HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: ET TARIK 7 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

86 et tarık 7.ayeti okuduğum mealde dikkatimi çekti

 

5-Onun için insan bir düşünsün neden yaratıldığını!

6-Bir atılgan sudan yaratıldı.

7-Ki, arka kemiği ile göğüs kemikleri arasından çıkar.

8-Elbette O, onu döndürmeğe kadirdir. (elmalı meali)

İNSAN, neden yaratıldığına bir baksın: 6 o spermalı bir sıvıdan yaratılmıştır 7 [erkeğin] beli ile [kadının] leğen kemiği3 arasından çıkan. 8 Elbette O, [insanı yoktan var eden] onu yeniden [hayata] döndürmeye de kâdirdir: 9 bütün sırların ortaya serileceği Gün, 10 ve [insanın] ne bir kuvvet ne de yardımcı bulacağı (Gün)!(muhammed esed meali)

Bu meallere göre atılgan suyun omurga kemiği ile göğüs kemikleri arasından çıktığı anlaşılıyor. Bu meallendirmelerin yanlış olduğunu ve yanlış anlayışa göre ayetin meallendirildiğini düşünüyorum.

Bilindiği üzere bu ayette bahsi geçen atılan suyun yani meninin geldiği yer omurga kemiği ve göğüs kemikleri arasında değildir.

 

5- İnsan neden yaratılmış olduğuna bir baksın.

6- Atılan bir sıvıdan yaratıldı.

7- Omurga ile kaburga kemikleri arasından çıkar.

8- Kuşkusuz O, onu diriltmeğe gücü yetendir.

(edip yüksel meali)

Bence en doğru meal edip yüksel meali.

5.ayet insanın neden yaratılmış olduğuna bir bakın diyor devamında (6)atılan bir sıvıdan yaratıldı(erkekten gelen meni sperm) dişide döllenip zigot daha sonra cenini meydana getirdikten sonra cenin kadının (7)omurga ve kaburga kemikleri arasında yani rahminde büyüyüp gelişmesi ve zamanı geldiğinde doğarak buradan çıkması anlatılıyor.

Bu şekilde anlaşılması gereken ayetin insan atılan sıvıdan (meni)yaratılmıştır o sıvıda belle göğüs kemiği arasaından gelir şeklinde anlaşılması oldukça yanlış ama malesef oldukça da yaygın.Dilimizde bile meni bel suyu olarak bilinir.Bu şekilde bilinmesinin ve dilimize yerleşmesinin sebebi bu ayeti anlayış şeklinden kaynaklanıyor.


Sperm yumurta olmadan tek başına cenini oluşturamaz.

Bu ayetteki anlatımda bunu tasdik edici şekilde; hem spermden hem de  ceninin rahimde gelişip büyüdüğü yerden bahsedilmiş.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

Selam Savana,

Yıllar önce okuduğum bir kitapta bu ayetin açıklaması çok ilginçti.Bu kitabın yazarı ise doktor ve yabancı (arap asıllı galiba)müslüman dı.Kitabının bazı yerlerinde bazı hadisçilerin görüşlerine de yer verilmişti.Ben bu yüzden pek itibar etmedim aslında görüşlerine ama;genellikle aksi yönde hadislere yer verdiği için düşünmeye yada tartışmaya katkısı olur düşüncesi ile buraya yazmak istiyorum.Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemiyorum.

 

Husye(erbezi) ile yumurtalık ceninin sulbu ile teraibi arasında gelişir.Sulb omurga,teraibde eğe kemikleri manasınadır.İşte husye ile yumurtalık tam bu bölgede oluşur.Husye daha sonra hamileliğin yedinci ayında yavaş yavaş vücudun dışındaki torbaya,yumurtalık ise leğen boşluğuna iner.


Bu böyle olmakla beraber şuda var ki husye ile yumurtalık her ikiside gıdasını esas yerlerinden yani omurga ile eğe kemiği arasındaki yerlerinden alırlar.Husye ile yumurtalığa giden atar damarlar karın aortundan gelir ki burası da tam tamına belkemiği ile eğe kemiği arasıdır.Nitekim husyeye ait kirli kan damarıda aynı bu bölgeye dökülür.Bu kirli kan damarı sol böbrek damarına sağ kirli kan damarı ise alttakine çıkar.Nitekim husyeyi ve yumurtalığı besleyen sinirlerde mide altındaki sinir kümesinden gelir ki,buda tam anlamı ile belkemiği ile eğe arası bölgededir.Lenf damarlarıda aynı bölgeye yani sulb ile teraib arasına çıkarlar.


Bu da demektir ki erkeğin spermi veya kadının yumurtalığı oluşabilmek için gerekli malzemeleri buradan alarak beslenirler.Zaten menşeeleride burasıdır.


Ayet,belkemiği ile eğe kemiğinden demeyip de belkemiği ile eğe kemiği arasından demekle tam bir icaz göstermiş oluyor.Bu durumda ara manasına gelen beyn kelimesi sadece edebi yönden değil,bilhassa sonsuz ilmi incelikler yönünden de önemli olmakta.


Cenin ana rahminde altı yedi aylık olunca belkemiğinin her iki yanında “Wolf” denilen bir kabartı ve kanalları belirir.Bunun bir parçasından böbrekler ve sidik boşaltım sistemi diğer parçalarından ise erkek çocukta husye kız çocuğunda ise yumurtalık meydana gelir.


Demekki,husye ile yumurtalıktan her biri ilk defa böbreklere yakın oluşuyorlar ki,bu bölge sulb ile teraib arasıdır.Bu bölge yaklaşık olarak belkemiği ile eğe kemikleri arasına düşer.


Husye ile yumurtalık gelişebilmeleri için belkemiği ile eğe kemikleri arasında bulunan böbrek düzeyindeki damarlarla beslenirler.Aynı şekilde bunlara bağlı sinirlerde aynı mıntıkadaki damarlardan beslenirler.




__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 
mos_
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 aralik 2011
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mos_

Tarık Suresi

Yaratılış, Dünyaya geçiş koridoru, Dönüş Ve Hakikate
kavuşma

Bismillahirrahmanirrahim

5-(Fel yenzuril insanu mimma hulika- İnsan Görmedi mi
neyden yarattık )

6-(Hulika min main defikin –tazyikle çıkan sudan
yarattık)

Bu ayetin nesnesi ne ise, sonraki gelen ayetlerin nesnesi
de “o” dur. Bu ayetin nesnesi, “insan”dır. “Neyi
yarattık, sorusuna bu ayetin cevabı, 5. ayetin
işaretiyle; “İnsanı” olacaktır.”

İnsanı tazyikle fışkıran sudan yarattık. Yani o su
tazyikle ana rahmine düştü ve biz insanı o sudan
yarattık. Burada yaratılış bitmiştir. Tazyikli su
vazifesini bitirmiştir. Artık insan vücuda gelmiş,
sureti, şekli, biçimi verilmiş, yaratılış safhası
tamamlanmıştır. Şimdi dünyaya nereden çıktığını,
hatırlatmak için;

7- (Yehrucu min beynis- sulbi vet teraib – Bel ve Gögüs
kemikleri arasından çıkar.)

Yani, insan; “tazyikli sudan- meniden” yaratılıp “şekil-
suret” verildikten sonra, bel ve göğüs kemikleri
arasındaki boşluktan çıkar. İşte böyle ilk yaratılışta,
iki kemik arası önemsiz karanlık bir yerden insanı
çıkaran, öldükten sonra da topraktan çıkartmağa gücü
yeter.

7. ayette, nesneyi bulmak için, yani “Bel ve Göğüs
kemiklerinin arasından ne çıkar” sorusunu sorduğumuzda,
kimi tefsirciler, “tazyikli su – yani meni” demişler.
Halbuki bu yanlıştır. Allah meninin yaratılışından değil,
insanın yaratılışın-dan bahsetmektedir. 5. ayetten
itibaren konu insanın yaratılışı üzerine kurulmuştur. Bu
sebeple nesne “insandır”. Eğer kasıt meni olsaydı, bu
ayetin başında “o su” anlamında sözcük olması gerekirdi.
Ya da 6. ayette, “bel ve göğüs kemikleri arasından çıkan
tazyikli sudan yarattık” denmesi gerekirdi. Halbuki bu
yoktur. Önceki ayetlerden ve sonraki ayetlerden de
anlaşılacağı üzere nesne “insandır”.

Görüldüğü gibi, bel ve göğüs kemikleri arasında çıkan
“insandır”. Bunu sonraki ayetten de anlayabiliriz.

8-( İnnehu ala “rachihi” lekadiru – Muhakkak ki O
(Allah), “Onu (İnsanı) geri döndürmeğe” gücü yetendir.)

Bu ayete nesneyi sorduğumuzda, “neyi geri döndürmeğe gücü
yeter” ifadesine cevap çok net olarak “İnsan” dır. Yani
biz onu “meniden yaratıp, bel ve göğüs kemikleri
arasından çıkartır, dünyaya göndeririz” ama bir müddet
sonra onu öldürür, tekrar bize döndürürüz. Buna gücümüz
yeter.

Eğer kimi tefsircilerin aktardığı şekilde, bel ve göğüs
kemiği arasından, insan değil de, meni çıkmış olsaydı,
ayetler tamamen gerçek dışı ve anlamsız olurdu. Çünkü
çıkan meni tekrar dönmez. Ve 9. ayetin işaretiyle, meniye
sırlar açılmaz. 10 ayetin işaretiyle, meni kuvvete ve
yardımcıya ihtiyaç duymaz. Bu sebeple, 7. ayette
kastedilen, insandır.


9- (Yevme tubles serairu – O gün sırlar açılır )

Bize döndüğü gün, tüm gayb ve sırlar açılır. Artık her
şeyi müşahede eder.

10 -( Fema lehu min kuvveti ve la nasiri – İşte o zaman,
onun için ne kuvvet vardır, ne de yardımcı )

Artık, o insan için, kaçış yoktur, kuvveti ve yardımcısı
da yoktur.


Kimi müfessirlerin tefsirine göre metin haline
getirirsek;

İnsan görmedi mi ki onu neyden yarattık. Tazyikli sudan
(meniden) yarattık. (Ki o su- meni ) bel ve göğüs
kemikleri arasından çıkar. Onu geri döndürmeye ( meniyi
bel ve göğüs kemikleri arasına döndürmeye) gücümüz yeter.
O gün gizli olan gayb ona (meniye) açılır. Artık onun
(meni) için bir kuvvet ve yardımcı yoktur.

Görüldüğü gibi saçma bir anlatım oluşmaktadır. Halbuki bu
ayet insanın yaratılışı, gönderilişi ve döndürülmesinden
bahsetmektedir. Meninin biyolojik olarak üretilmesinden
değil. Görüldüğü üzere, 6,7,8, ayetlerin nesnesi, 5.
ayetin işaretiyle “insan”dır.


Bu anlamda metin haline dönüştürecek olursak, Bu
ayetlerin anlamı;

İnsan görmedi mi ki, biz onu meniden yarattık, ona
meniden insan sureti ve şekli verdik, sonra onu bel ve
göğüs kemikleri arasında ki boşluktan (Anne karnından)
çıkartıp dünyaya gönderdik (Not: Anne karnında ki bebek
doğduktan sonra, dünyaya geldi deriz). Sonra onu
öldürerek, gönderdiğimiz dünyadan alıp, tekrar bize
döndüreceğiz ve öldüğü zaman gizli ve gaybta olan gerçeği
görecektir. Dünyaya tekrar dönmek istese bile, bunun için
ne kuvveti olacaktır ne de yardımcısı.


Kuran-ı Kerimi orijinal olarak muhafaza eden rabbimize
şükrediyorum ki, eğer Yahudi ve hristiyanlar gibi,
orijinal vahiy elimizde bulunmasa, tefsircilerin yaptığı
bu tahrif ve hatadan dolayı, kesinlikle bilim ile Kuranın
çelişkide olduğunu düşünecektik.


http://youtu.be/2N5zuiu7pek
Yukarı dön Göster mos_'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: mos_
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats