Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
esaslı namaz camiden çıkınca başlıyor...camideki namaz
gercek hayattaki namazın yani salatın idmanı...alış veriş yaparken
dogru olarak rabbimize ruku ediyoruz...haksızlıklar karşısında dik
durarak kıyam ediyoruz...hakikatin yanında olarak secde
ediyoruz...haramlara girmemeye çalışarak kade yapıyoruz...insanlara
arasında güvenli ve emin bir insan olarak selam veriyoruz....salattaki
her hareketin aslı gercek hayattaki bir iyiligin simgesi...salatta daim
olmak bu iyiligi devam ettirmekle oluyor...namaz bunun idmanı çalışması
egzersizi...bu egzersizi nasıl yaparsanız yapın ama gercek hayattaki
namazı düzgün ve dogru ikame edin ...edelim ki dogruyu bulalım... askerlikte emir tekrarı denilen bir olay vardır...
komutan bir emir verir ve askerin bunu dogru anladıgını görmek ve
unutmamasını saglamak için emri tekrarı yaptırır...asker hazrola gecer
emret komtanım der ve emiri tekrar eder...sonra gider emri yerine
getirmeye... namaz budur...yani bunun gibidir...
yani namaza girerken tekbir getirilir...emret komtanım demek gibidir...
sonra kuran okunur...yani emirler tekrar edilir...
namazda emirler iyice hatırlanmış anlaşılmıştır...
selam verilir...
uygulamaya koşulur..
"Kuran'da salat namaz mıdır" isimli başlıkta bu türlü "izah çabaları"na cevaplar verilmiştir.
Afrikadaki tamtamcıların, hinduların, şamanların, hıristiyanların da şekilsel ritüelleri için benzeri izahları getirebileceğini unutmayınız.
Eğer sen askerlikteki "eimr tekrarı" nı izah için mesel getirirsen askeriyedeki "jimnastik" ile de bir bağ kurdururlar.
İstediğiniz kadar uğraşın, "mübin" (!) Kuran size namazı hiç anlatmayacak.
Amma dersen ki salat nedir, bak onu uzun uzun / altı bin küsur ayette anlatıyor. Aslında indirildiği topluma anlatıyor da biz ekstradan anlamaya çalışıyoruz.
1. Aşama: İnsan üstü Peygamberin yeryüzüne indirilmesi. İnsan olarak kabul edilmesi.
2. Aşama: İnsan / Beşer Peygamberin dedikleri ile demediklerinin tartışılması. Mezhepler ve hadis isimli uydurmaların reddi.
3. Aşama: Kuran kavramlarının tartışılması / öğrenilmesi (Biz bu aşamadayız)
Önümüzde daha çoook aşama var.
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
orta namaz namazların ortasındaki yaşam alanı üzerindeki davranışlarımız... yani namazlarınıza dikkat edin ve namazlarınızın ortasındaki hayatınıza da dikkat edin... namazlar arsındaki ortasındaki davranışlarımızın da namaz olarak nitelenmesi çok manidar...
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam herkese.
Allah Kuranda namaz vakitlerini anlatırken isim tamlaması şeklinde açıklar.Salatel fecri(fecrin salatı) salatel işai(akşamın salatı) nur suresi 58- Ey inananlar! Ellerinizin altında olan köle ve cariyeler ve sizden henüz erginliğe ermemiş olanlar, sabah namazından önce, öğle sıcağında soyunduğunuzda ve akşam namazından sonra yanınıza gireceklerinde üç defa izin istesinler. Bunlar, sizin açık bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmakta size de, onlara da bir sorumluluk yoktur. Allah size ayetlerini böylece açıklar. Allah bilendir, Hakim'dir.
Orta salat ise essalatelvusta isim tamlaması değil sıfat tamlamasıdır vakit ve aitlik değil nitelik bildirir.Orta salat orta ümmet;(ümmeten vasaten) şeklinde Kuranda geçtiği gibi.
114. Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namazı/duayı yerine getir. Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür.
buradaki çeviri ise şöyle yapılırsa daha sağlıklı olur diye düşünüyorum
Tarefeyinnehari(gündüzün iki tarafı)ve zülefen minelleyli(geceden züleflerde saçaklarda veya sarkan bölümlerde diye tercüme edebiliriz)zülefen minelleyli tarefeyinnehari yi açıklayan olarak düşünmek yerinde olur.Yani akşam ve fecr hem gündüzün iki tarafı aynı zamanda geceden sarkan bölümlerdir.
nur suresinde ismi verilen namazlar dışında bir vakit olmadığını düşünüyorum .
selametle
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
"Tarefeyinnehari(gündüzün iki tarafı)ve zülefen minelleyli(geceden züleflerde saçaklarda veya sarkan bölümlerde diye tercüme edebiliriz)zülefen minelleyli tarefeyinnehari yi açıklayan olarak düşünmek yerinde olur.Yani akşam ve fecr hem gündüzün iki tarafı aynı zamanda geceden sarkan bölümlerdir." (HAKgelenek)
İsabetli bir tesbitte bulunmuşsunuz, kutluyorım sizi.
"Tarefeyinnehari(gündüzün iki tarafı)ve zülefen minelleyli(geceden züleflerde saçaklarda veya sarkan bölümlerde diye tercüme edebiliriz)zülefen minelleyli tarefeyinnehari yi açıklayan olarak düşünmek yerinde olur.Yani akşam ve fecr hem gündüzün iki tarafı aynı zamanda geceden sarkan bölümlerdir." (HAKgelenek)
İsabetli bir tesbitte bulunmuşsunuz, kutluyorum sizi.
Selam, evet "zülefelleyl", "tarafeyinnehari"yi açıklıyor. Ancak, zülef kelimesi çoğul olup ikiden fazlasını içeririyor. Onun için gecenin züleflerini, gündüzün iki tarafına sarkan iki zamanı değil de gecenin saatleri olarak anlamalıyız. tıpkı Taha 130. ayette olduğu gibi:
...Ve sebbih bi hamdi rabbike qable tulu'işşemsi ve qable ğurûbihâve minânâilleylive etrâfennehar..
"Güneşin doğmasından önce ve onun batmasından önce Rabbinin mesajını / buyruğunun gereğini yerine getir! Yani gece saatleri ve gündüz zamanları (gece gündüz Allah'ın mesajını dile getir!).
Şu bir gerçek ki, güneş doğmadan öncesi gece, batmadan öncesi de gündüzdür. ÂNÂİLLEYL gece saatleri, ETRÂFENNEHÂR da gündüz saatlerini içermektedir.
Ra'd Suresinin 41. ayetindeki "etrâfihâ" yani "etrâfil'erd"ın anlamı "dünyanın her tarafı" demektir.
"Salatı Fecir" yani "Sabah namazı" ismi Nur:58. ayette geçmektedir.
24:58Ey inananlar, yeminlerinizin/anlaşmalarınızın hak sahibi oldukları ve sizden henüz erginliğe ermemiş olanlar üç kez izin almalıdırlar: Sabah namazından önce, öğle vaktinde dinlenmek için elbisenizi çıkardığınız zaman ve Akşam namazından sonra... Bunlar, sizin özel üç vaktinizdir. Bunların dışında, birbirinizin yanına girip çıkmakta bir sakınca yoktur. ALLAH ayetleri size böyle açıklar. ALLAH Bilendir, Bilgedir.
24:58Ya eyyühellezıne amenu li yeste'zinkümüllezıne meleket eymaüküm vellezıne lem yeblüğul hulüme minküm selase merratv min kabli salatil fecri ve hıyne tedaune siyabeküm minez zahırati ve mim ba'di salatil ışa'i selasü avratil leküm leyse aleyküm ve la aleyhim cünahum ba'dehünn tavvafune aleyküm ba'duküm ala ba'd kezalike yübeyyinüllahü lekümül ayat vallahü alımün hakım
"Fecir" gecenin karanlığında güneşin ilk ışıklarının çıkışını ifade eder. Bu bir süreçtir ki güneşin doğuşuna kadar devam eder. Nitekim varlığı adından belli olan bu namazın, Hud:114. ayette vakti de tam belli olmaktadır.
11:114Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısımlarında namazı gözet. İyilikler kötülükleri silip götürür. Bu, öğüt alacak olanlara bir öğüttür.
Arapçadaki "nehar" "gündüz", "leyl" "gece" demektir. "Tarafeynnehari" ifadesi gündüzün iki tarafını ifade eder. "Taraf" ise; "uç, dıştan bitişik bölüm” manalarına gelmektedir. Kuran'da geçtiği diğer ayetlerde de aynı anlamda kullanılır. Gündüzün başlangıcını güneşin doğuşu, gündüzün bitişini güneşin batışı olarak alırsak günün iki tarafında sabah ve akşam namazları vardır. "zülefen minelleyl" ifadesindeki “zülefen” kelimesi “zulfa”nın coguludur, ve yakın/bitişik kısım anlamındadır. Dolayısıyla, bu zamanların tam anlaşılması için "zülefen minelleyl" ifadesi ile bu vakitlerin, aynı zamanda gecenin gündüze yakın zamanları olduğu vurgulanır. Diğer bir deyişle, gündüzün iki ucundaki namazlar, güneş doğmadan biraz önce ve güneş battıktan biraz sonra kılınmalıdır.
Yani sabah namazı ismi aynı zamanda sabah namazının vaktini de tarif eder. Hud:114. ayette sabah namazının vakti de belirlenmiştir. Sabah namazı Kuran’daki ismiyle “Salatul Fecir” adından da belli olduğu gibi günün ilk ışıklarıyla başlar ve günün başlangıcı olan güneşin doğuşuyla biter.
__________________ Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
Akşam-İşa namazının ismi de Nur:58. ayette geçmektedir. Sözlükten “işa” kelimesinin anlamına bakanlar, güneşin batışından havanın kararmasına kadar olan vakte, yani Türkçede "akşam" dediğimiz vakte "işa" denildiğini görürler. Yusuf:16 ve Naziat:46. ayette de aynı kelime geçmektedir. Diğer iki ayetteki aynı kelimeyi "akşam" diye çeviren bazı çevirmenlerin, bu kelimeyi Türkçe bir kelime olan "yatsı namazı" diye çevirmeleri, mezhep izahlarının etkisinde kalmalarındandır. Bu çeviri "yatsı namazı" diye mezheplerin tarif ettiği namazı Kuran'ın da farz kıldığı izlenimini vermektedir ki bu yanlıştır. Fakat "yatmak" kökeninden gelen "yatsı" kelimesinden kasıt "işa namazının" yatmadan önce kılınan son farz namaz olması ise bu doğrudur. Ayette buna işaret de vardır:
24:58Ey inananlar, yeminlerinizin/anlaşmalarınızın hak sahibi oldukları ve sizden henüz erginliğe ermemiş olanlar üç kez izin almalıdırlar: Sabah namazından önce, öğle vaktinde dinlenmek için elbisenizi çıkardığınız zaman ve Akşam namazından sonra... Bunlar, sizin özel üç vaktinizdir. Bunların dışında, birbirinizin yanına girip çıkmakta bir sakınca yoktur. ALLAH ayetleri size böyle açıklar. ALLAH Bilendir, Bilgedir.
Son namazı kılmak için mescide giden, topluca namazı kılan kişi bu namazdan sonra mescide gitmeyeceği için muhtemelen üzerini değiştirecektir. Ev kıyafetine bürünecektir. Bu yüzden yatmadan önceki son namaz işa namazı olarak düşünülüyorsa bu doğrudur. Yoksa vakit olarak akşamı ifade eden bir kelime, namaz kelimesiyle birleşirse bambaşka bir vakit olan yatsıyı ifade eder deniliyorsa, bunun yanlışlığı ortadadır.
Akşam namazının vaktinin anlaşıldığı ayet, Hud:114. ayet, sabah namazında belirtilen ayettir. Gündüzün iki tarafında kılınan namazlardan biri sabah namazı olunca, diğeri de bu namazın simetriği olan akşam namazıdır. Bu namazın vakti de aynı şekilde gecenin gündüze yakın olan zamanıdır. Bu ayet dışında akşam namazının vaktini belirleyen bir ayet daha vardır: İsra:78
17:78Güneşin kaymasından gecenin kararmasına kadar namazı gözet. Sabah Kuran'ını da gözet. Sabahleyin Kuran (okuması) tanık olunur.
17:78Ekımes salate li düluküş şemsi ila ğasekıl leyli ve kur'anel fecr inne kur'anel fecri kane meşhuda
Gecenin kararması, akşamın bitiş vaktini vermektedir. Işığın alametlerinin tamamen yok olmasıyla akşam namazının vakti biter. Bu durumda da "güneşin sarkması" ifadesi güneşin ufukta batışını belirler. Böylece güneşin batımı ve gecenin kararmasının arasındaki vakit, namaz vakti olarak belirtilir. Bu ayetin devamında sürekli akşam namazıyla beraber geçen sabah namazının vaktinin vurgulanması da ilginçtir. Fakat bu ayette sabah namazı değil, sabah Kuran okumak vurgulanır. Demek ki sabah namazının vaktinin içinde veya namazın dışında Kuran okumaya özel bir önem vermek gerekir. Görüldüğü gibi akşam ve sabah namazları isimleriyle beraber Kuran'da geçerler. Üstelik bu isimler namazın kılınacağı vakti de ifade ederler. İlaveten sabah ve akşam namazının zamanı da açıklanmıştır.
selam ile
alıntıdır
__________________ Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
Nikinizden Kuran'ı yeterli gördüğün anlaşılıyor. Salata namaz dediniz, namazın Kuran'da tarifi yapılmış mıdır? Namazın nasıl kılınacağını başından sonuna kadar Kuran'dan anlatır mısın, Kıldığın namazı...? Tıpkı vakitlerini ve adlarını bir arada bulduğun gibi namazın...!
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haktansapmaz Yazdı:
haktansapmaz Yazdı:
"Tarefeyinnehari(gündüzün iki tarafı)ve zülefen minelleyli(geceden züleflerde saçaklarda veya sarkan bölümlerde diye tercüme edebiliriz)zülefen minelleyli tarefeyinnehari yi açıklayan olarak düşünmek yerinde olur.Yani akşam ve fecr hem gündüzün iki tarafı aynı zamanda geceden sarkan bölümlerdir." (HAKgelenek)
İsabetli bir tesbitte bulunmuşsunuz, kutluyorum sizi.
Selam, evet "zülefelleyl", "tarafeyinnehari"yi açıklıyor. Ancak, zülef kelimesi çoğul olup ikiden fazlasını içeririyor. Onun için gecenin züleflerini, gündüzün iki tarafına sarkan iki zamanı değil de gecenin saatleri olarak anlamalıyız. tıpkı Taha 130. ayette olduğu gibi:
...Ve sebbih bi hamdi rabbike qable tulu'işşemsi ve qable ğurûbihâve minânâilleylive etrâfennehar..
"Güneşin doğmasından önce ve onun batmasından önce Rabbinin mesajını / buyruğunun gereğini yerine getir! Yani gece saatleri ve gündüz zamanları (gece gündüz Allah'ın mesajını dile getir!).
Şu bir gerçek ki, güneş doğmadan öncesi gece, batmadan öncesi de gündüzdür. ÂNÂİLLEYL gece saatleri, ETRÂFENNEHÂR da gündüz saatlerini içermektedir.
Ra'd Suresinin 41. ayetindeki "etrâfihâ" yani "etrâfil'erd"ın anlamı "dünyanın her tarafı" demektir.
Muhabbetle
selam haktansapmaz üstadım.
eksiklerimizi bize gösterdiğiniz için teşekkür ederim.
sizin salat ile işgili düşüncenizin çok farklı olduğunu tahmin ediyorum.
bu düşünceleri bizimle paylaşırsanız sevinirim.
daha önce yazdığınız bir yazı vardı onu bulmaya çalıştım ama bulamadım inşaallah bulunca devam ederiz.
saygılar
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma