Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
[QUOTE=rasih]
sayın muhliskul
Sen zannediyorsun ki Rasih'e meydan okuyorum sen Allahın ayetlerine meydan okuyorsun da haberin yok.Tanımları yalnızca kurandan yapalım.kendi olmasını istediğiniz şeyi Kurana kavramları eş anlamlı birbirinin yerine Kullanılmış diyerek karıştırıp kavram kargaşası yaratmayın.Öyle olsaydı diğer kavramlara ihtiyaç olmaz tek kavramla herşey anlatılır ve biterdi.Kendi beyanınla bu kavramlar Kuran içinde hissedilmez hale gelmiş eğer sen hissedemiyorsan bizim yapacağımız birşey yoktur.
Salih ve şuayb Kurana göre sadece resuldürler Aksini iddia eden Nebi olduğuna dair Kurandan delil getirmelidirler.Enam suresi 83-89 ayetleri arasında 18 adet nebinin ismi sayılırken Allah neden üçünü ayırpta buraya dahil etmiyor.Haklarında neden sadece resul kelimesi Kullanılıyor.Ayrıca sayılan nebilere Kitap verildiği ayetten açıkça anlaşıldığı halde hala Kitapların isminden bahsetmiyor diyerek bunu inkar ediyorsun.Allah birçok resul gönderip hepsinin isimlerinden bahsetmediği gibi gönderilen tüm nebilerin kitaplarının isimlerinden bahsetmez.Resulle nebiynin eş anlamlı olduğunu neye dayanarak söylediğin mechul sadece senin olmasını istediğin bir çıkarım bu oysaki
Ali imran 81.ayette hem nebinin hem resulün tanımını yapıyor.
Allah nebilerden misaklarını almış şöyle demişti size kitaptan ve hikmetten bir pay verdim sonra size elinizdekini doğrulayıcı resul geldiğinde ona mutlaka inanacak ve mutlaka yardım edeceksiniz.....
Şimdi Allahın yaptığı bu tanımı ben mi yapıyorum Allah mı!
Nebilere kitap verildiği açık ve resulünde bu kitapları doğrulayıcı olduğu açıktır.farklı şekillerde kullanıldığı da açıktır.eş anlamlı olmadığı açıktır.
Aynı anda gelen nebilere kitap verilmesini nasıl açıklıyorsun demişsin Musaya verilen kitaptan bahsedilirken Haruna verilen kitaptan neden bahsedilmiyor demişsin,bahsediliyor.işte ayet:
114.Yemin olsun, biz Musa ve Harun’ da lütufta bulunduk. 115.Onları ve toplumlarını büyük sıkıntıdan kurtardık. 116.Onlara yardım ettik de galip gelenler kendileri oldular. 117.O ikisine açık-seçik bilgi sunan Kitap’ı verdik.
ikinci ayet;
enbiya-48.Andolsun, biz, Musa’ya ve Harun’a hak ile batılı ayıran, korunanlar için bir ışık ve öğüt olan furkanı verdik.
Baba ibrahime oğullarına yakuba yusufa ayrı ayrı kitap verilmesi ne manaya geliyor demişsin tekrar tekrar söylüyorum enam suresinde kendilerine kitpa verdiğimiz nebiler diyor demekki toplumun ihtiyacına göre Allah hepsine ayrıca kitap vermiş bunu görmek ve anlamak o kadar zor değil.
Kuran hiçbir yerde biz Musaya tevratı verdik diye bir cümle kullanmamasına rağmen tevratı sadece Musaya indirilen kitap saymak hangi anlayıştır.!sadece Musanın kitabının adının yevrat olduğuna dair bir tek delil getiremezsiniz...Maide suresi 44 te tevratın israiloğullarına gönderilen tüm nebilere verilen kitaplar bütünü olduğunu açıkça belirtiyor bu aynı zamanda enam suresinde sayılan nebilere kitap verildiğini de açıkça destekliyor. 44.Biz indirdik Tevrat’ı, biz! İyiye ve güzele kılavuz var onda, ışık var! Allah’a teslim olmuş peygamberler, Yahudilere onunla hakemlik yaparlardı.
Dememkki tevrat musaya indirilen kitabın adı değil zaten buna dair hiçbir kanıt yok ,israiloğularına gelen nebilere verilen kitaplar bütünüymüş tevrat.Bu da nebilere kitap verildiğiyle ilgili geçen ayetleri desteklemektedir ve Kurandan nasıl onay aldığı da ortadadır.
040.034] «And olsun ki, Yusuf da, daha önce, size belgelerle gelmişti. Size getirdiği şeylerden şüphelenip durmuştunuz. Sonunda Yusuf ölünce, Allah onun ardından hiçbir peygamber göndermeyecek demiştiniz. Allah, aşırı şüpheciyi işte böylece saptırır.
Bu ayete muhatap olduğunuzu neden düşünmüyorsunuz bu ayet öncekilerin masalları olarak mı indi günümüze uzanan hiçbir mesajı yok mu,bu sizin için bir zikir değil mi Yusuftan sonra gelecek elçiyi bu zihniyet yüzünden inkar eden toplulukla neden aynı tavrı sergiliyorsunuz.Aynı zihniyet yüzünden İsanın da inkar edildiğini neden düşünmüyorsunuz.aynı şekilde İsa'dan sonra gelen elçiyi Muhammedi hırıstiyanların hala kabul etmemesindeki zihniyetle sergilediğiniz tavrın aynı olduğunu neden düşünmüyorsunuz.Aynı tavrın tüm nebilerden sonra gelecek olan elçiye karşı devam ettirilerek Onun inkarına sebep olacağını ve yaptığıız tavrın bu olduğunu neden düşünmüyormusunuz.
kardeş tüm deliller ortadayken bana karşı olan kızgınlığın gerçekleri görmene engel olmasın.edip yükselle hiçbir alakam olmadığı gibi 19 safsatalarına da inanmadığımı açıkça söylüyorum...
Selam hüdaya tabi olanlara...
selam rasih kardeş gerçek anlamda allah senden razı olsun diğer arkadaşlardan razıolsun ki biz bir tarafı savunuyoruz gibi gelmesin..
allahım üzerimize sabır yağdır ve canımızı müslümanlar olarak al
|