HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: MUSHAFIN TERTİBİ HATALI MI? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Wikipedia da şöyle bir bilgi mevcut:

Osman tarafından değişik vilâyet merkezlerine gönderilen nüshalar  asırların geçmesiyle kayboldu. Günümüzde halen onlardan bir tanesi  İstanbul Topkapı müzesinde; bir diğer tam olmayan nüshası Taşkent'te  bulunmaktadır. Çarlık Rus hükümeti onun faksimile ile reprodüksiyonunu  (fotoğraf veya fotokopi ile tam kopyasını) yayınlamıştır. Şu anda dünyanın her yanında okunmakta olan Kuran'larla Topkapı ve Taşkent'teki  mushaflar arasında Kur'an'ın Osman'ın emri ile Mekke-Kureyş şivesiyle yazılması yüzünden kısmi şive farkları, imla farkları, harflere nokta konması, ünsüzleri okutan ünlüler /harekeler konması dışında fark yoktur.  (Muhammed Hamidullah, İslam'a Giriş, Ankara, t.y, s.41; Muhammed Hamidullah, İslâm Peygamberi, II, s. 763).


http://tr.wikipedia.org/wiki/Kur'an



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

The Qoranic manuscripts

Surat an-Nur, devoid of any diacritical marks (Harekesiz)

http://www.quran.org.uk/out.php?LinkID=51

 

No wovel markers (Ünlü sesleri gösteren harfler yok)

http://www.usna.edu/Users/humss/bwheeler/quran/maili.html

 

Complete Kufi manuscript dated to 393 AH

http://www.usna.edu/Users/humss/bwheeler/quran/kufi_393.html

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

San’a nüshaları (Hicrî 1 nci yy: 622-721)

 

Ulaşılabilen bu en eski nüshaların hiç birinde hareke yok. Bu arada biz de sayın Ferec Hüdür'den Hz Peygamber dönemine ait kitap halindeki harekeli mushafın bir resmini rica edebilir miyiz. Lütfen.

 

Surah al-‘Imran. Verses number : End of verse 45 to 54 and part of 55. (Sin ve nun noktasız)

 

A Qur'anic Manuscript From 1st Century Hijra: Part Of Surah al-Sajda And Surah al-Ahzab. (yazılı parşömenin  üzerine yazılmış)

 

Surah al-Shura, Surah al-Zukhruf. Verses number : End of verse 49 of Surah al-Shura to verse 31 of Surah al-Zukhruf and part of 32. (Sure aralarında basit süslemeler var)

 

Surah al-An‘am. Verses number : Part of verse 5 to 19 and part of 20. (Noktalı olması gereken harflere nokta konmuş)

 

Surah al-Nahl. Verses number : End of verse 73 to 88 and part of 89. (Sûre aralarında çiçek resimleri var)

 

Vat. Ar. 1605: A Qur'anic Manuscript From 1st Century Hijra In Biblioteca Apostolica Vaticana. (yalnızca 9 ncu satırdaki ha ve nun noktalı)
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

H.Akçay yazdı:

 "Yine orijinal diyorsun; eğer Zikr demek istiyorsan aslında Allah’ın indirdiği manalardır Zikr. Mushafın kağıdı, harfleri, yazımı... beşerîdir; onları insanlar üretti. Ama Zikr kesinlikle ilahîdir; onu Allah indirdi. Zikr'i hiç kimse "farklılıklar"la filan yaralayıp değiştiremez çünkü onu müttakiler marifetiyle Allah koruyor.

   Yüce Allahın Kuranın kendisi hakkında farklı isimler kullanması konusu iyice araştırılıp açığa çıkarılmalıdır. Kuranın korunmuşluğunun yalnızca ayetlerin içeriğiyle ilgili olduğunu,harekelenmenin ise sonradan yapıldığını kabul ediyorum.

   Büyük ihtimalle arapların dışındaki kavimler,ayetleri harekesiz okumada sorunlarla karşılaştıkları için,öncelikle onların yanlış okumalarını önlemek amacıyla harekeler konulmuş olabilir.Ancak bu durum,onun korunmuşluğuna halel getirmez ve sizin yaptığınız enkihu ile inkuhu arasındaki fark tartışması ise,yoruma hala açık olan bir tartışma olup kesin sizin anladığınız gibi doğrudur demek için vakit,oldukça erkendir.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Osman Mushafı

The Tashkent Manuscript.

The Topkapi Manuscript.


http://www.islamic-awareness.org/Quran/Text/Mss/




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sevgili Alperen,

Senin linkini verdiğin The Tashkent Manuscript konusundaki açıklamanın konumuzla ilgili bölümü şöyle:

Harekeler yok; süsleme yok. Gazel derisinden bir parça üzerine yazılmış. Parça, gevremiş çünkü çok eski.

(Absence of diacritical marks and ornamentation. It is written on a parchment from gazelle skin. The parchment has become very brittle with age.)

Sevgili adalet,

Harekesiz NKH ve onun 24:32'de "evlendirin" anlamında enkihu, 4:3'te ise "evlenin" anlamında "inkihu" okunacak şekilde harekelenmiş olduğu gerçeği bu forumda enine boyuna müzakere edildi. Şimdi konu o değil. Şu anda üzerinde durduğumuz konu Kuran'in Hz Peygamber döneminde mi ya da daha sonra mı kitap haline geitirildiği ve "elifler"le harekelerin mushafa ne zaman boca edildiği. 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25

Selam.


H. Akcay: Yine orijinal diyorsun; eğer Zikr demek istiyorsan aslında Allah’ın indirdiği manalardır Zikr. Mushafın kağıdı, harfleri, yazımı... beşerîdir; onları insanlar üretti. Ama Zikr kesinlikle ilahîdir; onu Allah indirdi. Zikr'i hiç kimse "farklılıklar"la filan yaralayıp değiştiremez çünkü onu müttakiler marifetiyle Allah koruyor.


Bu söylediklerinizden bence bir kapi daha aciliyor. Bu kapiya deginmeden önce özetle:

"Zikr korunmaktadir, beseri müdahale olamaz. Kagidi, harfleri, yazimi insanlar üretti, dolayisiyle Mushaf koruma altinda degildir."

Okuduklarimdan böyle bir sonuc cikiyor. Zikr degil, Mushaf'in bünyesine dogrudan müdahale olduguna göre korunmasindan söz edilemez diyebilir miyim? Buna göre, harekeleri ekleyen, pek ala Mushaf'a harekelerden ziyade birseyler eklemis, birseyleri eksiltmis de olabilir, mi..

Manalarin olustugu kelimeler, yani bu isin temeli koruma altinda degil ise, anlamlarin korunmasi neyi kurtariyor diye sesli düsünüyorum.

Belki bu soru nun hareket noktasi yanlistir, bilmedigim gözden kacirdigim bir ayrinti olabilir. Zikr ve Mushaf ile ilgili görüslerinizi dogru anlamamis da olabilirim, aydinlatirsaniz memnun olurum.

Saygilar
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Manalarin olustugu kelimeler, yani bu isin temeli koruma altinda degil ise, anlamlarin korunmasi neyi kurtariyor diye sesli düsünüyorum. (Sinan-25)

Anlamların korunması kelimelerin de korunmasını sağlar. Bu bağlamda Zikr'in değişik yöntemlerle korunduğu anlaşılıyor.

Yöntemlerden birine çelişkisizlik sağlaması denebilir: 4:82'deki açıklama gereğince Kuran çelişkiden arınmış olduğuna göre Zikr'in neresinde bir çelişki farkedilirse anlaşılır ki oraya beşerî müdahale yapılmıştır. İçten inanırlar bunu düzeltir. Örneğin 4:34'teki KaVaMa fiiline yüklenen geleneksel anlama göre erkekler kadınlar üzerinde hakim ve yöneticidir. Oysa bu, Yüce Allah'ın 4:25 ve 3:195'te "Hepiniz birsiniz -ba'düküm min ba'din" diyerek, kadın erkek, bütün inananların hukuken eşit olduğunu ilan etmesiyle çelişir. O halde bir müdahale fesadı söz konusudur. İçten inanırlar bunu düzeltir. Yani Zikr'i Allah müttakiler eliyle korur.

Abartmamak koşuluyla 19 mucizesi de bir yöntem: 7:69'daki bastatan kelimesi sad ile yazılmış ama altına sin harfi konmuş. Anlaşılıyor ki katip kelimeyi yanlış yazdığını çok geç farketmiş. Sûredeki "sad"ların sayımı ve bunun 19 mucizesiyle uyumu doğru harfin sad olduğunu gösteriyor.

Doğru yazmaya gösterilen dikkat çarpıtma fesadından elbet daha fazladır. Örneğin harekesiz mushafların saklanması; artı, hafızlık... Bunlar da birer araç. 

Yapılması gereken, çarpıtmaları şalla örtmeyi bırakıp düzeltimek, sonra da Zikr'in ilahen korunuyor olmasını önemseyip mutmain olmaktır. Sayın Hüdür'e göre bu, imanın gereğdir. Bence haklı.

Sevgi ile, Hasan Akçay  

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Hasan Akcay Yazdı:

Abartmamak koşuluyla 19 mucizesi de bir yöntem: 7:69'daki bastatan kelimesi sad ile yazılmış ama altına sin harfi konmuş. Anlaşılıyor ki katip kelimeyi yanlış yazdığını çok geç farketmiş. Sûredeki "sad"ların sayımı ve bunun 19 mucizesiyle uyumu doğru harfin sad olduğunu gösteriyor.



Selam Hasan Akçay


Şöyle bir bilgi mevcut:

Bakara ve A'raf sûresinde geçen bestaten kelimesinde "sin" harfi Adnan kabilelerine mensup olanların seslerini ayırt etmek için araya sıkıştırılmıştır. Aksi takdirde Arap dilinde hiçbir şekilde be-sa-te (sad ile) köküne rastlanmaz.

Ne dersin bu konuda? Ciddiye alınacak bir savunmamı sence?

Irkı Arap, dili Arapça olan bir insan kendi dilinde mevcut olmayan bir kelime formunu (Arapça'da BE-SA-TE kökü zaten mevcut değilse) sırf başkalarının faydasına neden yazsın oraya?


Not: Bakara 247'deki bestaten sin ile,  Araf 69' daki ise sad ile yazılmış. İddia sahibine sormak lazım Bakara 247'de hangi harf nereye sıkıştırılmış?



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

Yazılanlardan anladığım kadarıyla, yazdığım iki makalede dediklerim ya anlaşilmamış, yada anlaşılmak istenmemiştir. Zira, bana cevap olarak yazılanlar benim yazdıklarıma cevap niteliği taşımamaktadır. Şöyle ki:

Kur’an İse İslam inancına göre Allah tarafından korunmaya alınmış olduğundan hiç bir şekilde değiştirilemez olan bir İlahi Kitaptır, bu husus İslam dininde İmanla alakalı bir husus olmakla beraber, güncel olarak gözlemlene bilen bir hakikattir, bugün dünyada yaygın olarak geçerli olan Kur’an metnini şüphe altında bırakabilecek direkt veya dolaylı ikinci bir Kur’an metni yoktur, Kur’an’ın inişinden sonra Kur’an karşıtı olan kimseler bu hakikati bozmaya yani Kur’an’ın metnini değiştirmeye güç yetiremeyince ve Kur’an’ın içeriğine tesir etmeye umutları kalmayınca, İnsanları Kur’an’dan soğutup uzaklaştırmak için, Kur’an’ın dışından Kur’an’a söz etmeye ve hatta Peygamberimiz adına uydurdukları rivayetlerle Kur’an’ın etrafını kuşatmaya giriştiler, böylece Kur’an’ın içeriğine yerleştiremedikleri söz ve kanaatlerini, Kur’an’ın etrafına bir duvar şeklinde örme çabasina girdiler, bu çabaları çerçevesinde kimileri Kur’an noksandır derken diğer bazıları ise Kur’an’da fazlalık vardır iddiasında bulundular, diğer bazıları ise Kur’an lafzına söz ederek bu lafız bu şekilde inmemiştir demeye giriştiler. Hatta hızlarını alamayan diğer bazıları ise Peygamberimiz adına uydurdukları rivayetlerin Kur’an ayetlerini iptal edebilme gücünde olduğunu ileri sürdüler.

Önceki yazımda da belirttiğim gibi Kur’an’ı tahrif edebilmenin manası İnsanlığın elinde bulunan Kur’an Metnini şüpheli hala getirebilecek bir çalışma ortaya koyabilmek şartına bağlıdır.

Bu şekilde demiştim, İslam aleminde geçerli olarak kabul edilen Tek bir Kur’an vardır, Kur’an’ın orijinal olmadığı yolunda birçok kimsenin çesitli iddiaları olabilir, fakat bu iddialar İslam aleminde hiçbir mana ifade etmemektedir. Bu iddialardan habersiz değilim, sadece Kur’an karşıtı çaba gösterenlerin haline gülüyorum. Örnek olsun diye bu iddialardan bir kaç tanesini de alıntı yaparak ben yazayım, şöyle ki:

“İslam âlemini sarsacak iddia

Almanya'nın Saarland Üniversitesi'nin İslam araştırmacısı Puin, Kurann 14 yüzyıldan beri değişmediği inancını sorgulamaya cesaret etti. 6. yüzyıldan kalma elyazması bir Kuraninceleyen Puin, kutsal kitabın zaman içinde değiştirildiğini savunuyor

Bu tanıklık, bugün elimizdeki Kuran'la, Muhammed'in "vahiy katipleri"ne yazdırdığı bildirilen Kuran'ın aynı olmadığını çok açık biçimde anlatmıyor mu? Kaldı ki, Ibn Ömer, Osman dönemindeki derlemeden sonra bu sözü söylemiştir. Yani, Osman döneminde oluşturulan "Mushaf"ın da orijinali yok. O el yazması, Dünyanın hiç bir yerinde bulunmuyor...

Temel kaynaklarda sözü edilen, ama bugün bulunmayan "değişik mushaflar" da üzerinde durulmaya değer nitelikte. Suyuti'nin el İtkan'ında, Buhari'nin eserlerinde bazı önemli mushaflardan ve bu mushafların içindeki surelerin listelerinden söz edilir. Örnegin, Muhammed'in en yakınlarından biri bilinen ve Peygamberin, Kuran için ezberine başvurulacak dört kişiden biri olarak belirttiği Ibn Mesud'un mushafı, yine Muhammed'in danışılması gereken dört kişiden biri olarak söz ettiği Übeyy Ibn Ka'b'ın mushafı, Abdullah Ibn Abbas'ın mushafı, Muhammed'in karılarından Aişe'nin mushafı, Ali'nin mushafı bunların başlıcaları.

Müslümanların kutsal kitabının resmi nüshasının her yerde aynı olduğu doğrudur. Ancak, bugün İslam dünyasında bilinen ve elde bulunan Kuran, Peygamberin "vahiy katiplerine yazdırdığı" söylenen Kuran'ın aynı değil. Kaynaklar, bunu ortaya koyuyor

Muhammed Döneminin Kuranile Bugünkü Kuran Aynı Değil:

Burada çok önemli bir tanıklığa başvuralım: Ibn Ömer diyor ki: "Hiçbiriniz, Kuran'ın tümünü aldım (elimde bulunduruyorum) demesin. Bilemez ki, Kuran'ın çogu yok olup gitmiştir. 'Ne kadar ortada varsa o kadarını elimde tutuyorum' desin yalnızca." (Bkz.Suyuti, el İtkan, 2/32.)” (alıntılar, www.islamiyetgercekleri.org sitesinden. )

Bu şekilde daha birçok iddia bulmak mümkündür, Kur’an karşıtlarının dahi itiraf ettikleri “Müslümanların kutsal kitabının resmi nüshasının her yerde aynı olduğu doğrudur.” ifadesi anlayanlar için bence çok önemlidir, onların resmiyetten ne anlıyorlarsa resmi dedikleri, benimse hiçbir Kulun Tahakkümünde olmayan tek nüsha olarak geçerli olan değişmemiş Kur’an dediğim, herkesçe varlığı bilinen Kur’an’ın rakipsiz olarak şüphelerden uzak bir şekilde dimdik durduğu bir hakikattir.

Alıntıda görüldüğü gibi, “Peygamberin, Kuran için ezberine başvurulacak dört kişiden biri olarak belirttiği Ibn Mesud'un mushafı, yine Muhammed'in danışılması gereken dört kişiden biri olarak söz ettiği Übeyy Ibn Ka'b'ın mushafı, Abdullah Ibn Abbas'ın mushafı, Muhammed'in karılarından Aişe'nin mushafı, Ali'nin mushafı bunların başlıcaları.” şahısların ismine bağlı olarak bazı Kur’an nüshalarından bahsedilmektedir, Forum da ayrıca diğer bazı Kur’an nüshalardan bahsedilmekte bu iddia örneklerini çogaltmakta mümkündür. Bu iddiaları ciddiye alıp savunanlara şunu sorayım, sizler İslam Dinini kabul edip Kur’an’ı Allah’ın sözü olarak kabul eden kimseler iseniz, İslam Dinini hangi Kur’an’dan öğreniyor ve uyguluyorsunuz? Yoksa sizin elinizde 1000 elifi çikartılmiş; noktasız ve harekesiz Kur’an’mı var, ben böyle bir şeye inanıyor olsaydım, bunları çıkartıp orijinali elde etmeye çalışırdım, böyle bir şeye inanmadığım için benim o şekilde bir çabam yoktur, sizin inancınız doğrultusun da böyle bir çabanz varmı, olur ki sizin adınızla da anılan yeni bir mushaf ortaya çıkardı, Kur’an’a toz kondurmaya çalısmak kafirlerin kalbinde yer eden bir hasrettir, bu sözü sizin şahsınızı kastederek söylediğimi de zan etmeyiniz, bu genel manada öyledir, Kur’an’dan mealen:

- Ve şüphe yok ki: O -Kur'anKerim- takva sahipleri için el-bette bir öğüttür. 69/48

- Ve muhakkak ki, biz elbette biliriz, şüphe yok ki, sizden tekzîb edenler vardır. 69/49

- Ve muhakkak ki, O -Kur'anKerim- elbette kâfirlerin üzerlerine bir hasrettir. 69/50

- Ve şüphe yok ki. O, kuşkusuz, gerçek bir hakikattir. 69/51

- Artık o Yüce Rab'bin ismiyle tesbihe devam et. 69/52

Fereç HÜDÜR



__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 19 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats