Yazanlarda |
|
elmuh Uzman Uye
Katılma Tarihi: 07 eylul 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 435
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Ebukerem, İbrahimizm,
Duanıza katılıyorum.
Allah kimseye kaldıramıyacağı yükü yüklemez.
Rabbim doğrularımızda sabit kılsın yanlışlarımızdan doğruya yöneltsin ve bizi affetsin, inşallah.
Muhabbetle.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Arkadaşlar, 238'de şayet sözkonusu 1-2-3-4-5... şeklinde sıraya tabi kılınan namazlarsa, Allah'ın ayrıca ortadaki namaza dikkat çekmesinin ne gibi ehemmiyeti olabilir? Uçtakiler neyse de, ortadakine özellikle dikkat edin demenin hiç mantığı yok. Allah namazlar arasında ne diye ayırım gözetsin! Kılınan namaz, içinde eda edildiği saata göre değer kaybı veya artışı yaşar mı?
Arkadaşlar, buradaki "elvustâ", essalét'in sıfatıdır, adı değildir. Salatın kalitesini vasf ediyor. Bakınız, "salét'ulvustâ" şekliyle isim tamlaması halinde ifade edilmiyor. Salét'ulfecri ve salét'ulişéi: sabah namazı ve akşam/yatsı namazı gibi, "orta namazı" olarak çevirilemez. Burada vusta/orta namazın vaktini vermiyor, aksine kalitesini belirliyor. Olsa olsa "orta kaliteli namaz" olur. Çok kere sıfat tamlaması, isim tamlaması halinde de ifade edilir Arapça'da. Ancak, isim tamlaması, sıfat tamlaması halinde ifade edilmez. Ve dikkatlerden kaçmaması gereken, buradaki tamlamanın sıfat tamlaması olduğudur. Şayet buradaki essalat namazsa, essalat elvusta da "ideal namaz" olur.
Doğru mana parmak çokluğu ile saptanmıyor.
Muhabbetle.
|
Yukarı dön |
|
|
elmuh Uzman Uye
Katılma Tarihi: 07 eylul 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 435
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Haktansapmaz,
Kelime olarak çevrilince anlam olarak tam oturmadığı doğru. Bu nedenle açıklama yapmak gerekli oluyor. Ben de duruma uygun namaz olarak ifade etmiştim. Onu da açıkladım. Duruma uygun namaz aynı zamanda ideal namaz olarak ta ifade edilebilir. Ancak bu terimi de kullansak bir müddet sonra bu terimi anlamayan birileri çıkıp orjinalinden yeniden anlam üretecektir. En doğrusu orjinal terimi yerinde bırakıp, açıklama yapmaktır diye düşünüyorum.
Muhabbetle
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
|
Yukarı dön |
|
|
hizmetkar Newbie
Katılma Tarihi: 28 agustos 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 36
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
SALATEL VUSTA CUMA SALATIDIR. BENDE DİYORUMKİ HAFTA 7 GÜNDÜR . CUMA BU GÜNLERİN ORTASIDIR . HADİ BUYRUN.
__________________ haydarı kerrar
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
haktansapmaz Yazdı:
Arkadaşlar, 238'de şayet sözkonusu 1-2-3-4-5... şeklinde sıraya tabi kılınan namazlarsa, Allah'ın ayrıca ortadaki namaza dikkat çekmesinin ne gibi ehemmiyeti olabilir? Uçtakiler neyse de, ortadakine özellikle dikkat edin demenin hiç mantığı yok. Allah namazlar arasında ne diye ayırım gözetsin! Kılınan namaz, içinde eda edildiği saata göre değer kaybı veya artışı yaşar mı?
Arkadaşlar, buradaki "elvustâ", essalét'in sıfatıdır, adı değildir. Salatın kalitesini vasf ediyor. Bakınız, "salét'ulvustâ" şekliyle isim tamlaması halinde ifade edilmiyor. Salét'ulfecri ve salét'ulişéi: sabah namazı ve akşam/yatsı namazı gibi, "orta namazı" olarak çevirilemez. Burada vusta/orta namazın vaktini vermiyor, aksine kalitesini belirliyor. Olsa olsa "orta kaliteli namaz" olur. Çok kere sıfat tamlaması, isim tamlaması halinde de ifade edilir Arapça'da. Ancak, isim tamlaması, sıfat tamlaması halinde ifade edilmez. Ve dikkatlerden kaçmaması gereken, buradaki tamlamanın sıfat tamlaması olduğudur. Şayet buradaki essalat namazsa, essalat elvusta da "ideal namaz" olur.
Doğru mana parmak çokluğu ile saptanmıyor.
Muhabbetle.
|
|
|
Selam Abdurrahman abi,
Yukarıdaki görüşünüze katılıyorum. Yani oradaki vustanın bir kalite, bir ölçüt, bir sınır olduğunu düşünüyorum ben de.
Şimdi bu noktada Namazı ORTA KALİTEDE, VASAT kılın olması pek mantıklı olmadığına GÖRE;
Bağlılığı, dini izlemeyi ORTA KALİTEDE, VASAT olarak yapın da pek mantıklı olmuyor. Değil mi abi?
Peki Beraberliğinizde, birlikteliğinizde orta kaliteyi tutturun, vasat olun, DENGELİ olun anlam bütünlüğü açısından da DAHA mantıklı olmuyor mu?
ve dikkat edilirse HAYATIN HER ALANINDA, her ŞEYDE DENGE VAR, VUSTA var.
Allah yar ve yardımcımız olsun...
Selametle,
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
bir katkı :
Bakara 143 :
Ve kezâlike cealnâkum ummeten vasatan li tekûnû şuhedâe alen nâsi ve yekûner resûlu aleykum şehîdâ(şehîden), ve mâ cealnâl kıbletelletî kunte aleyhâ illâ li na’leme men yettebiur resûle mimmen yenkalibu alâ akibeyh(akibeyhi), ve in kânet le kebîreten illâ alellezîne hedallâh(hedallâhu) ve mâ kânallâhu li yudîa îmânekum innallâhe bin nâsi le raûfun rahîm(rahîmun).
1. |
ve kezâlike |
: ve bunun gibi, böylece |
2. |
cealnâ-kum |
: biz sizi kıldık, yaptık |
3. |
ummeten |
: bir ümmet, bir topluluk |
4. |
vasatan |
: vasat, ortada, ifrat ve tefritten uzak |
5. |
li tekûnû |
: olmanız için, olun diye |
6. |
şuhedâe |
: şahitler |
7. |
alâ en nâsi |
: insanlara |
8. |
ve yekûne |
: ve olsun |
9. |
er resûlu |
: resûl |
10. |
aleykum |
: size, sizin üzerinize |
11. |
şehîden |
: şahit |
12. |
ve mâ ceal-nâ |
: ve biz yapmadık, kılmadık |
13. |
el kıblete |
: kıble |
14. |
elletî |
: o ki, ki o |
15. |
kunte |
: sen oldun |
16. |
aleyhâ |
: onun üzerinde |
17. |
illâ |
: ancak, sadece, hariç |
18. |
li na'leme |
: bilmemiz için |
19. |
men |
: kim |
20. |
yettebiu |
: tâbî olur |
21. |
er resûle |
: resûl |
22. |
mimmen (min men) |
: o kimse(ler)den, ondan (onlardan) |
23. |
yenkalibu |
: geri döner |
24. |
alâ |
: üzerine, üzerinde |
25. |
akibeyhi |
: topukları (iki topuğu) |
26. |
ve in kânet |
: ve eğer olursa, olsa bile |
27. |
le |
: elbette, gerçekten |
28. |
kebîreten |
: zor, güç |
29. |
illâ |
: ancak, hariç |
30. |
alâ |
: üzerine, ... e |
31. |
ellezîne |
: o kimseler, onlar |
32. |
hedâ |
: hidayete erdirdi |
33. |
allâhu |
: Allah'ın |
34. |
ve mâ kâne |
: ve olmadı, değildir |
35. |
allâhu |
: Allah |
36. |
li yudîa |
: zayi edecek, boşa çıkaracak, yok edecek |
37. |
îmâne-kum |
: sizin îmânınız |
38. |
inne |
: hiç şüphesiz, muhakkak |
39. |
allâhe |
: Allah |
40. |
bi en nâsi |
: insanlara |
41. |
le |
: mutlaka, elbette |
42. |
raûfun |
: çok şefkatli |
43. |
rahîmun |
: çok merhametli, rahmet gönderen |
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
Tavilo Ayrıldı
Katılma Tarihi: 27 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 40
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
merhaba,
Orta salat essalatelvusta isim tamlaması değil sıfat tamlamasıdır vakit ve aitlik değil nitelik bildirir.Orta salat orta ümmet;(ümmeten vasaten) şeklinde Kuranda geçtiği gibi.
selamlar...
__________________ Dağlara çıkmayan, uzakları göremez.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|