HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Türk İbrahim

coştun yine
ama muhatabın kadar
emek vermen gerek önce
ardından ağzından çıkanı kulağın duymalı bence
Az bile yazmış sayın akçay
hatırlatırım önemlidir
söz ağızdan çıkar

hani gidiyordun burada ne işin var?
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

iman Yazdı:
Türk İbrahim

coştun yine
ama muhatabın kadar
emek vermen gerek önce
ardından ağzından çıkanı kulağın duymalı bence
Az bile yazmış sayın akçay
hatırlatırım önemlidir
söz ağızdan çıkar

hani gidiyordun burada ne işin var?

siz seviyesizsiniz. ben ilgili kişiye en ufak şahsi birşey yazmadım. Tamamen konuya dönük yazarken hakaret yedim. 1-2 sabrettim. Sonunda ben de nefis sahibiyim. eğer kişiliğiniz karakteriniz varsa önceki sayfaları okursunuz. beni de yormazsınız. Gidip gitmemem de sizi ilgilendirmez. Özel nedenleri olabilir. Terbiyesizleşmeyin! ve en kısa zamanda insan ilişkileri noktasında önce bir ana okulu tedrisatı alın. bu tam bir karaktersizlik göstergesi. burası fener galatasaray taraftar arenası değil! onu hasan akçayla başka alanlarda yapın!



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Kırmızı ile vurguladığım sorular var. Öyle yaptım ki muhataplarım görsün. Türk İbrahim kardeşimiz görmedi. Bundan sonra görüp kâle alacağına dair en küçük bir işaret vermiyor.

İletişim yok.

Üstelik müzakereyi kişisel düzeysizliğe indirip Hasan Efendi demeler var. Bir de "Kişisel olma!" diye diye kişisel dokundurması var ki pes. Tıpkı "Lan deme lan!" gibi.

En kolay bir ifadeyi dahi doğru anlayamıyor. Neden?

Örneğin "sizin bize gelmenizle maydanoz arasında ne bağ varzsa Nisa 129 ile Nisa 3 arasında o bağ var" ifadesindeki "siz"den kastık Türk İbrahim olduğununu sanıyor. 

Daha neler. Türkçemizde bu tür cümlelerde siz her hangi bir kimse anlamına gelir.

Durum bu. Ne yapmam gerekir?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

savana Yazdı:

Nisa 3'teki çok yetimeyi evlendirme icazetini çok kadınla ikişer üçer dörer evlenme icazet diye çarpıtan klasik iddaya göre de çok eşlilik zulümdür. Örnek olarak Elmalılı'nın tefsrine bakınız.

Yüce Allah'ın 4:3'te "çok eşli olduğunuzda adalet yapamamaktan korkuyorsanız..." demesi de zaten çok eşliliğin zulüm olduğunun ilahî ifadesidir. 

Lütfen dikkat edin. Yüce Allah bu açıklamasını kızkardeş olmayan kumalar bağlamında yapıyor.  

Elmalılı misillu çok eşçi ulemaya göre de kızkardeş olmayn kumaların zulme uğratıldığını 4:3'te açıklayan Yüce Allah yalan mı söylüyor? (hasan akçay)

selam

hasan kardeş bu ne çelişki böyle?4:23teki çok eşlilikte adalet yapmamamaktan korkarsanız 2şer üçer evlenin diye meallendirilen çeviriyi siz zaten kabul etmiyorsunuzki.Sizin çevrinize göre oradaki evlenin EVLENDİRİN olmalı çünkü kuran değiştirilmiş/herekeleme hatası var.

Hal böyleyken bu ayetteki birden fazla kadın arasında adaletli olamayacağınızdan korkarsanız=ki korkmalısıznı=bu zulumdür şeklinde bir bağlatı geliştirip bu bağlantıladki çok eşlilik=zulumdür=iki kız kardeş birarada almak çok eşliliktir denklemine koyuyorsunuz.Hem ayetin başkaları tarafından yapılan meallendirmesini kabul etmeyip hemde kabul etmek ve kabul ettiği kısmından formül üretmek mantıklımı?

Sevgili savana, "Klasik iddia açısından bakınca da zulümdür," dediğim apaçık.

Ayrıntıları müzakerenin içine sokmak zararlı olabiliyor. Çünkü müzakereyi boğuntuya getiriyor. Ben bunu gidermek için muhataplarımın ayrıntıdaki iddialarını doğru sayarım.

Örneğin Nûr 31'deki ma meleket eyman ühünne tesettürcü iddiaya göre kadınların ellerinin altındaki (dişi ve erkek köle)lerdir. Ama gerçekte kadınların bakımını üstlendiği kimsesiz kız ve erkek çocuklar onlar.

Bu algılama farkını es geçerim çünkü bir de o ayrıntıya girersek konudan konuya atlama riski doğar ve müzakere boğulur.

Görüşümü o kimselerin erkek köleler olduğu varsayımı üzerine kurarım ve tesettürlü kardeşlerime sorarım: 

İddiaya göre avret yerlerinizi, örneğin memelerinizi, erkek kölelerinize açmanız dinen sakıncasızmış. İnanıyor musunun bu tesettürcü iddiaya; köle denen elin adamlarına memelerinizi açar mısınız?

4:3'te dile getirilen çok eşlilik konusu da öyle. Onun zulüm olduğunu Yüce Allah'ın ayette "Kadınların ikişer üçer dörderiyle evlenin!" dediğini öne süren zevat ta kabul ediyor.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Seviye buysa size kalsın, Seviye, yalancılık, iftira, hakaret, görüşünü kabul etmeyeni kişisel olarak aşağılamak, tahrik etmekse o patikada devam edin : 

Hasan Akcay Yazdı:

Kırmızı ile vurguladığım sorular var. Öyle yaptım ki muhataplarım görsün. Türk İbrahim kardeşimiz görmedi. Bundan sonra görüp kâle alacağına dair en küçük bir işaret vermiyor.

İletişim yok.

Üstelik müzakereyi kişisel düzeysizliğe indirip Hasan Efendi demeler var. Bir de "Kişisel olma!" diye diye kişisel dokundurması var ki pes. Tıpkı "Lan deme lan!" gibi.

En kolay bir ifadeyi dahi doğru anlayamıyor. Neden?

Örneğin "sizin bize gelmenizle maydanoz arasında ne bağ varzsa Nisa 129 ile Nisa 3 arasında o bağ var" ifadesindeki "siz"den kastık Türk İbrahim olduğununu sanıyor.

Daha neler. Türkçemizde bu tür cümlelerde siz her hangi bir kimse anlamına gelir.

Durum bu. Ne yapmam gerekir?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Hasan Akcay Yazdı:

Ben bu konuyu pek çok insanla müzakere ettim. Sorularla karşılaştım. Senin de aklına bir sürü soru geliyor olabilir. Lütfen sor. Ve beni eleştir.

Hasan Akcay Yazdı:

Onların söylemesine zaten gerek te yok. Yüce Allah'ın 33:52'deki buyruğu kesin. Allah'ın buyruğu yerine getirilir - kâne emr ullahi mef'ûla (33:37).

Hasan Akcay Yazdı:

İslamı küçük düşürmeye hakkınız yok!

Hasan Akcay Yazdı:

Çok karılı evlilik fuhuşçu ulemanın uyduruk dininde kadınların ırzsız bırakıldığını gösteren bir rezalettir; iki yüzlülüktür.

Hasan Akcay Yazdı:

Daha sakin ve daha dikkatli olun ki aklınız başınızda kalsın.


Hasan Akcay Yazdı:

Sonra Nisa 129'la ilgili başka hususlara dikkatinizi çekeceğim. O ayetle çok eşililik arasında kurgulanan bağın ancak "bahçelerde maydanoz, gel bize bazı bazı"daki maydanoz ile sizin bize gelmeniz arasındaki bağ kadar akla uygun olduğunuzu görmeniz için


Hasan Akcay Yazdı:

Bir daha okuyun ve lütfen cevap verin. Sükût geçip bildiğinizi okumayı sürdürmeyin.

SADECE BENİMLE MUHATAP OLMAYIN YETER.

Diğer Arkadaşlarda sağolsun. Herhalde "Adalet" budur.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

savana Yazdı:
Nisa 3'teki çok yetimeyi evlendirme icazetini çok kadınla ikişer üçer dörer evlenme icazet diye çarpıtan klasik iddaya göre de çok eşlilik zulümdür. Örnek olarak Elmalılı'nın tefsrine bakınız.

Yüce Allah'ın 4:3'te "çok eşli olduğunuzda adalet yapamamaktan korkuyorsanız..." demesi de zaten çok eşliliğin zulüm olduğunun ilahî ifadesidir. 

Lütfen dikkat edin. Yüce Allah bu açıklamasını kızkardeş olmayan kumalar bağlamında yapıyor.  

Elmalılı misillu çok eşçi ulemaya göre de kızkardeş olmayn kumaların zulme uğratıldığını 4:3'te açıklayan Yüce Allah yalan mı söylüyor? (hasan akçay)

selam

hasan kardeş bu ne çelişki böyle?4:23teki çok eşlilikte adalet yapmamamaktan korkarsanız 2şer üçer evlenin diye meallendirilen çeviriyi siz zaten kabul etmiyorsunuzki.Sizin çevrinize göre oradaki evlenin EVLENDİRİN olmalı çünkü kuran değiştirilmiş/herekeleme hatası var.

Hal böyleyken bu ayetteki birden fazla kadın arasında adaletli olamayacağınızdan korkarsanız=ki korkmalısıznı=bu zulumdür şeklinde bir bağlatı geliştirip bu bağlantıladki çok eşlilik=zulumdür=iki kız kardeş birarada almak çok eşliliktir denklemine koyuyorsunuz.Hem ayetin başkaları tarafından yapılan meallendirmesini kabul etmeyip hemde kabul etmek ve kabul ettiği kısmından formül üretmek mantıklımı?

Sevgili savana, "Klasik iddia açısından bakınca da zulümdür," dediğim apaçık.

Ayrıntıları müzakerenin içine sokmak zararlı olabiliyor. Çünkü müzakereyi boğuntuya getiriyor. Ben bunu gidermek için muhataplarımın ayrıntıdaki iddialarını doğru sayarım.

Örneğin Nûr 31'deki ma meleket eyman ühünne tesettürcü iddiaya göre kadınların ellerinin altındaki (dişi ve erkek köle)lerdir. Ama gerçekte kadınların bakımını üstlendiği kimsesiz kız ve erkek çocuklar onlar.

Bu algılama farkını es geçerim çünkü bir de o ayrıntıya girersek konudan konuya atlama riski doğar ve müzakere boğulur.

Görüşümü o kimselerin erkek köleler olduğu varsayımı üzerine kurarım ve tesettürlü kardeşlerime sorarım: 

İddiaya göre avret yerlerinizi, örneğin memelerinizi, erkek kölelerinize açmanız dinen sakıncasızmış. İnanıyor musunun bu tesettürcü iddiaya; köle denen elin adamlarına memelerinizi açar mısınız?

4:3'te dile getirilen çok eşlilik konusu da öyle. Onun zulüm olduğunu Yüce Allah'ın ayette "Kadınların ikişer üçer dörderiyle evlenin!" dediğini öne süren zevat ta kabul ediyor

*

Şimdi savana dost, görülsün diye kırmızıyla vurguladığım soruyu görelim mi. Nolur bi değişiklik yapıp görelim mi.

Cevap lütfen:

Çok eşliliğin zulüm olduğunu Yüce Allah Kuran'a göre 4:23'te açıklıyor; Elmalılı misillu çok eşçi ulemaya göre ise 4:3'te. O halde görüş birliği tam: çok eşlilik zulümdür.  

Yüce Allah 4:3'te "Kadınların ikişeri, üçeri, dörderiyle evlenin!" deyip zulmü caiz ilan eder mi; O'nun bir yandan 4:82'de "Kuran'ın düşünmüyorlar mı; Allah'tan başkası indirseydi onu içinde bir çok çelişki bulurlardı," demesi bir yandan da 4:3'ü böyle çelişkiyle malul olarak vahyetmiş olması mümkün mü?

Bunun dışında bir tek ayet gösterilebilir mi ki Allah orda "şu iş zulümdür ve caizdir," desin?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hasan Akcay Yazdı:
Şimdi savana dost, görülsün diye kırmızıyla vurguladığım soruyu görelim mi. Nolur bi değişiklik yapıp görelim mi.

Cevap lütfen:

Çok eşliliğin zulüm olduğunu Yüce Allah Kuran'a göre 4:23'te açıklıyor; Elmalılı misillu çok eşçi ulemaya göre ise 4:3'te. O halde görüş birliği tam: çok eşlilik zulümdür.  

Yüce Allah 4:3'te "Kadınların ikişeri, üçeri, dörderiyle evlenin!" deyip zulmü caiz ilan eder mi?

Yüce Allah'ın bir yandan 4:82'de "Kuran'ı düşünmüyorlar mı; Allah'tan başkası indirseydi onu içinde bir çok çelişki bulurlardı," diye meydan okuması bir yandan da 4:3'ü böyle çelişkiyle malul olarak vahyetmesi mümkün mü?

Bunun dışında bir tek ayet gösterilebilir mi ki Allah orda "şu iş zulümdür ve caizdir," desin?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

Selam Arkadaşlar

Diğer forumda da yazdım ama bakıyorumki burda da bu yazdıklarıma ihtiyac var nacizane görüşümü sunmak isterim.....

Bu forumda şunu görüyorum genelde insanlarda yıkılmaz bir önyargı var. Ama konu Allahın ayetleri olunca bence anladığımız anda bu önyargıları yıkmak gerekir kuran önyargıları, krallığı, kişiye dayalı sistemi yıkmış yerine yepyeni adaletli bir sistem getirmişdir... Allaha Dayalı Bir Adalet

Bu yüzden Allahın kitabı hakkında konuşurken lütfen onun ilahi bir kitab olduğunu ve yaradanın sözleri olduğunu unutmayalım ona göre laflarımızı yorumlarımızı ince eleyip sık dokuyarak düşünürek kafa çatlatarak yapalım...

Allahın dini düşünülmeyecek üzerinde kafa yorulmayacak çıldırılmayacak bir din değil.....

Allahın ayetleri inerken o zamanın insanları kesin kati bir dönüşle dönüyorlardı. içlerinde bi sıkıntı duymadan bir anda herşeyi her makamı mevkiyi zenginliği geride bırakıp dönüyorlardı. biz ise en ufak bişeyde ayrılığa düşmeyelim.

Düşünmeye uzlaşmaya çalışalım konuları size bize bana sana göre değil kurana göre düşünmeye çalışalım. Birbirimize cevap verirkende birbirimizin iyiliği için eğer karşı tarafın yanlış düşündüğünü düşünüyorsak sözün en güzeli ile karşılık vermemiz gerekir....

Şimdi Bu Kısa Hatırlatmadan Sonra..

Türk İbrahimin Şöyle Bir Tezi Var

Sen diyorsunki "Yoldaş Din kardeşi" demek . Soruyorum o zaman: İtalyan Hristiyan Kadınla Müslüman kadın ikisi bir arada olurmu? Çok kadınla evililik olmuyor mu bu? Niçin yanıt yazmıyorsun?

Safbilgide şöyle bir yanıt verdi.

KURANDAKİ EVLILIKTE

Mumınler yalnız mumınlere HELAL  bunu bılmıyor musunuz?

MÜşrık,müşrike

Ateıstler, Ateıstlere?

İŞTE YOLDAŞ ,DIN KARDEŞİ CUK OTURUYOR YERINE

Şimdi burada sen İtalyan hiristiyan  kadın bi arada olurmu diyorsun Allah 2 kadını haram kılıyor iki yoldaş derken kadın olmaları itibarıyle aynı yolun yolcusudurlar … Yanlış anlaşılmasın mümin olmayan kadını helal kılıyor diye bir anlam çıkarmak bu ayeti anlamamaya çalışmak illaki muhalif olmak demektir

Müşrik ve Ateist olmayan kadınlarla Müslüman erkekler evlenebilir… Ama tek eşli olarak farkı anlayalım….. Lütfen….

Şu Ayettede açık

Şunu da düşünerek ayeti okuyun burada hem erkeklere hem kadınlara hitap var.. Ayrılık yok Adalet var yani……

Müşrik kadınlarla, onlar iman edinceye kadar evlenmeyin. Özgürlüğünden yoksun inanmış bir kadın, müşrik bir kadından müşrik kadın sizin hoşunuza gitse de çok daha hayırlıdır. müşrik erkeklerle de onlar iman edinceye kadar nikâhlanmayın. İnanmış bir köle, müşrik bir erkekten o hoşunuza gitse de çok daha hayırlıdır. Bu müşrikler sizleri ateşe çağırır. Allah ise sizi, izniyle cennete ve affa çağırır. Ve ayetlerini insanlara açık açık bildirir ki, düşünüp öğüt alabilsinler

İman ettikten sonra tek bir tane olmak kaydıyla evlenilebilir.

Neyse Sonuç Olarak Allah birden çok evliliği istemeyerek adaletsizlik değil adalet sağlamışdır BAZILARIMIZ KABUL ETMESE BİLE……

 

 

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

Selam şunuda eklemek istiyorum mümin kadınlar derken bazılarımız mümini sadece müslüman kadınlar erkekler olarak algılayabilir...

mümin bence tek tanrı inancını savunan ve allaha eş koşmayan insanlar için kullanılır.....

Türkçe Arapça
mümin مُؤْمِن; inanan; mümin; inançlı;

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

SAOL MINDAR

Aynı kocayla rıza gösterıp evlenmek ısteyen 2 kadın, yoldaş degıl de nedır?KULLANILAN ARAPÇA KELIMENIN SÖZLUK ANLAMI YOLDAŞ NISA 23 TE CUK OTURUR.İKİ KIZ KARDEŞ GIBI SAÇMA OLMAZ...

Ayrıntı için

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=2551

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats