Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
sevgili osman kardeşim, cinlerden resul geldiğini hangi ayete binaen dediz, sonra melek elçi isteyen müşriklere biz erkek elçi göndeririz cevabı yeterli bir cevap mıdır, sonra kitapsız vahiy olur mu heç ?
Resul ve Nebi madolyonun iki yüzü gibi. Ayrılmaz bir bütün. Özel göreve atanmış tek bir insanın iki farklı fonksiyonuna verilen isim.
Bu seçilmiş insanın iki iletişim kanalı mevcut. Bizimle ve Allah ile. Olayın Peygamberden bize bakan yönünün adı Resullük, Allah'tan peygambere bakan yönünün adı ise Nebi'lik.
Kişi Nebi olamadan yani Allah'tan haber alamadan Resulullah olamaz. Resulullah olan her insan da mutlaka Allah'tan özel kanal ile haber almaktadır. Bir bütünün iki parçası...
Yalnız her Resul Resulullah değildir. Her vahiy alan da Nebi değildir.
Kur'anda sıradan insanların resullerinden yani elçilerinden de bahsedilir. Melek elçilerden de.
Vahiy alan Hz. Musa'nın annesinden, Hz. İsa'nın havarilerinden de bahsedilir.
Kişi Allah'tan bireysel değil kurumsal vahiy almalıdır ki ünvanı Nebi olsun. Haliyle elçi de olmuş olsun.
Bazılarının şöyle bir iddiası var: Son bulan nebiliktir, Resulullahlık değil. Ve hemen ardından kendi Resullerini Resulullah olarak etiketliyorlar. İnanmayanları da gafiller...
Evet ayette nebiliğin Hz. Muhammed ile sonlandığı belirtiliyor.
Ahzab 40. Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir; O, Allah'ın resulü ve nebilerin sonuncusudur. Allah herşeyi gereğince biliyor.
Fakat zaten "nebilerin sonuncusu" denilmesi anlamlıdır. Çünkü şartel yukarıdan kapatılmaktadır. Elektrik merkezden kesilmektedir. Nebilik varsa Resullük anlam kazanmaktadır. Nebilik mekanizmasının sonlandırılması demek Resullüğün de otomatikman sonlandırılması demektir.
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
konu hakkında görüşlerimizi ayetlerle temellendirirsek her şey netleşir.
bakara-87.Yemin olsun ki, Musa'ya Kitap'ı verdik.Ve arkasından da resuller gönderdik.
AHZAB
40.Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinizin babası değildir; O, Allah’ın resulü ve nebilerin sonuncusudur. Allah herşeyi gereğince biliyor.
Kendisine kitap,suhuf verilene Nebi Kendisinden önceki Nebinin kitabıyla elçilik yapanlara resul denir.Yani her resul nebi değildir
Her nebi aynı zamanda resuldür çünkü kendisine gelen kitabı insanlara ulaştırmakla görevlidir.
Kuranda nebi yalnızca kendisine kitap,suhuf verilenler için kullanılırken resul aynı zamanda görevli melekler için de kullanılır.
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Alperen sanırım aynı anda yazdık ve sonra senin yazını okudum.Yazının son kısmına kadar gelindiğinde herşey normal fakat birden bire şartel kapanıveriyor ve herşey son buluyor.Bu çıkarımınız neye dayanıyor?
Allah nebilerin sonuncusudur diyor resullerin demiyor.O halde Nebiliğin bitmesi demek Resullüğün biteceği manasına gelmez.Kendisiyle elçilik yapılacak son Kitap gelmiş Bu manada Muhammed son Nebidir.Fakat son resul olduğuna dair hiçbir kanıt yoktur.
Kuranda salat kavramı konusunda gerekli açıklamaları yaptım ve bununla ilgili uzun bir tartışma da var.
Selam hüdaya tabi olanlara
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Sayin arkadasim rasih bey/hanim,
Is oncesi bir kac dakika yazilara baktim. Diger baslikta tartistigimiz bu konuya dair yazdiklarimi anlama gayreti gostermek yerine karalama ve asagi cekme taktiklari gostermissiniz. Bununla ancak kendinizi tatmin edersiniz. Gercek bir mumin egosuna ziyafet masalari hazirlamamalidir. Karsindakini batakliklara batan gibi resmederek akli selim insanlari etkiliyemezsin. Kisisel saldirilari terk edip konuya odaklanmamiz daha hayirlidir. Bunu becerebileceksen devam ederiz. Henuz olgunlasmamis bir genc isen mazur goruyorum. Ama Kuran gibi saka olmayan bir Kitab'in misyonunu ustleniyorsan olgunlasmak zorundasin.
Belirttigim gibi fazla vaktim yok. Kisaca sunu belirtmek istiyorum. Kuran yeni bir dil icad etmemis yahut Allah yeni kelimeleri arapcaya ilave ederek vahyi hazirlamamistir. Kuran muhataplarinin dilini esas almistir. Bu dildeki kelimeleri oldugu gibi kullanmis bazen belli conteksler ortamina cekerek ona kok anlamini muhafaza eden istilahi anlamlar kazandirmistir. Kuran'da her kelimeyi meshur istilahi anlaminda alamazsiniz. Ornegin vahiy . Kelimenin iliskiye sokuldugu diger kelimeler ile olusturulan atmosferde ki anlami gecerlidir. Vahiy bal arisi icin ayri musanin annesi icin ayri, Musa icin apayri anlamlarda kullanilmistir. Ben istilahi anlamda vahiy konusunu ele alirken sapla samani karistirarak davranirsam insanlari anlam kaosuna suruklerim. Zikr, vahiy ,kitap bu ozel anlamlarinda musterek olarak kullanilmistir. Zikr ehli-kitap ehli kullanimi buna bir ornektir. Nebi kelimesinin kullanimina gelince bu kelimede ayni yontemle incelenmelidir. Benim anlayisim bu kelimenin ehli kitap tarafindan yogunca kullanilmasindan oturu - kelimenin orijini ibranicedir - kuran resul kelimesinin yani sira kullanmis ve herhangi bir anlam farki gozetmemistir.
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam, konuyu sulandırıp kendi düşüncenizde olmadığım için burada olmayan biriyle beraber konunun başında ince ve alaylı tavırlarınızla konuyu karalamaya çalıştınız.Şimdide Kuranı egom için tatmin aracı olarak Kullandığımı söyleyerek niyet sorgulamasına devam ediyorsun.Ayrıca kendi zaaflarını burada sanki olgunluk sergiliyormuşcasına yazıyorsun.Konu okunduğunda herşey ortadadır.Kavramlardan haberinin olmadığı ve birbirine karıştırdığın ortada ve konu okunduğunda herşey ortadadır..Kurandan delil getiremediğinde olayı nefsi tartışma boyutuna getirip eksiklerini örtmeye çalışıyorsun.Konuyla ilgili ayetleri yazdım.Konuya devam ederim ama seninle değil.Konu kişisel saldırı boyutuna kayıyor çünkü.Bu tartışma ikimiz arasında ne birbirimize ne diğer arkadaşlara fayda sağlamayacak.
Konuya devam size selam...
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
EN'AM 83.İşte bunlar, kavmine karşı İbrahim'e verdiğimiz kanıtlardır. Dilediklerimizi derece derece yükseltiriz. Senin Rabbin Hakim'dir, Alim'dir. EN'AM 84.Biz ona İshak'ı ve Yakub'u hediye ettik. Hepsini doğruya ve güzele kılavuzladık. Daha önce Nuh'a ve onun soyundan olan Davud'a, Süleyman'a, Eyyüb'e, Yusuf'a, Musa'ya, Harun'a da kılavuzluk etmiştik. Güzel düşünüp güzel davranaları böyle ödüllendiririz biz. EN'AM 85.Zekeriyya, Yahya, İsa ve İlyas... Hepsi iyilik ve barış için çalışanlardandı. EN'AM 86.İsmail, Elyesa, Yunus ve Lut... Hepsini alemlere üstün kıldık. EN'AM 87.Atalarından, soylarından, kardeşlerinden bir kısmını da... Onları seçtik ve onları dosdoğru bir yola kılavuzladık. EN'AM 88.Allah'ın yol göstermesidir bu. Kullarından dilediğini bunula iletir iyiye ve güzele. Eğer onlar şirke bulaşsalardı yapıp ettikleri kendilerine yararsız hale gelirdi. EN'AM 89.İşte bunlardır kendilerine kitap, hükmetme gücü ve NÜBÜVVET verdiklerimiz. Şimdi şu insanlar bütün bunları inkar ederlerse biz, bunları inkar etmeyecek bir topluluğu onlara vekil ederiz.
Ayetlerde görüldüğü gibi sayılan elçilere Kitap verilmiş yani nebilik verilmiştir.Ayetten kendilerine kitap verilenlerin nebi olduğu açıkça anlaşılmaktadır.Kendilerine kitap verilen nebiler nasıl görevli olmazlar!Her nebi kendisine gelen kitapla insanlara resullük yapmakla görevlidir.Resullük nebilerin kitapla elçilik yapma görevidir.Görevli olma babında resul kelimesi Kuranda melekler için dekullanılmıştır.Dolayısıyla,
Kendisine kitap verilen elçilere NEBİ
Kendisine kitap verilmeyip kendisinden önce gelen Nebinin kitabıyla elçilik yapanlara RESUL denir.Bu ayetten de açıkça anlaşılmaktadır.
BAKARA
87.Yemin olsun ki, Musa'ya Kitap'ı verdik.Ve arkasından da resuller gönderdik.Meryem oğlu İsa'ya da açık-seçik deliller verdik ve kendisini Ruhulkudüs'le güçlendirdik.Bir resulün size, nefislerinizin hoşlanmadığı birşey getirdiğinde her seferinde büyüklük taslamadınız mı?Bir kısmını yalanladınız, bir kısmını da öldürüyorsunuz.
Muhammed'in nebilerin sonuncusu olması Artık bundan sonra başka kitap verilen elçinin gönderilmeyecek olmasıdır.
Selam hüdaya tabi olanlara...
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
1) Yahudilerin öldürdükleri ve nebi olmayan resuller hangileridir.(Bakara,87)
2) Harun esasen destekçi / vezir olmasına rağmen "nebi" sayılabilir mi ? (Meryem,53 - Kasas,34 ve Furkan,35 karşılaştırması)
3) Maide,44'e göre İsrailoğullarına gönderilen Peygamberlerin sıfatı nedir ?
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma