Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 18 haziran 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kâbe'yi
tavaf, kâinat nizamından alınmış bir ibadettir; Seyyareler güneş,
elektronlar çekirdek, pervaneler kandil etrafında döner; Böyle bir
merkez etrafında dönmek ona aşkla bağlılık anlamına gelir. Kur'an-ı
Kerim'de Cenab-ı Hakk:
"Yedi gök, yer ve bunlarda bulunan her şey
O'nu tesbih eder. O'nu övgü ile tesbih etmeyen hiçbir şey yoktur. Ne
var ki siz onların tesbihini anlamazsınız..." buyurmaktadır. (İsrâ, 44)
Tabiat
ilimlerindeki gelişme bu ayetin açıklamasına yardımcı olmuştur.
Nitekim, önceleri cansız ve hareketsiz olduğu sanılan varlıklar da dahil
olmak üzere bütün eşya atomlardan meydana gelmiştir. İşte Atom
çekirdeklerinin etrafındaki elektronlar, sürekli ve muntazam bir şekilde
çekirdeğin etrafında dönmektedirler ki, bu durum Kur'an-ı Kerim
tarafından Allah'ı tesbih olarak ifade edilmiştir. Bu bakımdan,
İslâm'ın sembolü olan Kâbe etrafında dönmek de; Dine gönül vermek, onun
etrafında pervane kesilmek ve Allah'a bütün kalbiyle bağlanmaktır.
Katılma Tarihi: 02 haziran 2010 Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
naz17naz Yazdı:
Bu bakımdan, İslâm'ın sembolü olan Kâbe etrafında dönmek de; Dine gönül vermek, onun etrafında pervane kesilmek ve Allah'a bütün kalbiyle bağlanmaktır.
Kılıfını da çok güzel uydurmuşlar, bravo!
Allah'a bağlılığın, bir evin etrafında dönmeyle ne alâkası var, anlamak mümkün değil! Bari ilim, bilim demeseymiş.
Katılma Tarihi: 18 haziran 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ne anlatıyorsunuz allahaşkına siz yorum yaparken iyi başkası yorum yapınca kötü yanlış öylemi sizin yorumunuzun doğru olduğunu kim söyledi ben arapça bilmem meal okurum oradada kabeyi tavaf etmek var yalanmı yanlışmı ben kendimce kabe etrafında dönmenin bir manası olduğunu bir şeye işaret ettiğini söylemeye çalıştım hepsi o sizin dediğiniz gibi Allah herkesin kalbindeyse pekala kalplerde putlaştırılabilir yeterki insan put arasın sizde sakın kalpleri putlaştırmış olmayasınız
Katılma Tarihi: 01 haziran 2010 Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Çok değil 1 yıl önce sizinle aynı fikirdeydim sayın Naz. Ama artık değilim. Sizi kırmak, hakir görmek değildi amacım bilesiniz. O güzel kalbinizi kırdıysam
özür dilerim.
Selam
üzerinize olsun.
__________________ Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Katılma Tarihi: 18 haziran 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
benim çaba göstermediğimi siz nereden biliyorsunuz arapça bilmediğmden bilgiside kıt diyemi düşünüyorsunuz ben arapça bilmek zorundamıyım ama şunuda söyleyeyim keşke bilebilseydim o zaman sizlerin sözlerine daha net cevaplar verirdim öyle hale geldiki okuduğumuz meallerden şüphe eder olduk siz bana cevap verin kendi bilginiz dahilinde kur'an da hac varmı hacda kabeyi tavaf etmek varmı.
Katılma Tarihi: 01 haziran 2010 Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın Naz Tabiki gayret gösteriyorsunuz, burada yazarak bile öğrenmek için çabalıyorsunuz bu zaten yolun yarısıdır. Söylemek istediğim şey bu bilgiye belki de hazır olmadığınızdır. Direkt reddetme yoluna gitmemeniz için gönderimi editledim. Arapçama gelince ben de arapça bilmiyorum. Bilmeme de gerek yok. Arapların ne durumda olduğu, ayetleri nasıl yorumladığı ortada iken. Ben de yalnızca çevirilerden okuyorum. Yaklaşık 10 farklı yazardan çeviri okudum. 11. ciyi ise tesadüfen keşfettim. istekuran.com dan Hakkı Yılmaz ı da okumanızı öneririm. Bildiklerime gelince siz çeviride hacc gördüğünüz yere tartışma, beyt gördüğünüz yere sistem, arafat gördüğünüz yere tanışma, tavaf gördüğünüz yere etrafında dolaşma kelimelerini koyun. Belki ayet veya ayetler gözünüzde daha netleşir. Evet kendi bilgim dahilinde Kuranda hacc vardır. Ancak sizin anladığınız manada değil, tartışmak manasındadır. Dolayısiyle her yerde de yapılır. Bu forumda bile. Selam üzerinize olsun.
__________________ Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Biz bu forumda (UlulElbab ve Metehan)ve daha nice sanal ve gerçek ortamda bu gerçekleri dile getirdik...Çoğu zaman tepkilerle karşılaştık. Şimdi birbirinden bağımsız olarak yüzlerce-binlerce DÜŞÜNEN insanın bunları dile getiriyor olması ne güzel. Tebrik ederim bu güzel tesbitleriniz için... Sizler şu anda Haccediyorsunuz...Allahın emrini hakkıyla yerine getiriyorsunuz...
Selam ile...
__________________ Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Hac, üzerinde çok durmuş olduğum bir konu. Biraz birikimim var. Ona güvenerek açıklamaya çalışayım. HAC kelimesinin üç anlamı var.
Bir: TARTIŞMA. Doğrudur, (elifli) HAC "tartışma"dır ama müzakere gibi iyi niyetle değil inatlaşma gibi kötü niyetle tartışmadır. Örneğin 2:258'e bakınız. Ve lütfen " حاج"ı tıklayın; içinde bu kelime bulunan ayetleri inceleyin.
İki: (elifsiz) HAC bir tür "halk pazarı"dır. Örneğin 28:27'ye bakınız.
Buradaki bazı dostların öne sürdüğünün aksine, insanların Mekke'de ya da dünyanın başka bir kentinde toplanıp İbrahim'le inatlaşan Nemrud misali "tartışma"sının da (2:258) Medyen'in halk pazarında alış veriş ederek eğlenip dinlenmesinin de din ile ilgisi yok.
Üç: (elifsiz) HAC, ALLAH BİR ilkesini vurgulamış olan İbrahim nebinin mescidini ziyaret etmek suretiyle o ilkeyi canlı tutmak ve o arada yoksullar için hayvan bağışlamaktır. Lütfen 3:97'ye bakınız.
3:97'de "o evi hac etmek - hıccu'l beyt"ten söz ediliyor. Allah'ın farz kıldığı HAC işte budur.
Peki, HICCUL'L BEYT insanların "o evi düşmanca, kötü niyetle tartışmaları" mıdır ya da "o ev halk pazarı" mıdır?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma