HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: ŞEKİLSEL RÜKU KUR’ANDA YOK MU? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

selam paradigma,

öncelikle ilk üç soruna şöyle bir yanıtla cevap vereyim:

öğretmen sınıfta öğrencilere diyor ki,yarın herkes falan konudaki testleri çözsün.şimdi hocamız bunu söyledikten sonra testin nasıl birşey olduğunu açıklar mı?buna gerek var mıki?testin nasıl birşey olduğunu ve çözüldüğünü herkes biliyor.

son soruna gelince kuran güney amerikada yaşayanlara gelseydi onların anlayacağı şekilde gelirdi.ve bizde onları ilk yaşayanların anladığı gibi anlardık.

saygılar



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam,

Salatı ikamenin hem şekilsel yönü vardır, hem de manevi yönü. Rüku,secde, salat. Bunların isim olarak anlamları var, bunların şekilsel ibadette fiili olarak gerçekleştirilmesi bu anlamlara uygun yaşanması gereğini ortadan kaldırmadığı gibi, anlamlarının fiilen yaşanmaya hissdilmeye çalışılması da şekilsel yönünü ortadan kaldırmaz.

Kuran'ın bir ayetinde salat der, hemen ardından rüku ve secde der. Bunların kelime anlamları da, şekilsel anlamları da gözetilmelidir. İlla ki tek bir sebepten kullanılmamıştır o kelime bence, iki durumu da gözönünde bulunduracağız.

Bütün gününü Allah'a isyan ile geçir, sonra görüntü ve şekil olarak rüku secde et. Ne anlamı kaldı? Tam tersi olsa, şekilsel rüku secde salat yok de, namaz kılma, ama Allah'ın Kuran'da belirttiği yasak ve emirlere uyarak yaşa. Bu da pek mümkün olmaz. Allah'ı anmanın ve imanını tazelemenin diri tutmanın en güzel yolu Kuran okumak ve namaz kılmaktır. Düşüne düşüne Kuran okumaya zaman ve mekan ayırmak gerek ama salatı ikame daha basit ve kısabir ibadet. Bu anlamda imanı diri tutmanın en basit yolu namazdır, abdesti, şekilsel ve manevi tüm yönleriyle kılılnan namazdır.

Salat, kıyam rüku ve secdesiyle şekilsel ve manevi açıdan bir bütündür.Bunları ayırmak doğru değildir.

Başlığa dönersek; şekilsel rüku Kuran'da var ama sadece şekilsel rüku değil, şekli ve ruhuyla rüku Kuran'da vardır. Şeklen rükudasın ama nefsin ruhun dimdik ayaktaysa Rabbin karşısında, o rüku rüku değil, şekilden ibaret bir harekettir yalnızca.

Allah hepimize nefsimizle rüku secde salat nasip etsin inşaAllah.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
ebuzer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebuzer

Selam Dostlar

  Bilinenin aksine Namaz farsça bir kelime değildir.Aslen Zazaca dır.

 ASLI NIM-MAÇ 'TIR..NIM=TOPRAK,yer ,kazılan temel anlamlarında,MAÇ-MUÇ= Öpmek anlamındır.Zamanla Namah olmuş ondan sonra Namaz olmuştur.Bir dini Ritüel olup ne zaman ortaya çıktığına dair net bilgi mevcut değildir.

Bu şekilsel ibadeti tüm boyutları ile Kuran dan çıkarmak gerçek manada mümkün değildir.Çıkardım diyenler kaanatimce çok zorlama yorumlar ile işlemi başarabilmekteler.yani anladığım kadarı ile NIMMAÇ-NAMAH-NAMAZ Kitabımızda tarifeli bir ritüel değildir.Ancak gelen Mütevatirler doğrultusunda namaz ibadetinin İbrahim Babamızdan( İnanç babamız..İbrahim kimsenin babası değildir.) geldiği kabul edilmiştir.Malumatımın olduğu kadarı ile ilk müslümanlardan günümüze kadar uygulana gelmiştir.

 (NOT:  Yukarıda çok kısa olarak verdiğimiz Semantik çalışmasıda Namazın İbrahim peygamberden geldiğini desteklemektedir.Hz.İbrahim babamızın Harranda,doğması- bulunması ve bu bölgenin yerleşik halkının Zazalar olması veya yoğun olması nedeniye yapılan bu ibadete Zazaca isim verilmesi dikkate şayandır.Diğer yandan İbranicede ve Arapçada pek çok Zazaca kelime bulunmasıda araştırlması gereken bir konudur.) 

  Kısacası Namaz Mütevatire göre İbrahim Babamızdan beri uygulana gelen bir ibadet şekli olduğu için ,buna inandığımız için kılmaktayız.

selam ve dua ile 



__________________
HAKİKATİ NERDE BULURSAN AL..
Yukarı dön Göster ebuzer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebuzer
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

selam,

dilbilimci değilim ama bu konuda bütün filologlar kürtçe ve zazacayı fars-iran dilleri sınıfına dahil ediyorlar.hiçbir bilimsel kaynakta bu dillerin farsçadan bağımsız ayrı dillerden olduğu bilgisine rastlamadım.

namaz kelimeside kesinlikle farsça bir kelime.mecusilikle alakalı.mecusilikte, perslerin eski milli dinleri olduğuna göre mantık olarak farsça olması daha akla yatkın diye düşünüyorum.

nomad=namaz

kelimenin farsça değil zazaca olduğunu söylemek,bir kelimenin türkçe değil azerice olduğunu söylemek gibi birşey.

hattı zatında nece olduğundan ziyade hangi anlamda kullanıldığı önemli. 

etimoloji ilmi karmaşık bir konu.

zazaların mecusi dinini yaşayıp yaşamadıklarını da araştırmak lazım ayrıca diyor ve konuyu kapatıyorum herkese hayırlı yolculuklar vesselam...

serçave



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
vela
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 24 nisan 2006
Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı vela

kaimıne ver rukkeıs sücud(22/26)

kıyam,rüku,secde

 

son zamanlarda şu şekilsel salatı inkar edenler ile salatın sadece şekilsellikten ibaret olanları aynı kategoride değerlendiriyorum. yani kısacası al birini vur ötekine.

namaz farçsadan geçen kelimede ne hikmetse oruç kelimesi nerden geçtiğini bilmeyip oruç diye kullananlarda bir hayli aptalca da düşünmüyorlar değil hani.

bir çok kelime türkçeye çevirilirken o şeyi ifa etmek veya ikinci anlamını vermek adına kullanılmıştır. salatı ikame= namaz a çevrilmesinde kuranı daha iyi anlamamız yönünde bir sakınca görmüyorum. ayetlerdeki geçen salat üzerine anlaşılabilirlik net bir şekilde ortaya çıkar.

 

ahzap 56'daki salatın desteklemek anlamında kullanıdığının farkında isek nisa 102 dede şekilsel salat ikamenin olduğunu ayırt edebiliriz. O anda zaten salat edenler çağırılıyor salat etmeyenlerin işide yok.

salatı ikameyi çarpıtanlarla, inkar edenlere, nasıl rabbime hasap vereceklerse;

salatı ikameden haberdar olupta yetimi ezen, dini desteklemeyen, elçiye ve getirdiğine tabi olmayan, riyakar, gösterişçi farklı bir hesap vermiceklerdir.

şu salatı inkar eden kitap yüklü merkepler sorum şu size... milyarlarca insan kıyam rukü secdenin yapacağını bilmiyormuydu ki Allah bunu açıkça bildirmedi.

ya utanmasak resimli kuran isticez....

Hamd Alemlerin rabbine ki kullarına ibadet şekillerini öğretendir.

[022.077] Ey inananlar, rükû' edin, secde edin, Rabbinize ibâdet edin, hayır işleyin ki umduğunuza eresiniz.



__________________
41/33. "Doğrusu ben, kendini Allah'a verenlerdenim" diyen, yararlı iş işleyen ve Allah'a çağıran kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Yukarı dön Göster vela's Profil Diğer Mesajlarını Ara: vela
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

 

 

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=2884&PN= 1&TPN=1



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
anafikir
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 26 aralik 2006
Gönderilenler: 112
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anafikir

selamlar

Kuranda Ruku vardır. ama namazda şekilsel ruku varmıdır.?

Secde vardır.

Kıyam vardır

Rukuyu bulamadım. Bulan varsa delilıyle beraber açık bir şekilde cevaplarsa sevinirim.

Şimdiden Teşekkürler.

Yukarı dön Göster anafikir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anafikir
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!

 

Alperen Kardeşimizin açtığı ve rüku ile ilgili verdiği topluca ayetleri okuduk.

Allah Razı olsun. Kardeşlerimiz de bu konu ile ilgili görüşlerini belirttiler.

Rükû ile ilgili kavramın daha iyi oturması dileğiyle yapılan bir çalışmayı bilgilerinize sunmak istiyorum.

 

Mürselat;48, 49. Ayetler:

 

Onlara: “Rükû edin” denildiği zaman rükû etmezler.

O gün yalanlayanların vay hâline!

 

....

Gerçekten de rükû denince herkesin aklına namazdaki rükû, yani ayakta dururken eğilip belin bükülmesi gelmektedir.

 

Çünkü rükû sözcüğü, asırlar önce kafalara bu anlamla kazınmıştır.

 

Klâsik eserlerde, buradaki rükûdan maksadın namazın tamamı olduğu, Cüz`iyet Mecaz-ı Mürseli sanatı ile namazın parçasının anılıp bütününün kastedildiği ifade edilmiş, bütün meal ve tefsirlerde (!) de bu sözcük bu anlam ile kullanılmıştır.

 

Yani "rükû edin" ifadesi, "namaz kılın" olarak anlaşılmıştır. Bu durumda ayetin manası; "Onlara namaz kılın denildiği zaman namaz kılmazlar. O gün yalanlayanların vay hâline!" olup çıkmaktadır.

            

 

Bize göre ayetin bu şekilde anlaşılması yanlıştır. Çünkü bu surenin indiği dönemde namaz ile ilgili her hangi bir emir ve yaptırım söz konusu değildir. Zaten henüz inanmamış kimselere "namaz kıl" demenin de bir mantığı yoktur. Ayetin doğru anlaşılabilmesi için önce sözcüklerin doğru anlamlarının bilinmesi gerektiğinden, rükû sözcüğü için Lisan ül Arab`a baş vurulmuş ve aşağıdaki anlamlara ulaşılmıştır:

             1) "الرّكوع   Rükû"; "Hudu ( eğilmek, bükülmek, küçülmek, tam teslim olup itaat etmek, sözü yumuşatmak; kibar, tatlı söylemek)" demektir.

             2) "Rükû"; "inhina (iki büklüm olmak)" demektir. Yaşlılıktan beli bükülmüş ihtiyarlara "rakea ş şeyhu (ihtiyar iki büklüm oldu)" denir.

             3) "Rükû"; zengin kimsenin sonradan fakirleşmesi demektir (beli kırılmak deyimine eş bir anlam).

             4) "Rükû"; putlara tapmayıp Allah`a boyun eğmek (haniflik etmek) demektir. Cahiliye Arapları aralarında puta tapmayıp yalnızca Allah`a tapanlara "Raki (rükû eden) ve "Rakea ilellah (Allah`a rükû etti)" derlerdi. (Lisan ül Arab c: 4, s: 232, 233. Rekaa mad.)

 

             Bize göre 4. maddedeki anlam, ayetin en doğru şekilde anlaşılmasını sağlayan anlamdır. Bu durumda ayetin şu şekillerde çevrilmesi mümkündür:

 

             Onlara; "Hanifler olun (puta tapmayın, tek Allah`a tapın)" denildiği zaman hanif olmazlar.

             Onlara; "Hakka teslim olup itaat edin" denildiği zaman hakka teslim olup itaat etmezler.

Kaynak: İşte Kur'an (Hakkı Yılmaz)

 

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.

Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

 

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
sufa
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 15 aralik 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sufa

40- Ey İsrailoğulları, size bağışlamış olduğum nimetleri hatırlayın. Bana verdiğiniz sözü tutun ki, ben de size verdiğim sözü yerine getireyim. Ve sadece benden korkun.

41- Elinizin altındaki Tevrat'ı onaylayıcı olarak indirmiş olduğum Kur'an'da inanın; onu inkar edenlerin ilki olmayın; ayetlerimi bir kaç para karşılığında satmayın; yalnız benden çekinin.

42- Bile bile batılı hakkın üzerine örtüp hakkı bakışlardan gizlemeyin.

43- Namazı kılın, zekâtı verin ve rukûa varanlarla birlikte siz de rukûa', varın.

44- Siz kitabı okuduğunuz halde insanlara (başkalarına) iyiliği emredip kendinizi unutuyor musunuz? Bunun yanlış olduğunu düşünemiyor musunuz?

bakara süresinde geçen rüku ayetini anlamak için ayetin öncesine ve sonrasına bakmamız gerekmektedir.Arapça da rüku bilindiği üzere öne eğilmektir.yani bu güce karşı gösterilen bir teslimiyeti simgeler..Ayetlerde yahudilerin kendi dinlerinde tahrife gittiği bunun üzerine Allahın da onların sahip olduğu kitabı tastik edici bir peygamber ve kitap gönderdiği ve bu kitaba ve peygambere inanmaları onlara tabi olmaları istenmektedir..bilindiği gibi bakara süresi medine de inen sürelerdendir..Allah bu şekilde yahudilere namaz kılan ve zekat verenlerle birlikte olmalarını onlara tabi olmalarını istemektedir.bu rüku önce Allah a peygamberine sonra onun temsil ettiği dine ve devlete karşı bir teslimiyet ve boyun eğiştir..

 

46- Şimdi yiyiniz, azıcık safa sürünüz, sizler suçlusunuz.

47- O gün inkarcıların vay haline!

 

48- Onlara "rükûa varın" dendiğinde rüküa varmazlar.

49- O gün inkârcıların vay haline!

50- Onlar Kur'an'a inanmadıktan sonra hangi söze inanacaklar?

mürselat süresinde geçen rukü kelimesi de yine teslimiyet i temsil etmektedir..Allah ın dinine ve peygamberine gösterilen bir teslimiyet..

Zaten namaz sadece şekilden ibaret bir eylem değildir.Namazdaki her hareket önce Allahın dışındaki sistemlere karşı bir başkaldırıyı daha sonra ise Allah karşı gösterilen büyük teslimiyet ve boyun eğişi temsil eder.Bu doğrultuda namaz namazın rükünları ve başlı başına yapılan bir teslimiyetle anlam kazanır..

Allah a hamd ü senalar olsun..

 

Yukarı dön Göster sufa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sufa
 
beyyine84
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine84

bu hususda hakkıyılmazın kevser suresi salat açıklamasını okumanız tavsiye ederim ayrıca namaz niyazdır hakkı yılmaz salat konusunda işlicez demeden önce aslına bakarasanız namazın belli bir şekli yok dedi namaz için vakit te yok dedi hatta münferit olrak kılınıyosa abdeste de gerek yok diyerek salat hususunda büyük bir merak uyandırdı şimdi bu salatı anlarken anlamak için mi bakıcaz yoksa ortaya geçmiş ile anlatılanı birbirine katıp mı anlicaz birde içine hissiyat girdimi tam çıkılmaz hale gelir ve kişiyi çok büyük bir sıkıntıya sokar

ben belki güzel dillendiremem ama ben niyazı her saniye olabileceğine niyazın ve namaz belli vakitlerde müminlerin üzerine farzdır ayetinin namaz la ilgili olmadığına ve salat kelimesinin birden fazla anlam muhteva ettiğinide göz önünde bulundurarak bir şahsi değerimce kendi görüşümü hakkı yılmazın görüşüne yakın buldum ayrıca namaz topluca abdeste gerek var dedi

lütfen bu yazımı tartışma hususu haline getirmeyin sadece şahsi dir beni bağlar ayrıca yazılan iletilerde tartışma varsa girmeyeceğimi kur'an-ı tartışma ortamında hüccet olarak kullanmıyacağımı çünkü hüccet göreceli olduğunda Allahın hücceti değil kişileri hücceti olurki bundan şiddetle kaçınmalıyız dimi dostlar Allahın ayetlerini kişisel çıkarımlarını üstütn göstermek yada en iyi budur demekle olmaz dimi dostlar

selam ve sevgi ile

Yukarı dön Göster beyyine84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine84
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats