Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Klasik bir hadis mezhep savuntusu. Bunlara ne cevap verebilirsin ki? İnsanlara ayet söylüyoruz, onlar bilmem NEHARİ falan döküyorlar önümüze. Bir tarafta Allah sözü, bir tarafta insan sözü. Aslında her şey ortada ama görebilecek akil izan lazım.
Kadının Salatı İkame edeceği yer genellikle evidir.Bergüzar gibi zarureti olanlar hariç.Kadında fecirde kalkacak abdestini alacak ve güne bu şekilde giriş yapacak.Çocukları,eşi ve dostları için lojistik destek sağlayacak.Yeme-içme,temizlik,konu komşu ile ilişkiler vs.vs.
Yok hayızlıymış,ezaymış,cezaymış...Gereksiz,kokuşmuş hayatta yeri olmayan "ilmihal" hurafeleri.Kimse alınmasın,sözüm meclisten dışarı!
Kadının Salatı İkame edeceği yer genellikle evidir Hangi Ayete istinaden yazdiniz?. Bergüzar gibi zarureti olanlar hariç.Kadında fecirde kalkacak abdestini??Arapcami abdest?? yoksa Salatlara katilacagimiz zaman yapilacak temizlikmi? alacak ve güne bu şekilde giriş yapacak. Çocukları,eşi ve dostları için lojistik destek sağlayacak. Yeme-içme,temizlik,konu komşu ile ilişkiler vs.vs.
Yok hayızlıymış,(erkekler cinsel yaklasmayacak hayizli iken, NO SEX!! ezaymış,cezaymış...Gereksiz,kokuşmuş hayatta yeri olmayan "ilmihal" hurafeleri. Kimse alınmasın,sözüm meclisten dışarı!Katiliyorum.
“Ve
yes’eluneke anil mehiyd, kul hüve ezen fa’tezilün nisae fil mehiydi ve
la takrabuhünne hatta yathurn, fe iza tetahherne fe’tuhünne min haysü
emerakümllah, innellahe yühibbüt tevvabine ve yühibbül mütetahhirin”
“Sana hayız dan da soruyorlar, deki o bir ezadır, onun için hayız
zamanı kadınlardan çekilin ve temizlenene kadar onlara yanaşmayın, iyi
temizlendiler mi o vakit Allahın emrettiği yerden onlara varın, her
halde Allah çok tövbe edenleri de sever, çok temizlenenleri de sever”
BAKARA,222
“hayd” belli zamanda kadından kan gelmesi durumudur. Geleneğe
bakacak olursak bu sürede (3-10 gün) yani hayd halinde bayan oruç
tutamaz, namaz kılamaz, Kuran’a el süremez. Orucunu sonra kaza eder ama
namazını kaza etmez. Bu gibi hükümleri verenler çeşitli rivayetler öne
sürerler. Fakat nakledilen her türlü hadis kurandan işaret almalıdır.
Zira peygamber efendimiz kafasından değil kendisine indirilmiş bir
vahiyden, yani kurandan konuşmuştur (necm 2–3–4). Kuranda ise adetli
bir bayanın namaza, oruca ve diğer ibadetlerine yaklaşmaması konusunda
hiçbir hüküm bulunmamaktadır.
Kuran hayd halindeki kadınla cinsel ilişki yapılmamasını açıkça
belirtmektedir. Fakat hayd halindeki kadının ne namaz kılamayacağından,
ne oruç tutamayacağından, ne de diğer ibadetleri yapamayacağından
bahsetmemektedir. Zira kuranın hayd halinde özellikle cinsel ilişkiyi
yasaklaması ve de ibadetlerden bahsetmemesi dikkat çekicidir. Çünkü
cinsel ilişki ibadetlerden daha önemli değildir!
“De ki: ‘O eziyettir’.”: Eza, eziyet veren bir hal anlamına
gelmektedir. Yani hayız hali, bayana eziyet veren, çeşitli
rahatsızlıkları olabilecek bir haldir. Ayetteki “Âdet halinde
kadınlardan ayrılın, temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” ifadesi,
“onlarla cinsel ilişkide bulunmayın”, anlamındadır. Yoksa “Onlarla
büsbütün ilişkileri kesin”, demek değildir. Âdet görmekte olan kadına
Allah “Şunu yapma, bunu yapma!” demiyor. Kocasına sesleniyor; eşini
rahat bırakmasını emrediyor “-fa’tazilû’n nisâe fî’l mahiyd”. Allah
erkeği uyarıyor; kadını değil. Ayette hayd durumunda sadece bir tek
yasak getirilmektedir; o da kadının kendisine değil, onunla ilişkide
bulunmak isteyen kocasınadır: “…için hayız zamanı kadınlardan çekilin
ve temizlenene kadar onlara yanaşmayın”. Bu durumda bayanlara
temizlenene kadar cinsel konuda yaklaşmak yasaktır. Burada dikkat
edersek “temizlenmek” vurgulanmıştır. Fakat bu temizlenmek “yıkanmak
arınmak” anlamındadır. Bayanın yıkanması yeterlidir. Cünüp olduğu ve
gusül alması gerektiği iddiaları mesnetsizdir. Nitekim gusül gereken
haller kuranda Maide 6 ile Nisa 43’te belirtilmiş olup hayd halinden
bahsetmemektedir ve bahsedilen temizlikten ayrı bir durumu ifade etmek
için kullanılmıştır. İşte bu noktada ise erkeğin hayd halinde bayana
neden yaklaşmayacağı anlaşılıyor. Ayette temizlenmek anlamı
“tetahherne” kelimesi ile sağlanmıştır. Bu kelimenin Araf 82 ve Neml 56
ayetlerinde lût kavmi için kullanılması dikkat çekicidir. Lût kavminin
yaptığı iğrençliğe karşı “temizlenme” ifadesinde kullanılmıştır.
Buradan hayd halinde cinselliğin eşlere tiksinti veren bir durum
olacağından yasaklanmış olduğu söylenebilir. Nitekim ayet “… Allah çok
tövbe edenleri de sever, çok temizlenenleri de sever” ifadesi ile
bitmektedir.
Hayız halindeki bir bayan orucunu tutabilir ve namazını kılabilir.
Ayette belirtildiği üzere bir eza söz konusuysa yani bayanın rahatsız
olması durumda oruç daha sonraya bırakmak üzere ertelenebilir (“…
Sayılı günlerdir. Sizden kim hasta olur veya yolculuk halinde bulunursa
tutamadığı gün sayısınca başka günlerde tutar. BAKARA,184). Fakat namaz
müminler üzerine vakti belirli bir farzdır ve kazası olmaz. Rahatsızsa
kılmaz. Bu durum bizzat bayanın kendisine kalmış şahsi bir durumdur.
(Köre zorlama yoktur, topala zorlama yoktur, hastaya da zorlama yoktur…
FETİH 17). Dilerse orucunu tutar, namazını kılar, kuranını okur.
Fakat burada namaz hususunda abdest nasıl olacak gibisinden sorular
akla gelmektedir. Abdesti tuvalet ihtiyacı, yani tuvalete giderilen
ihtiyaçların bozduğu Maide 6 ve Nisa 43 açıktır. Hayd hali tuvalet
ihtiyaçları içerisinde olan bir durum değildir. Abdesti bozan durumu en
geniş anlamda tuvalet vurgusu ile ön ve arka tuvalet uzuvlarından
çıkanlar olarak tarif etmemiz durumunda ise, bulunulan hayd hali elde
olan veya kontrol edilebilen bir hal değil aksine kontrol edilemeyen
bir eza hali olduğundan, şahsın namaza durulacağı zaman abdestini alıp
söz konusu namazını kılmasında bir mahsur olmadığını kanısındayım.
…ALLAH ÇOK TÖVBE EDENLERİ DE SEVER, ÇOK TEMİZLENENLERİ DE SEVER…
En doğrusunu Allah bilir…
Ömer UYSAL
şahsın namaza durulacağı zaman abdestini alıp
söz konusu namazını kılmasında bir mahsur olmadığını kanısındayım. Ayetlerin apacik oldugunu hatirlatmayalim,kardesimize!
ben bu forumdan sonra ilk defa bu şekilde namaz kıldım ve o gece rüyamda namaz kılarken (çok özür dilerim) seccademe bi başkası idrarını yapıyodu ve bundan çok etkilendim bir dahada o şekilde namaz kılamadım.
Bu arada ben namaz kılarken örtünmüyorum normalde örtülüyüm,bulunduğum yer temiz olduğu sürece seccadede kullanmıyorum namaz sonunda tesbihte çekmiyorum. Yani namazımı anladığım şekilde kılıyorum.
Hala kafamda soru işareti o rüyayı niye gösterdi Allah yalnış bişeymi yaptım. Acaba bu bi işaretmiydi Allah yalnış yaptın ilknur mu diyodu
Yada ben çok çelişkide kaldım onun etkisimiydi Bu bi imtihanmı yoksa ??Yoksa kıldığım namaz şeklindenmi? daha önceleri böyle bir rüya görmemiştim
doğrusunu Allah bilirde Bneda bilseydimde Allah ta benden razı olsaydı keşke
akıl evre dışıyken aklınla verdiğin kararları devre dışı bırakma,
bu şekilde namaz kılmayı gördüğün güzel rüya üzerine kabul de eyleme,
aklınla ladığın kararı gördüğün rüya üzerine redde eyleme,
hiç bir elçi yok ki şeytan onun dileğine bir şey katııp bırakmasın, sonra Alah bu katıp bırakmaları gideririr ayetlerini sağlamlaştırır, kardeş, rüyalarla iş görme,
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma