HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kader ve özgür irade Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

ateist_mümin Yazdı:

Değerli Emre, çalışmalarınızda başarılar öncelikle..linkteki yazınızı okudum ama derinlemesine değil.  Birkaç paragraf arasına yorumlarımı yazdım.Kırmızı renkliler benim.

Allah neden çocuğu ilk baştan üstün yaratmıyor. Öldüren kişi Allahla ortaklık mı kurmuş �ey Rab bak sen hatalısın bu çocuğun yaşaması yanlış, ben bu çocuğu öldürüyorum ona göre, sen ailesine daha iyisini ver tamam mı��gibisinden ? Peki bizim böyle bir hakkımız var mı.Yani biz bir çocuğu öldürsek ve desek ki bana kızmayın bana ceza vermeyin, ben onu Allah bunun ailesine daya iyisini versin diye öldürdüm deme hakkımız var mı?


 Yani hiçbir şey insanın elinde değil??

 Kesin diyemem ama seçimlerimizin çok büyük bir çoğunluğu bize ait değil bence. Düşünüyorum trafikte yayasınız. Yolun karşısına geçeceksiniz. Size yeşil ışık yanıyor. Araçlara kırmızı. Yol bölünmüş yol. Bulunduğunuz taraftaki araçlar sağınızdan solunuza akıyor, geçeceğeniz taraf soldan sağa� size yeşil ışık yandığı için ve bulunduğunuz taraftan trafik kurallarına göre  soldan sağa araç geçmeyeceğini bildiğiniz için hiç sola bakmadan karşıya geçiyorsunuz ama o da ne araç ters yönden geliyor ve size çarpıyor. Sonuç ya yaralanma ya da ölüm.. burada sizin seçiminiz nerde?  Ya da bir sokaktan geçiyorsunuz. Vücudunuzun bi yerine kurşun saplanıyor. Seçiminiz nerde? Ya da ben bu hayattan sıkıldım deyip ölmek istiyoruz, bilmem kaç katlı binadan atlıyoruz. Ama ölmüyoruz. Halbuki seçimimiz yaşamak değil ölmekti . neden ölmedik? Şimdi ben iyi biri miyim kötü mü? Buna benzer yüz, bin, belki de milyonlarca örnek verilebilir. Gerçi ben olayın sadece ölüm kısmına girdim. Yoksa ölmeden önce kazandığımız kaybettiğimiz, yaptığımız yapamadığımız çok şey var.

 



Selam sevgili Ateist Mümin;

Çalışmamı tüm sayfalarıyla birlikte okuyunca sorularının çözüme kavuştuğunu göreceksin.

Ama burada da kısa cevaplar vereyim:

korktuk deniyor. Yani kesin bilmiyorlar mı?

1-Oradaki o kişi, tıpkı bir melek gibi özel görevli biri. Yoksa imtihan dünyasındaki bir kul hiç kimseye inancından dolayı tokat dahi atamaz.

Yani hiçkimse kimseye dokunamaz.

Zaten imtihan dünyasındaki hiçbir kul geleceği de bilemez ve kimin Allah'ın sevgili kulu, kimin kötü kulu olacağını da karar veremez.

Dediğim gibi, o ayetteki olayda tıpkı bir melek gibi görevli özel bir şahıs söz konusu. Ve doğrudan Allah'dan aldığı emri yerine getiriyor.

Ve bu görevlinin "korktuk" şeklindeki ifadesine gelince, orada konuşan Allah değil, kendi dilinden o anda bir cevap vermiş. Ama Allah kesin olarak biliyor ne olacağını.

2- "Yani hiçbir şey insanın elinde değil??"

Herşey senin özgür iradenle belirleniyor. Yani elinde...

Sen sonsuza dek sonsuz seçeneklerde imtihan olsaydın yapacakların doğrultusunda 2 günlük bir temsili imtihan hayatı yaşatılıyor sana. Ve bu 2 günlük imtihan örneğinde de yine özgür iradenle seçiyorsun yolunu.

Ama işte sen sonsuza dek yaşasaydın iyilerden mi yoksa kötülerden mi olacağın bilindiğinden ve hangi olay karşısında nasıl tepki vereceğin bilindiğinden, karşına öyle olaylar çıkartılıyor ki senin özgür iradenle kötülük veya iyilik sergilemen sağlanıyor.

Yani kendinle yüzleşmen sağlanıyor.

Sana ahirette " işte sen busun, sonsuza dek yaşasaydın da genelde böyle şeyler yapacaktın" denmesi yolunda gerekli deliller toplanmış oluyor.

3- Sen iyilik veya kötülüğü kendin seçiyorsun. Sonra olayların gelişiminde bir takım müdahaleler oluyor.

Örneğin birisine yardım etmeyi seçiyorsun ve o kişiye yardım etmek için yanına gidiyorsun özgür iradenle. Ama bundan sonra örneğin sana müdahale geliyor ve bir bakıyorsun ki senin kapasitenin de üstünde olağanüstü şeyler yapıp o kişiye arzuladığın yardımı gerçekleştirivermişsin.

Yani kötülüğü veya iyiliği sen seçiyorsun, sonrasında, olayların gelişiminde ise yine hakettiğin doğrultuda şıklar, gelişmeler vücuda gelip karşına çıkıyor.

Şimdi burada çok kısaca değindim, yine sayfalar dolusu tam çözüm için çalışmamı bütün halinde oku lütfen.

Sevgiler












__________________
Bloğum:

http://emre1974tr.blogspot.com/

e-kitabım:

http://www.scribd.com/doc/99945687/f2dgkz4q-Book

Twitter adresim:

https://twitter.com/emre_1974tr
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
ateist_mümin
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 16 haziran 2010
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ateist_mümin

Değerli Emre, önceki mesajımdan sonra yazınızı okudum cevabınızı bekledim. Ancak son mesajınızda da çok genel ifadeler kullanıyorsunuz. Ben biraz daha örneklerle açıyorum, hayatın içine girerek konuyu açmaya çalışıyorum. Yine bir örnek, bir yazılı sınava girdiniz. A ve B olmak üzere 2 farklı kitapçık var. Siz cevap kağıdınıza soru kitapçığını doğru bir şekilde mesela A yı işaretliyorsunuz.. Ama gıcığın biri sınavdan sonra sizin işaretinizi B olarak değiştiriyor. Sonuçta sınavı kazanamıyosunuz. Burda seçiminiz doğru olduğu halde, başkası yüzünden kaybetmiş olmuyor musunuz? Burda elinizde olan ne? Hayatınızı siz değil başkası yönlendirmiş olmuyor mu?

 

Başka bir örnek. Bir dilenci gördük, açım diyor.Biz de iyilik düşünerek gidip içi bol dönerli ekmek yaptırıp verdik. Adam içine bakıp dedi ki “Allah belanı versin ben vejeteryanim!”. Şimdi ne olacak?

  

Benim şu anki görüşüm Cebriyeciliğe daha yakın. Hayatı % 100 olarak kabul edersek bunun % 99 dan fazlası Yüksek İdarenin elindedir.

 

 

Yukarı dön Göster ateist_mümin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ateist_mümin
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

 

ateist_mümin"yazdı:Benim şu anki görüşüm Cebriyeciliğe daha yakın. Hayatı % 100 olarak kabul edersek bunun % 99 dan fazlası Yüksek İdarenin elindedir.

 

Sevgili ateist_mümin.İnanın,ben Cebriyeciliği falan okumadım ve bilmem.23 yıldır sürekli Kur"an"ı okuyor ve inceliyorum.Ancak bu konuda benim Kur"an"dan edindiğim kanaat,sizinkinden farklı değil.Hatta,ben hayatın,%100"ünün,insan iradesinin dışında olduğunu da düşünüyorum.

 

Ancak,bu veya buna benzer çok grift konularda,her türlü teoriye açığım.Çünkü insanın bilmedikleri,bilemeyecekleri,bildiklerinden çok çok fazladır.

 

Selam ile. 

 

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
ateist_mümin
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 16 haziran 2010
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ateist_mümin

selam yorumcu, Kuran İslam konusunda yorum yapabilmek için okunması gereken esas kaynaktır. Ama tabi her okuyan aynı İslamı ve aynı şeyleri mi anlar, orası sanırım ayrı başlık altında inceleniyor bu sitede. Ancak hepimiz biliyoruz ki esas kaynak olan Kuranı anlama ve uygulama gayretleri içerisinde doğru veya yanlış onlarca hattâ yüzlerce ameli ve itikadi mezhep, bir o kadar da tarikat ortaya çıkmış. O yüzden elden geldiğince bu tür yorum eserlerine de göz atmakta fayda var.

İşte bahsettiğim itikadi mezheplerden biri de Cebriye mezhebidir. Görüş olarak özetle, kaderiye mezhebinin zıddıdır. Yani Kaderiye kulun özgürlüğü vardır der; cebriye ise herşey Allahın elindedir, kulun özgürlüğü yoktur der. Ama tabi bu mezheb de kendi içinde iki farklı görüşe ayrılmış. Tam cebriye ve kısmi cebriye.. Neyse kısaca böyle.

Sizin görüşünüze de saygım var. Zaten çok da fazla farkımız yok bu konuda o zaman:) Ve siz de o halde Tam cebriye ekolüne dahil oluyorsunuz. Bunda hiçbir zarar ya da eleştirilecek birşey yok.

Selam ile... 

Yukarı dön Göster ateist_mümin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ateist_mümin
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

 

Sevgili Emre_1974tr.

Senin Kur"an anlayışın hakkında yeterli bilgiye sahip değildim.Gene sayılmam.Ama dün bir sayfada,bir iletini okudum.

Anladığım kadariyla sen,hayatı bu dünyadan başlatıp,bu dünya da sonlandırıyorsun.Taa,kiyamete kadar.

Adem ve eşiyle ilgili kıssalar,binlerce yıl yaşayan kavimler,Mele-i-Ala"daki sakinler,gök kapılarının açıldığı ve açılmadığı kişiler,gökten yere,yerden göğe dönen ruh(insan)ve melekler,çok özel kişiler hariç,seni hiç ilgilendirmiyor.

Demem o ki,çok dar bir dünyan ve çok dar bir Kur"an"ın var.

Cin anlayışın çok yanlış.Sana çok özel bir ayet yazayım.

"Ben Avrupa ve Afrika"lıları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım."

Böyle bir ayetten ne anlamak gerekiyorsa,"Ben cinleri ve insanları sadece bana kulluk etsinler diye yarattım" diyen ayetten de aynı şeyi anlamak gerekir.

Çünkü,cin ve insan kavramları,aynı zamanda birer çoğrafi terimdir de.

Avrupa ve Afrikalılar,birbirinden ayri topluluklardır.Ama esas itibariyle,her ikiside insandır,insanoğludur.Bundan dolayıdır ki,Kur"an cinlerin ne yeyip,içtiklerinden,ne kadar yaşadıklarından,cinsiyetlerinden falan hiç söz etmez.Ama cinlerin gözlerinden,kulaklarından,kalpleri"nden söz eder.

Deme o ki,Kur"an cinler derken,Evrenin kuzeyindeki Ademoğullarına,insan derken evren veya evrenlerin güneyindeki Ademoğullarından söz eder.Kur"an"da bu yorumla çelişen hiç bir ayet yoktur,olmadığını düşünüyorum.

Senin cin anlayışına göre,en küçük bir topluluk olan,iki kişiden biri cin olabiliyor.Bu durumda Kur"an"ın,sık sık kullandığı,"cinler ve insanlar"ifadesi,edebi açıdan çok düşük veya çok anlamsız bir ifade olmaktadır.

Sen Kur"an"da, ey kadın ve erkekler veya ey mümin ve müşrikler diye,bir hitap gördün mü? Eğer Kur"an,"ey cinler ve insanlar"diyorsa,ya mahiyet acısından,yada mekan açısından,birbirinden çok farklı varlıklardan,ya da birbirinden çok uzak varlıklardan söz ediyor demektir.

Bilmem anlatabildim mi?

Selam ile.

 

 

 

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

ateist_mümin Yazdı:

selam yorumcu, Kuran İslam konusunda yorum yapabilmek için okunması gereken esas kaynaktır. Ama tabi her okuyan aynı İslamı ve aynı şeyleri mi anlar, orası sanırım ayrı başlık altında inceleniyor bu sitede. Ancak hepimiz biliyoruz ki esas kaynak olan Kuranı anlama ve uygulama gayretleri içerisinde doğru veya yanlış onlarca hattâ yüzlerce ameli ve itikadi mezhep, bir o kadar da tarikat ortaya çıkmış. O yüzden elden geldiğince bu tür yorum eserlerine de göz atmakta fayda var.

İşte bahsettiğim itikadi mezheplerden biri de Cebriye mezhebidir. Görüş olarak özetle, kaderiye mezhebinin zıddıdır. Yani Kaderiye kulun özgürlüğü vardır der; cebriye ise herşey Allahın elindedir, kulun özgürlüğü yoktur der. Ama tabi bu mezheb de kendi içinde iki farklı görüşe ayrılmış. Tam cebriye ve kısmi cebriye.. Neyse kısaca böyle.

Sizin görüşünüze de saygım var. Zaten çok da fazla farkımız yok bu konuda o zaman:) Ve siz de o halde Tam cebriye ekolüne dahil oluyorsunuz. Bunda hiçbir zarar ya da eleştirilecek birşey yok.Ebette yok.Ama ben Kur"an"dan fırsat bulamıyorum ki.

Benim Kur"an dan edindiğim kanaatime göre,Kur"an meshepleri veya herhangi bir meshep sahibi veya mensubu olmayı yasaklamıyor.Çünkü herhangi bir meshep veya görüş sahibi olmak,bir zorunluluktur.Kur"an" meshepcilik yapmayı,yani kendi meshebinin,yani görüşünün,en üstün veya en doğru olduğunu,peşinen kabul etmeyi yasaklamaktadır..Günümüz tabirleriyle,her tür bağnazcılık,kendini veya kavmini çok beğenme,üstün görme.v.s.,bana göre mezhepciliktir.

Selam ile.

Selam ile... 

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Sevgili yorumcunun Cin anlayışı takdire şayan.
Teferruata girmeye gerek yok,ancak Kuranda Cin o günün toplumuna yabancı olan ve onlar tarafından bilinmeyen toplulukları anlatır.
Bu 1. anlamıdır.
Öte yandan İnsanın,insan tarafından "bilinmeyen" yönüne de Cin denir.
Bio-kimyasal anlamda Bedenden bedene ve Nörokimyasal tepkimeler sonucu halden hale geçen insanın cin yönünü bilmek,kendini bilmekle mümkün.
Bir takım ışık hızında yaratıklar v.s görmek Beynin kısa devre yapmasından başka birşey değildir.
Kısa devreye neden olan ise dalga dalga yayılan korku ve endişenin neden olduğu akımdır...Öyle ki bu dalgalar km.lerce öteden algılanabilir.
İşbu ters akım söz konusu olunca hareket edemez geçici felç olur ona karabasan dersin.
Uçanlar,kaçanlar eksik olmaz etrafında...Korku dağları sarınca...Endorfin ve Serotonin ve Dopamin salgılamaya başlarsın...
Bu kısır döngüden kurtulmanın tek yolu DİREKSİYONA geçmek:)
Bir adnohipofiz hormonu olan ATCH Melatonin epifizde Serotonin etkili olur.
İsteyerek ve BİLEREK Melatonin salgılamayı başarırsan kontrol sende demektir.
Dilerseniz bu Ululelbab ne saçmalamış deyin.Dilerseniz derin derin düşünün...Kaderiniz Ellerinizde.
Bunuda Allaha maletmeyin artık canım.

Sevgi ve Saygılar...



__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

UlulEbsar Yazdı:
Sevgili yorumcunun Cin anlayışı takdire şayan.
Teferruata girmeye gerek yok,ancak Kuranda Cin o günün toplumuna yabancı olan ve onlar tarafından bilinmeyen toplulukları anlatır.
Bu 1. anlamıdır.
Öte yandan İnsanın,insan tarafından "bilinmeyen" yönüne de Cin denir.
Bio-kimyasal anlamda Bedenden bedene ve Nörokimyasal tepkimeler sonucu halden hale geçen insanın cin yönünü bilmek,kendini bilmekle mümkün.
Bir takım ışık hızında yaratıklar v.s görmek Beynin kısa devre yapmasından başka birşey değildir.
Kısa devreye neden olan ise dalga dalga yayılan korku ve endişenin neden olduğu akımdır...Öyle ki bu dalgalar km.lerce öteden algılanabilir.
İşbu ters akım söz konusu olunca hareket edemez geçici felç olur ona karabasan dersin.
Uçanlar,kaçanlar eksik olmaz etrafında...Korku dağları sarınca...Endorfin ve Serotonin ve Dopamin salgılamaya başlarsın...
Bu kısır döngüden kurtulmanın tek yolu DİREKSİYONA geçmek:)
Bir adnohipofiz hormonu olan ATCH Melatonin epifizde Serotonin etkili olur.
İsteyerek ve BİLEREK Melatonin salgılamayı başarırsan kontrol sende demektir.
Dilerseniz bu Ululelbab ne saçmalamış deyin.Dilerseniz derin derin düşünün...Kaderiniz Ellerinizde.
Bunuda Allaha maletmeyin artık canım.

Sevgi ve Saygılar...

Evet.Sözünü ettiğiniz karabasanlar,diğer bir ifade ile halüsinasyonlar anlaşılamadığı için,geleneksel cin inancı,neşvü nema buldu.Ki bende çocukken söz konusu halüsinasyonlardan gördüğümü çok iyi hatırlıyorum.Bilim ilerledikçe,bu veya buna benzer rüya"görme olayı da,daha iyi anlaşılacaktır diye düşünüyorum.

Kader konusuna gelince:Bana göre bu konu,insan iradesini veya insan idrakini,çok çok aşan bir şey.Dolayesiyle son tahlilde haddimizi bilmemiz gerekir diye düşünüyorum.

Ben makro açıdan düşündüğümde,tam bir kaderciyim diyebilirim.Yani bana göre,bütün varlıkları,insan,iblis veya melekler de dahil bütün varlıkların yaşadığı,tüm rolleri,Allah tasarladı,Allah yarattı.

Ancak,çok sınırlı da olsa,insanın da özgür bir iradesinin olduğunu veya olabileceğini veya olması gerektiğini de düşünüyorum.

Endoğruyu bilen Allah"tır.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

 

Benim olaya yaklaşımım şöyle,

Allah sahneyi hazırlıyor. Yaşadığın zaman, Yaşadığın memleket, şehir , köy kasaba, fakirlik, zenginlik, okumuşluk cahillik vb.

Allah oyuncuları da hazırlıyor. Milliyet, aile, akrabalar, çevre halk.

Allah senaryoyu da hazırlıyor. Çevrendeki ekonomik, sosyal, siyasal, biyolojik  olaylar, şartlar, kısıtlar.

Bu şartlar altında oyna bakalım rolünü nasıl oynuyorsun. Senin dışındaki olaylara tepkin nasıl. Doğrumu, yanlışmı, makul mü, aşırımı. Dine, görgüye, ahlaka uygunmu değilmi.

Senin özgür iraden , senin çevre şartlarına verdiğin tepki. Bu tepki Allahın rızasına  uygun mu değilmi. Sınandığın şey bu.

Bilimsel olaylarda aynı şartlarda aynı madde aynı tepkiyi verirken, yani her civa, her demir, her oksijen vb. Her insan, hatta her toplum  farklı bir tepki verir. Sosyal olayların bilimsel olaylardan farkı bu.  

İnsan özgür iradesi ile bir tepkide bulunuyor. Örneğin cahilliği yenmek için okuyor. Fakirliği yenmek için çalışıyor. Ekonomik bir teşebbüste bulunuyor. Ama her insan farklı bir karşılıkla karşılaşıyor. Aynı şartlar altında aynı dükkanda, A şahsı zengin oluyor, B şahsı batıyor.

Bunlar imtihan, denenme ne dersen de.

Bende özgür iradenin olmakla bereber, bunun çok sınırlı olduğunu düşünüyorum. Bu özgür irade sanki Allahın kuluna zar atma şansı vermesi. Kimine hep yek geliyor, kimine düşeş . Tümüyle Allahın takdiri.

Selamlar,

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Yorumcu Yazdı:

 

Sevgili Emre_1974tr.

Senin Kur"an anlayışın hakkında yeterli bilgiye sahip değildim.Gene sayılmam.Ama dün bir sayfada,bir iletini okudum.

Anladığım kadariyla sen,hayatı bu dünyadan başlatıp,bu dünya da sonlandırıyorsun.Taa,kiyamete kadar.

Adem ve eşiyle ilgili kıssalar,binlerce yıl yaşayan kavimler,Mele-i-Ala"daki sakinler,gök kapılarının açıldığı ve açılmadığı kişiler,gökten yere,yerden göğe dönen ruh(insan)ve melekler,çok özel kişiler hariç,seni hiç ilgilendirmiyor.

Demem o ki,çok dar bir dünyan ve çok dar bir Kur"an"ın var.

Cin anlayışın çok yanlış.Sana çok özel bir ayet yazayım.

"Ben Avrupa ve Afrika"lıları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım."

Böyle bir ayetten ne anlamak gerekiyorsa,"Ben cinleri ve insanları sadece bana kulluk etsinler diye yarattım" diyen ayetten de aynı şeyi anlamak gerekir.

Çünkü,cin ve insan kavramları,aynı zamanda birer çoğrafi terimdir de.

Avrupa ve Afrikalılar,birbirinden ayri topluluklardır.Ama esas itibariyle,her ikiside insandır,insanoğludur.Bundan dolayıdır ki,Kur"an cinlerin ne yeyip,içtiklerinden,ne kadar yaşadıklarından,cinsiyetlerinden falan hiç söz etmez.Ama cinlerin gözlerinden,kulaklarından,kalpleri"nden söz eder.

Deme o ki,Kur"an cinler derken,Evrenin kuzeyindeki Ademoğullarına,insan derken evren veya evrenlerin güneyindeki Ademoğullarından söz eder.Kur"an"da bu yorumla çelişen hiç bir ayet yoktur,olmadığını düşünüyorum.

Senin cin anlayışına göre,en küçük bir topluluk olan,iki kişiden biri cin olabiliyor.Bu durumda Kur"an"ın,sık sık kullandığı,"cinler ve insanlar"ifadesi,edebi açıdan çok düşük veya çok anlamsız bir ifade olmaktadır.

Sen Kur"an"da, ey kadın ve erkekler veya ey mümin ve müşrikler diye,bir hitap gördün mü? Eğer Kur"an,"ey cinler ve insanlar"diyorsa,ya mahiyet acısından,yada mekan açısından,birbirinden çok farklı varlıklardan,ya da birbirinden çok uzak varlıklardan söz ediyor demektir.

Bilmem anlatabildim mi?

Selam ile.

 

 

 



Sevgili Yorumcu bu konuda hem dar hem de yanlış inançlara saplanmış olanın sen olduğunu biliyorsun.

Zaten cin konusunda yanlışını sana  göstermiştim alternatiforumda ve ayetler karşısında birşey diyememiştin.

Ama sonra yine nefsine yenik düştün ve bildiğini okumaya devam ettin:)

Tıpkı namaz, çok eşlilik konularında da olduğu gibi...

Şu andan itibaren seninle tartışmayı noktalıyorum.

Selam





__________________
Bloğum:

http://emre1974tr.blogspot.com/

e-kitabım:

http://www.scribd.com/doc/99945687/f2dgkz4q-Book

Twitter adresim:

https://twitter.com/emre_1974tr
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats