Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selamlar,
Hz. İsa'nın dönüşüne delil olarak sunduğu ayete bakalım:
Ali Bulaç 61- Süphesiz o, kiyamet-saati için bir ilimdir. Öyleyse
ondan (kiyametten) yana hiç bir kuskuya kapilmayin ve bana uyun.
Dosdogru yol budur.
Diyanet Vakfi 61. Süphesiz ki o (Isa), kiyametin (ne zaman
kopacaginin) bilgisidir. Ondan hiç süphe etmeyin ve bana uyun; çünkü
bu, dosdogru yoldur.
Edip Yüksel 61. O (Isa), Saat hakkinda bir bilgi kaynagi ve
isarettir. Öyleyse onun (zamani) hakkinda kusku beslemeyin ve beni
izleyin. Dogru yol budur.
Elmalili Hamdi Yazir 61-Gerçekten o (Isa) saat için bir ilimdir
(kiyametin yaklastigim gösteren bir bilgidir). Onun için sakin
kiyametin geleceginden süpheye düsmeyin de bana uyun, iste tek dogru
yol ancak budur.
Süleyman Ates 61. O, kiyametin kopacagini gösterir bir ilimdir. O
sa'atin geleceginden hiç süphe etmeyin, bana uyun, dogru yol budur.
Yasar Nuri Öztürk 61 Hiç kuskusuz o, kiyamet saati için bir
bilgidir. O halde sakin o saat hakkinda süpheye düsmeyin; bana uyun.
Dosdogru yol budur.
Yukarıda, değişik çevirilerden alınmış, Hz. İsa'nın döneceğinin
delili olarak verilen zuhruf suresi 61. ayeti. Bu konuda, Muhammed
Esed'in meal-tefsirine baktığımızda ilginç açıklamalar da buluyoruz :
61. BAKIN, bu [ilahî kelâm] Son Saati[n geleceğini] bildiren bir
araçtır; (48) o halde (Son Saat) hakkında hiçbir şüpheye kapılmayın ve
Bana uyun: dosdoğru yol [yalnız] budur.
48 - Müfessirlerin büyük bir kısmı innehû'daki hû zamirinin ("o")
Hz. İsa'ya yönelik olduğunu söylemelerine ve bu nedenle yukarıdaki
ifadeyi "o (Hz. İsa,) Son Saat'i [yani Son Saat'in geleceğini] bildiren
bir araçtır" şeklinde yorumlamalarına rağmen bazı otoriteler -mesela
Katâde, Hasan Basrî ve Saîd b. Cubeyr (ki hepsi de Taberî, Beğavî ve
İbni Kesîr'de nakledilmiştir)- zamiri Kur'an'a irca etmişler ve ifadeyi
benim yaptığım çeviride yansıtıldığı şekilde anlamışlardır. Yukarıdaki
bağlamda Son Saat'in özellikle zikredilmesi, insanın Allah'a karşı
nihaî sorumluluğunu ve bundan dolayı ibadetin yalnız O'na yapılması
gerektiğini vurgulamak içindir: o halde bu ara pasaj, mantıkî olarak,
Hz. İsa'nın ilahlaştırılmasına ilişkin değinmeden sonra gelir.
Velevki, O zamiri hz. İsa'ya yöneltilsin. Elbetteki Hz. İsa'da, Hz.
Muhammed'de, Hz. Kuran'da kıyametin delilidir; onlardan şüpheye
düşmeyelim; ama buradan hiçbir türlü '' İsa (as) geri gelecek deccalle
savaşacak önermesi ve buna işaret eden bir sır(!) çıkmaz.
__________________ saygılarımla
Aaydın
|