Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
6/EN’AM-130: Yâ ma’şerel cinni vel insi e lem ye’tikum rusulun minkum yakussûne aleykum âyâtî ve yunzirûnekum likâe yevmikum hâzâ, kâlû şehidnâ alâ enfusinâ ve garrethumul hayâtud dunyâ ve şehidû alâ enfusihim ennehum kânû kâfirîn(kâfirîne).
Ey insan ve cin topluluğu! Size âyetlerimi anlatan ve bugününüze ulaşacağınız konusunda sizi uyaran içinizden resûller (elçiler) gelmedi mi? “Kendi nefslerimize şahit olduk.” dediler. Dünya hayatı onları aldattı. Ve kendilerinin kâfir olduğuna, kendileri şahit oldular
Alıntı:
Bu ayet kesin bir sekilde ölümden sonraki ruhun ulasmasi...Burada Allah ruhunu hayatta iken ulastiramiyanlara sesleniyor...ve sonuc olarak ruhun ölümden sonra ulasip o gercegi anladigini |
|
|
Kardeş Mevla Teala ayetin neresinde ruhunu bana dünyada ilen ulaştıramayanlara sesleniyor ben anlamadım. Kaldı ki biraz sonra sen de bu lika’ nın ölümden sonra ruhun Allah’a kavuşması yani haşr olduğuna
Alıntı:
Tamam Burada likaii ölümden sonraki ruhun oraya ulasmasini söylüyor bunun bircok mümkünati var Kur'anda...raciunuda bir ayette örnegin ruhun ulasmasi olarak secmis |
|
|
diyerek katılmışsın
Ayette geçen kelime ne “lika”. Sen Bakara 46’ da lika ile kast edilen kavuşmanın ayrı raciun ile kast edilen kavuşmanın ayrı olduğunu ifade ettin.
Yunus 11- Eğer Allah, insanlara, hayrı çarçabuk istedikleri gibi, şerri de alel-acele verseydi, onların hemen ecellerini getiriverirdi. Fakat bize kavuşmayı ummayanları kendi hallerine bırakırız da azgınlıkları içinde bocalayıp giderler
. Ayet-i celilenin ikinci kısmı Fakat kelimesi ile başlıyor ki demek ki bir önceki cümle ile bağlantılı . O zaman fakat kelimesini kaldırıp da yerine “ECELLERİNİ GETİRMİYORUZ Kİ BİZE KAVUŞMAYI UMMAYANLARI “
Kardeş fakat geçmeseydi ve ilk kısmın sonunda ecellerini getirmekten bahsetmeseydi sen haklıydın. Ama madem fakat denilerek birinci kısma atıfta bulunulmuş ve madem ki birinci kısmın sonunda ecelin getirilmesinden bahsediyor o zaman bize düşen ayeti “ECELLERİNİ GETİRMİYORUZ Kİ BİZE KAVUŞMAYI UMMAYANLARI “ şeklinde anlamak olacaktır.
Secde 10- Onlar: "Biz yerde kaybolup gittikten sonra, gerçekten biz mi yeni bir yaratılışta bulunacağız?" dediler. Fakat onlar Rablerine kavuşmayı inkâr eden kâfirlerdir.
Alıntı:
Bu hem hayatta iken hemde ölümden sonraki ulasmayi inkar edenler. Hicbir ulasmaya inanmiyanlar. |
|
|
Hayır taner kardeş. Ayetin ilk kısmında kafirlerin sözü inkar naklediliyor . Burada yerde kaybolup gittikten sonra demek öldük, kemiklerimiz çürüdü toprağa karıştı manasına geliyor. İkinci kısma da baktığında göreceksin ki yine ilk kısma atıf var ve orada kast edilen kemiklerin çürüdükten sonra tekrar diriltilmesini yalanlayanlar kast ediliyor.
Hud 29’daki Nuh as. ‘ın mulâku kelimesi ile neyi kast etti ? Ölümden sonra rabbe kavuşmayı mı yoksa öldükten sonra kavuşmayı mı ? Burada nasıl mana vereceğiz bu çok önemli. Buraya bir mim koyalım ve devam edelim.
Araf 147 ‘ye senin dediğin gibi kabul edelim ve konuyu karıştırmadan şimdi gelelim bakara 46 ya .
2/BAKARA-46: Ellezîne yezunnûne ennehum mulâkû rabbihim ve ennehum ileyhi râciûn(râciûne).
O (huşû sahipleri) ki; onlar, Rab’lerine muhakkak mülâki olacaklarına (hayatta iken ruhlarını Allah’a ulaştıracaklarına) ve (sonunda ölümle) mutlaka O’na döneceklerine kesin olarak inanırlar.
Burada iki ulaşmadan iki kavuşmadan mı bahsediyor Allahımız ? Yoksa tek bir kavuşma var da iki ayrı kelime ile mi anlamamız gerekiyor. Ve bağlacını birbiri ile ilintisiz , ilişiksiz bir anlamaya tabi tutamayız.
Parantez içine attığımızda : O (huşû sahipleri) ki; onlar, Rab’lerine muhakkak mülâki olacaklarına ve mutlaka O’na döneceklerine kesin olarak inanırlar.
Evvelen Burada pekiştirme yok mu kardeş ? Vurgulama , üzerine basma, önemini anlatma, aktarma.
Ve Yasin suresinde de yalanlanan Haşr olduğuna göre ;
1. Enam 130 ‘da lika ile kast edilen ulaşmak HAŞR
2. Yunus 11 ‘de lika ile kast edilen HAŞR
3. Secde 10 ‘da lika ile kast edilen HAŞR
İşte bu ayetler de gösteriyor ki lika = raciun = Haşr manalarında kullanılmıştır.
|