Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Kadın hayızlıyken cinsel ilişkiden uzak durarak Allahın emrini yerine getirmiş olduğu için temizlenmiş oluyor ,yani arınmış oluyor.Tamam oldukca akla yatkın ve ayetin sonundaki Allah tevbe edenleri ve temizlenenleri sever anlatımıyla örtüşüyor.Ancak cinsel ilişkide bulunmamak emri sadece kadına verilmiyor erkeğe de veriyor.Yani kadın hayızlıyken erkekte cinsel ilişki talebinde bulunmayarak , karısından uzak durarak bu emre uyuyor o halde bu emre uymuş olmaktan dolayı erkekte temizlenmiş\arınmış olma adına adım atmıştır.Peki ayette ONLAR TEMİZLENİNCEYE kadar ifadesiyle sadece temizlenen taraf, emre uyan taraf kadınmış gibi bir anlatım olsun? Savana yazdı
Sanırım sorun kalın puntolarla yazmış olduğum temizlenmek ifadesini soyut almanızdan kaynaklanıyor.
2/222 Sana 'kadınların aybaşı halini' sorarlar. De ki: "O, bir rahatsızlık (eza)dır. Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve temizlenmelerine kadar onlara (cinsel anlamda) yaklaşmayın. Temizlendiklerinde, Allah'ın size emrettiği yerden onlara gidin. Şüphesiz Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever."(Ali Bulaç)
2/222 Sana aybaşı halini sorarlar, De ki: "O bir rahatsızlıktır. Aybaşı halinde olan kadınlarla cinsel ilişkiye girmeyin ve ondan kurtuluncaya kadar onlara yaklaşmayın. Kurtuldukları zaman ALLAH'ın size uygun gördüğü yerden onlarla cinsel ilişkide bulunun. ALLAH yönelenleri sever, arınanları sever." (Edip Yüksel)
bakara222 deki onlar tahir oluncaya ifadesini hayızıın bitip sona ermesi olarak anlayan kişilerin cevaplaması gereken soru da şu ;
Allah bakara 222de sadece kadınların hayız halinin bitip sona ermesini kasıt etmiş olsaydı ;tahir oluncaya ifadesini kulllanmayıp ,ONLAR HAYIZDAN KESİLİNCEYE yada HAYIZLARI BİTİNCEye kadar ifadesini neden kullanmamış?
Orada tahir oluncaya ifadesi kullanılarak kadının içinde bulunduğu hayız durumunun tahir olmadığını vurgulamak istemiş olamazmı? Savana yazdı
Bilemiyorum, ince bir nokta, neden öyle kullanılmamışta böyle kullanılmış sorusu. bu sorunun cevabından emin olmak kolay değil… Eğer dediğiniz gibi düşünürsem(hayız durumunun tahir olmadığının vurgulanması), bu durumda başka bir sorunun cevabından emin olmam gerek. O da şu: Sonu yasaklamaya varabilecek bir konuda, olabilirlik ihtimali ya da vurgu yapılıyor düşüncesi üzerine inanç inşa etmek doğru bir yöntem mi?
selam ile,
__________________ Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Selam Nisa 43 süresini iyice anlamak lazim,gerekir diye düsünüyorum "yolculuk hali müstesna"yani yolda cünüp olursan,namaz vakti girmisse kilarsin,ama ilk firsatta temizlenmen gerekir,ya teyemmüm ile güls etmen, mümkünse.bence bu drum,otobüs,Ucak,tren,vs.yolculuklari gib meseleler den icab eder,ki simdiki zamanda,ucagin icinde guls abdesti alman mümkün degil ve diger yolcu araclarinda,belli bir zamanlarda durmaksizin. kadinin hayzli hali,namaz kilmamaya bir nedeni yok. sadece Sarhos iken ,ne dedigini bilmiyorsan, namaza yaklasma diye bir anlam cikardim, kendi, görüsüm bu. Uzun uzun düsüdündükten sonra. Egerki yanlis düsüncelerim varsa,Allahin affina siginirim. En dogrusunu Allah bilir. Bizler elimizden geleni yapmaya calisalim. Bir ayeti defalarca okuyup anlamaya calisalim, anlayamiyorsak, Ehline danisalim.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
bakara222 deki onlar tahir oluncaya ifadesini hayızıın bitip sona ermesi olarak anlayan kişilerin cevaplaması gereken soru da şu ;
Allah bakara 222de sadece kadınların hayız halinin bitip sona ermesini kasıt etmiş olsaydı ;tahir oluncaya ifadesini kulllanmayıp ,ONLAR HAYIZDAN KESİLİNCEYE yada HAYIZLARI BİTİNCEye kadar ifadesini neden kullanmamış?
Orada tahir oluncaya ifadesi kullanılarak kadının içinde bulunduğu hayız durumunun tahir olmadığını vurgulamak istemiş olamazmı? Savana yazdı
Bilemiyorum, ince bir nokta, neden öyle kullanılmamışta böyle kullanılmış sorusu. bu sorunun cevabından emin olmak kolay değil… Eğer dediğiniz gibi düşünürsem(hayız durumunun tahir olmadığının vurgulanması), bu durumda başka bir sorunun cevabından emin olmam gerek. O da şu: Sonu yasaklamaya varabilecek bir konuda, olabilirlik ihtimali(vurgu yapılıyor düşüncesi) üzerine inanç inşa etmek doğru bir yöntem mi?
Selam
Tahir oluncaya kadar ifadesi kadınların adetinin bitip kesilmesi şeklinde anlamak ta olabilirliktir. bu şekilde anlayanların vardığı sonuçtur.Ve bu sonuca göre kadının hayızlı olma hali tahirdir bu haldeyken namaz kılabilir deniliyor.Olabilirlikten yola çıkıp hüküm veriliyor.
Benim bakara 222yi anlayışım şu şekilde
hayızlı kadınlarla hayızlıyken cinsel ilişkide bulunmayın .Onlar tahir olduğunda yani hayızılı olmak durumları\halleri sona erip (gusledip) (tahir olduğunda) temizlendiğinde artık onlarla cinsel ilişkide bulunabilirsiniz.
Hayızlı kadınla ilişkiye girmeyin !emrinden anlaşılan hayızın ilk günü ilişkiye girmeyin mi ki hayızın bitip sona ermesini akıntının bitmesini tahir olmakla belirtsin Allah bize orada.
Hayızlı kadınla ilişkiye girmeyin emrinden kadının hayızı bitince ilişkiye gireceğini zaten bu cümleyi okuyan herkes anlar.Bu nedenledir ki hayızları bitince onlara yaklaşın yerine onlar tahir olduklarında ifadesini kullanıp hayızlı olmak HALİ nin manen tahir olmadığını bize vurgulamıştır.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Allah ayetlerinde bir şeyi demek istmek istemez DER
hayızlıyken tahir oluncaya kadar, DEmek ,hayızlı olma hali tahir olmamak demektir.
Hayır! orada Allah ,kadının hayız halinin bitip akıntının sona erip kadının organlarının temizlenmesini demiştir demek ,Allah demiştir değil ,demek istemiştir demektir.Çünkü Allah hayızlıyken onlarla ilişkiye girmeyin diyerek zaten bunların hepsini demiştir.Hayızlı kadınla ilişkide bulunmayın demek kadının hayızı bittikten sonra onlarla ilişkiye girin demektir.
Tahir olmamak halinden kurtulmanın yolunu gusl etmek olarak göstermiştir
o halde tahir olmayan durumda bulunan , gusledecek
merhabalar şunu soruyorum sizlere bir gün bir cocuk geldi evinize siz odadan ayrılmak zorunda kaldınız o cocuk kuranı yerinden almış yere koymuş neyse cocukta giti evine tek başınızasınız kuran da yerde ama adetlisiniz abdesiniz yok hemende kuran nı yerden almalısınız nasıl olcak kendi başınızasınız kimse yok. buna bir cvp verirmisiniz . saygıylar
Katılma Tarihi: 18 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Savana diyorsun ki "Allah birşeyi demek istemez direk der" diyorsun. Haklısın ancak benim ana dilim Arapça değil. Bu konumdayken elimdeki çevirilere nekadar güvenebilirim ki? Ben de dilbilimi okudum. Gerçi alanım ingilizce ama sonuçta çeviribilim okudum ve bunun çok ince bir iş olduğunun farkındayım. Çeviride kayıplar kaçınılmazıdr, bunu söylemeliyim.
eğer adet halini bir "hastalık hali" olarak değerlendirirsek peki nasıl olacak?böyle değerlendirmemiz de gayet mümkün. çünkü "o bir rahatsızlıktır" şeklinde çevrilen ayetler de var mesela. hastayken bile namaz kılmak yasak değil. hastayken bile kılabilirsin deniliyor. öyleyse?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
hayızlı olmak kadının hasta olması değil aksine sağlıklı olduğunun göstergesidir.Eğer bir kadın hayızdan kesilmişse ya hamiledir ,ya menepoza girmiştir yada bir takım sağlık nedenlerinden dolayı bu durum meydana gelmiştir.Hayız periyotlar halinde olan ve bu şeklide gerçekleşmesi gereken biyolojik olaydır.Kadının bedeninde sağlığında meydana gelen bozulmanın göstergesi değildir.Bu nedenle hayız hastalık olarak adlandırılamaz.Ancak hayız gören kadın bu durumda kendini rahatsız olarak hissedeblir kimilerinde bu rahatsızlık eza derecesinde ağır seyreder.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
222. Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: “O bir ezadır (rahatsızlıktır). Ay halinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şüphesiz Allah çok tövbe edenleri sever, çok temizlenenleri sever.” (diyanet meali)
222. Sana âdet halini de sorarlar. De ki: "O, insana rahatsızlık veren bir haldir. Hayızlı oldukları sırada kadınlardan uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah'ın emrettiği yerden onlara gidin." Şu bir gerçek ki Allah, çok tövbe edenleri sever, iyice temizlenenleri de sever.(yaşar nuri meali)
Selam
iki farklı mealde altı çizili uzak durun ve yaklaşmayın cinsel ilişkide bulunmayın demektir.
Kadın hayızlıyken onlarla cinsel ilişkide bulunmayın...kadının akıntısı bitip sona erinca kadının organı temizleninceye kadar kadınlarla cinsel ilişkide bulunmayın.
işte bu ayet böyle anlaşılmalıdır hayızlı olmak tahir olmamak değildir hayız hali gusl gerektirmez diyen arkadaşların iddiası.
hayır;
kadın hayızlıyken cinsel ilişkiye girmeyin demek o kadınla hayızı bittiğinde cinsel ilişkiye girebilirsin demektir.Hayızın ifade ettiği bir süreç vardır bu süreç içinde akıntısı olur, bu süreç bittiğinde zaten akıntısıda kesilir.Hayızlıyken söylemi bunların hepsini anlatır.
Hayızlıyken onlardan uzak durunl"la zaten onların hayız hali sona erince onlarla birlikte olabilirsiniz denmiştir.Onlar tamizleninceye kadar ifadesi kadının hayızlı olma sürecde içinde bulunduğu durumun tahir olmadığının vurgulanmasıdır.onlar temizlendiğinde(gusl ettiğinde) onlarla cinsel ilişkide bulunabilirsin denmiştir.
Doktora giden bir kadına doktor;riskli gebelik taşıyorsun hamileliğin boyunca ağır bişey kaldırmayacaksın dediğinde ;O kadın doktora yani doğurana kadar mı kaldırmayayım diye sorar mı? sormaz.Birine hayızlıyken cinsel ilişkide bulunma diye söylendiğinde o kadın yani akıntımın bitip sona ermesine kadar mı ?diye sormaz.
Allah Sorulmasına gerek kalmayan bir anlatımı kullandıktan sonra aynı şeyi tekrar farklı şekilde anlatır mı? Demekki Allahın bize bu ayette tahir oluncaya kadar söylemini onun bize söylediği gibi anlayacağız Hayızlı kadının içinde bulduğu hal tahir değildir.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 28 mart 2006 Yer: United States Gönderilenler: 150
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Namaz kilmadan once sartlari Allah ortaya koyuyor.
Maide 6” Ya eyyühellezine amenu iza kuntüm iles salati fağsilu vücuheküm ve eydiyeküm ilel merafiki vemsehu bi ruusiküm ve ercüleküm ilel ka'beyn ve in küntüm cünüben fettahheru ve in küntüm merda ev ala seferin ev cae ehadüm minküm minel ğaiti ev lamestümün nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saiydan tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydiküm minh ma yüridüllahü li yec'ale aleyküm min haraciv ve lakiy yüridü li yütahhiraküm ve li yütimme ni'metehu aleyküm lealleküm teşkürun”
Ey iman edenler, namaza kalkacağınız vakit, yüzlerinizi, dirseklere kadar; ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshadip topuklara kadar ayaklarınızı (yıkayın). Eğer cünüpseniz tastamam yıkanın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz veya biriniz hacet yerinden gelmişse ya da kadınlara dokunmuş olup da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin, niyetle o topraktan ellerinize ve yüzlerinize sürün. Allah'ın muradı sizi sıkıntıya koşmak değildir; fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz.
Ikincisi Allah bize hangi durumlarda namaza yaklasmamiz gerektigini soyluyor.
Nisa 43 Ya eyyühellezine amenu la takrabus salate ve entüm sükara hatta ta'lemu ma tekulune ve la cünüben illa abiri sebilin hatta tağtesiluv ve in küntüm merda ev ala seferin ev cae ehadüm minküm minel ğaiti ev lamestümün nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saiyden tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydiküm innellahe kane afüvven ğafura
Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur, veya yolculukta bulunursanız veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince veya cinsî münasebette bulunup, su da bulamazsanız o zaman tertemiz bir toprak ile teyemmüm edin. Niyetle yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz ki Allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.
Hangi durumlarda namaza yaklasilmaz tekrar bakalim.
Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın.
Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın
Ayete dikkat edelim 3 sart hayizli iken yaklsamayin diye bir emir yok. Birinci sart var ikinci sart var. ucuncu HAYIZLI olamama sarti yok.
Namazin hangi durumlarda kilinmayacagina dair bu ayetde HAYIZLI olma hali yokdur. Apacik olan Allahin ayetlerinde olmayan bir yasak konusunda manevi temizlik anlamina gelebilen bi kelimeye dayanarak yasak getirmek ne kadar dogru.
Allah hangi durumlarda namaza yaklasmayin ayetinde hayizli iken NAMAZA yaklasmayin diye bir emir vermemis. Biz boyle bir emir var derken dikkat etmeliyiz.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma