Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hayız hali nedir? Sormuşlar, Rabbim yanıt vermiş. O bir ezadır demiş./O insana rahatsızlık veren bir haldir demiş. Tanımı bizlere bırakmamış, kendisi yapmış. Sonra da cinsel ilişki için bir kural getirmiş, kadın temizlenene kadar uzak durun,demiş.
Tekrar soralım kendimize, hayız hali nedir? O bir temiz olmama halidir, (yani o bir pisliktir )iyebiliyor muyuz? Ben diyemem.
Selam Barış
Alıntıladığım iki paragrataki altı çizili ifadeler arasındaki çelişkiyi açıklarmısınız?
Ayrıca kadının regl halinde murdar olması pis olması vb ifadeler kullanılıyor ben bu ifadeleri yazılarımda hiç kullanmadım bu ifadeleri kullandıran geleneğin etkisimi yoksa benim yazdğım ayetlerden mi bu sonucu çıkarıyorsunuz?
Allah bakara 222de kadın temizleninceye\tahir oluncaya kadar diyor siz yok hayır kadının regli olma hali tahir olmamak durumu değildir diyorsunuz.Allah tahir olan birine \duruma tahir oluncaya kadar ifadesi kullanırmı?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Abdest alınması gereken tüm hususlar sayılmışda regl hali için bir şey denmemiş o yüzden regl iken namaz kılınır mantığıyla gidersek (teşbihte hata olmasın) "masturbasyon yoluyla cünüp oldu iseniz" yada "Rüya yolu ile cünüp oldu iseniz" tabiride o ayette yok! ne olacak şimdi. Bu mantıkla gidilirse kadınsız cünüp olunan bu iki hali ne yapacağız? BUnlar ayette yok?
"o bir ezadır" bölümüne takılınmış kalınmış. Anladık o bir ezadır anladık temizleninceye kadar yaklaşılmaz. Fakat "Temizleninceye kadar" derken sadece yaklaşma meselesi değil, kadının manevi temizliği/tahiri olmadığı da aynı zamanda açıklanmış oluyor. Yani mucize burda. Yüce Allah bir ayette iki konuya açıklık getiriyor. Namaz, namaz vakitleri, hac ve diğer bir çok konu sadece tek ayet ile mi açıklanmış ki sıra abdest/gusl konusu gelince tek ayete bağlansın.
(Manevi anlamda) temiz olana "temizleninceye kadar" gibi bir ifade kullanılır mı? Haa efendim neymiş tahir orada eşine yaklaşma mansında kullanılmışmış. Oysa bu vahyin metoduna ve Kur'anın kendi kendini açıklar ilkesine TERSTİR. Örneğin bir ayette "veli" kelimesine rastladığınızda "acaba Allah veli kelimesini ne anlamda kullanmış der ve Kur'anın bunu tefsir etmesini isterseniz, Kur'andaki Tüm "veli" kelimesi geçen ayetleri bulur alt alta koyar okursunuz. Hepsinde aynı vurgu varsa örneğin "x" anlamında ise siz kalkıp ama burda "y" manasındadır diyemezsiniz. Bunu dediğiniz anda tefsir Kur'ani olmaktan çıkar KİŞİSEL YORUM olur.
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
y iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüpken de -yolculuk halinde olmanız müstesna- boy abdesti alıncaya kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hastalanırsanız yahut yolculuk halinde bulunursanız yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, bütün bu durumlarda su da bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin. Yani yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Allah Afüvv'dür, günahları affeder, Gafûr'dur, hataları bağışlar.
Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.
Cunup olmak ,ihtılam olmak,şehvetle cınsel organdan meni çıkışıdır.Bu durum gercekleştığinde ister ıhtılam,ister masturbasyon Maıde 6 cunuplukten temızlenmeyı boy abdestını,vucudu ıyıce temızlemeyı emredıyor.Hayızdan temızlenmek ise hayızın bıtmesı sona ermesıdır,gelenekçi İmamı Azam bıle böyle yorumlamıştır.Bakınız Yasar Nurı Özturk Kurandaki İslam.
İçınde ne abdest gecıyor,ne namaz bızden cınsellıkle ılgılı farklı bır ayetten namaza yaklaşmama hallerını anlatan ayete ek şart yapmamızı beklemeyın,
Haram koymak Alllaha aıt ve haramlar anlaşılır ve açıktır yuce kıtapta...
Allah bakara 222de kadın temizleninceye\tahir oluncaya kadar diyor siz yok hayır kadının regli olma hali tahir olmamak durumu değildir diyorsunuz.Allah tahir olan birine \duruma tahir oluncaya kadar ifadesi kullanırmı
Sevgılı Savana
Hayızdan temızlenınceye kadar ıfadesı kadının temız olmadığı anlamına gelmez.Hayızdan temızlenmek, hayızın bıtmesı sona ermesıdır.Kaldıkı kadını temiz değil yani pis ılan etsek bıle bu namaza yasak koymaz.Bizim temız yada olmama yorumumuz önemlı değil, Allahın namaza yaklaşmama sartlarını anlatan ayetı önemlıdır. Kısa ve net, çok açık....
Mesela bir kişi boy abdestıde alsa vucudunda bır çok mıkrop barındırabılır ve yoruma göre temiz değildir ama boy abdestı alınmıştır.
Sevgılerımle
Not: 4. ve son lletımdır,yeterınce ifade ettğime inanıyorum,izlemeye çekıliyorum zaten aynı görüşü savunan çok arkadaş var bana ıhtıyaç yok,Allaha emanet olun.Tum katılan dostlara tesekkkurler...
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
safbilgi Yazdı:
Cunup olmak ,ihtılam olmak,şehvetle cınsel organdan meni çıkışıdır.Bu durum gercekleştığinde ister ıhtılam,ister masturbasyon
Selam. İşte ben de bunu anlatmaya çalışıyorum sevgili kardeşim. İlgili ayette illa "şayet adetli iseniz" diye ifade geçmesinin gerekmediği gibi. Hayızlı kadına maddi anlamda pistir mundar diyen de yok. Zaten cünüplüğün bizzat kendisinin maddi pislik olduğunu kim idda edebilir. Burada mecaz/manevi anlamda bir temiz olamama hali var. Yani "ta ki tahir olana dek" derken tahir olunduktan sonra hem eşle birleşme için koşullar oluşuyor, hem de abdest için! daha öncede belirttiğim gibi "Siz zaten temiz olan bir insana "git temizlen" der misiniz? aslında adetli iken namaz için direkt bir engel yok. Lakin malum süre içinde mecaz/manevi manada tahir olamama hali olduğundan dolayı abdestli olamacağından ve yine dolayısıyla abdest namaz için bir şart olduğundan dolayı....
Bence artık bu konu kapatılmalı, herkes kendi amelinden sorumlu olacağına göre, herkes kendi bildiğini yaşasın... demekten başka çare yok. Bundan daha fazla uzatmak hiç bir anlam taşımaz.
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam akik
Bu başlık altındaki müzakereler bana gelenekle uğraşmanın başa çıkmanın nekadar zor olduğunu bir kere daha öğretti.
Kuran tahir olmamak diyor kuranın kullandığı tahir olmamak durumunu geleneksel öğretiye göre şekillenmiş düşünce sistemi murdar pis vb gibi kavramlarla özdeştiriyor.Geleneğe göre şekillenmiş yorumlar havada uçuşuyor.
Bencede bu başlık kapatılsın çünkü iyice kısır döngüye girdi.Herkes anladığı gibi amel etsin.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Savana ve Akik Kardeşin sorularına Safbilgi Kardeş yanıt vermiş. Ben de yeniden yanıt verip benzer şeyleri yazarak benzer yanıtlara sebebiyet vermemek, aynı tekrara girmemek adına, müsadenizle cevap vermeyeyim.
Sonuç şu ki, herkes fikrini Kuran'a dayandırıyor, ben hiçkimseyi gelenekçilikle suçlamıyorum. Tartışma adabını aşacak ifadeler kullandıysam şimdi ve önceki forumda, lütfen affedin. Allah'a emanet olun.
Bakara 222:” Ve yes'eluneke anilmehıyd kul huve ezen fa'tezilün nisae fiylmehıydı ve la takrabuhünne hatta yathürne, feizâ tetahherne fe'tuhünne min haysü emerakümullah innAllahe yuhıbbut tevvabiyne ve yuhıbbul mütetahhiriyn;”
“Sana ay başı/adet halinden sorarlar. De ki: “O bir eza’dır. Hayızlı iken kadınlardan uzaklaşın ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah’ın emrettiği yerden onlara varın”. Muhakkak ki Allah çokça tevbe edenleri sever, çokça temizlenenleri sever.”
Ayette hayd (âdet) durumunda sadece bir tek yasak getirilmektedir; o da kadının kendisine değil, onunla ilişkide bulunmak isteyen kocasınadır.
Kocasına, adetli hanımı ile ilişkide bulunmaması, çünkü bu eylemin, kadına eziyet vereceği buyuruluyor.
“De ki: 'O eziyettir'.":
Ezâ, eziyet veren bir hastalık mânâsına gelebileceği gibi, insanı tiksindiren pislik anlamına da gelir. Yani hayız, kadına eziyet veren, sizi de tiksindiren bir haldir. Bu halde bulunan kadınla münâsebetten uzak durunuz.
Haricilerin şu görüşünü de çok sevdim:
"lamestümün” sadece erkeğin kadına dokunmasıdır. Erkeğin abdesti bozulur, kadınınki bozulmaz. (Hariciler bu görüştedir.)
Selam dostlar,
Oldukça uzayan bu konu hakkında epey açıklama yapılmış.Ama Savana kardeş hala ikna olamamış.Oysa ayetleri yerli yerinde kullanıp başka bir ayetteki açık hükme aykırı olmadıkça oradaki açık hüküm neyse ona uygun davranmak en önemlisidir.
Evet,onun sorusu da önemlidir ama kıyaslamalar yaparak insana yeni yasaklamalar getirmekte doğru değildir.Zaten toplum katmanında ve geleneksel anlayışta epey kalabalık olan yasaklara yenilerini getirmek yerine,sorgulama ve en uygun olanına ulaşma çabamızı köreltmeden bu konularda ayet ne diyorsa ona uygun hareket etmenin daha sağlıklı olacağını düşünüyorum vesselam.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
vakit harcayıp, emek verdiğiniz cevabi yazınız için teşekkür ederim. bu forumda konu ile ilgili yazılmış olan yazıları defalarca okudum. ve son olarak , sizin bu konuda söylemiş olduklarınızın Kur'an'a daha çok muvafık düştüğü konusunda bende bir kanaat oluştu.konunun daha fazla uzamasını bende istemiyorum. Değerli Savana Kardeş'tende ,Sizden' de , konuya katkısı olan diğer Değerli Kardeşlerimizdende Yüce Allah Razı olsun. ( bundan daha önemli ve güzel bir şey var mıdır?)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma