Yazanlarda |
|
Emre_1974tr Uzman Uye
Katılma Tarihi: 05 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 494
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ateist_mümin Yazdı:
Değerli Emre, çalışmalarınızda başarılar öncelikle..linkteki yazınızı okudum ama derinlemesine değil. Birkaç paragraf arasına yorumlarımı yazdım.Kırmızı renkliler benim. Allah neden çocuğu ilk baştan üstün yaratmıyor. Öldüren kişi Allahla ortaklık mı kurmuş �ey Rab bak sen hatalısın bu çocuğun yaşaması yanlış, ben bu çocuğu öldürüyorum ona göre, sen ailesine daha iyisini ver tamam mı��gibisinden ? Peki bizim böyle bir hakkımız var mı.Yani biz bir çocuğu öldürsek ve desek ki bana kızmayın bana ceza vermeyin, ben onu Allah bunun ailesine daya iyisini versin diye öldürdüm deme hakkımız var mı?
Yani hiçbir şey insanın elinde değil??
Kesin diyemem ama seçimlerimizin çok büyük bir çoğunluğu bize ait değil bence. Düşünüyorum trafikte yayasınız. Yolun karşısına geçeceksiniz. Size yeşil ışık yanıyor. Araçlara kırmızı. Yol bölünmüş yol. Bulunduğunuz taraftaki araçlar sağınızdan solunuza akıyor, geçeceğeniz taraf soldan sağa� size yeşil ışık yandığı için ve bulunduğunuz taraftan trafik kurallarına göre soldan sağa araç geçmeyeceğini bildiğiniz için hiç sola bakmadan karşıya geçiyorsunuz ama o da ne araç ters yönden geliyor ve size çarpıyor. Sonuç ya yaralanma ya da ölüm.. burada sizin seçiminiz nerde? Ya da bir sokaktan geçiyorsunuz. Vücudunuzun bi yerine kurşun saplanıyor. Seçiminiz nerde? Ya da ben bu hayattan sıkıldım deyip ölmek istiyoruz, bilmem kaç katlı binadan atlıyoruz. Ama ölmüyoruz. Halbuki seçimimiz yaşamak değil ölmekti . neden ölmedik? Şimdi ben iyi biri miyim kötü mü? Buna benzer yüz, bin, belki de milyonlarca örnek verilebilir. Gerçi ben olayın sadece ölüm kısmına girdim. Yoksa ölmeden önce kazandığımız kaybettiğimiz, yaptığımız yapamadığımız çok şey var.
|
|
|
Selam sevgili Ateist Mümin;
Çalışmamı tüm sayfalarıyla birlikte okuyunca sorularının çözüme kavuştuğunu göreceksin.
Ama burada da kısa cevaplar vereyim:
korktuk deniyor. Yani kesin bilmiyorlar mı?
1-Oradaki o kişi, tıpkı bir melek gibi özel görevli biri. Yoksa imtihan dünyasındaki bir kul hiç kimseye inancından dolayı tokat dahi atamaz.
Yani hiçkimse kimseye dokunamaz.
Zaten imtihan dünyasındaki hiçbir kul geleceği de bilemez ve kimin Allah'ın sevgili kulu, kimin kötü kulu olacağını da karar veremez.
Dediğim gibi, o ayetteki olayda tıpkı bir melek gibi görevli özel bir şahıs söz konusu. Ve doğrudan Allah'dan aldığı emri yerine getiriyor.
Ve bu görevlinin "korktuk" şeklindeki ifadesine gelince, orada konuşan Allah değil, kendi dilinden o anda bir cevap vermiş. Ama Allah kesin olarak biliyor ne olacağını.
2- "Yani hiçbir şey insanın elinde değil??"
Herşey senin özgür iradenle belirleniyor. Yani elinde...
Sen sonsuza dek sonsuz seçeneklerde imtihan olsaydın yapacakların doğrultusunda 2 günlük bir temsili imtihan hayatı yaşatılıyor sana. Ve bu 2 günlük imtihan örneğinde de yine özgür iradenle seçiyorsun yolunu.
Ama işte sen sonsuza dek yaşasaydın iyilerden mi yoksa kötülerden mi olacağın bilindiğinden ve hangi olay karşısında nasıl tepki vereceğin bilindiğinden, karşına öyle olaylar çıkartılıyor ki senin özgür iradenle kötülük veya iyilik sergilemen sağlanıyor.
Yani kendinle yüzleşmen sağlanıyor.
Sana ahirette " işte sen busun, sonsuza dek yaşasaydın da genelde böyle şeyler yapacaktın" denmesi yolunda gerekli deliller toplanmış oluyor.
3- Sen iyilik veya kötülüğü kendin seçiyorsun. Sonra olayların gelişiminde bir takım müdahaleler oluyor.
Örneğin birisine yardım etmeyi seçiyorsun ve o kişiye yardım etmek için yanına gidiyorsun özgür iradenle. Ama bundan sonra örneğin sana müdahale geliyor ve bir bakıyorsun ki senin kapasitenin de üstünde olağanüstü şeyler yapıp o kişiye arzuladığın yardımı gerçekleştirivermişsin.
Yani kötülüğü veya iyiliği sen seçiyorsun, sonrasında, olayların gelişiminde ise yine hakettiğin doğrultuda şıklar, gelişmeler vücuda gelip karşına çıkıyor.
Şimdi burada çok kısaca değindim, yine sayfalar dolusu tam çözüm için çalışmamı bütün halinde oku lütfen.
Sevgiler
__________________ Bloğum:
http://emre1974tr.blogspot.com/
e-kitabım:
http://www.scribd.com/doc/99945687/f2dgkz4q-Book
Twitter adresim:
https://twitter.com/emre_1974tr
|
Yukarı dön |
|
|
ateist_mümin Newbie
Katılma Tarihi: 16 haziran 2010 Gönderilenler: 29
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Değerli Emre, önceki mesajımdan sonra yazınızı okudum cevabınızı bekledim. Ancak son mesajınızda da çok genel ifadeler kullanıyorsunuz. Ben biraz daha örneklerle açıyorum, hayatın içine girerek konuyu açmaya çalışıyorum. Yine bir örnek, bir yazılı sınava girdiniz. A ve B olmak üzere 2 farklı kitapçık var. Siz cevap kağıdınıza soru kitapçığını doğru bir şekilde mesela A yı işaretliyorsunuz.. Ama gıcığın biri sınavdan sonra sizin işaretinizi B olarak değiştiriyor. Sonuçta sınavı kazanamıyosunuz. Burda seçiminiz doğru olduğu halde, başkası yüzünden kaybetmiş olmuyor musunuz? Burda elinizde olan ne? Hayatınızı siz değil başkası yönlendirmiş olmuyor mu?
Başka bir örnek. Bir dilenci gördük, açım diyor.Biz de iyilik düşünerek gidip içi bol dönerli ekmek yaptırıp verdik. Adam içine bakıp dedi ki “Allah belanı versin ben vejeteryanim!”. Şimdi ne olacak?
Benim şu anki görüşüm Cebriyeciliğe daha yakın. Hayatı % 100 olarak kabul edersek bunun % 99 dan fazlası Yüksek İdarenin elindedir.
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ateist_mümin"yazdı:Benim şu anki görüşüm Cebriyeciliğe daha yakın. Hayatı % 100 olarak kabul edersek bunun % 99 dan fazlası Yüksek İdarenin elindedir.
Sevgili ateist_mümin.İnanın,ben Cebriyeciliği falan okumadım ve bilmem.23 yıldır sürekli Kur"an"ı okuyor ve inceliyorum.Ancak bu konuda benim Kur"an"dan edindiğim kanaat,sizinkinden farklı değil.Hatta,ben hayatın,%100"ünün,insan iradesinin dışında olduğunu da düşünüyorum.
Ancak,bu veya buna benzer çok grift konularda,her türlü teoriye açığım.Çünkü insanın bilmedikleri,bilemeyecekleri,bildiklerinden çok çok fazladır.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
ateist_mümin Newbie
Katılma Tarihi: 16 haziran 2010 Gönderilenler: 29
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam yorumcu, Kuran İslam konusunda yorum yapabilmek için okunması gereken esas kaynaktır. Ama tabi her okuyan aynı İslamı ve aynı şeyleri mi anlar, orası sanırım ayrı başlık altında inceleniyor bu sitede. Ancak hepimiz biliyoruz ki esas kaynak olan Kuranı anlama ve uygulama gayretleri içerisinde doğru veya yanlış onlarca hattâ yüzlerce ameli ve itikadi mezhep, bir o kadar da tarikat ortaya çıkmış. O yüzden elden geldiğince bu tür yorum eserlerine de göz atmakta fayda var.
İşte bahsettiğim itikadi mezheplerden biri de Cebriye mezhebidir. Görüş olarak özetle, kaderiye mezhebinin zıddıdır. Yani Kaderiye kulun özgürlüğü vardır der; cebriye ise herşey Allahın elindedir, kulun özgürlüğü yoktur der. Ama tabi bu mezheb de kendi içinde iki farklı görüşe ayrılmış. Tam cebriye ve kısmi cebriye.. Neyse kısaca böyle.
Sizin görüşünüze de saygım var. Zaten çok da fazla farkımız yok bu konuda o zaman:) Ve siz de o halde Tam cebriye ekolüne dahil oluyorsunuz. Bunda hiçbir zarar ya da eleştirilecek birşey yok.
Selam ile...
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Emre_1974tr.
Senin Kur"an anlayışın hakkında yeterli bilgiye sahip değildim.Gene sayılmam.Ama dün bir sayfada,bir iletini okudum.
Anladığım kadariyla sen,hayatı bu dünyadan başlatıp,bu dünya da sonlandırıyorsun.Taa,kiyamete kadar.
Adem ve eşiyle ilgili kıssalar,binlerce yıl yaşayan kavimler,Mele-i-Ala"daki sakinler,gök kapılarının açıldığı ve açılmadığı kişiler,gökten yere,yerden göğe dönen ruh(insan)ve melekler,çok özel kişiler hariç,seni hiç ilgilendirmiyor.
Demem o ki,çok dar bir dünyan ve çok dar bir Kur"an"ın var.
Cin anlayışın çok yanlış.Sana çok özel bir ayet yazayım.
"Ben Avrupa ve Afrika"lıları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım."
Böyle bir ayetten ne anlamak gerekiyorsa,"Ben cinleri ve insanları sadece bana kulluk etsinler diye yarattım" diyen ayetten de aynı şeyi anlamak gerekir.
Çünkü,cin ve insan kavramları,aynı zamanda birer çoğrafi terimdir de.
Avrupa ve Afrikalılar,birbirinden ayri topluluklardır.Ama esas itibariyle,her ikiside insandır,insanoğludur.Bundan dolayıdır ki,Kur"an cinlerin ne yeyip,içtiklerinden,ne kadar yaşadıklarından,cinsiyetlerinden falan hiç söz etmez.Ama cinlerin gözlerinden,kulaklarından,kalpleri"nden söz eder.
Deme o ki,Kur"an cinler derken,Evrenin kuzeyindeki Ademoğullarına,insan derken evren veya evrenlerin güneyindeki Ademoğullarından söz eder.Kur"an"da bu yorumla çelişen hiç bir ayet yoktur,olmadığını düşünüyorum.
Senin cin anlayışına göre,en küçük bir topluluk olan,iki kişiden biri cin olabiliyor.Bu durumda Kur"an"ın,sık sık kullandığı,"cinler ve insanlar"ifadesi,edebi açıdan çok düşük veya çok anlamsız bir ifade olmaktadır.
Sen Kur"an"da, ey kadın ve erkekler veya ey mümin ve müşrikler diye,bir hitap gördün mü? Eğer Kur"an,"ey cinler ve insanlar"diyorsa,ya mahiyet acısından,yada mekan açısından,birbirinden çok farklı varlıklardan,ya da birbirinden çok uzak varlıklardan söz ediyor demektir.
Bilmem anlatabildim mi?
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ateist_mümin Yazdı:
selam yorumcu, Kuran İslam konusunda yorum yapabilmek için okunması gereken esas kaynaktır. Ama tabi her okuyan aynı İslamı ve aynı şeyleri mi anlar, orası sanırım ayrı başlık altında inceleniyor bu sitede. Ancak hepimiz biliyoruz ki esas kaynak olan Kuranı anlama ve uygulama gayretleri içerisinde doğru veya yanlış onlarca hattâ yüzlerce ameli ve itikadi mezhep, bir o kadar da tarikat ortaya çıkmış. O yüzden elden geldiğince bu tür yorum eserlerine de göz atmakta fayda var.
İşte bahsettiğim itikadi mezheplerden biri de Cebriye mezhebidir. Görüş olarak özetle, kaderiye mezhebinin zıddıdır. Yani Kaderiye kulun özgürlüğü vardır der; cebriye ise herşey Allahın elindedir, kulun özgürlüğü yoktur der. Ama tabi bu mezheb de kendi içinde iki farklı görüşe ayrılmış. Tam cebriye ve kısmi cebriye.. Neyse kısaca böyle.
Sizin görüşünüze de saygım var. Zaten çok da fazla farkımız yok bu konuda o zaman:) Ve siz de o halde Tam cebriye ekolüne dahil oluyorsunuz. Bunda hiçbir zarar ya da eleştirilecek birşey yok.Ebette yok.Ama ben Kur"an"dan fırsat bulamıyorum ki.
Benim Kur"an dan edindiğim kanaatime göre,Kur"an meshepleri veya herhangi bir meshep sahibi veya mensubu olmayı yasaklamıyor.Çünkü herhangi bir meshep veya görüş sahibi olmak,bir zorunluluktur.Kur"an" meshepcilik yapmayı,yani kendi meshebinin,yani görüşünün,en üstün veya en doğru olduğunu,peşinen kabul etmeyi yasaklamaktadır..Günümüz tabirleriyle,her tür bağnazcılık,kendini veya kavmini çok beğenme,üstün görme.v.s.,bana göre mezhepciliktir.
Selam ile.
Selam ile... |
|
|
|
Yukarı dön |
|
|
UlulEbsar Uzman Uye
Katılma Tarihi: 26 mayis 2010 Yer: Micronesia Gönderilenler: 352
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili yorumcunun Cin anlayışı takdire şayan. Teferruata girmeye
gerek yok,ancak Kuranda Cin o günün toplumuna yabancı olan ve onlar
tarafından bilinmeyen toplulukları anlatır. Bu 1. anlamıdır. Öte
yandan İnsanın,insan tarafından "bilinmeyen" yönüne de Cin denir. Bio-kimyasal
anlamda Bedenden bedene ve Nörokimyasal tepkimeler sonucu halden hale
geçen insanın cin yönünü bilmek,kendini bilmekle mümkün. Bir takım
ışık hızında yaratıklar v.s görmek Beynin kısa devre yapmasından başka
birşey değildir. Kısa devreye neden olan ise dalga dalga yayılan korku ve
endişenin neden olduğu akımdır...Öyle ki bu dalgalar km.lerce öteden algılanabilir. İşbu ters akım söz konusu olunca
hareket edemez geçici felç olur ona karabasan dersin. Uçanlar,kaçanlar
eksik olmaz etrafında...Korku dağları sarınca...Endorfin ve Serotonin
ve Dopamin salgılamaya başlarsın... Bu kısır döngüden kurtulmanın tek
yolu DİREKSİYONA geçmek:) Bir
adnohipofiz hormonu olan ATCH .
Melatonin epifizde Serotonin etkili
olur. İsteyerek ve BİLEREK Melatonin salgılamayı başarırsan kontrol
sende demektir. Dilerseniz bu Ululelbab ne saçmalamış
deyin.Dilerseniz derin derin düşünün...Kaderiniz Ellerinizde. Bunuda
Allaha maletmeyin artık canım.
Sevgi ve Saygılar...
__________________ Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
|
Yukarı dön |
|
|
Yorumcu Uzman Uye
Katılma Tarihi: 08 mart 2010 Gönderilenler: 171
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
UlulEbsar Yazdı:
Sevgili yorumcunun Cin anlayışı takdire şayan. Teferruata girmeye gerek yok,ancak Kuranda Cin o günün toplumuna yabancı olan ve onlar tarafından bilinmeyen toplulukları anlatır. Bu 1. anlamıdır. Öte yandan İnsanın,insan tarafından "bilinmeyen" yönüne de Cin denir. Bio-kimyasal anlamda Bedenden bedene ve Nörokimyasal tepkimeler sonucu halden hale geçen insanın cin yönünü bilmek,kendini bilmekle mümkün. Bir takım ışık hızında yaratıklar v.s görmek Beynin kısa devre yapmasından başka birşey değildir. Kısa devreye neden olan ise dalga dalga yayılan korku ve endişenin neden olduğu akımdır...Öyle ki bu dalgalar km.lerce öteden algılanabilir. İşbu ters akım söz konusu olunca hareket edemez geçici felç olur ona karabasan dersin. Uçanlar,kaçanlar eksik olmaz etrafında...Korku dağları sarınca...Endorfin ve Serotonin ve Dopamin salgılamaya başlarsın... Bu kısır döngüden kurtulmanın tek yolu DİREKSİYONA geçmek:) Bir adnohipofiz hormonu olan ATCH . Melatonin epifizde Serotonin etkili olur. İsteyerek ve BİLEREK Melatonin salgılamayı başarırsan kontrol sende demektir. Dilerseniz bu Ululelbab ne saçmalamış deyin.Dilerseniz derin derin düşünün...Kaderiniz Ellerinizde. Bunuda Allaha maletmeyin artık canım.
Sevgi ve Saygılar...
|
|
|
Evet.Sözünü ettiğiniz karabasanlar,diğer bir ifade ile halüsinasyonlar anlaşılamadığı için,geleneksel cin inancı,neşvü nema buldu.Ki bende çocukken söz konusu halüsinasyonlardan gördüğümü çok iyi hatırlıyorum.Bilim ilerledikçe,bu veya buna benzer rüya"görme olayı da,daha iyi anlaşılacaktır diye düşünüyorum.
Kader konusuna gelince:Bana göre bu konu,insan iradesini veya insan idrakini,çok çok aşan bir şey.Dolayesiyle son tahlilde haddimizi bilmemiz gerekir diye düşünüyorum.
Ben makro açıdan düşündüğümde,tam bir kaderciyim diyebilirim.Yani bana göre,bütün varlıkları,insan,iblis veya melekler de dahil bütün varlıkların yaşadığı,tüm rolleri,Allah tasarladı,Allah yarattı.
Ancak,çok sınırlı da olsa,insanın da özgür bir iradesinin olduğunu veya olabileceğini veya olması gerektiğini de düşünüyorum.
Endoğruyu bilen Allah"tır.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Saffet Metin Uzman Uye
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Benim olaya yaklaşımım şöyle,
Allah sahneyi hazırlıyor. Yaşadığın zaman, Yaşadığın memleket, şehir , köy kasaba, fakirlik, zenginlik, okumuşluk cahillik vb.
Allah oyuncuları da hazırlıyor. Milliyet, aile, akrabalar, çevre halk.
Allah senaryoyu da hazırlıyor. Çevrendeki ekonomik, sosyal, siyasal, biyolojik olaylar, şartlar, kısıtlar.
Bu şartlar altında oyna bakalım rolünü nasıl oynuyorsun. Senin dışındaki olaylara tepkin nasıl. Doğrumu, yanlışmı, makul mü, aşırımı. Dine, görgüye, ahlaka uygunmu değilmi.
Senin özgür iraden , senin çevre şartlarına verdiğin tepki. Bu tepki Allahın rızasına uygun mu değilmi. Sınandığın şey bu.
Bilimsel olaylarda aynı şartlarda aynı madde aynı tepkiyi verirken, yani her civa, her demir, her oksijen vb. Her insan, hatta her toplum farklı bir tepki verir. Sosyal olayların bilimsel olaylardan farkı bu.
İnsan özgür iradesi ile bir tepkide bulunuyor. Örneğin cahilliği yenmek için okuyor. Fakirliği yenmek için çalışıyor. Ekonomik bir teşebbüste bulunuyor. Ama her insan farklı bir karşılıkla karşılaşıyor. Aynı şartlar altında aynı dükkanda, A şahsı zengin oluyor, B şahsı batıyor.
Bunlar imtihan, denenme ne dersen de.
Bende özgür iradenin olmakla bereber, bunun çok sınırlı olduğunu düşünüyorum. Bu özgür irade sanki Allahın kuluna zar atma şansı vermesi. Kimine hep yek geliyor, kimine düşeş . Tümüyle Allahın takdiri.
Selamlar,
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
|
Yukarı dön |
|
|
Emre_1974tr Uzman Uye
Katılma Tarihi: 05 agustos 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 494
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Yorumcu Yazdı:
Sevgili Emre_1974tr.
Senin Kur"an anlayışın hakkında yeterli bilgiye sahip değildim.Gene sayılmam.Ama dün bir sayfada,bir iletini okudum.
Anladığım kadariyla sen,hayatı bu dünyadan başlatıp,bu dünya da sonlandırıyorsun.Taa,kiyamete kadar.
Adem ve eşiyle ilgili kıssalar,binlerce yıl yaşayan kavimler,Mele-i-Ala"daki sakinler,gök kapılarının açıldığı ve açılmadığı kişiler,gökten yere,yerden göğe dönen ruh(insan)ve melekler,çok özel kişiler hariç,seni hiç ilgilendirmiyor.
Demem o ki,çok dar bir dünyan ve çok dar bir Kur"an"ın var.
Cin anlayışın çok yanlış.Sana çok özel bir ayet yazayım.
"Ben Avrupa ve Afrika"lıları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım."
Böyle bir ayetten ne anlamak gerekiyorsa,"Ben cinleri ve insanları sadece bana kulluk etsinler diye yarattım" diyen ayetten de aynı şeyi anlamak gerekir.
Çünkü,cin ve insan kavramları,aynı zamanda birer çoğrafi terimdir de.
Avrupa ve Afrikalılar,birbirinden ayri topluluklardır.Ama esas itibariyle,her ikiside insandır,insanoğludur.Bundan dolayıdır ki,Kur"an cinlerin ne yeyip,içtiklerinden,ne kadar yaşadıklarından,cinsiyetlerinden falan hiç söz etmez.Ama cinlerin gözlerinden,kulaklarından,kalpleri"nden söz eder.
Deme o ki,Kur"an cinler derken,Evrenin kuzeyindeki Ademoğullarına,insan derken evren veya evrenlerin güneyindeki Ademoğullarından söz eder.Kur"an"da bu yorumla çelişen hiç bir ayet yoktur,olmadığını düşünüyorum.
Senin cin anlayışına göre,en küçük bir topluluk olan,iki kişiden biri cin olabiliyor.Bu durumda Kur"an"ın,sık sık kullandığı,"cinler ve insanlar"ifadesi,edebi açıdan çok düşük veya çok anlamsız bir ifade olmaktadır.
Sen Kur"an"da, ey kadın ve erkekler veya ey mümin ve müşrikler diye,bir hitap gördün mü? Eğer Kur"an,"ey cinler ve insanlar"diyorsa,ya mahiyet acısından,yada mekan açısından,birbirinden çok farklı varlıklardan,ya da birbirinden çok uzak varlıklardan söz ediyor demektir.
Bilmem anlatabildim mi?
Selam ile.
|
|
|
Sevgili Yorumcu bu konuda hem dar hem de yanlış inançlara saplanmış olanın sen olduğunu biliyorsun.
Zaten cin konusunda yanlışını sana göstermiştim alternatiforumda ve ayetler karşısında birşey diyememiştin.
Ama sonra yine nefsine yenik düştün ve bildiğini okumaya devam ettin:)
Tıpkı namaz, çok eşlilik konularında da olduğu gibi...
Şu andan itibaren seninle tartışmayı noktalıyorum.
Selam
__________________ Bloğum:
http://emre1974tr.blogspot.com/
e-kitabım:
http://www.scribd.com/doc/99945687/f2dgkz4q-Book
Twitter adresim:
https://twitter.com/emre_1974tr
|
Yukarı dön |
|
|
|
|