Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Yukarıdaki vermiş olduğun ayeti tane tane inceliyelim, Ay başı halindeyken kadınlarla yaklaşmak yasaklanmıştır, ne zamana kadar, temizleninceye kadar değilmi, burada anlaştıkmı, sanırım evet, peki namaz kıla bilmenin hükümlerinden en başında geleni nedir abdest almak, peki abdestle ilgili ayeti incelediğimiz zaman sıralamalardan biride cunüplük halinden sonra abdestlenmek, peki cunüplük halinin oluşmasının en başta gelen şartı nedir, cinsel ilişki, şimdi sorarım sana, ay başı halinde cinsel ilişkiye mani olan hal, nasıl olurda namaza mani olmaz. Umarım anlatabilmişimdir.
Hem sonra Hz.Aişe anamızdan bu konuda gelen rivayetlerde sahihdir.
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Katılma Tarihi: 18 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
2 gündür takip ediyorum forumdaki bu konuyu. benim vardığım sonuçta, kur'an-ı kerimde "kadınların hayızlıyken cünub sayılacağına dair" hiçbir delilin bulunmadığı. Bu derece önemli bir husus es geçilmiş olamaz, mümkün değil. çok açık ve net bir dille belirtilirdi bu. kadınlar hayızlıyken cünub sayılırlar, sakın ola ki namaza yaklaşmasınlar şeklinde. sarhoşken yaklaşmamayı bile söylemiş bunu mu söylemeyecek. Bir de şunu düşünelim diyelim ki hayızlı kadın namazına devam ediyor, günah işlemiş olabilir mi? neden işlemiş olsun ki? açıkta ve gizlide herşeyi bilen yüce Rabbimizin kadınlara verdiği bu son derece doğal ve biyolojik halin namaza ve birtakım ibadetlere de engel olacağı görüşünü zamanında kim hangi niyetle ortaya atmış bilemem. Eğer kılınırsa günah işlenmiş olmaz ama ya bile bile, boştan yere terk ediliyorsa...?
Katılma Tarihi: 26 aralik 2006 Yer: Almanya Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam, ayetlerin kesin ve apacik oldugu halde bu tartismalar neden diye kendime soru sormakdan acizim.gercek sudur ki bir aytein tam aciklayabiliryorsan cikar ortaya konusursun.Aksi takdirde susar ve daha bilgili Din .Prof. Arapcayi türkceyi anadili gibi bilene sorarsin,diye düsünüyorum,ki insanlar beserdir. bir de su var O zamanin insanlarinin, yani Pergamber efendimizin öldükten sonra 300-500 seneler sonraki ayet konumunda anlayis farklaridir bunlar. Allah diyor ben ayetlerimi apacik indirdim,sizler diyorsunuz, yok efendim, su da buda olabilirmi. bence bukadar tartismaya gerek yok, isin ehline sormak gerek. Ben bu gibi konularda Diyanet isleri sorumlu.ciksanlar ortaya gercekleri yazsinlar. karisiklik ortadan kalksin.Yanli ve yanliz Kurani kerimden aciklayarak. Selam,Allah bizleri dogru yoldan ayirmamasini temenni ederim.
Katılma Tarihi: 18 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Diyanet İşleri Başkanlığımız Hanefi mezhebine yönelik açıklamalar yapıyor. Çünkü halkımızın büyük çoğunluğu hanefi Türkiye'de. Çoğu bunun farkında olmasa bile:) dolayısıyla Diyanet'ten tarafsız yansız salt Kur'ana dayalı bir açıklama beklemek doğru olmaz.
2 gündür takip ediyorum forumdaki bu konuyu. benim vardığım sonuçta, kur'an-ı kerimde "kadınların hayızlıyken cünub sayılacağına dair" hiçbir delilin bulunmadığı. Bu derece önemli bir husus es geçilmiş olamaz, mümkün değil. çok açık ve net bir dille belirtilirdi bu. kadınlar hayızlıyken cünub sayılırlar, sakın ola ki namaza yaklaşmasınlar şeklinde. sarhoşken yaklaşmamayı bile söylemiş bunu mu söylemeyecek. Bir de şunu düşünelim diyelim ki hayızlı kadın namazına devam ediyor, günah işlemiş olabilir mi? neden işlemiş olsun ki? açıkta ve gizlide herşeyi bilen yüce Rabbimizin kadınlara verdiği bu son derece doğal ve biyolojik halin namaza ve birtakım ibadetlere de engel olacağı görüşünü zamanında kim hangi niyetle ortaya atmış bilemem. Eğer kılınırsa günah işlenmiş olmaz ama ya bile bile, boştan yere terk ediliyorsa...?
ALLAH RAZI OLSUN ARKADAŞIM GABRİEL ALLAH İLMİMİZİ ARTIRSIN İNŞALLAH DOGRU YOLDAN AYIRMAZIN BİZLERİ
Katılma Tarihi: 28 mart 2006 Yer: United States Gönderilenler: 150
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Aliye Yazdı:
2 gündür takip ediyorum forumdaki bu konuyu. benim vardığım sonuçta, kur'an-ı kerimde "kadınların hayızlıyken cünub sayılacağına dair" hiçbir delilin bulunmadığı. Bu derece önemli bir husus es geçilmiş olamaz, mümkün değil. çok açık ve net bir dille belirtilirdi bu. kadınlar hayızlıyken cünub sayılırlar, sakın ola ki namaza yaklaşmasınlar şeklinde. sarhoşken yaklaşmamayı bile söylemiş bunu mu söylemeyecek. Bir de şunu düşünelim diyelim ki hayızlı kadın namazına devam ediyor, günah işlemiş olabilir mi? neden işlemiş olsun ki? açıkta ve gizlide herşeyi bilen yüce Rabbimizin kadınlara verdiği bu son derece doğal ve biyolojik halin namaza ve birtakım ibadetlere de engel olacağı görüşünü zamanında kim hangi niyetle ortaya atmış bilemem. Eğer kılınırsa günah işlenmiş olmaz ama ya bile bile, boştan yere terk ediliyorsa...?
ALLAH RAZI OLSUN ARKADAŞIM GABRİEL ALLAH İLMİMİZİ ARTIRSIN İNŞALLAH DOGRU YOLDAN AYIRMAZIN BİZLERİ
Hayızlı kadınların namaz kılamayacağı cünüp sayıldığı için değil tahir/temiz olmadıkları için söylendi.
Cünüplük cinsel ilişkiye girmek veya ihtilam olmak vb durumlarda oluşan haldir.Kısacası cinsel ilişkide bulunmuşluk hali cünüplüktür.Cinsel ilişkide bulunmuşluk hali namaz kılmaya engel değildir.cünüp kimse namaz kılar, kılıyorda.Ama nasıl kılıyor? gusledip yıkanıp tahir olduktan sonra
Allah kuranda cinsel ilişkide bulunmuşluk hali TAHİR OLMAMAK tır diye öğretiyor.Ve bu halden kurtulmanın yolunu yıkanmak /gusletmek olarak gösteriyor.Yıkandıktan sonra kişinin cinsel ilişkide bulunmuş olduğu gerçeği değişmez peki değişen nedir?Değişen içinde bulunan durumun tahir/ temiz hale getirilmesidir.O halde bu temizlik manen temizliktir.Namazı kılmaya engel olan manen temiz olmamaktır.
Allah bakara 222de hayızlı kadında tahir değildir demiştir.Demekki o kadınında tahir olması için gusletmesi gerekli.Gusledip tahir/temiz olmadan namaz kılınamadığına göre o kadın namaz kılamaz.
Selametle
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 18 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
savana diyor ki:
"Değişen içinde bulunan durumun tahir/ temiz hale getirilmesidir.O halde bu temizlik manen temizliktir.Namazı kılmaya engel olan manen temiz olmamaktır."
öyleyse kadınlar Allah'ın onlara doğal ve biyolojik olarak verdiği bu "eza halini" manen pis olarak mı görmelidirler?
benim mantığım ayetlerde gördüklerim eşliğinde şunu söylüyor: (yani ben aklın mantığın yolu birdir ve Allah daima bizler için herşeyin en güzelini doğrusunu ister diye düşünerek):
Bence cinsel ilişkiye girmek hem fiziksel hem de ruhsal bir kirlilik yaratabilir. Şöyle ki: fiziksel olarak erkekten ve kadından gelen sıvılar söz konusu. Affınıza sığınarak söylüyorum bu sıvıların da ötesinde fiziksel bir hareketlilik söz konusu. Çıplak tenlerin birbirine değmesi vs. yani kolaylıkla fiziksel açıdan cinsel ilişkide bulunmuş kişinin kirli olduğunu söyleyebiliriz.
Bunun bir de manevi yanı var elbette ki: cinsel arzu yani şehvet dediğimiz duyguların dorukta olduğu, aklımıza uhrevi şeylerin gelmediği bir haldir cinsellik. Şehvet dolu dünyevi bir duygudur kısacası. Dolayısıyla bu aktivitede bulunduktan sonra hem fiziksel HEM DE RUHSAL açıdan bir arınmaya tabi olmamız gerekiyor. Cinselilişki sonrası hemen Allah'ın huzuruna çıkabilecek temizliği ve ruhsal dinginliği huzuru bulabilirmiyiz acaba???
mantığım ayetleri bu konuda destekliyor. Kadınların hayız hali konusuna gelince; elimizdeki bakara suresi 2/222'de söz ediliyor bu özel durumdan sadece. Hepimiz biliyoruz ki:
Elmalılı Hamdi Yazır
222-Sana kadınların aybaşı adetlerinden soruyorlar. De ki: "O, bir eziyettir. Onun için adet günlerinde kadınlardan çekilin ve temizleninceye kadar onlarla cinsel ilişkide bulunmayın. İyice temizlendikleri vakit, Allah'ın emrettiği yerden onlara varın. Allah, çok tevbe edenleri de sever çok temizlenenleri de sever.
Süleyman Ateş
222. Sana adet görmeden soruyorlar. De ki: "O eziyettir." Adet halinde kadınlardan çekilin, temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman Allah'ın emrettiği yerden onlara varın. Allah tevbe edenleri sever, temizlenenleri sever.
Yaşar Nuri Öztürk
222 Sana âdet halini de sorarlar. De ki: "O, insana rahatsızlık veren bir haldir. Hayızlı oldukları sırada kadınlardan uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah'ın emrettiği yerden onlara gidin." Şu bir gerçek ki Allah, çok tövbe edenleri sever, iyice temizlenenleri de sever.
elimde konularına göre ayrılmış çok güzel bir kaynak var. prof.dr. Ömer Dumlu'nun meali. Bu konuda cinsellik /karı-koca ilişkisi kısmında geçiyor. Yani sadece cinsellikteki temizlikle alakalı bir durum olduğu ortada.
Rabbimiz sürekli aklınızı işletin demiyor mu? Benim mantığıma hiç uymuyor adet halindeyken KİRLİ konumda olacağım. Çünkü bu asla benim elimde olan bir durum değil. Allah beni kendinden men ederek beni PİS statüsüne ne diye koysun? Bu benim için biyolojik bir olay sadece hem de günlerce süren. Ben bunu bir ceza olarak algılarım. Erkeklere göre de kadının dini eksiktir vs. gibi söylemlerin taraftarı olamam. Zamanında ortaya atılan çıkarcı mezhepler kadını hep güçsüz görmüşlerdir.
eğer ortaya bu tip fikirler atan kişiler olmasaydı sadece kur'an okunduğunda zoraki bi şekilde "kadınlar hayızlıyken tahir değildir" gibi bir sonuca varılamazdı. Buna çok eminim. Sadece bir defa geleneklerden bağımsız ve korkusuzca kitabımızı okursak ve aklımızı işleterek anlarsak ozaman doğru yolu buluruz.
Katılma Tarihi: 18 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
SAVANA diyor ki:
"Hayızlı kadınların namaz kılamayacağı cünüp sayıldığı için değil tahir/temiz olmadıkları için söylendi."
işte bu nokta en önemlisi bence Savana. ortak bir yere varmaya çok yaklaştığımız an şuandır işte.
2/222'de kadınların adet döneminde temiz olmadıklarını şurdan anlıyorsun değil mi:
"...O, bir eziyettir. Onun için adet günlerinde kadınlardan çekilin ve temizleninceye kadar onlarla cinsel ilişkide bulunmayın. İyice temizlendikleri vakit, Allah'ın emrettiği yerden onlara varın..."
"temizleninceye kadar ve temzilendikleri vakit" ifadeleri evet dediğin şeyi düşündürtüyor.
ancak abdestle ilgili bir ayet var elimizde açıkça değil mi. bunu çokça tartıştık. ezberledik hatta hangi durumlarda namaz için abdest alınması gerektiğini.
şimdi bana söyler misin: tahir olmadığınızda/temiz olmadığınızda mutlaka abdest alın.
yani böyle genel bir ifade var mı? eger varsa bu bir karışıklık yaratmaz mı? Ben hangi halde pisim hangi halde temizim? Herkes kendi kafasına göre pismiyim şuan yoksa temizmiyim gibi sorular sorardı kendine. Çok koşturdum terledim belki leş gibi ter kokuyorum bence ozaman ben pisimdir. Ama din apayrı bir olay. Demiyorki pis kokuyorsan abdest al. Cinsel ilişkiden sonra, tuvaletten gelince diyor.
nisa 4/43 ile maide 5/6yı bu bakış açısıyla bir kez daha okuyalım. Cünupken + diğer saydığı durumlar varsa namazdan önce abdest almalıyız.
Bu konuya inanmam çok zamanımı aldı diyebilirim. Çünkü geçmiş alışkanlıklardan kurtulmak din gibi çok önemli ve dogmatik bir konuda çok zor oluyor. Kendime sordum dedim ki: madem bu ayetlerde böyle birşey yoktu ozaman kadının hayızlı iken namaz kılamayacağı nerden çıktı? kim çıkardı bunu?
gene olarak düşünürsek günümüzde islamiyeti öyle karmaşık zor ve içinden çıkılmaz bir hale getirmişler ki. Kendi kendilerine bir sürü ilaveler yapmışlar her alanda. Özellikle de eski zamanlarda kadınlarla ilgili ayetlerde çok değişik uygulamaların yapıldığını düşünüyorum. Eskiden kadın bizim kadar özgür değildi. Sizce o devirde yaşasaydık kaçımız özgürce elimize Kur'anı alıp okuyacak aklımızı işleterek ne yapacagımıza karar verecektik. İşte bazı kişilerin önümüze hazır sundukları sebebiyle bu karmaşalar yaşanıyor. Lütfen dikkat edin özellikle de kadınlarla ilgili konularda. Başörtüsü meselesi de buna bir örnektir bence. İslamı yaşadığını iddia eden ülkelerde bir düşünsenize kadınların kara çarşaflar ardında sokaklara dökülüp hayızlıyken ben istediğim ibadeti yaparım karışmayın dediğini. Bunun günahını o dönemlerinde namaz kılmayan kadınlar değil ayetleri böyle kendi çıkarlarınca değiştiren kişiler çekecektir. ama günümüzde artık herşey çok farklı. Özgürce düşünüp sorgulayabiliyoruz. Hz Muhammed'in hadislerini bile değişikliğe uğratmış olabileceklerini düşündüğüm bir zihniyet varken ortada Kur'andan başka neye sarılabilirim?
Son olarak şunu demek istiyorum ben elimde olmayan bir biyolojik durumdan dolayı Allah'ın beni kirli sayacağını ve beni kendinden bir süre men edeceğini hiç sanmıyorum. Bu bana mantıkdışı geliyor. Eğer size Allah'ın belli dönemlerde sizi men edecği size sırt çevireceği aklınıza yatıyorsa tamam hayızlıyken uzak durun. (bazı mezhepler camiye giremez kur'ana el sürülemez hatta kadının hayızlıyken kestiği yenmez derecede saçmalamışlardır. bunu da düşünün) Ama eğer Allah'ın sizi her daim huzurunda kabul edeceğini düşünüyorsanız (çünkü adet görmeyi siz kasıtlı gerçekleştirmiyorsunuz yada cinsellik gibi şehvete düşmüyorsunuz o durumda bilakis daha aciz oluyorsunuz) işte ozaman ibadetlerinize gönül rahatlığıyla devam edin. 2/222de Allah kadınları korumak için erkekleri uyarıyor. İbadetine karışmıyor kadının. Ona açıkça bir söz söyleyip uzak dur Ben'den namazdan uzak dur sana günah var demiyor. Kadınları konrumak amaçlı erkekleri uyarıyor. O dönemde kadınları rahat bırakın çünkü ben onlara böylesi bir hal verdim. O hal bitip temizlenince birlikte olunuz diyor.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma