Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın ifadesindeki taraflar: erkekler ve onların boşadığı kadınlar. Yüce Allah erkeklere, "Yalnızca kendi çıkarınızı düşünmeyin; boşadığınız kadınları çaresiz bırakmayın," diyor. (hasan akçay yazdı)
Yukarıda verdiğiniz ayette adam zaten gönlünü kaptırmış ama boşanma gibi bir niyeti de yok yani İKİSİNİ BİRDEN İDARE ETMENİN yollarını arıyor.Yüce Allah durumunu düzeltip erdemli olmasını istiyor.Nasıl erdemli olacak,ya eşine dönüp sevdadan vazgeçecek veya eşini islama uygun şartlarda boşayacak.Kendisi evlilik hazırlıkları yaparken eşini bu haktan mahrum etmeyecek.(safbilgi yazdı)
Selam safbilgi
eğer yukarıdaki yorumunuz hasan akçayın meallendirmesine gör ise bu yorum yanlış
Nedeni şu
ayette gönlünü kaptırmış kimseden bahsedilmiyor
ayette taraf olarak bahsedilenler karı ve koca
kocanın gönlünü kaptırdığı 2.bir kadın yok
Hasan Akçay meallendirmesinden anladığımı kısaca şöyle anlatayım
öyleyse hep bir tarafa eğilmeyin diye anlatılan erkeğin kendi tarafına meyledip(kendi çıkarlarını ön planda tutup) boşayacağı karısına hakkını(mehir yada mal mülk) vermekten kaçınması veya bunda adaletsiz davranması
Selam savana kardeşim!
Nisa/127:de özetle fetva istiyorlar ve fetva ayetle geliyor.
Nisa/128:de nüşuz olayı var.
Nisa/129:da çözüm öneriliyor.
Nisa/130.da son çare bildiriliyor.
Türk_İbrahim kardeşimizin sorduğu nisa/129 ile ilgili bir soruya istinaden;
bir önceki ayette nüşuz olayı olduğundan 129.ayette de tarafları tek eşli kabul ettiğimden MEALLENDİRME DEĞİL düşüncelerimi paylaştım.
En doğrusunu Allah bilir.
Esen ve mutlu kalın.
EL HAMDÜ LİLLAHİ RABBİL ALEMİN
__________________ Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
savana Yazdı:
23. Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki kız kardeşi birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir.
Selam
sözkonusu ayette sayılıp dökülen nikah edilmesi haram kimseler.Bunların kimler olduğu detaylıca verilmiş.İki kız kardeşi bir arada nikah edemezsinizden çıkan anlam; iki kızkardeşi almak=çok eşli evliliktir=çok eşli evlilik zulumdur=allah zulüm etmez=çok eşli evlilik yasaklanmıştır denklemimi çıkar yoksa kardeş olmayan birden fazla kadınla evli olmak=bu listede yasaklanan kimseler dışında=o halde çok eşli evlilik haram edilmemiştir sonucumu çıkar?
Çok eşli evlilik gibi oldukça önemli sosyal durumun ilgili ayette iki kız kardeşi bir arada nikah etmeyin değilde birden fazla kadını nikahlamayın şeklinde net ve açık bir şekilde neden belirtilmemiş?Eğer bu durum yasaklanmış olsaydı diğer yasak ve haramlar gibi buda belirtilirdi.
Savana Kardeşimin bu net anlatımına bir soru ekleyerek Sayın Safbilgi'den ve Sayın Kamer'den net yanıtını talep ediyorum.
Hepsini bir kenara bırakalım :
Bundan sonra kadınlar sana helal değildir. Onları güzel bulsan bile eşlerini onlar ile değiştirmen de. Ancak, ant içip edinmiş oldukların ile başka.3:52
Ayeti tüm Müslümanlara hitap ediyorsa, Bu ayeti çok eşliliğe yasak olarak görüyorsanız, Bir kadını güzel bulup eşinden "usulü" ile boşanan da mı DİNEN haram işler?
Sayın Savana'nın ve benim sorumu net olarak yanıtlayınız Lütfen.
Saygılar.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Kuranın emrı ne?peygamberlerı örnek almak degıl mi?
Kuran Adem,Lut,Nuh,Zekerıya,İbrahım bu peygamberlerı bıze tek eşli olarak anlatmamışmı?Örnek niye almıyorsunuz?
Kuran sadece son peygamberı ıstısna koyup vahıy geregı İslamı yayma hımaye,örf yıkma,kavımler arası akrabalık için ,İslamdan önce Hatıce anamızla tekeşlıyken ,İslam sonrası belırıtılen bu özel statuyle çokeşlı yapmamışmı?Bu evlılık sayısı bıle sınırlandırılmamışmı?Demekki Muhammedperestlık yapsak bıle sınırsız çokeşli olamayız.Kurandaki özel statusu olmayan dığer tum peygamberleri örnek alırız...
Tamamen kadın psikolojisi ve kardeşler arasında bunun çok daha doruklarda seyretmesi ile ilgili bir yasak. (Türk İbrahim)
Kardeşlerle evlenmek yasak olsaydı bu cevap doğru olurdu. Oysa kardeşlerleri birer birer eş edinmek helal. Yasak olan, iki kardeşin bir arada eş alınmasıdır. Bir arada, çok eşlilik demek. Ve yasaklanan işte o. Yasaklanan çok eşlilik.
Lütfen.
Kardeşlerin bir arada eş alınması onlara zulümdür; bunu ben de söylüyorum. Sanki "Zulüm değil," diyormuşum gibi yapmayın ve namevcut bir iddiayı cevaplamayın.
Allah neden kardeşlerin birer birer eş alınmasını helal kıldığı halde ikisinin bir arada eş alınmasını yani çok eşliliği haram kılıyor; çok eşlililik iyi bir şey olduğu için mi kötü bir şey olduğu için mi?
Buna ek olarak:
Nisa 3'teki çok yetimeyi evlendirme icazetini çok kadınla ikişer üçer dörer evlenme icazet diye çarpıtan klasik iddaya göre de çok eşlilik zulümdür. Örnek olarak Elmalılı'nın tefsrine bakınız.
Yüce Allah'ın 4:3'te "çok eşli olduğunuzda adalet yapamamaktan korkuyorsanız..." demesi de zaten çok eşliliğin zulüm olduğunun ilahî ifadesidir.
Lütfen dikkat edin. Yüce Allah bu açıklamasını kızkardeş olmayan kumalar bağlamında yapıyor.
Elmalılı misillu çok eşçi ulemaya göre de kızkardeş olmayn kumaların zulme uğratıldığını 4:3'te açıklayan Yüce Allah yalan mı söylüyor?
Sizce Allah zulüm dese de demese de önemi yok mu; kızkardeş olmayan kumalar zulme uğramıyor mu?
Ayeti tüm Müslümanlara hitap ediyorsa, Bu ayeti çok eşliliğe yasak olarak görüyorsanız, Bir kadını güzel bulup eşinden "usulü" ile boşanan da mı DİNEN haram işler?
Haram işlemez. ÇOK EŞLİ ZULÜMLE MALUL DİNİN CİDDİYETİ arabaşlıklı iletide bunun cevabı var.
Ve lütfen adım adım gidelim. Önce, çok eşliliğin kızkardeş olan ve olmayan kadınlar bağlamında iyi bir şey mi kötü bir şey mi olduğu konusunu bir sonuca erdirelim; öteki sorulara ondan sonra geçelim. Yoksa müzakere boğuntuya uğrar.
İki kızkardeş derken zaten uhteynı dıyor ve yoldaş anlamına gelıyor.Ey Harunun yoldaşı hıtap Meryeme ,Harunsa yıllar önce Musayla bırlıkte vefat etmış,Meryemse Harun ve Musanın ancak dın yoldaşı olabılır.,dıyanette mealınde kızkardeş ve yoldaşı slaslayarak es anlamlı vermış,diğer ayetlerede bakınız,Hasan Bey arapçanız iyi lutfen konunun ustune gıdın,kastedılen ıkı kadın yoldaş, kan bagıyla kardeş degıl.4:23 ayetı çokeşlılığe kesın yasak getıryor.AYETIN BASINDAKİ KAN BAGI OLAN KIZKARDEŞLE EVLILIK YASAĞINI ANLATIRKEN FARKLI BIR KELIME SECILMIŞ UHTEYNI KELIMESI DEGIL.
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hasan Akcay Yazdı:
Ayeti tüm Müslümanlara hitap ediyorsa, Bu ayeti çok eşliliğe yasak olarak görüyorsanız, Bir kadını güzel bulup eşinden "usulü" ile boşanan da mı DİNEN haram işler?
Haram işlemez. ÇOK EŞLİ ZULÜMLE MALUL DİNİN CİDDİYETİ arabaşlıklı iletide bunun cevabı var.
Ve lütfen adım adım gidelim. Önce, çok eşliliğin kızkardeş olan ve olmayan kadınlar bağlamında iyi bir şey mi kötü bir şey mi olduğu konusunu bir sonuca erdirelim; öteki sorulara ondan sonra geçelim. Yoksa müzakere boğuntuya uğrar.
Sevgi ile, Hasan Akçay
Bu mu yanıt?
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
İki kızkardeş derken zaten uhteynı dıyor ve yoldaş anlamına gelıyor.Ey Harunun yoldaşı hıtap Meryeme ,Harunsa yıllar önce Musayla bırlıkte vefat etmış,Meryemse Harun ve Musanın ancak dın yoldaşı olabılır.,dıyanette mealınde kızkardeş ve yoldaşı slaslayarak es anlamlı vermış,diğer ayetlerede bakınız,Hasan Bey arapçanız iyi lutfen konunun ustune gıdın,kastedılen ıkı kadın yoldaş, kan bagıyla kardeş degıl.4:23 ayetı çokeşlılığe kesın yasak getıryor.AYETIN BASINDAKİ KAN BAGI OLAN KIZKARDEŞLE EVLILIK YASAĞINI ANLATIRKEN FARKLI BIR KELIME SECILMIŞ UHTEYNI KELIMESI DEGIL.
Diyanet Vakfı
28. Ey Harun'un yoldaşı/kızkardeşi! Senin baban kötü bir insan değildi; annen de iffetsiz değildi.
Allah buyurdu: "Sizden önce gelip geçmiş cin ve insan topluluklarıyla içiçe, girin bakalım ateşe." Her ümmet girdiğinde, yoldaşına/kızkardeşine lanet eder. Nihayet, hepsi orada bir araya gelince, sonrakiler öncekiler için şöyle derler: "Rabbimiz! Bizi bunlar saptırdılar. Ateş azabını bunlara bir kat daha fazla ver." Allah buyurur: "Her biri için bir kat fazlası var, fakat siz bilmezsiniz."
Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki yoldaş kadın birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. allah çok affedici, çok merhametlidir
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Şimdi Hasan Akçay beyfendi..
100 sayfaya yakın mesajda aşağıdaki ayeti "Çok eşliliğe bir yasak ve tüm Müslümanlara hitap eden emir" olarak gösteriyorsunuz,
Bundan sonra kadınlar sana helal değildir. Onları güzel bulsan bile eşlerini onlar ile değiştirmen de. Ancak, ant içip edinmiş oldukların ile başka.3:52
Başlık dahil tüm teziniz Çok eşlilik yasaktır paralelinde gidiyor. Yani Sona kendiniz kendinizi getirmişsiniz. Kararı vermişsiniz.
Peki, Bu Ayet tüm Müslümanlara hitap ediyorsa, Bu ayeti çok eşliliğe yasak olarak görüyorsanız, Bir kadını güzel bulup eşinden "usulü" ile boşanan da mı DİNEN haram işler?
Diye soruluyor.
Siz.
"Ve lütfen adım adım gidelim. Önce, çok eşliliğin kızkardeş olan ve olmayan kadınlar bağlamında iyi bir şey mi kötü bir şey mi olduğu konusunu bir sonuca erdirelim; öteki sorulara ondan sonra geçelim. Yoksa müzakere boğuntuya uğrar."
diyorsunuz.
Soruyorum size:
Biz Kuran kaynaklı olarak, Çok eşliliğin haram-yasak olup olmadığını mı tartışıyoruz? Yoksa kişisel görüşlerimizle günümüzde çok evlilik nedir? bunu mu tartışıyoruz? Bu Ayeti çok eşliliğe yasak olarak 100 sayfaya yakın yorumlayan sizsiniz.
Sorum çok net, Tekrarlıyorum:
Güzel kadına tutulup Boşanmak Haram mı Helal mi? (Yani Kurani anlamda- -yani- iyimi kötümü- demiyorum haram mı helal mi?)
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
23. Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki kız kardeşi birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir.
Selam
sözkonusu ayette sayılıp dökülen nikah edilmesi haram kimseler.Bunların kimler olduğu detaylıca verilmiş.İki kız kardeşi bir arada nikah edemezsinizden çıkan anlam; iki kızkardeşi almak=çok eşli evliliktir=çok eşli evlilik zulumdur=allah zulüm etmez=çok eşli evlilik yasaklanmıştır denklemimi çıkar yoksa kardeş olmayan birden fazla kadınla evli olmak=bu listede yasaklanan kimseler dışında=o halde çok eşli evlilik haram edilmemiştir sonucumu çıkar?
Çok eşli evlilik gibi oldukça önemli sosyal durumun ilgili ayette iki kız kardeşi bir arada nikah etmeyin değilde birden fazla kadını nikahlamayın şeklinde net ve açık bir şekilde neden belirtilmemiş?Eğer bu durum yasaklanmış olsaydı diğer yasak ve haramlar gibi buda belirtilirdi.
Savana Kardeşimin bu net anlatımına bir soru ekleyerek Sayın Safbilgi'den ve Sayın Kamer'den net yanıtını talep ediyorum.
Hepsini bir kenara bırakalım :
Bundan sonra kadınlar sana helal değildir. Onları güzel bulsan bile eşlerini onlar ile değiştirmen de. Ancak, ant içip edinmiş oldukların ile başka.3:52
Ayeti tüm Müslümanlara hitap ediyorsa, Bu ayeti çok eşliliğe yasak olarak görüyorsanız, Bir kadını güzel bulup eşinden "usulü" ile boşanan da mı DİNEN haram işler?
Sayın Savana'nın ve benim sorumu net olarak yanıtlayınız Lütfen.
Saygılar.
Selam Türk_İbrahim kardeşim!
Ahzab/21:Yemin olsun, Allah resulünde sizin için, Allah'ı ve âhiret gününü arzu edenlerle Allah'ı çok ananlara güzel bir örnek vardır.
Peygamber efendimiz yaşlılık dönemine yakın bir zamana kadar tek eşle hayatını devam ettirdi.Peygamberlik görevinden dolayı istisnai nedenlerle çok eşli olmak zorunda kaldı.Görev tamamlanıyor diye boşayıp tek eşle kalmak yerine ,Yüce Allah hizmetlerinden dolayı müminlerin anneleri olmakla şereflendirdi.Yanlış da olsa yapılan bütün evliliklerin devam etmesini sağlayarak yeni düzenlemeler getirdi.
Ahzab/52:Bundan sonra sana artık başka kadınlar helal olmaz. Bunları, başka eşlerle değiştirmek de -onların güzellikleri hoşuna gitse bile - helal olmaz. Elinin sahip olabilecekleri müstesna. Allah her şey üzerinde bir Rakîb'dir, her şeyi gözetlemektedir.
Yüce Allah Hiç bir peygamberine çok eşli olabilirsiniz diye bir vahiy göndermediki çok eşliliği yasaklayan bir ayette göndersin.
Peygamber efendimize özel bir izin verildi ve ayetle de o izne son noktayı koydu.
Bazı nedenlerden dolayı çok eşlilik zorunlu hale gelir de bunu şahıslar kendisi değil , devlet yönetimi belirlerse itirazım yok.
Bu gerekçelerle tek eşlilikten yanayım.Bu şekilde amel ediyorum.
En doğrusunu Allah bilir.
Mutlu ve esen kalın.
EL HAMDÜ LİLLAHİ RABBİL ALEMİN
__________________ Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma