HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

savana Yazdı:

129.
Ne kadar uğraşırsanız uğraşın, kadınlar arasında adaleti yerine getiremezsiniz. Öyle ise büsbütün gönül verip ötekini  askıda kalmış kadın gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah’a karşı gelmekten sakınırsanız, şüphesiz Allah çok bağışlayıcı ve çok merhamet edicidir. yaşar nurimeali

Selam,

Bu Ayetin "erkeğin dışardaki bir kadına meylederek evdeki eşini askıda bırakması" şeklinde yorumu oldukça zorlama bir yorumdur. Bu Ayet apaçık bir şekilde çok eşliliğin söz konusu olabileceğini. Bu durumda Kadınlar arasında "Adaletli" olunması gerektiğini anlatan bir Ayet. Tüm yönlendirmeler tek bir unsura: "Adaletli" olunması. Bir başka yönlendirme ya da farklı bir anlam sözkonusu değil.

Kuran'da ne çok eşlilik yasağı ne de tek eşliliğe yönlendirme vardır. Ama çok eşliliğin handikapları adalet noktasında Alemlerin Rabbi tarafından bildirilmiştir. Müslüman çok eşli ise bunlara uyacaktır!

Saygılar.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

 

Selam Savana

Baska kanıtlarda var.Peygambermızın özel statusu bellı,bız dığer peygamberlere bakalım Kuranda,hepsi tekeşli, Zekerıya peygamber mesela örnek alalım.Kısır eşi olduğu halde ,mırasçı ogul istedığı halde 2. eş getırmemış.

Boşanma talebi konusuda Kuranda açıkça yer almaz,ne erkeğin kadını boşaması nede kadının erkeği boşaması.Ama biz nıkah akdi kavramının iki kişilık karşılıklı eşit haklar olduğunu biliyoruz.Ve buna dayanarak demelıyız ki kadında boşanmayı talep edebılır erkek gıbı .Aynı şekılde nıkah akdi 2 kişilıktır 3 yada 4 degıl bunuda bılıyorsak çokeşlılık bize serbest dıyemeyız.Peygambermızın hımayeve İslamı yayma amaçlı özel statusu ve zaman ki affedılen mevcut evlıklıkler hariç.Carıyelıkte açıkça yasaklanmamış ve carıyelerle ilgili hukumlerı var , bize serbest dıyebılırmıyız?Tabıkı hayır...

Tekeşlılık ve nıkah akdı kavramı HzAdemden bu yana böyle gelmış,İslamın adalet dını olduğunu bılen bır kışı zaten kadına karşı zulum sergıleyen bu uygulamanın Allahı hoşnut etmeyecegını bılır.

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

savana Yazdı:

 

soru:çok eşli evlilik kuranda yasaklanmışmıdır?

cevap:evet yasaklanmıştır.(hasan akçaya göre)

bu yasağı getiren ayetler;

iki kız kardeşi bir arada nikahlamayın 4:23

(Ey Muhammed!) Bundan sonra kadınlar sana helal değildir. Onları güzel bulsan bile eşlerini onlar ile değiştirmen de. Ancak, ant içip edinmiş oldukların ile başka.3:52

Eşinizi bırakıp yerine başka bir kadın almak istiyorsanız eşinize yükler dolusu mal vermiş olsanız bile hiç bir miktarını geri almayın.4:20

Evli olmayanlarınızı evlendirin - Ve enkihu'l eyâme minküm (24:32)

selam safbilgi

Siz yukarıdaki ayetleri okuyup değerlendirdiğinizde çok eşli evlilik Kuranda yasaklanmıştır diyebiliyormusunuz?

Benim gördüğüm kadarıyla Ben ve Türk ibrahim diyemiyoruz.!

Sevgili Savana asla denemez. Saygıdeğer Safbilgi'ye şaşırdım açıkçası. Bir kez daha apaçık kişisel yorumlarımı yazıyorum ve mümkünse mutlaka apaçık yanıt istiyorum.

iki kız kardeşi bir arada nikahlamayın 4:23

Tamamen kadın psikolojisi ve kardeşler arasında bunun çok daha doruklarda seyretmesi ile ilgili bir yasak. Kardeşlerle "Aynı Anda" evli olmaya yasak. (Doğru anlanırsa sadece bu Ayet bile çok eşliliğe yasak konmadığının delilidir. Çünkü niçin ayrıca 2 kızkardeş belirtilsin???)

(Ey Muhammed!) Bundan sonra kadınlar sana helal değildir. Onları güzel bulsan bile eşlerini onlar ile değiştirmen de. Ancak, ant içip edinmiş oldukların ile başka.3:52

Tamamen Allah'ın sevgili Elçisinin evliliklerinin temeline dönük sadece kendisine bir yasaklama. Eğer bu Ayet çok eşlilik yasağı ayeti ise ve tüm Müslümanlara hitap ediyorsa, böyle yorumlanacaksa = BOŞANMAKTA HARAMDIR. (onlar ile değiştirmen de deniyor ayette...???)

Eşinizi bırakıp yerine başka bir kadın almak istiyorsanız eşinize yükler dolusu mal vermiş olsanız bile hiç bir miktarını geri almayın.4:20

"Eşinizi Bırakın" demek değildir. Eğer bi eşinizi bırakacaksınız şunu şunu yapın diye bir yaptırımdır.

Evli olmayanlarınızı evlendirin - Ve enkihu'l eyâme minküm (24:32)

Çünkü Bekarlar bir nedenle bekar kalmıştır. (ekonomik, eş bulamama, sakatlık v.b.) ve zinaya yaklaşmaya daha meyillidirler. Ayrıca aile ortamı her insan için bir güzelliktir. Ama evli olan başka bir kadın için "kendine özel" bir uğraş verir. Bize gerek kalmaz.

 

Lütfen apaçık yanıtlar. Bağlaç boğuntuları ya da zorlama yanıtlar değil.

Saygılar.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Turk Ibrahım

Peygamberimizin hımaye ve islamı yayma amaçlı  evlılıklerı bıle sınırlandırılıyorsa sınırsız kadın alalım dıyebılırmıyız?

Eşini bırakıp baska kadın alma ayetlerde geciyor ama nedense es ustune es alma yok!!!

Evli olmayanları evlendırın dıyor ama nedense nimettır,istedığınız kadar evlenın yok!!!

Neden sadece Hz Muhammed örnek akınıyor,Muhammedperestlık yapılyor, özel statusune rahmen,niye Kuranda gecen dığer peygamberler örnek alınmıyor,hepsıde bılgı verıldığı yerlerde tekeşlı olarak gecıyor.Adem,Nuh,Lut,İbrahım,Zekerıya,...

Tarıhı kaynaklarda Hz Alıde tekeslıydı.

Benımde sizlere bır sorum var.Kocanın ılk eşten bu ıkıncı evlılık için izin alması neden geçmıyor yada 7 eslı adamın 8 ınci için 7 esten izin alması?Allahın adaletıne ve her seyı ayrıntılı anlatan hukum veren Kurana uydumu?, madem serbset

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

safbilgi Yazdı:

 

Selam Savana

Baska kanıtlarda var.Peygambermızın özel statusu bellı,bız dığer peygamberlere bakalım Kuranda,hepsi tekeşli, Zekerıya peygamber mesela örnek alalım.Kısır eşi olduğu halde ,mırasçı ogul istedığı halde 2. eş getırmemış.

Boşanma talebi konusuda Kuranda açıkça yer almaz,ne erkeğin kadını boşaması nede kadının erkeği boşaması.Ama biz nıkah akdi kavramının iki kişilık karşılıklı eşit haklar olduğunu biliyoruz.Ve buna dayanarak demelıyız ki kadında boşanmayı talep edebılır erkek gıbı .Aynı şekılde nıkah akdi 2 kişilıktır 3 yada 4 degıl bunuda bılıyorsak çokeşlılık bize serbest dıyemeyız.Peygambermızın hımayeve İslamı yayma amaçlı özel statusu ve zaman ki affedılen mevcut evlıklıkler hariç.Carıyelıkte açıkça yasaklanmamış ve carıyelerle ilgili hukumlerı var , bize serbest dıyebılırmıyız?Tabıkı hayır...

Tekeşlılık ve nıkah akdı kavramı HzAdemden bu yana böyle gelmış,İslamın adalet dını olduğunu bılen bır kışı zaten kadına karşı zulum sergıleyen bu uygulamanın Allahı hoşnut etmeyecegını bılır.

 

Sevgili Safbilgi, Yorumlarına en çok dikkat kesildiğim kardeşlerimdensin. Ama Lütfen bana yazarmısın. Hz.Adem'den bu yana tek eşlilik bir erdem olarak nasıl ve hangi kaynaklarda gelmiş? Bunun yanında Elçi Zekeriyya eşini kalbinde çok seven ve o kısır olsa bile bir başka kadınla paylaşmayı seçmeyen bir "kişisel sevgi seçimi" yapmak istemiş olamaz mı? Ve buradan hareketle Allah'ın Helal kıldığı haram edilebilir mi? Bana yazarmısın bunları kardeşim. Şaşkın durumdayım. Acaba içinde bir başka konu var ve Ayetleri ona uydurma gibi bir tehlikede sakın olmayasın. Kardeşin olarak Allah adına yazdım yanlış anlama lütfen.

Sevgiler.

 



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

23.
Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki kız kardeşi birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir.

Selam

sözkonusu ayette sayılıp dökülen nikah edilmesi haram kimseler.Bunların kimler olduğu detaylıca verilmiş.İki kız kardeşi bir arada nikah edemezsinizden çıkan anlam; iki kızkardeşi almak=çok eşli evliliktir=çok eşli evlilik zulumdur=allah zulüm etmez=çok eşli evlilik yasaklanmıştır denklemimi çıkar yoksa kardeş olmayan birden fazla kadınla evli olmak=bu listede yasaklanan kimseler dışında=o halde çok eşli evlilik haram edilmemiştir sonucumu çıkar?

Çok eşli evlilik gibi oldukça önemli sosyal durumun ilgili ayette iki kız kardeşi bir arada nikah etmeyin değilde birden fazla kadını nikahlamayın şeklinde net ve açık bir şekilde neden belirtilmemiş?Eğer bu durum yasaklanmış olsaydı diğer yasak ve haramlar gibi buda belirtilirdi.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Turk İbrahım,Savana

Adem 2 3 esle degıl sadece tek esle yaratılmış ve yasamış,Kuranda gecen es durumu konusunda bılgı verılen peygambermız harıç tum peygamberlerde...bu erdem degılmı?Neden sadece Hz Muhammed örnek akınıyor,Muhammedperestlık yapılyor, özel statusune rahmen,niye Kuranda gecen dığer peygamberler örnek alınmıyor,hepsıde bılgı verıldığı yerlerde tekeşlı olarak gecıyor.Adem,Nuh,Lut,İbrahım,Zekerıya,...

Bir önceki sorumuda tekrarlıyorum:

Benımde sizlere bır sorum var.Kocanın ılk eşten bu ıkıncı evlılık için izin alması neden geçmıyor yada 7 eslı adamın 8 ınci için 7 esten izin alması?Allahın adaletıne ve her seyı ayrıntılı anlatan hukum veren Kurana uydumu?, madem serbest

Ayrıca carıyelık serbest mı?oda dırekt yasak denmemış ama bir kadın ve bır erkeğin karsılıklı esıt haklarını  saglayan nıkah akdı kavramından serbest olmadığını bılırız.

İki kız kardeşın durumunun verıldığı ayette bunun Allah katındakı buyuk gunahına dıkkat cekılmış,Hasan Beyın konuda çok guzel bir açıklaması var verıyorum:

Çok eşlilik zulümdür (4:23):

... iki kızkardeşi bir arada almanız size haram kılındı - Hurrimet aleyküm... en tecmaû beyn el uhteyn

Bir adamın baldızıyla evlenmesi helaldır. Yani eşi ölen ya da boşanan bir adam baldızıyla evlenebilir. Ama onları bir arada eş alamaz. Çünkü iki kızkardeş bir arada çok eştir. Ve kötü olan, zulüm olan odur.

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bir daha okuyun ve lütfen cevap verin. Sükût geçip bildiğinizi okumayı sürdürmeyin.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam safbilgi

Kendi adıma konuşayım

Burada kişisel görüşlerin aklanması yada kanıtlanması adına konuşmuyorum.Bakın kuran ayetleri ortada .Konu bu ayetlerin BİRDEN FAZLA KADINLA EVLENMEK HARAMDIR deyip dememiş olduğu.

Bu soruya kuranen cevap gelmedi.Gelmemekle kalmadı bu sefer madem çok eşli evlilik var ikinci eş için birinciden  izin alınacakmı diye soru yöneltiyorsunuz.Biz size kuran çok eşli evliliği emretmiştir demiyoruz.

Yasaklamamıştır diyoruz.

Diyoruz çünki Rabbimiz dileseydi ey müminler birden fazla kadını nikah altına almayın diye apaçık bir dille emrederdi.Ortada böyle bir yasak yokken kişisel yorumlara göre ayetleri değerlendirip haram olmayan birşeyi haramdır demek doğrumu?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

ÇOK EŞLİLİK ZULÜMDÜR. Bunu 4:23’te Allah söylüyor:

İki kızkardeşi bir arada eş almanız ... yasaktır

Hurrimet aleyküm... en tecm beyne’l uhteyn

Dikkat edilirse burada vurgulanan, kızkardeşlerin eş alınması değil. Bir adam onları birer birer eş alabilir; örneğin eşi ölen ya da kendisinden boşanan bir adam onun kızkardeşini alabilir. O caiz. O zulüm değil. Zulüm olduğu için yasaklanan, kızkardeşlerin bir arada eş alınmasıdır –en tecmaû beyne’l uhteyn. Yani çok eşlilik.  

Çok eşliliğin adaletsizlik anlamında zulüm olduğunu bir de istisnasız bütün müfessirler söylüyor. Örneğin Elmalılı’nın 4:3 yorumu şöyle:

Ve in hıftüm en lâ ta’dilû ve eğer birden fazla kadınlar arasında da adalet yapamıyacağınızdan korkarsanız –ki korkmalısınız...

Buna rağmen kalkıp 4:3’te Allah’ın çok eşli evliliği caiz kıldığını öne sürüyorlar. Bunda bir çarpıklık yok mu? Yani, Allah zulmeder mi?

Hayır. Allah insanlara asla zulmetmez; onlar kendi kendilerine zulmediyor (10:44)

*

EVLİ OLANLARI BİR DAHA EVLENDİRİP ZULMETMEK HARAMDIR.

Bekarlarınızı evlendirin -Ve enkihu’l eyame minküm. 24:32’deki bu emir Allah’ın emridir, başka birinin değil. O halde farzdır. Tıpkı O’nun "Toplanma günü Allah’ı anmaya koşun!" emri gibi (62:9). 

Kendi bekarlarınızı  evlendireceksiniz -eyâme minküm. Onları evlendirmek, gücü yeten ana babalara elbet farzdır. Tıpkı hac, nasıl gücü yeten inanırlara farzsa. 

Nikahı kıyana ise kesinlikle farzdır. Vurgulamak için bir daha: evlendirme işlemi farzdır. Bekarları ister imam evlendirsin ister memur farketmez ama tanıkların önünde imzalara bağlanan o işlemin resmen yazıya geçirilmesi farzdır.

İster imam evlendirsin ister memur. Ama uygulamada sorun var. Devletin evlendirme memuru, çok eşliliğe izin vermeyen laik yasa uyarınca, yalnızca bekarları evlendirdiği halde imam, beşerî şeriat uyarınca evli olanları da evlendiriyor. Oysa o şeriat Allah’ın dinine aykırı. İmam, günah işliyor.

Bakın, Yüce Allah’ın emri: Evli olmayanları evlendirin –enkihu’l eyame. Allah’ın bu emri  "Evli olanları evlendirin!" hinliğine izin vermez.    

Tıpkı O’nun "Toplanma günü Allah’ı anmaya koşun!" buyruğu nasıl "Lat-Menat-Uzza’yı anmaya koşun!" hinliğine izin vermiyorsa. Tıpkı şirk gibi evlileri evlendirmek te günahtır.

Toplanma günü Lat-Menat-Uzza’yı anıp Allah’a ortak koşmak haram değil midir ki zaten evli olanları bir daha evlendirip zulmetmek haram olmasın?

ÇOK EŞLİLİK ZULÜMSE ÇOK EŞLİ OLUN (!)

Nisa 2, 3, 4, 5 ve 6 tamamen yetim kadınlar hakkında. Çeviri şöyle olabilir:

Yetimlere mallarını verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu
(2).

Yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız size yetki veren kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin. Ama bunda da adil olamamaktan korkuyorsanız yalnızca birini ya da yeminle sahip çıktıklarınızı. Malen dara düşmemeniz için uygun olan budur
(3).

Kadınlara mallarını hiçbir karşılık beklemeden verin. Ama onlar kendiliklerinden birazını size bırakırlarsa çekinmeden alın
(4)

Allah’ın sizin için de geçim kaynağı yaptığı malları aklı ermiyenlere devretmeyin ama onları yedirin, giydirin ve hoş tutun
(5).

Yetimleri sınayın. Eğer yaşına erdikleri zaman onları olgun bulursanız mallarını kendilerine devredin. Biraz daha büyüsünler diye ağırdan alıp mallarını çarçur etmeyin….
(6)

Dikkat edilirse 3. ayette NKH var. Tıpkı Nûr 32’deki gibi. Ama NKH, Nûr 32’de evlen
dirin anlamına gelsin diye enkihu okunacak şekilde harekelendiği halde Nisa 3’te evlenin anlamına gelsin diye inkihu
okunacak şekilde harekelenmiş.

Bu tercih, elbet ilahî değil beşerî olup Miladî 8 nci yüzyılda harekelemeyi yapan beşere aittir. Ve son derece yanlıştır çünkü çelişikilerle malul:

Şu işe bakın:

Yüce Allah Nisa 23’te çok eşliliğin zulüm olduğunu açıklıyacak; sonra Nisa 3’e dönüp gûya kadınları ikişer, üçer, dörder eş alın ve çok eşli olun diyecek! Yani zulmedin!

Der mi? Aynı sûrenin 82 nci ayetinde "Kuran’da çelişki bulamazsınız," diye meydan okuyup dururken Kuran’a bu çelişkiyi sokuşturur mu?

Bu bir. İkincisi:

Gûya "Kadınlara ikişer, üçer, dörder sahip olunca zulüm etmekten korkuyorsanız yeminle sahip çıktıklarınızı eş alın!" diyor. Ama bu da müthiş bir çelişki. Çünkü kadınların ikişer, üçer, dörederi nasıl çok eşse yeminle sahip çıkılan
ları da çok eş.

Yüce Allah çok eşlilik zulümse çok eşli olun der mi?

Belli ki 3 ncü ayetteki NKH, yanlış harekelenmiş. Eğer Nûr 32'de yapıldığı gibi doğru harekelenip evlen
dirin anlamına gelecek şekilde okunması sağlansaydı mevcut mushaftaki çelişkilerin hiçbiri peydah olmayacaktı.

Şu ikisinden hangisi yalandır;

Yüce Allah’ın 4:82’de "Kuran’ı Allah’tan başkası indirseydi içinde bir çok çelişki bulurlardı," demesi mi

ya da

çok eşliliğin zulüm olduğunu 4:23’te belirttikten sonra 4:3’te "kadınları ikişer, üçer, dörder eş edinin!" deyip o zulmü caiz kıldığı iddiası mı?

Aslında söylenen şu:

Yetimlerinizin yanlışlıkla mallarını yiyip günah işlemekten korkuyorsanız elinizde yetim malı bulundurmayın. Yaşına eren yetimlere mallarını derhal devredin (4:6) ve size evlendirme yetkisi veren yetim kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin.

Ama sizin için de geçim kaynağı olan o mallar (4:5) ile yatırım yaptıysanız ve sahiplerine devretmek için topunu birden denkleştirmeye kalkmanız sizi malen dara düşüreceği için yetimlerinize eksik mal verip haksızlık etmekten korkuyorsanız yalnızca bir kadını evlendirin.

Ya da yeminle bakımını üstlendiğiniz garibanları  (ma meleket eman üküm) evlendirin. Onların malı yok. Mal devri söz konusu olmadığına göre onları topluca evlendirmek sizi dara düşürmez.

*

ÇOK EŞLİ ZULÜME MALUL DİNİN CİDDİYETİ

 

Şu iki ayete bakın. Biri eşinizi bırakıp başka kadınlar alabilirsiniz  diyor; öteki alamazsınız. Neden?

 

inizin yerine başka bir eş almak isterseniz...(4:20)

Ve in eradtüm üstibdale zevcin min kane zevcin

 

Eşlerinizi başka kadınlarla değiştirmeniz de yasaktır... (33:52)

Ve lâ (yahıllü leke) en’tebeddele bihinne min ezvacin

 

Çünkü 4:20’de eş tekil –zevc. Bu ayet tek eşli adamlara sesleniyor; 33:52’de ise eşler çoğul –ezvac; ayet çok eşli Muhammed’e sesleniyor.

 

Tek eşli biri eşini bırakınca bekar olur; evlenmek onun elbet hakkıdır. Oysa çok eşli Muhammed bir eşini bırakınca da evlidir; ve onun evlenmesi eş üstüne eş almaktır. Allah buna izin vermiyor.

 

Bu kadar açık. Allah’ın dininde eş üstüne eş almak haramdır. Ama İslamın sözde uleması tercih mercih diye sözü dolaştırıp haramı sulandırıyor.

 

Muhammed Esed:

 

Bir kadının yerine başka bir kadın alınması, Kur’an’ın, tek eşli evliliğin daha tercihe şayan olduğu şeklindeki görüşüne açık bir işarettir. (Kur’an Mesajı)

 

Oysa çok iyi biliyorlar ki Allah’ın Elçisi, Ahzab 52’nin vahyinden sonra Rabbinin bu haram emrine hep uymuş, bir daha evlenmek sureytiyle asla eş üstüne eş almamıştır.

 

Süleyman Ateş:

 

Peygamber, bu ayetin inişinden sonra mevcut eşlerinden başka kadınla evlenmemiştir. (Kur’ân-ı Kerîm Tefsîri)

 

Yoksa Rabbine baş kaldırmış olacağı için peygamberlikten atılırdı, kafir olarak ölürdü ve o büyük gündeki cezayı hak ederdi. Hem yalnızca o değil, onun eş üstüne eş almaya devam eden çok eşli bütün arkadaşları da öyle:

 

Bizimle buluşmayı beklemiyenlere apaçık ayetlerimiz okununca şöyle derler "Bize başka bir Kuran getir ya da bunda değişiklik yap!" Dek ki, "Onu ben değiştiremem. Bana ne vahyedilirse ona uyarım; yoksa Rabbime baş kaldırırsam o büyük günün azabından korkarım." -İnnî ehâfu in asaytü rabbî azâbe yevm’in azîm (10:15).

 

Ama bütün bu kesin gerçeğe rağmen bazı çok eşli sahabelerin Ahzab 52’nin vahyinden sonra da eş üstüne eş almaya devam ettiği öne sürülebiliyor. Gerçekten ilginç. "Bir dinin peygamberine eş üstüne eş almak yasakken ve peygamber o yasağa uyup dururken onun ümmeti çatır çatır eş üstüne eş alırsa o dinde ciddiyet kalır mı?" denmiyor.

 

Ne yazık ki bu tür iddialarla ulema sahabeleri de karalamışlar. Peygamberin arkadaşlarını  gereği gibi takdir edememişler. Tıpkı nasıl Allah’ı gereği gibi takdir edemeyip (6:91) O Yargıçların Yargıcını çok eşli zulmü caiz kılan bir zalim saydılarsa.

 

Tabii, sonuç olarak, Allah’ın dinini gereği gibi takdir edememişler. Sayelerinde güzelim İslam ciddiyetten uzak bir Erkekler Klübü derekesine düşmüş.

 

Siz hangi dini ciddiye alıyorsunuz; Allah’ın zulümden-çelişkiden arınmış dinini mi, erkekler klübünün zulümlerle-çelişkilerle malul dinini mi?
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats