HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayızlıyken neden namaz kılınmasın? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Aliye
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Aliye



Yukarda ki ayetlerden anlaşıldığı gibi, Kuran,da hiçbir şeyi eksik bırakmadığını, her şeyi açık seçik anlattığını görüyoruz. Bütün bu ayetleri incelediğimizde, şunu çok iyi anlamalıyız ki,

Allah mesajında her şeyi açık açık ve ayrıntılı olarak beyan etmiş, helalı ve haramı yalnız kendisinin emredeceğini defa at kereler bildirmiştir.

İşte bu ve buna benzer Kur�an�i ilkelere dayanarak ve bu paralelden yola çıkarak, yarın Rabbimin huzuruna çıktığımızda, Kur�an�da hayızlı iken namaz kılmayın, oruç tutmayın, Kur�an,a dokunmayın, diye bir ayet yokken neye dayanıp bu ibadetleri terk ettin? Sorusuna ne cevap veririz diye düşündüm ve tutarlı bir yanıt bulamadım ve ibadetlerimi yapmaya karar verdim.



Çünkü benim Rabbim inancımdan dolayı ibadet ettiğime, neden ibadet ettin diye hesaba çekmez, ama koymadığı bir yasaktan dolayı, böyle bir haram olmadığı halde, neden kendinize ibadetleri men ettiniz diye hesaba çeker.



Değerli kardeşlerim ALLAH her şeyi bildirdi de, bu çok önemli konuyu haşa unuttu mu yoksa?. Haşa ALLAH eksik ve noksan sıfatlardan münezzehtir.

ALLAH RAZI OLSUN DOST 1 KARDEŞİMDEN COK GÜZEL ACIKLAMIŞSIN ALLAH DOGRU YOLDAN AYIRMASIN BİZLERİ HAKKINIZI HELAL EDİN ALLAHA EMANET OLALIM İNŞAALLAH SELAMETLE KALIN

Yukarı dön Göster Aliye's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Aliye
 
Aliye
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Aliye

MERHABALAR

2/Bakara 222 Sana, kadınların aybaşı hali hakkında da sorarlar, de ki: "O bir ezadır". Aybaşı halinde iken kadınlardan el çekin, temizlenmelerine kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman, Allah'ın size buyurduğu yoldan yaklaşın. Allah şüphesiz daima tövbe edenleri sever, temizlenenleri de sever
ALLAHIN SELAMI ÜZERİNİZE OLSUN ALLAHA EMANET OLALIM İNŞALLAH
Yukarı dön Göster Aliye's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Aliye
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

Selam Gabriel kardeş

Kadınları konrumak amaçlı erkekleri uyarıyor. O dönemde kadınları rahat bırakın çünkü ben onlara böylesi bir hal verdim. O hal bitip temizlenince birlikte olunuz diyor.(gabriel yazdı)

 

 

O hal  bitince ,temizlenince....Üzerinde biraz düşünelim.Benim yada başkasının kişisel görüşüne ,yorumuna göre değil kuran öğretisine göre tahir olmak kavramını anlamak zorundayız

İş benim kişisel görüşüme bırakılsaydı ben regli halinde kadının tahir olmaması diye bişey olamaz,,,, kadın regliyken ne fiziksel ne de manen temiz/tahir değildir  demezdim.Yada cinsel ilişkide bulunmuşluk hali tahir olmamak hali değildir gusle gerekte yok derdim.Ama işte bizim düşüncelerimize göre yada fikirlerimize bırakılmamış ve tahir olmayı kuran açıklamış.Hangi hallerde tahir değilsin , ayetlerle anlatmış.O halde bize düşen ayetlerde anlatılana uymak.

Bu konuda düşülen hata şu ;cünüplük yani cinsel ilişkide bulunmuşluk hali için kuranda kullanılan tahir olmamak öğretisini  fiziksel anlamda tahir olmamak ve bu yüzden yıkanıp fiziksel temizlik olarak anlamak.Aynı mantığı hayızlı durum içinde işletip hayız halindeki tahir olmamak söylemi  fiziksel olarak temiz olmamak o nedenle Allah kadınlara cinsel ilşkiye girmemiyin demiş şeklinde yorum getirmek.

 

İki farklı durum var biri cünüplük hali diğeri hayız hali

Her iki hal içinde Allah bu haller tahir olmamaktır şeklinde ayetlerde bildirmiş

 

Cünüplük halini tahir olmamak olarak kabul edip namazdan önce gusledenler bunu neden yapıyorlar cünüp halde olmak fiziksel olarak temiz olmamak mı ki o yüzden yıkanıp temizleniyorlar?

Temiz olmayan temizlenmesi istenen o organlarmı yoksa kişinin içinde bulunduğu durum hal mi?

Kadın tahir oluncaya kadar ifadesinden o halin yani hayız halinin bitimini anlıyorsunuz değilmi? işte o halin bitimi tahir olabileceği zamanıda işaret ediyor.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Rabbimiz sürekli aklınızı işletin demiyor mu? Benim mantığıma hiç uymuyor adet halindeyken KİRLİ konumda olacağım. Çünkü bu asla benim elimde olan bir durum değil. Allah beni kendinden men ederek beni PİS statüsüne ne diye koysun? Bu benim için biyolojik bir olay sadece hem de günlerce süren. Ben bunu bir ceza olarak algılarım. Erkeklere göre de kadının dini eksiktir vs. gibi söylemlerin taraftarı olamam. Zamanında ortaya atılan çıkarcı mezhepler kadını hep güçsüz görmüşlerdir. (gabriel yazdı)

Selam tekrar

Adet halini tahir olmamak olarak anlayıp bu halde cinsel ilişkiye girmemeyi peki mantığınız neden kabul ediyor?Ayette öyle belirtilmiş diye dimi?

Bakın adet gören kadın ne manen nede madden PİS değildir önce bunda bir anlaşalım.Ayette anlatılan İÇİNDE BULUNULAN DURUMUN SÜRECİN artık nasıl adlandırırsanız..tahir olmadığı..

Hayız hali beli bir süreç alan durumdur bu zaman dilimi içinde o kadın hayızlıdır ve bu zaman dilimi bittiğinde o kadının içinde bulunduğu durumda birtmiş olur.Ayettede onlar tahir olup iyice temizleninceye kadar ifadesiyle anlatılanda hayız halinin bitimidir.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

Koşullanmalardan uzak, temiz bir akılla düşünebilme dileğiyle…

 

 

9/103

Onların mallarından sadaka al, bununla onları temizlemiş, arındırmış olursun. Onlara dua et. Doğrusu, senin duan, onlar için 'bir sükûnet ve huzurdur.' Allah işitendir, bilendir.

 

8/11

O zaman sizi, Allah'tan bir güven olmak üzere hafif bir uyku bürüyordu; sizi onunla temizlemek, şeytanın pisliğini sizden gidermek, kalplerinizi birbirine bağlamak, ayaklarınızı sağlam bastırmak için üzerinize gökten bir su indiriyordu.

 

3/55

Allâh demişti ki: "Ey Îsâ, ben senin canını alacağım, seni bana yükselteceğim, seni inkâr edenlerden temizleyeceğim ve sana uyanları kıyâmet gününe kadar inkâr edenlerin üstünde tutacağım. Sonra dönüşünüz bana olacaktır. Ayrılığa düştüğünüz şeyler hakkında aranızda ben hükmedeceğim."

 

9/108

Orada asla namaza durma, tâ ilk günden takvâ üzere kurulan mescid, elbette içinde namaza durmana daha uygundur. Onda temizlenmeyi seven erkekler vardır. Allâh da temizlenenleri sever.

 

74/4 Elbiseni temizle.  22/26 Bir zamanlar Kâbe'nin yerini İbrahim'e şu şekilde hazırlamıştık: Sakın bana hiçbir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, orada (kıyama) duranlar, ruku edenler ve secdeye varanlar için evimi tertemiz et.

 

2/125

Hatırla o zamanı ki, biz Beytullah'ı insanlar için sevap kazanmaya yönelik bir toplantı yeri ve güvenli bir sığınak yaptık. Siz de İbrahim'in makamından bir dua yeri edinin. İbrahim ve İsmail'e şu sözü ulaştırmıştık; "Tavaf edenler, kendini ibadete verenler, rükû-secde edenler için evimi temizleyin!"

 

27/56

Kavminin cevabı sadece şöyle demek oldu: "Lût âilesini kentinizden çıkarın, çünkü onlar temiz kalmak isteyen kimselermiş(!)"

 

56/77-79

Muhakkak ki o, elbette bir kerîm Kur'an'dır. Bir mahfûz kitaptadır. Ona, temizlenip-arınmış olanlardan başkası dokunamaz.

 

3/15

De ki: "Bu sayılanlardan daha iyisini size haber vereyim mi? Sakınıp korunanlar için, Rableri katında, altlarından nehirler akan, içinde sürekli kalacakları cennetler, tertemiz eşler ve Allah'tan bir hoşnutluk olacaktır. Allah, kulları en iyi biçimde görmektedir."

 

98/2

Allah tarafından gönderilen, tertemiz sayfalar okuyan bir resul gelinceye dek.

 

33/33

Evlerinizde de vakarlı oturun. İlk cahiliye teşhirciliği gibi kendinizi teşhir etmeyin. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve resulüne itaat edin. Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam bir biçimde temizlemek istiyor.

Ayetler çoğaltılabilir…

 

Yukarıda tahur/tetahhur  kelimesini geçtiği bazı ayetler var. Ayetler ışığında şunu rahatlıkla söyleyebilirz ki: Temiz olmak kavramı soyut bir temizlik. 33/33 de kir/pislik(rics)  kavramının yaklaşık olarak karşıt kelimesi olarak kullanılmış, tetahhur ifadesi.

 

2/222 de

Sana 'kadınların aybaşı halini' sorarlar. De ki: "O, bir rahatsızlık (eza)dır. Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve temizlenmelerine kadar onlara (cinsel anlamda) yaklaşmayın. Temizlendiklerinde, Allah'ın size emrettiği yerden onlara gidin. Şüphesiz Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever."

 

Bayanın temizlenmesi; adet halinin bitmesi. Kişinin adet hali bittiğinde temizlenmiş olur. Bu kelime, bu ayette önceki ayetlerde kullanıldığı anlamlar da kullanılmamış.

 

Ayetin sonunda “Allah temizlenenleri sever” ifadesinde temizlenme kelimesi, diğer ayetlerde anladığımız gibi soyut bir temizlik. Çünkü Allah bizlere bir yasak koymuş. Nedir o yasak? Regli halindeyken cinsel ilişkiye girmeyin ve Allahın emrettiği yerden onlara gidin. Bu yasağa uymak temizlenme(soyut) yolunda atılan bir adımdır. Çünkü Allahın emirlerine uyuyorsun.

 

“Allah temizlenenleri sever” ifadesine bakarak, temizlenmeme durumu nasıl olur diye sorsam… Cevabım: “Allah’In yasaklarını yasak bilmemek, şeytanın pisliğinden uzak durmamak” olur, diğer ayetleri de hatırlayarak.

 

“temzilenmelerine(regli halinin bitimine) kadar onlara yaklaşmayın”. burada regli olan bayanın temiz ya da pis olmasından bahsedilmiyor. Ayetin başında regli durumunun/sürecinin  eza(rahatsızlık) olduğu söyleniyor. sadece regli olayının bitimine temizlenmek  deniliyor. Buradan kesin olarak anlayabileceğimiz şu: regli olayının bitimi temizlenmektir. Başka bir ayette regliyle ilgili bilgi yoktur. Tathir kelimesinin regli konusunda kullanılma şeklini sadece bu ayette görmekteyiz. Ve bu ayetten kesin olarak söyleyebileceğim tek şey: regli halinin bitiminin temizlenme(thr) olarak ifade edildiği.

 

regli süreci, temiz olmama/pis hal durumu mudur?

İşte ben bunu kesin olarak söyleyemiyorum. Neden? Kişinin Tahir olmama durumu; pisliklere yakın, doğrulardan uzak olma, Allah’ın ayetlerine uymama durumudur. Bundan eminim. Ayetler ışığında bunu söyleyebiliyorum.

 

Regli halinin bitimi, tathir kelimesiyle ifade edildiği için, regli sürecini tathir olmama olarak tanımla ihtiyacı neden? “Peki öyle demeyeyim de ne diyeyim?” dediğini duyabiliyorum :)  Regli süreci bir eza dır diyebiliriz.

 

“Tathir olmamak nedir?” diye sorsalar. Bu konuda ayetlere baksam. İlk vereceğim cevap “Şeytanın pisliklerine yakın olmak, Allahın yasaklarını dikkate almamak” olur.

 

 

5/6

Ey inananlar, namaza dur(mak iste)diğiniz zaman yıkayın: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerizi; meshedin: başlarınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz tam temizlenin. Hasta, yahut yolcu iseniz, yahut biriniz tuvaletten gelmişse, ya da kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz toprağa teyemmüm edin; ondan yüzlerinize ve ellerinize sürün. Allâh size güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve size olan ni'metini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz.

 

“fakat sizi temizlemek ve…” soyut bir temizlik olduğu anlaşılıyor.

 

“Eğer cünüp iseniz tam temizlenin” namaz kılmak için…

 

Temizlenmek ifadesinden yola çıkarak konuya yaklaşalım:

Burada tathir kelimesinin iki anlamını da düşünelim.

 

Biri kişinin iradesinde olan Allah’In yasaklarına uyarak temizlenme gayreti.  

Diğeri kişinin iradesinde olmayan, biyolojik olan akıntının durması.

 

4/43

(NİSA suresi 43. ayet) Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın.

 

Cunup ifadesinden yola çıkarak konuya yaklaşalım:

Cunup iken, namaz kılmadan önce bizden istenen iki şey var. 5/6Temizlenmek(thr) ve 4/43gusl(yıkanmak)

 

 

 

 

 



__________________
Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

2/222 de

Sana 'kadınların aybaşı halini' sorarlar. De ki: "O, bir rahatsızlık (eza)dır. Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve temizlenmelerine kadar onlara (cinsel anlamda) yaklaşmayın. Temizlendiklerinde, Allah'ın size emrettiği yerden onlara gidin. Şüphesiz Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever."


Bayanın temizlenmesi; adet halinin bitmesi. Kişinin adet hali bittiğinde temizlenmiş olur. Bu kelime, bu ayette önceki ayetlerde kullanıldığı anlamlar da kullanılmamış.


Ayetin sonunda “Allah temizlenenleri sever” ifadesinde temizlenme kelimesi, diğer ayetlerde anladığımız gibi soyut bir temizlik. Çünkü Allah bizlere bir yasak koymuş. Nedir o yasak? Regli halindeyken cinsel ilişkiye girmeyin ve Allahın emrettiği yerden onlara gidin. Bu yasağa uymak temizlenme(soyut) yolunda atılan bir adımdır. Çünkü Allahın emirlerine uyuyorsun.


“Allah temizlenenleri sever” ifadesine bakarak, temizlenmeme durumu nasıl olur diye sorsam… Cevabım: “Allah’In yasaklarını yasak bilmemek, şeytanın pisliğinden uzak durmamak” olur, diğer ayetleri de hatırlayarak.


“temzilenmelerine(regli halinin bitimine) kadar onlara yaklaşmayın”. burada regli olan bayanın temiz ya da pis olmasından bahsedilmiyor. Ayetin başında regli durumunun/sürecinin  eza(rahatsızlık) olduğu söyleniyor. sadece regli olayının bitimine temizlenmek  deniliyor. Buradan kesin olarak anlayabileceğimiz şu: regli olayının bitimi temizlenmektir. Başka bir ayette regliyle ilgili bilgi yoktur. Tathir kelimesinin regli konusunda kullanılma şeklini sadece bu ayette görmekteyiz. Ve bu ayetten kesin olarak söyleyebileceğim tek şey: regli halinin bitiminin temizlenme(thr) olarak ifade edildiği.

regli süreci, temiz olmama/pis hal durumu mudur?


İşte ben bunu kesin olarak söyleyemiyorum. Neden? Kişinin Tahir olmama durumu; pisliklere yakın, doğrulardan uzak olma, Allah’ın ayetlerine uymama durumudur. Bundan eminim. Ayetler ışığında bunu söyleyebiliyorum. abcdf yazdı(abcdf yazdı)

 

Selam abcdf

Üzerinde uzun uzun düşünülüp anlaşılması gereken değişik bir bakış açısıyla konuyu ele almışınız.Bu konuda farklı bir pencere açtınız ve o pencereden baktığımızda bakalım ne sonuca varacağız...

 

Ayetin sonunda “Allah temizlenenleri sever” ifadesinde temizlenme kelimesi, diğer ayetlerde anladığımız gibi soyut bir temizlik. Çünkü Allah bizlere bir yasak koymuş. Nedir o yasak? Regli halindeyken cinsel ilişkiye girmeyin ve Allahın emrettiği yerden onlara gidin. Bu yasağa uymak temizlenme(soyut) yolunda atılan bir adımdır. Çünkü Allahın emirlerine uyuyorsun.(abcdf yazdı)

 

Bu anlayışın tam olarak yerine oturabilmesi için cevaplanması gereken soru şu

 

Kadın hayızlıyken cinsel ilişkiden uzak durarak Allahın emrini yerine getirmiş olduğu için temizlenmiş oluyor ,yani arınmış oluyor.Tamam oldukca akla yatkın ve ayetin sonundaki Allah tevbe edenleri ve temizlenenleri sever anlatımıyla örtüşüyor.Ancak cinsel ilişkide bulunmamak emri sadece kadına verilmiyor erkeğe de veriyor.Yani kadın hayızlıyken erkekte cinsel ilişki talebinde bulunmayarak , karısından uzak durarak bu emre uyuyor o halde bu emre uymuş olmaktan dolayı erkekte temizlenmiş\arınmış olma adına adım atmıştır.Peki ayette ONLAR TEMİZLENİNCEYE kadar ifadesiyle sadece temizlenen taraf, emre uyan taraf kadınmış gibi bir anlatım olsun?

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

bakara222 deki onlar tahir oluncaya ifadesini hayızıın bitip sona ermesi olarak anlayan kişilerin cevaplaması gereken soru da şu ;

Allah bakara 222de  sadece kadınların hayız halinin bitip sona ermesini kasıt etmiş olsaydı ;tahir oluncaya ifadesini kulllanmayıp ,ONLAR HAYIZDAN KESİLİNCEYE yada  HAYIZLARI BİTİNCEye kadar  ifadesini neden kullanmamış?

 

Orada tahir oluncaya ifadesi kullanılarak kadının içinde bulunduğu hayız durumunun tahir olmadığını vurgulamak istemiş olamazmı?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Gabriel
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Gabriel

selam herkese

Savana'nın en son demiş olduklarına bence Arapça tercümanlardan ancak tatmin edici ve gerçek bir cevap verilebilir.

Açıkçası kelimeler ışığında çeviriler, mealler incelendiğine tam olarak ne sonuca varacağız ben de çok merak ediyorum. Arapça diline hakim kişiler yorum yada açıklamada bulunursa ben de çok mutlu olurum. Baştan sona meal işinin içinde olan kişiler ancak bunu yanıtlayabilir.

saygılar.



__________________
"Sığınırım ben, insanların Rabbine. İnsanların yöneticisine;İnsanların ilahına;O sinsi vesvesecinin şerrinden."
Yukarı dön Göster Gabriel's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Gabriel
 
Aliye
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Aliye

MERHABALAR

Gabriel YAZDI:
Açıkçası kelimeler ışığında çeviriler, mealler incelendiğine tam olarak ne sonuca varacağız ben de çok merak ediyorum. Arapça diline hakim kişiler yorum yada açıklamada bulunursa ben de çok mutlu olurum. Baştan sona meal işinin içinde olan kişiler ancak bunu yanıtlayabilir.

BU KONUYU EN İYİ ŞEKİLDE ACIK VE NET OLARAK VERMİŞLER SATEN SADECE BAKIŞ ACIMIZI DEGİŞTİRELİM BU KONUYU BAŞTAN 1 Cİ VE 2 Cİ SAYFALARDAKİNİ OKU OKUMANI RICA EDYİYORUM ORDA GERCEGİ GÖRECEKSİN VE MUTLU OLURSUN EMİNİM SAYGILAR

Yukarı dön Göster Aliye's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Aliye
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam,

Bakara 222'nin sonundaki temizlenme, Maide 6'nın sonundaki temizlenme gibi manevi anlamdadır diye düşünüyorum. ABCDF'nin açıkladığı gibi,Allah'ın yasaklarına uyarak temizlenmek. Malları infakla arınmak gibi mesela.

Abdest ayetlerinde cünüplük için tam temizlenin ve gusledin şeklinde iki ifade var. Benim bundan anladığım, buradaki temizlenmek gusletmek/yıkanmak anlamında kullanılmış. Aynı olayın iki ayrı açıklanma biçimi verilmiş olabilir. Maddi temizlik yani.

Cünüpken yıkanmanın maddi eylemi vücudun temizlenmesidir.

Allahın bu emrini yerine getirince de manevi anlamda temizlenmeye/arınmaya yönelmiş olursun. Allah temizlenenleri sever anlamında.

Yıkanıp namaz kılarsın ve Allahın emrini yerine getirmiş manevi temizliğe yönelmiş olursun. Bu niyeti taşımadan, maddi temizlik için cünüplükten sonra yıkananlar da var,bunlar manen temizlenmiş olurlar mı, buna yönelmiş olurlar mı? Bence hayır. Yıkanmak yıkanmaktır.

Bakara 222 deki ..onlar temizleninceye kadar... ifadesi, hayızdan iyice temizlenmek anlamında bence. Hayız maddi bir hadise,akıntı haliyse, Akıntının son bulması da temizlenmektir. Kadın temizlenene kadar cinsel ilişki yasağına uyan karı koca da , Allah'ın yasağına uydukları,sınırları korudukları için manevi temizliğe yönelmiş olurlar.

Cünüplük için gusletmek=temizlenmek emri var, bunu yaparak namaz kılan Maide 6'nın sonundaki gibi manevi temizliğe yönelmiş olur.

Hayız halinde de temizlenmek=akıntının tam bitimi emri var, cinsel ilişki için bunu bekleyen 222'nin sonundaki gibi manevi temizliğe yönelmiş olur.

Anlayabildiklerim bunlar.

Saygıyla.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 

<< Önceki Sayfa 30 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats