HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayızlıyken neden namaz kılınmasın? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam berguzar,

Bununla ilgil fıkıh kitaplarında kadınların şu halleriydi yok bu halleriydi ile ilgili ciltlerle yazı bulunmaktadır. Her ne hikmetse erkeklerden hiç bahseden yok. Hayret!

Selam.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

Ayrıca;

rehber yazdı:

Cinsel ilişki ile hayız hali arasındaki bence en önemli fark, birinde insanların kendi isteği ve iradesi söz konusuyken hayızda böyle bir istek iradenin olmamasıdır. Hal böyleyken siz kadınlar bu halde namaz kılamaz derseniz Allahın namaz kılmamayı emrettiği gibi bir sonuca varılır ki tutulacak bir tarafı kalmaz. Yani kadın isteyerik mi bu hale geliyor. Hayır, bu Allahın emriyle, kadının isteği dışında olmaktadır. Dolayısıyla mümin bir kadının hem ben istemedim hem de namazımdan alıkoyuyorsun gibi Allaha böyle bir serzenişte bulunması doğru olur mu?

Ve ayrıca; rehber yazdı:

Gelelim benim sorularıma:

1- Hayzın cünuplukla eş değer olduğunu Kuranın hangi ayetinden anlıyorsunuz?

2- Hayızdan sonra gusül abdesti alınması gerektiğinin Kurandan delili nedir?

3- Ölüm tehlekesi varken bile namazı emreden Allah hayız halinde yasaklar mı? 

4- Kadının iradesi dışında meydana gelen bir olay namazına engel midir? Allahın adaletine böyle bir şey sığar mı?

Lütfen cevaplayınız.

Cevaplarınızı hala bekliyorum.

selam.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

4- Kadının iradesi dışında meydana gelen bir olay namazına engel midir? Allahın adaletine böyle bir şey sığar mı?(rehber yazdı)

Selam rehber

cünüplük cinsel ilişki sonrası veya ihtilam halinde meydana gelen haldir.Bu halde müminler namaza yaklaşamazlar bu nedenle yıkanarak tahir olmaları gerekir.

cinsel ilişki kişinin iradesinde ancak ihtilam iradesi dışında gerçekleşir.İrade dışı gerçekleşen cünüplük halide kuranda tahir olmamak ve tahir olana dek namaza uzak kalmak şeklinde tanımlanır.

İnsan hayızlıylken içinde bulunduğu hal cünüplükmüdür?hayır.bu hal kuranda cünüplük olarak tanımlanmaz.Hayız hali için tanım sadece bakara 222de geçer ve orada hayız durumununda kadınların eşleriyle cinsel ilişkide bulunmamaları emredilir.

Sevgili msr bu başlık altında bu konu uzun uzun tartışıldı.Kuranda hayız halinde kadının namazdan men edilmesi şeklinde bir emir yok buna rağmen hali hazırda geleneksel anlayışa göre şekillenmiş inancı savunmak yersiz ve boşuna.Emirleri sorgulayarak Allah bunu böyle emrettiyse şundan dolayı etmiştir o halde buna binanen şuda yasak olmalıdır yaklaşımı çok tehlikeli ve kuran ayetlerine aykırıdır.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

MSER1 Yazdı:

Selam rehber02

Aydınlıktan karanlığı götürenden kastim tabiki siz değilsiniz, bir müslüman kardeşimi suizanla suçlamaktan Allah'a sığınırım.O cümleme dikkat ederseniz çoğul eki kullanarak söylemiştim.Konumuza dönersek;

Bak kardeş, delil istemişsin benden öncelikle Kur'an'a yaklaşım hakkında kısa bir bilgi vermek isterim. Kur'an'ın üç ayağı vardır, bu ayaklardan biri yerine getirilmediği zaman Kur'an'dan istifade etme imkanı kalmaz.Bu üç ayak, lafız, mana, kasıt, şimdi Türkiye'deki durum malum, sadece lafız üstünde duruluyor mana (anlam) ve kasıt kimseyi ilgilendirmiyor ve bu yüzdende müslümanların hali ortada. Yani bir ayeti okuduğumuz o ayeti hayatımıza aksettirmek için mutlak manada ayetin anlamı ve bu ayetten Rabbimiz ne kasstetmiş olabilir sorusunu mutlaka sormamız gerekir.

Şimdi hayız sonrası durumu ela alalım, Rabbimiz ne diyor, temizleninceye kadar yaklaşmayın emri var, ayne şekilde abdest ve cinsel ilişki sonrasıda aynı emirle karşılaşıyoruz temizleninceye kadar, şimdi can alıcı nokta şurası eğer biz temizlenmeyi (lafız itibariyle aynı lafızdır TAHARE, MÜTAHERE, MÜTAHHARÜN,) abdes ve cinsel ilişki sonrası için kabul ediyorsak hayız bitimindede kabul etmek zorundayız, aksi taktirde manayı koparmış oluruz, yoksa hayız sonrası temizlik başka birt emizlik, abdest ve cinsil ilişki sonrası başka bir temizlik dersek ve bu konuda senin istetdiğin gibi Kur'an'dan delil ararsak, adama sormazlarmı senin temizlikten anladığın temizliğin eş anlamımıdır yoksa zıt anlamımıdır diye.

Selam ve dua ile

 

 

Selam msr

cinsel ilişki veya ihtilam sonrası bulunulan hal cünüplük=tahir olmamak

abdest alındıktan sonra bulunulan hal=tahir olmak

abdest alınmadan evvel bulunulan hal=tahir olmamak

hayızlı iken bulunulan hal=tahir olmamak

veya hayızlı iken bulunulan fiziksel durum=tahir olmamak

Bu eşitlikliklerin hepsi ayetlerin anlatımından çıkar ve hepside doğrudur.

Bunlar kuranın bize öğrettikleridir .Kurana iman etmiş kişiler  bu kavramları,tanımları kabul eder ve yaşamlarında uygular.

Bu noktaya kadar hemfikiriz.

Ayrıldığımız nokta şu :Bizlere kuranda öğretilmiş kavramların eşitliklerinden yola çıkıp Allahın bize beyan etmediği bir HÜKMÜ bir EMRİ bir HELALİ bir HARAMI koymak müslümanların haddi değildir.Apaçık şirk koşmak olur.Sakınılması gerekir.Allah dileseydi elbette başka ayette veya bakara 222nin devamında kadınlar tahir olana kadar namaza yaklaşmasınlar ifadesini kullanıp hayızlı namaz kılınmaz emrini\yasağını beyan ederdi.

Lütfen yazdıklarıma kulak verin.Daha evvel sizinle aynı hataya düşmüş biri olarak bu konuda uzun süre bu ve başka başlıklar altında müzakerelere katıldım.

Mantık veya kavram -anlam eşitliklerinden yola çıkarak dine ilave hüküm getirmek kuranda müslümanlara yasak edilmiştir Allah iftira atmak ve şirk koşmak olarak tanımlanmıştır.Bizler mümkün olduğunca bu dinin direği olan ŞİRK KOŞMAMAK ilkesine sarılıp şirkten uzak durmaya çalışalım ki kurtuluşa erelim.

MSRciğim kendilerine alim diyen çoğu kimsenin düştüğü hataların kaynağı sizin yol ve yöntem olarak gösterdiğiniz kuranı anlamanın 3 ayağından olan kasıt aşamasıdır.Kişi kuranda hüküm içeren bir ayeti ele alıp Allah bu emiri neden vermiştir sorusuna cevap üretiyor bulduğu cevaba göre ek hüküm ve emirleri dine sokup bunlar ilahi emirmiş gibi sunuyor.

Allah bu emirle neyi kasıt etti , bu ayette ne dedi vs gibi sorulara cevabı ayetin kendisi zaten verir.Örneğin hırsızlık etmeyin dediği ayetteki hırsızlıkla kasıtın tüm hırsızlıkları kapsadığını anlarsınız ..ev hırsızlığı ,yan kesicilik darp,dolandırıcılık ,fikir hırsızlığı vs vs bakınız kasıt mana ve lafız hepsi birbirini tamamlıyor ayette evleri soyan hırsızlar ifadesi kullanıp hırsızlığın bir türünü haram etmiyor tüm türlerini haram ediyor.İçki yasağına ilişkin hamr klimesini kullanıp kuru,sulu ,sıvı gaz tüm uyuşturucu çeşitlerinin hepsini birden müslümanlara yasaklıyor.hamr kelimesiyle Allahın  neleri kasıt ettiğni net şekilde ayetten anlıyoruz.zihni örten tüm maddeler.İlgili ayete göre lsd haramdır yada bally koklamak haram mıdır ?  dediğinizde ilgili ayete bakıp bu ayette kasıt bu maddelermi diye bakarsınız ayette zihni örten (hamr)der o halde bu maddler zihni örtüyorsa dinen haramdır dersiniz.bunu derken mantığa yada ilave hüküme göre değil kurandaki ayette kasıt edilmiş açık anlama göre dersiniz.

 

 Ayette olmadığı halde kişisel çıkarımlarla  icad edilip dine sokulmuş yüzlerce haram helal ve sevap vardır.Allahın arı duru bozulmadan günümüze kadar ulaşmış kelamı bir tarafa atılıp beşer hükümlerine dayalı dine tabi olunulmuştur.Şeytan allem edip kullem edip bir şekilde dosdoğru yol üzerine oturmayı başarmıştır.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam savana,

cünüplük cinsel ilişki sonrası veya ihtilam halinde meydana gelen haldir.Bu halde müminler namaza yaklaşamazlar bu nedenle yıkanarak tahir olmaları gerekir.

cinsel ilişki kişinin iradesinde ancak ihtilam iradesi dışında gerçekleşir.İrade dışı gerçekleşen cünüplük halide kuranda tahir olmamak ve tahir olana dek namaza uzak kalmak şeklinde tanımlanır.

Burasını tam olarak anlayabildiğimi söyleyemem. İrade dışı ihtilam olma olayını biraz da açarsınız daha iyi olur, anlayabilmek adına.

Lütfen yazdıklarıma kulak verin.Daha evvel sizinle aynı hataya düşmüş biri olarak bu konuda uzun süre bu ve başka başlıklar altında müzakerelere katıldım.

Özeleştiri ve doğruyu bulma adına bu kadar takdire şayan bir cümle olamazdı. cümlenin verdiği  mesajdaki samimiyeti ve aslında ne için kaygı duyulduğunu çok net olarak ben görebiliyorum. Savana, Allah emeklerimiz boşa çıkarmayacak inşallah. Allah senden razı olsun.

Selam.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
Swan
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 25 temmuz 2007
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Swan

Sevgili savana,

rehber02'ye ve temennilerine katılıyorum. Keşke herkes sizin gibi özeleştiriye böyle açık olsa. Keşke herkes inançlarını ve anlayışını sorgulama cesaretinde bulunabilse (özellikle de siteye gelen gelenekçiler). Hiç kimse "ben oldum" şeklinde düşünmese keşke. Bugüne kadar okuduğum yazılarınızdan çok faydalanmış biri olarak istikrarlı çabanız için sizi destekliyorum ve Allah sizden razı olsun diyorum.

Sizin de vurguladığınız gibi mantıksal çıkarımlarla haram-helal ve nice din hükümleri üretmek düpedüz Allah'a kendimizi ortak etmektir ve hiç akıl karı değildir. Ne cüretlerde bulunuyoruz da farkına varamıyoruz kimi zaman. Allah hepimize hatalarımızın farkına varıp düzeltebilme şansı versin inşallah.

Allah'a emanet olunuz...

Sevgiler

 

Yukarı dön Göster Swan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Swan
 
MSER1
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 199
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MSER1

Selam savana

Güzel temennilerin için teşekkür ederim kardeş aynen katılıyorum, ama şunuda belirtmek isterimki herhangi bir ayetin anlamını kopartmadan bir hüküm çıkarmak insanı şirke götürmez, aksine Kur'an'ın istediğide budur bizden yani akletmek, düşünmek. Ayrıldığımız konuyu ele alalım ben hayız sonrası temizlenmeyi hem manen hem de cismen yapılması gerektiğini düşünerek, cinsel ilişkiye mani hal namazada manidir diyorum.

Veya başka bir örnek vereyim, abdestin hükümlerini biliyoruz o hükümler içerisinde ağzı,burnu ve kulukları yıkamak yoktur.Bir insan bunlarıda yıkıyor diye abdestin olmadı diyebilirmiyiz, tabiki diyemeyiz çünkü bir insan "Ben ağzı,burnu ve kulakları yüzün içerisinde sayıyorum diye bilir" veya namaz için gerekli olan abdeste uyku (uyumak) yoktur, şimdi bir insan uyku (uyumak) namaza engel değildir diyebilirmi.

Selam ve dua ile



__________________
Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Yukarı dön Göster MSER1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MSER1
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

Abdestte ağız burnu yıkayacak olanın bir açıklaması olabilir. Ancak hayızlık ile cünüplük arasında hiç bir bağlantı yoktur. Adam burun da yüze girer derse bu düşünülebilir. Ama cünüplük hükmünü hayıza uygulamak hiç alakası olmayan bir durumdur.

Kaldıki Kuran da böyle bir bilginin olmasası tek başına yeterlidir.

Selam.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Merhaba MSER1;

MSER1 yazdı:

 Ayrıldığımız konuyu ele alalım ben hayız sonrası temizlenmeyi hem manen hem de cismen yapılması gerektiğini düşünerek, cinsel ilişkiye mani hal namazada manidir diyorum.

Şimdi bu cümlenden yola çıkarak şunları düşünebilir insanlar:

Allah abdesti bizden namaz için istiyor, sadece namaz için, cinsel ilişki için istemiyor, eğer isteseydi bunu mutlaka ayetlerinde bildirirdi. Kaldı ki cinsel ilişkiyi bir ibadetle bir tutmanız hangi bağlamda olursa olsun tarafımdan şık bulunmamıştır. Tabi ki sünnetullah gereği cinsel ilişki vardır ama bunu namazla aynı kefeye koymak ne derece doğrudur diyorum.

Allaha emanet olasınız...



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
muslumankul
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 12 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 22
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muslumankul

savana Yazdı:
[

Lütfen yazdıklarıma kulak verin.Daha evvel sizinle aynı hataya düşmüş biri olarak bu konuda uzun süre bu ve başka başlıklar altında müzakerelere katıldım.

Mantık veya kavram -anlam eşitliklerinden yola çıkarak dine ilave hüküm getirmek kuranda müslümanlara yasak edilmiştir Allah iftira atmak ve şirk koşmak olarak tanımlanmıştır.Bizler mümkün olduğunca bu dinin direği olan ŞİRK KOŞMAMAK ilkesine sarılıp şirkten uzak durmaya çalışalım ki kurtuluşa erelim.

MSRciğim kendilerine alim diyen çoğu kimsenin düştüğü hataların kaynağı sizin yol ve yöntem olarak gösterdiğiniz kuranı anlamanın 3 ayağından olan kasıt aşamasıdır.Kişi kuranda hüküm içeren bir ayeti ele alıp Allah bu emiri neden vermiştir sorusuna cevap üretiyor bulduğu cevaba göre ek hüküm ve emirleri dine sokup bunlar ilahi emirmiş gibi sunuyor.

 

 Ayette olmadığı halde kişisel çıkarımlarla  icad edilip dine sokulmuş yüzlerce haram helal ve sevap vardır.Allahın arı duru bozulmadan günümüze kadar ulaşmış kelamı bir tarafa atılıp beşer hükümlerine dayalı dine tabi olunulmuştur.Şeytan allem edip kullem edip bir şekilde dosdoğru yol üzerine oturmayı başarmıştır.

Selam Dostlar ve sn Savana,

80 sayfayı en başından beri tek tek okudum ve bu süreç içerisinde beni en çok etkileyen sn. Savana'daki konuyla ilgili tutum ve yöntem değişikliği oldu. Bu bence gerçekten muazzam bir değişiklik. Çünkü daha önce iyiniyetle doğruluğuna inandığı bir meseleyi savunurken şirk kapısının kulbundan tuttuğunu farketti ve hiç yüksünmeden bunu ifade etti. Günümüzde gerçekten pek de rastlanmayan, müslümana yakışır bu tutumunuzdan dolayı tebrik etme ihtiyacı hissettim. Ferasetli, basiretli ve sadece doğruyu arayan birisi olduğunuzu tahmin ediyorum Savana.

Ayrıca bu 80 sayfa içerisinde herhangi bir konu tartışılırken izlenecek yöntemde Kuranın belirleyici hükümlerinin (hüküm koyma yetkisi gibi)her zaman akılda tutulmasının ne kadar önemli olduğunu farkettim.

 

Allah hepimizi uğrunda gayret gösterip yollarına ulaşanlardan eylesin. 

 

Yukarı dön Göster muslumankul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muslumankul
 

<< Önceki Sayfa 30 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats