Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
NACİ ÇELİK YAZMİŞTİ
Diyor değil mi? Şimdi gel birlikte mantık yürütelim.Farzedelim ki,atalarımızın domuz eti ile ilgili yorumları doğru.Yani Allah domuz etini pis olduğu için yasakladı.Söz konusu pislik,fiziksel veya tıbbi anlamda bir pislik olması gerekir.Manevi bir pislik olduğu düşünülemez.Çünkü Allah,tüm hayvanların kendisinin işaretleri (ayetleri)olduğunu ve hiç bir ayırım yapmadan hayvanlara saygı göstermemiz gerektiğini açıkca
vurguluyor(22/36)
Bu durumda,Kur"an"ın pis olduğunu söylediğ domuz hayvanı ve domuz eti ise,söz konusu etin,bügüne kadar zararları çoktan görülmesi ,tecrube edilmesi gerekirdi.Aksi takdirde Kur"an yanılmış olur.
SAVANA YAZDI
Selam naci bey
Lehmü hınzırın domuz eti olamayacağı, kelimenin anlamının tahrif edilerek bu kelimeye domuz eti anlamı yüklenmiştir dediniz
size 4 sorum var
1.soru:Hınzırın domuza işaret edemeyeceğine hınzır kelimesine domuz anlamının sonradan yüklenmiş olduğuna sizi götüren nedenlerden biride yukarıdaki alıntıda kırmızıyla işarettiğim mantık yürütmemidir?
CEVAP:1.Bu konuyla ilgili yorumumda mantık yürütmeden çok ,aşağıda açıklayacağım çok önemli gerekçelerim var.Ancak hemen belirteyim ki,mantığın devrede olmadığı hiç bir araştırma veya inceleme,asla yorum olmaz,olamaz nakil olur.Zaten atalar dinine görede İslam mantık dini değil,nakil dinidir.
2.soru:hınzır kelimesinin anlamının aslında bozuk et olduğu ancak daha sonradan toplumların bozuk et kelimesini domuz demek için kullandığına ve bu hayvana hınzır adını verdiklerine dair elinizde bilimsel araştırma varmı?
CEVAP:2.Hayır yoktur.Ama benim elimde yazılı,çevremde de açık orijinal ayetler var.Bunlar benim için yeterli.
3.Soru-Araplar kuran indiğinde domuz hayvanına hınzır demiyorlardıysa ne diyorlardı??domuz hayvanıyla henüz tanışmamışlar ve bu hayvana kendi dillerinde bir isim vermemişlermiydi? arap diline yerleşik bu hayvanın başka adı varmı.Örneğin bizim dilimizde kaplumbağada deriz tosbağada yada kopekte deriz “it” de
CEVAP:3.Arapların ,hemde 14 asır önceki arapların domuza ne dediği beni hiç ilgilendirmiyor.Beni bana indirilen kuran ilgilendiriyor.Benim Kur"an"ım da bana,20 Kasım 1987 de inzal olmaya başladı ve inzal hala devam ediyor.
4.Soru- kuranın inip domuz etini pis olarak nitelendirmesinden sonra arapların ve arap kültürünün hınzır yani domuz etine bozuk et anlamı yüklemediğinden neye gore eminmisiniz?
CEVAP: 4.Son sorunuzda bir sorun var.Ya da ben anlayamadım.Zannedersem,Arapların HINZIR sözcüğünün anlamını kaydırmış olduğundan nasıl emin olduğumu soruyorsunuz.
Sorunuzun cevabını çok çok kısa olarak vereceğim.Çünkü konu çok çok kapsamlı bir konu.
Size yorumumla ilgili en önemli 3 gerekçemi açıklamak istiyorum.
Gerekçe:1.
…Onun durumu,tıpkı şu KÖPEĞİN durumuna benzer;ÜSTÜNE VARSAN DA DİLİNİ SARKITIP SOLUR,ÜSTÜNE VARMASAN DA DİLİNİ SARKITIP SOLUR…7/176
Sevgili Savana.yukarda verdiğim ayetin dikkat çektiği hayvanın isminin yerine X hayvanı yazalım.
Onun durumu,tıpkı şu X HAYVANININ durumuna benzer.ÜSTÜNE VARSAN DA DİLİNİ SARKITIP SOLUR,ÜSTÜNE VARMASAN DA DİLİNİ SARKITIP SOLUR.
Hiç Kur”an bilmeyen,Kur”an”daki bu ayetten hiç haberi olmayan,herhangi bir kişiye,ayetin ikinci halini okusak ve o kişiye,söz konusu X hayvanının hangi hayvan olduğunu sorsak, o kişi kopek diye cevap verir.Çünkü hemen hemen herkes,dilini sarkıtarak soluyan hayvanın kopek olduğunu bilir.
Ve… Kur”an, tıpkı bu ayette olduğu gibi,bir hayvandan söz ettiği zaman,sözünü ettiği hayvanın en temel özelliğini vurgulayarak ya da tasvir ederek söz eder.Ben Kur”an”ın bu özelliğinden hareketle,Kur”an”da adı geçen tüm hayvanları tesbit ettiğime inanıyorum.Bana gore,Kur”an”da adı geçen 32 hayvan ve 32 hayvan ismi yer almaktadır.Bu hayvanlar arasında hınzır diye bir hayvan yer almamaktadır.
Gerekçe:2.
Benim yaptığım tesbitlere gore,Kur”an her şeyi birbirinin benzeri dört ayri kelime ile vurgulamaktadır.Allah kelimesinden gayri,Kur”an”da geçen tüm kelimeler bu tür bir özellik taşır.Ben Kur”an kelimelerinin bu özlliğinden hareketle hınzır kelimesinin benzerlerini tesbit ettim ve hınzır kelimesinin maddi veya manevi pislikleri vurgulayan bir sıfat olduğunu gördüm. HINZIR,HABİS,RİCS,NECİS.
Gerekçe:3
”.Bugün size iyi ve temiz şeyler helal kılındı.Kendilerine kitap verilenlerin yemeği size helal,sizin yemeğiniz de onlara helaldır…5/5”
Eğer domuz eti haram olsaydi,yukarda verdiğimiz ayet domuz etini istisna etmeden,asla kitap verilenlerin yemeğini bize helal kılmazdı.
Selam ile.
selam naci bey
sormuş olduğum sorulara verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.Ancak Kuranı anlamaya yıllarını harcamış birikim sahibi olan biri olarak değil kuranı fiilen yaşamak ve ayetleri anlamak konusunda çaba sarfeden bir öğrenici olarak ,sizi domuz eti yasağına ilişkin anlayışınız ve bunu anlatımınız konusunda yetersiz gördüm.
nedenlerine gelince
1-Lehmü hınzır=domuz eti demek değilse öncelikle arapların dillerinde domuza başka bir isim verip vermedikleri konusunda bilgi sahibi olmanız gerekir kuran arapça ve arap toplumunun anlayacağı dilde inmiştir.Allah araplara lehmü hınzır diyerek domuz eti demiyorsa arapların dilinde domuz anlamına gelen başka kelime olmalı.Olmalı ki araplar lehmü hınzırı yani "bozuk et" kelimesini domuza ikinci bir isim yapsınlar. Atıyorum araplar domuza MUS diyorlardı.Kuran tebliğ oldu ve kurandaki ayetteki hınzırı MUS hayvanına yordular ve MUS hayvanına hınzır demeye başladılar o halde bu dilde domuz hayvanının MUS ve HINZIR olarak iki adı olmak zorundadır.Aynı bizim dilimizde aynı hayvana isim olan tosbağa ve kaplumbağa isimleri gibi.
2-kuran indiğinde hınzır hayvanının pis olarak nitelendirilmesinden sonra araplar domuz etinide leş ve bozğalanmadan öldürülmüş hayvanlar gibi görüp hınzır kelimesine bozuk pis anlamı yüklemiş olabilirler.1400 yıl önce hınzır=domuz iken 1400yıllık sürecin sonunda siz sözlükleri açıp baktığınızda hınzır kelimesinin islamın etkisiyle hem domuz hemde bozuk pis anlamlarınada geldiğini görürürsünüz.Bu çok daha akla yatkın ve mantıklı yaklaşımdır.
3-domuz eti sağlıklı koşullarda yetiştirilirse sağlığa zararlı değildir dediniz.Çok doğru katılıyorum.Ancak devamında dedinizki Allah kuranda domuzu pis olarak nitelendirdiyse ve günümüzde bu hayvan sağlığa zararlı değilse pis değildir o halde Allah bu konuda böyle diyerek yalancımı çıkar.
Hayır.Allahın hınzırı pis olarak nitelendirmesini sağlıksız et yenilemez et anlamında değerlendiremeyiz.Buradaki pis nitelendirmesini cünüplük halinin nitendirmesi şeklinde anlamak gerekli.Allah cünüpken tahir oluncaya kadar namaza yaklaşmayın demiş.Demekki cünüplük halini tahir(temiz olmamak ) olarak gösterip temizlenmenin yolunu yıkanmak
olarak belirtmiştir.Benim akıl ve mantığıma soracak olursanız bir kimsenin cünüp olması onun manen yada madden temiz olmaması pis olması anlamına gelmez ve yıkanmayıda gerektirmez.Ancak aslolan bizim akıl ve mantığımızın dediği değil bize öretilen e öğretileni olduğu gibi kabul etmektir.
Eğer yasak ve emirlerin tümüne akıl ve mantık süzgecine göre nedenler bulup bu nedenlere göre bunları kabul edecek olursak yasakların çoğu rafa kalkar
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
|