Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
tardu (sana kisaca tardu dyebilir miyim?)
beasnanin mazi muzarilik konusuna girmeden once,
(bu arada sen yaz mazi mi muzari mi, ama Kurani Kerimde mazi fiil kullandigi ve kiyamet koptuktn sonra olanlari mazi fiille anlattigi ayetler var, bu birseyi degistirmez yani)
Hansin soyledigini iddia ettigin konu ise bir yorum, ben yorumlari degil, diyanetin elmalinin omer nasuhinin cevirilerindeki ayetin arapca orjinalinde gecmeyen kelimeri kullanmis olmalri, orjinakde gecen kelimelri cevirmek yerine baska manalara goturmelerine dikkatini cekmek istiyroum. Sayfalarca sanagozlerim agridigi halde bir bir yazdim yanlislari goz onune sermeye calsitim.
Bugun bu milletin guvendigi yegane kayanklar olan diyanet ve diger ceviriler ayetin orjinalindeki ifadeleri icermiyorlar.
Kendi yorumlarini koyuyorlar,
evet ayetler aciklama isteyebilir dogru ama orjinalinde gecen kelimeler mutalka yazilarak kendi ilavelerini aciklamalarini, ilave oldugunu parantezle veya bir isaretle belirtmeliler.
Yoksa insanlar bunu ayetin kendisi olarak adlediyrolar, nitekim o zaman ayaetler arasindaki illiyet rabitasi o ortak kelimelrle kuruluyor buna da tamemn engel oluyorlar. RAbbimse o ayetlerle muhtesem bir ilimagi ormus farkli surelerde birbirine adeta zincir gibi baglanan bir ilim mevcut.
ve eger Ali imran 7 e gore ululelbab degillerse bu yoru,mlari ile ahzab67-68 deki gibi cok agir vebal aliyorlar? Eger ululelbablarsa, neden birbirleri ile de celisiyorlar,
|Bugun diyanet topladiklari heyette yanlis meal verdiklerini farkinda olup yenibaskiya mi gitsek diyorsa, hatalarini farketmelri guzel ama bu boyle cocuk oyuncagi degil di mi o zaman?
mesela enfal 29 da ey amenu olanlar tettekuhu, takva sahibi olun diyor
8/ENFAL-29: Yâ eyyuhellezîne âmenû in tettekullâhe yec’al lekum furkânen ve yukeffir ankum seyyiâtikum ve yagfir lekum, vallâhu zul fadlil azîm(azîmi).
burada gecen tettekullahe takva koklu , Allaha takva sahibi olun ifadesini baska cevirilerse ayetler arsindaki baglantiyi bozarlar,
cunku rum 31 de de takva nin Allaha munib olmak ile olacagini goruyoruz. Munîbîne ileyhi vettekûhu
ve enfal 29 da amenu olan inannalra seslneniyor ve onlara sayet takva sahibi olursaniz dedigine gore takva sahibi olmadiklarini
Allaha inanan ve takva sahibi olmayanlarin varligini goruyoruz oyle degil mi?
Kaf 31 de de cennete takva sahiplerine uzak olmayarak yakilastirildi diyor.
Demek ki cennete takva sahibi olanlari aliyor, ama enfal 29 da ki amenular Alaha inanlarin cennete girmleri takva sahibi olmalarina bagli.
nasil takva sahibi oluncagi da Rum 31 de munibine ileyhi vettekuhu diyor.
Allaha munib olarak.
Bu kelimelerin dogru anlamalrini rad21 dek o seyin ne oldugu ve diger mutesabih ayetleri kim yorumlayabiliyor?
Ali imran 7
3/AL-İ İMRAN-7: Huvellezî enzele aleykel kitâbe minhu âyâtun muhkemâtun hunne ummul kitâbi ve uharu muteşâbihât(muteşâbihâtun), fe emmellezîne fî kulûbihim zeygun fe yettebiûne mâ teşâbehe minhubtigâel fitneti vebtigâe te’vîlih(te’vîlihi),
ve mâ ya’lemu te’vîlehû illâllâh(illâllâhu), ver râsihûne fîl ilmi yekûlûne âmennâ bihî, kullun min indi rabbinâ, ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb(elbâbi).
arapcanin gayet iyi oldugunu tahmin ediyorum, yukaridaki ayeti okudunda cok net gozukuyor sanirim degil mi?
ilimde koklesmis olanlar,
iste bu dunya cercevesinde araocayi alasiyla dahi bilmis olasalar demelri gereken soz bu : âmennâ bihî, kullun min indi rabbinâ, ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb
Rabbimin indinden olduguna iman ettik ama ma yezekkeru!
onlar tezekkur edemezler diyor illa ululelbab.
o zaman arkadas bunca meal, bunca ayet cevirsi bak bizde keleme keleime cevirebiliyoruz ama ayetin yorumunu oradaki ifadeleri ilimde koklesmis olan bir prof olmakla degil ulul elbab olmakla tezekkurunu yapmak mumkun. yetki ululelbabda.
Ve nitekim piyasdaki Kuranlara konan yorumlarin bile birbiri ile nasil celistigi ve orjinalinden kelime itibari ile sapmari cok acik
O zaman ayetin tezekkurunde biz kime guvenecegiz ?
ululelbabin yaptigina!
Bu Kurani Kerim di mi? eger sirf o donem olsa orda zaten Peygamberimiz var ona sorarlar o soyler, bu ayette iste bizim o ayetlerin tezekkuru icin kime gitmemuz gerektigini soyluyor.
bu ululelbabi da olgun akil sahibi diye cevirenler, ilimde koklesmis olanlar olgun akil sahibi olmadan mi ilimde koklesmisler acaba?
Alalh ilimde koklesmi olanla ululelbabi ayri kefeye koyuyor.
Bu devirde ulul elbab olandan bu yorumalri almamiz gerektigi konusunda hem fikr miyiz arkadasim?
|