HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: Tasavvuf: Ayrı Bir Din Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 
  Selam Sinan

  teklifimi kabul ettigin icin tesekkür ederim. Tevazuda bulunmussun, estagfirullah ne haddime. Tevazu , tevazuyu edene aittir.

  Nietzsche ve düsüncesinden bahsetmeye ne dersiniz?
  
 Saygilarimla
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

asd123 Yazdı:
 
  Selam
 
Hanif diyor ki:
Ruhtan üfleme ne anlama gelir?

..............

Asd dost o zaman su ayetleri nasil aciklarsin. Bu hanif dostumuzun Ruh ile ilgili yazisindan alinti. Istersen su soldaki 30 mealli Turkce ve arapca Kuran ayetlerini v ekelimlerini arastirmaya imkan veren programi indir. Ondan da bak. Buyur kizmaya yada hakaret etmeye gerek yok dostum. Burda onemli olan dogruyu bulmak.

"

Ruhtan üfleme ne anlama gelir?

Suda boğulmuş bir insana canlılık kazandırmak için,nefes üflenir.Aynı şeklide sıcakların etkisinde bunalan insanlar serin yeller estiğinde,üflediğinde'' oh be hayat varmış'' derler.Subhanallahın ise yarattığı bir varlığa canlılık kazandırması ,hayat vermesi için üflemeye, püflemeye ihtiyacı yoktur.

Yasin 81- Gökleri ve yeri yaratan, onlar gibisini yaratmaya kâdir değil midir? Elbette kâdirdir. Çünkü o her şeyi yaratandır, her şeyi bilendir.

82- O'nun emri, bir şeyi dileyince ona sadece "Ol!" demektir. O da hemen oluverir.

En,am 73 O, gökleri ve yeri hak ile yaratandır. "Ol!" dediği gün herşey oluverir. O'nun sözü gerçektir. Sur'a üflendiği gün de hükümranlık O'nundur. Gizliyi ve açığı bilendir ve O, hikmet sahibidir, her şeyden haberdardır

KUN FEYEKUN

Alllah ol der olur yani vahyeder.İşte Allahın ruhundan üfürmesi demek, yarattığı varlığıa vahyederek CANLANDIRMASI anlamındadır ki şu ayet açıkça buna delalet etmektedir

Ali İmran..59- Doğrusu Allah katında İsa'nın (yaratılışındaki) durumu, Âdem'in durumu gibidir; onu topraktan yarattı, sonra ona "ol!" dedi, o da oluverdi.

KUN FEYEKUN

 

Buraya kadar gördükki kuranda insanın ruhu olduğuna dair tek bir ayet yoktur.İnsan ölünce ruhu çıkar diyorlar.

Peki olmayan bir ruh nasıl çıkıyor.Kuran insanı NEFS olarak tanıtır.İnsan hayata gelmeden nasıl mutlak bir yokluk idi ise ölüm olayında da bir bütün olarak yok olmaktadır.İnsandan çıkan herhangi bir şey yoktur

İnsan bir bütündür.Bir bütün olarak dünyaya gelmekte ve bir bütün olarak ölüm olayı ile yok olmaktadır. Dolayısıyla insanlar yaratılmadan önce ruhlarını yaratıldığı ve Allahın bu bedensiz hayaletlere ruhlar aleminde soru sorduğu kalu bela ilgili ayetin tamamen yunan patentli ruh anlayışına göre yorumlanmasından kaynaklanmaktadır. Allah insanları taksit tasit yaratmadığı gibi taksit taksit öldürmesi düşünülemez.Eski yunan mitolıjisine göre insan; beden ve ruhtan meydana gelen bir varlıktır. Ölüm olayında ise beden yok olmakta ruh ise ölümsüz olduğundan başka alemlerde yaşamına devam etmektedir.Hatta başka bir insanın bedeninne girip bu şekildede yaşamına devam edebilmektedir.Reenkarnasyon

Bakara ..28- Allah'ı nasıl inkâr edersiniz ki, ölü idiniz sizleri diriltti. Sonra sizleri yine öldürecek, sonra yine diriltecek, sonra da döndürülüp ona götürüleceksiniz.

Bu ayeti kerimede Allahu Teala yaratılış öncesini ölüm olarak tarif etmektedir (ve kuntum emvaten) işte ölüm olayıda aynen bunun gibi salt bir yokluktur.

Yartılış ve dirilişle ilgili diğer ayetler

Yasin 78- Yaratılışını unutarak bize bir de mesel fırlattı: "Kim diriltecekmiş o çürümüş kemikleri?" dedi.

79- De ki: "Onları ilk defa yaratan diriltecek ve o her yaratmayı bilir."

Hac 66- Size (ilk defa) hayat veren, sonra öldürecek olan, sonra da yeniden diriltecek olan O'dur. İnsan gerçekten pek nankördür."

Yazinin gerisine buyrun bakiniz.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=117&PN=1

 



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123


  Selam nuri72

  diger yazdiginiz ayetler hakkinda konusmanin manasi bu saatten sonra kalmadi . Bakiniz ruha üflemeyle ilgili ayetleri yok balik, yok rüzgar, öyle püfür püfür gibi aciklamalar getiren zihniyetin, Kuran yorumunu ciddiye alacagimi benden bekleyemezsiniz.

  Saygilar
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

asd Yazdı:
Selam Sinan

teklifimi kabul ettigin icin tesekkür ederim. Tevazuda bulunmussun, estagfirullah ne haddime. Tevazu , tevazuyu edene aittir.

Nietzsche ve düsüncesinden bahsetmeye ne dersiniz?
   
Saygilarimla



Isterseniz önce yeni bir baslik acalim.

Ben sahsen daha önceleri Solipsist görüsü benimsedigim icin, Solipsizmi benimsemeyen Filozoflarla pek ilgilenmemistim. Acik konusuyorum, mesela Kantla ilgili birsey sorsaniz bilmem, Kant olsun, Nietzsche yada Schopenhauer olsun, siz muhtemelen benden daha fazla bilgi sahibisinizdir.

Bence dogrudan konu üzerinden gitsek ve yeri geldiginde konuyla bagdasan Filozoflarin düsüncelerini yanina koysak sohbetin saglanmasi acisindan daha güzel olur.

Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

'Ruhun Üflenmesi' hususunda farklı bir değerlendirme:

http://63.231.71.139/hanifnet/mihr/3/ruhunuflenmesi.html

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123


  Selam Alperen

  Kendilerince Kuran ayetlerine yorum getirmesinden ötürü Iskenderci zihniyetini   elestirdiginizi inkar edecek degilsiniz herhalde. O halde soruyorum , piyasada bulunan ve isin ehli olduklari kabul edilen kisilerin onlarca Kuran tefsirinde ruhun üflenmesi bahsi neden sizin yapmaya calistiginizla  taban tabana zit.? Yoksa sizde Iskenderciler gibi Kuran ayetlerine yeni yorum getirme pesinde misiz? 
 O zaman; Iskendercileri elestirirken Iskenderci gibi davranmanizin nedenini hangi mantikla izah edersiniz?


  Saygilar
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Yüce Allah'in herseyden münezzeh, Subhan oldugu gerekcesiyle bunu aciklayabiliriz.

Genelin tefsirine karsin Ruh'a baska bir anlam yükleyenler, bizlerden önceleride mutlaka vardi.

Isin ehli olarak tabir edebilecegimiz ihtisas yapmis insanlar dikkat ederseniz Yasa Nuri'nin cesaret edip görüslerini ortaya atmasiyla, diger insanlarda böyle bir cesaret kazandi, örnegin Süleyman Ates dahi Namaz'in 3 vakit farz oldugunu sonradan acikladi.

Araya girdigim icin özür.

Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Alperen Yazdı:

'Ruhun Üflenmesi' hususunda farklı bir değerlendirme:

http://63.231.71.139/hanifnet/mihr/3/ruhunuflenmesi.html

 

asd123 Yazdı:


  Selam Alperen

  Kendilerince Kuran ayetlerine yorum getirmesinden ötürü Iskenderci zihniyetini   elestirdiginizi inkar edecek degilsiniz herhalde. O halde soruyorum , piyasada bulunan ve isin ehli olduklari kabul edilen kisilerin onlarca Kuran tefsirinde ruhun üflenmesi bahsi neden sizin yapmaya calistiginizla  taban tabana zit.? Yoksa sizde Iskenderciler gibi Kuran ayetlerine yeni yorum getirme pesinde misiz? 
 O zaman; Iskendercileri elestirirken Iskenderci gibi davranmanizin nedenini hangi mantikla izah edersiniz?


  Saygilar

 

SELAM ASD123

 

SEVGİLİ KARDEŞİM, KUR’AN AYETLERİNE YORUM GETİRMEK AYRI, AYETLERE PARANTEZLER AÇARAK ALLAH’IN DEMEDİĞİNİ “DEMİŞ GİBİ” GÖSTERMEK AYRI. “BU BENİM AYETLERDEN ANLADIĞIMDIR” DEMEK AYRI, “ALLAH ASLINDA BÖYLE SÖYLEMEK İSTEDİ AMA EKSİK SÖYLEDİ. BU GEDİK 1400 YIL SONRA BENİM PARANTEZİÇİ EKLENTİLERİMLE GİDERİLDİ” DEMEK AYRI. LÜTFEN YORUM İLE DİĞERİNİ (TAMAMLAYICILIK VE YEGANELİK İDDİASINI) BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYALIM.

 

EĞER ADAM “BEN ULUL ELBABIM, TEK DOĞRU BENİM DEDİĞİMDİR, BU DEDİKLERİM VAHİY DESTEKLİDİR, BUNLARA İMAN EDİLMELİDİR, DEDİKLERİME AYNEN İMAN ETMEYENLER KAFİRDİR, DALALETTEDİR” DİYORSA BU MASUM BİR YORUMDAN BAŞKA BİRŞEYDİR.

 

SÖZÜN ÖZÜ; YORUMA VE ONDAN YARARLANMAYA EVET, YORUMLARIN DİNLEŞTİRİLMESİNE VE DONDURULUP DAYATILMASINA HAYIR.

 

 

asd123 Yazdı:

O halde soruyorum , piyasada bulunan ve isin ehli olduklari kabul edilen kisilerin onlarca Kuran tefsirinde ruhun üflenmesi bahsi neden sizin yapmaya calistiginizla  taban tabana zit.?

 

SEVGİLİ KARDEŞİM, ÖLÇÜTÜMÜZ BİRİLERİNİN YORUMLARI DEĞİLDİR. ORTAYA KOYULAN GÖRÜŞLER ATALARIMIZDAN DEVRALDIĞIMIZ MİRASA ZIT İSE YANLIŞTIR ÖNERMESİ ASLA DOĞRU BİR ÖNERME DEĞİLDİR. MİRASA SAYGI DUYULMALI VE O MİRASTAN YARARLANILMALI AMA ONUNLA DA KAYITLANILMAMALI.

 

EVET ÖLÇÜTÜMÜZ BİRİLERİNİN YORUMLARI DEĞİLDİR. BELKİ O BİRİLERİ BİRBİRİNDEN ETKİLENEREK BENZER YORUMLAR ÜRETMİŞLERDİR. YADA O BİRİLERİ GENELGEÇER KABULLERİN AĞIR BASKISI ALTINDA FARKLI YORUMLARA YÖNELEMEMİŞLERDİR. (ESKİ DİYANET İŞLERİ BAŞKANINA ÜÇ VAKİT NAMAZ AÇIKLAMASINDAN SONRA “NEDEN BUNU ÖNCEDEN YAZMADINIZ SORUSUNA SÜLEYMAN ATEŞ’İN VERDİĞİ YANIT DA “GELENEĞİN AĞIR BASKISI ALTINDAKİ DÜŞÜNME SİSTEMATİĞİNİN SONUCU BU” OLMUŞTU. GENELGEÇER KABULLERE AYKIRI DÜŞÜNEBİLMEK ZANNETTİĞİMİZDEN ÇOK DAHA ZORDUR. KOLAY OLAN VARKEN ZORU TERCİH ETMEK, AKLEDEREK VE SORGULAYARAK SONUCA VARMA İSTEMİ ELBET HER KİŞİNİN KARI DEĞİLDİR) BELKİ O BİRİLERİ BAŞKA BİRİLERİNİN FARKLI YORUMLARINI GÖZARDI ETMİŞLERDİR VE ESERLERİNDE O AYKIRI GÖRÜŞLERE YER VERMEMİŞLERDİR. “YA BUNU NEDEN SADECE SİZ SÖYLÜYORSUNUZ O HALDE” DEMEDEN ÖNCE ÖNCEDEN DE BU GİBİ GÖRÜŞLERİN DİLLENDİRİLMEDİĞİNE VE DİLLENDİRİLMİŞSE DE SUSTURULMADIĞINA YADA UNUTTURULMADIĞINA VEYA RAĞBET GÖRMÜŞ OLMADIĞINA KANİ OLMALI DEĞİL MİSİNİZ?

 

SİZDEN O MAKALEDEKİ YANLIŞLARIMIZI GÖSTERMENİZİ, NEDEN VE NEYE GÖRE YANLIŞ OLDUĞUNU ORTAYA KOYMANIZI İSTİRHAM EDİYORUM. EĞER BİR YANLIŞIMIZ VARSA SAYENİZDE DÜZELTMİŞ OLURUZ.

 

AYRICA AYETLER EŞLİĞİNDEKİ ŞU LİNKTEKİ DİĞER BİR DEĞERLENDİRME HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİZDEN DE İSTİFADE ETMEK İSTERİZ.

http://63.231.71.139/hanifnet/mihr/3/insaninruhu2.html

 

HANİF DOSTUMUZUN KONU HAKKINDAKİ MAKALESİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİNİZİ DE ORTAYA KOYARSANIZ MESELENİN NETLEŞMESİNE KATKINIZ OLACAKTIR.

 

 

NOT: AMACIM İRELLEŞMEK/CEDELLEŞMEK DEĞİL. YANLIŞLARIN -KUR’AN REFERANS ALINARAK- ORTAYA KONULMASINI MURAD EDİYORUM. YANLIŞLAMANIN DA ADAM GİBİ YAPILMASINI İSTİYORUM. UMARIM BU VESİLEYLE ARAMIZA KARAKEDİLER GİRMEZ.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123


  Selam Alperen,

  öncelikle su ayetleri irdelememizi istiyorum:

  Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin için, iþitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi. Ne kadar da az þükredersiniz. (Secde 9)

  " ...kendi ruhundan üfledi..." Burdaki kendi runundan  derken kim veya ne kastedilmistir? Sizin anlayisinizla bu mecazi anlatimdan ibarettir diyorsaniz, bu anlayisinizin dayanagi hangi Kuran ayetiyle sabit kilinmistir? Baska bir deyisle mecazi olduguyla ilgili anlayisinizi neye dayandiriyorsunuz?

"Onu, amaçlanan düzgünlüðe ulaþtýrýp öz ruhumdan içine üflediðim zaman, önünde hemen secdeye kapanýn." (Hicr 29)

   ...öz ruhumdan...   anlatimdaki öz kimin özü? Birseyin özü aslindan ayri degerlendirilebilinir mi?

    Bu ayetlerdeki üflemeden ne kast edilmistir ? Allahin esi benzeri olmadigi anlayisindan yola cikarak burda sözkonusu olan üflemenin, mekanizmanin baslangicina isaret ettigini Allah`mi bize acikliyor?
Acikliyorsa nerde ve nasil acikliyor? Üflemenin mekanizma görevi gördügüne iliskin ayeti  belirtir misiniz?

  Sorularimi cevaplandirirsaniz sevinirim
 
  Saygilarimla

Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

asd123 Yazdı:

  Selam Alperen,

  öncelikle su ayetleri irdelememizi istiyorum:

  Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin için, iþitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi. Ne kadar da az þükredersiniz. (Secde 9)

  " ...kendi ruhundan üfledi..." Burdaki kendi ruhundan  derken kim veya ne kastedilmistir? Sizin anlayisinizla bu mecazi anlatimdan ibarettir diyorsaniz, bu anlayisinizin dayanagi hangi Kuran ayetiyle sabit kilinmistir? Baska bir deyisle mecazi olduguyla ilgili anlayisinizi neye dayandiriyorsunuz?

"Onu, amaçlanan düzgünlüðe ulaştıp öz ruhumdan içine üflediğim zaman, önünde hemen secdeye kapanın." (Hicr 29)

   ...öz ruhumdan...   anlatimdaki öz kimin özü? Birseyin özü aslindan ayri degerlendirilebilinir mi?

    Bu ayetlerdeki üflemeden ne kast edilmistir ? Allahin esi benzeri olmadigi anlayisindan yola cikarak burda sözkonusu olan üflemenin, mekanizmanin baslangicina isaret ettigini Allah`mi bize acikliyor?
Acikliyorsa nerde ve nasil acikliyor? Üflemenin mekanizma görevi gördügüne iliskin ayeti  belirtir misiniz?

  Sorularimi cevaplandirirsaniz sevinirim
 
  Saygilarimla

 

Selam Asd123

 

Forumumuzun başlığının altındaki “şahıs odaklı din anlayışından, Allah odaklı din anlayışına” söylemi üzerine iyice düşünmeni öneriyorum.

 

Biz Müslümanlar çoğunlukla atalarımızdan bize miras kalan bilgi ile kayıtlıyız. Dini inancımızın odağında bu kayıtlı bilgiler var. Kur’an ayetlerini bile bu önkabullerimizle değerlendiriyoruz maalesef. Bazen de zahmet buyurup da Kur’anda ne dendiğine bile bakmıyoruz. Örneğin atalarımızdan devraldığımız bilgiye göre Hacc birkaç gün içinde yapılmalıdır. Halbuki Kur’andaki islama göre Hacc haram aylardadır. Sözün özü biz Kur’andaki İslamı değil Atalarımızın Kur’an ve onu tamamlayan(!) eserlerden anladığı İslamı yaşıyoruz.

 

Kur’anı ve ondaki terimleri bağımsız ve özgür düşünerek anlamak ve atalarımızdan devraldığımız bilgileri onunla yargılamak yerine atalarımızın çizdiği perspektifi baz alarak değerlendirme yapıyor ve ayetleri yada terimleri bu daraltmanın eşliğinde değerlendiriyoruz.

 

Bize atalarımızdan “insanın kendisine özgü bir Ruhu vardır” bilgisi ulaştığından dolayı bizler de bu önbilgi eşliğinde değerlendiriyoruz ayetleri. Halbuki Allah birçok ayetinde “insanın nefsinden” bahsediyor ama “insanın Ruhundan” bahsetmiyor. Allah hiçbir ayetinde insanın tekil anlamda Ruhunun olduğundan bahsetmiyor ama bizler nedense Rabbimizin bu bahsetmediği konuya şartlanmışlıklarımızdan ötürü iman ediyoruz.

 

Allah ayetlerde insana Ruhumdam Üfledim diyor, Ruh üfledim demiyor, Ruhumu üfledim de demiyor. Ortada bir bütün olarak Ruh var da Allah her bir öze bu bütünden üflüyor da sonuçta da geriye kalan (haşa) Rabbimizin Ruhu oluyor anlayışı ne kadar mantıklı?

 

“Üflemek” tabiki mecazi bir tabirdir. Bu mecazi kavram sistemi devreye sokmak, mekanizmayı işler hale getirmek, hayat bahşetmek, canlılık kazandırmak vs. gibi anlamlara gelmektedir. Bunu bu kelimenin geçtiği diğer ayetleri göz önünde bulundurursan sen de görürsün. Örneğin Sur’a Üflenmesi. Sura üflendiği an Allah yada genelgeçer inanışa göre İsrafil kendisinden bir parçayı sur denilen şeye mi aktarıyor? Üflemek kelimesinin geçtiği diğer hiçbir ayette maddi yada manevi bir şeyin transeri sözkonusu değilken neden Allah’ın Ruhundan üflemesi sözkonusu olduğunda bir şeylerin Allah’ın zatından ayrılarak yada ayrılmayarak transferi sözkonusu olsun?

 

Lafı daha fazla uzatmak istemiyorum. Zira bu konuda uzun uzun tartışıldı. Forumda ilgili konuları okursan kimin ne söylediğini görmüş olursun. Açıkçası her şeye sıfırdan başlamak istemiyorum. Sen bu mevzuda (örneğin üfleme kavramı hakkında ayetler eşliğindeki yorumum hakkında) neyin, neden ve neye göre yanlış olduğunu söylersen ve kur’anı referans alarak doğrusunu gösterirsen işte o zaman görüşlerimizi paylaşmanın daha yararlı olacağını düşünmekteyim. Yani yanlışlamayı esaslı bir şekilde yaparsan birbirimizin vaktini boşuna harcamamış ve birbirimizin düşüncelerine katkıda bulunmuş oluruz.

 

Sana bu konuda Sinan dostumuzun El-Ruh ve Minel-Ruh hakkındaki incelemesini okumanı da öneriyorum: Ve bu inceleme yazısındaki gibi bir ayeti incelerken o ayetteki kilit önemdeki kavramların geçtiği diğer ayetleri de ele alıp o şekilde bütüncül bir değerlendirme yaptığında daha isabetli bir bakış açısı elde edeceğini düşünüyorum.

 

Saygılarımla

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats