Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam dost1 abi, inşallah iysinizdir, elinize ve yüreğinize sağlık, yazınızda düşündürücü iki nokta var şahsım adına, ilki, iblisin yaratılışla kafir oluşu, arapça dilbilgisi ile yaklaşmışsınız buna, yalnız, yaratılış ile kafir yaratmak sünnetullaha ne kadar uygun bu düşündürüyor beni,
ikincisi iblisin secde etmeyişi, ve meleklerden oluşu, şöyle düşünemezmiyiz, ademe önce ruh veriliyor, ruh verilen insanda zaten bir düşünme yetisi yok mu, ruhun verilmesi, halifeliğe atanması, irade verilmesi bunları hepsi dşünce yetisinin olması ile ilgil değil mi, ama bu insana secede emri veriliyor, ve iblis bu insana secde etmiyor, yani, ruh üfürülmüş bilgi verilmiş insana secde etmiyor, o zaman düşünce yetisi ile iblisi eşitlemek ne kadar uygun oluyor, Allah meleklere secde emri veriyor, iblis meleklerden, yıldırım gibi bir güç, yıldırımın kafir veya müslüman olması gibi bir şey olmaz mı iblisi kafir olarak yaratılmış olarak görürsek, yaratılışdan bahsederken, dileyerek veya dilemeyerek gelin denilen, gök var, güneş ve aya secde ettirilmesi var, iblis, melekler ve adem arasında ki sahneyi de böyle düşünemezmiyiz, Allah yeni programlarını yüklüyor meleklere, artık yeni görevleri adem'e o şerefli varlığa itaat, iblis de bir meleke fakat ademe itaat etmediği için kafir olmadı, ademle dialogundan önce de kafirdi, yaratılış olarak da kafir olaması düşündürücü, yaratılışından sonra secde etmemiş de olabilir, iblis herhangi bir meleke iken secde etmiyor, ve Allah ona müsade ediyor ademleri saptırması için, bu iş yapması için de insanın göğüslerini tesis ediyor, buna musa peygamberin şüphesiz ki nefis sürekli kötülüğe çağırır duasını hatırlayarak nefis diye bilirmiyiz, yasak ağaç zaten nefse hoş gelen bir şey, iblisin kandırması da nefse hoş gelen şeylerle, o zaman şu da gündeme gelir, ademe ruh üfürülümeden önce nefisi yok muydu, düşünce yetisi ruh ile alaklı ise, nefis de iblisin secde emeyişi ile başlıyor, ve iblis insan da nefis şekline geliyor, o zaman yartılış itibari ile insanın tertemiz olan bir fıtratı var yani, kötülüğe çağıran nefsi, yani iblisi yok, ondan temiz fıtrata dön emri geliyor, ama bu insana iblisin secde etmeyiş ve süre tanınması ile kötülüğe çağıran nefis de ekleniyor,,,,,,
biraz sesli düşündüm galiba, şöyle özetlemeye çalışayım,
adamlar var adamlar ruhla bilgi ile adem oluyor, düşünce yetileri ile, bu adamlara herşey itaat etmiş bir meleke hariç o da iblis bununla ona süre tanınıyor ve insanın benliğine kötülüğe çağıran nefis olarak yükleniyor, ve imtihan başlıyor, seçilen yer dünyada ki güzellik, çünkü, insan henüz kötülüğe çağıran nefisle mücadele etmedi ve yartılışı temiz, cennette kötülüğe çağıran nefse uyulması ve cennetlerinin zorluğa ve düşmalığa sebep olması,
selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Semazen yazdı.
Naci Bey.
Yanıldığınızın bir siz farkında değilsiniz! İnsanlığın ortak malı olarak değerlendirildiğinde eğriyle doğruyu birbirinden ayıran "ilim" diye birşey var..
Naci Çelik yazdı
Eğriyle doğruyu birbirinden ayıran Kur”an”dır.Çünkü Kur”an”ın bir adı da ilim”dir.Rivayetler ilim değil, yorumdr.Doğruda olabilir,yanlışta olabilir.
Semazen yazdı.
Belki, siz bilmiyorsunuz; fakat bu forumda vaktiyle benim "safsatacılar" diyerek tel'in ettiğim bir grup vardı.. Onların yazılarından anlaşılıyordu ki sizin kadar mürekkep yalamamışlardı... Safsatacıların cinneti yanında onlarla aşık atabilecek (!) yeni bir modelin zuhur edebileceğini pek beklemiyordum.. Ancak, bugün görüyoruz ki mürekkep yalayarak da safsata üretilebiliyormuş... :((
Naci Çelik Yzadı.
Semazen kardeş,çok merak ettim,sözünü ettiğin safsatacılar kim,onları tanımak isterim veya anlayışlarını bilmek isterim.
Semazen yazdı
Şimdi, bize cevaben kurduğunuz her bir cümleye mukabele etmek yerine (-ki bu biizniLLAH bizim için çocuk oyuncağı..) sizi kendi şerrinizden korumak ve başkalarını da sizin şerrinizden korumak maksadıyla 14 asır önce göklerde tescil edilmiş bir soruyu yöneltiyorum...
Diyorsunuz ki, "Zekeriyya Peygamber(a.s.) Meryem Anamızın babasıdır... Buna bağlı olarak Yahya isimli peygamber aslında İsâ'nın ta kendisidir"... (Aleyhime's-SELAM) Yâni, "Hz. İsa, Zekeriya Peygamberin torunudur.."... Öyle değil mi????
Naci Çelik YAZDI.
Tebrik ederim.Çok doğru anlamışsınız.
Semazen yazdı
Yanılgı içinde olduğunuzu söylediğim için yukarıda bana bunun nasıl anladığımı sormuştunuz.. "Vahiy mi aldın?" demiştiniz!!
Vahyi alan almış (SalâtüSelâm Olsun O'na) ve bize "eksiksiz" sunmuş.. İşte, "eksiksiz" olana dayanarak sizin yukarıda özetini sunduğum "samimi kanaatinizi" bir kalemde siliyorum... Aslında, 14 asır önce silen silmiş de lafın gelişi "siliyorum" diyoruz...
Âli İmran:37
"........... ve keffelahâ Zekeriyya......"
İmran, Zekeriyya ise ayrıca "Tekeffül" olur mu? Öyle ya çocuklar zâten ebeveynin doğal olarak sorumluluğu altında değil midir? "Tekeffül" ne demek?
Böyle soruyorum da siz lütfen bunu cevaplamayın.. Çünkü, hiçbir cevap bu uydurma meseleyi kurtaramayacak...
Âli İmran:44
Naci Çelik yazdı
Dostum,konuyla ilgili yorumlarımı içeren araştırmamı,bir,iki gün önce bu foruma astım.Belli ki,okumamışsın.Sorduğun sorunun cevapları orda var,ama ben senin için,tekrar yazacağım.Belki,kafan karışır da çalışmaya başlar.Çünkü,kafa karışmadan çalışmaz.
Sözünü ettiğin ayetin,baba Hz.Zekeriya İmrandan,bakıcı diye söz etmesinin hikmeti,daha doğmadan,kızları Meryemi,tam hür olarak Allah”a adamalarıdır.Meryemin hür olarak Allah”a adanması demek,ana babası dahil,Meryemin Allah”tan başka hiç kimseye karşı bir sorumluluğu yoktu demektir.Halbu ki,sıradan Müslümanların,Allah ile beraber, ebeveynlerine,akrabalarına,eş ve çocuklarına,yakın komşusuna,uzak komşusuna velhasıl bütün insanlara karşı belli sorumlulukları vardır.Hz.Zekeriya İmran,Meryemin biyolojik babası idi,ama Meryem”i Allah”a adadıkları için, onun üzerinde hiçbir ana babalık hakları yok idi.Çünkü Meryemi sadece Allah”a adamışlardı.Zaten Meryemin de babasına pek ihtiyacı yoktu.Zekeriya,yani babası Meryemin yanına her girdiğinde,onun yanında bir rızık bulurdu.Sözünü ettiğin ayetin,Allah”ın izni ve lutfuyla tefsiri budur.
Semazen yazdı.
".... ve mâ künte ledeyhim iz yülkûne eklâmehüm eyyühüm yükfülü MERYEM........"
Bakınız bu âyette de kef+fe+lam kökünden gelen 37. ayetteki kelimenin kendisinden türetildiği kök kelime var...
Soru şu..... Ne zamandan beri çocukların sorumluluğunu alacaklar, babaları dururken içlerinde babalarının da (Hz. Zekeriyya'nın Hz. Meryem'in babasıdır iddiası) bulunduğu bir grup insan arasında yapılan çekilişle (kur'a) belirleniyor.???
Naci Çelik yazdı.
Tebrik ederim.Çok kaliteli bir soru.Yahu sen,çok”ta boş biri değilsin galiba!Ama ihlas dolu bir Müslüman olduğuna inanıyorum.Önemli olan da bu,diğer tartıştığımız her şey,bana göre teferruattır.
“Bunlar sana vahyettiğimiz,görünmez alemin haberlerindendir.Meryem”e hangisi kefil olacak diye (kur”a) oklarını atarlarken,sen onların yanında değildin,birbirleri ile çekiştikleri zaman da sen yanlarında değildin”3/44
Senin dikkat çektiğin,benimde yukarıya verdiğim ayetlerin tasvir ettiği sahne,tekerrür ederken,Hz.Zekeriya bu dünyadan ayrılmıştı. Çünkü, Hz.İsa doğmuş ve böylece yeni bir peygamber gelmişti. Çünkü Sünnetullah gereği,ayni zaman ve ayni topluma,ayni anda iki peygamber gönderilmez,gönderilmemiştir.Sadece,Hz. Musa”nın mazeretinden dolayı,Kardeşi Hz.Harun,Musaya (vezir) yani yardımcı olarak görevlendirilmiştir.Yani birinci derece sorumluluk ve yetkinin Musa da olduğu açıkca vurgulanmıştır.Ayrica belirtmek lazım ki,bundan dolayı da,Yahya”nın,İsa”dan ayri bir peygamber olduğu düşünülemez. Eğer Yahya,bizzat Hz.Zekeriyanın eşinden doğma ayri bir peygamber idiyse ve Hz.İsa,Allah yolunda bana kimler yardım edecek dediğinde, nerede idi veya neden ortaya çıkmadı.Çünkü,iki ismin de ayni topluma gönderildiği açıkca anlaşılmaktadır.
Şimdi geçelim,yukarda verdiğim ayetin asıl tefsirine.Ancak,bu ayeti anlayabilmek için,daha doğrusu bu sahneyi okuyabilmek için,başka bir sahneyi görmemiz gerekir.
“(Meryem)Onu taşıyarak kavmine getirdi:Ey Meryem,dediler,sen tuhaf bir iş yaptın.Ey Harunun kız kardeşi,baban kötü bir adam değildi,annen de fahişe değildi.(Meryem) Çoçuğu gösterdi.Dediler ki:Beşikteki çocukla nasıl konuşuruz.(Çocuk) Ben Allah”ın kuluyum,dedi;(O) bana kitap verdi,beni peygamber yaptı… 19/27-30.”
Soru:Hz.Meryemi fahişelikle suçlayan muhatapları,beşikteki Hz.İsa konuşmaya başlayınca ne yaptılar?
El cevap:Hepsi,Meryemin masumiyetine ve İsa”nın peygamberliğine iman ettiler.Ve hepsi,Meryem ve oğlunun bakıcılığına gönüllü olarak ve hararetle talip oldular.İşte… o zaman Hz.Meryem kura çekimine baş vurulmasına karar verdi.Çünkü,onca gönüllü arasından birini tercih etmek,Meryemin asaletine ve zerafetine yakışmaz idi.
Sevgili dostum Semazen,bu aileyi,yani İmran ailesini çok iyi tanıdığıma inanıyorum.Öyle ki,bu aile ile ilgili ayetleri tefsir etmek için,inan en az 500 sayflık bir kitap yazabilirim.Sen dua et ki,bu aileyi hiç tanımıyorsun,çünkü bu aileyi ve bilhasa,Hz.Zekeriya ve karısının ölümünden sonraki hamile Meryem”i tanımak, insana çok büyük ızdırap veriyor.
Size,son olarak bir şey daha söyleyeceğim,kafan karışsın diye.
İmanından emin olduğun gibi emin ol ki,Hz.Meryem,Hz.Harun ve Hz.Musa,ayni anne babadan doğma, öz be öz kardeştirler
Selam ile.Naci ÇELİK
|
Yukarı dön |
|
|
dost1 Admin Group
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Aleyküm selam! Değerli malik bin nebi Kardeşim!
malik bin nebi Yazdı:
selam dost1 abi, inşallah iysinizdir, elinize ve yüreğinize sağlık, yazınızda düşündürücü iki nokta var şahsım adına, ilki, iblisin yaratılışla kafir oluşu, arapça dilbilgisi ile yaklaşmışsınız buna, yalnız, yaratılış ile kafir yaratmak sünnetullaha ne kadar uygun bu düşündürüyor beni,
ikincisi iblisin secde etmeyişi, ve meleklerden oluşu, şöyle düşünemezmiyiz, ademe önce ruh veriliyor, ruh verilen insanda zaten bir düşünme yetisi yok mu, ruhun verilmesi, halifeliğe atanması, irade verilmesi bunları hepsi dşünce yetisinin olması ile ilgil değil mi, ama bu insana secede emri veriliyor, ve iblis bu insana secde etmiyor, yani, ruh üfürülmüş bilgi verilmiş insana secde etmiyor, o zaman düşünce yetisi ile iblisi eşitlemek ne kadar uygun oluyor, Allah meleklere secde emri veriyor, iblis meleklerden, yıldırım gibi bir güç, yıldırımın kafir veya müslüman olması gibi bir şey olmaz mı iblisi kafir olarak yaratılmış olarak görürsek, yaratılışdan bahsederken, dileyerek veya dilemeyerek gelin denilen, gök var, güneş ve aya secde ettirilmesi var, iblis, melekler ve adem arasında ki sahneyi de böyle düşünemezmiyiz, Allah yeni programlarını yüklüyor meleklere, artık yeni görevleri adem'e o şerefli varlığa itaat, iblis de bir meleke fakat ademe itaat etmediği için kafir olmadı, ademle dialogundan önce de kafirdi, yaratılış olarak da kafir olaması düşündürücü, yaratılışından sonra secde etmemiş de olabilir, iblis herhangi bir meleke iken secde etmiyor, ve Allah ona müsade ediyor ademleri saptırması için, bu iş yapması için de insanın göğüslerini tesis ediyor, buna musa peygamberin şüphesiz ki nefis sürekli kötülüğe çağırır duasını hatırlayarak nefis diye bilirmiyiz, yasak ağaç zaten nefse hoş gelen bir şey, iblisin kandırması da nefse hoş gelen şeylerle, o zaman şu da gündeme gelir, ademe ruh üfürülümeden önce nefisi yok muydu, düşünce yetisi ruh ile alaklı ise, nefis de iblisin secde emeyişi ile başlıyor, ve iblis insan da nefis şekline geliyor, o zaman yartılış itibari ile insanın tertemiz olan bir fıtratı var yani, kötülüğe çağıran nefsi, yani iblisi yok, ondan temiz fıtrata dön emri geliyor, ama bu insana iblisin secde etmeyiş ve süre tanınması ile kötülüğe çağıran nefis de ekleniyor,,,,,,
biraz sesli düşündüm galiba, şöyle özetlemeye çalışayım,
adamlar var adamlar ruhla bilgi ile adem oluyor, düşünce yetileri ile, bu adamlara herşey itaat etmiş bir meleke hariç o da iblis bununla ona süre tanınıyor ve insanın benliğine kötülüğe çağıran nefis olarak yükleniyor, ve imtihan başlıyor, seçilen yer dünyada ki güzellik, çünkü, insan henüz kötülüğe çağıran nefisle mücadele etmedi ve yartılışı temiz, cennette kötülüğe çağıran nefse uyulması ve cennetlerinin zorluğa ve düşmalığa sebep olması,
selam ile
|
|
|
Allah Razı olsun! Sesli düşünerek bizleri de nasiplendirdin.
Düşünme eylemine aşağıdaki yazıyı da okuduktan sonra devam ederseniz sorularınızın kaybolacağı düşüncesindeyim.
“كافر kâfir” sözcüğünün ve buna bağlı olarak “كفر küfür” sözcüğünün hem sözlük hem de terim manalarını açmakta yarar görüyoruz.
“ كفر Küfür” sözcüğünün esas anlamı “örtmek” demektir. Arapça`da karanlığı ile her şeyi örttüğü için geceye “كافر kâfir (örten)” dendiği gibi erişilen nimetlere teşekkür etmeyerek yapılan nankörlüğe de “küfür” denir.
“كفر Küfür” sözcüğü terim olarak ise, “iman”ın zıddıdır, imansızlıktır. Yani Allah`ın varlığını ve birliğini, peygamberlik kurumunu ve peygamberleri, din gününü ve ahireti … inkâr etmek, bütün bunlara inanmamaktır.
“كافر Kâfir” sözcüğü, “كفر Kefere” fiilinin ism-i faili olup, sözlük anlamı olarak, “nimeti; örten, inkâr eden, nimete; nankörlük eden, uzak kalan, nimetten; kaçınan kimse” demektir.
“Kâfir” sözcüğünün terim olarak anlamı ise; “imanı olmayan, inkâr eden kimse” demektir
Kısaca ve özetle “كافر kâfir”; “küfür”ün failidir. Bu durumda asıl üzerinde durulması gereken sözcük, “ كفر küfür” olmaktadır.
Kur`an`da “كفر küfür” ve türevleri pek çok ayette geçmektedir. Ancak hemen belirtmek gerekir ki, İslâm`da iman konuları bir bütün teşkil ettiğinden, küfürü işleyip kâfir olmak için, Kur`an`da verilen örneklerden bir tanesine bile benzemek ve iman konularından birini bile inkâr etmek yeterlidir:
Nisa; 150, 151: Allah`ı ve peygamberlerini inkâr ederek kâfir olan, biz bir kısmına inanırız bir kısmına inanmayız diyerek Allah ve elçisinin arasını ayırmaya kalkışan ve böylece imanla küfür arasında bir yol tutmaya çalışan kimseler var ya, işte onlar gerçek kâfirlerin ta kendileridir. Biz o kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.
Bakara; 85: … Yoksa siz Kitab`ın bir kısmına inanıp da bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Şu hâlde içinizden böyle yapanların alacağı karşılık dünya hayatında bir rüsvalıktan başka nedir? Kıyamet günü de azabın en şiddetlisine uğratılırlar. Allah yaptıklarınızdan gafil (habersiz) değildir.
Kişiyi dinin sınırları dışına atan küfürlerin en kötüsü, tartışmasız olarak Allah hakkındaki küfürlerdir. Allah`ı yüceliğine uygun olmayan bir şekilde nitelemek; isim, sıfat ve emirlerinin birisini bile hafife almak, Allah`a noksanlık isnat etmek gibi küfürlerin içinde en büyük ve bağışlanmayacağı bildirilen küfür ise; Allah`a ortak tanımaktır:
Furkan; 55:Onlar Allah`ın astlarından fayda da, zarar da vermeyen şeylere taparlar. Kâfir, Rabbine karşı olanların yardımcısıdır da.
Maide; 17: Şüphesiz ki: “Allah ancak Meryem oğlu Mesih`tir” diyenler kâfir olmuşlardır. …
Maide; 72:Şüphesiz, “Meryem oğlu Mesih , Allah`ın kendisidir” diyenler kâfir olmuşlardır. …
Maide; 73:“Allah, şüphesiz üçün (üç tanrının) üçüncüsüdür” diyenler kâfir olmuşlardır. …
Tövbe; 30: Ve Yahudiler; “Uzeyr Allah`ın oğludur” dediler. Hıristiyanlar da;“Mesih Allah`ın oğludur” dediler. Bu, onların ağızlarıyla geveledikleri sözler olup, güya bununla, daha önce yaşayan Inkârcıların sözlerini taklit ediyorlar. …
Nisa; 48:Şüphesiz Allah, kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz.Bunun altındaki günahları dilediği kimseler için bağışlar. Kim Allah`a ortak tanırsa, şüphesiz pek büyük bir günah uydurmuş (işlemiş) olur.…
Burada hemen belirtmekte yarar görüyoruz ki Rabbimiz; şirki terk ederek tövbe eden ve af dileyenleri, tövbelerinden sonra müşrik sıfatından kurtularak mümin sıfatı kazanacaklarından, bu gidişatlarını bozmamaları kaydı ile affedeceğini bildirmiştir:
Tövbe; 3: … Allah ve elçisi müşriklerden beridir (uzaktır, ilişkili değildir). Derhal tövbe ederseniz o, hakkınızda hayırdır, yok aldırmazsanız biliniz ki Allah`ı âciz bırakacak değilsiniz. ….
Bir başka küfür de, peygamberlik müessesesini kabul etmemek veya herhangi bir peygamberin peygamberliğini (elçiliğini) inkâr etmektir:
Bakara;136:Ve deyin ki: “Biz Allah`a iman ettiğimiz gibi, bize ne indirildi ise, İbrahim`e ve İsmail`e ve İshak`a ve Yakub`a ve esbata (torunlarına) ne indirildi ise, Musa`ya ve İsa`ya ne verildi ise ve bütün peygamberlere Rabblerinden olarak ne verildi ise hepsine iman ettik; O`nun elçilerinden birinin arasını ayırmayız (hiç birini diğerinden ayırmayız) ve biz ancak O`nun için teslim olanlarız.
Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
En doğrusunu bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
|
Yukarı dön |
|
|
Semazen Ayrıldı
Katılma Tarihi: 26 ocak 2006 Gönderilenler: 679
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
naci celik Yazdı:
Dostum,konuyla ilgili yorumlarımı içeren araştırmamı,bir,iki gün önce bu foruma astım.Belli ki,okumamışsın.Sorduğun sorunun cevapları orda var,ama ben senin için,tekrar yazacağım.Belki,kafan karışır da çalışmaya başlar.Çünkü,kafa karışmadan çalışmaz.
...............
Size,son olarak bir şey daha söyleyeceğim,kafan karışsın diye.
İmanından emin olduğun gibi emin ol ki,Hz.Meryem,Hz.Harun ve Hz.Musa,ayni anne babadan doğma, öz be öz kardeştirler
Selam ile.Naci ÇELİK
|
|
|
:)
FeSübhânALLAH!
Detaylı cevabımız -inşaALLAH- daha sonra gelecek; fakat şimdi "kafa karışıklığı"na temas etmenin tam zamanıdır. Sizin kafanızın karışık olduğundan sâyenizde emin oldum. Özür dilerim; çalıştığından emin olamadım..
Bir şeyden daha eminim ki, fütursuz iddialarınızın bir sınırı yok gibi görünüyor.. Meselâ, sizi insanlığın ortak mirası olan ilmî değerler bile sınırlamıyor.. Hâşâ ve hâşa; söylemeye mecburum, Kurân'ı maskaranız (hâşâ) yapmışsınız.. (Teşbihte hatâ olmaz..)
Durulduğunu zannettiğiniz kafa karışıklığınız ile başka kafalarda uyandıracağınız şüpheler -hiç merak etmeyin- bu asırda olmasa bile gelecek asırda meyvesini verecektir ve nice insanlar Kurân'dan şüpheye düşeceklerdir.. Ne yazık olacak onlara ki kafalarını bir kere karıştırdılar ve maalesef bir daha çalıştıramadılar...
Cenâbı Allah, "Kurân! Kurââân!" diyerek "Oku"mak yerine Kurân'ın canına okuyanların şerrinden bütün aklı selîm müminleri ebediyyen korusun... Âmin!
N_S
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
...............
Semazen Yazdı.
Detaylı cevabımız -inşaALLAH- daha sonra gelecek; fakat şimdi "kafa karışıklığı"na temas etmenin tam zamanıdır. Sizin kafanızın karışık olduğundan sâyenizde emin oldum. Özür dilerim; çalıştığından emin olamadım...
Naci Çelik yazdı.
Elbette kafam karışık.Çünkü ben,kendisine ilimden çoook az bir şey lutfedilmiş ve esas itibariyle de cahil ve zalim bir insanım.Kafam çok karışık,her gün müşehade ettiğim,yerin ve göğün melekütü ile ilgili,kafamda yüzlerce soru var.Bu sorularımı ilah edindiğim,yazılı Kur"an"a sık sık soruyorum.Ama Kur"an bana kolay kolay cevap vermiyor,bazı sorularıma cevap versede,bu defa,kafamda başka bir soru takıyor.Ne yazık ki,ben,senin ilah edindiğin ataların gibi Hurufi Mukatta harfleri hariç,Kur"an"ın tüm diğer ayetlerini tefsir etmiş değilim!Ben,Kur"an"ın %0,4 üne vakıf bir insanım.Onun için,sizinde tahmin ettiğiniz gibi kafam çok karışık.
Semazen yazdı.
Bir şeyden daha eminim ki, fütursuz iddialarınızın bir sınırı yok gibi görünüyor.. Meselâ, sizi insanlığın ortak mirası olan ilmî değerler bile sınırlamıyor.. Hâşâ ve hâşa; söylemeye mecburum, Kurân'ı maskaranız (hâşâ) yapmışsınız.. (Teşbihte hatâ olmaz..)
Naci Çelik yazdı.
Sen ne diyorsun dostum.Ben sana,Kur"an"ın bir adıda "ilimdir" dedim.
Bana göre,insanlığın üzerinde ittifak ettiği ilmi veriler,Kitabın tefsir edilmiş ap açık ayetleridir.Ama senin ilim zannettiğin şeyler,zalim siyasi otoritelerin kalemşörlerine yazdırıp,size ve atalarınıza,içtihad diye yutturduğu hurafelerdir.
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Dost1.
Foruma astığın yazıları inceledim.Söz konusu yazılara cevaplar vereceğim.Ancak cevaplarımı bir defada vermem çok zamanımı alacağından,fırsat buldukça ve cevap,1 cevap,2,gibi,çünkü değişik zamanlarda cevaplar vereceğim.
Cevap.1-İblis ve şeytanla ilgili astığınız yazıda,benim kuran anlayışımla çelişen bir şey göremedim,bilakis benim iblis anlayışımı teyid etmektedir.İnsan ve insanın yaradılışı ile,ilgili yazınızda ise,benim kuran anlayışımla örtüşen bir şey göremedim.Şu anda,kafir konusuyla ilgili yazınıza cevaplar vermeye çalışacağım.
Dost1 yazdı .   ;
Kur`an`da “كفر küfür” ve türevleri pek çok ayette geçmektedir. Ancak hemen belirtmek gerekir ki, İslâm`da iman konuları bir bütün teşkil ettiğinden, küfürü işleyip kâfir olmak için, Kur`an`da verilen örneklerden bir tanesine bile benzemek ve iman konularından birini bile inkâr etmek yeterlidir:
Naci Çelik yazdı
Bu tesbit bir açıdan doğrudur.Ama diğer bir açıdan tamamen yanlıştır.Çünkü Kur"an"daki tüm insani sıfatların,asgari ve azami dereceleri vardır.Bir kişi,Allah"a karşı,ne kadar nankörlük yaparsa yapsın veya bir kişi,Allah"a ne kadar ortak koşarsa koşsun,Allah ve ahireti inkar etmedikce,cennetin ebediyyen haram kılındığı müşrik veya kafirlerden,asla olmaz.
Ayet: Biz müslüman olduk demeyin.Biz islam olduk deyin.Çünkü iman,henüz kalplerinizde yerleşmemiştir.
Bu ayetten de anlaşılmaktadır ki,kuru da olsa,Allah ve ahiretin peşin kabülü,kişinin iman veya islam dairesine girmesine yetmektedir.
Bir başka ayet,"sizin amelleriniz derece derecedir" demek siretiylede,bu ince ayırıma dikkat çekmektedir.Daha başka bir ayet,"meleklerin kiminin ikişer,kiminin üçer,kiminin dörder kanatlı olduğuna dikkat çekmek süretiyle de,bu derecelendirmeye dikkat çeker.Yani ayet,ölen bazı müminlerin bir kaç dakka içinde,bazılarının "siz yerinizden kalkmadan",bazılarının da göz açıp kapayıncaya kadar,Mele i Ala"ya,yani Allah"ın katına,yani Allah"ın razı olduğu müminlerin ikamet ettiği yere yükseleceğini vurgulamaktadır. Tıpkı,Hz.İsa"nın yükselmesi gibi.Ancak Hz.İsanın yükselmesi ile,diğer müminlerin yükselmesi arasında bir fark var.Oda şudur.Hz.İsa"can ve bedeni ile birlikte göğe dönmüştür.Hz.Muhammed"de öyle.
Söcünü ettiğim can,Kur"an"daki "Can"dır.Yani cinlerdir.Yani bedeninden ayrılmış insanlardır.Zavallı islam alimleri,Kur"an"ın K"sına bile vakıf olamadıkları için,can ve cinleri,insan dışı,insandan gayri varlıklara yormuşlardır.Çünkü islam alimleri,haccac,mervan ve yezid gibi zalim siyasi otoritelerin,kalemşörlerine yaptırdıkları,sözüm ona icma ve içtihadları papağan gibi ezberlemekten,Kur"an"ı düşünmeye vakit bulamamışlardı.
Selam ile .Devam edeceğim
|
Yukarı dön |
|
|
mindar Uzman Uye
Katılma Tarihi: 02 kasim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 373
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
öncelikle naci çelik kardeşimiz demişki kuranın %0.4 üne vakıf bir insanım demiş..
arkadaşlar kuran anlaşılmayacak kadar zor bir kitap değil her ayettten bir yorum, bir alingirli sonuç çıkarmak gerekmezki
anladıysan uy (yap) daha ne karıştırıyorsun ötesini berisini.
akletmeyecekmiyiz tabiki akledeceğiz ama allah akletmeyi allahın hükmüne uymak olarak söylüyor allahın hükmü kuransa ve o kolaysa ayrıntılı ise ve bize öğüt veriyorsa bunda anlamayacak uyulmayacak bişey yok bir müslüman için...
bu kadar sayfadır işin açıkcası naci çelik kardeşim beni bağışlasın ne dediğini neyi savunduğunu böyle diyerekten neyi amaçladığını anlamadım.
bir sitemde diğer kullanıcılara eğer bu naci çelik sitesi olmayan orda bazı yorumlar yapmayan biri olmamış olsa idi. alaya alınır belki hakaret edilir hatta siteden atılabilirdi.. ama hiç biri yapılmadı çünkü sitesi olduğu için bir nevi milletvekili gibi dokunulmazlığı oldu..:)
sözlerime son verirken şöyle bişey önermek istiyorum...
naci çelik kardeşime seslenmek istiyorum..
bu tip insana bişey kazandırmayacak imanını artırmayacak sokaktaki insanı imana getirmeyecek (allah bilir gerçide) konularla uğraşacağımıza allah bizden neyi istiyor onlara bakalım bi..
ben allahın bize emrettiklerine kısaca değinmek isterim..
enam 151
De ki: Gelin Rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım: O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, ana-babaya iyilik edin, fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin -sizin de onların da rızkını biz veririz-; kötülüklerin açığına da gizlisine de yaklaşmayın ve Allah'ın yasakladığı cana haksız yere kıymayın! İşte bunlar Allah'ın size emrettikleridir. Umulur ki düşünüp anlarsınız.
Rüşd çağına erişinceye kadar, yetimin malına, sadece en iyi tutumla yaklaşın; ölçü ve tartıyı adaletle yapın. Biz herkese ancak gücünün yettiği kadarını yükleriz. Söz söylediğiniz zaman, yakınlarınız dahi olsa adaletli olun, Allah'a verdiğiniz sözü tutun. İşte Allah size, iyice düşünesiniz diye bunları emretti.
Şüphesiz bu, benim dosdoğru yolumdur. Buna uyun. (Başka) yollara uymayın. Zira o yollar sizi Allah'ın yolundan ayırır. İşte sakınmanız için Allah size bunları emretti. |
Araf 29 De ki: Rabbim adaleti emretti. Her secde ettiğinizde yüzlerinizi O'na çevirin ve dini yalnız Allah'a has kılarak O'na yalvarın. İlkin sizi yarattığı gibi (yine O'na) döneceksiniz
isra 23
Rabbin, sadece kendisine kulluk etmenizi, ana-babanıza da iyi davranmanızı kesin bir şekilde emretti. Onlardan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa, kendilerine "of!" bile deme; onları azarlama; ikisine de güzel söz söyle.
meryem 31
"Nerede olursam olayım, O beni mübarek kıldı; yaşadığım sürece bana namazı ve zekâtı emretti."
abese 23
Hayır! (İnsan) Allah'ın emrettiğini yapmadı.
SELAM VE DUA İLE..............
|
Yukarı dön |
|
|
Semazen Ayrıldı
Katılma Tarihi: 26 ocak 2006 Gönderilenler: 679
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
naci celik Yazdı:
Kafam çok karışık,her gün müşehade ettiğim,yerin ve göğün melekütü ile ilgili,kafamda yüzlerce soru var.Bu sorularımı ilah edindiğim,yazılı Kur"an"a sık sık soruyorum.Ama Kur"an bana kolay kolay cevap vermiyor,bazı sorularıma cevap versede,bu defa,kafamda başka bir soru takıyor.Ne yazık ki,ben,senin ilah edindiğin ataların gibi Hurufi Mukatta harfleri hariç,Kur"an"ın tüm diğer ayetlerini tefsir etmiş değilim!Ben,Kur"an"ın %0,4 üne vakıf bir insanım.Onun için,sizinde tahmin ettiğiniz gibi kafam çok karışık.
|
|
|
Detaylı cevap daha sonra demiştik.. Dolayısıyla, tâli olarak yukarıdaki cümlelere şaşkınlıkla baktığımızı vurgulayalım..
-"Yazılı Kurân'ı İLAH EDİNMEK" nedir anlamadık?!
-"Atalarımı ilah edindiğim" iddianızı destekleyecek hangi bilgiye ve delile sahipsiniz?!
-Kurân'ın binde 4'üne vâkıf olduğunuzu söylüyorsunuz; sakın binde 5 olmasın?! :)
-Kafanızın çok karışık olduğuna bizi iknâ ettiniz.. Daha fazla delile ihtiyaç yok... :)
Neyzen_Semazen
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Mindar yazdı
selam
öncelikle naci çelik kardeşimiz demişki kuranın %0.4 üne vakıf bir insanım.
arkadaşlar kuran anlaşılmayacak kadar zor bir kitap değil her ayettten bir yorum, bir alingirli sonuç çıkarmak gerekmezki
anladıysan uy (yap) daha ne karıştırıyorsun ötesini berisini.
Naci Çelik yazdı.
Sevgili Mindar.Demek ki sen, bizi ilgilendiren ve uymamız gereken ayetleri kolayca anlamış bulunuyorsun.Bu durumda yapman gereken iş,anladığın ayetlere uymak ve diğer müslümanlara da uymlarını tebliğ etmek olsa gerektir.
Sorum şu.Kur”an,yeryüzünde fitne çıkartanlar ile Allah”a ortak koşanları öldürün diyor.Siz Allah”ın bu ayetlerini anlayıp,uydunuz mu? Eğer siz uymadıysanız,size göre,müslümanlar,bu ayetleri nasıl anlayıp,nasıl uygulamalıdır.Sakın,Allah hiç kimseye gücünün üstünde bir külfet yüklemez deme.Hiç değilse,bir müşrik öldürmek,hemen hemen her müslümanın üstesinden,kolayca gelebieceği bir ameldir.Yapılacak tek iş,Ogün Samast gibi,bir silah edinip,sonrada tetiğe basmaktır.Lütfen,allengirli yorumlara sapmadan bu ayetleri nasıl anladığınızı ve bizim bu ayetleri nasıl uygulamamız gerektiğini bize anlatın.
Mindar yazdı.
akletmeyecekmiyiz tabiki akledeceğiz ama allah akletmeyi allahın hükmüne uymak olarak söylüyor allahın hükmü kuransa ve o kolaysa ayrıntılı ise ve bize öğüt veriyorsa bunda anlamayacak uyulmayacak bişey yok bir müslüman için...
Naci Çelik yazdı.
Ha işte.Bende bunu soruyorum.Lütfen bi aklette,Allah”ın,sözünü ettiğim,”ayrıntılı hükmünü” bize,bi açıkla.
Öyle ya.Bizden öncekilerin başlarına gelenler,bizim başımıza gelmeden cennete gidemeyeceğimize göre,her halde,cennete gitmek için,bizim de bir şeyler yapmamız gerekiyor.
Mindar yazdı.
bu kadar sayfadır işin açıkcası naci çelik kardeşim beni bağışlasın ne dediğini neyi savunduğunu böyle diyerekten neyi amaçladığını anlamadım.
Naci Çelik yazdı.
Sevgili kardeşim,sende beni bağışla,ama senin,beni anlaman için,daha bir fırın ekmek yemen lazım.
Mindar yazdı.
bir sitemde diğer kullanıcılara,eğer bu naci çelik,sitesi olmayan,orda bazı yorumlar yapmayan biri olmamış olsa idi. alaya alınır belki hakaret edilir hatta siteden atılabilirdi.. ama hiç biri yapılmadı çünkü sitesi olduğu için bir nevi milletvekili gibi dokunulmazlığı oldu..:)
Naci Çelik yazdı.
Bu temennine gerçekten üzüldüm.Demek ki sen,hakikaten bom boş bir adamsın.”İnancına güvenen,inanç hürriyetinden”korkar mı hiç?
Mindar yazdı.
sözlerime son verirken şöyle bişey önermek istiyorum...
naci çelik kardeşime seslenmek istiyorum..
bu tip insana bişey kazandırmayacak imanını artırmayacak sokaktaki insanı imana getirmeyecek (allah bilir gerçide) konularla uğraşacağımıza allah bizden neyi istiyor onlara bakalım bi..
Naci Çelik yazdı.
İşte bende bunu soruyorum sana.Hakikaten,sözünü ettiğim ayetlerle Allah bizden ne istiyor acaba?
Mindar yazdı
ben allahın bize emrettiklerine kısaca değinmek isterim..
enam 151
De ki: Gelin Rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım: O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, ana-babaya iyilik edin, fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin -sizin de onların da rızkını biz veririz-; kötülüklerin açığına da gizlisine de yaklaşmayın ve Allah'ın yasakladığı cana haksız yere kıymayın! İşte bunlar Allah'ın size emrettikleridir. Umulur ki düşünüp anlarsınız.
Rüşd çağına erişinceye kadar, yetimin malına, sadece en iyi tutumla yaklaşın; ölçü ve tartıyı adaletle yapın. Biz herkese ancak gücünün yettiği kadarını yükleriz. Söz söylediğiniz zaman, yakınlarınız dahi olsa adaletli olun, Allah'a verdiğiniz sözü tutun. İşte Allah size, iyice düşünesiniz diye bunları emretti.
Şüphesiz bu, benim dosdoğru yolumdur. Buna uyun. (Başka) yollara uymayın. Zira o yollar sizi Allah'ın yolundan ayırır. İşte sakınmanız için Allah size bunları emretti. |
Araf 29 De ki: Rabbim adaleti emretti. Her secde ettiğinizde yüzlerinizi O'na çevirin ve dini yalnız Allah'a has kılarak O'na yalvarın. İlkin sizi yarattığı gibi (yine O'na) döneceksiniz
isra 23
Rabbin, sadece kendisine kulluk etmenizi, ana-babanıza da iyi davranmanızı kesin bir şekilde emretti. Onlardan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa, kendilerine "of!" bile deme; onları azarlama; ikisine de güzel söz söyle.
meryem 31
"Nerede olursam olayım, O beni mübarek kıldı; yaşadığım sürece bana namazı ve zekâtı emretti."
abese 23
Hayır! (İnsan) Allah'ın emrettiğini yapmadı.
Naci Çelik yazdı.
Sen hacılara su vermeyi,Allah yolunda cihat etmekle bir mi tutuyorsun?
Selam ile.
|
Yukarı dön |
|
|
savana Uzman Uye
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Naci Çelik yazdı.
Sevgili kardeşim,sende beni bağışla,ama senin,beni anlaman için,daha bir fırın ekmek yemen lazım.
Selam naci bey
Sizin kurana bakış açınızı anlamak için kırk sunnileri anlamak için kırk alevileri anlamak için kırk falanca şeyhi filanca alimi anlamak için kırk fırın ekmek ne olacak bizim halimiz?
ya obez olacağız
yada kararınca kararınca kuranı okuyup anladığımızla amel edeceğiz
Mindar yazdı.
bir sitemde diğer kullanıcılara,eğer bu naci çelik,sitesi olmayan,orda bazı yorumlar yapmayan biri olmamış olsa idi. alaya alınır belki hakaret edilir hatta siteden atılabilirdi.. ama hiç biri yapılmadı çünkü sitesi olduğu için bir nevi milletvekili gibi dokunulmazlığı oldu..:)
Selam mindar
Yazmış olduklarınıza katılmıyorum.Öncelikle naci çelik bu siteye gelip başlıklar açıp başlık altılarını görüşleriyle doldurmadı.bir tek başlık açtı ve hanifliğe bakış açısını dile getirdi.Sonrasını biz katılımcılar yaptık.Yok efendim naci çelik sitesinde domuz eti yenir demiş niye demiş ,genelev serbest demiş neden demiş peygamberlerin soyağacını çıkarmış .....vs vs
Sitesinden okuyup okuyup hesap soran ve onu alaya alan taraf biziz.
naci çelik başlıklar açıp sayfalar dolusu bize kurana bakış açısını dayatıyormuş tekrar tekrar aynı iletileri asıyormuş gibi ona karşı suçlamada bulunmuşsunuz.
Benim bu başlık altında gördüğüm hanifdostlar katılımcıları soryuyor naci çelik cevaplıyor:)
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
|
Yukarı dön |
|
|
|
|