Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
eveeeeet bu arkadaşta mekke dönemi lat uzza gibi putlarla mürşidi kamilleri bir kefeye koyuyor.
a kuzum sen ömründe direkt olarak ellerini açıpta ey mürşidim bana şunu nasip et diyen bir mürid duydunmu?
şirk budur kardeşim. haaa eğer İslamda vesile olayına inanmıyorum diyorsan onu daha üslubun düzeyli olarak anlat.
onuda tartışalım.
gelelim rabıta ve putperestler için indirilmiş ayeti kerimeleri Allaha ulaşma yolunda mürşidini vesile ve rehber yapan müridlere çukur bir seviyeyle saldıran yazına.
rabıta bağdır, yani kopmamaktır. insan dünyada sevdiğini hatırlar, onunla bağını kesmedikçe kendisini ondan uzak tutmadıkça onun ahlakıyla sevgisiyle hayatına veya yoluna devam eder.bir müridin rabıta yapmasıda mürşidini putlaştırmak onu ilahlaştırmak için değil onunla bağını diri ve taze tutmak içindir. peki bu tazelik ve bağı niçin diri tutuyo. mürşidi ona aylıkmı bağlamış, ona makammı teklif etmiş. bu bağda ve sevgide dünya menfaati aranmaz. ancak sonsuz saadeti yakalamak amacı ile böyle bir yolu tercih etmiştir. ki mürşidlerinde müridlerinde Allahın rızasından başka hiçbir istekleri olmamıştır ve olamazda.
şimdi size bir yol tarif ediliyor elinizede bir harita gibi klavuzluk edilecek yazı verilmiş. ama diğer taraftanda o yolu tecrübe eden (siz hoşlanmasanızda) birisinin refakatinde o yolların tehlikelerini bilen nerede nasıl hareket edileceğini anlatarak elinden tutup yardımcı olan birisi var. hangisini tercih edersiniz. ben rehberle gitmek isterdim şahsen.
pek yazmıyorum foruma, ama buna dayanamadım merakımdan soruyorum. rehber vasfı olması için bir kişinin o dediğiniz yolu tamamlamış olması gerekmez mi?, yani ben şunu anladım bu kişi ölümü,kıyameti, yaşamış yolu tamamlamış olmalı ki tecrübesini anlatsın, kılavuzluk yapsın öle değilmi?
Katılma Tarihi: 16 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Alın size tarikatlerin inanç temelleri.
Acaride:
Tarikatın inancı: Büyük günahkarları dinsiz sayarlar. Kuran´daki "Yusuf Suresi"ni kabul etmezler. Savaşmayanları eğer müslümansalar düşman görmezler. Aslında bir mezheptir ve 10-15 kola ayrılmıştır. Alevilere düşmandırlar.
Ahmediler:
Aslında bir dindir ama İslam´dır. Gulam Ahmet´in peygamber olarak yeni bir kitap getirdiğine, Tanrı´nın bir Mehdi göndereceğine, İsa´nın 120 yaşında Keşmir´de öldüğüne inanırlar. Sonraları ikiye bölündüler, Hindistan´ın İngilizler´in elinde kalmasını desteklediler. Ahmedilik Afrika ve Hindistan´da yaygındır. Kurucusu Gulam Ahmet, 19. Yüzyıl sonunda yaşadı. Tutucu İslam´a göre, İngilizler tarafından alternatif olarak oluşturulmuştur.
Ahnesiyye:
Tarikatın inancı: Aslında siyasi bir partidir. En önemli inançları, ölüler için iyilik yapılamayacağı, sadakanın gereksizliği, ölüm törenlerinin geçersizliğidir. Yani başkaları için birşey yapılmaz.
Azrakkiyye:
Tarikatın inancı: Hz. Ali´ye karşıdırlar, ona uyanlara kafir, çocuklarının öldürülmesine helal derler.
Babailik:
Bir Türk mezhebi. İslamdır ama geleneksel İslam´a aykırı bulunur. Bir anlamda, eski Türk inancı olan Şamanizm´in uzantısıdır, İslam´a alışamayanları temsil eder. Kurucusu Baba İshak´ın peygamber olduğuna inanırlar, Bektaşilik, bu inançtan türemiştir. 13. Yüzyıl´da siyasi çizgisi yüzünden Anadolu Selçukluları´na isyan eden Babailer büyük savaşlara neden oldular.
Babilik:
Tarikatın inancı: Tarikat görünümünde, yeni bir İslam dini gibidir; 19 sayısının kutsallığına inanma; takvimlerinde yıl 19 ay, aylar ise 19´ar gündür. Tarikatı 19 kişilik bir kurul yönetir, her 19 günde, 19 kişinin doyurulması gerekir. Her yıl 19 gün oruç tutulur ve malların beşte biri vergi verilir. Her gün kutsal kitapları olan "Beyan"dan, 19 sayfa okunur. 19. Yüzyıl´da İranlı Muhammed Bap tarafından kuruldu. Daha sonra Bahailik ve Ezelilik diye ikiye ayrıldı.
Bahailik:
Bütün dinleri birleştirme iddiasındadır. İslami reform olarak da öne sürülür. Dünya çapında yayılmıştır. Tüm dinler aynı gerçeği anlatırlar, biçimsel ayrılıklar yok edilmelidir. Kutsal kitapları olan "El Dürriü Behiyye"nin içeriği daha çok Hıristiyan öğretisine yakın görülür. Din adamları ve törenleri yoktur, sadece bir toplantı yerleri vardır. Amaç, evrensel barışı sağlamaktır. Merkezleri Hayfa´dadır ama Amerika, Almanya ve Avustralya gibi ülkelerde etkin ve de yaygındır.
Bedreddinilik:
Tarikatın inancı: Türk batini inancı. Dinsel-siyasal bir içerik taşır. Din ve mezhep ayrılıklarına karşıdır, eşitliğe ve mal ortaklığına dayanan bir devlet düzenini amaçladı. Ortaklık ilkesi sadece mal için geçerlidir, kadınların ortak mal gibi kullanılmasına şiddetle karşı çıkılır. Cennet, cehennem birer hayaldir; gerçekte ibadetin koşulu ve biçimi olmaz. Kıyamet olmayacaktır ve yeniden dirilme yoktur. Bedreddinilik, çağının ötesinde olarak tanımlanır. Kurucusunun yazmış olduğu "Varidat" adlı kitap kutsal değil, öğreti kitabıdır. 15. Yüzyıl´da Anadolu´da aslında bir Selçuklu prensi olan Simavnalı Şeyh Bedrettin tarafından kuruldu. Şeyh Bedrettin, Osmanlı yönetimi tarafından idam edildi
Bektaşilik:
Tarikatın inancı: En tanınmış Türk tarikatıdır. Yesevizm ve Babaizm´den kaynaklanır. Türk ruhunda sönmeyen Şamanizm özleminden doğarak, Sünni Müslümanlar´a bir tepki olarak kabul edilir. Eşitlik, kardeşlik ve ortaklık gibi batini görüşler içerir, Ahilik´ten de etkilenmiştir. Gizli ve dışa kapalı bir tarikattır, sırlar vardır, gereken bilgi ve olgunluğa ulaşan kişiye "Kutup" adı verilir. Kutup, değirmen taşı anlamındadır, evren kutupların çevresinde döner. Abdallar, beyler, yediler ve üçyüzler diye rütbeler vardır. Tarikatın en ilginç yanı 700 yıl boyunca sürmesi ve hiçbir kola ayrılmamasıdır. Ritüelistik olarak, Masonluğa çok benzer veya etkilemiştir. 13. Yüzyıl´da Hacı Bektaş Veli ve halifesi Balım Sultan tarafından kurulmuştur.
Katılma Tarihi: 16 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Caferiyye:
Tarikatın inancı: Şiiliğin bir kolu. Asıl Kuran saklıdır, insanlara verilenin aynısı değldir, okunan Kuran asıl Kuran´ın öyküsüdür. İnsanlar Şeriat´tan önce de Allah´ın hükümlerini biliyorlardı veya bilmek zorundaydılar.
Cahiziyye:
Tarikatın inancı: İslam´da Akılcılık (Rasyonalizm) akımı olan Mutezile´nin bir kolu olarak tanımlanır. Akla aykırı olana inanılmaz, bilgiyi Tanrı öğretmez çünkü bilgi doğaldır ve zorunludur, insan birşeyi kendi yeteneği ile bilir, iyilik ve kötülük Tanrı´dan değil insandandır çünkü insanın hür iradesi vardır. Çok geniş bir felsefe ve Tanrıbilimcilik içermektedir. 868´de Cahiz tarafından kurulmuştur.
Cami´ler:
Tarikatın inancı: Türk tarikatı. Şaraba, raks etmeye ve saz çalmaya düşkünlükleriyle tanınırlar. Sonradan Bektaşiliğin içinde kayboldular.
Ceberiyye-Cehmiyye:
Tarikatın inancı: Eylemin Tanrı tarafından geldiği inancını taşır. İnsanla doğa aynıdır, tüm evrende olup bitecekler Tanrı tarafından önceden bilinmiştir. Hiç kimse yaptığından sorumlu değildir. Kadercilik olarak kabul edilebilir. Sünniler tarafından sapkınlık olarak nitelendirilir. 745´de Cehm bin Safvan tarafından kuruldu.
Cubbaiyye:
Tarikatın inancı: Mütezile kolu. Garip bir tarikattır; Tanrı´nın insana itaat ettiğine inanılır. başkasının dileğini yerine getirin iradeye uymuştur, kulunun isteğini yerine getiren Tanrı kuluna itaat etmiştir.
Dehriyye:
Tarikatın inancı: Aslında bir felsefe okuludur. Tanrı yaratıcı değildir, doğa başsız ve sonsuz bir devinimdir, melekler ve Şeytan yoktur, rüya yorumuna ve büyüye inanılmaz, akılsal bilginin duyulardan kaynaklandığına inanılır.
Dürzilik:
Tarikatın inancı: Aslında Fatimi Halifesi Hakim Biemrillah´ı Allah sayan bir inançtır. Tanrı, yedi imamdan sonra dünyaya inmiş ve Halife´nin kişiliğinde yaşamıştır. Dürzilerin Hıristiyan olduğu da ileri sürülür. Tanrı´nın sayısız kez insan olarak dünyada göründüğüne inanılır. Birgün yeniden dünyaya gelecek ve Dürzi olmayanları cezalandıracaktır. 11. Yüzyıl´da Suriye´de Anuştigin Derezi tarafından kurulmuştur.
Katılma Tarihi: 16 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ebadilik:
Tarikatın inancı: Hz. Ali´ye karşı şeriatçı bir tarikattır. Kadercidirler ve kendileri dışında herkesi kafir sayarlar.
Eşrefiyye:
Tarikatın inancı: Kaadiriliğin kolu. Altı yıl, bir gün tutup, bir gün tutmadan Hz. Davud orucu tutulur, halkla ilişkiye girilmez. 14. Yüzyıl´da Anadolu´da Eşrefoğlu Abdullah tarafından kurulmuştur.
Gaaliyye:
Tarikatın inancı: Hz. Ali´yi Allah kabul eden Şii mezhebi. Şeriata karşıdır, haramlar reddedilir, ölülerin dirileceğine ve ruhların beden değiştirildiğine inanılır. Çok güçlü bir Hz. Ali fanatizmini içermektedir.
Gurabbiyye:
Tarikatın inancı: İslami ama sapkın kabul edilen inanç. Çok garip bir inançtır, Hz. Ali ile Hz. Muhammed birbirlerine çok benzediklerinden haberci melek Cebrail ikisini karıştırmış ve peygamberliği yanlışlıkla Hz. Muhammed´e bildirmiştir. Asıl peygamber Ali´dir.
Gülşeniyye:
Tarikatın inancı: Sünni ve çileci tarikat. Halvetilikle, Mevleviliğin birleşimidir. 16. Yüzyıl´da Diyarbakır´da İbrahim Gülşeni tarafından kurulmuştur.
Halefiyye:
Tarikatın inancı: Savaşmamakla tanınırlar çünkü imamları yoktur, başkaları cehennemliktir.
Hallaciyye:
Tarikatın inancı: Tanrı insanda belirmiştir, "Enel Hak-Ben Tanrı´yım" ve "Fena fillah-Tanrı´da yok olma" inancı geçerlidir, insan kendi benliğini yok ederek Tanrı olmalıdır, yaratanla yaratılan aynı şeydir, görünen yaratanın çeşitli görünüşleridir. Mansur´un Hegel´ci düşüncesi çok geniş bir öğretidir. 9. Yüzyıl´da Hallacı Mansur tarafından kurulmuştur.
Hammariyye:
Tarikatın inancı: Garip bir Mutezile kolu. Maymunlar ve domuzlar önce insandılar ama Tanrı onları cezalandırmıştır, insanlar hayvan yaratabilirler, Tanrı kötü şey yaratmaz bu yüzden şarabı Tanrı değil, insan yaratmıştır.
Haşeviyye:
Tarikatın inancı: Tanrı insana benzer ve organları vardır, dünyaya gelecek ve insanları ziyaret edecektir, ahrette Tanrı görülücektir.
Haşhaşiyye:
Tarikatın inancı: İnlü Hasan Sabbah´ın tarikatı. Müridlerini haşhaşla uyutup, dilediğini yaptırıyordu, 5. Yüzyıl´da fedailerden oluşan bir terör örgütü kurmuştu. Sabbah, her akıl başka düşünür ama bağlılık mürid için esasdır diyordu. 1100´de Hasan Sabbah tarafından kuruldu. 1124´de Hülagü Han tarafından yok edildi.
Hattabiyye:
Tarikatın inancı: Ruh göçü vardır, İmam İsmail Tanrı olarak dünyaya gelecektir.
Henseliyye:
Tarikatın inancı: Bir Fas tarikatı. kendilerini döver ve dövdürürler. Tanrı´ya dövülerek yaklaşılır, cinlerle ilişki kurmak mümkündür bu şekilde hastalıklar iyileştirilip, büyüler bozulabilir.
Hişamiyye:
Tarikatın inancı: İslam dogmalarına karşıdır; akla aykırı inançları reddeder, inancı olmayıp sapanlara Tanrı´nın neden yol göstermediği sorulur ama mezhepten olmayanların malları ve canları helaldir.
Hulmaniyye:
Tarikatın inancı: Tanrı güzel insanlara görünür, en güzel olarak insanı yaratmıştır ve en güzel insanlar günah işlemezler çünkü Tanrısaldırlar.
Hurufilik:
Tarikatın inancı: Harflerden anlam çıkaran tarikat. Pitagorasçılığa ve Musevi Kabalizm´ine dayınır. Amaç insanı açıklamaktır, o zaman Tanrı´da açıklanır.
Hurremilik:
Tarikatın inancı: Toplumcu siyasi-dini tarikat. Haramı helal sayarlar, tüm İslam yasaklarını reddederler.
Katılma Tarihi: 16 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
İşte rabıta ile bağlandığınız şeyhlerin tarikatlerinin inançları böyle. Diğer tarikatları yazmak istemedim boşuna yer kaplamasın diye. halen bu tarikatlerin şeyhlerine rabıta ile bağlımısınız?
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam kayabatuhan
diyorsun ki;
şimdi size bir yol tarif ediliyor elinizede bir harita gibi klavuzluk edilecek yazı verilmiş. ama diğer taraftanda o yolu tecrübe eden (siz hoşlanmasanızda) birisinin refakatinde o yolların tehlikelerini bilen nerede nasıl hareket edileceğini anlatarak elinden tutup yardımcı olan birisi var. hangisini tercih edersiniz. ben rehberle gitmek isterdim şahsen.
insanları peygamberine, alimlerine, velilerine yabancılaştırıp. kuran bize yeter sloganıyla sizin tefsirlerinize, sizin yorumlarınıza hadi açıkça söyleyeyim sizin hadislerinize iman etmelerini istiyorsunuz.
bende diyorum ki Kuran bana değil tüm insanlığa yeter,nereden mi biliyorum... enbiya:10 10. Yemin olsun, size bir Kitap gönderdik ki, öğüt ve uyarınız/zikriniz/şerefiniz yalnız ondadır. Hâlâ aklınızı çalıştırmayacak mısınız?
ayrıca şunuda diyorsun;
iyide efendimiz i (s.a.v.) bu dinden çıkarırsanız, Allah dostlarını, put, müritlerini Müşrik olarak yaftalarsanız. bu nedemek oluyor. bize dinleyin bizim yolumuzdan gidin, bizim yaptığımız gibi yapın bizim söylediklerimiz kuranın asıl anlamıdır bize itaat edin anlamını taşımyormu. peygamber efendimiz Allahın elçisiydi ve o asla sapmadı dinden de çıkmadı. çıkartamazlarda...dinden çıkarıldığını iddia ettiğin kişi zaten peygamber olamaz,olsa olsa kişilerin akıllarında kurguladıkları nefslere uyan hayal ürünü bir kişi,bu kişi mustafa islamoğlunun kitabında yazdığı üç muhammedden biri dahi olamaz.. kısacası peygamberden kurana ve akla muhalif tek söz çıkmaz..ama çıktı işte şu şu hadisleri var diyenler ''PEYGAMBERE İFTİRA EDİYORLAR BİLESİN''
yüce Mevlanın ayete yemin olsun diye başladığına dikkatini çekerim.
dikkatini çekmesine çekerimde şu yazdığım üstteki dikkat parağrafı ne kadar çirkin değil mi?Alemlerin Rabbinin söylemesi yeterdir..ancak yemin olsun demesinin elbet bir hikmeti vardır..
bana yada bize inanmıyorsan,bari şu yukardaki yemin olsun ifadesine dikkat ette ona inan.
selametle
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Katılma Tarihi: 03 ekim 2007 Yer: Canada Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
tamam hersey kabul olunurda bu birinci maddede yazan yok seyhin cismini,seklini dusunur bu cok sacma ki.boyle birseyde yok. RABBIM bizi KURANDAN, dogru yoldan ayirmasin.kim olursa olsun muminler hakkinda da yanlis hukum vermekten bizi korusun.HERSEYI EN IYI VE HAKKIYLA BILEN ALLAHTIR....bilmem anlatabildimmi?
Katılma Tarihi: 03 ekim 2007 Yer: Canada Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
murat erdoganli....bu sozum sana....rabita hakkinda,rabitayi yapanlar hakkinda kullandigin kelime boyle bir sitede bence yazilamayacak kadar ayip. agir , ve dengesizce yazilmis olarak goruyorum.ve sahsen " ma..." gibi boylesi bir kelimeyle benzetme yaptiginiz icin sizi KINIYORUM...lutfen yazdiklariniza dikkat edin...biraz terbiye lutfen...HERSEYI BILEN,GOREN ALLAHTIR. bence bu tur kelimelerle dalga gececeginize onlar icinde dua edin.RABBIM bize KURAN-I KERIMDE zikrettigi SALIH amelleri yapmayi nasip etsin.ama ne olursa olsun bir musluman kardes hakkinda boyle kelimeler kullanmak bize yakismaz.hakkinizi helal edin.
Katılma Tarihi: 03 ekim 2007 Yer: Canada Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
atakan2007 gercekleri goremiyecek kadar ne kadar da zavallisin...butun tarikatlari saymissin.NAKSILIK hakkinda niye yazmadin.birde sormasi ayip bu komik bilgileri nerden aldin...sen oturup butun uyduruk bilgileri toplayip onlari kotuleyecegine,git onlara dogru bildiklerini teblig et o zaman.ben turkiyedeyken bilinen bilinmeyen ne kadar cemaat tarikat varsa hepsinede gittim,gordum,baktim,dogru veya yanlis yorumlar yaptim ama senin bu yazdigin sacmaliklari hicbir yyerde gormedim...herseyi sana yanlis gosteren ne acaba....bazi tarikatcilardan maddi manevi bir darbe mi? aldin acaba merak ettim.RABBIM UMMETI MUHAMMEDI DOGRU YOLDAN AYIRMASIN.....
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma