HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
Konu Konu: Risalet Nurları ve Kuran-ı Kerim Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Madem ayet ile gidiyoruz ve madem lika kelimesinin kast ettiği anlama takıldık o zaman ben de lika ile şimdilik iki ayet yazayım  ?
 
Enam 130- (Allah) "Ey cin ve insan topluluğu! İçinizden size âyetlerimi anlatan ve bugününüze kavuşacağınız hususunda sizi uyaran peygamberler gelmedi mi?" deyince onlar: "Kendi aleyhimize şahidiz" derler. Dünya hayatı onları aldattı ve kendilerinin kâfir olduklarına şahitlik ettiler.
 
Ayette lika kelimesi geçiyor .Sence bu hangi gün ? 
 
Araf 147 yi sen açıklar mısın dostum .
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Enam  130- (Allah) "Ey cin ve insan topluluğu! İçinizden size âyetlerimi anlatan ve bugününüze kavuşacağınız hususunda sizi uyaran peygamberler gelmedi mi?" deyince onlar: "Kendi aleyhimize şahidiz" derler. Dünya hayatı onları aldattı ve kendilerinin kâfir olduklarına şahitlik ettiler.

Ayette lika kelimesi geçiyor .

Araf 147 - Âyetlerimizi ve ahiretteki kavuşmayı inkâr edenlerin amelleri hepten boşa gitmiştir. Çekecekleri ceza kendi yaptıklarından başkası mı olacaktır?

Ayette lika kelimesi geçiyor .

 

Yunus 11- Eğer Allah, insanlara, hayrı çarçabuk istedikleri gibi, şerri de alel-acele verseydi, onların hemen ecellerini getiriverirdi. Fakat bize kavuşmayı ummayanları kendi hallerine bırakırız da azgınlıkları içinde bocalayıp giderler

 

Ayette lika kelimesi geçiyor .

Secde 10- Onlar: "Biz yerde kaybolup gittikten sonra, gerçekten biz mi yeni bir yaratılışta bulunacağız?" dediler. Fakat onlar Rablerine kavuşmayı inkâr eden kâfirlerdir.

Ayette lika kelimesi geçiyor .

 

Secde 14 - "O halde bu gününüzle kavuşmayı unuttuğunuzdan dolayı tadın azabı! İşte biz de sizi unuttuk. Yapmakta olduğunuz işler yüzünden tadın ebedî azabı!"

 

Ayette lika kelimesi geçiyor .

 

Yorumunu bekliyorum dostum. Özellikle de Secde Suresi 10 ncu ayet için.

 

Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

6/EN’AM-130: Yâ ma’şerel cinni vel insi e lem ye’tikum rusulun minkum yakussûne aleykum âyâtî ve yunzirûnekum likâe yevmikum hâzâ, kâlû şehidnâ alâ enfusinâ ve garrethumul hayâtud dunyâ ve şehidû alâ enfusihim ennehum kânû kâfirîn(kâfirîne).

 

Ey insan ve cin topluluğu! Size âyetlerimi anlatan ve bugününüze ulaşacağınız konusunda sizi uyaran içinizden resûller (elçiler) gelmedi mi? “Kendi nefslerimize şahit olduk.” dediler. Dünya hayatı onları aldattı. Ve kendilerinin kâfir olduğuna, kendileri şahit oldular

Bu ayet kesin bir sekilde ölümden sonraki ruhun ulasmasi...Burada Allah ruhunu hayatta iken ulastiramiyanlara sesleniyor...ve sonuc olarak ruhun ölümden sonra ulasip o gercegi anladigini...ruhun ulastigi yer hep ayni yerdir cünkü!Ama bizden istenilen kendi irademizle bunu basarmamiz...
Tamam Burada likaii ölümden sonraki ruhun oraya ulasmasini söylüyor bunun bircok mümkünati var Kur'anda...raciunuda bir ayette örnegin ruhun ulasmasi olarak secmis Allah. Veya bir "zikir" kelimeside düsünülürse bircok anlamda kullanmis. Ama resullerin anlattigi bu ulasmanin dünyada olmasi gerektigi idi ve bu gercegi kabullenmeyip ölümden sonra ulasanlara bu sorunun sorulmasi. Bilmiyorum güzel anlata bildimmi ama iyi düsün anlatmaya calistigimi!
Fikirinde burada haklisin ama netice olarak bu mülaki konusunu cözmez. Benim verdigim ayetlerede örnegin sen aciklik getire bilirsin. Bakara46 ve Hud29'a dahada birsürü yaza bilirim...




7/A'RAF-147 : Vellezîne kezzebû bi âyâtinâ ve likâil âhireti habitat a'mâluhum, hel yuczevne illâ mâ kânû ya'melûn (ya'melûne).

 

Ve âyetlerimizi ve ahirete ulaşmayı (hayatta iken ruhun Allah’a ulaşmasını) inkâr eden kimselerin, amelleri heba oldu (boşa gitti). Onlar, yaptıklarından başka bir şeyle mi cezalandırılır (karşılık verilir)?    


yevmil ahir ruhun Allaha ulasma gunu oluyor ruh ulastiktan sonra bekadaki ruh indi ilahide ahiret yurdunda bir tahta bulunuyor ...ahiret günü o ahiret yurduna ruhun ulasip bir taht sahibi olmasi ve orada baki olmasidir.(ayet istersen bu taht olayi ve beka olayi icin ayetler vere bilirim)
Allaha ulasmayi yalanliyan zaten ahirete ulasmayi de yalanlamis oluyor.
(dikkat et hasrolunmayi degil, ahirete ulasmayi, o ahiret yurduna ulasmayi)



Su sekil! Insan ruhunu ölmeden evvel Allah'a ulastirmasi 12 defa farz kilinmis , burada hadiste mesela "ölmeden ölünüz der"...Eger insan bunu basaramamissa, öldükten sonra elinde olmiyarak ruh Azrail as. tarafindan yine Allah'a ulastirilir.
Ama bu ulasmanin bir faydasi yoktur. Ahiret yurdu ruha taht verilen yurddur Kur'ana göre...Geri dönen veya hayattaykende ulasan insanin fizik vücudu degil, nefside degil sirf ruhudur. Ahiret yurdu sirf ruhlar icindir, ya hayattayken ulastirmayi basarmistir yada ölümden sonra otomatik olarak oraya ulastirilir.
Bu ayetteki mana senin anladigin gibi ölümden sonraki güne ulasma degil, ahireti yanlis anliyorsun! O anlamdada kullanilmistir!
Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

Araf 147 - Âyetlerimizi ve ahiretteki kavuşmayı inkâr edenlerin amelleri hepten boşa gitmiştir. Çekecekleri ceza kendi yaptıklarından başkası mı olacaktır?

üstelik baska bir olayda bu ayette, sen ahiretteki kavusmayi olarak meallendirmissin bu yanlis orijinale uymuyor... ahirete kavusmayi olmasi gerekir, orijinaline uymuyor seninki! Diger bir konus ise, bu kisilerin
amellerinin bosa gitmesi. Amel isleyen biri öldükten sonra hasroluncagina zaten inanir, bunada inanmasa zaten "Allah o kisilere mizan tutmaz, amel diye birsey yoktur"
Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Sen bana ayetler ile cevap vermiyorsun ki . Hem mantığı bir kenara bırakalım diyorsun hem de ayetlere yaptığın yorumlar ile ayetleri istediğin gibi yorumluyorsun. Ben sana bir önceki cevabımda geçen lika kelimesinin geçtiği diğer ayetlere de cevap verdikten sonra toptan cevap vericem inşallah. Sen onları da yorumla.  
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Yunus 45 : Ve yevme yahşuruhum keen lem yelbesû illâ sâaten minen nehâri yete ârefûne beynehum, kad hasirellezîne kezzebû bi likâillâhi ve mâ kânû muhtedîn(muhtedîne).

Ve o gün (Allahû Tealâ), gündüzden bir saatten başka kalmamışlar (bir saat kalmışlar) gibi onları toplayacak (haşredecek). Birbirlerini tanıyacaklar (aralarında tanışacaklar). Allah’a mülâki olmayı  yalanlayanlar, hüsrana düştüler

Secde 10- Onlar: "Biz yerde kaybolup gittikten sonra, gerçekten biz mi yeni bir yaratılışta bulunacağız?" dediler. Fakat onlar Rablerine kavuşmayı inkâr eden kâfirlerdir.

Konunun başına gelirsek aziz dost ;

 

Yunus 45 ‘de yalanlan lika yı Allah Secde 10 ‘da açıklamış oluyor mu olmuyor mu ?

 

Mantığa girmedim bak.
 
Bu arada ben yatıyorum. Görüşürüz inşallah. Yarın devam edelim.
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

tardu-kaan Yazdı:

 

Yunus 11- Eðer Allah, insanlara, hayrý çarçabuk istedikleri gibi, þerri de alel-acele verseydi, onlarýn hemen ecellerini getiriverirdi. Fakat bize kavuþmayý ummayanlarý kendi hallerine býrakýrýz da azgýnlýklarý içinde bocalayýp giderler.



Bu hayatta iken ulasma

 

tardu-kaan Yazdı:

Secde 10- Onlar: "Biz yerde kaybolup gittikten sonra, gerçekten biz mi yeni bir yaratýlýþta bulunacaðýz?" dediler. Fakat onlar Rablerine kavuþmayý inkâr eden kâfirlerdir.



Bu hem hayatta iken hemde ölümden sonraki ulasmayi inkar edenler. Hicbir ulasmaya inanmiyanlar. 2 tür ulasma oldugu Bakara 46 ya göre apacik, bu ikisinden bir ulasmanin ise dilemek ile gerceklestigi birsürü ayetler ver, ölümü dilemek intahardir veya hud 29 da baska bir ulasmadan bahs ettigi kesin. 2 tür ulasma var olduguna göre biri irade ile (dileme sözkonusu oldugu icin, digeri ise irade disi) bu ayettekiler komple ulasmayi kökten red ediyorlar, iki ulasmayida!

 

tardu-kaan Yazdı:

Secde 14 - "O halde bu gününüzle kavuþmayý unuttuðunuzdan dolayý tadýn azabý! Ýþte biz de sizi unuttuk. Yapmakta olduðunuz iþler yüzünden tadýn ebedî azabý!"

 

 



bu ölümden önceki ulasmadir. Ruh irade disi ulastigi icin "bu gününüzle denilmektedir.yani o anki gün öncedende gelmesi gerekirdi ama siz unuttunuz ve simdi kendi iradenizin disinda buradasiniz!



Kendi mantigima göre yapmiyorum, sen önceki yazdigim ayetleri göz önümde bulundurarak bunlari yanitliyorum ve hepside yerli yerine oturuyor. Cünkü 2 ulasma seklinin oldugu bakara 46'a göre apacik ortada ve hud 29'daki ulasmada kesin olarak ölümden sonraki ulasmayi ifade etmiyor.


Sen birseyi karistiriyorsun, bastan demistim tabiki ölümden sonraki ulasmayi yalanliyanlarda var diye, ki bu kisiler zaten ölümden sonrakini inkar ediyorsa hayattakinide zaten inkar etmekteler. Fakat kendi halinde ölümden sonrakini inkar etmeyip hayattaki ulasmayi inkar edenlerde oldugu apacik ortada degilmi benim yazdigim ayetlerle ?


yunus suresindeki ulasma bilhassa ölümden önceki ulasma ile ilgilidir cünkü hidayet ile baglantisi vardir. Sirf Allah'a ölümden sonra ulasmaya inanan ve baska birsey yapmayan hidayete eremezki ? Bunu zaten bilmen gerekir ama biz kanitliyoruz ki, Allaha hayatta iken ulasmayi inkar eden istedigi kadar amel islese bile yine hidayette olmaz. Ve sirf bu ulasmayi dilemedigi icin hidayette degildir, ama ölüm icin ayni seyler söz konusu olamaz...


Anlata bildimmi acaba ?

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

kardes sabah oldu ben cevap sirasi sende, artik aksamüstü okurum ve yine cevaplarim, ben iznini isticem, aksama görüsmek ümidiyle...


Allah'a emanet ol!

SAVRVB
Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Taner22

son olarak bana bastan kopyalattirdigin 2 ayetide göz önünde bulundurursak:

17/İSRA-97: Ve men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men yudlil fe len tecide lehum evliyâe min dûnih(dûnihî), ve nahşuruhum yevmel kıyâmeti alâ vucûhihim umyen ve bukmen ve summâ(summen), me’vâhum cehennem(cehennemu), kullemâ habet zidnâhum saîrâ(saîren).      

Allah, kimi Kendisine ulaştırırsa, o zaman o kişi, hidayete erer. Ve kimi de dalâlette bırakırsa, o taktirde o kişi için O’ndan (Allah’tan) başka bir dost bulunmaz. Ve onlar, kıyâmet günü yüzleri üzere sürüklenirler; sağırlar, körler ve dilsizler olarak. Onların yeri cehennemdir. Onların ateşini artıracağız.


18/KEHF-17: Ve tereş şemse izâ talaat tezâveru an kehfihim zâtel yemîni ve izâ garabet takriduhum zâteş şimâli ve hum fî fecvetin minh(minhu), zâlike min âyâtillâh(âyâtillâhi), men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men yudlil  fe len tecide lehu veliyyen murşidâ(murşiden).

(Ey Resûl'üm! Orada olsaydın) görürdün ki; güneş doğduğu zaman mağaranın sağ tarafına ulaşır. Battığı zaman ise onları sol taraftan terkederdi. Onlar mağaranın geniş bir yerindeydiler. Bu, Allah’ın âyetlerindendir. Allah kimi Kendine ulaştırırsa o hidayete erer. Ve kim dalâlette ise onun için velî mürşid bulunmaz.


Hidayetin Allah'a ulasmak oldugu aciklik kazanmiyormu ? Ölümden sonraki Allah' ulasmaya nasil hidayet denile bilinirki ? Ozaman herkez hidayette olmazmiydi ? Kafiride, müsrikide....vs.

ki Yunus 45'te de

Allah'a mülaki olmayi dilemediler bunun karsiliginda da hidayete eremediler ifadesi vardi. Öyleyse birkez daha aciklik kazanmiyormu yunus 45'in ölümden sonraki ulasma olmadigi ?

Simdi cevaplama sirasi sende ins. (soru sormadan bir cevaplama bende rica ediyorum) Ilk önce simdi ben cevaplarimi tek tek alayim ins.

Sen düsün ben simdilik yatiyorum, aksama okurum ins.

Selametle...
Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

6/EN’AM-130: Yâ ma’şerel cinni vel insi e lem ye’tikum rusulun minkum yakussûne aleykum âyâtî ve yunzirûnekum likâe yevmikum hâzâ, kâlû şehidnâ alâ enfusinâ ve garrethumul hayâtud dunyâ ve şehidû alâ enfusihim ennehum kânû kâfirîn(kâfirîne).

 Ey insan ve cin topluluğu! Size âyetlerimi anlatan ve bugününüze ulaşacağınız konusunda sizi uyaran içinizden resûller (elçiler) gelmedi mi? “Kendi nefslerimize şahit olduk.” dediler. Dünya hayatı onları aldattı. Ve kendilerinin kâfir olduğuna, kendileri şahit oldular

Alıntı:
Bu ayet kesin bir sekilde ölümden sonraki ruhun ulasmasi...Burada Allah ruhunu hayatta iken ulastiramiyanlara sesleniyor...ve sonuc olarak ruhun ölümden sonra ulasip o gercegi anladigini

Kardeş Mevla Teala ayetin neresinde ruhunu bana dünyada ilen ulaştıramayanlara sesleniyor ben anlamadım. Kaldı ki biraz sonra sen de bu  lika’ nın ölümden sonra ruhun Allah’a kavuşması yani haşr olduğuna

Alıntı:
Tamam Burada likaii ölümden sonraki ruhun oraya ulasmasini söylüyor bunun bircok mümkünati var Kur'anda...raciunuda bir ayette örnegin ruhun ulasmasi olarak secmis
diyerek katılmışsın

 Ayette geçen kelime ne “lika”. Sen Bakara 46’ da lika ile kast edilen kavuşmanın ayrı raciun ile kast edilen kavuşmanın ayrı olduğunu ifade ettin.

Yunus 11- Eğer Allah, insanlara, hayrı çarçabuk istedikleri gibi, şerri de alel-acele verseydi, onların hemen ecellerini getiriverirdi. Fakat bize kavuşmayı ummayanları kendi hallerine bırakırız da azgınlıkları içinde bocalayıp giderler

Alıntı:
Bu hayatta iken ulaşma
. Ayet-i celilenin ikinci kısmı Fakat kelimesi ile başlıyor ki demek ki bir önceki cümle ile bağlantılı . O zaman fakat kelimesini kaldırıp da yerine “ECELLERİNİ GETİRMİYORUZ Kİ BİZE KAVUŞMAYI UMMAYANLARI “

Kardeş fakat geçmeseydi ve ilk kısmın sonunda ecellerini getirmekten bahsetmeseydi sen haklıydın. Ama madem fakat denilerek birinci kısma atıfta bulunulmuş ve madem ki birinci kısmın sonunda ecelin getirilmesinden bahsediyor  o zaman bize düşen ayeti “ECELLERİNİ GETİRMİYORUZ Kİ BİZE KAVUŞMAYI UMMAYANLARI “ şeklinde anlamak olacaktır.

Secde 10- Onlar: "Biz yerde kaybolup gittikten sonra, gerçekten biz mi yeni bir yaratılışta bulunacağız?" dediler. Fakat onlar Rablerine kavuşmayı inkâr eden kâfirlerdir.

Alıntı:
Bu hem hayatta iken hemde ölümden sonraki ulasmayi inkar edenler. Hicbir ulasmaya inanmiyanlar.

Hayır taner kardeş. Ayetin ilk kısmında kafirlerin sözü inkar naklediliyor . Burada yerde kaybolup gittikten sonra demek öldük, kemiklerimiz çürüdü toprağa karıştı manasına geliyor.  İkinci kısma da baktığında göreceksin ki yine ilk kısma atıf var ve orada kast edilen kemiklerin çürüdükten sonra tekrar diriltilmesini yalanlayanlar kast ediliyor.

Hud 29’daki Nuh as. ‘ın mulâku kelimesi ile neyi kast etti ? Ölümden sonra rabbe kavuşmayı mı yoksa öldükten sonra kavuşmayı mı ? Burada nasıl mana vereceğiz bu çok önemli. Buraya bir mim koyalım ve devam edelim.

 Araf 147 ‘ye senin dediğin gibi kabul edelim ve konuyu karıştırmadan şimdi gelelim bakara 46 ya .

 2/BAKARA-46: Ellezîne yezunnûne ennehum mulâkû rabbihim ve ennehum ileyhi râciûn(râciûne).

O (huşû sahipleri) ki; onlar, Rab’lerine muhakkak mülâki olacaklarına (hayatta iken ruhlarını Allah’a ulaştıracaklarına) ve (sonunda ölümle) mutlaka O’na döneceklerine kesin olarak inanırlar.

Burada iki ulaşmadan iki kavuşmadan mı bahsediyor Allahımız ? Yoksa tek bir kavuşma var da iki ayrı kelime ile mi anlamamız gerekiyor. Ve bağlacını birbiri ile ilintisiz , ilişiksiz bir anlamaya tabi tutamayız.

Parantez içine attığımızda : O (huşû sahipleri) ki; onlar, Rab’lerine muhakkak mülâki olacaklarına ve  mutlaka O’na döneceklerine kesin olarak inanırlar.

Evvelen Burada pekiştirme yok mu kardeş ? Vurgulama , üzerine basma, önemini anlatma, aktarma.

Ve Yasin suresinde de yalanlanan Haşr olduğuna göre ;

1.      Enam 130 ‘da lika ile kast edilen ulaşmak HAŞR

2.      Yunus 11 ‘de lika ile kast edilen HAŞR

3.      Secde 10 ‘da lika ile kast edilen HAŞR

İşte bu ayetler de gösteriyor ki lika = raciun = Haşr manalarında kullanılmıştır.

 

Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats