Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
[xviii]“Ağır” (SaKîL); “kerîm” anlamındadır. Bu da Arapların: “Filan kişi benim için ağırdır" yani benim için kerimdir, şereflidir, değerlidir tabirlerinden alınmıştır. “Ağır” hafif ve değersiz, saçma sapan olmayan; aksine ağırlıklı, oturaklı (söz) demektir (Kurtubi ve Razi).
Neden icap etti bu inkârî ve kerhî süâli sorman? İslam, yalınız Allah'a, O'nun sözüne /hadisine teslim olmanın adı değilmidir? Yoksa sen Allah'n hadisinden başka hadislere de mi iman ediyorsun?
Allah'ın hadisini inkar eden kafirlerdir. Kendi hadisinden başka da iman zorunluluğu olan bir hadis tanımıyor rabbimiz. Allah'ın hadisinden başka hiç kimsenin hadisi bağlayıcı değildir. O'nun dşındaki her hadisi kabul veya reddte kişi muhayyerdir.
Fe bieyyi hadîsin be'dehû yu'minûn : Bundan sonra hangi hadise inanacaklar?... (7/185)
Tilke âyétullâhi netluhé bilhaqqi, Fe bieyyi hadîsin be'dellâhi ve âyétihî yu'minûn: İşte bunlar Allah'ın âyetleridir. Allah'tan sonra ve /yani O'nun âyetlerinden sonra hangi hadise iman edecekler? (45/6)
Ve izé qîle lehum irkeû Lé yerkeûn. Fe bi eyyi hadîsin bé'dehû yu'minûn: Ve onlara boyun eğin /dinleyip teslim olun dendiğinde boyun eğmez / dinleyip teslim olmazlar. Peki bundan sonra hangi hadise inanacaklar? (77/48-50)
Kardeş niye üç kağıda kaçıp tüm kelimeleri türkçeye ceviripte hadis kelimesini olduğu gibi bırakıyorsun.Tam bir şark kurnazlığı yapıyorsun farkındamısın.
Fe bieyyi hadîsin ba'hû yu'minûn : Bundan sonra hangi hadise inanacaklar?... (7/185)
Hadis kelimesi türkçede söz demek.Daha nice manaları var ama girmiyorum
Bundan sonra hangi söze inanacaklar olmasın. Yazık sana...Daha sakız gibi sündürdüğünüz bir kaç ayeti daha aşağıya ekledim.Ve sitenize eklediğiniz eleştirdiğiniz pek çok hadisi şerhleriyle birlikte ekledim yazdığım mesajlardan ulaşabilirsin
Kardeş niye üç kağıda kaçıp tüm kelimeleri türkçeye ceviripte hadis kelimesini olduğu gibi bırakıyorsun.Tam bir şark kurnazlığı yapıyorsun farkındamısın.
Fe bieyyi hadîsin ba'hû yu'minûn : Bundan sonra hangi hadise inanacaklar?... (7/185)
Hadis kelimesi türkçede söz demek.Daha nice manaları var ama girmiyorum
Bundan sonra hangi söze inanacaklar olmasın. Yazık sana...Daha sakız gibi sündürdüğünüz bir kaç ayeti daha aşağıya ekledim.Ve sitenize eklediğiniz eleştirdiğiniz pek çok hadisi şerhleriyle birlikte ekledim yazdığım mesajlardan ulaşabilirsin
Merhaba üç (!) isa! İstedim ki, üçkağıtçılar da anlasın Allah'ın kendi hadisinden başka hadise hiç pirim vermediğini. İstedim ki, bozuk itikad üzere olanlar da akletsin Allah'ın Elçisi'nin O'nun ortağı olmadığını...! Yoksa hadisi "söz" olarak çevirmede hiç bir mahsur görmüyorum.
Şirkî mezhebine destek yaptığın âyetleri ne kadar doğru anladığını test etmen için benzer âyetlerden birinden hareketle bir de bir soru sorayım sana!
Âyet Enfâl-1: Sana ğanimetleri soruyorlar. Deki, ğanimetler Allah'ın ve Resulü'nündür.
Merhabalar. Sayın Baybora, İzninizle size bir sorum var: Hz.Muhammed'in salat görevi, vahyi insanlara duyurmak mıdır? Kuran'ı "okumak" yerine "duyurmak" anlamını koyunca, bu fark İsra 79.daki Hz. Muhammed'e özgü olan teheccüde de yansır mı? Yansırsa nasıl yansır?
Sayın Haktansapmaz, Size de izninizle bir sorum var: (Sayın Baybora'nın çalışmasını sabote edip, konuyu dağıtmaktan endişe ediyorum.Dilerseniz başka bir başlıkta da cevaplayabilirsiniz) Salatın bir anlamı bilinen namaz değil ise, bu ibadet Hz.Muhammed'in ölümünden hemen sonra uydurulmuş olmalı.Çünkü, din ile ilgili olmayan konularda okumuş olduğum kaynaklarda 1000'li yılların başında müslüman devlet adamlarının vs. şeklen namaz kıldıkları anlatılıyor. Ne dersiniz?
Şimdiden teşekkür ederim.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Muzemmil suresinde benim anladığım, peyamber(a.s)'in "namaz" için kalkmadığını,
Mekke'de Vahye muhalif olan Muşriklerin, baskıya, şiddete ve engellemelerine aşmak için gece tebliğ ve "örğütlenmenin" ve mesajın duyurulmasına yönelik olduğunu düşünüyorum. Elbette peyamber(a.s) mesajı gece ve gündüz duyuruyordu. Fakat örğütlenme bir süre gece buluşmalarıyla sürdü.
"Salat"ın ise hem formel/şekilsel hemde informel/şekilsel olmayan şeklinde kullanıldığına inanıyorum.
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma