Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Merak etmek suçmu? Hayır değil. Demişsiniz. Kuru kuruya merak etmek te vardır, Allah'ın, isim bildirmemesinin hikmetini araştırma anlamında da merak etmek vardır. Müslümanlara yakışan, hakkı aramaktır. Kuru kuruya merak etmek(sizi tenzih ederim) veya Tevrat'tan kitabımıza isim boca etmek, müslümana ve müslümanlığa ters şeylerdir.
'Süt kardeş ile evlilik' Allah, bu konuyu kitabına koyup bize gönderdiyse, demek ki ortada incelenmesi,irdelenmesi gereken önemli bir konu var.Her yönüyle incelenmesi gereken bir konu, ancak 10 sayfalık kitap bile bulamazsınız.
Allah, 'Süt kardeşle ve süt anneyle evlenmeyiz' ayetini boşuna mı bize gönderdi? Hiç düşünmüyormuyuz?
Burda tekrar aklıma bir soru geldi belki 100 lerce kez cevaplamışsınızdır ama sormadan edemeyeceğim.Diğer kitaplarıda Allah göndermemiş midir.Onlar neden bozulmuştur.Kuranın korunması mükemmel bir şekilde olmuş fakat diğerlerinde bu neden olmamış.Hz isa incil inerken bunu neden ezberletmemiş.Kısaca kuranın korunmasına yardımcı olan şeyler neden onlarda olmamış.
Kısaca kuranın korunmasına yardımcı olan şeyler neden onlarda olmamış. Demişsiniz.
Bu sorunuza sadece mantığımla cevaplayacağım. Yanlış olabilir,bu benim düşüncem.
Bildiğimiz 4 kutsal kitap ve bilemediğimiz sayıda peygamber gönderilmiş. Eğer dinimiz son din olmasaydı,bizim peygamberimiz de,kitabımız da değişecekti.Son din ve son peygamber olduğunu kitabımız söylüyor ve aynı zamanda,bu kitabı kıyamete kadar koruyacağını yine aynı kitap söylüyor.
Diğer kutsal kitaplarda (tevrat,incil,mezmur),son din olduğunu,son peygamber olduğunu,kıyamete kadar korunacağını anlatan bilgiler yoktur.
efrayim yazdı, Eğer dinimiz son din olmasaydı,bizim peygamberimiz de,kitabımız da
değişecekti.Son din ve son peygamber olduğunu kitabımız söylüyor ve
aynı zamanda,bu kitabı kıyamete kadar koruyacağını yine aynı kitap
söylüyor.
selam efrayim, Kasıtlı olarak peyganberler arasında ayrım yaptığını düşünmüyorum,ama yinede ayrım yapmışsın(bizim peygamber diğerleri kimin),kitap'ın hiç bir yerinde son peygamber kavramı geçmemektedir,bunu nasıl tespit ediyorsunuz.
selamlar
__________________ Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
cennetin her nimetine sahip olsanda göz başkasına kayıyor...
işte insanı zalim eden hal budur...
herkes kendine yetenle yetinse her yer cennet olur...
ne zamanki kendine ait olmayana göz diktin kendini cennetten kovdurursun...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
selam efrayim, Kasıtlı olarak peyganberler arasında ayrım yaptığını düşünmüyorum,ama yinede ayrım yapmışsın(bizim peygamber diğerleri kimin),kitap'ın hiç bir yerinde son peygamber kavramı geçmemektedir,bunu nasıl tespit ediyorsunuz. Demişsiniz.
Buradaki kastım, son din ve son peygamber olduğudur. Zaten yeni din olmazsa yeni peygamber olmaz.
Ben, Allah birdir,diyenlerdenim.Allah birdir, Muhammed onun elçisidir,demeyenlerdenim.Eğer mutlaka peygamber zikredilecekse,Allah birdir, bütün peygamberler onun elçisi ve kuludur,diyenlerdenim.
efrayim yazdı, Zaten yeni din olmazsa yeni peygamber olmaz.
selam efrayim,
her gelen resul yeni bir dinmi getiriyor,aynı kitap tan farklı din olurmu.yeni bir resul olsa yeni bir kitap şartmı oluyor...
__________________ Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
her gelen resul yeni bir dinmi getiriyor,Hayır. Tüm dinler,aynı tevhid inancını anlatıyor.
yeni bir resul olsa yeni bir kitap şartmı oluyor... Kitaba insan eli karıştığı için yeni kitap gereği oluşuyor. Yeni kitap,geldiğinden yeni resul geliyor.Şimdiye kadar bu şekilde ceryan edegelen bu zincir, islamiyetle son bulmuştur.Bu sonu da,yine kitabımız bildirmektedir.
EN'AM 83.İşte bunlar, kavmine karşı İbrahim'e verdiğimiz kanıtlardır. Dilediklerimizi derece derece yükseltiriz. Senin Rabbin Hakim'dir, Alim'dir. EN'AM 84.Biz ona İshak'ı ve Yakub'u hediye ettik. Hepsini doğruya ve güzele kılavuzladık. Daha önce Nuh'a ve onun soyundan olan Davud'a, Süleyman'a, Eyyüb'e, Yusuf'a, Musa'ya, Harun'a da kılavuzluk etmiştik. Güzel düşünüp güzel davranaları böyle ödüllendiririz biz. EN'AM 85.Zekeriyya, Yahya, İsa ve İlyas... Hepsi iyilik ve barış için çalışanlardandı. EN'AM 86.İsmail, Elyesa, Yunus ve Lut... Hepsini alemlere üstün kıldık. EN'AM 87.Atalarından, soylarından, kardeşlerinden bir kısmını da... Onları seçtik ve onları dosdoğru bir yola kılavuzladık. EN'AM 88.Allah'ın yol göstermesidir bu. Kullarından dilediğini bunula iletir iyiye ve güzele. Eğer onlar şirke bulaşsalardı yapıp ettikleri kendilerine yararsız hale gelirdi. EN'AM 89.İşte bunlardır kendilerine kitap, hükmetme gücü ve NÜBÜVVET verdiklerimiz. Şimdi şu insanlar bütün bunları inkar ederlerse biz, bunları inkar etmeyecek bir topluluğu onlara vekil ederiz.
Ayetlerde görüldüğü gibi sayılan elçilere Kitap verilmiş yani nebilik verilmiştir.Ayetten kendilerine kitap verilenlerin nebi olduğu açıkça anlaşılmaktadır.Kendilerine kitap verilen nebiler nasıl görevli olmazlar!Her nebi kendisine gelen kitapla insanlara resullük yapmakla görevlidir.Resullük nebilerin kitapla elçilik yapma görevidir.Görevli olma babında resul kelimesi Kuranda melekler için dekullanılmıştır.Dolayısıyla,
Kendisine kitap verilen elçilere NEBİ
Kendisine kitap verilmeyip kendisinden önce gelen Nebinin kitabıyla elçilik yapanlara RESUL denir.Bu ayetten de açıkça anlaşılmaktadır.
BAKARA
87.Yemin olsun ki, Musa'ya Kitap'ı verdik.Ve arkasından da resuller gönderdik.Meryem oğlu İsa'ya da açık-seçik deliller verdik ve kendisini Ruhulkudüs'le güçlendirdik.Bir resulün size, nefislerinizin hoşlanmadığı birşey getirdiğinde her seferinde büyüklük taslamadınız mı?Bir kısmını yalanladınız, bir kısmını da öldürüyorsunuz.
Muhammed'in nebilerin sonuncusu olması Artık bundan sonra başka kitap verilen elçinin gönderilmeyecek olmasıdır.
resulun tanımı daha önce çok tartışıldı,tekrar buraya almayı istemezdim, konuyu ama okumaya değer gördüm..
hud salih ve şuayb ise sadece resuldur kurana göre onlara kitap verilmemiştir sevgili efrayim yani düşünceniz yanlış...
selamlar....
__________________ Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
Kitap verilen peygambere nebi,kitap verilmeyerek o kitabı tebliğ eden peygambere de resul denmektedir,diyorsunuz anladığım kadarıyla.Bakara 87. ayeti de şahit tutuyorsunuz bu düşüncenize.
Bu düşüncenize göre, Hz muhammed'den sonra da kitap verilmeyen resuller gelebilir veya vardır ve islamı tebliğ ediyorlar.Böyle düşünüyorsanız,en azından ben böyle anladıysam;
Böyle düşünceye katılmam çok zor.Bana biraz zorlama düşüncesi gibi geldi.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma