Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
... Pegambere ilahlık payesi yükleyen uydurma hadislerdir Allah hiç bir ayette hiçbir peygamberi hümküne ortak ettiğini veya edeceğini beyan etmez.Aksine kendisine şirk koşulması hariç tüm günahları dilerse bağışlayacağını bildirir.
....
O Allah ki tebliğ ettirdiği kuranın 3\2 sinde kendisine şirk\ortak koşanların düştüğü gafleti ve onların uğradıkları gazabı anlatıp dursun ondan sonrada Peygamberi kendisine hükmünde ortak etsin.Bu nasıl ilah anlayışı bu nasıl kuran anlayışı?
Sondan başa doğru cevap vereyim müsadenle..
Allahın işine karışıp bu nasıl anlayış diyorsun ya aşağıdaki ayeti kerimler sana bir fikir verebilir belki.
Senin Allahın resulünün çıkartığı hükümlerin üzerine beğenmeyip 1300 yıldır insanlar dini yanlış yaşıyor demen gibi bir şey işte o sözün yine.
Allahın peygamberi yanlış hükmetmiş bazı ayetleri İslam devetinin yöneticiliği zamanında sana göre. Hüküm Allahındır ve peygamber de Allah adına hükmeder.
Nisa Suresi 64. Ayet-i Kerimesinde
"Biz her peygamberi sırf, Allah’ın izni ile itaat
edilmek üzere gönderdik. Eğer onlar kendilerine zulmettikleri zaman
sana gelseler de Allah’tan günahlarının bağışlamasını dileseler ve
Peygamber de onlara bağışlama dileseydi, elbette Allah’ı tövbeleri çok
kabul edici ve çok merhametli bulacaklardı"
Aşağıda ve daha önce de hatırlatmaya çalıştığım ayeti kerimler de Allah C.C peygamberine itaat edilmesini defaatle bildiriyor. Önce Allah'a ve sonra resulüne buyuruyor. Aşağıda buyrulan ayet-i kerime de ise Allah C.C peygamber (SAV)'e kendisine uyulmasını söylemesini buyuruyor.
Yukarıda ki diğer suredeki bölümle birleştirdiğinde Kuran-ı Kerimde açıkça gösterilmeyen bazı konuların Allah resulü tarafından hükmolunacağına dair Kuran'ı kerim den kesin deliller ortaya çıkıyor.
"Şu akıl dene şey yalnızca size mahsus bişey olmasa gerek! Siz ayetleri kendinize göre yorumlayıp hüküm ediyorsunuz ancak ben okuyup amel ediyorum"
Kimsenin Resulullahı Allaha ortak koştuğu filan yok. Olanlar da nefsinin ve şeytanın oyununa gelerek sapıtıp kendi başına hüküm çıkartanlardır.
Efendimiz (SAV) hak dinin peygamberidir. İnsandır. Nebidir. Resuldür. Yani iftira atarak ikna mı edeceksiniz.
İşini sana göre de iyi yapmış. Yok yapamamış deseydin bari.
Defaatle söylüyorum, Ben Kuran-ı kerime sıkı sıkı sarılıp Resülullahı sevip onun verdiği hükümlere, güzel yaşayışına sünnetine de önem veriyorum.
Lütfen çarpıtmayın.
Allaha ortak koşan varsa Allahın emir ve yasaklarını dinlemeyip kendi burnunun dikine giden kullardır.
Nisa Suresi 59. Ayet
"Ey iman edenler! Allah’a itaat
edin. Peygamber’e itaat edin ve sizden olan ulu’l-emre (idarecilere)
de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah’a ve
ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resûlüne arz edin.Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir."
Ben Allaha ve Resulüne arz edilmiş şeyler ile iman etmeyi Allahın bir hükmü olarak yine kendi kelamından deliller ile farz biliyorum. Kusura bakma aksini iddia eden ben değil sizsiniz, ben kendi hür iradem ile en az sizin kadar olan aklım ile bu sonuca ulaşıyorum, üstünlük takva da dır.
Al-i İmran Suresi 31. ve 32 Ayetler Mealen;
31- De ki: “Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve
günahlarınızı bağışlasın. Çünkü Allah çok bağışlayandır, çok merhamet
edendir.”
32- De ki: “Allah’a ve Peygamber’e itaat edin.” Eğer yüz çevirirlerse şüphe yok ki Allah kafirleri sevmez.
Ben de sana tavsiyem sende biraz böyle batıdan gelen fikir ve tesirinde ki yayın evlerini bırakıp biraz meselenin özün dönük kitaplar okusan kimlerin oyununa geldiğini daha açık anlarsın.
Oyun yapıyorsun diyemiyorum. Uğraşamam kimsenin günahı ile öyle münafıklık alametlerini ben göstermesem de kimseye öyle birşey demiyorum.
Hidayeti Allah C.C verir. Ola ki ben sapmışsam Allah beni doğru yola iletsin ve o yolda daim etsin inşaallah. Eğer siz bilerek veya bilmeyerek sapmışsanız Allah sizi doğru yola iletip o yolda daim edip hem dünya hem ahıret mutluluğuna daim etsin inşaallah. Amin.
Sorun şu ki, sen sana "bunu peygamberimiz söyledi" diye sunulan şeylerin gerçekten Peygamberimize ait olduğunu düşünüyorsun.
Sevgili kardeşim, şu forumda hiç kimse Resule itaat edilmez demez, diyemez. Böyle bir şey olabilir mi ?
Bir insan, Resule itaat lazım değildir diyerek müslüman kalmaya devam edebilir mi ?
Bizim mücadelesini verdiğimiz husus, birilerinin Peygamberin vefatından 200 sene sonra bir kısım cümleleri "Peygamberimiz söylemiştir" diye insanların önüne sürmeleridir.
Yani, "hadis" adı verilen sözlerin gerçekten Peygamberimize ait olup olmadığı hususundaki belirsizliktir.
Yoksa hangi müslüman, Peygamberin söylediğine şahit olduğu yahut şahitlik derecesinde emin olduğu (mesela Kuran'da "deki" diye başlayan sözler) bir söze itiraz edebilir?
Bizim sana "o sırada oradamıydın" diye soruşumuz ondandır. Bu soruyu sormamızı bize öğreten yine Kuran'dır.
Allah bu sorunun aynısını müşriklere sormuştur. Onlar, bir kısım şeyleri kendilerine din edinirken bunu atalarından gördüklerini ve atalarına da Allah'ın emrettiğini söyleyince Allah onlara; " ... bunlar Allah kendilerine böyle emrettiğinde hazır mı idiler" diye cevap vermiştir.
Bu bir sorgulama aracıdır. Bunu bize Allah öğretiyor.
Sana Süleyman kıssasından misal getirdim. Süleyman Peygamber kendi emrindeki birinin getirdiği bir haberi dahi tetkik ediyor.
Öyle her duyduğumuza inanmak yok.
Resulün bir emrine yahut açıklamasına şahit olan kimsenin ona (Resule) itaati zorunludur. Bunun hiç bir istisnası da yoktur. Resulün bir emrine yahut açıklamasına şahit olmuş kimsenin, bu emir yahut açıklama hususunda akıl yürütüp Kuran'la kıyaslaması da mümkün değildir.
Resulün vefatından sonra ortaya çıkan sorun, hangi sözün gerçekten Resule ait olduğundaki bilinmezliktir.
Kuran'ın genel hükümlerinden çıkan şey, Kuran'ın korunmuşluğu ve "din " adına yeterliliğidir. Allah Peygamberimizin söz ve davranışları hususunda hiç bir koruma vaad etmemiştir.
Atalarımızın bir hususta yaptıkları hiç bir şahitlik yahut verdikleri hiç bir hüküm "din adına" bizi bağlamaz.
Çünkü;
1) Allah'ın tanıklığı en sağlam tanıklıktır.
2) Allah "hüküm" verenlerin en hayırlısıdır. Hükmünde kimseyi kendisine ortak tutmaz.
Bu forumun bir çok linkinde bu hususlara ilişkin izahlar yapılmıştır.
Lütfen sabır ve azimle bu hususlarda yapılan açıklamaları okuyunuz.
Bunlara rağmen bulamadığınız bir husus olursa sorarsınız, bildiğimizden cevaplamaya çalışırız yahut bilmediğimiz / gözümüzden kaçan bir hususu siz kardeşimizden öğrenmiş oluruz.
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Nisa Suresi 59. Ayet "Ey iman edenler! Allah’a itaat edin. Peygamber’e itaat edin ve sizden olan ulu’l-emre (idarecilere) de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah’a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resûlüne arz edin.Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir."
Ben Allaha ve Resulüne arz edilmiş şeyler ile iman etmeyi Allahın bir hükmü olarak yine kendi kelamından deliller ile farz biliyorum. Kusura bakma aksini iddia eden ben değil sizsiniz, ben kendi hür iradem ile en az sizin kadar olan aklım ile bu sonuca ulaşıyorum, üstünlük takva da dır.
Selam
Güzel kardeşim ayni ayeti okuyupta nasıl bu kadarda birbirimizden uzak anlayışa sahip olabiliyoruz şaşmamak mümkün değil.
Allah'a ve resulüne arz edilen şey ifadesinden ne anlıyorsunuz ?Resule arz ettiğin şeye çözümü sunan resul bunu neye göre yapacak kendi nefsinin ,aklının , mantığının veya iradesinin kararlarına göre mi yoksa o resule tebliğ eden Allahın emir ve hükümlerine göre mi?
Örneğin Ben eşimi zina ederken yakaladım resüle gelip durumu arz ettim .Benim eşimin hali ve evliliğimizin durumu nicedir diye sordum bu konuda resulün bana göstereceği yol nedir?Kuranda ayetlerde tebliğ edilen yol değilmidir?resul tebliğ ettiği ayetlerin dışında başkaca ilahi yol bana sunabilir mi?Örneğin ayet eşinin ziana ettiğine dair 4 tanık getirmesini ister tanık getiremiyorsa her iki taraftanda yemin istenir Peygamber bu yolun dışına çıkıp tamam sen 1 tanık getir eşine 100 celde sopa attıralım diyebilir mi yada 4 tanık getir bu adama 100 celde değil recm cezası verelim diyebilirmi?Akıl var izan var lütfen!Artık ne anlattığımı anlayın
İthamda bulunmayın.Sadece kuran diyenler hakkında şimdide batılılalrın misyonerleri iftirasımı çıktı?münafık olduk kafir olduk bride misyoner olalım sorun değil.Yardımcı ve şahit olarak Allah yeter.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yazımın sonunda yaptığım dua da samimiyim, hala da samimiyim. Hidayeti ancak Allah verir. Allah imanda dininde rızasında bizleri daim kılsın inşaallah.
Ali Aksoy'un senden önce verdiği cevaba sırf senin düşüncelerini de öğrenmek için hemen cevap vermedim.
Neden aynı ayeti kerime yi ikimiz farklı anlıyoruz acaba diye sormuşsun.
Çünkü ben peygamberimiz Hz Muhammed (Sav) in senin verdiğin örnekdeki olumsuz hükümleri asla vermeyeceğini biliyorum. Öyle olsa Allah resülunu resul seçmez. Allah herşeyi bilendir.
Dinimden imanımdan kitabımdan nasıl hamd olsun ki zerre kadar şüphe etmiyorsam, resulullahında Allahın hükmünün dışana çıkacağına zerre kadar şüphe etmiyorum. Zaten Allahın hükmünü vahiy ile kendisi tebliğ etmiyormu? Öyle bir şey olsa, daha açık konuşayım zaten senin dediğin gibi bir ihtimal olsa Kuran-ı Kerim ilahi bir kelam değil beşeri bir kelam dır denir.
Şimdi ben resulüllahın vereceği hükümden zerre kadar şüphem olmadığı için Allaha ve Resülüne itaat ediniz ayeti kerimesi ni o şekilde anlıyorum.
Senin farklı anlama sebebini bilemiyorum. Şüphe etttiğini düşünmüyorum, ama ediyorsan da bilmede ve ona göre görüş paylaşmamızda yarar olduğunu düşünüyorum.
Ali AKSOY un da dediği gibi şüphe eden zaten dinden çıkar.
Şüphe etmiyorsak bende resulullahın o şekilde kafasına göre değil Allah C.C nün rızasını ve hükmünü yerine getirmek için verdiği emirlere uyulup uyulmamasını tartışmanın ne anlamı var?
Hüküm Allahındır.
Kuranı Kerim de Şarap içmek yasak edilmiştir. Başka içkiler bildirilmemiştir. İşte burada Allahın açıkça bildirmediği şeylerde Resülullah (SAV) Allah adına sarhoşluk veren herşeyin haram olduğu hükmüne kim için varacağına şüphe etmenin ne anlamı var söylermisin?
Bir başka ayeti kerime de mealen, İsrâ Suresi 23. Ayet
"Rabbin, kendisinden başkasına asla ibadet etmemenizi, anaya-babaya iyi
davranmanızı kesin olarak emretti. Eğer onlardan biri, ya da her ikisi
senin yanında ihtiyarlık çağına ulaşırsa, sakın onlara “öf!” bile deme;
onları azarlama; onlara tatlı ve güzel söz söyle"
Şimdi birisi dese ki ben kuranda ana bana dövülmez diye bir Ayet görmedim ama ehli sünnet Alimleri diyor ki Ana bana dövülmez ama Kur'an da yok!
İşte ehli sünnet Alimlerinin yaptığı içtihat tır. İhtihat farz dır. Bir beşeri bile içtihat yapabiliyorsa ki bu ayeti kerimeden yola çıkıp en hafif hali öf bile denilmemesi emredilmişse dövülmeside yasakdır dese sen kuran da yok mu diyeceksin?
Ciddi söylüyorum, rencide etmek istemiyorum bir paydada buluşalım ola ki bir birimizi yanlış anlarız.
Şimdi Resülullahın da hükmetme Alim kulların da içtihat etme ( Hepsi Allah Rızası için ve Allahın diğer Ayeti kerimleri ve resülullahın uygulamalarından yola çıkarak ) yetkisi varsa sorun nerede.
Bir yerde Telif hakkı diye bir şey okudum, siz de okumuşsunuzdur. Bak Alimler olmayan hadislerle dini değiştirdi içtihad ediyor diyen birisi kendisi bir sureyi tefsir edip sureden içtihat çıkartıp yanına da Allahın Te'lif haakkıdır diyebiliyor. Mezhep ve islam tarihini öğrenmek senin de benim de üzerime farz. Kuranda mı yazıyor? Hayır ama madem sen uyandın doğru yolu buldun yolunun doğruluğunu ilminle teyid edeceksin. Birisi karşına çıkıp konuştuğunda merfu hadis sahih hadis muallah hadis, ravi sened vs vs binlerce terimi kavramı tarihi iyi bileceksin sonra diyeceksin ki bu hadis uydurmadır.
Benim sizde yadırgadığım olay tamamen bu. Ne biliyorsun ki değişti diyorsun?
Çok samimiyim, inşaallah ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
Hadisleri hiç kimse top yekün inkar edemez. Uydurma hadisler olduğu doğrdur. bunu zaten bir çok islam Alimi de kitaplarında söylemiştir.
Buhari Es Sahih Kütübi sitte gibi hadis ansiklopedilerini derleyen hadis alimlerinin hayatını, hadisleri nasıl topladığını hadis rivaeyet edenlerin günümüz deyimi ile biyografisinin ne olduğunu kısacası hadis ilminin ne olduğunu bilmeden ahkam kesmek hüküm vermek bir müslümana yakışmaz. Kimse diyemez kuran da yoksa beni ilgilendirmez.
Ali Aksoy un da dediği gibi Resulullahın örnek hayatı hükümlerini kimse inkar edemez. Burada bir farz doğuyor. Doğru hükümü varsa uydurma dediğiniz ama doğru olan yapmadığınızdan sorumlu olursunuz. O öğündüğünüz Akl dan Allah hesaba çekeceğini bir başka yerde yazmıştın.
Madem inkar ediyorsun, hangisi doğru hangisi yanlış diye bu ilmi öğrenme zaruriyeti ortaya çıkıyor sevgili kardeşim.
Hamd olsun okuyoruz, okumaya öğrenmeye de devam edyoruz. Ehli sünnet ne demek islam tarihini iyice okumak gerek.
Uzun oldu hakkınızı helal edin. İki yazıya birden görüşmelerimi açıkça ifade edip gereksiz polemiğe girmemek için uzun tuttum.
Bir yerde Telif hakkı diye bir şey okudum, siz de okumuşsunuzdur. Bak Alimler olmayan hadislerle dini değiştirdi içtihad ediyor diyen birisi kendisi bir sureyi tefsir edip sureden içtihat çıkartıp yanına da Allahın Te'lif haakkıdır diyebiliyor.
Yine sözü gereksiz yere uzatıyorsunuz, yine atıyorsunuz. Örneğin sizin ictihad dediğiniz ama aslında benim yorumum olan açıklamalarımı asla Allah'ın telif hakkına layık görmedim; öyle yapıp ta Allah'a yamamadım. Tüğlerim diken diken oluyor bu suçlamanızı okurken.
Yorum beşer işidir. Ve beşer şaşar. O halde yoruma Allah'ın hükmü muamelesi yapılamaz. Kısacası ictihad Allah'ın hükmü değildir; din yasası değildir.
Dinde yasa yapma yetkisi Allah'ın tekelindedir (42:21). İctihad bahanesiyle ona el atmayın.
Yine sözü gereksiz yere uzatıyorsunuz, yine atıyorsunuz. Örneğin sizin ictihad dediğiniz ama aslında benim yorumum olan açıklamalarımı asla Allah'ın telif hakkına layık görmedim; öyle yapıp ta Allah'a yamamadım. Tüğlerim diken diken oluyor bu suçlamanızı okurken.
Yorum beşer işidir. Ve beşer şaşar. O halde yoruma Allah'ın hükmü muamelesi yapılamaz. Kısacası ictihad Allah'ın hükmü değildir; din yasası değildir.
Dinde yasa yapma yetkisi Allah'ın tekelindedir (42:21). İctihad bahanesiyle ona el atmayın.
Sevgiyle.
Selamun Aleyküm,
Doğru dedin beşer şaşar, alim olmayan yorum yaparsa bu yorunumu da kitap index i gibi index leyip 1. Madde olarak KURAN’I YAZAN ALLAH’IN TELİF HAKKI diye başlık atıp açıklamasında da bir ayeti kerime yi meal de değil tefsir edip aşağıda ki gibi
hasakcay Yazdı:
Bir bakıma Allah kendi telif hakkına dikkat çekip şöyle diyor:
"Buyruk ve öğütlerimizi yok saymayın; çarpıtmayın; telif hakkımıza saygı gösterin!"
o zaman beşer hepden şaşar.
Sen bir şey ifade etmeye çalışıyorsun dikkatleri heycan ile o yöne çekmeye çalışıyorsun, Kuranı Kerim gibi dinin diğeri olan Allahın C.C kelamı olaan bir konuyu tefsir ediyorsun bir bakıma derken.
Allahdan layıkı ile korkan ancak alim kullarıdır. Kur'an-ı kerim tefsir etmek her kulun harcı değil. İniş zamanı şartları arapçayı vs vs çok iyi bilmek gerekir.
Tefsirine yorum yapmadım, atıp tutan sen değilmisin, Allah'ın bir bakıma şunu demek istiyor diyerek benim telif hakkımıza saygı gösterin!
Asıl ben bunu okuduğumda tüylerim diken diken oldu. Telif bir eser sahibinin o eser üzerinde ki hakkıdır.
Allah yoktan var eden Alemlerin Rabbidir. Herşey'in sahibi odur. Kuran-ı kerim Allahın kelamı dır. Kuranı yazan Allahın telif hakkı diye başlık atıyorsun, te'lif in ne olduğunu bilmesek neyse, tefsir ediyorsan hem Türkçe yi hem arapçayı iyi bilmen gerekmiyormu.
Allah eserinin telif hakkının kendisinde olduğuna dikkat çekiyormuş.
Sanırım ne demek istediğimi anladın. Bu tür cümleler kurarken dikkat etmek gerekir. Alim olan eder. Olmayanın da sözüne itibar edilmez.
Bir kardeşimiz de Allahın suyu duru içme suyudur ona lağım suyu bulaştırıyorlar diye düşüncesizce bir örnek vermişti. Yazışmalarımızda niyetinin kötü olmadığını ifade ediyor, ancak bende dikkat ettim ki görüşünüzü savunanların hepsi kurduğu cümleler de sürekli hata içindeler.
Herkes cahil bir sen mi Alimsin Hasan efendi.
Allah te'lif hakkının kendilerinde olduğuna dikkat çekiyormuş.
Sana iftira atan mı var. O sözleri alt alta bir daha oku bakalım kendi sözlerinden tüylerin ürperecek mi?
Lafının ucunun nereye gideceğini hesap edemeyecek kadar temkinsiz haraket eden sizsiniz canım kardeşim. Saygıda kusur etmemek gerek duru su lağım suyu filan gibi.
Ben sırf o yazıyı gördüğüm için foruma üye oldum. Naasıl bu kadar rahat yazabilirsiniz diye. Siz görüşünüzü paylaşıyorsunuz bende görüşümü paylaşıyorum. Amacınız hizmet etmekse sabırla davanıza sahip çıkacaksınız çünkü karşınız da cahiliye cahili yok. Adam gibi rahatsız olduğumuz anlamak istediğimiz şeyleri soruyor yada tenkit ediyoruz.
Uzatırım burası bir forum, işine gelmiyor ve baş edemiyorsan kadeş sen bizi rahatsız ediyorsun, biz kendi aramızda bir birimizin yazdığı konulara katılıp bir birimizi tebrik ediyoruz sen oyun bozanlık ediyorsun diyorsan o başka.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Çünkü ben peygamberimiz Hz Muhammed (Sav) in senin verdiğin örnekdeki olumsuz hükümleri asla vermeyeceğini biliyorum. Öyle olsa Allah resülunu resul seçmez. Allah herşeyi bilendir.
Dinimden imanımdan kitabımdan nasıl hamd olsun ki zerre kadar şüphe etmiyorsam, resulullahında Allahın hükmünün dışana çıkacağına zerre kadar şüphe etmiyorum. Zaten Allahın hükmünü vahiy ile kendisi tebliğ etmiyormu? Öyle bir şey olsa, daha açık konuşayım zaten senin dediğin gibi bir ihtimal olsa Kuran-ı Kerim ilahi bir kelam değil beşeri bir kelam dır denir.
Selam:)
Kırmızıyla yazdığınız sözlerde samimi iseniz bana göre sizde potansiyel tek kişilik mezhep adayısınız.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Çünkü ben peygamberimiz Hz Muhammed (Sav) in senin verdiğin örnekdeki olumsuz hükümleri asla vermeyeceğini biliyorum. Öyle olsa Allah resülunu resul seçmez. Allah herşeyi bilendir.
Dinimden imanımdan kitabımdan nasıl hamd olsun ki zerre kadar şüphe etmiyorsam, resulullahında Allahın hükmünün dışana çıkacağına zerre kadar şüphe etmiyorum. Zaten Allahın hükmünü vahiy ile kendisi tebliğ etmiyormu? Öyle bir şey olsa, daha açık konuşayım zaten senin dediğin gibi bir ihtimal olsa Kuran-ı Kerim ilahi bir kelam değil beşeri bir kelam dır denir.
Selam:)
Kırmızıyla yazdığınız sözlerde samimi iseniz bana göre sizde potansiyel tek kişilik mezhep adayısınız.
Selamun Aleyküm Savana
Gorüyoruz sizin tek kişilik mezhebin gidişatını kardeş, Hamd olsun ben Resululullahın onun sahabisinin ve o günden bu zamana 1400 yıldır milyarlarca müslümanın olduğu ehli sünnet tarafındayım. Gerçi biz size göre müşrik olmuşuz kafir olmuşuz bu zamana kadar yalan bir din yaşamışız ve peygamberin bile başaramadığı şeyi siz başarıyormuşsunuz ama :))
Allaha(C.C) ve Resüluna(Sav) resülüne verdiğinz değer, saygı dillere destan utanmadan bide o yazdıklarında samimiysen sende bizim gibi tek kişilik mezhep üyesi olmaya adaysın diyorsun.
Allah korusun diyorum bende.
Şimdi içinde olduğun çelişkiyi gözler önüne sermek gerekirse, Allaha ve resülüne itaat edin mealinde ki onlarca ayeti kerimeyi örnek verdiğimde ben neden aynı ayeti aynı şekilde resule itaat edin şeklinde anlamıyorum aramaızdaki far nedir dedin!
Bende aramızdaki farkı o kırmızı olarak dalga geçtiğin sözlerim ile anlattım.
Şimdi sen o görüşleri de kendi maal ediyorun. Helal olsun sana.
Sizden ricam, Allah C.C adına Resülüllah adına konuşurken biraz az atıp tutunuz, örneklerinize dikkat ediniz, dikkat etmeyen arkadaşlarınızı da arkadaşım bizim tek kişilik mezhepsizlik mezhebini insanlar sapık ve saygısız anlayacak, ben seni uyarayım ki bu yaptığınız saygızlıklar bizim tarafımızdan da pirim veriliyor demesinler diye tenkit ediniz.
Ancak o zaman samimi olduğunuz anlaşılır Savana kardeşim.
Bana bir yol aç. Ben Resulün emirlerine / Resulün sünnetine uymak istiyorum. Bana bir öğüt ver. Neye uyayım ?
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma