HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: RABITA ILE SEYHE TAPANLAR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
müsamma
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 03 kasim 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı müsamma

 

sa hasanökdem kardeşim en başta bi şey soracam,vermiş oldoğunuz ayet mealleri kime aittir,yani kim bu ayetleri yorumlamış MENŞEYİNİ BELLİ EDİN LÜTFEN mealler arasında farklılıklar mevcut ve insanlar bu farklılıktan faydalanarak halis,ihlaslı.islamın şartlarını yerine getiren,gece gündüz allahı zikreden allahın veli,evliya kullarına kafir diyebilme lüksüne sahip olabiliyor.bendeki mealde mesala Araf 3 ele alalım.

ARAF 3

Rabbinizden size indirelene uyun onsuz bir takım dostlara uymayın.Siz pek az düşünüyorsunuz.

 

Evet siz ne yazmışsınız velilere uymayın yazmışsınız.Velilere uymayın denilince akla hemen evliyalar gelmektedir.Ama ^^bir takım dostlara uymayın^^ na gelince o birtakım dostlar Şeytanda olabilir,insanda olabilir,cinlerde olabilir,putlarda olabilir

YANİ DEMEK İSTEDİĞİM AYET YORUMLARINDA DOST YERİNE VELİ YAZDINMI KONUYU HER TARAFA ÇEKEBİLİRSİN NASIL OLSA MİLLETİN AĞZI TORBA DEĞİL,AĞZI OLAN KONUŞUYOR.

 

   RABITA İLE ŞEYHE TAPILMAZ

 

ALLAH RAZI OLSUN

 

 

Yukarı dön Göster müsamma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: müsamma
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

a.s müsamma ,

7 Araf 3 :

'' ittebiu me unzile ileykum min Rabbikum ve le tettebiu min dunihi EVLİYEE kalilen me tezekkerun ''

Elmalılı Hamdi Yazır Meali :

7 Araf 2-3 :

bir KİTAB'ki sana indirildi.sakın bundan dolayı yüreğinde bir sıkıntı olmasın da BUNUNLA UYARASIN.MÜ'MİN'LERE DE ŞU BİR İHTAR :

Rabb'inizden size indirilene tabi olun, O'ndan başka birtakım VELİLERE uymayın.siz pek az düşünüyorsunuz.

müsemma kardeş,

biz , Yüce Allah'ın kitab'ında , yukarıda Araf suresindeki İHTAR'a dikkat çekmek istiyoruz.yoksa şahıs olarak kimse ile kişisel bir alıp veremiyeceğimiz yoktur. ismi Ali olur veya Veli olur, o önemli değil.önemli olan şudur ki, Ali veye Veli diye adlandırılan kişiye, izafe edilen / layık görülen uluhi / Rububi sıfatlardır. işte önemli olan budur.

Veli ve Evliya kelimelerine , yanlış yüklenmiş olan ve şirke yol açan anlamlara karşıyız kardeşim.

misalen deniyor ki : ölmüş veya hayatta  olan  filan zat( Ali veya Veli ), imdat ettiğimde, imdadıma yetişir, bizi koruyabilir, kalbimize her gün bilmem kaç kere nüfuz edebilir, ahirette bize şefaat edip cehennemden kurtarabilir, her söylediğinde Kur'an'a aykırı bile olsa biz anlıyamayız ama mutlaka bir hikmet vardır. peki, bunlar, Kur'an'a göre Yüce Rabb'imizin özellikleri / sıfatları değil mi? eğer sen bu sıfatları / özellikleri hem Yüce Allah'a  hem de rabıta yaptığın şeyhine verirsen , Yüce Allah korusun bu durumda Allah'a bir başkasını ortak yapmış olmayacak mısın?açıkça görünen odur ki, bu Uluhi ve Rububi sıfat ve özelliklerin kendisine verildiği zat sayısı bir değil, 2 ve üzeridir.bu ŞİRK değilse şirk nedir? bu sorunun cevabını sana bırakıyorum kardeşim.

saygı ve sevgi ile

 

 

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
TİYERİLİ
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı TİYERİLİ

111 sayfadır yazılıyor çiziliyor ama durum onu gösteriyorki yine en başa döneceğiz.öncelikle müsemma rumuzlu arkadaşın rabıta eleştirisi yapan yazıların tamamını okumadığı ayan beyan ortada.öncelikle rabıtanın islam ve kuran dışı bir uygulama olduğu ve ne peygamber efendimizin nede asr-ı saadet döneminde hiçbir zaman yapılmayan bir uygulama olduğunun kesin delilleriyle anlatıladığı yazıları baştan sona okuması gerekiyor diye düşünüyorum.zira rabıtanın bir şirk ve kuran dışı bir uygulama olduğuna dair yapılan tespitlerin tamamı kuran kaynaklıdır.ama rabıtayı savunan arkadaşların hiç ama hiçbirisi iddialarına tek bir kur'ani delil bulamıyorlar.hal böyleyken sizin ilgili forumdaki yazıları tamamen okumanız bizide tekrar en başa dönmemize ve konunun temcit pilavına dönmesinide engelleyecektir.madem tüm yazıları okumadan bazı iddialarda bulunmuşsunuz o halde üşenmeden bir kaç cevap yazmak vazife oldu bizlere.gelelim rabıta ilgili iddialarınıza:iddia :1

''Rabıta yapıldığı zaman, mürid şeyhinin huzurunda olmuş oluyor. Onu denetleyici olarak da düşünebilir. Sevdiği bir kimse olarak, hocası olarak onu karşısında hayal edecek, zikri beraber yaptığını düşünecek.''

demişsiniz. şimdi insanların denetleyicisi şeyhmidir yoksa cenab-ı hakmıdır?şeyhin huzurunda bulunmakmı insanların nefsani arzularını frenler,yoksa heran Cenab-ı Hakkın her an huzurunda olduğumuz gerçeğini bilmemizmi bizi nefsan-i arzularımızı frenler?burada şeyhinizi rableştirmiyormusunuz?sizin denetleyiciniz şeyhiniz olabilir ama benim tek denetleyicim Cenab- haktır.denetleme konusunu madem açtınız birazda bu denetleme mevzuunu ele alalım istersen.kimler denetler?kimi denetler?neden denetler?dünyevi yaşantımızdan konuyu değerlendirelim.denetlemeyi müfettişler yapar.müfettişler bir kurumun müdürülerini ve memurlarını denetler.neden denetlerler?işlerini hakkıyla yapabiliyorlamı,devletin onlara verdiği plan ve programlara uyuyorlarmı,disiplin zaafları filan varmı vs.yani kısacası memurun yada müdürlerin devletten aldıkları maaşı hakedip etmediklerini sorgular müfettişler.şimdi sizin müfettiş rolüde verdiğiniz bu şeyhiniz insanların neyini denetlemektedir?bu şeyhe insanları denetleme yetkisini kim vermiştir?

daha sonra:''Şirk Allah'a ortak koşmak demektir. Allah'a ortak koşmakla ilgili herhangi bir şey burda olmadığı için, öyle bir husus yoktur. İnsanın sevdiği bir kimse ile beraber olmak istemesi, beraberliğini düşünmesi şirk değildir.''  demişsin

şirkin  tanımını tam olarak yaparmısınız lütfen?yaptığınız tanımda sadece şirkin allaha ortak koşmak olduğunuz yazmışsınız.acaba nedir bu allaha ortak koşmak?açılımını yaparmısınız?allaha ortak koşmayla ilgili bir kaç örnek verebilirmisiniz bana.istersen sana bir ipucu verebilirim bu konuda.mesela:hatalardan yanlışlardan ve günahlardan münezzehlik, sadece ve sadece allaha mahsustur değilmi? cevabın evetse devam edelim.ayrıca Cenab-ı Hak zaman ve mekandanda münezzehtir.yani Cenab-ı Hak herzaman vede heryerdedir.sizin tarikat anlayışınızda  cenab-ı Hakka ait olan bu özellikleri siz şeyhlerinize isnat etmiyormusunuz?sizin gözünüzde ve anlayışınızda şeyhleriniz hatalardan ve yanlış yapmaktan ve günah işlemekten münezzeh birer masum gibi değilmidir.şeyhleriniz her zaman ve her yerde istediğiniz zaman bulunabiliyor öyle değilmi?Cenab-ı Hakkın sadece kendisine has olan bu durumların şeyhinizede isnat edilmesi şirke yani Allaha ortak koşmak değilse Allaha ortak koşulması yani şirk nedir?Cenab-ı Hak kuranın pek çok yerinde sadece ve sadece Allahtan yardım dileyin diye emrederken sizler başınız sıkışınca yetiş falanca hazretleri demeniz kuranın ruhuna aykırılık teşkil etmiyormu?yine aynı şekilde Cenab-ı Hak kuranda'hiç ölülerle dirilir bir olurmu?şüphesiz sen onlara sesini işittiremezsin'derken sizin asırlar önce ölmüş kişilerden yardım dilemeniz kuranın neresiyle bağdaşıyor söylermisin?

önceki sayfalardada belirttiğim bazı ve tarikatçılara yönelttiğim bazı sorularım var.istersen sanada sorayım.hiçbir sahabi peygamberimizi rabıta etmişmidir?hiç bir tabiin harhangi bir sahabiyi rabıta etmişmidir?hicretten 200-250 yıl sonraki olan süreçte hiçbir tekke ve dergah varmıydı?peygamberimiz ve sahabiler çakıl taşlarıyla halkalar kurup acayip acayip işlerle meşgul olmuşlarmıdır?peygamberimiz hiçbir müslümanın elinden tutupta topluca tevbe verme meresimleri düzenlemişmidir?ayrıca peygamberimiz ölmek üzere iken bile hiç bir akrabasını halifeliğe yani islam devletinin başına geçmesi noktasında işaret ve vasiyette bulunmamışken sizin şehylerinize peygamber varisi olma konusunda veraseti kim vermiştir?peygamberimiz devlet yönetiminde ve halifelikte hiç bir şekilde saltanat yoluna değilde istişare ve meşveret yoluna gittiği halde sizin şeyhlerinizin yerine şeyh atanması noktasında neden hala babadan oğula,abiden kardeşe geçmesini yani saltanatı hala devam ettirmektedirler?bu mudur resululllahın izinden gitmek? 

ayrıca rabıtanın insanı olgunlaştırdığınıda iddia etmektesiniz.insanları demek rabıta olgunlaştırıyor.yine yazınızda islamın anlaşılması ve yaşanması noktasında şeyhlerin ve rabıtanın önemi vurgu yapmışsınız.yahu arkadaş söylermisini Cenab-ı Hak bu Kuranı süs içinmi indirdi?dini anlama yaşama noktasında kuran size yeterli gelmiyormuda acaiyip acayip işlerle uğraşıyorsunuz.şunu unutmaki tüm insanlık kıyamet gününde Cenab- Hakkında belirttiği üzere kuranda yazılı olan emir ve yasaklardan sorguya çekilecek,hesap verecektir.hiçbir tarikatın uygulamasından,rabıtadan,hatmeden,virdden,şeyhe olan sadakattan filan Cenab-ı Hak kimseyi sorumlu tutmayacaktır.vesselam






__________________
TİYERİLİ
Yukarı dön Göster TİYERİLİ's Profil Diğer Mesajlarını Ara: TİYERİLİ
 
müsamma
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 03 kasim 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı müsamma

a.s müsamma ,

7 Araf 3 :

'' ittebiu me unzile ileykum min Rabbikum ve le tettebiu min dunihi EVLİYEE kalilen me tezekkerun ''

Elmalılı Hamdi Yazır Meali :

7 Araf 2-3 :

bir KİTAB'ki sana indirildi.sakın bundan dolayı yüreğinde bir sıkıntı olmasın da BUNUNLA UYARASIN.MÜ'MİN'LERE DE ŞU BİR İHTAR :

Rabb'inizden size indirilene tabi olun, O'ndan başka birtakım VELİLERE uymayın.siz pek az düşünüyorsunuz.

 

 

SELAM,HASANÖKDEM KARDEŞİM ELMALILI M.HAMDİ YAZIR IN A KİT PAZARLAMA YAYINLARININ BASTIRMIŞ OLDUĞU  KURAN-I KERİMİN TÜRKÇE MEALİ ŞU AN ELİMDE ARAF SURESİ 3 AYETİ AYNEN ŞÖYLE YAZIYOR:

RABBİNİZDEN SİZE SİZE İNDİRİLENE UYUN,ONSUZ BİRTAKIM DOSTLARA UYMAYIN.SİZ PEK AZ DÜŞÜNÜYORSUNUZ.

 DOST KELİMESİNİ NİYE VELİ OLARAK YAZIYORSUNUZ VELİ YAZDIĞINIZ ZAMAN AKLA GELEN EVLİYALAR OLUYUR.AMA DOST OLARAK YAZDIĞINIZ ZAMAN,İNSANA ŞEYTANDA DOST OLUR,İNSANDA DOST OLUR,CİNLERDE DOST OLUR,PUTLARDA DOST OLUR,PARADA DOS OLUR,MAL MÜLK DE DOST OLUR,DÜNYADA DOST OLABİLİR İNSANIN FITRATI GEREĞİ

 

BELKİDE SİZDEKİ MEALDA SİZİN DEDİĞİNİZ GİBİDİR ÖYLE DEĞİLSE ŞAYET MEALDEKİ DOSTU,VELİ OLARAK DEĞİŞTİRMEYİNİZ VE VEBAL ALMAYINIZ MEAL KİTABI ELİMDE ÇÜNKÜ SAYFA 121

 

 ZATEN BİRBİRİNİ TUTMAYAN AYET MEALLERİNİ BİRDE SİZ DEĞİŞTİRİRSENİZ (RABITA İLE ŞEYHE TAPANLAR BAŞLIKLI YAZI DEĞİL 111 SAYFA,10111 SAYFAYA ÇIKAR) VE HERKES İŞİNE GELDİĞİ GİBİ AYETLERDEN ANLAM ÇIKARTIR;KURU GÜRÜLTÜ,HAKARETLER VS GİBİ BİR ARPA BOYU KADAR YOL KAT EDEMEYİZ VESSELAM

 

 

 

Yukarı dön Göster müsamma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: müsamma
 
müsamma
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 03 kasim 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı müsamma

hiçbir tarikatın uygulamasından,rabıtadan,hatmeden,virdden,şeyhe olan sadakattan filan Cenab-ı Hak kimseyi sorumlu tutmayacaktır.vesselam


SELAM TREYİLİ KARDEŞ PEKİ GERÇEKTE KAFİR OLMADIĞI HALDE KAFİR OLARAK İDDİA ETTİĞİNİZ İNSANLARIN HAKKINI ALLAH CC SORACAKMI? SORMAYACAKMI?

Yukarı dön Göster müsamma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: müsamma
 
TİYERİLİ
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı TİYERİLİ

af buyur birader.burada kimseye kafir dediğimi hatırlamıyorum ben.ben sadece allaha ortak koşulmasının ne demek olduğunu izah ettim.ayrıca rabıtanın kuran dışı bir uygulama olduğunu kuran ayetleri ışığnda bu formda defalarca  anlatmaya çalıştım.bunun yanı sırada bizim velimizin  ahmet,mehmet yani insanların değil sadece ve sadece Allahın olduğunu belirttim.üzerine alındıysan bilemem artık.Allahın ilahi vahyi kuran ortada.tarikat uygulamalarınızda ortada.ikisinide karşılaştırıp tarikat uygulamalarını kurana arzederek kararını kendin verebilecek zekaya sahip olduğuna inanıyorum.bizlerde şu an seninde içinde bulunduğun yapılanmaların içerisinde uzun bir süre kaldık.bu uygulamaların kurana uymadığını gördüğümüz için burdayız.sana tavsiyem islamın ilk emri olan oku.sadece ve sadece oku.dini anlama ve yaşama noktasında şahısların etkisinde kalma.bu kuran sadece şeyhlere değil tüm insanlara indirilmiştir.1400 yıl öncesinde çöldeki bedevilerin bile anlayabildiği kuranı iletişim çağının zirvesinde yaşamakta olan sen neden anlamayasın?kamer surasindede tam üç kez belirtildiği üzere Cenab-ı Hak kuranın anlaşılması,düşünülmesi için kuranı kolay kılmıştır.çok oku ve çok sorular sor.eleştirici ol.sorgulayıcı ol.eleştirirkende,okurkende,soru sorarkende hiç kimsedende korkma.eğer bu dediklerimi şeyhlerinize yada vekillerine sorabiliyorsan epey bir mesafe katetmişsin demektir.tarikat yapılanmalarında kaldığım süre içerisinde ne şeyhlere nede vekillerine ne biz nede bir başka müritin soru sorabildiğini,sorgulayabildiğini,eleştirebildiğini görmedim.bedir savaşı öncesinde peygamberimizin verdiği savaş stratejini yanlış bulan sahabilerin peygamberimizin bu stratejiye karşı çıkmalarını ve peygamberimizin verdiği savaş stratejisini değiştittirdiğinide unutma.sahabiler bile dünyevi konularda peygamberimize aksi düşüncelerini açıkça açıklayabilirken bir tarikat dergahında bir şeyhe bir tek soru bile sorulamıyorsa yanlış yoldasın demektir.

__________________
TİYERİLİ
Yukarı dön Göster TİYERİLİ's Profil Diğer Mesajlarını Ara: TİYERİLİ
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

müsamma Yazdı:

SELAM,HASANÖKDEM KARDEŞİM ELMALILI M.HAMDİ YAZIR IN A KİT PAZARLAMA YAYINLARININ BASTIRMIŞ OLDUĞU  KURAN-I KERİMİN TÜRKÇE MEALİ ŞU AN ELİMDE ARAF SURESİ 3 AYETİ AYNEN ŞÖYLE YAZIYOR:

RABBİNİZDEN SİZE SİZE İNDİRİLENE UYUN,ONSUZ BİRTAKIM DOSTLARA UYMAYIN.SİZ PEK AZ DÜŞÜNÜYORSUNUZ.

 DOST KELİMESİNİ NİYE VELİ OLARAK YAZIYORSUNUZ VELİ YAZDIĞINIZ ZAMAN AKLA GELEN EVLİYALAR OLUYUR.AMA DOST OLARAK YAZDIĞINIZ ZAMAN,İNSANA ŞEYTANDA DOST OLUR,İNSANDA DOST OLUR,CİNLERDE DOST OLUR,PUTLARDA DOST OLUR,PARADA DOS OLUR,MAL MÜLK DE DOST OLUR,DÜNYADA DOST OLABİLİR İNSANIN FITRATI GEREĞİ

 

BELKİDE SİZDEKİ MEALDA SİZİN DEDİĞİNİZ GİBİDİR ÖYLE DEĞİLSE ŞAYET MEALDEKİ DOSTU,VELİ OLARAK DEĞİŞTİRMEYİNİZ VE VEBAL ALMAYINIZ MEAL KİTABI ELİMDE ÇÜNKÜ SAYFA 121

 

 ZATEN BİRBİRİNİ TUTMAYAN AYET MEALLERİNİ BİRDE SİZ DEĞİŞTİRİRSENİZ (RABITA İLE ŞEYHE TAPANLAR BAŞLIKLI YAZI DEĞİL 111 SAYFA,10111 SAYFAYA ÇIKAR) VE HERKES İŞİNE GELDİĞİ GİBİ AYETLERDEN ANLAM ÇIKARTIR;KURU GÜRÜLTÜ,HAKARETLER VS GİBİ BİR ARPA BOYU KADAR YOL KAT EDEMEYİZ VESSELAM

 

selam müsamma  kardeşim,

kesinlikle değiştirmiş değilim.elimdeki Kur'an Mealini tarif edeyim o halde :

Elmalılı Hamdi Yazır

kahraman yayınları

hazırlayan :Doç.Dr.Abdülvehhab Öztürk

7 Araf 2-3 ün bulunduğu sahife no: 99

yani, kesinlikle orda ne yazıyorsa, bende onu yazdım.(bir önceki iletimdekinin aynısı) 

ayriyeten, bu Ayet'in arapça orjinalinide size yazmıştım iletimde. Ayetin orjinalindede '' evliye '' diye geçiyor. peki ona ne diyeceksiniz? yani Ayetin orjinalindede aynı ifade var.

verdiğim meali inceleyip, meali değiştirip değiştirmediğim ile ilgili bir açıklama yaparsanız sevinirim. çünkü bu konularda çok hassasım.mealde, gördüğümü yazdığım halde, değişiklik yapmışım şeklinde beni suçlamanız, sizi vebal altında bırakmıştır vesselam.lütfen ilgili meali inceleyiniz ve sonucunu da açıklayınız.

 

 

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Tiyerili

Yeni gelen her arkadaş için başa sarma gibi bir durum doğuyor maalesef. Halbuki yeni üyelerimiz zahmet buyurup da önce yazılanları okusalar dile getirdikleri görüşlerin zaten önceden ele alındığını görecekler.  

Ve böylece bizler tekrarcılıktan okurlar da aynı şeyleri okumaktan kurtulacak. Arkadaşımızı ben ikinci sayfaya yönlendirmek ve sayfanın sonundaki Blindpoint’in alıntıladığı konu ile ilgili görüşlerini öğrenmek isterim. Sonra da bu başlık altında diğer yazılanlarla ilgili görüşlerini.

Rabıta Nedir?

Tarikatçıların Rabıtasının Kur’ani hiçbir dayanağı yoktur. Bu yapılan şey üstelik ne Siyere dayanır, ne hadislere, ne de mezheplere… Dolayısıyla bırakın Hanif Müslümanı, Sünni bir Müslüman da rabıtaya tümden ve kesinlikle karşı çıkmalıdır. Süleymaniye Vakfi mensupları gibi:  Süleymaniye Kitaplığından


İlgili konu başlığı: Kur'an'da Veli ve Velâyet




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
müsamma
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 03 kasim 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı müsamma

hasanoktem Yazdı:
müsamma Yazdı:

SELAM,HASANÖKDEM KARDEŞİM ELMALILI M.HAMDİ YAZIR IN A KİT PAZARLAMA YAYINLARININ BASTIRMIŞ OLDUĞU  KURAN-I KERİMİN TÜRKÇE MEALİ ŞU AN ELİMDE ARAF SURESİ 3 AYETİ AYNEN ŞÖYLE YAZIYOR:

RABBİNİZDEN SİZE SİZE İNDİRİLENE UYUN,ONSUZ BİRTAKIM DOSTLARA UYMAYIN.SİZ PEK AZ DÜŞÜNÜYORSUNUZ.

 DOST KELİMESİNİ NİYE VELİ OLARAK YAZIYORSUNUZ VELİ YAZDIĞINIZ ZAMAN AKLA GELEN EVLİYALAR OLUYUR.AMA DOST OLARAK YAZDIĞINIZ ZAMAN,İNSANA ŞEYTANDA DOST OLUR,İNSANDA DOST OLUR,CİNLERDE DOST OLUR,PUTLARDA DOST OLUR,PARADA DOS OLUR,MAL MÜLK DE DOST OLUR,DÜNYADA DOST OLABİLİR İNSANIN FITRATI GEREĞİ

 

BELKİDE SİZDEKİ MEALDA SİZİN DEDİĞİNİZ GİBİDİR ÖYLE DEĞİLSE ŞAYET MEALDEKİ DOSTU,VELİ OLARAK DEĞİŞTİRMEYİNİZ VE VEBAL ALMAYINIZ MEAL KİTABI ELİMDE ÇÜNKÜ SAYFA 121

 

 ZATEN BİRBİRİNİ TUTMAYAN AYET MEALLERİNİ BİRDE SİZ DEĞİŞTİRİRSENİZ (RABITA İLE ŞEYHE TAPANLAR BAŞLIKLI YAZI DEĞİL 111 SAYFA,10111 SAYFAYA ÇIKAR) VE HERKES İŞİNE GELDİĞİ GİBİ AYETLERDEN ANLAM ÇIKARTIR;KURU GÜRÜLTÜ,HAKARETLER VS GİBİ BİR ARPA BOYU KADAR YOL KAT EDEMEYİZ VESSELAM

 

selam müsamma  kardeşim,

kesinlikle değiştirmiş değilim.elimdeki Kur'an Mealini tarif edeyim o halde :

Elmalılı Hamdi Yazır

kahraman yayınları

hazırlayan :Doç.Dr.Abdülvehhab Öztürk

7 Araf 2-3 ün bulunduğu sahife no: 99

yani, kesinlikle orda ne yazıyorsa, bende onu yazdım.(bir önceki iletimdekinin aynısı) 

ayriyeten, bu Ayet'in arapça orjinalinide size yazmıştım iletimde. Ayetin orjinalindede '' evliye '' diye geçiyor. peki ona ne diyeceksiniz? yani Ayetin orjinalindede aynı ifade var.

verdiğim meali inceleyip, meali değiştirip değiştirmediğim ile ilgili bir açıklama yaparsanız sevinirim. çünkü bu konularda çok hassasım.mealde, gördüğümü yazdığım halde, değişiklik yapmışım şeklinde beni suçlamanız, sizi vebal altında bırakmıştır vesselam.lütfen ilgili meali inceleyiniz ve sonucunu da açıklayınız.

 

 

 

selam hasanökdem kardeşim,allaha yemin olsunki benim yazdığımdada herhangi bir yanlışlık yok,yetmedi abdullah AYDIN ın mealine baktım ordada dost olarak geçiyor.Sana inanıyorum kardeşim allah razı olsun hakkın helal et yanlız bu durumda meallerin değişik,değişik yazıldıkları tesçillenmiş oldu o meale göre siz rabıtanın şirk olduğuna inanıyorsunuz,bende bendeki meale göre şirk olmadığına inanıyorum.Bu durumda bizim kavgamız bitmez

 allaha emanet ol.

 

 

Yukarı dön Göster müsamma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: müsamma
 
müsamma
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 03 kasim 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı müsamma

TİYERİLİ Yazdı:
af buyur birader.burada kimseye kafir dediğimi hatırlamıyorum ben.ben sadece allaha ortak koşulmasının ne demek olduğunu izah ettim.ayrıca rabıtanın kuran dışı bir uygulama olduğunu kuran ayetleri ışığnda bu formda defalarca  anlatmaya çalıştım.bunun yanı sırada bizim velimizin  ahmet,mehmet yani insanların değil sadece ve sadece Allahın olduğunu belirttim.üzerine alındıysan bilemem artık.Allahın ilahi vahyi kuran ortada.tarikat uygulamalarınızda ortada.ikisinide karşılaştırıp tarikat uygulamalarını kurana arzederek kararını kendin verebilecek zekaya sahip olduğuna inanıyorum.bizlerde şu an seninde içinde bulunduğun yapılanmaların içerisinde uzun bir süre kaldık.bu uygulamaların kurana uymadığını gördüğümüz için burdayız.sana tavsiyem islamın ilk emri olan oku.sadece ve sadece oku.dini anlama ve yaşama noktasında şahısların etkisinde kalma.bu kuran sadece şeyhlere değil tüm insanlara indirilmiştir.1400 yıl öncesinde çöldeki bedevilerin bile anlayabildiği kuranı iletişim çağının zirvesinde yaşamakta olan sen neden anlamayasın?kamer surasindede tam üç kez belirtildiği üzere Cenab-ı Hak kuranın anlaşılması,düşünülmesi için kuranı kolay kılmıştır.çok oku ve çok sorular sor.eleştirici ol.sorgulayıcı ol.eleştirirkende,okurkende,soru sorarkende hiç kimsedende korkma.eğer bu dediklerimi şeyhlerinize yada vekillerine sorabiliyorsan epey bir mesafe katetmişsin demektir.tarikat yapılanmalarında kaldığım süre içerisinde ne şeyhlere nede vekillerine ne biz nede bir başka müritin soru sorabildiğini,sorgulayabildiğini,eleştirebildiğini görmedim.bedir savaşı öncesinde peygamberimizin verdiği savaş stratejini yanlış bulan sahabilerin peygamberimizin bu stratejiye karşı çıkmalarını ve peygamberimizin verdiği savaş stratejisini değiştittirdiğinide unutma.sahabiler bile dünyevi konularda peygamberimize aksi düşüncelerini açıkça açıklayabilirken bir tarikat dergahında bir şeyhe bir tek soru bile sorulamıyorsa yanlış yoldasın demektir.

 

SELAM,RABITA İLE ŞEYHE TAPILDIĞINI İDDİA EDEN SİZSİNİZ,ALLAHTAN BAŞKA KİMSEYE TAPILMAZ,TAPARSAN KAFİR OLURSUN.DAHA NE DİYECEKSİNİZ

AYRICA OKUMAMI SÖYLÜYORSUNUZ.OKUDUM VERDİĞİNİZ AYETLERDEN SADECE BİR TANESİNİ İNCELEDİK HASANÖKDEM KARDEŞİMİZLE VE TESPİT ETTİKKİ MEALLERDE FARKLILIKLAR VAR.ELMALILI HAMDİ YAZIRIN AKİT PAZ.YAYINLARININ ÇIKARTTIĞI MEALDEN,YİNE ELMALILI HAMDİ YAZIRIN SİZİN İSTİFADE ETTİĞİNİZ PROFÖSÖRÜN(İSMİ ŞUAN AKLIMA GELMEDİ) MEALI BİRBİRİNİ TUTMUYOR.SİZİNKİNDE VELİ,BİZİMKİNDE DOST GEÇİYOR YANİ FARKLILIK OLMAMASI LAZIM ÇÜNKÜ İKİSİDE ELMALILI HAMDİ YAZIR.BUDA YETMEDİ ABDULLAH AYDIN NIN MEALİNE BAKTIM ORDADA DOST GEÇİYOR.YANİ KISACASI ANLATMAM İSTEDİĞİM AYET MEALLERİNE DOSTU ,VELİ YAPARSAN ŞAYET EVLİYALARIN ŞİRKTE OLDUĞU ORTAYA ÇIKIYO,ANCAK DOST OLDUĞU TAKDİRDE İNSANA,ŞEYTANDA DOST OLABİLİR,CİNDE DOST OLABİLİR,DÜNYALIK HERŞEY DOST OLABİLİR,PARA,ŞÖHRET VS HERŞEY DOST OLABİLİR.ABDULLAH AYDININ MEALİNDEDE DOST GEÇTİĞİNE GÖRE SİZİN VERMİŞ OLDUĞUNUZ AYET MEALLERİNE İTİMAT ETMİYECEM ZATEN RABITA İLE ŞEYHE TAPILMADIĞINI SÖYLEMİŞTİM.

 

  

Yukarı dön Göster müsamma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: müsamma
 

<< Önceki Sayfa 46 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats