HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: MUSHAFIN TERTİBİ HATALI MI? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Allah’ın 4:34’teki hangi sözünü nasıl çarpıtıyorlar? İlk kelime "Er ricalü kavvamûne ale’n nisâi"deki KaVaMa fiili. Çarpıtmaya bakın:

 

Erekekler, kadınlar üzerinde yöneticidirler (Süleyman Ateş)

Erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur (Diyanet Vakfı Meali)

Erkekler kadınlara hakimdirler (Talat Koçyiğit, Elmalılı)

 

Demek neymiş? Erkekler Klübünün bu militanlarına göre erkekler kadınlardan üstünmüş; o kadar ki erkekler hakim yani hükmeder, kadınlara hükmedilirmiş; erkekler yönetir, kadınlar yönetilirmiş.

 

4:34’teki KaVaMa fiili çarpıtılarak Allah’ın 3:95 ve 4:25’te "hepiniz birsiniz - ba’düküm min ba’da" diyerek ilan ettiği hukuki eşitlik iptal ediliyor. Hepiniz birsiniz mirsiniz yok; erkek üst, kadın asttır; o kadar!

 

Örneğin

erkek öğretmen, kadın okul müdiresi olamaz;

erkek mübaşir, kadın hakime olamaz;

erkek okutman, kadın dekan olamaz;

erkek işçi, kadın fabrikatör olamaz;

erkek polis memuru, kadın komiser olamaz...

 

Şimdi bir de aynı sûrenin 135 nci ayetine bakalım. O ayette de var KaVaMa. Bakalım ne anlama geliyor:

 

... adalete KaVaMa olun –kavvâmîne bi’l kıst

 

İnsanların adalete hükmettiği, adaletin kulağından tuttukları gibi yönetimleri altında pısıkmasını sağladıkları yerde adaletin zerresi bulunur mu? Besbelli ki 135 nci ayette kastedilen o olamaz.

 

Orda söylenen şu: adalete destek olun. "KaVaMa"nın Kuranî anlamı bu.  Erkek kadına destek olacak; kadın erkeğe. Koca, karısına destek olacak; karı, kocasına.  Allah’ın hükmü bu.

 

Allah ne diyor; Erkekler Klübünün militanları ne diyor?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Çarpıtılan ikinci kelime: kanitatün. Yüce Allah "fe’s salihâtü kanitatün" diyor. İnanan kadınlar mutidir... de kime mutidir?

 

Cevap hemen arkadan gelen ifadede: yalnızken (iffetlerini) korurlar çünkü Allah ta korur onu –hâfizatün li’l gaybi bima hâfizallah. Apaçık: Allah iffeti önemseyip koruyor; dolayısıyla korunmasını emrediyor; uyulması gereken işte o emir. İnanan kadınlar Allah’a mutidir.

 

Ama hasanoktem’in muteber Talat Koçyiğit’i, Erkekler Klübünün bir militanı olarak kendini klüp fanatizmine öyle bir kaptırmış ki, Allah’ın bu apaçık hükmünü dahi bakın nasıl çarpıtıyor:

 

(kocalarına) itaat eden ... kadınlar

 

Sonra da bizim sayın Ferec Hüdür’ümüz ve onun görüşünü paylaşan sevgili hasanokten’imiz, "Aman bizim koç yiyitlerimizin kelimelerine dokunmayın!" diyor.  Efendim, Yüce Allah’ın "Ben indirdim; Ben koruyacağım," dediği Zikr’in kelimeleri imiş onlar.

 

Ah, ah, ah. Sürahi Nine bunu bi duysa öyle bi "Pöh!" çeker ki.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

Selam H.Akçay,

   Konuyu asıl mecrasından çıkarıp ayetlere verilen yanlış anlamlara getirdinki,buradaki hiç kimse falanın vya filanın mealini mutlaklaştırmıyor.Bundan dolayı da senin getirdiğin açılım ve anlamları da değerlendirmeye çabalıyoruz.Eğer,şu anki Kuranın tertibinin ilahi olduğu noktasında uzlaşmaya vardıysanız,bu tür meal hataları tartışmasına devam edebilirsiniz,yok,beşeri müdahelelerin orijinal ayetlere sindiği noktasında iseniz o zaman,kaç ayetin bu müdaheleye maruz kaldığını yazın da onları tartışalım.

   Kıraat farklılıkları meselesi bu alanla ilgili olup farklı kıraatların aslında orijinalde olmayıp yorum farklılıklarına ve ayeti başka türlü anlamaya vesile kılmak amacıyla ortaya çıktığını düşünüyorum.

 



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

Harekeleme sonradan yapılan bir işlem değil midir? Dün ve bugün yürürlükte olan Arapça'da aslında hareke var mı? Bir Arap harekeye ihtiyaç duyar mı?

Nebati dilinden evrilen Arapça'da o gün nokta ve hareke olmazken Hz. Muhammed'in elindeki Kur'an metinlerinin noktalı ve harekeli olması nasıl izah edilir? Zaten muhatap Araplar ve zaten metinlerde ne dendiği Resul tarafından açıklanıyor ve herkes tarafından şüpheye yer bırakmayacak düzeyde biliniyor. Açıktır ki harekeleme Arap olmayanlara bir kolaylık ve çarpıtmaya yada yanlış anlaşılmaya müsait durumları önlemeye dönük bir BEŞERİ girişimdir. Bu meseleye iyiniyetle baktığımızda böyle. Belki de birileri Devlet Eliyle ve Ferdi Yorumlarla şekillenmiş bir kutsal kitap türetme adına böyle bir çaba içine girmiştir. Aktör haccacı zalim olunca... Ve o gün yapılan zulümler gözönünde tutulunca...

Hangi nedenle olursa olsun, işin içinde beşeri girişim olduğundan ötürü de mesele yanlışlığa elverişlidir. Hasan AKÇAY'ın verdiği Enkihu/İnkihu Evlenin/Evlendirin örneğinde olduğu gibi.

Şüphesiz ki Allah'ın Zikri O'nun tarafından korunmaktadır fakat mushaf için aynı şeyi söylemek (noktalama ve harekeleme işleminden sonra) iddialı bir söylem olacaktır. Hele de örnekler ortadayken...

Hasan AKÇAY meallendirme düzeyindeki çarpıtmalara işaret etti üstteki iletilerinde. Adamlar parantezle yada parantezsiz sokuşturuyorlar beşeri görüşlerini Allah'ın kelamına. Bu meal düzeyinde böyle oluyor, orijinal metin düzeyinde ise harekeleme veya noktalama ile oluyor.

Despot halifeler ve Barbar Emir Haccac mealcilerimizden daha mı insaflıydılar acaba? Mealleri kutsamıyoruz da harekeleri neden kutsuyoruz?

Bence bugün ehliyetli ve liyakatli müminler eliyle hakereleri kutsamadan yapılacak Kur'an çalışmaları çok büyük ehemmiyet arzetmektedir.


Not: Bildiğimden yada iddialı olduğumdan yazıyor değilim. Sadece sesli düşünüyorum ve öğrenme amaçlı soruyorum.




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Hasan Akcay yazdı:

 

Ama hasanoktem’in muteber Talat Koçyiğit’i, Erkekler Klübünün bir militanı olarak kendini klüp fanatizmine öyle bir kaptırmış ki, Allah’ın bu apaçık hükmünü dahi bakın nasıl çarpıtıyor:

(kocalarına) itaat eden ... kadınlar

Sonra da bizim sayın Ferec Hüdür’ümüz ve onun görüşünü paylaşan sevgili hasanokten’imiz, "Aman bizim koç yiyitlerimizin kelimelerine dokunmayın!" diyor.  Efendim, Yüce Allah’ın "Ben indirdim; Ben koruyacağım," dediği Zik’in kelimeleri imiş onlar.

 

Ah, ah, ah. Sürahi Nine bunu bi duysa öyle bi "Pöh!" çeker ki.

 

 

selam,

 

sünnet/hadis konusundan dolayı anlaşmamıza imkan olmayan neTalat Kocyiğitin ne de diğerlerinin benim muteberim olmadığını-olamayacağını, erkekler kulübü mulübü diye bir davamızın olmadığını/olamayacağını, sizinde aynen yaptığınız gibi ( yaklaşık 120 ilahiyatçı ( o ne demekse! ) nın sizinde söylediğiniz gibi benimde o meal/tefsir sahiplerinden bahsettiğimi pek ala bilmenize rağmen, Ayetleri, sözleri, kelimeleri zorlama/çarpıtma konusundaki uzmanlığınızı ve kullanılmaması gereken en kötü uslubu bile kullanmaktan çekinmeyen bu kötü ötesi tarzınızı bildiğimden, yazınızı okuyunca çok şaşırmadım doğrusu.

 

Hem Aişe valide'mize, yapılan iftiranın '' ifk '' hadisesinin Yüce Allah tarafından temize çıkarıldığınıda bilmeniz gerekirdi. o halde o konuşma uslup ve tarzınız, Aişe valide' mize saygı değildi. bakınız: 24 Nur 11-20 

 

Ayetlere meal ve tefsir sahiplerinin verdiği doğru veya yanlış anlamlara bakmak ayrı bir şeydir,(haşa) Kur'an mana/ şekil bakımından korunmamıştır demek bambaşka bir şeydir.bunu bilmiyor olamazsınız. Kur'an her yönden ve her bakımından korunmuştur.Ayetler bize bunu açıkça göstermektedir.bizim davamız/derdimiz , gündelik hevesleriniz uğruna / değişen beşeri istekleriniz adına Kur'an'ı çarpıtmayın davasıdır.Ayetleri /kelimeleri ,120 ilahiyatçı(!) geneli böyle karar almış delilsizliğiyle değiştirme vebaline girmeyin davasıdır. o ilahiyatçıların, konu ile ilgili karar verirken , ilgili hadisleri baz aldıklarını ve Ayeti bu rivayetlerin bakış açısıyla yorumlayıp , çoğunluğun kabul ettiği (konsensüz mü?) bir şekilde ,hem hadislerden, hemde  günün koşullarından da etkilenerek , karar verdiklerini de pek ala biliyor olmanız gerekirdi. ama , çarpıtma merakınız ve zorlama konusundaki uzmanlığınız,bu kelimenin Ayet'teki anlamını bulmaktan çıkarıp, size Sürahi nineyi bile konuya dahil ettirdi. Sürahi Nine ile , Nisa 34 Ayetinde bahsedilen anlamları ancak,  çarpıtma ve zorlama uzmanı olan sevgili Hasan Akcay kardeşimiz çakıştırmayı başarabilirdi.ama yine başaramadı... Sürahi Nine'ce : '' Pöh !'' '' Pöh !''

 

NOT: bu forumda, Fereç Hüdür'ün iletilerinin bulunduğu sahifeler :

26.- 33.- 37.- 38.-

 

 

 

 

 

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Alperen'in düsüncelerine not'una ortak olarak ben de ayni sorulara acigim, ek olarak sunu sormak istiyorum:

Ellerimizdeki Kur'an-in korunduguna dair Allah'in sözünün disinda inananlarin ilmi bir calismasi var mi, 19 iddiasindan ziyade?

Harekelerin hatali oldugunu düsünen Arkadaslar bunun icin kendilerine kanit gördükleri delilleri ortaya sunuyor.

Peki hatali olmadigina dair bizim ne gibi bir delilimiz var Allah'in sözünün disinda?

"Allah söylüyor bitti" ile yetinebilir miyiz? Kur'an-in oldugu gibi günümüze kadar geldigini ne gibi metodlarla kanitlayabilirim.

Savunulan 19 görüsünden baska gercekten bilimsel bir düzen varsa, bu, harekeleri de kapsiyor olabilir mi?

Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

buradaki hiç kimse falanın vya filanın mealini mutlaklaştırmıyor (adalet)

 

Çok güzel.

 

Eğer,şu anki Kuranın tertibinin ilahi olduğu noktasında uzlaşmaya vardıysanız, bu tür meal hataları tartışmasına devam edebilirsiniz

 

Kuran’ın mevcut tertibine ister ilahî ister beşerî gözüyle bakılsın bence dokunulmamalı. Forumda bunu ısrarla söyledim ve tertibin değil beşerî harekeleme fesadının ve anlam çarpıtmalarının üzerine gidilmesini önerdim.

 

yok,beşeri müdahelelerin orijinal ayetlere sindiği noktasında iseniz

 

"Orijinal ayetler"den neyi kastettiğini açıklar mısın.

 

Kıraat farklılıkları meselesi bu alanla ilgili olup farklı kıraatların aslında orijinalde olmayıp yorum farklılıklarına ve ayeti başka türlü anlamaya vesile kılmak amacıyla ortaya çıktığını düşünüyorum.

 

Yine orijinal diyorsun; eğer Zikr demek istiyorsan aslında Allah’ın indirdiği manalardır Zikr. Mushafın kağıdı, harfleri, yazımı... beşerîdir; onları insanlar üretti. Ama Zikr kesinlikle ilahîdir; onu Allah indirdi. Zikr'i hiç kimse "farklılıklar"la filan yaralayıp değiştiremez çünkü onu müttakiler marifetiyle Allah koruyor.

 

Kısaca açıklamaya çalışayım:

 

4:3’teki NKH örneğinde görüldüğü üzere beşeren yanlış tercih edilmiş olan harekeler ve 4:34’teki KaVaMa, kanitatün, nüşuz, DaRaBe örneklerinde görüldüğü üzere ilahî sözlerin uğradığı çarpıtmalar er ya da geç ama mutlaka müttakiler tarafında giderilir. Çünkü ya o fesat yok olacak ya İslam. Allah İslamın yok olmasına izin vermiyeceğine göre...

 

Benim önerim, biz de karınca kararınca üzerimize düşeni yapmak için yanlışların üzerine iyiniyetle ve cesaretle yürüyelim; "Bunlar Allah’ın koruması altında!" filan diye saçmalayıp yanlışların üzerine şal örtmeyi bırakalım.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Biz de karınca kararınca üzerimize düşeni yapalım önerisi haddi aşan bir iddia olarak görülebilir. Görüşlerimizi paylaşıyoruz şunun şurasında; nedir bu İslamı kurtaran adam havaları?

Belki haklısınız. Ama öneriyi yine de bi düşünün. Nisa 34'teki KaVaMa fiili üzerine yaptığım yorum bağlamında, örneğin.

Adaşımın alıntıladığı çevirilere göre erkeklerin hükmeden konumda olması gerekiyor; kadınların ise hükmedilen.

Ben buna itirazen basit bir şey söyledim:

Hükmeden-hükmedilen ilişkisi  erkek üst, kadın ast demek; yani eşitsizlik. Ama 3:195 ve 4:25'te "hepiniz birsiniz -ba'düküm bin badin" denerek açıklanan eşitlik ilkesiyle çelişiyor bu. Oysa Kuran'da çelişki olamaz (4:82). Demek ki birinden biri yanlış. Yani ya "Hepiniz birsiniz," diyen haşa Allah yalan söylüyor ya da "Erkekler kadınların hakimi ve yöneticisidir," diyen o meal sahipleri. Kararınızı verin.

Karar vermenizi kolaylaştıracak bir de kanıt getirdim: aynı sûrenin 135 nci ayetindeki KaVaMa fiili destek olmak anlamındadır; hakim ve yönetici olmak değil.

Tamam, görüşlerimizi açıklıyoruz şunun şurasında... da sizi düşünmeye davet etmedi mi bu açıklama, karınca kararınca? Ama susuyorsunuz; neden?   

Ve ilahen korunanın, harekeler ve mealler değil Zikr olduğu gerçeği; bunu da dile getirmeye çalıştım. Zikr asla değiştirilemez ve çarpıtılamaz çünkü ilahî anlamdır o. Çarpıklık ancak bizim anlayışımızda meydana gelmiştir; Zikr'de değil. O, hep doğrudur. O halde bize düşen, KaVaMa  ile ilgili olarak yapmaya çalıştığım gibi, anlayışımızı düzeltmek olsa gerek. Değil mi? Zikr'in masuniyetine ancak o yoldan yaklaşabiliriz.  

Lütfen eleştirin.

Neden haddi aşan bir iddia olsun? Tam aksine, forumda zaten yapmaya çalıştğımız şey bu. Forumun işi, işlevi.

Bayramınız mubarek olsun.

Sevgi ile, Hasan Akçay   

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

Önceki yazımda da belirttiğim gibi bana göre, Kur’an’ı tahrif edebilmenin manası İnsanlığın elinde bulunan Kur’an Metnini şüpheli hala getirebilecek bir çalışma ortaya koyabilmek şartına bağlıdır. Bunun dışında bazı kimselerin Kur’an kelimelerine kendilerine göre manalar vermesi veya 19. Tabir edilen kimselerin yaptığı gibi Tövbe süresinin son iki ayetini inkar ederek bu iki ayetin yer almadığı Kur’an bastırıp, bastırdıkları bu Noksan Kur’an’ı asıl Kur’an olarak kabul ettirme çabaları değildir, hatta bazı kimseler çıkıp Kur’an’dan sahife koparmak veya kelime silmek suretiyle işte Kur’an’ı değiştirdik demeleri de değildir. Eskiden olduğu gibi bu günde insanlığın elinde geçerli olarak kabul edilen tek bir Kur’an bulunmaktadır. Aksini iddia edenlerin iddialarını destekleyecek an azından geçerli olarak kabul edilen bir veya birden fazla değişik Kur’an göstermeleri gerekir, bizim geçerli olarak Kabul edip İman ettiğimiz Kur’an bellidir, bundan daha değişik bir Kur’an’ın varlığını iddia eden kimselerin bu iddiaları arkasında durarak kendilerince geçerli olan Kur’an’ı ortaya koymaları gerekir, bizim iman ettiğimiz Kur’an’ı şüpheli hale getirebilecek herhangi başka bir Kur’an varsa bunu açıkça ortaya koyunuz ki, ne demek istediğiniz açıkça ortaya çıksın. Eğer bunu yapamıyorsanız, Kur’an dışından Kur’an’a noksanlık iddia etmeniz yeni bir şey değildir eskilerden beri bir çok kimseler bu tür iddialarda bulunmuşlardı, bunu yaparken de Peygamberimiz adına uydurdukları rivayetleri delil olarak gösteriyorlardı, Kimileri Kur'an noksandır, kimileri fazladır, kimileri de falanca ayet Kur’an’da bulunduğu şekliyle değilde başkaca bir söz iddiasıyla ortaya çıktıkları gibi, Kur’an ayetini keçi yedi diyenlere kadar çesit çesit iddialarda bulunmuşlardı, bütün bu saldırılara rağmen Kur’an insanlığın elinde geçerli tek bir nüsha olarak sapasağlam durmaktadır. Daha öncede belirttiğim gibi bugün için aksini iddia edenlerin yaptığı, eskilerin yaptığı yanında basit ve amatörce kalmaktadır. Şöyle ki:

Adımı yazmak suretiyle konu ortaya koymaya çalısan Sayın Akçay’ın iddialarına, örnek olsun diye bakalım, şöyle demektedir.

Sayın Hüdür’ün ciddiyetten uzak bulduğu, bir iddiadır. Ama o iddianın sahipleri hakkında ne şünür, bilmiyorum. Örnegin The Guardian* gazetesindedeki bir yazıda görüşlerini bildiren Dr Puin ve Profesör Allen Jones ciddiyetten uzak iddialar öne süren kişiler midir?

Puin diyor ki:

Yıllar geçtikçe Kuran’ı doğru okumak güçleşti. İnsanlar mantıklı anlamlar çikarabilmek için onda değişiklikler yapma yoluna gittiler. Örnegin Miladî 694-714 döneminin Irak valisi olan Haccan bin Yusuf Kurana 1 000i aşkın elif harfi boca etmekle övünüyor.

Oxford Üniversitesi’nin Kuran Araştırmaları kürüsüsünde görevli Profesör Allen Jones, aynı görüşte.

Puine göre mushafa harekelerin konmasına da Haccac öncülük etmiştir. Şöyle diyor: ”Onun ön ayak olduğu değişiklik, Kuran’ın tarihinde bir dönüm noktasıdır.”

Ondan sonraKuran’ın yazımı sabitleşti”.

CEVABIM: Kur’an’a biri içeriğinden biride dışarısından olmak üzere iki şekilde bakmak mümkündür, Ben Kur’an’a içeriğini esas alarak bakan bir kimseyim, dışarısından bakan kimselerin kim olurlarsa olsununlar, Kur’an’ın içeriğine uymayan sözlerinin benim için hiçbir önemi veya ciddiye alabileceğim bir yönü yoktur, sönümünde arkasındayım çalısmalarımı incelediysen, bu konuda hadis adı altında ileri sürülmüş bir çok sözü Kur’an’ın içeriğine uymadığından dolayı ret ettiğimi görmüşsündür. Sen ise, Bugün elde mevcut olan Kur’an’a 1000 elif boca edildiğini başka bir ifadeyle eklendiğini, benim için hiçbir mana ifade etmeyen Dr Puin ve Profesör Allen Jones’in sözüne dayandırarak iddia etmektesin, o zaman iddianda sadıksan bu iddia ettiğin 1000 eliflik fazlalığı içermeyen bir ikinci Kur’an bana göster. Göster ki somut olarak ne dediğin anlaşılsın. Sakın elinde o 1000 elif noksanlı Kur’an olmadığını söyleme, o zaman sana göre, Allah bugün 1000 elif fazlalıklı Kur’an’ın İnsanlığın elinde ve dilinde olmasına müsaade etti de, 1000 elif fazlalıksız olanın yani sana göre asıl olanın yok olmasına mı müsaade etti.

Diğer bir iddiası:

Allah Teâlâ'nın kelimelerini değiştirebilecek hiç bir kimse yoktur. Amenna ama hangi ıdan; anlam ısından mı, şekil ısından mı?

Eğer "Şekil ısından!" diyorsanız örnegin Sebe 19'daki RBN ve BD'nin mevcut harekelere göre rabbena ve bâid diye okunan şekilleri mi M Esed'in önerdigi harekelere göre rabbuna ve ba'ade diye okunan şekilleri mi?

Ayrıca bazı insanlar Allahn murat ettiği anlamı da değiştirmeye kalkışamaz mı? Örnegin Yüce Allahn Nisa 34'te "(Kadınları) dövün!"dediğini yüzyıllardır öne sürmüyorlar mı; sonra da 120'si tarabyalarda bir araya gelip "Allah orada dövün deniyor, uzaklaştırın diyor şeklinde tashihler yapmıyorlar mı?

Girin DİB'in sitesine, o tashih hakkındaki ıklamayı okuyun. Sonra bir de henüz yeni baskı yapamamış olan mevcut meallere bakın ve dövün kelimesinin pişmiş kelle gibi suratınıza sırıttığını görün.

Güzel kardeşim! Bize şen böyle aslı astarı olmayan iddialar öne sürmek olamaz; bize şen, yanlışları düzeltmeye çalismaktir her halde!

Yani biz Müslümanlar, kendimize şeni yapacağız ki Allahn sözleri değişmeyecek.

Sevgi ile, Hasan akçay

CEVABIM: Bu nasıl mantıktır ki şöyle demekte, , Kur’an’daki “Sebe 19'daki RBN ve BD'nin mevcut harekelere göre rabbena ve bâid diye okunan şekilleri mi M Esed'in önerdigi harekelere göre rabbuna ve ba'ade diye okunan şekilleri mi? Bahsettiğin kelimeyi insanlar Ellerinde mevcut Kur’an’da bulunan harekeli şekliyle değilde, M Esadın Kur’an dışından teklif ettiği harekeli şekliyle mi okumalıdırlar diye bilmektesin, kimmiş bu M Esad, yarın başkaları çıkıp başka şeyler teklif edebilir, senin için bu teklifler ne mana ifade etmektedir, yoksa sen Kur’an dışında söylenen bu gibi sözlere mi iman ediyorsun. Ben Kur’an’ın içeriğinde yer eden Kelimelere iman etmişim bazı kimselerin Kur’an dışında söylediği sözlere değil. Ayrıca 120 kişi toplanmışta Daraba kelimesine uzaklaştırma manası vermelerini veya Mealleri konu etmene gelince, şu veya bu şekilde İnsanlar Kur’an kelimelerine kendilerine göre mana verebilirler, bu Kur’an’ın Allah tarafından korunmuşluğunu ihlal eden bir olay değildir, Allah Kur’an’ı korumayı taahhüt etmiş, Kur’an’ı okuyan insanların mantığını değil, sen bu iki şeyi bir birine karıştırmaktasın.

Diğer bir iddiası:

Değerli adalet, diyorsun ki: M.Esed...la yüs'el değildir yani yanılır. Çok güzel. Peki, Hz Peygamber'in harekesiz mushafını harekeli hale getiren zevat la yüs'el midir?”

CEVABIM: Kur’an’ın sonradan hareketlendirilmesi mümkün değildir, zira bu onun yazılı olarak tebliğini engelleyen bir olay demektir, Kur’an evrenseldir, yalnız Araplara inmiş bir kitap değildir, iddiana göre 65 yıl süreyle Arapların Kur’an’ı harekesiz okuduklarını söylemektesin, Arap olmayan dileri de Arapça olmayan diğer insanlar 65 yıl süreyle harekesiz Kur’an’ı nasıl okuyabildiler. Yoksa sana göre 65 yıl süreyle Araplardan başkası Müslüman mı olmadı. Kur’an’ın evrenselliğiyle ilgili olarak Kur’an’dan mealen:

- Hayır ve bereketi sonsuzdur, o zatın ki, furkanı kulu üzerine indirdi ki: Bütün âlemlere bir sakındırıcı olsun. 25/1

- Ve seni göndermedik, ancak bütün insanlar için bir müjdeleyici ve bir korkutucu olarak gönderdik. Fakat insanların pek çoğu bilmezler. 34/28

Diğer bir husus dediğine göre aradan 65 yıl geçtikten sonra Kur’an üzerinde harekelendirme, noktala ve 1000 eliflik eklemeler yapıldıysa bu değişiklik 65 lık süre içerisinde yazılmış ve İslam aleminde Mevcut olan bütün Kur’an nüshalarına nasıl gidip yerleşti, öyle ki Emeviler’i kabul etmeyen ve Ellerinde Kur’an bulunan kimseler bu değişikliği nasıl kabul ettiler, hele Hacac’ı zalimin elinden alarak. Ayrıca, Bizim inancımıza göre Kur’an’a İnanan Müslüman Cinlerde mevcuttur, iddia ettiğin değişiklikleri onlar da kabul ettiler mi, Arap ve Arap olmayan Kur’an hafızları harekesiz Kur’an’ı ezberlerine ne şekilde hıfzediyorlardı, hangi okuyuşla ve neye göre.

Benim bir yazımı ele alarak şaşırdığını söylemesi:

4-.......Enes İbn Mâlik el -Ensâri den rivayet ettiler ki:........ “Peygamber hücrenin perdesini açtı da, bizlere bakmaya başladı. Kendisi ayakta duruyor ve yüzü de Mushaf yaprağı gibi parlıyordu......” (Buhari, kitabul -Ezân 72 cilt 2 sayfa 707 - 708 Ötüken 1987)

Bu rivayette de peygamberin zamanında Mushaf’ın yani kitap halinde Kuran
’ın, parlak sahifelere yazılı olarak mevcut olduğunu itiraf etmişlerdir. Zira var idi ki peygamberin yüzünü onun sahifelerine benzetmişlerdir.

Hz Peygamber'in yüzü mushaf gibi görünmüş; işte size vahyin onun döneminde kitap halinde Kuran olduğuna kanıt! Şaşirdığım için özür dilerim.”

CEVABIM: Bu ispat tarzıma şaşırdıysan, bana göre şundan emin ol benim mantığımla senin mantığın bir birinden çok farklı ve uzak şeylerdir, bir kimse bir şeyi bir şeye benzetiyorsa, benzetmesine esas aldığı şey mevcut değilse veya boş ise, o kimse ya saçmalıyor, yada aklından zoru vardır. Fakat rivayetçiler bunu ciddi olarak iddia ettiklerinden, bende bunu onların itiraf ve kabulü olarak ele aldım, bunun nesine şaşıyorsun.

Sonuç olarak, İddialarında bahsettiğin 1000 elif noksanlı ve harekesiz Kur’an’ı somut olarak ortaya koymanı bekliyorum, Ayrıca beni muhatap alarak söz söylediğinde rivayetleri, mealleri ve şahısların kişisel sözlerini bir tarafa bırakarak, yalnızca Kur’an ayetlerini konu et. Yoksa benim Kur’an’ı Tek Kaynak ve Tek Rehber kabul ettiğimi bilmiyor musun.

Fereç HÜDÜR



__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

iddianda sadıksan bu iddia ettiğin 1000 eliflik fazlalığı içermeyen bir ikinci Kur’an bana göster. (Ferec Hüdür)

(1)Warsh ve Hafs mushaflarını incelediniz mi?

(2)Harekesiz mushaflarda ELİF harfi var mı, örneğn Topkapı'daki "Osman" mushafinda? ELİF harflerini sonradan kim boca etti mushafa?

Bayramınız mübarek olsun. Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 19 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats