Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba,
Rasih yazdi;
Muhliskul muhlislik böyle sağa sola çamur atarak aşağılayıcı sözler kullanarakak muhlislik olmaz bu olsa olsa müfsitlik olur.Diğer konularda yaptığınız gibi yine konuyu çamur ortamına çekmek istiyorsunuz.Yazdıklarım açık ve anlaşılırdır, cin ali bile okusa anlar
Beni mufsidlikle suclayan insani, boyle konusmaga sevkeden kininden baska ne olabilir? Yanlis anlatimlari ifsa edilince, terbiyesizce konusmadan baska soyleyecegi bulunmayanlari ciddiye almiyorum. Akli basinda her kimse gorecektirki yazdiklarim bu zatin iddialarinin asilsizligini ortaya koymaktadir. Cok iyi Arapca bilgisi ve analiz yeteneginden mahrum bir kimse Kuran'in kavramlari uzerine bilgic iddialarda bulunmamali. Bilmemek ayip degil ama biliyor gecinip bilgi sahiplerine saldirmak cok ayiptir.
Yazdiklarima ilimsel bir karsilik yazmaktan mahrum olmayan kisisel saldirilari birakir dogru durust cevap yazar.
Sayin Kuran yeter sahsiniz daha kibar bir davranis sergilemektesiniz. Sizinle ozelde veya genelde yazismak ihtiyaci gormuyorum. Sizin istediginiz kisiye itibar etmeniz dogal hakkinizdir ben buna saygi duyarim. Yalniz sunu bilmenizi isterim; benim fikirlerimi baskalarina kabul ettirmek gib bir amacim yok ve kimsenin beni takim tutar gibi desteklemesinide istemiyorum. Allah'imin rizasi benim icin yeterlidir. Benim tek arzum insanlari yalniz Allah'a kulluga yoneltmekte rol almak.
Allahim hepimizi dogruya iletip onda daim kilsin.
Bana mufsid diyerek saldiran rasihin yazisi ve sahsimin yazdiklari mukayese edilirse, beni cin ali anlayisindan bile yoksun goren kimsenin ne kadar acimasiz ve haksiz davrandigi rahatlikla gorulecektir.
Rasih'in yazdigi yazi
ikra kelimesi kıraatın emir sigası ve kök olarakta kuruün kelimesinden türemedir.Kuruün kadının adet ve temizlenme dönemidir.(Bakara-228)Bu durum kadının isteği dışında gerçekleşen iki ayrı durumdur bu iki durum tek kavramla ifade edilir.O halde kıraatı dışımızda gelişen iki ayrı durum olarak değerlendirip o iki yapıdan tek bir yapı oluşturma manasına geldiğini söyleriz.Çünkü kelimenin türevi kök manasından mana bakımından farlı olsada yapı bakımından benzerlik taşır.Peki dışımızda gelişen iki ayrı durum nedir.dikkat edilirse ayetlerde halega-halega,alleme-alleme ikra-ikra kelimeleri ayetlerde iki defa tekrar edilmiştir.Burada bizim dışımızda gelişen iki ayrı durum allahın yaratması ve bize öğretisidir.Bunun karşılığı ayetlerde halega ve alleme dir.bizden bu iki yapıdan tek bir yapı oluşturmamız istenmekte ve ikra denmektedir.Kur'an bize bu yapıyı veren Kerim kitaptır.Ayetlerde birinci ikra varlığın yaratılıştaki yarar boyutunu dikkate oalarak okuma(alak-bağımlılık) boyutu ikinci ikra Allahın yarattıklarının öğreti boyutu(alleme bil kalem) boyutudur.örneğin ay fiziki olarak dünya için yararlı olduğu gibi aynı zamanda takvim olarak bir öğreti sunar.tohumu yiyecekler için toprağa ekerken aynı zamanda yeniden yaratılışı,ölü toprağa hayat verilişini veya sararıp solmasını,veya simsiyah kesilmesini vb.birçok öğreti sunar.Allah varlığa nasıl bakacağımızı ilk ayetlerde öğretmektedir.Allahın yarattığı tüm varlıkların hem yarar ve hemde öğreti boyutu vardır.ikra kavramı Kuranda diğer Kullanışlarına baktığımızda sorumluluk getiren ve karşılığını ödeyeceğimiz bir okuma türü olduğu da anlaşılıyor.Fatura gibi okuma diyebiliriz.
isra-14."Oku kitabını! Bugün sana hesap sorucu olarak öz benliğin yeter."
hakka-19.Öz kitabı sağından verilen: “İşte kitabım, okuyun!” der. 20.“Kendi hesabıma kavuşacağımı sezmiştim zaten.”
o halde isimleri(tanımları) rabbimizin tanımlarıyla o nasıl tanıtıyorsa o şekilde okumalıyız...
necm-23in hiye illa esmaün semmeytümühe entüm ve ebaühüm..(bunlar ancak birtakım tanımlardır onları siz ve atalarınız tanımladı) Onlar hakkında Allah bir sultan indirmemiştir. Onlar, sadece sanıya, bir de nefislerinin hoşlandığı şeylere uyuyorlar. Andolsun, onlara hidayet Rablerinden gelmiştir!
selam üzerinize olsun
Benim Rasih'in yazisina karsilik yazdiklarim.
Merhaba,
K-R-E kokunun turevleri Kuran'da yaklasik olarak 89 kez gecmektedir. Bunlardan yalniz "kuru'un" Iddet anlaminda olmak uzere bir defa kullanilmistir. Bilindigi uzere iddet hali bir onceki yumurtlama surecinin dollenmeyle sonuclanmamasinin akabinde olusur. Yani bir kadin kuru'un halinde ise bu onun bunyesinde bir bebek yoktur. Bu yuzden bu kelimenin yaratilis ile uzaktan yakindan iliskisi kurulamaz. Yumurtlamayla birlikte vucudun, salgiladigi hormonla, muhtemel bir dollenmeye hazirlik olarak,rahim duvarini kalinlastirdigi bilinmektedir. Kuru'un-iddet hali dollenme gerceklesmeyince bu kisimlarin vucuttan atilmasi donemidir. Kuru'un kelimesinin bu istisnai kullanimi, K-R-E'den turemis diger kullanimlarla sozluk anlam itibari ile bir anlam iliski icermemektedir. Hic bir dil bilimci ve sozluk bu farkli kullanimlari ozdeslestiren bir izah vermez.
Kurandaki terimlerin anlamlarini karistirmamiz buyuk bir vebaldir. Cin Ali kitablarina yaklasir gibi Kuran'a yaklasamayiz. Kuran'da kelimelerin ilk kullanimlari ile istilahi anlama kavusmalarinin ardindan olusan anlamlarida karistirilmamalidir. Kiraatin bir metinden okuma olmadigi butun dil bilimcilerin bulustugu bir husustur. Kuran'in yaziya gecmesinin akabinde bu okumayi da ifade ediyir olma ihtimali olsada bu ilk donemler icin gecerli degildir. Vahiy yazisal format tasimadigindan Muhammed'e "Oku" denildiginde, metinden okumasinin kastedilmedigi aciktir.
Her dilde oldugu gibi,Arapcada bir cok kelimenin degisik anlamlarda kullanildigi bir muhakkaktir. Dil bilim tahsil etmeyen kimselerin bu alanlarda sozlugu acip istedikleri anlami almalari ve mevcut degisik anlamlari gelisuguzel sentezlemeleri buyuk bir curetkarliktir. Bu yuzden uzman kimselerin daha temkinli davrandigini goruruz. Imanda, kultur ve egitim bas rolu oynamazken, fiziksel bilgilerde oynar.
Zamanim yeterli oldugunda, elimdeki butun sozluklerden ve Kuranda ki butun kullanimlarindan istifade ederek, bu kelimelere dair yapacagim calismalari iletecegim.
Allah'a emanet
Yukaridaki yazimin hangi kismi ifsad ozelliklerine sahipde ben mufsid oluyorum bilmek isterim. Bana saldirarak nefislerini tatmin etmek isteyenlere karsi sessiz kalmam soz konusu degildir. Birde Rasihin bana kafirlerin ve munafiklarin bir ismi ile hitap etmesine ses cikarmayan yandaslarini ve site yoneticilerini anlayabilmis degilim. Ben buna cifte standartlik disinda bir isim bulamiyorum.
|