Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Selam Arkadaşlar, Yaşar Hoca ‘nın bu yazısındaki ifadelerin çoğuna (%98) katılıyorum. Katılmadığım bir konu var. O da günlük namaz miktarı.
Namaz günde iki vakittir. SAbah ve Akşam (fecr ve ışa).Orta/hayırlınamaz (Bakara) denilen namaza orta manasıyla yaklaşırsak bir öğle namazına ulaşırız. Ancak hayırlı manasıyla yaklaşırsak bu Cuma namazından başkası olamaz. Ayrıcada Nur suresinde de bir öğle/ikindi namazı olmadığına delil olabilecek ifade vardır.
Bana öyle geliyor ki, Yaşar Nuri namaz falan kılmıyor. Benimki bir hüsn-ü zan tabi!:))
Geçenlerde Hoca'ya sormuşlar, hocam, namaz kılıyor musun, diye. Hoca müthiş bir cevap vermiş! "Benim namazım beş vakte sığmaz" demiş ve Celaleddin-i Rumi'nin, bir gün elini çenesine dayayıp uzun uzun düşünüyormuş, öyleki bir kaç namaz vakti geçmiş, müritleri dayanamayıp sormuşlar: Kaç namaz vakti geçti, sen namaz kılmadın, unuttun mu yoksa, demişler. Celaleddin : "Ben her zaman namazdayım" dediği hikayesini anlatmış Hoca!
Celaleddin'nin halkın kıldığı namaz için sarfettiği şu sözü de meşhurdur:
Katılma Tarihi: 29 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 115
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Arkadaşım o program "saba tümer'le bu gece" programıdır. Ayrıca muhabbetle alakası olmayan bir yerden dalmanda oldukça mantıksız. Biz burada başka bir konu üzerinde tartışıyoruz.
Milletin (Mevlana, Y. Nuri Öztürk) namazının çetelesini tutacağına -ki bu çetelecilik Atatürk'e kadar gider- sen aydınların millete kattığı değerlere bak. Doğruya Atatürk'te zındık-kafir. Ne de olsa o da rakı içen bir şahıs. Bırakalım bu çeteleciliği. Bu insanlara bir şey katmaz. Onun bunun namazı-niyazı ilime-bilime katkı sağlamaz. Kendisine sağlar. Bu mantıktan yoksun olanlarsa istismara mahkumdurlar.
Senin bakış açından yola çıkarsak, hem deli gibi namaz kılıp hem de şarap dışındaki bütün içkiler helaldir diyen İmam Azam'ı da afaroz ilan etmeliyiz.
Bu tür saçmalıkları bu forumda işitmek miğdemi bulandırıyor. Ve bu kafada olanlarda...
Al sana konudan iyice uzaklaştık. Lütfen boş boş konuşmada şu orta namazı işene çare bulalım.
Al sana konudan iyice uzaklaştık. Lütfen boş boş konuşmada şu orta namazı işene çare bulalım.
Selam Bülent,
Orta namaz olarak adlandırılan salat-ı vusta ile ilgili görüşümü Kuran'da Namaz/Salat başlığında açıklamıştım. Kısaca tekrarlamam gerekirse, ben Kuran'da vusta salatı olarak ayrı bir düzenli salatın kastedildiğini düşünmüyorum. Bakara 238-239 da bahsedilen, zorda kalınan durumlarda hakkını vererek hiç kılmamaktansa, Allahın tanıdığı kolaylık ile kılınan daha basit bir salat olduğunu düşünüyorum.
Kanımca, Kuranda tarif edilmeyen ama yerine getirilmesi istenilen namaz ibadetini, başta Allah Resulünün yorumu olmak üzere, vahyin ilk muhattapları yahudi rituel ibadetlerini örnek alarak ve vahyin ilgili ayetlerinin yönlendirmesiyle onu modifiye ederek geliştirmişlerdir. Hatta başlangıç aşamasında aynı kıbleye de dönmekteydiler. Kuran'da geçen rüku emri, Allahın huzurunda saygıyla kıyam ve içerikle ilgili ayetlerin namazın müslümanlarca uygulanış biçimini geliştirmesinde etken olmuş olması mantıklı.
Ancak öğlen namazı nereden çıktı sorusunun insanların aklına takılması muhtemel.
Bu sorunu, yahudilerin rituel ibadetlerinin sabah, öğlen, akşam üç vakit olduğunu hatırlayarak aşabiliriz. Hadislerde rastlanan öğle namazı, ikindi namazı gibi ibadetlerin vahyin emri olmaktan ziyade benzeri bir uygulamanın ürünü olduğuna inanıyorum.
Kuran'da vakit namazı olarak sabah ve akşam namazından başka gündelik farz namaz düzenlemesinin geçmediğini düşünüyorum.
Muhabbetle.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Katılma Tarihi: 29 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 115
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Saffet Metin arkadaşım, konunun bir başka boyutu olan "vüsta" kelimesinin anlamından yola çıkarak iki rekat demiş. Bende ona karşılık birkaç cümle kurdum. Ayete Saffet Metin arkadaşımızın gözüyle bakarak 2 rekat diyenler yanılgıya uğrar. Bunu demek istiyorum.
Siz çok başka yollardan araştırıp bulmuşsunuzdur o başka. Bu da ayrıca tartışma konusudur. Cevap beklediğim konu budur. Onun bunun namazı veya yahudi gelenekleri değil.
Arkadaşım o program "saba tümer'le bu gece" programıdır. Ayrıca muhabbetle alakası olmayan bir yerden dalmanda oldukça mantıksız. Biz burada başka bir konu üzerinde tartışıyoruz.
Milletin (Mevlana, Y. Nuri Öztürk) namazının çetelesini tutacağına -ki bu çetelecilik Atatürk'e kadar gider- sen aydınların millete kattığı değerlere bak. Doğruya Atatürk'te zındık-kafir. Ne de olsa o da rakı içen bir şahıs. Bırakalım bu çeteleciliği. Bu insanlara bir şey katmaz. Onun bunun namazı-niyazı ilime-bilime katkı sağlamaz. Kendisine sağlar. Bu mantıktan yoksun olanlarsa istismara mahkumdurlar.
Senin bakış açından yola çıkarsak, hem deli gibi namaz kılıp hem de şarap dışındaki bütün içkiler helaldir diyen İmam Azam'ı da afaroz ilan etmeliyiz.
Bu tür saçmalıkları bu forumda işitmek miğdemi bulandırıyor. Ve bu kafada olanlarda...
Al sana konudan iyice uzaklaştık. Lütfen boş boş konuşmada şu orta namazı işene çare bulalım.
Midesi hassas arkadaşım, özür dilerim. Amacım midenizi bozmak değildi. Nereden bilebilirdim midenizin bu denli hassas olduğunu. Yazık etmişim. Bir daha asla araya girmeyeceğime söz veriyorum. Allah korusun mide kanaması da geçirebilirdiniz, sebebi de ben olacaktım. Ama sizin de biraz daha dikkali olmanızda fayda var. Bir daha yolda benim gibi mide bılandıran biri ile karşılaşırsan hemen bir restoranta gir bir içki molası ver, otur içkini iç, mide bulantın geçinceye kadar, üstelik kusmak zorunda da kalmamış olursun. İnsanın midedekilerini çıkarırken ne kadar zorlandığını biliyorum. Yoksa tekrar tekrar kusmakla karşı karşıya kalabilirsiniz. Sadece bir mola. Böylece gideceğiniz yere daha emin ve daha sağlıklı ullaşırsınız. Arkadaşımdan tekrar özür ile birlikte acil şifalar dierim.
Katılma Tarihi: 29 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 115
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ayrıca dine ömrünü vermiş aydınların sözlerini tartıştırmaktansa, arapça diline akademik düzeyde hakimiyetten uzak vatandaşların yorumları, kafa karıştımaktan başka bir işe yaramaz. Daha Türkçe'ye akademik düzeyde hakim olmayan şahıslar, Arapça'dan Farsça'ya, oradanda Türkçe'ye geçmiş namaz kelimesini "Avam" zekasıyla çözmeye çalışmaktalar. Lütfen bu işleri alimleri çarpıştırarak yorumlayalım. Bilmediğimiz bir dilin mealini yorumlayarak tartışmayı sulandırmayalım.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam arkadaşlar,
Ben Orta namaz cuma dır derken şundan hareket ettim.
Vusta kelimesi orta anlamı yanında hayırlı manasına da geliyor. Bu manasıyla Cuma suresini okuduğum zaman böyle bir kanaate varıyorum.
Cuma suresi 9 ve 11 ayetlere bakarsanız buradan cuma günü Allahı anmanın hayırlı olduğunu söylüyor.
CUMA SURESİ
9. Ey İnananlar ! Cuma günü, namaz/dua için çağrı yapıldığında, Allah’ı anmaya/Allahın Zikrine koşun! Alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.
10. Namaz/dua yerine getirilince hemen yeryüzüne dağılın ve Allahın Lütfundan nasibinizi arayın.!. Allahı çok anın ki , Kurtuluşa erebilesiniz.
11. Bir ticaret yahut oyun/eğlence görür görmez seni bırakıp ona yöneldiler de seni ayaküstü bıraktılar. Onlara de ki Allah katında bulunan eğlenceden de ticaretten de hayırlıdır.
Cuma namazı mutlaka toplu, cemaatle kılınması farz kılınmış bir namaz.
Yani ben diğer günlük namazlarımı fecr ve ışa. Evimde yalnız kılabilirim.
Beni cemaate zorlamaz bu namazlar.
Ama Cuma namazını cemaatsiz kılamam.
Allah Cumadan başka hiçbir namaz için işinizi gücünüzü bırakın, Allahı anmaya hepbirlikte koşun dememiştir.
Cumanın bu özelliğini göz önüne alarak , onun diğer namazlardan üstün bir yanı olduğunu söylemek istiyorum. Zaten tüm müslümanlarca da böyle algılanıyor ve uygulanıyor.
Zaten bundan dolayı da çok cuma müslümanı arkadaş var. Adam başka hiçbir namaz kılmıyor, ama cumayı kaçırmıyor.
Ben de genel olarak diyorum ki, Ben tabii bu konuda yetkili dinbilgini hocalarımızı da (ör. Süleyman Ateş) referans göstererek, onların Kur'andan gösterdiği yerleri de araştırarak artık iyice kanaat getirdim ki. Müzemmil 7 ve Nur 58 e göre Gündüz ibadet yok. Tek istisnası Cum'a namazı.
Ey insanlar Hud 114, İsra 78 ve Nisa 102 uyarınca Fecr iki, Işa iki rekatlık iki vakit namaz daha kılalım ve ibadetimiz hem Kur’ana uygun, hem de devamlı olsun.
MÜZEMMİL 7
Kuşkusuz, gündüz boyu senin için uzun bir dolaşma/yoğun bir uğraş vardır.
NUR 58
58- Ey iman edenler, sağ ellerinizin malik olduğu ile sizden olup da henüz erginlik çağına ermemiş olan (çocuk)lar, (odalarınıza girmek için şu) üç vakitte izin istesinler: Sabah namazından önce, öğleyin üstünüzü çıkardığınız vakit ve yatsı (ışa) namazından sonra. (Bu) Üçü sizin için mahrem (vakitleri)dir. Bunların dışında size de, onlara da bir sakınca yoktur; onlar yanınızda dolaşabilirler, birbirinizin yanında olabilirsiniz. İşte Allah, size ayetleri böyle açıklamaktadır. Allah bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.
Herkese selamlar.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
yine o lanet acı tebessüm belirdi nedense yüzümde belki görenler bilir ve ya bir kaç yazımda denk gelenler bilir,
ne demişti şair ezilenlerin sesi ezemedikleri için böyle gür çıkıyor,
alimlere rağbet etmek lazım, vay babo derler buna,
güle güle amerika hoşgeldin yeni dünya düzeni, hoşgeldin güneş sisteminin küçük köyü dünya,
konunuzun tam da ortarnusına burnumu sokacağım, aslında çok uzun bir burnum yok gayet şık elhd:), uzun ve şık da olabilir di tabi, :)
birinde bir eleman patronundan maaşını istiyor, patronu yok param diyor, adam devamında diyor ki evde buz dolabında yiyecek ekmek yok, patron valla yok param diyor, adam devamında diyor ki, abi bari bir elli lira verde fitre vereyim,
olaya şahit olduktan sonra adamla bir an göz göze geldik," Allah'tan kork, Allah tepede oturup senin verdiğin paraları mı sayıyor, yoksa sana fişmi verecek, buzdolabımda yiyecek bir şeyim yok diyorsun, fitre için para istiyorsun."
Allah'ın kasasını dolurmaya çalışmanın bir alemi yok.
Play offlarda oynayan Allah'ı, Bir üst lige çıkartmak ve bu yeni klasmanda Zeusla Aresle beraber maç yaptırmak için gösterdiğimiz çablarımızdan ötürü KUTSANACAĞIZ, ne kadar çok adam kaparsak, Allah'ın birinci lige çıkma şansı o kadar yüksek, tabi ki bunun protokolü var şeref tribünü var, kale arkası tiribünü var,,,,,,,
Katılma Tarihi: 29 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 115
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
9. Ey İnananlar ! Cuma günü, namaz/dua için çağrı yapıldığında, Allah’ı anmaya/Allahın Zikrine koşun! Alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.
Abicim sen burada aslında ne anlatılmak istendiğini öylesine iyi biliyorsun ki, benim bunu sana anlatmaya ilmim yetmez. Bu forumda bu kadar dolaşıcan da (uzman) şu ayetin muhtevasını anlayamıyacan öyle mi?
Lütfen şu verdiğim yazıyı tekrar okuyun arkadaşlar.
Bazı vakitlerde yapılan ibadetlerin daha sevap olmadığını bir soruya cevap olarak vermişsiniz. Kadir gecesinde yapılan ibadetlerin bin ayda yapılan ibadetten daha hayırlı olduğu belirtilmiyor mu? "Kadir gecesinde yapılan ibadet" tâbiri Kur'an'da yoktur. Kadir gecesinin yüceliği Kur'an'ın o gece inmesindendir. Kadir gecesi ibadeti diye bir kavram Kur'an'da yer almaz. Lütfen, Kur'an'ı daha dikkatli okumaya çalışalım.
Bu ayetin içinden en hayırlı namaz cumadır anlamını çıkaramak hata olacaktır. Ayette, o gün alış-verişin, Cuma namazından daha önemsiz olduğu anlatılmaktadır. Bunu daha da açarsınız, ama özü budur. İşte burada da devreye geleneğin yatsınamaz yüzü giriyor. Hac'ta kılınan namazın kazası, normal günde kılınan namazın kazasının bin katıdır. Veya şu günde bir kere Allah de, bu günde onbin kere Allah demiş olursun gibi halk hikayeleri...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma