Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam değerli dostum rıdvan
Yani ağzımızda su aldığımızda yüzümüzü yıkadığımızda kirli olduğu için değil bu hareketlerle Allaha söz veriyoruz başımızı mesh ettiğimizde başımızla söz veriyoruz vesaire diyerek yorumlardım.bu sembolik hareketlerle şunu ifade edmek istiyorduk ağzımla yalan söylemiyecem dedikodu gıybet etmiyecem vesaire işte yüzümü hep sana dönecem başımı sadece sana eğecem gibi diye bunları ifade ediyor diyerekten uygulardım ve bir tebliğci olarakta insanlara anlatırdım öbür türlü mantıklı izah edemezdim bununla geçiştirirdim
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
4/43 ayetinin, genelin içerisinde münafıklara hitap ettiği fikrimi şu an için değiştirmeme bir neden görmüyorum 4/81'i. Nisa'nın 36. ayetinden 81. ayetine gelinceye dek ve devamında da kesintisiz (44-57 arası her ne kadar ehl-i Kitap araya giriyorsa da, ki münafıkların onlarla iş birliği var) münafıklar konu edilmiş. 88 ve 89'a dikkatınızı çekerim; Allah münafıkları yaptıkları desiselere karşın tamamen reddediyor, onları dalalette bırakıyor.
Adem'i düşüş ile başlayan "dünya hayat"a İslam'ın cevabı "nesnel/bedensel gerçekliği aşmak" ve "Adem'i düşüşten insanı kurtarmaktır". Bu bağlamda temizlik-kirlilik ikilemi insanı yakasından yakalamıştır. Ne yesek, ne yapsak, ne etsek bir kirlenme-temizlenme ikilemiyle karşı karşıyayız. "Dünya hayat" sürekli "bizi kirletmekte" "bizde sürekli temizlenmekteyiz". Ben islami ritüelleri işte bu "kirlenme-temizlenme ikilemiyle "dünya hayat"ı aşma" olarak anlıyorum.
Bugün, "Dünya hayat"ı aşma "biyo-seküler ideolojilere" iman etmekle değil. Mülkün Maliki kim? Sorusuna verilecek cevabta gizlidir. "Lê" süpürgesiyle ilk önce Allah(a.c) düşüklükten, noksanlıktan, eksiklikten arındırılmalı/temizlenmeli ondan sonra "lê ilahe illâ Allah" denilmelidir.
Tam üzerine bastın(istersen ayağını kaldır.espiri)
şekilcilik hastalığını israil oğullarında çokça gözlemliyoruz .talepleri ey musa bizede şekillerle tapacağımız bir ilah anlayışını sun demeleri ve allahı açıkça görme talepleri vede musanın aralarından 40 günlüğüne ayrılması buzağı neticesini doğurdu
sizlerde selam... aşırı şekilciliğin de aşırı özcülüğünde birer hatalı algılama olduğunu düşünüyorum... şekil ve öz birlikte ve aynı değerde önemlidir...
rabbim bizleri en doğru anlayışa ulaştırsın... rabbim bizlere eşyayı olduğu gibi görmeyi lutfetsin...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Adem'i düşüş ile
başlayan "dünya hayat"a İslam'ın cevabı
"nesnel/bedensel gerçekliği aşmak" ve "Adem'i düşüşten insanı
kurtarmaktır". Bu bağlamda temizlik-kirlilik ikilemi insanı
yakasından yakalamıştır. Ne yesek, ne yapsak, ne etsek bir
kirlenme-temizlenme ikilemiyle karşı karşıyayız. "Dünya hayat"
sürekli "bizi kirletmekte" "bizde sürekli
temizlenmekteyiz". Ben islami ritüelleri işte bu "kirlenme-temizlenme
ikilemiyle "dünya hayat"ı aşma" olarak anlıyorum.
Bugün, "Dünya hayat"ı
aşma "biyo-seküler ideolojilere" iman etmekle değil. Mülkün
Maliki kim? Sorusuna verilecek cevabta gizlidir. "Lê" süpürgesiyle
ilk önce Allah(a.c) düşüklükten, noksanlıktan, eksiklikten arındırılmalı/temizlenmeli
ondan sonra "lê ilahe illâ Allah" denilmelidir.
selam ve dua ile,
rıdvan
Selamünaleyküm saygıdeğer dostlar…
Bu kadar Muhteşem bir tespit olabilirmi?
defalarca okudum, gün boyda defalarca okuyacağım. Yüce Allah ilminizi artırsın
ve dahada çok artırsın değerli hacam muhterem insan. Saygıdeğer Ali Aksoy
kardeşim sizden hep övgüyle bahsederdi, Sizi yürekten ve gönülden tabrik
ediyorum...
AB ülkelerine gidenler bilir.O sisteme dahil olanlar için dünyevi hiç bir konuda kaygı yoktur.Bunun gibi bizim de dahil olduğumuzda güven içerisinde olabileceğimiz bir sistem önermiyor mu acaba Kuran?
Bu sistemin fotoğrafını bütün olarak görme yerine bir kaç camını,penceresini,rengini tarif etmeye çalışıyoruz.Doğal olarakta bocalıyoruz.Tanımların bir türlü yerine oturmamasını Kuran'ın önerdiği yapıdan yoksun oluşumuza yoruyorum bilmem katılırmısınız?
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
selam A.polat anlatmak istediğinizi anlıyacağımız bir uslupla ve konu dahilinde vede neyi kastettiğinizi isim vererek /örnekleyerek verirseniz sevinirim
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Aşağıdaki alıntı zemahşeri'den rica etsem bakarmısınız? (ÂBiRî ile ilgili)
{ إِلاَّ عَابِرِى سَبِيلٍ } استثناء من عامة أحوال المخاطبي 06; . وانتصابه على الحال . فإن قلت : كيف جمع بين هذه الحال والحال التي قبلها؟ قلت : كأنه قيل : لا تقربوا الصلاة في حال الجنابة ، إلا ومعكم حال أخرى تعذرون فيها ، وهي حال السفر . وعبور السبيل : عبارة عنه . ويجوز أن لا يكون حالاً ولكن صفة ، لقوله ( جنباً ) أي ولا تقربوا الصلاة جنباً غير عابري سبيل ، أي جنباً مقيمين غير معذورين ، فإن قلت : كيف تصح صلاتهم على الجنابة لعذر السفر؟ قلت : أريد بالجنب : الذين لم يغتسلوا كأنه قيل : لا تقربوا الصلاة غير مغتسلين . حتى تغتسلوا ، إلا أن تكونوا مسافرين . وقال : من فسر الصلاة بالمسجد معناه : لا تقربوا المسجد جنباً إلا مجتازين فيه ، إذا كان الطريق فيه إلى الماء ، أو كان الماء فيه أو احتلمتم فيه .
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma