HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Cuma Namazını Kılacak mıyız? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Daha önce bu konu konuşuldumu bilmiyorum ama gerçekten çıkış yolu bulamadım.Allah Kur'anda cuma namazının muhakkak ve topluca kılınması gerektiğini söylüyor.Bu durumda sunni inanca sahip olanlarla ve imamın arkasında namazamı durmalıyız.Yoksa sunni imam ve cemaatle namaz kılmamalı mı.Bu durumda sorumluluğumuz kalkar mı?

CUMA 9 : Ey iman edenler, cuma günü namaz için çağrı yapıldığında hemen Allah'ın zikrine  koşun ve alım satımı bırakın; eğer bilirseniz, o sizin için daha hayırlıdır.
Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
compass
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 mayis 2005
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı compass

selam selam

elbette gönül kılmak istiyor ama namazda yanlız kur'andan okumak gerekiyor bununla ilgili ayet var oysa kur'an dışı ilaveler var buda namazı bozuyor malesef referans kur'an dan gelince insan kitlenip kalıyor buda cumaları toplu olarak namaz kılmayı kitleyen bir faktör tabi başka şeyler de var maaşlı birinin yani bu işi dini vazifeyi yapan birinin bu iş karşılığında para kazanması yada para çok çiğ bir ifade kalıyor zamanla bunun doğal olduğu insanların dikkatlerinden bu dünya akışı yaşam dinamizmi içinde bu tür konuların kritizesi gözlerden kaçıyor insan yeniliği pek hoş karşılamıyor atalar cazip geliyor onlara ve oluşturdukları düzene saygı duyuluyor övünülecek bir geçmiş arayışı içersinde insanlar yenilikten ve değişiklikten korkuyorlar...........

Yukarı dön Göster compass's Profil Diğer Mesajlarını Ara: compass
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

      Selam arkadaşlar.Cuma ile ilgili Kuranda yalnızca üç ayet var ama bunları bile ataperestlerin anladığı anlamdan uzak tutamıyoruz.

     Oysa salat(Namaz)kılmayı emreden ayetler hep ekımıssalate formunda geçiyor.Burada böyle bir ifade yok.Yani ayette namaz kılın yok.

Bunun yerine ''..Toplantı gününde salata(YÖNELİŞE)çağrıldığınıza hemen Allah'ın zikrine koşun...'' ifadesi var.

  Bunun anlamı da topluca namaz kılın demek DEĞİLDİR.Gündüz vaktinde insanlar alışveriş yaparken inen ayetler var.Zaman zaman peygamber inen bu ayetleri insanlara hemen duyuruyor.

  İşte Yüce Allah, insanlar bazen bunları ihmal ettiğinden olsa gerek,bu ayetlerle ihmal etmenin yanlışlığını bildiriyor ve ikaz ediyor.

   Zaten rivayetçi gelenek bile peygamberin Cuma anında ayetlerden başka birşey okumadığını kabul ediyor.

   Daha sonraları bence bu durum haftalık olarak gündüz vaktinde bir kere olmak üzere Kuran okuma toplantısına dönüşmüştür.

     Tabii Emeviler döneminde bunun siyasi egemenlik alanına dönüşüp ''3 cuma...''teranesinin uydurulduğunu belirtmek de gerekir.

       Ben bunları anladım ve Şu anda Cuma namazı(!)kılmak gibi bir yükümlülüğün olmadığını düşünüyorum.Siz ne dersiniz?..



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
compass
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 mayis 2005
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı compass

selam selam

Evet,ilk zamanlarında dinin cumhuriyet ile idaresinin çok güzel başarılı olduğu bazı kaynaklar tarafından doğrulanıyor tabi insan bunları okuyunca mest oluyor.

Demek zamanla nelerin değişebileceğini olumsuz anlanlarda çok iyi görüyoruz .sıkıntı bunu negatif görmemiz pozitif görmemiz için bir devrim gerekiyor galiba , bunuda bugünki dünyada yaşanan ve adına genel anlamda din dersek ki din yerine gelenekler ,hurafeler,içeriği çok mikserlenmiş bir yaşam tarzı oluyor.

Aslında bu yıkım dezenformasyon çok yaralamış dini,dini allaha has kılmak yerine günlük insanların çıkar hırs istek ,arzularına daha bilmem nelere atfedilerek ram olmuş neresinden tutarsan elide kalıyor.

Demek bizler tarihe bakarsak kur'andaki ''bozguncu'' ,istilacı ya da  gaspcı olduğumuzu cok iyi gözlemleyebiliyoruz.

bir şeyin kendisinin referans değilde(taklid etmek) kalıbı nın sürekli kullanılması yani kalıbın yıpranması ile kalıpdaki yapıyı tahmin ederek şöyle olması lazım böyle olması lazım diyerek ilahi kaynağa yönelmek yerine insani mesaja kulak verilmesinin ızdırabı kısa vadelerde çözüm sayılmış bu aslında zamanla çözümsüzlük düğümüne atılan adımlar oluvermiş

çözüm tekrar kur'ana allahın hükümlerine yöneliştir diyorum çünkü orda hiç birşey eksik değil tastamam......

Yukarı dön Göster compass's Profil Diğer Mesajlarını Ara: compass
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Mircan Yazdı:
Selam,

Daha önce bu konu konuşuldumu bilmiyorum ama gerçekten çıkış yolu bulamadım.Allah Kur'anda cuma namazının muhakkak ve topluca kılınması gerektiğini söylüyor.Bu durumda sunni inanca sahip olanlarla ve imamın arkasında namazamı durmalıyız.Yoksa sunni imam ve cemaatle namaz kılmamalı mı.Bu durumda sorumluluğumuz kalkar mı?

CUMA 9 : Ey iman edenler, cuma günü namaz için çağrı yapıldığında hemen Allah'ın zikrine  koşun ve alım satımı bırakın; eğer bilirseniz, o sizin için daha hayırlıdır.

Slm

Gönül isterdi ki; cağrıldığımız zaman cuma/cami ye gidelim. Fakat o mekanda tabi olmamız gereken imam malesef Kur'ani bir namaz kılmıyor. Dolayısıyla tabi olacak olan bizlerinde namazı, Kur'ani olmamış olacak Mircan kardeş. Sorun burada. Aslında Compas kardeş bunu özetlemiş zaten, fazla söze gerek yok.

Bu durumda yapılabilecek tek şey: Dini Allah'a has kılanların/Hanif'lerin (2 kişi olsalar dahi) bir araya gelerek kendi evlerinde Cuma Namazını eda etmeleridir. Malesef benim bulunduğum ilde Dini Allah'a has kılan ikinci bir dostum olmadığından yaklaşık 13 yıldan buyana Cuma Namazından Mahrumum. Bu durumda ferdi olarak Salat-ı Vustayı (öğle Namazını) ikame edebiliyorum.

İnşaAllah bir gün Hanif olanların sayısı arttıkça artar da bizlerin de Kur'ani namaz kılabilecekleri bir Mescidi olur



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

Akik:"İnşaAllah bir gün Hanif olanların sayısı arttıkça artar da bizlerin de Kur'ani namaz kılabilecekleri bir Mescidi olur".

SeLaM; Akik Dostum

İnşaAllah!

RZi,,, Amin.. 



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Abdullah16 Yazdı:

      Selam arkadaşlar.Cuma ile ilgili Kuranda yalnızca üç ayet var ama bunları bile ataperestlerin anladığı anlamdan uzak tutamıyoruz.

     Oysa salat(Namaz)kılmayı emreden ayetler hep ekımıssalate formunda geçiyor.Burada böyle bir ifade yok.Yani ayette namaz kılın yok.

Bunun yerine ''..Toplantı gününde salata(YÖNELİŞE)çağrıldığınıza hemen Allah'ın zikrine koşun...'' ifadesi var.

  Bunun anlamı da topluca namaz kılın demek DEĞİLDİR.Gündüz vaktinde insanlar alışveriş yaparken inen ayetler var.Zaman zaman peygamber inen bu ayetleri insanlara hemen duyuruyor.

  İşte Yüce Allah, insanlar bazen bunları ihmal ettiğinden olsa gerek,bu ayetlerle ihmal etmenin yanlışlığını bildiriyor ve ikaz ediyor.

   Zaten rivayetçi gelenek bile peygamberin Cuma anında ayetlerden başka birşey okumadığını kabul ediyor.

   Daha sonraları bence bu durum haftalık olarak gündüz vaktinde bir kere olmak üzere Kuran okuma toplantısına dönüşmüştür.

     Tabii Emeviler döneminde bunun siyasi egemenlik alanına dönüşüp ''3 cuma...''teranesinin uydurulduğunu belirtmek de gerekir.

       Ben bunları anladım ve Şu anda Cuma namazı(!)kılmak gibi bir yükümlülüğün olmadığını düşünüyorum.Siz ne dersiniz?..

 

 

Abdullah arkadaşım, bence yanlış düşünüyorsun. Zira (görebildiğim kadarıyla) namaz bizlere sadece ekımısalate formunda geçen ayetlerle farz kılınmıyor.

 

Aslında salat kavramından ne anladığın hakkında ve hangi salat kavramının hangi ayetlerde ne anlama geldiği hususunda bizleri aydınlatsan seni daha iyi anlayabileceğimi düşünüyorum.

 

Bu mevzuda İsra 78 hakkında sana ne düşündüğünü sormak istiyorum.

 

İsra 78. Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah Kur'an'ı tanıklarca izlenmektedir.

 

Bu ayetin başında ekımıssalat kavramı var ama ikinci kısmında Ekımıssalat kavramı değil “sabah Kur’anı” kavramı var. Ayete göre Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı kılacağız ve sabah Kur’anını da gözeteceğiz.

 

Sence de “Sabah Kur’anı” deyimi Sabahleyin kılınması gereken namaza işaret ediyorsa;

 

- Burada “Ekımıssalat” formunda olmamasına ve farklı bir anlatımla sunulmasına rağmen  namaza işaret ediliyor değil mi? O halde neden Cuma Namazı mevzuunda da aynı durum geçerli olmasın? Cuma konusunda Allah’ın zikri sözkonusu. Zikir Kur’anın bir ismidir. Sabah Kur’anı ile Cuma Zikri aynı kapıya çıkmıyor mu?

- Sabah Kur’anı denilerek bildiğimiz namaz kastediliyorsa, namazlarda sadece Kur’andan okunmasına açıkça işaret ediliyor olamaz mı?

 

Saygılar

 

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam Dostlar.

"Namaz'da yalnizca Kur'an okunacak, Namaz icinde bireysel Dua olmaz" görüsüne ben ancak su sekilde itiraz edebiliyorum:

Kur'an-da bireysel Dualar'da yer aliyor. Bu Dualardan bir kismi sadece sahsa özeldir, örnegin (yanilmiyorsam) Hz. Musa'nin dilinin cözülüp insanlarin onu kolay anlamasi icin yapmis oldugu bir dua var.

Namaz icinde bireysel Dua'nin yeri yoksa o halde Hz. Musa'da Duasini Namaz icinde yapmamistir görüsünü kabul etmek zorundayiz. E hal böyleyken biz neden Hz. Musa'nin kendi sahsina özel yapmis oldugu Duayi kendi Namazlarimizin icinde okuyoruz?

Bu mantik dogru olamaz.

Belki yanit olarak: cünkü buda Allah'in Peygamberimize vahyidir ve Kur'an-in bir parcasi olarak yer almistir denilecek.

Oysa Kadinlarin Adet meselesini ele alan Ayette Vahiy olarak Kur'an-in bir parcasidir, Namazlarda siz bunuda tilavet ediyormusunuz? Hic sanmiyorum.

Demem o ki, eger bu görüse sadik kalinacaksa ayiklamak zorundayiz, ki buna sahsa özel dualarda dahildir. Aksi halde kendi görüsümüz icinde celismis oluruz.

Namaz Allah'a bir yönelis ise, bu yönelisten sadece zikretmeyi anlamak Namaz'in bünyesine ters düser, ki o halde Fatiha'nin bir kisiminida okumamamiz gerekirdi. Gazaba ugrayip sapmislari Allah'in yani sira niye aniyoruz ki?

Cevap: Allah'dan baskasini cagirdigimiz Allah'dan baskasina yalvardigimiz icin degil, Dua ettigimiz/destek istedigimiz icin.

Ben her iki görüsede sicak bakmakla beraber diyorum ki dikkat etmezsek bu mevzu kaliplasmaya girer ve bizlerinde mezhepcilerden bir farkimiz kalmaz.

Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 

 

  

         Alperen kardeş.''Cuma namazı konusunda yanlış düşünüyorsun''sözünü erken bir teşhis olarak görüyorum.Çünkü zihinlerimiz hala cahiliyenin kirlerinden arınmadı ve bu tespitin içine kendimi de katıyorum.Zaten hemen arınmamız da gerekmez ki.Kuranın ilk muhatapları 23 yıllık bir teslimiyet süreci yaşadı.Bizim en önde gidenlerimizin mazisi  bile daha 10 yıl değilken,insanın herşeyi hemen doğru anlayıp uygulayacağını sanmak biraz safdillik ve insan psikolojisini bilmemektir.

      Biz de ruveyden ruveyden(yavaş yavaş)değişeceğiz.Bizim Kuranı anlayıp yaşamada dört engel ya da sıkıntımız var:

       1)Kuran şu an elimizde bütün olarak var.Ayet ayet inmeyince kafa karışıklıklarımızın önüne geçemiyoruz.

        2)Kuran uzun zamandır terkedildiğinden şu çağda müşahhas örnek ve önderlerimiz yok yada çok kıt.El yordamıyla gidiyoruz.

         3)Kuranın arapça olması ve bu kültürü yeterince tanımamak ayetleri doğru ve yerinde anlamamızı engelliyor.Maalesef çağdaş arapça ve klasik arapçayı bilmekte sorunu çözmüyor.

       4)Yaşadığımız toplum ne kadar sorunlu da olsa kendini İslama nispet ediyor.Bundan dolayı açık ve net bir tavır almak mangal gibi yürek gerektiriyor.Allaha yemin ederimki,bu toplum faraza Hz Muhammed dirilse ve Kuranı anlatsa onu bile kovmakta şüphe göstermez.Çünkü bunlar kesin inançlı fanatiklerdir(!)

     İşte bunlardan dolayı fazla aceleci olmamak ve din noktasında doğru bildiklerimizi yapmaya çalışmak gerekir.Bunlar elbette aşılmayacak sorunlar değil.Çünkü Rabbimiz hiç kimseye gücünün yetmediğini yüklemez.

     Senin açıklamalarına gelince;Ekımissalate ifadesinin namaz kılmak olduğunda ısrarlıyım ve Allah kelime sıkıntısı çekmez.Salat kelimesinin anlamları konusunda biz iki yıllık bir çalışma yaptık.Bu süreçte  salatın geçtiği bütün ayetleri bölümlere ayırıp ayetlerin siyak ve sibakını da gözönünde tutarak hepsini iniş sırasına göre kavramaya çalıştık.Size bunları sunmak isterdim ama bu,çok yoğun bir çalışma gerektirdiğinden yapmam zor.Bu açıdan hakkınızı helal etmenizi isterim.Teselli olarak forumun değişik yerlerinde bu konuda yazmaya çalışıyorum.oralardan birşeyler kavrarsanız şimdilik yeterli.

        Fecr kuranı ifadesi ise bence namazda salt Kuran okunmalı diyen arkadaşlara bir cevaptır.Namazda kul olmanın gereği olan dua,zikir,kıyam,secde,rüku,kıraat,özel arzu ve istekler hep içiçedir.      Kurani örneğimiz Hz Zekeriya bakın Allahtan namaz kılarken ne istiyor:

       ''Ve o zaman Zekeriya rabbine çağırarak dediki:Ey Rabbim bana katından temiz bir soy bağışla.Evet sen duayı duyansın.(İşte bu şekilde)Zekeriya tapınakta ayakta durmuş namaz kılarken melekler ona şöyle seslendiler''Allah kendinden gelen bir kelimeyi doğrulayıcı bir önder,iffetli,bir peygamber ve iyilerden Yahyayı sana müjdeliyor.''(3/38,39) 

          Ayette de görüldüğü gibi biz namazda salt Kuran değil,kişisel istek ve ihtiyaçlar ile günahlardan bağışlanmayı dile getireceğiz.Rabbimize muhtaç ve bağımlı olduğumuzu ve onun kulu olduğumuz inancını diri tutacağız.Kurani dua da okuyacağız ama özellikle FEcr salatından sonra Kuranla irtibatı koparmamaya çalışacağız.

     Bunun için ben  salattan sonra en az bir sayfa Kuran okuyorum ve ayetler okumayı ayrı bir ibadet olarak düşünüyorum.Sözü dinleyip en güzeline uymak dileğiyle..



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Abdullah kardeş,yazının bir çoğuna özellikle giriş kısmına katılmamak mümkün değil:Sağlıklı olmayan,her kafadan bir ses çıkan,dejenere olmuş bir toplumda etkilenmeden,kıvırmadan gerçek islamı anlamak ve yaşamak çok kolay değil malesef.Zamanla başka insanlarda görüp,düşünüp mutmain oldukları zaman İnşaallah zihinler daha berrak,cesaret daha fazla,heves had safhada olacaktır.

Konuya dönecek olursak...Şüphesiz Allah'ın ayetleri birbiri ile çelişmez.Ya çeviride problem vardır yada henüz anlayacak kadar ilmimiz artmamıştır.Namazda Kur'andan okunmalı diyen ayet:

MÜZZEMMİL
(20)Şüphesiz Rabbin, senin, gecenin üçte ikisine yakın kısmını, yarısını ve üçte birini ibadetle geçirdiğini biliyor. Beraberinde bulunanlardan bir topluluk da böyle yapıyor. Allah gece ve gündüzü düzenleyip takdir eder. Sizin buna  gücünüzün yetmeyeceğini bildi de sizi bağışladı . Artık Kurandan kolayınıza geleni okuyun. Allah, içinizde hastaların bulunacağını, bir kısmınızın Allah’ın lütfundan rızık aramak üzere yeryüzünde dolaşacağını, diğer bir kısmınızın ise Allah yolunda çarpışacağını bilmektedir. O halde, Kur’an'dan kolayınıza geleni okuyun. Namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, Allah’a güzel bir borç verin. Kendiniz için önceden ne iyilik gönderirseniz onu Allah katında daha üstün bir iyilik ve daha büyük mükafat olarak bulursunuz. Allah’tan bağışlama dileyin. Şüphesiz Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

Eğer ki namaz'da Kur'andan okunmalı diye bahsi geçen başka ayet yoksa (ben bilmiyorum varsa lütfen yazınız),bu ayet Namazda sadece Kur'an okunacak ifadesi için yeterli bir kanıt oluşturmuyor.Ayete bakacak olursak,ayette geceleri yapılan ibadetten bahsediliyor.Büyük ihtimallede peygamber ve bir kısım insan gecenin çeşitli bölümlerinde Kur'an okuyor.Kimbilir kaç saat bunu yapıyorlar.Allahta bunun onlara fazla olduğunu ve Kur'an dan kolayınıza geleni okuyun diyor.Yani bir ayette olsa okuyun.(TAMEMEN KENDİ GÖRÜŞÜM,YANLIŞLIĞINDAKİ SORUMLULUK YALNIZCA BANA AİTTİR)

Verdiğin örnekteki 3/38 ve 3/39 ayetlerine üzerine oldukça düşündüm.Yahya duasını yapıyor fakat namaz sırasında yapıp yapmadığı belli değil.Duanın cevabının ise namaz sırasında geldiği kesin. "Zekeriya  tapınakta ayakta durmuş,namaz kılarken"   ifadesi 3/38. ayetin başında yazılmış olsa idi.Bu konu hiç başlanmadan kapanmış olacaktı.Ama senin görüşün doğruya daha yakın gibi geldi bana yinede seninde dediğin gibi temkinli olmakta yarar v ar.

Saygılarımla



Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats