Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Nisa 3'teki çok yetimeyi evlendirme icazetini çok kadınla ikişer üçer dörer evlenme icazet diye çarpıtan klasik iddaya göre de çok eşlilik zulümdür. Örnek olarak Elmalılı'nın tefsrine bakınız.
Yüce Allah'ın 4:3'te "çok eşli olduğunuzda adalet yapamamaktan korkuyorsanız..." demesi de zaten çok eşliliğin zulüm olduğunun ilahî ifadesidir.
Lütfen dikkat edin. Yüce Allah bu açıklamasını kızkardeş olmayan kumalar bağlamında yapıyor.
Elmalılı misillu çok eşçi ulemaya göre de kızkardeş olmayn kumaların zulme uğratıldığını 4:3'te açıklayan Yüce Allah yalan mı söylüyor? (hasan akçay)
selam
hasan kardeş bu ne çelişki böyle?4:23teki çok eşlilikte adalet yapmamamaktan korkarsanız 2şer üçer evlenin diye meallendirilen çeviriyi siz zaten kabul etmiyorsunuzki.Sizin çevrinize göre oradaki evlenin EVLENDİRİN olmalı çünkü kuran değiştirilmiş/herekeleme hatası var.
Hal böyleyken bu ayetteki birden fazla kadın arasında adaletli olamayacağınızdan korkarsanız=ki korkmalısıznı=bu zulumdür şeklinde bir bağlatı geliştirip bu bağlantıladki çok eşlilik=zulumdür=iki kız kardeş birarada almak çok eşliliktir denklemine koyuyorsunuz.Hem ayetin başkaları tarafından yapılan meallendirmesini kabul etmeyip hemde kabul etmek ve kabul ettiği kısmından formül üretmek mantıklımı?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Arapça bilgim yok ayette bahsi geçen kız kardeş kan bağıyla kardeş olan iki kişimi yoksa mümine iki kadının din bağıyla kardeşliğimi?(mümin müminin din kardeşi gibi yani)
SAYIN SAVANA BUYRUN:
Kuran kendi tefsırını yapar,Nisa 23 te geleneksel tefsırce çevırılen iki kızkardeşle evlenmeyın derken orjınal arapça metınde uhteynı kelımesı kullanılıyor ve gercekte yoldaş anlamına gelıyor.Diğer ayetlerdede bu şekılde kullanım var.Meryem 28 Ey Harunun yoldaşı hıtap Meryeme ,Harunsa yıllar önce Musayla bırlıkte vefat etmış,Meryemse Harun ve Musanın ancak dın yoldaşı olabılır.,dıyanette mealınde kızkardeş ve yoldaşı slaslayarak es anlamlı vermış,diğer ayetlerede bakınız,kastedılen ıkı kadın yoldaş, kan bagıyla kardeş degıl.Araf 38 de yıne yoldaş olarak kullanılmış uhteynı kelımesı..
Zaten ıkı kızkardeşe yasak getırmesı,çokeşlılığe okey demesı çok mantıksız çunku kızkardeşlerle ayrı ayrı evlenmek helal???
4:23 ayetı DOĞRU MEALIYLE çokeşlılığe kesın yasak getıryor.AYETIN BASINDAKİ KAN BAGI OLAN KIZKARDEŞLE EVLILIK YASAĞINI ANLATIRKEN FARKLI TÜREV SECILMIŞ (EHAVATÜKÜM ),AYETIN SONUNDAKİ YOLDAŞ ANLAMINDAKİ UHTEYNI KELIMESI DEGIL.
ARAF 38 DE BUTUN MEALCILER YOLDAŞ ÇEVİRMİŞ AYNI KELIMEYİ ( UHTEHA)
AYRICA MERYEM 28 YA UHTE HARUNE ŞEKLINDE VE YOLDAŞ ANLAMINDA,KAN BAĞI OLAN ÖZKARDEŞ DEĞİL DİN KARDEŞİ
yoldaş رَفِيقَة; [Cogul] آت- [kadın] eşlik eden; yoldaş; kız arkadaş; sevgili; metres;
Diyanet Meryem
28. Ey Harun'un yoldaşı/kızkardeşi! Senin baban kötü bir insan değildi; annen de iffetsiz değildi.
Allah buyurdu: "Sizden önce gelip geçmiş cin ve insan topluluklarıyla içiçe, girin bakalım ateşe." Her ümmet girdiğinde, yoldaşına/kızkardeşine lanet eder. Nihayet, hepsi orada bir araya gelince, sonrakiler öncekiler için şöyle derler: "Rabbimiz! Bizi bunlar saptırdılar. Ateş azabını bunlara bir kat daha fazla ver." Allah buyurur: "Her biri için bir kat fazlası var, fakat siz bilmezsiniz."
Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki yoldaş kadın birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir
İŞTE İSTENILEN DIREKT YASAK BENCE TARTIŞMA BITSIN...
Forumu başından beri takip etmekteyim. Safbilginin yazdığı ve üstte mindarın alıntıladığı hususun kesinlikle Arapça bilen kardeşlerimiz tarafından incelenmesini rica ediyorum. Gerçekten çok önemli bir husus.
Bu husustaki büyük soru işaretimi şimdilik bir tarafa bırakırsam, Kuran'da çok eşliliğin haram kılındığına dair bir ayet algılayamadım. Benim gördüğüm kadarıyla Kuranda çok eşlilik haram değil, tek eşlilik de haram değil.
Nasıl ki, nikahın şekli, boşanmanın şekli bizlere yani yaşadığımız toplumun şartlarına yasalarına bırakılmışsa, evliliğin tek eşli çok eşli oluşu da böyle. Bu anlamda Kuran okuyup aklımı işlettiğimde ben hırsla istense de adaletin sağlanamayacağından hareketle ve çok eşlilikle ilgili Nisa sueresinin 3.ayetinin yetim haklarıyla ilgili kısımda düzenlenmiş olmasından hareketle, peygamberlerimizin de bildiğimiz kadarıyla tek eşliliği tercih etmiş olması, Ademin 3 4 5 değil, TEK EŞLE yaratılmasından hareketle fıtratımızın da bozulmamış haliyle tek eşli olduğunu ve tüm bunların tek eşliliğe işaret edilen bir husus olduğunu düşünüyorum. Kuran'ın beni serbest bıraktığı evlilik olayında oyumu tek eşlilikten yana kullanıyorum. Sen bayansın senin oyun bellidir zaten diyecek arkadaşlara da, nefsinin fısıltılarını bırak da fıtratına dön, diyorum.:)
İçiniz oy kullanırken rahat olsun,gelenelsel tefsır basörtusu gıbı bu konuyuda tefsır ve meal olarak örtmuş,diğer ayetlerde yoldaş dıye çevrılen kelıme burda kardeş olmuş ve mantıksız bir bıçımde yasak sadece 2 kız kardeşi kapsamış:))))
Allah buyurdu: "Sizden önce gelip geçmiş cin ve insan topluluklarıyla içiçe, girin bakalım ateşe." Her ümmet girdiğinde, yoldaşına/kızkardeşine lanet eder. Nihayet, hepsi orada bir araya gelince, sonrakiler öncekiler için şöyle derler: "Rabbimiz! Bizi bunlar saptırdılar. Ateş azabını bunlara bir kat daha fazla ver." Allah buyurur: "Her biri için bir kat fazlası var, fakat siz bilmezsiniz."
Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki yoldaş kadın birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir
İki Kelimede aynı kökten ve arapçada anlamı yoldaş manasındadır zaten bu manada olduğunu çevirilerden anlıyoruz. çünkü araf suresinde kullanılış şeklinde doğru bi şekilde yoldaş olarak kullanılmış fakat her ne hikmetse nisa suresinde bu kelime aynı kökten olmasına manasının yoldaş olmasına ragmen kız kardeş olarak kullanılmıştır. Aslında bir meali eline alan bi okuyucu araf suresinde yoldaş diye geçen kelimeyi nisa suresinde de aynı geçmesini bekler bunu bu şekilde yazmak mealcinin okuyan kullara karşı sorumluluğudur…
Yani Lafın Özü Ayetlerde de belirtildiği gibi çok eşliliğe kuran vize vermiyor…….
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
mindar Yazdı:
أُخْتَهَ
Araf 38Uhteha
الأُخْتَ
Nisa 23 Uhteyni
İki Kelimede aynı kökten ve arapçada anlamı yoldaş manasındadır zaten bu manada olduğunu çevirilerden anlıyoruz. çünkü araf suresinde kullanılış şeklinde doğru bi şekilde yoldaş olarak kullanılmış fakat her ne hikmetse nisa suresinde bu kelime aynı kökten olmasına manasının yoldaş olmasına ragmen kız kardeş olarak kullanılmıştır. Aslında bir meali eline alan bi okuyucu araf suresinde yoldaş diye geçen kelimeyi nisa suresinde de aynı geçmesini bekler bunu bu şekilde yazmak mealcinin okuyan kullara karşı sorumluluğudur…
Yani Lafın Özü Ayetlerde de belirtildiği gibi çok eşliliğe kuran vize vermiyor…….
Sayın Mindar, Sayın Safbilgi Samimi olarak soruyorum: siz gerçekten bu yukardaki açılımla Çok eşliliğin Haram/Yasak olduğuna ve olabileceğine inanıyor musunuz?
Haramlar ve Yasaklar, Kuran okuyan herkesin anlayabileceği şekilde Açıkça belirtilir.Ama siz Düşüncenizde şekillenen bazı yönelişlerle illaki çok eşliliği haram etme çabasında iseniz bence başka Ayet aramanız gerekecek. Çünkü yukarda verdiğiniz anlamlara göre ben 2 müslüman yoldaş(!) kadın alamam. Ama bir Müslüman ve bir Çinli ya da japon alabilirim. Bu az eşlilik mi oluyor?
Bunlar zorlama şeyler. Önce kendinizi inandırınız bence. Ama Ayetleri kendi düşüncenize çekerek değil. Çünkü Kuran'da sayısız kelime ve kavram farklı anlamlarda kullanılıyor.
Netice de, Allah'ın haram etmediğini haram kılmak kendinizle kalsa kişisel olarak sorumlusunuz. Ama binlerce insanla bu kadar kesin dille paylaşırsanız BÜYÜK BİR YANILGI VE SORUMLULUK İÇİNDESİNİZ.
Saygılar.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hasan Akcay Yazdı:
Anlıyorum. Bitti, gitti... Ama gider ayak cıvıdı. Muhatabını "Hasan efendi" naralarıyla Sulukule dalaşına çekmeye kalkışarak.
Hasan Bey siz gerçekten kişisel sorunları olan bir arkadaşa benziyorsunuz. Bu nedenle beni kişisel olarak muhatap almazsanız, konuya dönük yazarsanız mutlu olacağım. Size sormuş olduğum hiçbir sorunun karşılığını alamadım. devamlı aynı şeyleri yazıp yazıp dikte etmeye çalışıyorsunuz. Üstelik ben size en küçük kişisel bir şey yazmamışken siz önceki sayfalarda "bahçelerde maydanoz gel bize bazı bazı""seni muhatap almam için önce kendini kanıtlaman gerek""okuyun okuyun yazmayın" gibi ileri derecede itici cümlelerle zaten kendinizi cümle aleme belli ediyorsunuz. Bu nedenle benim sizden hiç umudum yok. bana da kişisel yazmayın artık ayetlerin anlamlarını saptırmaya devam edin. Yaptığınızın karşılığı Allah katında sizi bekleyecektir. Beni Muhatap almayın yeter. Çok sevineceğim. Ayet anlam saptırma telaşında ve nefis everestte gezerken umarım bir Mümini mutlu etmeye zaman ayırır ve uyarımı kaale alırsınız.
Sevgiler. Saygılar.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ey iman sahipleri! Allah'ın size helal kıldığı şeylerin temiz ve güzel olanlarını haramlaştırmayın; azıp sınırı aşmayın; Allah azıp sınırı aşanları sevmez.
Maide/87
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Görüşler her zaman konuşulur. Herkes aynı düşünmeyebilir. Ancak insanın beyninde ürettiği düşüncelere Ayetlerin anlamlarını yaklaştırma çabasını Sadece Allah'a kul, Sadece Vahye tabi Bir Mümin olarak Bir Hanif olarak reddediyorum. Çok eşliliği haram etmek için "sözde" Kuran kaynaklı olarak savunulan çoğu kelime tamamen kişisel görüş ve ayet anlam saptırmasıdır. Yukarıda bunların hepsi mevcuttur. Her akl-ı selim biraz şartlanmadan uzaklaşsa bunları anlar.
Beni bu noktadan sonra Tek ilgilendiren konu hiçbir şekilde Apaçık haram kılınmayan bir konunun bu proje içerisinde 2 başlıkla haram kılınmasıdır. Bunlar yanlış yönlendirmelere neden olur. Büyük sorumluluk getirir. Bu nedenle bu 2 başlığın "Haramdır" "Haram Kılan Ayetler" anlamlarından en azından "Haram mı?" "Haram kılan Ayet var mı" şekline çevrilmesi ilgilendiriyor. Bu 2 başlık Yüzünü sadece Allah'a çevirmiş Hanif Dostlara bu şekilde yakışmıyor. Bu da aslında Yöneticilerin sorumluluğudur.
her konu tartışılır konuşulur ancak böyle Ayetleri saptırarak değil.
HARAMLAR BAĞLAÇLARLA KELİME KÖKENLERİ İLE AYETLERİN ANLAMLARINI SAPTIRARAK BELİRLENMEZ. KİŞİSEL GÖRÜŞLER HARAM KOYAMAZ! KURAN'DA HARAM OLAN ŞEYLERİN HEPSİ APAÇIKTIR.
Ve çok eşliliğin toplumumuzda uygulanması ileri derecede sıkıntılı bir konudur. Ama Bu kişisel görüşüm, çok eşliliği "Allah tarafından apaçık haram kılınmadığı halde" herkese HARAM KILMAMI gerektirmez. Buna hakkım olamaz. Din Sadece Alemlerin Rabbinin sınırları ile şekillenir.
Saygılarımla.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma