Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam aliaksoy selam Osman1
Allah Kuranda resullerin tümünün ismini zikretmediği gibi Nebilere verilen kitapların ve suhufların ismini de zikretmemiştir.
EN'AM 89.İşte bunlardır kendilerine kitap, hükmetme gücü ve NÜBÜVVET verdiklerimiz. Ayetine göre sayılan isimlere kitap veya suhuf verilmesi gerekiyor ve bu ayete göre Harun'a da verilmiştir ve Harun da Nebidir.Haruna kitap verilmedi diyebilirmisiniz bu ayete göre?!
Maide 44 e göre tevrat Sadece Musaya verilen kitabın ismi değil İsrailoğullarına gelen Nebilere verilen kitapların bütününe verilen addır.
Tevratta süleymanın meseleleri Yunus Zekeriya Samuel Eyüp gibi bölümler olması bununla ilgili işaretlerdir.
Osman1 iletişim kanalı vahiydir nebilere kendisine indirilen kitapla ilgili vahye muhatap olurken Resuller kendisinden önce gelen kitapla ilgili vahye muhatap olurlar ve görev açısından olan bu durum ayrıca tüm nebilerin görevidir.Allah Muhammedin son nebi olduğunu söylemekle bu tür bir nebee(haber)kanalının son bulduğunu söylemiş fakat Resullüğün önünü tıkamamıştır bununla ilgili Kuranda bir işaret yoktur.Eğer öyle olsaydı Resullerin ve nebilerin sonuncusu denmesi gerekirdi.Ayrıca tanımları yalnızca kurandan yapmamız gerekir.o halde resulün tanımı;
Ali imran-81.Ve unutma ki Allah, nebilerden misaklarını almış, şöyle demişti: “Size Kitap’tan ve hikmetten nasip verdim.Sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde, ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz. “O halde tanık olun, sizinle beraber ben de tanıklardanım.” dedi.
O halde resul Nebilere verilen ve insanların elinde olan kitabı doğrulayan demektir. Rahman ve rahim olan Allahın yaptığı tanım budur.
Mümin-34.Yemin olsun, daha önce Yusuf da size açık-seçik mesajlar getirmişti de onun size getirdikleri hakkında hep kuşku duymuştunuz. Daha sonra o ölünce de şöyle demiştiniz: "Allah ondan sonra bir daha asla resul göndermez." Allah, sınır tanımaz kuşkucuları işte böyle saptırır.
Allah mucize biçimde uyarıda bulunuyor ve israiloğullarının tutulduğu hastalığı işaret ederek aynı sözü söylemememiz için bizi uyarıyor.Yoksa Kuran esatirul evvelin değil değil mi dostlar.
Selam üzerinize olsun..
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba'
Nebi ve Resul kavramlari hakkindaki yanlis yaklasim,diger Kuran kavramlari hakkindaki yanlis yaklasimdan pek farkligorunmemektedir.
Resul kelimesi R-S-L(Rasila)kokunden turemistir. R-S-L koku yaklasik 28 degisik sekilde olmak sureti ile, Kuran'da 504 kez kullanilmistir. Resul kelimesinin Kuran'da Elci-Haberci anlaminda kullanildigini goruruz.
Nebi kelimesi ise N-B-E (Naba'a) kokunden turemistir. 20 uzeri degisik kullanim ile Kuran'da 160 kez gecer. Kuran'da nebi haberci anlaminda kullanilmistir. Turkce nebi olarak telaffuz ettigimiz Arapca Nabi; Ibranice'de Nabi, Aremice' de Nebi'a olarak kullanilmistir.
Klasik anlayis icinden cikamadigi her hususu ayri katogorilere bolerek incelemistir. Nebi ve Resul kavramlarida bundan nasibini almistir. Gercekten Kuran Nebi ve Resul kelimelerini istilahi formatta , tamamen farkli anlamlarda kullanmismidir? Buna delil olarak getirilen ayetler incelendiginde belirgin bir farklilik goze carpmamaktadir. Kuran’in mumin ile kastettiklerinin muslim, muhsin, muhlis, muttaki olanlardan farkli olmayisi gibi.Kuran kok anlamlari cok farkli olan bu kelimeleri birbirlerinin yerine kullanmasi enteresandir. Kimse istilahi anlamda muslimin, muminden farkli kimseyi tarif ettigini kurandan delillendiremez.
Allah her Resul’u beyan etmeleri icin kendi toplumlarinin dilinde gonderdigini beyan etmistir. Muhammed’den sonra gelecegi iddia edilen Resul yeni bir Vahiy-Kitap almayacaksa mevcut olan Kuran’i beyan etmesi gerekmektedir. Arap olmamasi halinde Orjinal dili Arapca olan Kuran’i kimin tercumesini esas alarak iletecektir?Arapca dilini konussa dahi Kuran’in ifade ettigi orjinal anlami neye gore tespit edecektir? Eger Allah ona Kuran’in tumunu cagdas versiyonu ile vahyedecekse bu yeni bir Vahiy-Kitap olmaz mi? Oysa Ibrahim/4’te Resullerin toplumlarinin dilinde beyan ettikleri ifadesi ile bir beyanat getirdikleri anlasilmaktadir.Burda ifade edilen hali hazirda o toplumun dilinde gelmis bulunan mevcut bir beyanatin resul tarafindan tekrar etmesi degildir.
Kuran,da defalarca resullere imansoz konusu edilmistir. Eger risalet ve nubuvvet apayri alanlari kapsiyorsa nebilere imaninda zikredilmesi gerekmezmiydi? 2/285,3/179,4/136,150,152,171, ve 57/19,21 Resullerin bir kisminin Nebi ve Resul digerlerinin de yalniz Resul olusunun kabulu ,onlar arasinda bir ayirim yapmak olmazmi?
Musa’nin ve Ismail’in nebi ve resul olusu bahsedilen meryem suresinde Ibrahim,Ismail,Ishak,yakup,Harun ve Idris’in yalnizca sadik nebi olarak anlatilmasina ne anlam verecegiz. Birde Nebi kitap alan ise Musa’nin kardesine,Isamail’in babasi ve kardesine ayriyeten Kitap mi verilmistir?
Muhammed’in nubuvvetinin ardindan gecen uzun yillarin ardindan sonra gelecek olan Resul ayetler sunmadan nasil bir risalet beyaninda bulunacak. Kuran resullerin beyyinelerle geldigini bahsetmektedir. 10/13,7435/25,30/9, 40/22,50,8364/6, 5/32 ozellikle Hadid/25resullerin beyyinelerle gonderildiklerini onlara Kitap indirildigini ifade ediyor . Eger Kitap indirilmesi ozelllikle nubuvvete isabet ediyorsa Kuran nicin Kitap indirilmesini anlatirken daha cok Resul kelimesini kullaniyor? 4/136, 21/25 3/184( ……senden once beyyineler,zebur ve aydinlatici Kitap getiren resullerde yalanlanmisti.)
Isa(5/75,3/48,49,5061/6 ), Musa( 7/104,43/46,61/5) Muhammed(3/144,7/158,9/128,3/164,98/2,48/29) vb. ozellikle Resul olarak nicin tanitiliyorlar. Nebilikleri on planda tutulmasi gerekmezmiydi?
Sorular cogaltilabilir, son olarak bir yanit niteliginde sunu soylemek isterim; Kuran Nebilik konusunu Yahudiler soz konusu oldugunda daha yogun bir sekilde kullaniyor. Ozellikle yahudilerin nebi olarak tanidiklarina Resul denilmesinin yanisira musterek olunan Nebi kelimesini de kullaniyor. Buda Kuran’in muhataplarinin kavrayis bicimlerini esas alan ilahi mesaj metoduna uygun dusuyor.
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Resul Konusundaki yanlış anlayışın hangisi olduğunu Kur'an açıkça ortaya koyuyor;
Mümin-34.Yemin olsun, daha önce Yusuf da size açık-seçik mesajlar getirmişti de onun size getirdikleri hakkında hep kuşku duymuştunuz. Daha sonra o ölünce de şöyle demiştiniz: "Allah ondan sonra bir daha asla resul göndermez." Allah, sınır tanımaz kuşkucuları işte böyle saptırır.
Nebilere kitap verildiği açıktır.
EN'AM 89.İşte bunlardır kendilerine kitap, hükmetme gücü ve NÜBÜVVET verdiklerimiz. Ayetine göre sayılan isimlere kitap veya suhuf verilmesi gerekiyor ve bu ayete göre Harun'a da verilmiştir ve Harun da Nebidir.
Maide 44 e göre tevrat Sadece Musaya verilen kitabın ismi değil İsrailoğullarına gelen Nebilere verilen kitapların bütününe verilen addır.
iletişim kanalı vahiydir nebilere kendisine indirilen kitapla ilgili vahye muhatap olurken Resuller kendisinden önce gelen kitapla ilgili vahye muhatap olurlar ve görev açısından olan bu durum ayrıca tüm nebilerin görevidir.Allah Muhammedin son nebi olduğunu söylemekle bu tür bir nebee(haber)kanalının son bulduğunu söylemiş fakat Resullüğün önünü tıkamamıştır bununla ilgili Kuranda bir işaret yoktur.Eğer öyle olsaydı Resullerin ve nebilerin sonuncusu denmesi gerekirdi.Ayrıca tanımları yalnızca kurandan yapmamız gerekir.o halde resulün tanımı;
Ali imran-81.Ve unutma ki Allah, nebilerden misaklarını almış, şöyle demişti: “Size Kitap’tan ve hikmetten nasip verdim.Sonra size elinizdekini doğrulayıcı bir resul geldiğinde, ona mutlaka inanacak ve ona muhakkak yardım edeceksiniz. “O halde tanık olun, sizinle beraber ben de tanıklardanım.” dedi.
Tanımları Kurandan yapılan kavramları delilsiz olarak birbirine karıştırmanın gereği yok.Ayrıca Müslim muhsin muhlis muttaki kavramları birbirinden farklı kavramlardır.Bu konuda tartışmaya bile gerek yok.Müslimin müminden farkı yok demişsiniz.;
14.Bedeviler: “İman ettik.” dediler. De ki: “Siz iman etmediniz. Ancak ‘Müslüman’ olduk deyin. İman sizin kalplerinize girmemiştir. Eğer Allah’a ve resulüne itaat ederseniz Allah, yapıp ettiklerinizden hiçbir şey eksiltmez. Çünkü Allah Gafur’dur, Rahim’dir.”
Muhliskul ,kavramları birbirine karıştırmayarak ve tanımları Kurandan yaparak hareket edersek herkes için iyi olacak.
Resul geldiğinde kimsenin tercümesini esas almasına gerek yok.Vahiy =kitap olmadığını daha önce yazmıştım.Kurana göre Sadece Hud Salih ve Şuayb Resuldür ve kendilerinden nebi diye bahsedilmez ama vahye muhatpa kılınmıştır,diğerleri Nebi Resuldür.
Siz gelecek resulu bekleyedurun ben Muhammedin arkasında durmaya devam edeceğim diyerek aklını bu yönde sabitleyip ayetlerdeki tanımları esas almamak atalar dini temsilciliğinden başka birşey değildir.
selam hüdaya tabi olanlara olsun...
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Osman1 resul olmayan nebiler demişsin fakat Her nebi resuldür aynı zamanda yani kendilerine gelen kitapla insanlara elçilik görevlerini yaparlar..Herhangi bir yanlış anlaşılma olmasın.Eğer Nebilere Kitap verilip verilmediğini soruyorsanız;
ENAM-83.İşte bunlar, kavmine karşı İbrahim'e verdiğimiz kanıtlardır. Dilediklerimizi derece derece yükseltiriz. Senin Rabbin Hakim'dir, Alim'dir.
ENAM-84.Biz ona İshak'ı ve Yakub'u hediye ettik. Hepsini doğruya ve güzele kılavuzladık. Daha önce Nuh'a ve onun soyundan olan Davud'a, Süleyman'a, Eyyüb'e, Yusuf'a, Musa'ya, Harun'a da kılavuzluk etmiştik. Güzel düşünüp güzel davranaları böyle ödüllendiririz biz.
ENAM-85.Zekeriyya, Yahya, İsa ve İlyas... Hepsi iyilik ve barış için çalışanlardandı.
ENAM-86.İsmail, Elyesa, Yunus ve Lut... Hepsini alemlere üstün kıldık.
ENAM-87.Atalarından, soylarından, kardeşlerinden bir kısmını da... Onları seçtik ve onları dosdoğru bir yola kılavuzladık
ENAM-88.Allah'ın yol göstermesidir bu. Kullarından dilediğini bunula iletir iyiye ve güzele. Eğer onlar şirke bulaşsalardı yapıp ettikleri kendilerine yararsız hale gelirdi.
ENAM-89.İşte bunlardır kendilerine KİTAP, hükmetme gücü ve NÜBÜVVET verdiklerimiz. Şimdi şu insanlar bütün bunları inkar ederlerse biz, bunları inkar etmeyecek bir topluluğu onlara vekil ederiz.
Sayılan isimlere Kitap ve nübüvvet verildiğini ayetler açıkça gösteriyor.
Selam üzerinize olsun..
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Muhliskul kardeşimiz sana karşı Hadid/25 ayetini delil olarak getirmiş. Bu hususu nasıl açıklıyorsun ?
"Yemin olsun, biz, resullerimizi açık-seçik delillerle gönderdik ve onlarla birlikteKitap'ı ve ölçüyü de indirdik ki, insanlar adaleti ayakta tutsunlar/adaletle doğrulsunlar. Ve demiri de indirdik. Onda zorlu bir kuvvet ve insanlar için birçok yarar vardır. Allah bu sayede, kendisine ve resullerine, gayba inanarak kimin yardım edeceğini bilecektir. Allah Kavî'dir, Azîz'dir." Hadid,25
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Yazdiklarimin anlasilmamis oldugu kanaatindeyim. Yeniden tekrarlarla biktirmamak icin konuya iliskin uzun izahatlere girmeyecegim.
Muslim ile igili verilen ayet hic anlasilmamis onu belirtmek isterim. Burdaki istilahi anlamdaki muslim degildir. Resul'un teslim olanlarin ilki oldugunu ilani olan muslim olus ile konu edilen cok farklidir. Birincisi Allah'a teslimiyet ikincisi insanlara teslimiyettir. Bu ayetteki bahis konusu kimseler,insanlarin akin akin Allah'in dinine girdiklerini gorduklerinde dunyevi kaygilarla imanlarini ilan eden kimselerdir. Inananlarin temel ozelliklerinden yoksun kimselere bu isin bu kadar ucuz olmadigi anlatilmistir. Guclu islam toplumuna katilarak prestij ve imkan arayanlara karsi ozel bir tavirdir. Burdaki "aslemna" teslim olduk denotasyon bir anlam ifade eder. Kesinlikle istilahi bir anlam uyandirmaz. Zaten klasik anlayis bunu bugune kadar bir turlu anlayamadigindan boyle kabul etmistir. Kuran'daki isimler acisindan mumin, muslimin bir ust kademesi degildir. Vahyi tasdik ve tatbik edenlere verilen isimler hiyerarsik rutbe farkliliklari ortaya koymaz.
Edip Yuksel'in ustadi tarafindan meshur edilen son nebi , son resul tartismalari bir art niyetin sonucudur. Aslinda Kuran inancinin temel espirisine ters duser. Kuran gelecekteki kurtaricilara umit besleyen ve yasadiklari andan dikkatleri dagitanlari hep kinamistir. Bir onceki mesajimda acikca belirttigim hususlar, gormezden gelinerek yazilan yeni mesajlara cevap yazmakla bir gelisme olusacagina inanmiyorum.
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam,Kuranın bütünlüğünü ele aldığımızda Nebilerin aynı zamanda resullük görevi olduğunu söylemiştim.hadid suresi 25 ayette geçen kendisine kitap indirilen resuller nebi olan resullerdir...
selam osman1
Ama sadece Allah ile iletişim halinde olan ama resul olmayanlar var işte bunlar nebidir..diye yazmışsın
nasıl oluyor hem hem Allahla iletişim halinde olacak hemde resul olmayacak yani en'am 83 ten 89 a kadar isimleri zikredilen nebiler kendilerine kitap verilenler olarak zikrediliyor.Bu nebilerin görevi yokmuydu yani böyle birşey nasıl olur...Yeni tanımlar getiriyorsunuz ama bunun bir delili yok.
Muhliskul sizinle daha önce konuyu böyle farklı boyutlara taşıyıp iftira attığın için yazışmak istemediğimi söylemiştim yine aynı şeyi yapıp konuyu edip yüksel etrafında toplamaya ve konuyu çarpıtmaya çalışıyorsun.Ben Kurandan delillerimi yazıyorum.edip medip tanımam,fakat doğru tesbitler yapan kim olursa olsun bunu desteklerim.
selam hüdaya tabi olanlara olsun...
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma