Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
hakkı yılmazın çevirisinden alıntıdır. arkadaşlar hepimiz insanız değil mi! insan olduğumuza inanıyoruz ve bizden başka her mahlukatın bizim gibi isimlendirmesi var. canlı olarak genel kategoriyle bitkiler, hayvanlar, mikroplar v.s.
anlatmak istediğim şu, ''insan'' genel bir ifade içeriyor dedi hakkı yılmaz.evrendeki tüm görünen varlıklar insan olarak nitelendirilir diyor. ama biz bizden başkasına insan demeyiz. koyun, sığır, deve gibi farklı anlamlar ifade eden isimleri vardır. aynı hakkı yılmaz; meleklere, görünmeyen varlıklara verilen isimlerdir dedi. burdan yola çıkarak tüm ayetleri bu yçnde anlama sokmaya çalıştı. şeytanında bir melek olduğunu öne sürerek ayete delil oluşturmaya başladı. bu arada melek kavramı yok oldu tüm canlılar iyiyi seçerse melek, kötüyü seçerse şeytan olur ifadesi ile tüm kavramları yerle bir etti. kuranda insanın bir melek olmadığı aynı zamanda şeytanda olmadığı, şeytanın vesveseyle insanı kötüye yönlendirebileceğini, şeytanın bir düşman olduğunu, şeytanın özgür iradeli bir cin olduğunu, meleklerin sözden çıkmadığını ve şeytanın bir melek olmadığını Allah(c.c.) kuranla bize bildirmesine rağmen Hakkı yılmaz bunları söyledi.
1-kuranın 100 den fazla yerinde kuran apaçıktır ifadesi yer almasına rağmen sadece tek bir ayette muhkemlik, muteşabihlik kavramları üzerinde durmak.
2-kuranın bir çok yerinde bütün melekler saygı ile eğildiler demesine rağmen sadece iki yerinde meleklerle beraber anıldı diye şeytana meleklik ünvanı verilmesi üzerinde durmak.
3- kuranın birçok yerinde bu şüphe olmayan kitaptır ve şüphesizdir demesine rağmen 2 veya 3 ayet için şüpheye düşmek.
kuran tüm kitap yerine sadece 1 veya 2 ayet üzerinde durup şüpheye düşenler için şunları söyledi;
O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. [size=16pt]Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar. (ali imran 7)
şeytan bir melektir diyemeyiz çünkü ayette apaçık şeytan cinlerdendi bu yüzden eğilmedi der. bu ayetin üzerine hala müteşabih ayetleri getirerek yanlış yaptığınızı ve kavramlarını değiştirmemeniz gerektiğini kuran söylüyor. melekler tüm görünmeyen varlıklardır dersek eğer insanlardan görünen her varlık dersek bakın ne değişir;
Ey unutanlar(insanlar)! Sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize ibadet edin ki, Allah'a karşı gelmekten sakınasınız. (bakara 21)
ama durun bir dakika unutanlar nasıl oluyorda meleklerin karşısında üstün çıkıp tüm isimleri sayıyor. bi yanlışlık olmalı değil mi? bu yanlışlık bir kavram yanlışlığı olmasın!
Ey görünen tüm varlıklar (insanlar)! Sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize ibadet edin ki, Allah'a karşı gelmekten sakınasınız. (bakara 21)
burdada büyük bir yanlışlık var çünkü başka bir ayette yerde ve gökte tüm varlıkların Allah(c.c.) ı tesbih ettiğini söyler. yani insanlar ve cinler kulluk için yaratıldı bunlar Allah(c.c.) a karşı çıkabilen özgür iradeli kullardır. bu ayette tüm görünenleri kapsar isek Rabbin sözünden çıkmayan insan dışındaki tüm varlıklarada iftira atmış oluruz.
kavramların içini boşaltıp farklı mana getirmek mi yoksa kavramları anlamaya çalışmak mı?
kavramları baştan yok saymak mı? yoksa inkar etmeyip neden böyle diye sormak mı?
seçim sizin....
__________________ ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
hakkı yılmaz sözlük anlamından bahsetmiş herhalde mantık hatasına da düşmüş olabilir, ismin özel ve cins kullanımlarından bahsetmiş gördüğüm kadarı ile.
eğer iblis melek değilse Allah da ilah değildir,
la ilahe (ilahlara hayır) illa( sadece, dışında) Allah ( Allah)
bakara 34'e baktığımızda da yin karşımıza melekler secde etti illa iblis,
iblis hariç.
ikinci yön şurdan baka biliriz,
bir emir o emrin muhattaplarını kapsar,
emir meleklere, neticesinde hitap meleklere,
eğer iblis melek olmasaydı emirden muaf olurdu ve dolayısıla neticede kendisine neden emrimi yerine getirmedin diye bir hitapda bulunulmazdı.
iblis cinlerdendi ayetinde şu ibareler var kanaatimce iki tür okumaya da müsait,
kane minel cinni fe feseka an emri rabbih, e fe tettehizunehu ve zuriyyetehu evliyae min duni ve hum lekum aduvv, bi'se liz zalimine bedela.
kane minel cinni'yi burda Rabbin emrine karşı dışa çıkarak cinlerden oldu şeklide de anlayabiliriz, ki burda emrin dışına çıkmak ve bundan uzak kalmak gibi bir anlam ediniriz,
ya da kane milen cinni'yi cinlerdendi şeklinde anlayarak, iblisin yaradılış özelliğine yönelmiş oluruz, yani hem melek hem de cin olur, iblis bir dürtü olduğu için melek, dürtüler görünmediği içinde cin olur.
olaya bir de şurdan bakabiliriz,iblis Rabbin emrine karşı cinlerdendi, yani Rabbin emirlerine karşı örtülü olan, Rabbin emirlerine karşılık karanlıkta olan bir varlıktı o zamanda tekrar bakara 34'e döner
minel kafirin ibaresini, kafirlerdendi şeklinde anlarız,
ins ve cins hitabınıda kendi içinde bilinen bilinmeyen, tanınan tanınmayan şeklinde anlamak muhtemeldir,
bir ayet her ikinin üçüncüsü Allah diyordu,
eğer benim ikincim Allah ise, başka br gaybi varlığı kabul etmek baya sıkıntılı, zira gayb alanında sadece o var, ortaya bir de cin, melek, iblis felan koyduk mu, hatlarda bir karışıklık olması muhtemel,
bence hakkı yılmaz ne demiş neyi doğru neyi yanlış demişten öte bizim doğru dediklerimiz ne kadar ayakta yanlış dediklerimiz ne kadar uzakta bunu irdelemeli, mesela bazen arkadaşlar sorarlar kur'an mushafından şu şu ayetlerin tahrif edildiğini söylüyorlar ne dersin, ve bende genelde sorarım siz tahrif olmadığına emin olduğunuz ayetler ile ayakta durabiliyor ve gerçekten ayakta tutabiliyor musunuz? mesele burda dostum, biz başkalarının yanlışlarının doğrusunu söyleyebiliyoruz peki ya kendi doğrularımızın doğruluğu?
Katılma Tarihi: 03 haziran 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam sende iyisindir umarım
yok ben orda bütün kelimesinden ne anlıyorsun dedim. yani bütün melekler diyor. bütün melekler saygı ile eğildiler geçer birçok ayette. bundan söz ediyordum. selam.
__________________ ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Katılma Tarihi: 03 haziran 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam Allah(c.c.) iyilik sağlık versin. :))
yok bütün melekler diyince bence şeytan işin içinde yok kardeş. bütün melekler saygı ile eğildiler. fakat şeytan eğilmedi. neden eğilmedi diye soracak olursanız o cinlerdendi. maksadım buydu Allah(c.c.) emretti onların hepsi saygı ile eğildiler. melekler Allah(c.c.) ın sözünden çıkmayan varlıklardır. onun öğrettikleri dışında birşeye kalkışmazlar. yani şeytan gibi ululuk taslamazlar manasında. şeytan özgür iradeli bir varlıktır. Allah(c.c.) cinleri ve insanları kulluk için yarattım der. cinlerde kulsa özgür iradeleri ve kibirleri vardır. şeytanda cinlerden ise özgür iradesini kullanarak yanlış yolu seçmiş ilk kuldur. doğru yolu seçmiş ilk kul adem olduğu gibi. yanlışı seçen doğruyuda kendine çekmek isteyeceğinden kıyamete kadar yanlış yol doğru yolu şaşırtmaya çalışır. bu halde taşlar yerine oturuyor. yani şeytan kibre kapılarak lanetlenenlerden oldu. artık onlar doğru yolu bulamazlar ayetide onların yani şeytanların iyilik yapamayacağını gösterir. kastım şu idi malik kardeş şeytanı melek sıfatına koyuyorlar ama ayette şeytanın bir cin olduğu apaçıktır. bunu göstermeye çalıştım. inşallah hayırlı olur.
selam ile.
__________________ ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
secde etmeyen varlık nasıl melek olur diye çok güzel bir soru sormuşsun RAbbin basiretini arttırsın.
kardeş iki farklı yönden bakıyorum bu olaya,
ilk olarak aslına bakarsak
" iblis secde eden bir secde etmeyendir veya secde etmemeye secde eden bir melek"
Bir başka yerde adem kıssasındaki dört tavırdan bahsetmiştim,
iblis iblisliğini yapıyor, ki ilk iletimde iblis'in kafir olarak kötülük merkezi olarak yaratıldığını belirtmiştim,
irade varsa seçim vardır seçim varsa sorumluluk vardır sorumluluk varsa ceza vardır olumlu veya olumsuz bir karşılığı vardır.İblisin iradesi var diyorsak iblisin doğru olma gibi bir ihtimali var dememiz gerekiyor bu değişiminde bir ödülü olmalı oda cennet,
iblis kendine yüklenileni yaptı secde etmedi, bu hali onun secdesi idi, o kötülük ederek hizmet ediyor, işleyiş içerisinde her şey çifti ile zıttı ile var illa Allah.
olaya ikinci bir şekilde şöyle bakabiliriz ki,
meleklere secde edin dedik,iblis hariç hepsi secde etti, burda istisnayı belirtiyor, la ilahe illa Allah örneğinde olduğu gibi bütün ilahlara hayır, hariç Allah, iblisin istisnasını hitaptan bağımsız düşünürsek Allah'ın da ilahlığını aynı şekilde ilah olmama gibi düşünürüz,
kısaca meleklere secde edin dedik, hepsi secde etti, iblis hariç, iblis neyden hariç secde etmekten,
iki bakış açısıda iç içe girmiş durumda, lakin birinci bakış açısını özellikle yazdım ki, sahnedeki kahramanların ne yaptıkları hakkında biraz daha düşünelim.
Gözden kaçırdığım bir yer veya yanlış anladığım bir yer varsa lütfen uyar,
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma