Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu ayetler indiğinde, çok eşli bir sürü evliliğin var olduğunu biliyoruz. Nisa 128'de, 'Eğer bir kadın kocasının sadakatsizliğinden yahut kendisine sırt çevirmesinden endişe ederse....' (Y.N.Öztürk.)deniyor.
Buradaki ..kendisine sırt çevirmesi... ibaresini, bu çok eşli evlilikteki eşlerden birine kocanın sırt çevirmesi, onu askıdaymış gibi bırakması şeklinde anlayamaz mıyız?
Bu şekilde olursa, tam bir eğilimle bir yana yönelip öbürünü askıdaymış gibi bırakmayın ayetinden de, eşlerden birine sırt çevirmeyin anlamı çıkar. Sırt çevirme/askıda kalma hali geçip barış olmazsa da ayrılırlar.Nisa 130
Süregelen çok eşli evliliklerle ilgili ayetler olması, bunun Allahın tavsiye ettiği evlilik biçimi olduğu anlamına da gelmez bence.
Aşağıdaki Nisa 129'un ilk cümlesi dahi, çok eşliliğin asla adaleti sağlayamayacağı ve kadına zulüm olduğu anlamına gelmez mi?
Tutkunluk derecesinde isteseniz de kadınlar arasında adaleti sağlamaya asla güç yetiremezsiniz. O halde, tam bir eğilimle bir yana yönelip de öbürünü askıdaymış gibi bırakmayın.Barışı esas alıp sakınırsanız,Allah çok affedici,çok merhametli olacaktır.
Süregelen çok eşli evliliklerle ilgili ayetler olması, bunun Allahın tavsiye ettiği evlilik biçimi olduğu anlamına da gelmez bence.
Bu sözlerıne aynen katlıyorum sevgılı Barış
Barış yazdı:
Buradaki ..kendisine sırt çevirmesi... ibaresini, bu çok eşli evlilikteki eşlerden birine kocanın sırt çevirmesi, onu askıdaymış gibi bırakması şeklinde anlayamaz mıyız?
Bu sözlerıne ise katılmıyorum, böyle meallendırmemelıyız ve elımızdeki mealler yerıne Hasan Beyın mealıne uymalıyız çunku ayetın hem öncesı hem sonrası boşanmadan bahseder,Hasan Beyın yazısını gayet açık.
Buradaki ..kendisine sırt çevirmesi... ibaresini, bu çok eşli evlilikteki eşlerden birine kocanın sırt çevirmesi, onu askıdaymış gibi bırakması şeklinde anlayamaz mıyız? (barış)
Değerli barış kardeşim, iki nedenle hayır!
(1)Bir erkeğin karısına sırt çevirmesi için çok eşli olması şart değil. Tek eşli erkek te sırt çevirebilir; örneğin eşiyle yatmamak suretiyle.
(2)Asıl önemli neden, Nisa 129'daki hükmün tek eşli erkekleri dışlayıp yalnızca çok eşli erkekleri bağladığı şeklindeki abes iddiadır. Bakın eğer siz, tıpkı Türk İbrahim kardeşimizin yaptığı (ve anladığım kadarıyla sonra vaz geçtiği) gibi, paşa gönlünüze göre "Nisa 129'daki hüküm yalnızca çok eşli erkekeri bağlar," derseniz paşa gönlüne göre ahkam kesen başka birilerine de "Nisa 129'daki hüküm yalnızca tek eşli erkekleri bağlar," deme hakkı doğar.
Hayır! Ayette dile getirilen ilahî anlamın kapsamını, böyle keyfî bir şekilde, daraltmak kimsenin hakkı ve haddi olamaz. Allah'ın hükmü, tek eşli-çok eşli, bütün erkekleri kapsıyor.
Ve o zaman da şu sorunun cevabı verilemiyor: "Nisa 129'daki hüküm eğer bir erkeğin karılarına eşit muamele edemiyeceğine dair ise tek eşli bir erkek hangi karılarına eşit muamele yapamaz?"
Kendimizi paşa gönlümüze kaptırmayalım lütfen. Nisa 129 çok eşlilik değil boşanma hakkında. Bunu anlamak için ayetin siyak ve sibakına bakmak yetiyor.
Dolayısıyla konu, boşanma sırasında kadınların gözetilmesi gereken haklarıdır.
Kadınların lehine olan bu güzel ve evrensel hükmü nasıl da kadınların aleyhine çevirebilmişler; işte ben buna ne diyeceğimi bilemiyorum.
Sayın Hasan Akçay ve Safbilgi, Üzülerek belirtiyorum ki yanlış patikadasınız.
"yasak" kavramı, Dilleri ve Kelimeleri de yaratan Alemlerin Rabbi'nin Vahyi ile çok net cümle ve Kelimelerin bütünlüğü ile ve herkesin anlayacağı şekilde aktarılır.
Bekarlarınızı evlendirin -Ve enkihu eyame minküm.
Yukarıdaki Ayet Çok evliliği yasaklıyorsa, Şimdi ben size sormak isterim, Aşağıdaki Ayet nedir? :
Ne kadar isteseniz de kadınlara eşit davranamazsınız. Öyleyse tamamen birine yönelip de diğerini askıdaymış gibi bırakmayın. Bu durumu düzeltip erdemli olursanız ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.
Bir eşim varsa ikincisini alırsam sizin tanımınıza göre Haram işlemiş olacağım. Ama aralarında adaletli olursam Allah'ın bağışlamasına ulaşacağım.
Bu nasıl bir mantıktır?
KUR'AN DA ÇOK EŞLİLİKLE İLGİLİ YASAK "ASLA" YOKTUR!
Saygılarımla.
Selam Türk_İbrahim Kardeşim!
Yukarıda verdiğiniz ayette adam zaten gönlünü kaptırmış ama boşanma gibi bir niyeti de yok yani İKİSİNİ BİRDEN İDARE ETMENİN yollarını arıyor.Yüce Allah durumunu düzeltip erdemli olmasını istiyor.Nasıl erdemli olacak,ya eşine dönüp sevdadan vazgeçecek veya eşini islama uygun şartlarda boşayacak.Kendisi evlilik hazırlıkları yaparken eşini bu haktan mahrum etmeyecek.
En doğrusunu Allah bilir
__________________ Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
Belirttığin üzere ayet boşanmadan bahsedıyor.Boşanma esnasında meyledılen kocanın kendı tarafı,dığeri ise eşinin.Ayette kadınlar arasında dıye bir ıfade yok,orjınalınde erkeklere seslenılıyor,ne kadar istesenızde kadınlara haklarını veremezsınız diyor yanı tek bır kadına ,mervcut ese,ayetın sıyak ve sıbakı bu ayetın boşanma ile ilgili olduğunu,Hasan Beyın belırttıği uzere çokeşlılık ile ılgıisı olmadığını ispatlıyor.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın ifadesindeki taraflar: erkekler ve onların boşadığı kadınlar. Yüce Allah erkeklere, "Yalnızca kendi çıkarınızı düşünmeyin; boşadığınız kadınları çaresiz bırakmayın," diyor. (hasan akçay yazdı)
Yukarıda verdiğiniz ayette adam zaten gönlünü kaptırmış ama boşanma gibi bir niyeti de yok yani İKİSİNİ BİRDEN İDARE ETMENİN yollarını arıyor.Yüce Allah durumunu düzeltip erdemli olmasını istiyor.Nasıl erdemli olacak,ya eşine dönüp sevdadan vazgeçecek veya eşini islama uygun şartlarda boşayacak.Kendisi evlilik hazırlıkları yaparken eşini bu haktan mahrum etmeyecek.(safbilgi yazdı)
Selam safbilgi
eğer yukarıdaki yorumunuz hasan akçayın meallendirmesine gör ise bu yorum yanlış
Nedeni şu
ayette gönlünü kaptırmış kimseden bahsedilmiyor
ayette taraf olarak bahsedilenler karı ve koca
kocanın gönlünü kaptırdığı 2.bir kadın yok
Hasan Akçay meallendirmesinden anladığımı kısaca şöyle anlatayım
öyleyse hep bir tarafa eğilmeyin diye anlatılan erkeğin kendi tarafına meyledip(kendi çıkarlarını ön planda tutup) boşayacağı karısına hakkını(mehir yada mal mülk) vermekten kaçınması veya bunda adaletsiz davranması
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
o halde hepten bir tarafa eğilmeyin diye anlatılan, "erkeğin kendi tarafına meyledip (kendi çıkarlarını ön planda tutup) boşayacağı karısına hakkını (mehir yada mal mülk) vermekten kaçınması veya bunda adaletsiz davranması"dır
Evet, bunu söyledim. Yüce Allah Nisa 129'da kadınların boşanma sırasındaki haklarını güvence altına alıyor. Mealen
"Onların o kadar çok hakları var ki," diyor, "siz erkekler ne kadar hırsla vermeye çalışsanız da veremezsiniz. Gücünüz yetmez. Ama hiç olmazsa bencil olmamaya çalışın; buna gücünüz yeter. Hepten kendinizden yana eğilip yalnızca kendi çıkarınızı gözetmek suretiyle o garibeleri askıda imiş gibi boşlukta bırakmayın."
Yüce Allah bu hükmünü başka ayetlerle de pekiştiriyor. Örneğin Talâk sûresinde:
Kadınları boşarken (yasal) bekleme sürelerini gözönünde bulundurun; evlerinden çıkarmayın (65:1) sizin oturduğunuz yerde elinizden geldiğince onların da oturmasını sağlayın... Ve kendilerine (çocuğunuzu) emzirdikleri sürece ücret ödeyin... (65:6).
Kamerın,Turk İbrahıme yazısını okeylerken bu yazdığı ayrıntı farkı atlamışım duzelttım sağol,Ayet belırttığiniz, üzere boşanmadaki erkek ve kadın tarafından bahsedıyor.Bu konuda sızınde dahıl hep beraber uzlaşmak benı mutlu eder,Kamerde bize katılıyorsa Savananın altını çizdıği 2 kadını ıdare etmek yazısını duzeltsın.Sanırım sizde artık çokeşlığin Kuranda olmadığını duşunuyorsunuz,paylaşırsanız sevınırım...
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sanırım sizde artık çokeşlığin Kuranda olmadığını duşunuyorsunuz,paylaşırsanız sevınırım...safbilgi yazdı
Selam safbilgi
Kuranda çok eşliliği yasaklayan ayetler şeklinde bu başlık altında sunulan ayetlerin çok eşliliği yasakladığını düşünmüyorum.Bunun dışında çok eşli evliliğin teşvik veya tavsiye edildiğinide düşünmüyorum.
nisa129un siyak ve sibakına göre hasan akçayın yapmış olduğu meallendirme bence mantıklı.Nisa 129dan iki kadını idare eden yani biri karısı diğeri gönlünü kaptırdığı başka kadın durumu bencede son derece akla mantığa aykırı Kadın nuşuz suçu işlediğinde uyarılıyor yatak ayrılıyor ve nihayet evinden atılıyorda erkek nuşuz suçu işleyince sen gönlünü madem başka kadına kaptırdın hepten o kadının tarafına yönelip karını ihmal etme onuda arada idarediver gibi bir yaklaşım çok saçma değilmi sizcede?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
soru:çok eşli evlilik kuranda yasaklanmışmıdır?
cevap:evet yasaklanmıştır.(hasan akçaya göre)
bu yasağı getiren ayetler;
iki kız kardeşi bir arada nikahlamayın 4:23
(Ey Muhammed!) Bundan sonra kadınlar sana helal değildir. Onları güzel bulsan bile eşlerini onlar ile değiştirmen de. Ancak, ant içip edinmiş oldukların ile başka.3:52
Eşinizi bırakıp yerine başka bir kadın almak istiyorsanız eşinize yükler dolusu mal vermiş olsanız bile hiç bir miktarını geri almayın.4:20
Evli olmayanlarınızı evlendirin - Ve enkihu'l eyâme minküm (24:32)
selam safbilgi
Siz yukarıdaki ayetleri okuyup değerlendirdiğinizde çok eşli evlilik Kuranda yasaklanmıştır diyebiliyormusunuz?
Benim gördüğüm kadarıyla Ben ve Türk ibrahim diyemiyoruz.!
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma