HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Başörtüsü Konusunda Son Söz: Kesin Emir Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
onyedi
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ekim 2006
Yer: Scotland
Gönderilenler: 28
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı onyedi

الْخَمْرِ/خُمُرِ

HaMR/HuMur :

2:219 “Sana ‘HaMR’dan/ يَسْأَلُ 08;نَكَ عَنِ الْخَمْر ve kumardan sorarlar: "O ikisinde büyük bir günah ve insanlar için yararlar var; ancak günahları yararlarından daha büyüktür," de.”

5:90 “Ey İnananlar!, HaMR/ الْخَمْر 15;, kumar, kutsal taş, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.”

5:91 “Şeytan, HaMR’la/ الْخَمْر 15;, kumarla aranıza düşmanlık ve kin sokmak, sizi Allah'ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçiyorsunuz değil mi?”

12:36 “Onunla birlikte hapishaneye iki genç adam da girdi. Onlardan biri: "(Rüyamda) kendimi HaMR yaparken gördüm,/ أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْرًا " dedi. Diğeri: "Ben de başımın üzerinde ekmek taşırken kendimi gördüm, onu kuşlar yiyordu. Bunların yorumunu bize bildir. Seni iyilerden görüyoruz."

12:41 "Hapishane arkadaşlarım, biriniz efendisine HaMR sunacak/ فَيَسْقِ 10; رَبَّهُ خَمْرًا, diğeriniz ise çarmıha gerilecek ve kuşlar onun başından yiyecek. Sorduğunuz iş çözülmüştür."

47:15 “Erdemlilere söz verilen cennetin örneği şudur: İçinde arı sudan ırmaklar, tadı bozulmayan sütten ırmaklar, içenlere lezzet veren HaMR’dan oluşan ırmaklar/ أَنْهَار 12; مِّنْ خَمْر süzme baldan ırmaklar vardır. Onlar için orada her türlü ürün ve Rab'lerinden bir bağışlanma vardır. Bunların durumu, ateşte sürekli kalan ve bağırsaklarını yırtan kaynar bir sudan içirilen kimselerin durumu gibi olur mu?”


Hamr, Hımar kelimesiyle birlikte geçen kelimeler:

Meysir/kumar: 2:219, 5:90,91 

A’siru/sıkmak,: 12:36, diğer: 12:49 (mahsulleri sıkmak), 103:1 (Asr), 2:266 (kasırga), 78:14 (yağmur bulutları)

feYesqiy/sulamak,içirmek: 12:41, diğer: 28:23(2),24,25, 76:21, 2:71, 47:15,88:5,13:4,14:16, 77:27,15:22,72:16,16:66,23:21,25:49,2:60,7:160,91:13,9:19,12 ,70

“enharun min HaMRin lezzetin lişaribiyn: 47:15

ŞaRiBiyn:    16:66,37:46

ŞaRiBun:     56:54-55

24:31 “HıMaRlarını göğüslerinin üzerine kapasınlar/örtsünler”

  وَلْيَضْ 85;ِبْنَ بِخُمُرِ 07;ِنَّ عَلَى جُيُوبِه 16;نَّ


HaMR/HıMaR kavramın anlam alanı:

HaMR: Büyük günah olan, insanlar için yararı olan ancak günahı yararlarından daha büyük olan, şeytan işi bir pislik, Şeytan’ın bu şey’le/içecekle aramıza düşmanlık ve kin sokar, bizi Allah'ı anmaktan, namazdan alıkoyduğu, yapılan, sunulan, cennette içenlere lezzet veren bu şeyden/içecekten oluşan ırmaklar

-HaMR nasıl bir şeydir?

İçenlere lezzet veren, sıkılarak elde edilen bir içecek.

-Kelimenin anlamı şarap/içecek kelimesinde belirginleşiyor. HaMR’a içecek dersek ki öyledir.

-Nasıl bir içecektir?

-Sarhoşluk veren bir ŞaRaB mı?

-Yoksa meŞRuBat türü bir şey mi?

 

cevaplar verilebilir..


HaMR: Şeytan işi bir pislik, Şeytan’ın bu içecekle aramıza düşmanlık ve kin sokar, bizi Allah'ı anmaktan, namazdan alıkoyar. Zararı, yararlarından daha büyük olan HaMR MeŞRuBat türü alkolsüz içeceklerden olamaz. Düşmanlık ve kin, Allah’ı anmaktan alıkoyması, namazdan alıkoyması ve nedendiğinin bilinememesi(4:43). HaMR kelimesinin sarhoşluk veren/zihni/aklı etkileyen bir içecek olduğunu daha da belirginleştirmektedir. O halde şunu söyleye biliriz. “HaMR: Sarhoşluk veren, zihni ve aklı etkileyen meyveleri sıkarak (suyunu çıkarıp mayalayarak (HaMuR) elde edilen bir içecektir.”


 HaMR, HıMaR ilişkisi:

-Sarhoşluk veren içecekle (HaMR) kadınların göğüsleri/CuYuB üzerini bürüyen, kapayan şeyin (HıMaR/HuMuR) ortak noktası/ilişkisi nedir?

- Bu iki kelime neden aynı yeri (baş/kafa/zihin/akl) örtmek için kullanılmaktadır.?

- Kelimenin "herhangi bir örtü" anlamı mı? "baş/kafa/zihin/akl örten" anlamı mı baskındır?

 

cevaplar verilebilir..


Her iki kelimenin ortak ilişkisi baş/kafa/zihin/akl ile ilintilidir. Bu kelimenin ‘Baş/kafa/zihin/akl' örtüsü anlamında Tarihsel uygulamalarda bunu desteklemektedir. Bundan sonra herhangi bir sözlük/lugat kitabından yola çıkılarak, HıMaR kelimesine “herhangi bir örtü” anlamı vererek “Kur’an’ı Kerim’de baş örtüsü yoktur” sonucuna varılmasını ilkeli bulmamaktayız. Bize göre HıMaR ve HaMR  kelimesinin ‘Baş/kafa/zihin/akl' örten, bürüyen anlamı temel anlamıdır. Çünkü HıMaR başı/kafayı örter, HaMR, aklı/zihni örter. Şarap, alkol aklı/zihni bütünüyle bürüyüp kapladığına göre, aynı kökten olan HıMaR da kadının baş/kafa kısmını bürür/kaplar.

Saygılarımla..

Selametle  Hanif Kardeşlerim....



__________________
Kur'anı anlamada çok ciddi problemlerimiz var!!!
Yukarı dön Göster onyedi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: onyedi
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ben kendi adıma söyledim: Nûr 31'deki HMR, başörtüsüdür çünkü göğüs yırtmacının üstüne vuruluyor. Göğüs yırtmacına en yakın örtü odur.

Tamam, sarık ta "hmr"dır ama insan, göğüs yırtmacının üstüne bir erkeğin sarığını vurmaz; kendi başında zaten var olan başörtüsünü vurur.

Sorun bu değil. Sorun göğüs yırtmacının örtülmesinden neyin kastedildiğidir.

Ya kadına ait alımlı bir vücut parçasıdır kastedilen ya da altın zincir adındaki ziynet. İnanan kadın göğsünü kapatacak ya da altın zincir adındaki ziynetini.

Tesettürcülerin iddiası o ki kastedilen, vücut parçasıdır. Yani Allah, "İnanan kadın göğsünü kapatsın!" diyor. Ve iddianın gerekçesi: çünkü kadının orası şehvet uyandırır; alımlıdır (Edip Yüksel).

Sorun işte bu. Sorun "hmr"ın genel olarak her hangi bir örtü ya da özel olarak başörtüsü olmasında değil. Sorun Allah'ın "Örtün!" dediği her ne ise onu illa istisnasıyla "Açın!" demesinde:

İlla ma meleket eyman ühünne. İlla 't tabi'ıyne gayri ûli'l ırbeti mine'r ricâl. İlla tıfli'l 'lezîne lem yazharû alâ avrâti'n nisâ.

Ne demek?

Tesettürcü iddiaya göre kadın, göğüslerini yani memelerini ellerinin altındaki erkek kölelerine açabilir; bunda sakınca yok! 

Kendisine tâbi ihtiyaçsız erkeklere açılabilir; örneğin Hatice, memelerini kendisine tâbi ihtiyaçsız bir erkek olan Muhammed'e açabilir.

Kadınların müstehcen yerlerinden anlamıyan çocuklara açabilir.

Fuhuşa varan uygunsuz hal işte bu. Allah bunu mu kastediyor sahiden? Kadın elin adamlarına memelerini ya da vücudunun şehvet uyandıran yerlerini örneğin saç şehvet uyandırdığına göre saçını açabilir mi; sakınca yok mu bunda?

Onyedi kardeşim, gidin o saygıdeğer hocanıza söyleyin. "HMR"nin başörtüsü olduğunu ispat gibi abes işlerle uğraşacağına bu sorunun cevabını versin.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

Selam Onyedi,

"Her iki kelimenin ortak ilişkisi baş/kafa/zihin/akl ile ilintilidir. Bu kelimenin ‘Baş/kafa/zihin/akl' örtüsü anlamında Tarihsel uygulamalarda bunu desteklemektedir."

Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar.

Cümlede esas anlatılanın, göğüs yırtmacının(cuyub) kapatılması..

Ne ile kapatılacak? Hmr ile.

Hamırı vurgu yoluyla başörtüsü olarak anlamak, hadi öyle anladık diyelim ve devamında bu cümleden saçın örtülmesi anlamını çıkarmak zorlama gibi...

Cümlede öncelikli söyleneni farkedelim derim.

Mesela

*Ahmet bugün okula gitti. / Ahmet okula bugün  gitti. 

*Parayı Mehmeten başkasına verme. / Parayı Mehmete ver.

*Şu kişilere iyilik yapın. / Şu kişilere iyilik yapmanızda sakınca yoktur.

Demek istediğim şu: Hmr kelimesini başörtüsü olarak alsak bile, "Allah saçlarımızı örtmeyi emrediyor bu kesin emir" diyemeyiz. Çünkü cümlede anlatılan cuyup bölgesinin örtülmesi gerektiği. Örtülmesi istenen yer göğüs yırtmacı.

selam ile  

 



__________________
Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Göğüs yırtmacını kapatmak için neden başörtüsü gereksin ki? Ya uygun bir elbise giyersin yada şalını omzuna atarsın.Arapça bilgim sıfır ama ayette özellikle "başörtüsü" denmişse daha farklı bir yorum getirilmeli diye düşünüyorum.Bu haliyle çıkarılan anlam oldukça sığ kalıyor bence..

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

Selam;

Zann da bulunacağım ama bu sadece benim fikrim..Yanlışım varsa affedilmeyi umarım.

Kuranda bahsi geçen "Başörtüsü" kelimesi burda nesnel olarak değil,fiil olarak kullanılmış.O devirde kadınların giyim kuşam adetlerine göre kullanılmış.O devire bakarsanız kadınların giysileri üst üste bikaç parçadan oluşuyor.Arabistan ikliminin sıcak olması nedeniyle erkekler ve kadınlar açık renkte giysiler giyiyolar.Güneşten korunmak için.Kadınlar özellikle süslü ve gösterişli kıyafetler giyiyolar.Yüzlerini boyuyolar bazı boya maddeleri ile.Takıp takıştırmayı da seviyorlar..Ve adte göre elbiselerinin bir parçası olan başörtüsü var,Başlarından yere kadar uzanan.Şu anda Doğu illerimizde bulunan kadınların giyim tarzlarına çok benziyor.onlarda yüzlerini boyarlar halen.Gözlerine sürme çekerler.Sadece kadınlarda değil,erkeklerde de başörtüsü var o devirde.Bu bir gelenek.Müslümanlıktan önce de henüz putlara tapar iken de bu şekilde kadınların başörtüleri vardı..Kadınların yaşam biçimleri çok özgürdü.500 erkeğe kadar birlikte olabilme imkanları vardı.Kadın hamile kalınca hangi erkekten olduğunu bilemezdi doğal olarak.Hangini gösteriyor ise baba olarak,o babası kabul edilirdi.değerli takılar takmak çok moda idi.Ve o takıları çevreye göstermek kadınlar için çok yerinde bir davranış idi.Bu sebeple hırsızlık olayları çok olmuştu o devirde.Erkeklerin bu davranışlardan etkilenmemesi kadının göğüs gölgesinden etkilenmemesi yani bakmaması hemde hırsızlık vs.olayların olmaması için aslında Yüce rabbimiz sırf kadının korunması adına,kadını yücelterek başörtülerini göğüs hizzasına almalarını emretmiştir.Eğer Kuranı kerim o devirde değilde bu devirde hangi milete inmiş olsaydı o milletin yaşam tarzına,giyim tarzına uygun olarak bir başka şekilde ifade etmiş olurdu..Tıpkı Kuranı Kerimin açıkça anlaşılabilmesi için o yörenin konuşma dili olan Arap diliyle indirilmiş olması gibi.

 

 



__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 
oncebilgigerek
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 eylul 2006
Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı oncebilgigerek

Slm Şeyma

Kuran dönemsel olarak inmiş bir kitap olmadığından giyim ile ilgili tüm mümin kadınları bağlayan bir konunun açıklamasının dönemsel olarak olduğu açıklaması yanlıştır; çünkü ister o dönemde yaşayan olsun;ister gelecek donemler de yaşayacak kadınlar olsun Allah hepsinden aynı hasasiyeti göstereceği giyim tarzını benimsemelerini önermiştir. Hamr kelimesinin direkt olarak bir giysiyi, etiketi, modeli vermemesi bu kıyafet tarzını o döneme ait verildiğinden kaynaklanmamaktadır. Bazı toplumların yöresel kıyafetlerini, kulturlerinin sembolleri haline gelmiş motiflerinin dinsel olarak ozel bir etiket taşımasının önüne geçilmesi içindir. Ki bunu göz ardı edenler tarafından arap kıyafetleri : sarığı, cübbesi, şalvarı, çarşafı kutsallaştırılarak halk arasında dinin emriymiş gibi yüceleştirilmiştir tabiki Kur'an 'da Allah'ın bizden tam olarak neyi istediğini anlaşılmamasının sonucu olarak.

 Allah hiçbir milletin:dilini, rengini, kıyafetini kutsamamış sadece giysi konusunda ölçütü ortaya koymuştur. İster kapanması gereken yeri kulturel örtünüzle, ister elbiseyle  ya da başka bişeyle kapayın ama ölçütü yerine getirin.

(RÛM suresi 22. ayet)


Diyanet Çevirisi Göklerin ve yerin yaratılması, dillerinizin ve renklerinizin farklı olması da O’nun (varlığının ve kudretinin) delillerindendir. Şüphesiz bunda bilenler için elbette ibretler vardır.
S. Ateş O'nun âyetlerinden biri de göklerin ve yerin yaratılması, dillerinizin ve renklerinizin değişik olmasıdır. Şüphesiz bunda, bilenler için ibretler vardır.

 

(NÛR suresi 31. ayet)


Y.N. Öztürk Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!

 

 

Yukarı dön Göster oncebilgigerek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: oncebilgigerek
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Yaşar Nuri Öztürk'ün Nûr 31 çevirisi:

Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!

Bence mükemmele yakın bir çeviri bu. Ama kısımlar ve yerler kelimeleri hariç.

Dikkat edilirse bu iki kelime okuyana "ziynetler"i vücudun şehvet uyandıran yerleri, kısımları diye dayatıyor ve ayetin bütününde ziynetlerin takılar anlamında süs olarak sunulmuş olmasıyla çelişiyor.

Yaşar Nuri Öztürk tesettür konusunda görüşünü değiştirmiş biri. Ama kendisi bunun değişmek değil de gelişmek olduğunu söylüyorsa haklıdır. Çünkü yanlışını düzeltmiş aslında; yani gelişmiş.

"Kur'an'daki İslam"ın  1997 basımında Nûr 31'le ilgili olarak şunu söylüyor: Buradan çıkacak ilk buyruk, göğsün kapatılmasıdır. Başın örtülmesi de dolaylı olarak çıkarılabilir.  "İslam Nasıl Yozlaştırıldı"nın 2000 baskısında ise söylediği şudur: Başın-saçın kapatılmasına ilişkin bir emrin bu ayetten çıkarılması zorlama ile bile mümkün olamaz. Sünnetten de buna güvenilir bir kanıt yoktur.

Sevgi ile, Hasan Akçay

 

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats