Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam mrymes
kırmızılar senin yazıların maviler benim
Allahu teala nur suresinin şu ayetinde ne demek istiyor?
Allah nur 31de demek istemiyor ,diyor.Öncelikle bu ayetin bu anlayış içinde okunması gerekli.Allah bize ne demiş anlayışıyla.
mümin kadınalara söyle ırzlarını korusunlar bakışlarını kıssınlar.Süslerini kendiliğinden görünenler müstesna açmasınlar.Örtülerini göğüs açıklığı üzerine vursunlar\salsınlar.Süslerini şunlardan başkası yanında açmasınlar.Kocaları kayınpederleri abla ve kardeş çocukları emrinde çalışan ihtiyaçsız erkekler kendi kadınları.....vs
Kısacası mümin kadın ırzını koruyacak ve bakışlarını kısacak nur 30da aynı emir erkeklerede verilmiş.
Nur 31 in devamıda kadına süslenip püslenip takıp takıştırıp albenini arttıran şekilde teşhircilik yapma.Ama süslerini ayette sayılan kimseler yanında gösterebilirsin.Kim bu kimseler?Kadının çevresinde bulunan güvendiği kimseler.
Bu ayet kadının tüm vucudu süstür bu yüzden örtünüp kadın tüm vucudunu göstermemelidir şeklinde açıklanamaz.Eğer böyle bir açıklama getirilirse çıplak olan kadını giydirme emri veren bir ayet anlamına gelir
Oysa ayet çıplak olanı giydirmek anlamında değil giyinik olana teşhircilik yapma şeklindedir.
''Kendiliğinden görünenler müstesna ziynetlerini açmasınlar..şunlar şunlar dışında.(onlara açabilirler)
Listesi verilen kişilere açılmasında bi sakınca olmayan yerler bilekler,boyun ve saç değil mi? yani bu kısımlar ziynet değil mi?evet ziynet..kadının tüm vücudu ziynettir demiyorum bak yanlış okuma! peki burada kendiliğinden görünenler neresi oluyor?
tüm vucudu ziynettir demeden kadının şu kısmı yani şu organları ziynet bu organları ziynettir denemez.Nur 31deki ziynetler kelimesini ya kadının tüm vucudu yani tüm organları olarak anlayacaksınız yada ziynetleri kuranda kullanıldığı üzere kadının vucuduna taktığı takılar veya süsleri olarak anlayacaksınız.
Kadının tüm vucudu ziynetse ve örtülmesi farzsa kadın bu örtüp sakladığı yerleri yine ayette sayılan kimseler yanında açabilme özgürlüğüne sahip olur.
Peki açarsa ne olur?
Diyelim ben dışarı çıkarken yukardan aşağı tüm vucudumu örtüp çıktım .eve geldim örtümü attım giydim şortumu tişörtümü oturdum eşimle tv izliyorum çat kapı kayınpederim erkek yeğenlerim geldi onlar yanında bu şekilde dilersem oturabilrim.Başka bir müminde bikinisini giyer deniz gider kayınpederi erkek yeğenleri kadının emrindeki erkek çalışanları vs yanında denize girer anlamı çıkıyor
Örtünme emrinde örtünmenin sınırları ,kadının neresi ziynet ,neresi avret ,kadın ne şekilde örtünecek bunların bilgileri açıkça belirtilir kadının keyfine bırakılmaz.Böyle belirsiz örtünme emri olamaz.
ve 'açmasınlar' bir emir değil midir? Allahu teala açmasınlar derken emretmiş olmuyor mu? yoksa tavsiye mi ediyor?tavsiye etseydi açıp açmamakta özgürdürler demez miydi?
evet açmasınlar emir.Kadın süslerini listede sayılanlar dışında kimmseye açamayacak.Bir kadının süslenip püslenip takıp takıştırdığını varsayalım.Bu kadın bu şekilde albenisini arttıran teşhir eden şekilde sokağa çıkıp dolaşmaycak bunları örtecek veya takmayacak.Evde listede sayılanlar yanında süslü şekilde dolaşabilir.süslerini örtüp saklamak zorunda değil.
ve Kur'anı Kerimdeki ayetlerin birden fazla manası olur mu? yani ben bu ayeti ister emir telakki ederim ister tavsiye telakki ederim diyebilir miyim?böyle birşey olabilir mi?
Evet kurandaki ayetlerin birden fazla manası olur ama tüm bu anlamlar birbiriyle eşanlamlı birbirinden güzel birbirini tamamlayan anlamlardır.
Bir ayette bir birine tamamen zıt iki mana çıkıyorsa işte o zaman o ayetin anlamlarından biri yanlıştır demektir kişinin anlayışına yada görüşüne göre anlamdırma yapılmış demektir
Kur'anı Kerimin evrensel bir kitap olduğunu sen de yazdın yazında..böyle evrensel bir kitabın nur suresinin ayetinde belirttiği mümin kadınlar da evrensel kadınlar olmuyor mu? yani kıyamete kadar gelip geçecek olan inanmış kadınlara seslenilmiyor mu? bu ayet o zamanın kadınlarına mı inmiş?
Dünya durduğu sürece kadın süslenip püslenip takıp takıştıracak bunu teşhirlik boyutunda(teşhircilik diyorum çünkü Allah başka ayetinde mescidlerde giyinin ziynetlerinizi takının ama aşırıya gitmeyin demiştir o halde nur31 bahsi geçen yasak teşhir yani aşırıya gidiciliğedir)yapıp başkaları yanında yapmasın emri evrenselmidir değilmidir?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
|