HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kader ve özgür irade Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

İşte ruhçu öğretinin ruhlar, reenkarnasyon ve tekamül yalanları her yeri sarmış durumda ne yazık ki.

Kuran'da ruh kavramı ile ilgili yazım:

http://www.diniyazilar.com/dy/oku/1425/islamda-canlilarin-ru hu-hayaleti-yoktur.htm

Cinlerin ruhları ve reenkarnasyonu nasıl varmış gibi gösterdiklerine değindiğim tartışmam:

http://www.alternatifforum.org/archives.php/ruh%C3%A7u-%C3%B 6%C4%9Freti-quotateizmin-a%C3%A7%C4%B1k-y%C3%B6neticisi-olma k-i%C3%A7inquot-atakta/40

 

Selam ve sevgiler.

 

Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Emre;

Doğrusu bu başlık altındaki iddialar ve karşı cevaplardan pek birşey anlamadım. Lakin sizinle benim aramdaki bu başlık altındaki diyalogda yine bir karışıklık sözkonusu. Öncelikle sizin 10. sahifedeki yazınızın alta alıntıladığım bölümüyle ilgili soru sormuştum ki soruma muhatab olan bölüm şu:

3- Zaten her insan doğarken temel vahyi alıyor:

7: 172 Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim? " "Evet, tanıklık ediyoruz, " derler. Böylece diriliş günü, "Biz bundan habersizdik, " diyemezsiniz.

7: 173 Yahut, "Atalarımız önceden ortak koştu ve biz de onlardan sonra gelen soylarıyız, bizi bidat ve hurafelere dalanlardan dolayı mı yok edeceksin, " diyemezsiniz.

Bu düşüncenize karşın 11. sahifede sorduğum soru ise şu:

7/172,173 nolu ayetler hakkındaki düşüncelerinizden hareketle 27/93 ve 41/53 nolu ayetleri nasıl anlamalıyız?

"Ve de ki: "Allah'a hamdolsun, O size ayetlerini gösterecektir, siz de onları bilip tanıyacaksınız." Senin Rabbin, yaptıklarınızdan gafil değildir." 27/93 (a bulaç)

"Biz ayetlerimizi hem afakta, hem kendi nefislerinde onlara göstereceğiz;  öyle ki, şüphesiz onun hak olduğu kendilerine açıkça belli olsun. Her şeyin üzerinde Rabbinin şahid olması yetmez mi?" 41/53 (a bulaç)

Ayrıca Muhammed Esed'in Kur'an Mesajı (Meal-Tefsir) isimli eserindende 7/172,173 nolu ayetlere bakılabilir.

 Muhabbetle...

Akabinde 12. sahifede vermiş olduğunuz cevap ise şu:

Tamam işte sevgili Öğrenci, kendi içimize de bazı ayetlerin-vahyin işlendiğini gösteriyor bu ayetler.

Hem Kitapta, hem evrende hem de içimizde ayetler var.

Sorulan soru ve verilen cevap birbirini karşılıyor mu? 

Şimdi tekrar soruyorum 7/172 ve 173. ayetlere ilişkin doğarken alınan temel vahiy nasıl oluyor. Akabinde sorduğum 27/93 ve 41/53 ayetleri neyi anlatıyor.

Muhabbetle...

  



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

öğrenci98 Yazdı:

Merhabalar

Sayın Emre;

Doğrusu bu başlık altındaki iddialar ve karşı cevaplardan pek birşey anlamadım. Lakin sizinle benim aramdaki bu başlık altındaki diyalogda yine bir karışıklık sözkonusu. Öncelikle sizin 10. sahifedeki yazınızın alta alıntıladığım bölümüyle ilgili soru sormuştum ki soruma muhatab olan bölüm şu:

3- Zaten her insan doğarken temel vahyi alıyor:

7: 172 Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim? " "Evet, tanıklık ediyoruz, " derler. Böylece diriliş günü, "Biz bundan habersizdik, " diyemezsiniz.

7: 173 Yahut, "Atalarımız önceden ortak koştu ve biz de onlardan sonra gelen soylarıyız, bizi bidat ve hurafelere dalanlardan dolayı mı yok edeceksin, " diyemezsiniz.

Bu düşüncenize karşın 11. sahifede sorduğum soru ise şu:

7/172,173 nolu ayetler hakkındaki düşüncelerinizden hareketle 27/93 ve 41/53 nolu ayetleri nasıl anlamalıyız?

"Ve de ki: "Allah'a hamdolsun, O size ayetlerini gösterecektir, siz de onları bilip tanıyacaksınız." Senin Rabbin, yaptıklarınızdan gafil değildir." 27/93 (a bulaç)

"Biz ayetlerimizi hem afakta, hem kendi nefislerinde onlara göstereceğiz;  öyle ki, şüphesiz onun hak olduğu kendilerine açıkça belli olsun. Her şeyin üzerinde Rabbinin şahid olması yetmez mi?" 41/53 (a bulaç)

Ayrıca Muhammed Esed'in Kur'an Mesajı (Meal-Tefsir) isimli eserindende 7/172,173 nolu ayetlere bakılabilir.

 Muhabbetle...

Akabinde 12. sahifede vermiş olduğunuz cevap ise şu:

Tamam işte sevgili Öğrenci, kendi içimize de bazı ayetlerin-vahyin işlendiğini gösteriyor bu ayetler.

Hem Kitapta, hem evrende hem de içimizde ayetler var.

Sorulan soru ve verilen cevap birbirini karşılıyor mu? 

Şimdi tekrar soruyorum 7/172 ve 173. ayetlere ilişkin doğarken alınan temel vahiy nasıl oluyor. Akabinde sorduğum 27/93 ve 41/53 ayetleri neyi anlatıyor.

Muhabbetle...

  

 

Merhaba sevgili Öğrenci;

Öncelikle tekrardan, doğum-yaratılış sırasında bize işlenen vahiyden bahseden ayetlere örnekler vererek başlayalım:

7: 172 Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim? " "Evet, tanıklık ediyoruz, " derler. Böylece diriliş günü, "Biz bundan habersizdik, " diyemezsiniz.

7: 173 Yahut, "Atalarımız önceden ortak koştu ve biz de onlardan sonra gelen soylarıyız, bizi bidat ve hurafelere dalanlardan dolayı mı yok edeceksin, " diyemezsiniz.

Yani anne karnında bize çok önemli ve temel bir ilahi bilgi işleniyor.

Yine genlerimizde, yaratılış programımızda temel vahiylerin olduğuna delil başka bir ayet sunayım:

-Bir tek Tanrıcı (hanif) olarak kendini dine adamalısın. Nitekim, ALLAH insanları böyle bir yaratılış ile donatarak yaratmıştır. ALLAH`ın yaratışında değişiklik olmaz. Bu, tam yetkin bir dindir, fakat insanların çoğu bilmez (Rum Suresi 30)

Yaratılışımızda bize temel bilgiler verilmiştir. Ve bu yüzden doğuştan bunlardan sorumluyuz. Ve yine bu yüzden Kuran ayetlerini görünce bunların Allah'ın ayetleri olduğunu anlamakla yükümlüyüz. Çünkü Kuran'daki ayetlerin az da olsa bir kısmı içimizde mevcut. Kuran ayetlerini görünce, hemen "verdiğimiz sözü ve genlerimize işlenen vahyi" hatırlamakla yükümlü insanlar.

Şimdi senin verdiğin ayetlere geçelim:

"Ve de ki: "Allah'a hamdolsun, O size ayetlerini gösterecektir, siz de onları bilip tanıyacaksınız." Senin Rabbin, yaptıklarınızdan gafil değildir." 27/93 (a bulaç)

İşte bu ayetleri tanımamızın nedeni, zaten onların bir kısmının bize doğarken işlenmiş olmasıdır. Sen neyi tanırsın? Daha evvelden "bildiğin" , "tanıştığın" bir şeyi tanırsın öyle değil mi?

"Biz ayetlerimizi hem afakta, hem kendi nefislerinde onlara göstereceğiz;  öyle ki, şüphesiz onun hak olduğu kendilerine açıkça belli olsun. Her şeyin üzerinde Rabbinin şahid olması yetmez mi?" 41/53 (a bulaç)

Kendi içimizde de Allah'ın ayetleri-vahyi olduğuna göre, ayetlerimi nefslerimizde de görmek durumundayız.

Tabii bu ayetlerin bir yönden açıklamasını verdim konuyla ilgili olarak. Yoksa burada anlatılan sadece bununla sınırlı değil elbet.

 

Selam ve sevgiler.

 

 

 

 

 

 

Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Emre 1974 yazdı:

Öncelikle tekrardan, doğum-yaratılış sırasında bize işlenen vahiyden bahseden ayetlere örnekler vererek başlayalım:

7: 172 Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim? " "Evet, tanıklık ediyoruz, " derler. Böylece diriliş günü, "Biz bundan habersizdik, " diyemezsiniz.

7: 173 Yahut, "Atalarımız önceden ortak koştu ve biz de onlardan sonra gelen soylarıyız, bizi bidat ve hurafelere dalanlardan dolayı mı yok edeceksin, " diyemezsiniz.

Yani anne karnında bize çok önemli ve temel bir ilahi bilgi işleniyor.

Sayın Emre;

Vermiş olduğunuz 7/172 ayet mealinde ki  "....bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim? " "Evet, tanıklık ediyoruz, " derler...."  cümlesinde "çıkarırken" şeklindeki yanlış çeviri üzerine kurulmuş bir mantık olduğu kanaatindeyim. Evvela siz böyle birşey hatırlıyormusunuz? Şahsen ben hatırlamıyorum! 

Ötesinde Adem kıssasında 2/31 de geçen "ve alleme ademel esma e kulleha" ifadesinide bu konuyla birlikte değerlendirirsek ademoğlunun doğarken değilde sonraki süreçte tecrübe ederek "esma" yı öğrenmiyor mu?

İlaveten 46/15 geçen "...nihayet olgunluğa erdiği ve kırk yaşına girdiği zaman..." ifadeside olgunluğu ifade etmesi açısından bu noktada çok önem arzetmekte.

Ayrıca dediğim gibi 27/93 ve 41/53 te ifade edildiği gibi enfüs ve afaktaki ayetleri tanıyabilecek yaşa geldikten sonra sorumluluk devreye girmektedir. Dikkat edilmesi gereken bir başka nokta ise cinsellik ile akletme yaşlarıda birbirine karıştırılmamalı.

Muhabbetle...

  

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

öğrenci98 Yazdı:

Merhabalar

Emre 1974 yazdı:

Öncelikle tekrardan, doğum-yaratılış sırasında bize işlenen vahiyden bahseden ayetlere örnekler vererek başlayalım:

7: 172 Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim? " "Evet, tanıklık ediyoruz, " derler. Böylece diriliş günü, "Biz bundan habersizdik, " diyemezsiniz.

7: 173 Yahut, "Atalarımız önceden ortak koştu ve biz de onlardan sonra gelen soylarıyız, bizi bidat ve hurafelere dalanlardan dolayı mı yok edeceksin, " diyemezsiniz.

Yani anne karnında bize çok önemli ve temel bir ilahi bilgi işleniyor.

Sayın Emre;

Vermiş olduğunuz 7/172 ayet mealinde ki  "....bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim? " "Evet, tanıklık ediyoruz, " derler...."  cümlesinde "çıkarırken" şeklindeki yanlış çeviri üzerine kurulmuş bir mantık olduğu kanaatindeyim. Evvela siz böyle birşey hatırlıyormusunuz? Şahsen ben hatırlamıyorum! 

Ötesinde Adem kıssasında 2/31 de geçen "ve alleme ademel esma e kulleha" ifadesinide bu konuyla birlikte değerlendirirsek ademoğlunun doğarken değilde sonraki süreçte tecrübe ederek "esma" yı öğrenmiyor mu?

İlaveten 46/15 geçen "...nihayet olgunluğa erdiği ve kırk yaşına girdiği zaman..." ifadeside olgunluğu ifade etmesi açısından bu noktada çok önem arzetmekte.

Ayrıca dediğim gibi 27/93 ve 41/53 te ifade edildiği gibi enfüs ve afaktaki ayetleri tanıyabilecek yaşa geldikten sonra sorumluluk devreye girmektedir. Dikkat edilmesi gereken bir başka nokta ise cinsellik ile akletme yaşlarıda birbirine karıştırılmamalı.

Muhabbetle...

Oyum Öğrenciden yana.

Selam ile.


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

27/93 ve 41/53'ün muhatapları müşrikler olduğu gözardı edilmemeli. Bu ayetler müşriklere/ inkarcılara tehdit içeriyor. Mevzu bahis ayetler /deliller Allah'ın onları yakında nasıl cezalandıracağının delilleri olsa gerek! Yani onları nasıl cezalandıracağını onlara gösterecek. Allah'u a'lem.

Muhabbetle.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Haktansapmaz;

Bahsi geçen ayetlerin siyak ve sibakı dediğiniz gibi olup, lakin birde genelleyerek bakacak olursak konunun parelelinde 6/75 ve 21/56 da anlatılan İbrahimi anlayışda bu noktaya temas emekte olduğu kanaatindeyim. Şöyle ki;

"Böylece biz İbrahim’e göklerin ve yerin melekutunu gösteriyorduk ki, gerçeği görüp bilerek inananlardan olsun." 6/75 (ynö)

"Dedi: “Hiç de değil. Sizin Rabbiniz, göklerin ve yerin Rabbidir ki, onları yaratmıştır. Ben de bunlara tanıklık edenlerdenim.” " 21/56 (ynö)

Ayrıca genel bir mümin tanımı şekliyle karşımıza gelen 3/191 ayetide konuya dahil edilebilir.

"Aklı ve gönlü işletenler o kişilerdir ki, ayakta, otururken, yan yatarken hep Allah’ı anarlar; göklerin ve yerin yaradılışı hakkında derin derin düşünürler: “Ey Rabbimiz! Sen bunu boşuna yaratmadın. Şanın yücedir senin. Ateş azabından koru bizi.” " 3/191 (ynö)

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

öğrenci98 Yazdı:

Merhabalar

Emre 1974 yazdı:

Öncelikle tekrardan, doğum-yaratılış sırasında bize işlenen vahiyden bahseden ayetlere örnekler vererek başlayalım:

7: 172 Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim? " "Evet, tanıklık ediyoruz, " derler. Böylece diriliş günü, "Biz bundan habersizdik, " diyemezsiniz.

7: 173 Yahut, "Atalarımız önceden ortak koştu ve biz de onlardan sonra gelen soylarıyız, bizi bidat ve hurafelere dalanlardan dolayı mı yok edeceksin, " diyemezsiniz.

Yani anne karnında bize çok önemli ve temel bir ilahi bilgi işleniyor.

Sayın Emre;

Vermiş olduğunuz 7/172 ayet mealinde ki  "....bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim? " "Evet, tanıklık ediyoruz, " derler...."  cümlesinde "çıkarırken" şeklindeki yanlış çeviri üzerine kurulmuş bir mantık olduğu kanaatindeyim. Evvela siz böyle birşey hatırlıyormusunuz? Şahsen ben hatırlamıyorum! 

Ötesinde Adem kıssasında 2/31 de geçen "ve alleme ademel esma e kulleha" ifadesinide bu konuyla birlikte değerlendirirsek ademoğlunun doğarken değilde sonraki süreçte tecrübe ederek "esma" yı öğrenmiyor mu?

İlaveten 46/15 geçen "...nihayet olgunluğa erdiği ve kırk yaşına girdiği zaman..." ifadeside olgunluğu ifade etmesi açısından bu noktada çok önem arzetmekte.

Ayrıca dediğim gibi 27/93 ve 41/53 te ifade edildiği gibi enfüs ve afaktaki ayetleri tanıyabilecek yaşa geldikten sonra sorumluluk devreye girmektedir. Dikkat edilmesi gereken bir başka nokta ise cinsellik ile akletme yaşlarıda birbirine karıştırılmamalı.

Muhabbetle...

  

 

 

Sevgili Öğrenci;

 

Hayır, Edip Yüksel burada en doğru çeviriyi yaparak bu ayete yüklenen yanlış anlamları ortadan kaldırıyor.

Doğum öncesinde gerçekleşiyor bu olay.

Bunu hatırlamadığınızı söylemişsiniz. Yine hayır, hatırladığın için Kuran'ın doğruyu söylediğini biliyorsun. 

 7: 172 Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: "Ben, Rabbiniz değil miyim? " "Evet, tanıklık ediyoruz, " derler. Böylece diriliş günü, "Biz bundan habersizdik, " diyemezsiniz.

7: 173 Yahut, "Atalarımız önceden ortak koştu ve biz de onlardan sonra gelen soylarıyız, bizi bidat ve hurafelere dalanlardan dolayı mı yok edeceksin, " diyemezsiniz.

-Bir tek Tanrıcı (hanif) olarak kendini dine adamalısın. Nitekim, ALLAH insanları böyle bir yaratılış ile donatarak yaratmıştır. ALLAH`ın yaratışında değişiklik olmaz. Bu, tam yetkin bir dindir, fakat insanların çoğu bilmez (Rum Suresi 30)

 

Yaratılış programına ihanet etmediğin için Kuran'daki gerçek dine yöneldin sevgili Öğrenci.

 

Ve yine yaratılış programına sırtını dönmediğin için insanlara kötülük değil, iyilik yapmak peşindesin.

Ve "insana ruhundan üflemesi" ifadesi de yine yaratılışımızdan gelen temel vahyi belirtir.

40 yaşla ilgili ayeti Edip Yüksel'in yorumladığı gibi yorumlayıp, sorumluluk yaşının bu olduğunu kabul etsek bile benim söylediklerimle çelişen en ufak birşey yok.

Eğer bir insan 40 yaşından önce vefat ederse cennete gidecek demektir.

Sorumluluk yaşı, ahirette cezaya yetki getirebilir. Ama cennete gitmek için sorumluluk şartı-yaşı yoktur.

 

Evet doğarken zaten temel vahyi alarak doğuyoruz ve bu "temel vahyimiz" sayesinde "Kuran'ın gerçekliğini anlayabiliyoruz" ve sorumluyuz.

İster 40 yaşında, ister 12 yaşında olsun sorumluluk yaşı fark etmez. Allah'ın var olduğunu, tek olduğunu ve Kuran'ın gerçek olduğunu kabul etmemiz gerekliliği, bize işlenen yaratılış programından kaynaklanmaktadır. Bu temel vahyimize sırtmızı dönmemek durumundayız."Aklımız sorumlu olacak şekilde-seviyede çalışmaya başladığı an" bu gerçeği görmek durumundayız.

İyi bir insan olmak da bunun bir parçası...

Tabii evrendeki ve kitaptaki diğer deliller de işin ek zenginliği...

Verdiğin ayetler de içimizdeki delillere işaret ediyor zaten.

 

Selam ve sevgiler.

 

 

 

 

Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Öğren 98 kardeşim,

6/75'te İbrahim'e gösterilen melekuttur, hükümdarlıktır. Allah'ın gökleri ve yeri nasıl yönettiğini İbrahim'e aklettiriyor. Nasıl gösterdiğini de devamında anlatılıyor.

21/56: İbrahim dedi: Hayır, Rabbiniz göklerin ve yerin rabbidir, onları da O yaratmış ve ben de bunu (O'nun, ortak koşulacak başka ilahların olmadığını) ispatlıyor, burhanlarla ortaya koyuyorum.  

Kanaatımca bu ayetlerle ilişkilendirmen biraz zorlama bir ilişkilendirmedir.

3/191'e gelince, burada sözü edilen deliller baştan beri var olan ve devamlı rablerini anan mü'minler tarafından zaten müşahede edilen delillerdir. Müşrikler akledip bunları göremiyorlar. Konumuz olan 27/93 ve 41/53'teki ayetler ise, henüz var olan ayetler /kanıtlar olmayıp bilahare Allah'ın inkarcılara göstereceği ayetler/ kanıtlardır. 

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Emre;

Bu konuda ben Edip beye ve size katılmıyorum. Dünyanın bilmem neresinde yaşayan bir insanın, mutlaka Kur'an dan haberdar olduğu ve onu inceleyerek kendine doğarken verilen bilgiyle çakıştırıp müslüman olduğunu da düşünmüyorum.

İlahi vahiylerin, insanlığın değişmez değerlerini ifade ettiği inancındayım. İnen her bir kitap ise evvela indiği toplumla alakalı olduğuna ve onlara hitap ettiğine inanıyorum. Ötesinde ise Rabbimizin rahmetinin ziyade boyutu olduğuna inanıyorum. İlahi vahiylerin üç temel üzerine oturduğu kanaatindeyim ki bunlar, dürüstlük, yardımseverlik ve temiz ahlaktır.  

40 yaş sınırı diye ifade edilen tanım ise mutlak manadaki 40 sene olarak değerlendirmiyorum. Bu yaşın olgunluğu, olayları iyi muhakame edebilme seviyesi için bir örnekleme olduğu kanaatindeyim. Yoksa kötü bir hayat yaşamış 39 yaşında ölenlerin cennete gideceğini falan hiç düşünmüyorum.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats