Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Daha önce bu konu konuşuldumu bilmiyorum ama gerçekten çıkış yolu bulamadım.Allah Kur'anda cuma namazının muhakkak ve topluca kılınması gerektiğini söylüyor.Bu durumda sunni inanca sahip olanlarla ve imamın arkasında namazamı durmalıyız.Yoksa sunni imam ve cemaatle namaz kılmamalı mı.Bu durumda sorumluluğumuz kalkar mı?
elbette gönül kılmak istiyor ama namazda yanlız kur'andan okumak gerekiyor bununla ilgili ayet var oysa kur'an dışı ilaveler var buda namazı bozuyor malesef referans kur'an dan gelince insan kitlenip kalıyor buda cumaları toplu olarak namaz kılmayı kitleyen bir faktör tabi başka şeyler de var maaşlı birinin yani bu işi dini vazifeyi yapan birinin bu iş karşılığında para kazanması yada para çok çiğ bir ifade kalıyor zamanla bunun doğal olduğu insanların dikkatlerinden bu dünya akışı yaşam dinamizmi içinde bu tür konuların kritizesi gözlerden kaçıyor insan yeniliği pek hoş karşılamıyor atalar cazip geliyor onlara ve oluşturdukları düzene saygı duyuluyor övünülecek bir geçmiş arayışı içersinde insanlar yenilikten ve değişiklikten korkuyorlar...........
Selam arkadaşlar.Cuma ile ilgili Kuranda yalnızca üç ayet var ama bunları bile ataperestlerin anladığı anlamdan uzak tutamıyoruz.
Oysa salat(Namaz)kılmayı emreden ayetler hep ekımıssalate formunda geçiyor.Burada böyle bir ifade yok.Yani ayette namaz kılın yok.
Bunun yerine ''..Toplantı gününde salata(YÖNELİŞE)çağrıldığınıza hemen Allah'ın zikrine koşun...'' ifadesi var.
Bunun anlamı da topluca namaz kılın demek DEĞİLDİR.Gündüz vaktinde insanlar alışveriş yaparken inen ayetler var.Zaman zaman peygamber inen bu ayetleri insanlara hemen duyuruyor.
İşte Yüce Allah, insanlar bazen bunları ihmal ettiğinden olsa gerek,bu ayetlerle ihmal etmenin yanlışlığını bildiriyor ve ikaz ediyor.
Zaten rivayetçi gelenek bile peygamberin Cuma anında ayetlerden başka birşey okumadığını kabul ediyor.
Daha sonraları bence bu durum haftalık olarak gündüz vaktinde bir kere olmak üzere Kuran okuma toplantısına dönüşmüştür.
Tabii Emeviler döneminde bunun siyasi egemenlik alanına dönüşüp ''3 cuma...''teranesinin uydurulduğunu belirtmek de gerekir.
Ben bunları anladım ve Şu anda Cuma namazı(!)kılmak gibi bir yükümlülüğün olmadığını düşünüyorum.Siz ne dersiniz?..
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Evet,ilk zamanlarında dinin cumhuriyet ile idaresinin çok güzel başarılı olduğu bazı kaynaklar tarafından doğrulanıyor tabi insan bunları okuyunca mest oluyor.
Demek zamanla nelerin değişebileceğini olumsuz anlanlarda çok iyi görüyoruz .sıkıntı bunu negatif görmemiz pozitif görmemiz için bir devrim gerekiyor galiba , bunuda bugünki dünyada yaşanan ve adına genel anlamda din dersek ki din yerine gelenekler ,hurafeler,içeriği çok mikserlenmiş bir yaşam tarzı oluyor.
Aslında bu yıkım dezenformasyon çok yaralamış dini,dini allaha has kılmak yerine günlük insanların çıkar hırs istek ,arzularına daha bilmem nelere atfedilerek ram olmuş neresinden tutarsan elide kalıyor.
Demek bizler tarihe bakarsak kur'andaki ''bozguncu'' ,istilacı ya da gaspcı olduğumuzu cok iyi gözlemleyebiliyoruz.
bir şeyin kendisinin referans değilde(taklid etmek) kalıbı nın sürekli kullanılması yani kalıbın yıpranması ile kalıpdaki yapıyı tahmin ederek şöyle olması lazım böyle olması lazım diyerek ilahi kaynağa yönelmek yerine insani mesaja kulak verilmesinin ızdırabı kısa vadelerde çözüm sayılmış bu aslında zamanla çözümsüzlük düğümüne atılan adımlar oluvermiş
çözüm tekrar kur'ana allahın hükümlerine yöneliştir diyorum çünkü orda hiç birşey eksik değil tastamam......
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Mircan Yazdı:
Selam,
Daha önce bu konu konuşuldumu bilmiyorum ama gerçekten çıkış yolu bulamadım.Allah Kur'anda cuma namazının muhakkak ve topluca kılınması gerektiğini söylüyor.Bu durumda sunni inanca sahip olanlarla ve imamın arkasında namazamı durmalıyız.Yoksa sunni imam ve cemaatle namaz kılmamalı mı.Bu durumda sorumluluğumuz kalkar mı?
Gönül isterdi ki; cağrıldığımız zaman cuma/cami ye gidelim. Fakat o mekanda tabi olmamız gereken imam malesef Kur'ani bir namaz kılmıyor. Dolayısıyla tabi olacak olan bizlerinde namazı, Kur'ani olmamış olacak Mircan kardeş. Sorun burada. Aslında Compas kardeş bunu özetlemiş zaten, fazla söze gerek yok.
Bu durumda yapılabilecek tek şey: Dini Allah'a has kılanların/Hanif'lerin (2 kişi olsalar dahi) bir araya gelerek kendi evlerinde Cuma Namazını eda etmeleridir. Malesef benim bulunduğum ilde Dini Allah'a has kılan ikinci bir dostum olmadığından yaklaşık 13 yıldan buyana Cuma Namazından Mahrumum. Bu durumda ferdi olarak Salat-ı Vustayı (öğle Namazını) ikame edebiliyorum.
İnşaAllah bir gün Hanif olanların sayısı arttıkça artar da bizlerin de Kur'ani namaz kılabilecekleri bir Mescidi olur
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Selam arkadaşlar.Cuma ile ilgili Kuranda yalnızca üç ayet var ama bunları bile ataperestlerin anladığı anlamdan uzak tutamıyoruz.
Oysa salat(Namaz)kılmayı emreden ayetler hep ekımıssalate formunda geçiyor.Burada böyle bir ifade yok.Yani ayette namaz kılın yok.
Bunun yerine ''..Toplantı gününde salata(YÖNELİŞE)çağrıldığınıza hemen Allah'ın zikrine koşun...'' ifadesi var.
Bunun anlamı da topluca namaz kılın demek DEĞİLDİR.Gündüz vaktinde insanlar alışveriş yaparken inen ayetler var.Zaman zaman peygamber inen bu ayetleri insanlara hemen duyuruyor.
İşte Yüce Allah, insanlar bazen bunları ihmal ettiğinden olsa gerek,bu ayetlerle ihmal etmenin yanlışlığını bildiriyor ve ikaz ediyor.
Zaten rivayetçi gelenek bile peygamberin Cuma anında ayetlerden başka birşey okumadığını kabul ediyor.
Daha sonraları bence bu durum haftalık olarak gündüz vaktinde bir kere olmak üzere Kuran okuma toplantısına dönüşmüştür.
Tabii Emeviler döneminde bunun siyasi egemenlik alanına dönüşüp ''3 cuma...''teranesinin uydurulduğunu belirtmek de gerekir.
Ben bunları anladım ve Şu anda Cuma namazı(!)kılmak gibi bir yükümlülüğün olmadığını düşünüyorum.Siz ne dersiniz?..
Abdullah arkadaşım, bence yanlış düşünüyorsun. Zira (görebildiğim kadarıyla) namaz bizlere sadece ekımısalate formunda geçen ayetlerle farz kılınmıyor.
Aslında salat kavramından ne anladığın hakkında ve hangi salat kavramının hangi ayetlerde ne anlama geldiği hususunda bizleri aydınlatsan seni daha iyi anlayabileceğimi düşünüyorum.
Bu mevzuda İsra 78 hakkında sana ne düşündüğünü sormak istiyorum.
İsra 78. Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah Kur'an'ı tanıklarca izlenmektedir.
Bu ayetin başında ekımıssalat kavramı var ama ikinci kısmında Ekımıssalat kavramı değil “sabah Kur’anı” kavramı var. Ayete göre Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı kılacağız ve sabah Kur’anını da gözeteceğiz.
Sence de “Sabah Kur’anı” deyimi Sabahleyin kılınması gereken namaza işaret ediyorsa;
- Burada “Ekımıssalat” formunda olmamasına ve farklı bir anlatımla sunulmasına rağmennamaza işaret ediliyor değil mi? O halde neden Cuma Namazı mevzuunda da aynı durum geçerli olmasın? Cuma konusunda Allah’ın zikri sözkonusu. Zikir Kur’anın bir ismidir. Sabah Kur’anı ile Cuma Zikri aynı kapıya çıkmıyor mu?
- Sabah Kur’anı denilerek bildiğimiz namaz kastediliyorsa, namazlarda sadece Kur’andan okunmasına açıkça işaret ediliyor olamaz mı?
Saygılar
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Dostlar.
"Namaz'da yalnizca Kur'an okunacak, Namaz icinde bireysel Dua olmaz" görüsüne ben ancak su sekilde itiraz edebiliyorum:
Kur'an-da bireysel Dualar'da yer aliyor. Bu Dualardan bir kismi sadece sahsa özeldir, örnegin (yanilmiyorsam) Hz. Musa'nin dilinin cözülüp insanlarin onu kolay anlamasi icin yapmis oldugu bir dua var.
Namaz icinde bireysel Dua'nin yeri yoksa o halde Hz. Musa'da Duasini Namaz icinde yapmamistir görüsünü kabul etmek zorundayiz. E hal böyleyken biz neden Hz. Musa'nin kendi sahsina özel yapmis oldugu Duayi kendi Namazlarimizin icinde okuyoruz?
Bu mantik dogru olamaz.
Belki yanit olarak: cünkü buda Allah'in Peygamberimize vahyidir ve Kur'an-in bir parcasi olarak yer almistir denilecek.
Oysa Kadinlarin Adet meselesini ele alan Ayette Vahiy olarak Kur'an-in bir parcasidir, Namazlarda siz bunuda tilavet ediyormusunuz? Hic sanmiyorum.
Demem o ki, eger bu görüse sadik kalinacaksa ayiklamak zorundayiz, ki buna sahsa özel dualarda dahildir. Aksi halde kendi görüsümüz icinde celismis oluruz.
Namaz Allah'a bir yönelis ise, bu yönelisten sadece zikretmeyi anlamak Namaz'in bünyesine ters düser, ki o halde Fatiha'nin bir kisiminida okumamamiz gerekirdi. Gazaba ugrayip sapmislari Allah'in yani sira niye aniyoruz ki?
Cevap: Allah'dan baskasini cagirdigimiz Allah'dan baskasina yalvardigimiz icin degil, Dua ettigimiz/destek istedigimiz icin.
Ben her iki görüsede sicak bakmakla beraber diyorum ki dikkat etmezsek bu mevzu kaliplasmaya girer ve bizlerinde mezhepcilerden bir farkimiz kalmaz.
Alperen kardeş.''Cuma namazı konusunda yanlış düşünüyorsun''sözünü erken bir teşhis olarak görüyorum.Çünkü zihinlerimiz hala cahiliyenin kirlerinden arınmadı ve bu tespitin içine kendimi de katıyorum.Zaten hemen arınmamız da gerekmez ki.Kuranın ilk muhatapları 23 yıllık bir teslimiyet süreci yaşadı.Bizim en önde gidenlerimizin mazisi bile daha 10 yıl değilken,insanın herşeyi hemen doğru anlayıp uygulayacağını sanmak biraz safdillik ve insan psikolojisini bilmemektir.
Biz de ruveyden ruveyden(yavaş yavaş)değişeceğiz.Bizim Kuranı anlayıp yaşamada dört engel ya da sıkıntımız var:
1)Kuran şu an elimizde bütün olarak var.Ayet ayet inmeyince kafa karışıklıklarımızın önüne geçemiyoruz.
2)Kuran uzun zamandır terkedildiğinden şu çağda müşahhas örnek ve önderlerimiz yok yada çok kıt.El yordamıyla gidiyoruz.
3)Kuranın arapça olması ve bu kültürü yeterince tanımamak ayetleri doğru ve yerinde anlamamızı engelliyor.Maalesef çağdaş arapça ve klasik arapçayı bilmekte sorunu çözmüyor.
4)Yaşadığımız toplum ne kadar sorunlu da olsa kendini İslama nispet ediyor.Bundan dolayı açık ve net bir tavır almak mangal gibi yürek gerektiriyor.Allaha yemin ederimki,bu toplum faraza Hz Muhammed dirilse ve Kuranı anlatsa onu bile kovmakta şüphe göstermez.Çünkü bunlar kesin inançlı fanatiklerdir(!)
İşte bunlardan dolayı fazla aceleci olmamak ve din noktasında doğru bildiklerimizi yapmaya çalışmak gerekir.Bunlar elbette aşılmayacak sorunlar değil.Çünkü Rabbimiz hiç kimseye gücünün yetmediğini yüklemez.
Senin açıklamalarına gelince;Ekımissalate ifadesinin namaz kılmak olduğunda ısrarlıyım ve Allah kelime sıkıntısı çekmez.Salat kelimesinin anlamları konusunda biz iki yıllık bir çalışma yaptık.Bu süreçte salatın geçtiği bütün ayetleri bölümlere ayırıp ayetlerin siyak ve sibakını da gözönünde tutarak hepsini iniş sırasına göre kavramaya çalıştık.Size bunları sunmak isterdim ama bu,çok yoğun bir çalışma gerektirdiğinden yapmam zor.Bu açıdan hakkınızı helal etmenizi isterim.Teselli olarak forumun değişik yerlerinde bu konuda yazmaya çalışıyorum.oralardan birşeyler kavrarsanız şimdilik yeterli.
Fecr kuranı ifadesi ise bence namazda salt Kuran okunmalı diyen arkadaşlara bir cevaptır.Namazda kul olmanın gereği olan dua,zikir,kıyam,secde,rüku,kıraat,özel arzu ve istekler hep içiçedir. Kurani örneğimiz Hz Zekeriya bakın Allahtan namaz kılarken ne istiyor:
''Ve o zaman Zekeriya rabbine çağırarak dediki:Ey Rabbim bana katından temiz bir soy bağışla.Evet sen duayı duyansın.(İşte bu şekilde)Zekeriya tapınakta ayakta durmuş namaz kılarken melekler ona şöyle seslendiler''Allah kendinden gelen bir kelimeyi doğrulayıcı bir önder,iffetli,bir peygamber ve iyilerden Yahyayı sana müjdeliyor.''(3/38,39)
Ayette de görüldüğü gibi biz namazda salt Kuran değil,kişisel istek ve ihtiyaçlar ile günahlardan bağışlanmayı dile getireceğiz.Rabbimize muhtaç ve bağımlı olduğumuzu ve onun kulu olduğumuz inancını diri tutacağız.Kurani dua da okuyacağız ama özellikle FEcr salatından sonra Kuranla irtibatı koparmamaya çalışacağız.
Bunun için ben salattan sonra en az bir sayfa Kuran okuyorum ve ayetler okumayı ayrı bir ibadet olarak düşünüyorum.Sözü dinleyip en güzeline uymak dileğiyle..
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Abdullah kardeş,yazının bir çoğuna özellikle giriş kısmına katılmamak
mümkün değil:Sağlıklı olmayan,her kafadan bir ses çıkan,dejenere olmuş
bir toplumda etkilenmeden,kıvırmadan gerçek islamı anlamak ve yaşamak
çok kolay değil malesef.Zamanla başka insanlarda görüp,düşünüp mutmain
oldukları zaman İnşaallah zihinler daha berrak,cesaret daha fazla,heves
had safhada olacaktır.
Konuya dönecek olursak...Şüphesiz Allah'ın ayetleri birbiri ile
çelişmez.Ya çeviride problem vardır yada henüz anlayacak kadar ilmimiz
artmamıştır.Namazda Kur'andan okunmalı diyen ayet:
Eğer ki namaz'da Kur'andan okunmalı diye bahsi geçen başka ayet yoksa
(ben bilmiyorum varsa lütfen yazınız),bu ayet Namazda sadece Kur'an
okunacak ifadesi için yeterli bir kanıt oluşturmuyor.Ayete bakacak
olursak,ayette geceleri yapılan ibadetten bahsediliyor.Büyük
ihtimallede peygamber ve bir kısım insan gecenin çeşitli bölümlerinde
Kur'an okuyor.Kimbilir kaç saat bunu yapıyorlar.Allahta bunun onlara
fazla olduğunu ve Kur'an dan kolayınıza geleni okuyun diyor.Yani bir
ayette olsa okuyun.(TAMEMEN KENDİ GÖRÜŞÜM,YANLIŞLIĞINDAKİ SORUMLULUK
YALNIZCA BANA AİTTİR)
Verdiğin örnekteki 3/38 ve 3/39 ayetlerine üzerine oldukça
düşündüm.Yahya duasını yapıyor fakat namaz sırasında yapıp yapmadığı
belli değil.Duanın cevabının ise namaz sırasında geldiği kesin.
"Zekeriya tapınakta ayakta durmuş,namaz kılarken"
ifadesi 3/38. ayetin başında yazılmış olsa idi.Bu konu hiç başlanmadan
kapanmış olacaktı.Ama senin görüşün doğruya daha yakın gibi geldi bana
yinede seninde dediğin gibi temkinli olmakta yarar v ar.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma