izliyoruz Ama hic bir zaman uyumuyoruz
Yabancı kadın hür değil de cariye ise bazı alimler "Onun avreti göbekle diz arasıdır" demiştir.
Bazıları da "Cariyenin avreti yaptığı iş sırasında açılmasına ihtiyaç olmayan kısımlardır" demiştir. Buna göre, câriyenin başı, kolları, bacakları, boynu, göğsü avret sayılmaz. Sırtı, karnı, kollarının yukarısı avret mi değil mi münâkaşa edilmiştir.
.................. Ebu Hanife merhum: "Erkeğe, cariyenin bakılması helâl olan yerlerine dokunması da câizdir" demiştir.
Yine Ebu Hanife merhum: "Kadın, erkeğin nesb, raza (emme) veya sıhriyyet sebebiyle mahremi olduğu takdirde, ona karşı kadının avreti göbekle diz arasıdır, tıpkı erkeğin erkeğe avreti gibi" demiştir.
İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 4/139-140.......
Utanmazlik baska bir sey degil. Bu yaziyi dikkatlice okuyunca boyle bir sacmalik olurmu diye dusunmekden kendimi alamiyorum. Once kadinlari cariye ve hur kadinlar diye ikiye ayir. Hur kadin dediklerini CUVALA SOK ve evde sakla. Digerlerinide cariye diye ikinci kategoriye koy. Ve arkasinda da Cariyler icin yeni bir tesetur ve avret kavrami getir. Cariye diye ismlendirdigin hanimlar ac acabildigin kadar. .
Ne utanmaz adamlarmis bunlar. Suc biz kadinlarda biz hakkimizi korumasak. Onlar bizleri istedikleri kategoriye koyup, istedikleri tanimi yapabilmekdedirler.
Mezhep imamimin da destegiyle avret yeri gobek ile diz kapagi arasidir de. Ondan sonra onun disindaki her yere dokunabilirsin de. de babam de. Hemde bunu mezhep imaminiz da soylesin.
Din adi altinda FUHUS baska hic birsey degil .
aynen oyle. Feminist olmadan haklarimizi isteriz. Utanmaz ki utanmaz bu yobazlar. Cember sakal onun uzerine iki goz. Akil nerde ki ? Yoksa gozlerin uzerinde birsey yok mu ?.
Kurandaki haklarimizi istemek hakimizdir. Bak bizde haklarimzi yobazlara yedirecek goz var mi..... Gecti o gunler. YOK oyle uyduruk hadis oku. Sustur kadin milletini. Herkesin anlamasi gerekiyor. Kurani cebinizden eksik etmeyin. Hadislere karsi KURAN o zaman belki aklederler.
Biz elimize Kuran almissiz onlar mizraklarina Hadisler takmislar ve mezhep imamlarina okutmuslar.. Ogut olan Kuran hadisli Mizraklari hezimete ugratacakdir. Ama unutmayin zafer inanlaridir yobazlarin degil ....
simdilik iyi geceler
__________________ Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Biz elimize Kuran almissiz onlar mizraklarina Hadisler takmislar ve mezhep imamlarina okutmuslar.. Ogut olan Kuran hadisli Mizraklari hezimete ugratacakdir. Ama unutmayin zafer inanlaridir yobazlarin degil ....
simdilik iyi geceler
Papatya o kadar guzel ifade etmismiski diyecek sozumuz kalmadi.
__________________ Bayanlar UYANIN ARTIK, Basörtüsü ve ÇARÇAFLARINIZDAN baska kaybedecek bir şeyiniz YOK. SIRF KURANA inanmanin özgürlügünü TADIN
hadisleri inkar ederek sadece kuran i goz onunde bulundurursaniz
dininizin tam oldugunu iddaa edemezsiniz!
kuran i anlamak icin hadislerden haberdar olmak sarttir.
önünüze gelen her hadis i kabul etmelisiniz diye bir sey yok!
sahih hadisler var kardesim. arastirma okuma tembeliyiz demiyorsunuz da hadis e dil uzatiyorsunuz.
uydurma hadisler yok degil mi var, birileri bunlari kullanmiyor mu kullaniyor.bu yadsinamaz.
ancak sahih hadisleri, günümüzdeki ilim sahibi otoriteleri de kabul etmeyip "alkolsuz bira haram degil kardesim yazyo mu bak kuranda" diyenler de var unutmayalim "basortusu ibaresi gecmiyor bi defa yok kuranda" diyenleri unutmayalim.
simdi kimse tutup yobaz hadisciler minareyi calip kilifini hazirliyorlar demesin
kabul de redd de buna uyar kardesim.bu da yadsinamaz!
hadisleri inkar ederek sadece kuran i goz onunde bulundurursaniz
dininizin tam oldugunu iddaa edemezsiniz!
kuran i anlamak icin hadislerden haberdar olmak sarttir..........
Ayni soruyu tekrar edelim. Bu dediginzi Kuranin neresinde yaziyor. Be bu iddianizi destekleyecek bir ayet bilmiyorum. Ayni seyleri tekrar tekrar yazmaya gerek yok Ferec Hudur Bey uzunca anlatmis. Buyrun su linke tiklayiniz
Allah in Rasulune sevgisini, onun ahlakinin kuran ahlaki olusunu ve onun ahlakiyla ahlaklanmanin faziletini anlamissinizdir.
icinizden bir cogunun bir defa olsun kuran i tamiyle okuyup okumadigi ise mulallakta.
hanginiz arapca biliyorsunuz ve kuran i okurken anlayabiliyorsunuz?
hayir mecbur degil kimse arapca ogrenmeye ama arapcaniz yokken bir kelimenin yalnizca bir manasini yansitabilen kuran mealiyle yetinmeniz sizin aleyhinize.
adimiza yobaz diyorsaniz sizin icin yobaziz kardesim iyi ki yobaziz Allah a binlerce sükür olsun ki yobaziz!
Allah in rasulune,rasulullahin ashabina ve evhalkina selam olsun!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma