Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
MSER1 Yazdı:
Selam rehber02
Aydınlıktan karanlığı götürenden kastim tabiki siz değilsiniz, bir müslüman kardeşimi suizanla suçlamaktan Allah'a sığınırım.O cümleme dikkat ederseniz çoğul eki kullanarak söylemiştim.Konumuza dönersek;
Bak kardeş, delil istemişsin benden öncelikle Kur'an'a yaklaşım hakkında kısa bir bilgi vermek isterim. Kur'an'ın üç ayağı vardır, bu ayaklardan biri yerine getirilmediği zaman Kur'an'dan istifade etme imkanı kalmaz.Bu üç ayak, lafız, mana, kasıt, şimdi Türkiye'deki durum malum, sadece lafız üstünde duruluyor mana (anlam) ve kasıt kimseyi ilgilendirmiyor ve bu yüzdende müslümanların hali ortada. Yani bir ayeti okuduğumuz o ayeti hayatımıza aksettirmek için mutlak manada ayetin anlamı ve bu ayetten Rabbimiz ne kasstetmiş olabilir sorusunu mutlaka sormamız gerekir.
Şimdi hayız sonrası durumu ela alalım, Rabbimiz ne diyor, temizleninceye kadar yaklaşmayın emri var, ayne şekilde abdest ve cinsel ilişki sonrasıda aynı emirle karşılaşıyoruz temizleninceye kadar, şimdi can alıcı nokta şurası eğer biz temizlenmeyi (lafız itibariyle aynı lafızdır TAHARE, MÜTAHERE, MÜTAHHARÜN,) abdes ve cinsel ilişki sonrası için kabul ediyorsak hayız bitimindede kabul etmek zorundayız, aksi taktirde manayı koparmış oluruz, yoksa hayız sonrası temizlik başka birt emizlik, abdest ve cinsil ilişki sonrası başka bir temizlik dersek ve bu konuda senin istetdiğin gibi Kur'an'dan delil ararsak, adama sormazlarmı senin temizlikten anladığın temizliğin eş anlamımıdır yoksa zıt anlamımıdır diye.
Selam ve dua ile
|
|
|
Selam msr
cinsel ilişki veya ihtilam sonrası bulunulan hal cünüplük=tahir olmamak
abdest alındıktan sonra bulunulan hal=tahir olmak
abdest alınmadan evvel bulunulan hal=tahir olmamak
hayızlı iken bulunulan hal=tahir olmamak
veya hayızlı iken bulunulan fiziksel durum=tahir olmamak
Bu eşitlikliklerin hepsi ayetlerin anlatımından çıkar ve hepside doğrudur.
Bunlar kuranın bize öğrettikleridir .Kurana iman etmiş kişiler bu kavramları,tanımları kabul eder ve yaşamlarında uygular.
Bu noktaya kadar hemfikiriz.
Ayrıldığımız nokta şu :Bizlere kuranda öğretilmiş kavramların eşitliklerinden yola çıkıp Allahın bize beyan etmediği bir HÜKMÜ bir EMRİ bir HELALİ bir HARAMI koymak müslümanların haddi değildir.Apaçık şirk koşmak olur.Sakınılması gerekir.Allah dileseydi elbette başka ayette veya bakara 222nin devamında kadınlar tahir olana kadar namaza yaklaşmasınlar ifadesini kullanıp hayızlı namaz kılınmaz emrini\yasağını beyan ederdi.
Lütfen yazdıklarıma kulak verin.Daha evvel sizinle aynı hataya düşmüş biri olarak bu konuda uzun süre bu ve başka başlıklar altında müzakerelere katıldım.
Mantık veya kavram -anlam eşitliklerinden yola çıkarak dine ilave hüküm getirmek kuranda müslümanlara yasak edilmiştir Allah iftira atmak ve şirk koşmak olarak tanımlanmıştır.Bizler mümkün olduğunca bu dinin direği olan ŞİRK KOŞMAMAK ilkesine sarılıp şirkten uzak durmaya çalışalım ki kurtuluşa erelim.
MSRciğim kendilerine alim diyen çoğu kimsenin düştüğü hataların kaynağı sizin yol ve yöntem olarak gösterdiğiniz kuranı anlamanın 3 ayağından olan kasıt aşamasıdır.Kişi kuranda hüküm içeren bir ayeti ele alıp Allah bu emiri neden vermiştir sorusuna cevap üretiyor bulduğu cevaba göre ek hüküm ve emirleri dine sokup bunlar ilahi emirmiş gibi sunuyor.
Allah bu emirle neyi kasıt etti , bu ayette ne dedi vs gibi sorulara cevabı ayetin kendisi zaten verir.Örneğin hırsızlık etmeyin dediği ayetteki hırsızlıkla kasıtın tüm hırsızlıkları kapsadığını anlarsınız ..ev hırsızlığı ,yan kesicilik darp,dolandırıcılık ,fikir hırsızlığı vs vs bakınız kasıt mana ve lafız hepsi birbirini tamamlıyor ayette evleri soyan hırsızlar ifadesi kullanıp hırsızlığın bir türünü haram etmiyor tüm türlerini haram ediyor.İçki yasağına ilişkin hamr klimesini kullanıp kuru,sulu ,sıvı gaz tüm uyuşturucu çeşitlerinin hepsini birden müslümanlara yasaklıyor.hamr kelimesiyle Allahın neleri kasıt ettiğni net şekilde ayetten anlıyoruz.zihni örten tüm maddeler.İlgili ayete göre lsd haramdır yada bally koklamak haram mıdır ? dediğinizde ilgili ayete bakıp bu ayette kasıt bu maddelermi diye bakarsınız ayette zihni örten (hamr)der o halde bu maddler zihni örtüyorsa dinen haramdır dersiniz.bunu derken mantığa yada ilave hüküme göre değil kurandaki ayette kasıt edilmiş açık anlama göre dersiniz.
Ayette olmadığı halde kişisel çıkarımlarla icad edilip dine sokulmuş yüzlerce haram helal ve sevap vardır.Allahın arı duru bozulmadan günümüze kadar ulaşmış kelamı bir tarafa atılıp beşer hükümlerine dayalı dine tabi olunulmuştur.Şeytan allem edip kullem edip bir şekilde dosdoğru yol üzerine oturmayı başarmıştır.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
|