HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayızlıyken neden namaz kılınmasın? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam MSER1, biraz uzunca oldu ama sabırla sonuna kadar okumanızı rica ediyorum.

Bak kardeş, asıl sizin mantığınızı anlamakta güçlük çekiyorum,

Söylediklerimin mantık çerçevesinde anlaşılmayacak bir tarafının olmadığı kanaatindeyim. Biraz düşünerek çeşitli konulara çeşitli yorumlar getirmek mümkündür.

asıl mesele ne biliyormusun, ehli sünnete tabii arkadaşlar hadisleri Kur'an'ın önüne geçirerek ayetleri yorumlaması,

Evet, doğru. Hatta sünni mezheplerin bazılarında hadisin ya da sünnetin ayetin hükmünü iptal edebileceği, bir kaiede olarak benimsenmiştir. Tabi burada aslında Kuranda hiç olmayan bir nesh olayına dayanmaktadırlar. Nesh olayını bu derece abartmışlardır yani.

sizin gibi hadis reddiyecileri ise Kur'an'ı işinize geldiği gibi yorumlamaya çalışması.

Öncelikle bu tür nitelemeleri her kim olursa olsun ve nereden gelirse gelsin şiddetle reddettiğimi belirtmek isterim. Ben hadis diye bir şey yok dersem hadis reddiyecesi olurum senin deyiminle ki çok çirkin bir deyim. Hadis var. Evet var. Hem de binlerce hadis. Benim gibi hadis reddiyecelerinin (!?) kabul etmediği nokta hadislerin Kuranın yanında ya da ötesinde dini konularda hüküm koyma yetkisinin olmadığıdır. Bunun Kurandan açık delilleri mevcuttur. Aradaki fark bu. Yani ben herhangi bir konuda hadisle amel etmem. Çünkü işin içinden çıkamam. Birbiriyle çelişkili o kadar hadis var ki hangisine uyacaksın. Kaldıki Kurana göre hadislere uyma gibi bir mecburiyetim yok. Peki siz nasıl düşünüyorsunuz hadislerle ilgili?

hayızlı bir kadın ile namaz için gerekLi olan abdest almada (gerektiğinde)boy abdesti almak varmıdır yokmudur,

Madem net bir cevap istiyorsunuz söyleyeyim. Kuranda Allah bu durumun bir eza ya da türkçesiyle hastılık ya da özür olduğunu söylemektedir. Namaz kılması için bütün herkesin abdest alması gerekir. Dolayısıyla hayızlı kadınını da abdest alması gerekir. Ancak benim Kurandan okuduğum kadarıyla hayızlı halden kurtulduktan sonra boy abdesti almasına gerek yoktur. Çünkü boy abdestinin alınması gereken durumları Allah Kuranda belirtmiştir.

Nisa-43: Ey inananlar, sarhoşken namaza yaklaşmayın ki ne dediğinizi bilesiniz. Yoldan geçici olmanız dışında, cünüp iken de yıkanıncaya kadar (namaza yaklaşmayın). Eğer hasta, yahut yolculukta iseniz, yahut biriniz tuvaletten gelmişse, yahut da kadınlara dokunmuşsanız (bu durumlarda) su bulamadığınız takdirde temiz toprağa teyemmüm edin: (Toprağı) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz Allâh, çok affeden, çok bağışlayandır. 

Maide-6: Ey inananlar, namaza dur(mak iste)diğiniz zaman yıkayın: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerizi; meshedin: başlarınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz tam temizlenin. Hasta, yahut yolcu iseniz, yahut biriniz tuvaletten gelmişse, ya da kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz toprağa teyemmüm edin; ondan yüzlerinize ve ellerinize sürün. Allâh size güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve size olan ni'metini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz. 

Görüldüğü gibi Allah namazın kılınabilmesi için gerekli olan şartları tek tek saymıştır. Cünupluk halinde de namaz kılınamayacağını, su yoksa da teyemmüm yapılarak mutlaka namaz kılınması gerektiğini emretmiştir. Hangi halde boy abdestinin alınması gerektiğini söylemiştir ki bu hal cinsel ilişkiden başka bir şey değildir. Eğer hayız hali için de boy abdesti gerekseydi Allah neden Kuranda bunu belirtmesin. Evet benim beğenmediğiniz mantığım budur. Kuranda varsa amenna, yoksa Allahın o konuda insanları serbest bıraktığını anlarım ben. Dolayısıyla sorduğun soruya cevabım hayırdır. Yani hayız halinden çıktıktan sonra kadının boy abdesti almasına gerek yoktur. Tabi kadın dilerse yıkanabilir. Buna da kimse bir şey diyemez. Hayız hali müddetince içinde bulunduğu psikolojik zorlukları suyun olumlu psikolojik etkisiyle giderip rahatlamak isteyebilir ki suyun bu özelliği tıbben kanıtlanmıştır.

Peki sizin hayızdan sonra mutlaka kadınların boy abdesti alması gerektiği konusundaki Kurandan deliliniz nedir? Lütfen açıklarmısınız?

Gelelim hayızdaki temizlenme konusuna. Önce ayeti okuyalım. Bakalım boy abdesti gerekli mi değil mi:

Bakara-222: Sana âdet görmeden soruyorlar. De ki: "O eziyettir." Âdet halinde kadınlardan çekilin, temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman Allâh'ın emrettiği yerden onlara varın. Allâh tevbe edenleri sever, temizlenenleri sever. 

Öncelikle şunu belirteyim ki bu konuda sadce bir ayet vardır. O da yukarıda mealini verdiğim ayettir. Eğer siz buradaki temizlenmeyi cinsel ilişkiden sonraki temizlenmeyle bir tutuyorsanız ben bir şey diyemem. Eğer öyle düşünüyorsanız kadının bu haldeyken cünup olduğu gibi bir sonuca varılır. Yani cinsel ilişkisiz bir cünupluk hali. Nasıl oluyor açıklamalısınız? Üstteki iki ayette cünupluk halinin oluşabilmesi için kadınlara dokunma söz konusudur. Kadınlar için de dolayısıyla erkeklere dokunma. Kaldıki Allah bu durumdan soranlara bunun bir eza ya da hastalık ya da özür ya da zorda oldukları bir durum diye cevap vermiştir. Eğer cünupluk benzeri bir durum olsaydı Allah bunu açıklamaz mıydı? Erkeklere kadınlara yaklaşmayın dedikten sonra, kadınlara da namaza yaklaşmayın diyebilirdi pekala. Ama öyle dememiş. Kadınlar bu haldeyken sadece yasak olan bir şey vardır, o da cinsel ilişkidir. Cinsel ilişkinin yasak olması gayet doğaldır. Kadınların bu durumu hakkında az çok bilgi sahibi olanlar bu halin ne kadar zor olduğunu bilirler. Fiziksel rahatsızlıkların yanında bence en önemlisi psikolojik zorluklardır. İnsanı yaratan Allah bu durumu çok iyi bildiği için böyle bir emir vermiştir.

Cinsel ilişki ile hayız hali arasındaki bence en önemli fark, birinde insanların kendi isteği ve iradesi söz konusuyken hayızda böyle bir istek iradenin olmamasıdır. Hal böyleyken siz kadınlar bu halde namaz kılamaz derseniz Allahın namaz kılmamayı emrettiği gibi bir sonuca varılır ki tutulacak bir tarafı kalmaz. Yani kadın isteyerik mi bu hale geliyor. Hayır, bu Allahın emriyle, kadının isteği dışında olmaktadır. Dolayısıyla mümin bir kadının hem ben istemedim hem de namazımdan alıkoyuyorsun gibi Allaha böyle bir serzenişte bulunması doğru olur mu?

Buradaki temizlenme ise cinsel ilişkiden sonraki temizlenme gib değildir. Kadın rahmindeki parçalanmış ve artık işe yaramayacak ve vücutta kaldığı zaman belkide kadın vücuduna zarar verebilecek yumurtanın dışarı atılması gerekir. Burada pis olan kadın değildir. Atılması gereken parçalanmış yumurta ve bundan çakın kandır. Tabiki yumurta da önce pis değildir. Ancak belli bir ömrü olduğundan o ömrü süresince de döllenme olmadığından artık yumurta olma özelliğini kaybetmektedir. Dolayısıyla benim temizlenmeden anladığım rahimdeki bu işe yaramaz yumurta parçalarının ve kanın temizlenmesidir. Zararı olabileceğini bilen Allah cinsel ilişkiyi yasaklamıştır ki erkek de bundan zarar görmesin.

İşte benim mantığım ya da mantığım değil de Kurandan anladığım budur. Tabiki herkes gibi ben de hata yapabilirim. Ancak tartışarak doğruyu bulabiliriz.

Kısaca hayız hali cünupluk değildir. Gusül abdesti gerektirmez. Ancak kadın dilerse yıkanabilir. Ancak Allahın emri diye yapmamalıdır. Çünkü Allahın böyle bir emri yoktur. Bu durum hadislerde vardır ki hadislerle ilgili düşüncemi yukarıda açıkladım. 

Gelelim benim sorularıma:

1- Hayzın cünuplukla eş değer olduğunu Kuranın hangi ayetinden anlıyorsunuz?

2- Hayızdan sonra gusül abdesti alınması gerektiğinin Kurandan delili nedir?

3- Ölüm tehlekesi varken bile namazı emreden Allah hayız halinde yasaklar mı? 

4- Kadının iradesi dışında meydana gelen bir olay namazına engel midir? Allahın adaletine böyle bir şey sığar mı?

Lütfen cevaplayınız.

 

 

Sevgiyle.

 

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

Ayrıca kadınları süresi 3 ila 10 gün arasında değişen bir zaman diliminde namazdan men etmek ne kadar mantıklı? Dediğim gibi bu hadislerde var. Kuranda yok. Kaldıki hayzın başka bir hastalığa dönüşmesi durumu da olabilir ki bu durumda süre daha da uzayabilir. O zaman ne yapacak kadın? Bu durumda akıntı uzun süre durmayacaktır.

Sevgiyle.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Merhaba;

rehber02, Allah ömrüne bereket üstüne bereket versin diyorum.

Benim bu durumda içimde hep duran soruyu sen sormuşsun,sağolasın.

Yani kadın isteyerik mi bu hale geliyor. Hayır, bu Allahın emriyle, kadının isteği dışında olmaktadır. Dolayısıyla mümin bir kadının hem ben istemedim hem de namazımdan alıkoyuyorsun gibi Allaha böyle bir serzenişte bulunması doğru olur mu?

İşte bu cümlen için Allah senden razı olsun diyorum.

Birde şunu sormak istiyorum bu arkadaşa:

Bu görüşü savunan mezhepçi ve gelenekçi zihniyet senin dediğin gibi 3 ile 10 gün arası bir süre biçiyor. Bazı hanımlar üreme organlarındaki problemler nedeniyle bu süre 10 günü geçebiliyor, o zaman diyorlar ki, 10 günden sonra özüre girer, namazlarını kılacaklar. Şimdi bu arkadaşa ben de bunu sormak istiyorum, bu tarz bir ifade Kuranın hangi ayetinde var. 10 Günden sonra kadından yine hayız kanı geliyor, yani kadın insanların biçtiği ilk 10 günde pis, 10. gün ve sonrasında temiz oluyor öylemi :)

O zaman birde bu arkadaş şu soruya cevap versin. Lohusa kadının durumu nedir? Lohusalık durumunda bu kanama süresi çok daha uzun sürüyor?

Hepiniz Allaha emanet olunuz...



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam berguzar,

Duana ayniyle karşılık veriyorum. Allah hepimize hayırlı ömürler nasip etsin ve bizi bizler için en hayırlı yol olarak gösterdiği kendi yolundan ayırmasın.

Haklı olarak sorduğun sorulara aynen katılıyorum. Çok doğru. 10 günden sonrası için kim ölçü koymuş ve bu ölçünün ölçüsü ya da Kurandan delili nedir?

Aynı düşünce ya da mantıkla düşünürsek lohusalık başlı başına içinden çıkılmaz bir hale dönüşür. Öyle ya lohusa kadın ne yapsın? Yine aynı soruyu sorayım istersen: Çocuk dünyaya geldikten sonra kadının kendi isteğiyle mi meydana geliyor lohusalık? Yani kadın bunu bilinçli mi yapıyor? Hayır, Allah aynen hayızda olduğu gibi lohusalıkta da belli bir temizlik süresi yaratmış ki kendisine zararlı olabilecek maddeleri vücudundan atabilsin.

Allah zihinlerimizi kullanabilme kabiliyetimiz arttırsın.

Sevgiyle.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
MSER1
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 199
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MSER1

Selam rehber2

Arkadaşım kusura bakma ama görüşlerin kızılbaşlarla aynı çünkü onlarda hayız bitiminden sonra boy abdesti almazlar ha onların bir farklılıkları daha var cünüplükten sonrada boy abdesti almazlar.

Ayette geçen temizlenmeyi sadece vucudun kendi doğal haline dönmesine indirgemek kadar abes birşey olamaz.Kur'an'a bu mantıkla yaklaşırsan kardeş bizleri karanlıklardan nura değil, tam tersi istikamete doğru yol alırız. Allah hepimizi korusun.

Selam ve dua ile



__________________
Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Yukarı dön Göster MSER1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MSER1
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam MSER1,

Şimdiye kadar kızılbaşlarla bir ilgim olmadığı gibi bunların kim olduğunu da doğru dürüst bilmiyorum. Dolayısıyla onların nasıl düşündüğü beni hiç alakadar etmiyor. Onların ne yaptığın sen kendin yazmışsın zaten. Demekki ben cinsel ilişkiden sonra yıkanma gerekir diyorsam kızılbaşlarla aynı düşünmem olanaksız.

Ayette geçen temizlenmeyi sadece vucudun kendi doğal haline dönmesine indirgemek kadar abes birşey olamaz.

demişsin.

Sen şimdi bana ayetten kadınların hayızdan sonra yıkanması gerektiğini ve hayızlıyken de namaz kılamayacaklarını çünkü hayzın da cünupluk ile aynı kefede olduğunu gösteren tek bir kanıt göster, ben hemen yazdıklarımın yanlış olduğunu ve insanları yanlış yönlendirdiğim için özür dileyeceğimi söylüyorum.

Benim mantığım Kuranda varsa amenna yoksa demmekki orda serbestiyet vardır. Ayrıca isteyen kadın yıkanabilir dedim. Ama bunu Allah emrediyor diye yapmamalıdır çünkü Allahın hayızdan sonra yıkanın gibi bir emri yok. Varsa göster eyvallah diyeyim. Hem ben de öğrenmiş olurum. Bunu samimiyetle söylüyorum. Öyle ya, hiç kimse hatasız değildir. Yanlışımın olduğunu anladığım an hemen tevbe edeceğimi bilmelisin. Öyle gurur kibir yapmam ben. Hayat memat meselesi bir konuda yapılamaz zaten. Benim ahiretimi ilgilendiren konularda gururun ne önemi olabilrki.

Ama dediğim gibi, ayetten ya da Kuranın herhangi bir ayetinden kadınların hayızdan sonra yıkanması gerektiğini gösteren bir delil istiyorum.

Ayrıca abdesti tek tek tarif eden Allah bu konuyu eksik mi bırakmıştır? Cinsellikten sonrası için yıkanıp temizlenmeyi emreden Allah neden hayız için de aynı şeyi söylemesin?

Karanlıktan nura götüren şeyin ne olduğu Kuranda yazılıdır. Tabi aydınlıktan karanlığa götürenin de kim olduğu açıktır. İnşallah beni onunla ayın kefede düşünerek söylememişsindir. Çünkü;

Bakara-257 Allâh, inananların dostudur. Onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. kâfirlerin dostları da tâğûttur. (O da) onları aydınlıktan karanlıklara çıkarır. Onlar ateş halkıdır, orada ebedi kalacaklardır. 

Vesselam.

 

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
MSER1
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 199
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MSER1

Selam rehber02

Aydınlıktan karanlığı götürenden kastim tabiki siz değilsiniz, bir müslüman kardeşimi suizanla suçlamaktan Allah'a sığınırım.O cümleme dikkat ederseniz çoğul eki kullanarak söylemiştim.Konumuza dönersek;

Bak kardeş, delil istemişsin benden öncelikle Kur'an'a yaklaşım hakkında kısa bir bilgi vermek isterim. Kur'an'ın üç ayağı vardır, bu ayaklardan biri yerine getirilmediği zaman Kur'an'dan istifade etme imkanı kalmaz.Bu üç ayak, lafız, mana, kasıt, şimdi Türkiye'deki durum malum, sadece lafız üstünde duruluyor mana (anlam) ve kasıt kimseyi ilgilendirmiyor ve bu yüzdende müslümanların hali ortada. Yani bir ayeti okuduğumuz o ayeti hayatımıza aksettirmek için mutlak manada ayetin anlamı ve bu ayetten Rabbimiz ne kasstetmiş olabilir sorusunu mutlaka sormamız gerekir.

Şimdi hayız sonrası durumu ela alalım, Rabbimiz ne diyor, temizleninceye kadar yaklaşmayın emri var, ayne şekilde abdest ve cinsel ilişki sonrasıda aynı emirle karşılaşıyoruz temizleninceye kadar, şimdi can alıcı nokta şurası eğer biz temizlenmeyi (lafız itibariyle aynı lafızdır TAHARE, MÜTAHERE, MÜTAHHARÜN,) abdes ve cinsel ilişki sonrası için kabul ediyorsak hayız bitimindede kabul etmek zorundayız, aksi taktirde manayı koparmış oluruz, yoksa hayız sonrası temizlik başka birt emizlik, abdest ve cinsil ilişki sonrası başka bir temizlik dersek ve bu konuda senin istetdiğin gibi Kur'an'dan delil ararsak, adama sormazlarmı senin temizlikten anladığın temizliğin eş anlamımıdır yoksa zıt anlamımıdır diye.

Selam ve dua ile

 

 



__________________
Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Yukarı dön Göster MSER1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MSER1
 
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Merhaba MSER1;

Bu konu ile size bir tek şey soracağım.

Kuranda bu konu açıkca belirtilmişken bize uygulattırılan (bayan olduğum için bu ibareyi kullandım), hayızlı iken namaz kılınmaz, hayız müddeti 10 günü geçerse özüre girer o zaman namazlar kılınmaya devam edilecek.

Şimdi bu genelin kabul ettiği ve ulemanın dayattığı görüşü lütfen bize Kuran kaynaklı açıklayabilirmisiniz?

Hepiniz Allaha emanet olasınız...



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

Gözden kaçan bir nokta var: Nisa-43 ve Maide-5 te geçen durumlarda temizlinmek gerekir, doğru. Ayrıca buradaka temizlenmenin ne ile olacağı da açıkça yazılmıştır (Nisa-43). Enteresan olan tarafı her iki ayette de su ibaresinin geçmesidir. Ancak Bakara-222 deki hayız durumuyla ilgili ayette ve ne de bir önceki ya da bir sonraki ayette ya da Kuranın başka herhangi bir ayetinde hayızdan sonra yıkanmadan bahsedilmediği gibi 2/222 ayetinde su ibaresi geçmez. Temizlenmek sözcüğünün benzerlerini ya da aynısını farklı ayetlerde geçtiği için aynı durumu açıklar diye bir mantık yürütmek pek doğru gelmiyor bana. Hele hele işin ucunda kadınları belli bir süre ibadetlerinden ya da  mesela namazından alıkoymak hiç bir açıklaması olmayan bir durumdur. Ki bununla ilgil tek bir ayet bile yoktur.

Kuranda hayızlı kadına yasaklanan tek şey vardır ki o da cinsel ilişkidir. Eğer abdest ayetindeki temizlenme ile buradaki temizlenmeyi aynı sayarsak kadınların o haldeyken pis oldukları gibi bir sonuca varırız ki kitabına hiç bir tarafına uymaz. Eğer bu durum bir pis olma durumu olsa idi Allah "ezen" yani eza, hastalık, özür, zor durum yerine necis ve ya başka bir kelimeyi kullanmaz mıydı?

Cinsel ilişkinin yasak olmasının kanaatimce nedenleri olabilecek durumlarla ilgili daha önceki yazılarımda yer vermiştim. İşlevselliğini yitirmiş ya da yerine getirememiş ve doğal olarak bozulan yumurtaların ve bunlardan çıkan kanın vücuttan temizlenmesi gerekir. Bu esnada meydana gelebilecek bir cinsel ilişki hem erkeğe hem kadına zarar verebilir. Kaldıki kadının içinde bulunduğu psikolojik zorlukların da göz önünde bulundurulması gerekir. Bu zamanlarında ilgi bekleyen kadınlarla ilgili bence Allahın erkeklere çok büyük bir mesajı var. Evet, evlilik sedace cinsel duyguları tatmin etmek amacıyla kurulan bir müessese değildir. Bunun içinde çokça şeyler var gibi bir mesaj anlıyorum ben.

Benim Kurandan çok net olarak, hiç zorlama ve yorum yapmadan anladığım budur. Kullandığım mantık çok basittir. Kuranda varsa amenna yoksa orada bir serbestiyet vardır. Oruç örneğini daha önce vermiştim. bu haldeki bir bayanın oruç tutamayabileceğini söylemiştik beraber. Ama onun nedeni vardı. Oruç ayetlerinde bunu çok net bir şekilde görmek mümkündür. Ancak namaz ayetlerinde hayızdan bahsedilmediği gibi, hayız ayetinde yasak olan şeyler tam olarak bellidir.

Ayrıca; kanaatimce ataerkil toplum yapısını vermiş olduğu her şeyle ilgili erkeklerin karar vermeleri durumandan kurtulup bu ve benzer konuları bayanlara bırakmak gerekir diye düşünmekteyim.

Kısaca bir kadın hayız ayetini okuduktan sonra birileri söylemiş diye namaz kılmıyorsa ben sadece saygı duyarım, doğru ya da yanlış önemli değil. Sonuçta Allah herkese akıl vermiş. Mantıksal analizler yapma konusunda bayanların erkeklerden daha iyi oldukları bilimsel olarak kanıtlanmışken ben bu işi onlara bırakalım diyorum. Örneğin matematikte çok iyiler.

Ne dersiniz?

Vesselam.

 

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Sevgili Rehber02;

Yine 12 den vurmuşsun konuyu. Haklısın, bu kadınları ilgilendiren bir konu ve ne hikmetse karar yine bize bırakılmıyor.

Allaha emanet olasın...



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 

<< Önceki Sayfa 30 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats